Τετάρτη, 07 Απριλίου 2021 10:26

Τροπολογία στο ν/σ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τις αθέμιτες πρακτικές που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με την τροπολογία δίνεται παράταση του χρονικού διαστήματος παραχώρησης χρήσης αγροτικών ακινήτων καθώς και των προθεσμιών διενέργειας γενικής συνέλευσης και θητείας οργάνων διοίκησης αγροτικών συνεταιρισμών. Επίσης, ρυθμίζονται θέματα του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ καθώς και θέματα δακοκτονίας.

Συγκεκριμένα η τροπολογία προβλέπει τα εξής:

- Το 1ο άρθρο δίνει τη δυνατότητα στον κάθε περιφερειάρχη με απόφασή του, να παραχωρήσει έως τις 31/12/21, σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ή ανέργους, αγροτικά ακίνητα που έμειναν αδιάθετα.

- Με το 2ο άρθρο παρατείνεται έως τις 30/06/2021 η προθεσμία που λήγει στις 30/04/2021, της διενέργειας τακτικής Γενικής Συνέλευσης των αγροτικών συνεταιρισμών καθώς και η θητεία, που λήγει στις 30/04/2021, των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των διοικητικών και εποπτικών συμβουλίων των Αγροτικών Συνεταιρισμών, των Αναγκαστικών Συνεταιρισμών και των Ενώσεων Αναγκαστικών Συνεταιρισμών.

-Με το 3ο άρθρο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον «Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό-Δήμητρα». Συγκεκριμένα, επικαιροποιείται ο κατάλογος των φορέων που εντάσσονται στο θεσμικό πλαίσιο της έρευνας, με την προσθήκη του ΕΛΓΟ-Δήμητρα σε αυτόν.

- Με το 4ο άρθρο, δίνεται η δυνατότητα εκτέλεσης προσυμβατικού έργου δακοκτονίας και για το έτος 2021.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι για το έτος 2021 η οικονομική επιτροπή κάθε περιφέρειας της χώρας, μπορεί κατ' εξαίρεση και για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να αναθέσει την εκτέλεση του προγράμματος δακοκτονίας, για το οποίο έχουν δημοσιευθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί, στους προσωρινούς μειοδότες, έως την ολοκλήρωση των διαγωνισμών με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων. Οι δαπάνες για την εκτέλεση των οικείων συμβάσεων εκκαθαρίζονται και πληρώνονται νόμιμα, εφόσον ο οικείος περιφερειάρχης:

α) βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της υπηρεσίας και

β) το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με τους όρους και το περιεχόμενο της οικείας διακήρυξης ψεκασμών και παγιδοθεσίας δακοκτονίας.

Δείτε αναλυτικά την τροπολογία ΕΔΩ

Πηγή: NeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 07 Απριλίου 2021 10:09

Σχετικά Άρθρα

  • Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα
    Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα

    Μια σειρά αλλαγών με σημαντικά οφέλη για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ των οποίων η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η αλλαγή της διαδικασίας των φορολογικών δηλώσεων και το αφορολόγητο στα 300 στα πουρ μπουάρ.

    Όπως εξήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης, οι φορολογούμενοι που πληρώνουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος θα έχουν έκπτωση που φτάνει έως και 4%. Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων θα διαρκεί από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα φυσικά πρόσωπα. Δηλαδή και τους αυτοαπασχολούμενους με μπλοκάκι από το 2025.

    Παράλληλα, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο φέρνει περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ, παράταση της αναστολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων και την απαλλαγή από το φόρο παροχών από εργοδότες σε νέους γονείς.

    Οι 10 αλλαγές που «έρχονται»

    1. Φορολογικές δηλώσεις

    Οι δηλώσεις θα υποβάλλονται από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, για τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.

    Θα προβλέπονται κυρώσεις και πρόστιμα έως και 2.500 ευρώ στους φορείς του Δημοσίου που δεν υποβάλουν εγκαίρως τα στοιχεία που απαιτούνται για την συμπλήρωση τους. Μάλιστα, το πρόστιμο θα προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης.

    2. Φόρος εισοδήματος

    Προβλέπεται έκπτωση 4% για όσους υποβάλουν τη φορολογική δήλωση στο πρώτο ενάμιση μήνα και και εφόσον πληρωθεί εφάπαξ έως 31 Ιουλίου. Αυτό θα ισχύει και για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις.

    Αυτό, μεταφράζεται σε 40 ευρώ έκπτωση στην περίπτωση που ο φόρος είναι 1.000 ευρώ, αλλά για μεγαλύτερα ποσά, όπως για παράδειγμα στα 10.000 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό έκπτωσης φτάνει τα 400 ευρώ.

    Παράλληλα προβλέπεται έκπτωση:

    • 3% αν η διαδικασία υποβληθεί στον δεύτερο 1,5 μήνα της προθεσμίας,
    • 2% αν η υποβολή και πληρωμή γίνει στο μήνα εκπνοής.

    3. Φόρος εισοδήματος σε 8 δόσεις

    Μονιμοποιείται η καταβολή φόρου για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα σε 8 δόσεις.

    Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι έχουν δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την 31η Ιουλίου 2024 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των 7 επόμενων μηνών.

    4. Τέλος επιτηδεύματος

    Κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος από το 2025, για τους ελεύθερους επαγγελματίες για τους οποίους ο φόρος υπολογίζεται με τεκμαρτό τρόπο.

    Αυτό ισχύει είτε έχουν μπλοκάκι, είτε όχι.

    Υπενθυμίζεται πως φέτος είχαν πληρώσει μειωμένο τέλος κατά 50% και συγκεκριμένα το ποσό των 325 ευρώ.

    5. Φιλοδώρημα

    Εισάγεται αφορολόγητο για φιλοδωρήματα έως 300 ευρώ το μήνα, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου του 2024. Αυτό αφορά αποκλειστικά τα φιλοδωρήματα που προέρχονται από τα POS.

    Παράλληλα, προβλέπεται ρύθμιση ώστε εάν ένας εργοδότης επιδιώξει να αντικαταστήσει τον μισθό ενός εργαζομένου με τα φιλοδωρήματα.

    Για παράδειγμα εάν ένας εργαζόμενος παίρνει μισθό 850 ευρώ και ο εργοδότης του τον μειώνει στα 650 και του λέει ότι τα υπόλοιπα 200 θα τα παίρνει από τα φιλοδωρήματα, τότε αυτό θα ρυθμίζεται με διάταξη και θα υπάρχει επιπλέον φορολόγηση για τον εργοδότη.

    6. Έκπτωση ΕΝΦΙΑ έως και 20%

    Η έκπτωση για τις ασφαλισμένες κατοικίες διπλασιάζεται και ανεβαίνει στο 20% για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επιλέγουν ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.

    Για τους ιδιοκτήτες με ασφαλισμένες κατοικίες - μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025 - συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 500.000 ευρώ η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.

    Σημειώνεται πως όσοι δεν ασφαλίσουν έναντι φυσικών καταστροφών μέχρι την 1η Ιουνίου 2025 δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος για τις ζημιές.

    Παράλληλα, όσες επιχειρήσεις έχουν ετήσιους τζίρους άνω των 500.000 ευρώ οφείλουν πλέον να ασφαλίσουν τις εγκαταστάσεις τους κατά κινδύνων από πυρκαγιές, σεισμούς ή πλημμύρες. Διαφορετικά το κράτος δεν θα τους αποζημιώνει σε περίπτωση που υποστούν ζημιές.

    7. Κίνητρα για να ανοίξουν τα κλειστά ακίνητα

    Τριετή απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος προβλέπεται για όσους ιδιοκτήτες ανοίξουν κλειστά ακίνητα ή μετατρέψουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε μακροχρόνιες.

    Οι προϋποθέσεις:

    • να ήταν κλειστά για τρία χρόνια,
    • να έχουν επιφάνεια έως 120 τετραγωνικά μέτρα,
    • να διατεθούν σε νέες μισθώσεις για τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2025
    • να ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα.

    8. Απαλλαγές με φόντο το δημογραφικό

    Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για ποσό έως 5.000 ευρώ θα έχουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματική στήριξη στους νέους γονείς – εργαζόμενους τους για διάστημα έως 12 μήνες από την απόκτηση του παιδιού.

    Παράλληλα προβλέπεται φοροαπαλλαγή στα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις σε εργαζομένους τους.

    Επιπλέον προβλέπεται απαλλαγή από φόρο ασφαλίστρου 15% συμβολαίων υγείας για παιδιά. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου, ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει.

    9. Τεκμαρτή φορολόγηση

    Αλλαγές και διορθώσεις στο καθεστώς τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών με:

    α) μείωση κατά 50% το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους. Σήμερα η έκπτωση 50% ισχύει για όσους έχουν έδρα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, ή νησιά με έως 3.100.

    β) μεταφορά στο τέλος μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων του κριτηρίου για το μέγιστο μισθό εργαζομένου που προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή.

    γ) αύξηση του μέσου τζίρου του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η προσαύξηση του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος για τους επαγγελματίες που ο τζίρος τους ξεπερνά το μέσο όρο του αντίστοιχου ΚΑΔ.

    10. Νέα ΑΑΔΕ

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προωθεί το υπουργείο με να ενισχυθεί η ΑΑΔE και να στηριχθεί η προσπάθεια για μια πιο γρήγορη, πιο ψηφιακή και πιο αποτελεσματική αρχή.

    Το σχέδιο περιλαμβάνει διοικητική αναδιοργάνωση, πρόσληψη μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την επέκταση της θητείας του διοικητή.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει
    Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει

    Σε δημόσια διαβούλευση κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τον προσωπικό γιατρό που προβλέπει σειρά αλλαγών για τον θεσμό.

    Ο προσωπικός γιατρός ξεκίνησε πριν από περίπου 2,5 χρόνια αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της άρνησης του ιατρικού προσωπικού να συμμετάσχει στο εγχείρημα, λόγω των χαμηλών αμοιβών αλλά και των συνθηκών εργασίας.

    Αποτέλεσμα είναι σχεδόν οι μισοί δικαιούχοι πολίτες σήμερα να μην διαθέτουν προσωπικό γιατρό.

    Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας στην πλατφόρμα opengov.gr, προβλέπει εκτός των άλλων ότι:

    -Οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τον προσωπικό τους γιατρό αρκεί να τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Όπως αναφέρεται: ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο.

    Επίσης δίνονται κίνητρα για τους νέους γιατρούς που θα επιλέξουν την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής και της Παθολογίας με μπόνους τελικά 40.000 ευρώ και όχι 30.000 όπως είχε ανακοινωθεί.

    Οι αμοιβές των προσωπικών γιατρών

    -Οι ιατροί του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια πεντακόσια ένα (1.501) μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    -Οι παιδίατροι του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια (1.000) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια ένα (1.001) μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    Προσωπικός γιατρός με παραπομπές σε νοσοκομεία

    Ο προσωπικός ιατρός αναλαμβάνει την υποστήριξη, τον προσανατολισμό και την καθοδήγηση των ληπτών υπηρεσιών υγείας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.), παραπέμποντας τους λήπτες υπηρεσιών υγείας σε άλλους ιατρούς, καθώς και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης.

    Η παραπομπή σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης γίνεται από τον προσωπικό ιατρό, αφού παράσχει πληροφόρηση στον λήπτη υπηρεσιών υγείας, με ταυτόχρονη και υποχρεωτική ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (Α.Η.Φ.Υ.).

    Δικαίωμα παραπομπής έχουν και οι λοιποί ιατροί για τα θέματα της ειδικότητάς τους, μετά από ενημέρωση του προσωπικού ιατρού και του Α.Η.Φ.Υ. του λήπτη υπηρεσιών υγείας. Το σύστημα παραπομπών από τον προσωπικό ιατρό δεν ισχύει για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά.

    Παράλληλα οι προσωπικοί ιατροί εκδίδουν παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων, είτε αυτοτελώς, είτε σε συνεργασία με άλλον ιατρό της μονάδας στην οποία υπάγονται ή του Κέντρου Υγείας, αν η μονάδα στην οποία υπάγονται αποτελεί αποκεντρωμένη δομή του Κέντρου Υγείας.

    Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών

    Καθιερώνεται ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν, ενδεικτικά, στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, στον εγγραμματισμό υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας και στη σχέση ιατρού – ασθενούς. Η αξιολόγηση των προσωπικών ιατρών γίνεται σε ετήσια βάση και στηρίζεται σε πληροφορίες που συλλέγονται ηλεκτρονικά.

    Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών δύναται να προβλέπεται σύστημα επιβολής κυρώσεων.

    https://www.ethnos.gr/health/article/334350/prosopikosgiatroskatatethhketonomosxediogiathnprotobathmiafrontidaygeiastiallazei

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβδομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
    Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβδομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή

    Ψηφιακές τάξεις για μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, λειτουργία ψηφιακού φροντιστηρίου, εισαγωγή επαγγελματικού προσανατολισμού στο Λύκειο, αλλαγές στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία είναι ορισμένες ρυθμίσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες θα περιληφθούν στο ερανιστικό νομοσχέδιο, το οποίο θα καταθέσει την εβδομάδα που έρχεται στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας.

    Ψηφιακές τάξεις

    Σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου θα μπορεί να λειτουργεί αυτόνομη τάξη στο πλησιέστερο προς αυτό Γυμνάσιο.

    Στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου θα τοποθετούνται κατ’ ελάχιστον τρεις εκπαιδευτικοί από τους κλάδους/τις ειδικότητες των φιλολόγων, των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής.

    Επίσης, θα μπορεί να προβλεφθεί συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από καθηγητές του πλησιέστερου Γυμνασίου στο οποίο ανήκει η αυτόνομη τάξη για τα υπόλοιπα μαθήματα, που δεν θα μπορούν να διδαχθούν από τους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετούν στην αυτόνομη τάξη Γυμνασίου.

    Ψηφιακό φροντιστήριο

    Θα δημιουργηθεί κεντρική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr». Μέσω αυτής θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο, με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), καθώς και της Δ΄ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, καθώς και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του ΕΝΕΕΓΥΛ.

    Για την κάλυψη των αναγκών του ψηφιακού φροντιστηρίου θα αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους, από τριμελή επιτροπή. Οι εκπαιδευτικοί του ψηφιακού φροντιστηρίου θα παρέχουν σύγχρονη εκπαίδευση το ανώτερο εννέα ώρες εβδομαδιαίως, και στο υπόλοιπο του ωραρίου τους ασύγχρονη εκπαίδευση ιδίως με διόρθωση ασκήσεων, εργασιών και διαγωνισμάτων.

    Συμβουλευτική - Επαγγελματικός προσανατολισμός

    Θα λειτουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr», με σκοπό τηv παροχή υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου. Δικαίωμα πρόσβασης θα έχουν οι μαθητές του Α΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή του ΕΝΕΕΓΥΛ. Η υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού θα διενεργείται κάθε σχολικό έτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου και θα περιλαμβάνει δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή. Το δεύτερο μέρος θα περιλαμβάνει ατομική συνεδρία με σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος προβαίνει σε αξιολόγηση του ερωτηματολογίου, διερεύνηση των ατομικών χαρακτηριστικών κάθε μαθητή με γνώμονα τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά του και κατάρτιση εξατομικευμένου σχεδίου δράσης.

    Αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια

    Παράλληλα, μετά τις αστοχίες –λάθη στα θέματα– στις φετινές εξετάσεις εισαγωγής των αποφοίτων Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων. Ηδη έχει ζητήσει εισηγήσεις για τον νέο τρόπο εισαγωγής. Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Κεντρική φιλοσοφία των αλλαγών είναι να αμβλυνθεί το βάρος που δίνεται στα δύο μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται ορθότερο οι μαθητές να εξετάζονται σε ένα διαγώνισμα για τις γνώσεις που έχουν από όλα τα βασικά μαθήματα του Δημοτικού, με το βάρος στην Στ΄ Τάξη. Παράλληλα, τα θέματα θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα επιλέγουν τα θέματα θα γίνεται όπως επιλέγονται οι θεματοδότες για τις πανελλαδικές.

    Αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ

    Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προωθούνται αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ. Ενδιαφέρον έχει ότι πλέον η κατάργηση ενός τμήματος θα πραγματοποιείται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης του πρύτανη και γνώμης της Συγκλήτου.

    Ακαδημαϊκά ισοδύναμοι Τίτλοι Σπουδών

    Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που απονέμουν διεθνείς οργανισμοί στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, τα προγράμματα σπουδών των οποίων πραγματοποιούνται εντός της ελληνικής επικράτειας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ήδη απονεμηθεί από τους διεθνείς οργανισμούς, είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμοι με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ, εφόσον τα προγράμματα σπουδών τους έχουν πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και από αντίστοιχες αναγνωρισμένες αρχές αξιολόγησης ή πιστοποίησης προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε Ε.Ε. ή σε τρίτες χώρες.

    Πηγή: alfavita.gr

  • Νομοσχέδιο για το νέο ΑΣΕΠ - Aλλαγές στις προσλήψεις του Δημοσίου
    Νομοσχέδιο για το νέο ΑΣΕΠ - Aλλαγές στις προσλήψεις του Δημοσίου

    Προσλήψεις σε μόλις 6 μήνες μετά την προκήρυξη ΑΣΕΠ και fast track διαδικασίες προβλέπει το νέο σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος προσλήψεων στο Δημόσιο, σύμφωνα με τα όσα συζήτησε η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, μετά τον ανασχηματισμό.

    Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που στόχο έχει την πλήρη ψηφιοποίηση του συστήματος και την απλοποίηση των διαδικασιών, κάτι που εκτιμάται πως θα μειώσει δραστικά τον χρόνο που απαιτείται για να προχωρήσουν οι διαδικασίες των προσλήψεων.

    Ειδικότερα, στα μέτρα που αναμένεται να συμπεριλάβει το νέο νομοσχέδιο, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.

    Σε αυτήν οι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες θα μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα για την κάθε προκηρυσσόμενη θέση στο Δημόσιο σε όλη τη χώρα, από τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και τις δεξιότητες μέχρι τον προσφερόμενο μισθό και τη δυνητική εξέλιξη της θέσης.

    Με αυτό τον τρόπο, ο κάθε υποψήφιος θα έχει στην οθόνη της κινητής συσκευής του ή του υπολογιστή του το προφίλ κάθε θέσης, ώστε να επιλέξει αυτές που πραγματικά τον ενδιαφέρουν και του ταιριάζουν και δεν θα δηλώνει στα τυφλά και εν τέλει όταν διοριστεί να διαπιστώνει ότι η θέση δεν του ταιριάζει και να μην αναλαμβάνει καθήκοντα.

    Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, Θανάση Παπαϊωάννου οι αποφάσεις αναπλήρωσης που εκδίδονται ετησίως αφορούν σε 1.500-2.000 θέσεις, καθώς το ποσοστό όσων δεν αποδέχονται τη θέση συχνά ξεπερνά το 50% των διοριστέων.

    Για τον περιορισμό αυτού του φαινομένου εξετάζεται επίσης, στον επόμενο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό να μπει πλαφόν στην επιλογή των θέσεων από τους επιτυχόντες έως 50 ανά κατηγορία και κλάδο, ενώ στον πρώτο διαγωνισμό οι επιλογές ήταν απεριόριστες.

    Ψηφιοποίηση των δικαιολογητικών

    Ωστόσο, βασικός πυλώνας των αλλαγών φαίνεται πως είναι η ψηφιοποίηση των δικαιολογητικών των υποψηφίων και θα αντλούνται αυτόματα μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης του ΑΣΕΠ με φορείς.

    Πιστοποιημένα προσόντα και δεδομένα όπως τα πτυχία, τα έτη ασφάλισης, πιστοποιητικό πολυτεκνίας κ.α. θα αντλούνται από υπηρεσίες όπως το Ptyxia.gov.gr και το Taxisnet, που επικαιροποιούνται άμεσα, περιορίζοντας τους ελέγχους που γίνονται από το ΑΣΕΠ και συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου εξέτασης των αιτήσεων.

    Αυτό προϋποθέτει την ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας του ΑΣΕΠ με κρατικούς φορείς που εμπλέκονται στις διαδικασίες πρόσληψης στον δημόσιο τομέα.

    Με αυτό τον τρόπο αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των ενστάσεων, που είναι διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα, που προκαλεί πολύμηνη καθυστέρηση στις προσλήψεις. Όταν υλοποιηθεί αυτή η μεταρρύθμιση, τα δικαιολογητικά που καταθέτει ο κάθε υποψήφιος δεν θα είναι αμφισβητήσιμα, καθώς θα έχουν την πιστοποίηση του gov.gr. Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος, είναι το γεγονός ότι όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, τους τελευταίους μήνες η ανεξάρτητη αρχή εκδικάζει 6.300 ενστάσεις εκπαιδευτικών που αφορούν στην κατάταξη 150.000 εκπαιδευτικών γενικής παιδείας.

    Στόχος των μέτρων, είναι ο χρόνος αναμονής των επιτυχόντων μέχρι τον διορισμό τους να είναι κάτω από ένα χρόνο.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ: Να μπαίνουν και οι ρυθμίσεις δανείων στα πόθεν έσχες των πολιτικών
    Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ: Να μπαίνουν και οι ρυθμίσεις δανείων στα πόθεν έσχες των πολιτικών

    Να καταθέσει τη δήλωση πόθεν έσχες μέχρι τις 30 Ιουνίου κάλεσε τον Στέφανο Κασσελάκη ο Μάκης Βορίδης.

    Σε κατάθεση τροπολογίας με θέμα «Μεταρρύθμιση του νόμου 3213/2003» («Πόθεν Έσχες») προχώρησε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχε προαναγγείλει νωρίτερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

    «Το αυξημένο ενδιαφέρον για την ύπαρξη διαφάνειας γύρω από την περιουσιακή και εν γένει οικονομική κατάσταση και πιθανή οικονομική επιρροή προσώπων που κατέχουν σημαντικές πολιτικές ή θεσμικές θέσεις, επιβάλλει την επέκταση των υποχρεώσεων υποβολής αρχικής ή ετήσιας δήλωσης "πόθεν έσχες" (ν. 3213/2003)», επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας που κατέθεσε το «στρατόπεδο» της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

    Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ στις αλλαγές στο περιεχόμενο των δηλώσεων «πόθεν έσχες» των πολιτικών με βασικότερη εκείνη της συμπερίληψης των ρυθμίσεων των δανείων τους. Για τον λόγο αυτόν εισάγονται ρυθμίσεις σχετικές με τη δήλωση και την προσαγωγή των αποδεικτικών που αφορούν εκμίσθωση, μίσθωση και υπομίσθωση κατοικιών και ακινήτων οποιασδήποτε χρήσης.

    Ιδιαίτερα, όμως, σημειώνεται από την αξιωματική αντιπολίτευση, με την παρούσα τροπολογία προβλέπονται αλλαγές στο περιεχόμενο της δήλωσης «πόθεν έσχες» και στην υποχρέωση ανάρτησης αποδεικτικών εγγράφων, με τις οποίες δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αποτύπωση των δεδομένων που αφορούν σε υποχρεώσεις από δάνεια, ιδίως εκείνα που χορηγούνται από τράπεζες, και στην εξέλιξή τους, με στόχο να αντιμετωπισθούν φαινόμενα έμμεσης επαύξησης περιουσίας ή έμμεσης βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης προσώπων που υποχρεούνται σε τήρηση αυξημένων κανόνων διαφάνειας, αφού μέσω αυτής μπορεί να επέρχεται αδικαιολόγητη παροχή ευνοϊκών αντιπαροχών, χαριστικών πράξεων ή ιδιαίτερα ευνοϊκών ρυθμίσεων, διαγραφών υποχρεώσεων, αναστολών καταβολής δόσεων.

    Στην κατατεθείσα τροπολογία προστίθεται και ένα δεύτερο εδάφιο που αφορά στην επιβολή διαφάνειας γύρω από την οικονομική διαχείριση των πολιτικών κομμάτων και την υποχρέωσή τους να δημοσιοποιούν κάθε δαπάνη τους.Για τον σκοπό αυτό, στις διατάξεις του νόμου 3861/2010, όπως αυτός ισχύει μετά την τροποποίηση του, προστίθεται διάταξη στο άρθρο 2 με την οποία υποχρεούνται τα πολιτικά κόμματα να αναρτούν στο διαδίκτυο (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ) τους ισολογισμούς, καθώς και την οριστικοποίηση της πληρωμής, που περιέχει το ακριβές ποσό που θα πληρωθεί για κάθε επιμέρους δαπάνη τους.

    Η τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 για την ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, τη λήψη μέτρων προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με το πιλοτικό καθεστώς υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, ειδικότερες ρυθμίσεις για τα οχήματα και τη δημόσια περιουσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών».

    Βορίδης: Να καταθέσει ο Κασσελάκης την δήλωση πόθεν έσχες μέχρι τις 30 Ιουνίου

    Να προχωρήσει στην κατάθεση της δήλωσης του πόθεν έσχες του μέχρι τις 30 Ιουνίου κάλεσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, παρουσιάζοντας στη Βουλή την υπουργική τροπολογία η οποία προβλέπει παράταση μέχρι τις 31/12/24 την υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης.

    Διευκρινίζοντας πως αυτή δεν αφορά πολιτικά πρόσωπα, ο Μάκης Βορίδης σημείωσε πως «επειδή δεν θέλουμε να μένει καμία σκιά, ο πρωθυπουργός και τα μέλη της κυβερνήσεως θα υποβάλουν δήλωση πόθεν έσχες στις 30/6 τρέχοντος έτους. Θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα μέλη της κυβερνήσεως, για τον πρωθυπουργό και αποτελεί πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα υποβληθούν οι δηλώσεις πόθεν έσχες της κυβέρνησης στις 30/6. Και πρόσθεσε: «Ελπίζουμε ότι και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα, ώστε όλα να είναι καθαρά και να μην υπάρχει κανένα ζήτημα».

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch