Τετάρτη, 03 Νοεμβρίου 2021 07:41

Βουλή: Με 158 «ναι» πέρασε το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές, καθώς κατά τη διάρκεια της ονομαστικής ψηφοφορίας (που είχαν ζητήσει το ΚΚΕ, το ΚΙΝΑΛ και ο ΣΥΡΙΖΑ) 158 βουλευτές είπαν «ναι» ενώ 136 «όχι» σε σύνολο 297 παρόντων. Σύσσωμη, δηλαδή, η αντιπολίτευση καταψήφισε.

Δώδεκα ερωτήσεις και απαντήσεις

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νομοσχέδιο, η ισχύς του οποίου ξεκινά την 1η Φεβρουαρίου του 2022.

Συγκεκριμένα:

  1. Διασφαλίζεται η διαφάνεια, η απλούστευση και η συντόμευση των σχετικών με το υπαίθριο εμπόριο διαδικασιών;
    Ναι, χάρη στη χρήση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Ανοικτής Αγοράς (ΟΠΣΑΑ) – Open Market.
  2. Επιτυγχάνεται αύξηση του εισοδήματος των πωλητών;
    Ναι, διότι, δεν απαγορεύεται η άσκηση και άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας. Ιδίως για τους επαγγελματίες πωλητές, για την ανανέωση της άδειας τους, δεν προβλέπεται η υποχρέωση τήρησης του εισοδηματικού κριτηρίου, (δηλαδή της υφιστάμενης υποχρέωσης τα εισοδήματα από άλλη πηγή, εξαιρουμένων των τεκμαρτών εισοδημάτων, των εισοδημάτων από μισθώματα και αντιμισθίες από θέσεις αιρετών, να μην υπερβαίνουν το ποσό του κατωφλίου της φτώχειας, μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, που αφορά μονοπρόσωπα νοικοκυριά, όπως αυτό δημοσιεύεται από την ΕΛΣΤΑΤ).
  3. Ενισχύεται η επιχειρηματικότητα;
    Ναι, μέσω των κανόνων της οργάνωσης και της λειτουργίας όλων των μορφών του υπαίθριου εμπορίου (υπαίθριες οργανωμένες αγορές, υπαίθριες αγορές, στάσιμο και πλανόδιο εμπόριο). Ιδίως, όσον αφορά τις υπαίθριες αγορές, με έμφαση τις λαϊκές αγορές, οι οποίες οργανώνονται κατά τρόπο σαφή, με σκοπό η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους να προσφέρει στους παραγωγούς και επαγγελματίες πωλητές τα εχέγγυα για ασφαλή και απρόσκοπτη επαγγελματική δραστηριοποίηση.
  4. Παρέχεται ευελιξία δράσης και πολλαπλότητα επιλογών στη δραστηριοποίηση των πωλητών;
    Ναι. Η δραστηριοποίηση σε κάθε μορφή υπαίθριου εμπορίου (υπαίθριες οργανωμένες αγορές, στάσιμο και πλανόδιο εμπόριο) συνδέεται με τη συμμετοχή των πωλητών σε προκήρυξη. Διακρίνονται δύο βασικές κατηγορίες προκηρύξεων: α) η προκήρυξη για τη χορήγηση νέων αδειών (μαζί με τις αντίστοιχες θέσεις δραστηριοποίησης σε υπαίθριες αγορές και το στάσιμο εμπόριο ή τις αντίστοιχες πλανόδιες δραστηριοποιήσεις ) και β) η προκήρυξη για τη χορήγηση θέσεων (σε υπαίθριες αγορές – στάσιμο εμπόριο) και πλανόδιων δραστηριοποιήσεων σε πωλητές που κατέχουν ήδη άδεια και επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν (σε θέση ή πλανοδίως) επιπλέον των θέσεων και των πλανόδιων δραστηριοποιήσεων που ήδη κατέχουν. Η δυνατότητα δραστηριοποίησης παρέχεται σε όλη την επικράτεια για όλους τους πωλητές σε κάθε μορφή υπαίθριου εμπορίου (με εξαίρεση το πλανόδιο εμπόριο που ασκείται κατ’ ανώτατο όριο σε τρεις Περιφέρειες).
    Επίσης, στους πωλητές όλων των κατηγοριών, ταυτόχρονα με την έκδοση της άδειάς τους, προσφέρεται εργασία σε συγκεκριμένες θέσεις τις οποίες και διατηρούν, κάθε φορά που ανανεώνουν την άδειά τους.
    Τέλος, όσοι πωλητές κατά την έναρξη ισχύος του νέου νόμου κατέχουν ήδη άδεια παραγωγού ή επαγγελματία πωλητή, ανανεώνουν στο εξής την άδειά τους, σύμφωνα με τις νέες διατάξεις για την ανανέωση των αδειών και διατηρούν τις θέσεις (στις λαϊκές αγορές ή στο στάσιμο εμπόριο) ή τις πλανόδιες δραστηριοποιήσεις που κατέχουν, για όσο χρόνο ανανεώνουν την άδεια.
  5. Παρέχεται βελτίωση των συνθηκών εργασίας των πωλητών στο υπαίθριο εμπόριο και ενισχύεται η ασφάλεια στη δραστηριοποίησή τους;
    Ναι, διότι οι θέσεις δραστηριοποίησης στις υπαίθριες αγορές απεικονίζονται στο τοπογραφικό διάγραμμα και αναφέρονται στον κανονισμό λειτουργίας των αγορών, ενώ στο στάσιμο εμπόριο, καθορίζονται, σύμφωνα με γενικούς όρους των διατάξεων του νόμου, από τους οικείους δήμους , κατόπιν χωροταξικής μελέτης και με βάση τα ιδιαίτερα χωροταξικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, καθώς και τις καταναλωτικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
    Παράλληλα, παρέχεται ευρεία δυνατότητα για την αναπλήρωση και την υποβοήθηση των πωλητών. Επίσης, διατηρείται και διευρύνεται η δυνατότητα μεταβίβασης των θέσεων ή των πλανόδιων δραστηριοποιήσεων, καθώς και των αδειών για τους παραγωγούς και τους επαγγελματίες πωλητές, αντίστοιχα.
    Επίσης, οι πωλητές στο υπαίθριο εμπόριο διασφαλίζουν την επαγγελματική δραστηριότητά τους, με ρητή αναφορά στις διατάξεις του νόμου, ότι η άδεια ανακαλείται μόνο σε περίπτωση θανάτου του κατόχου της (εφόσον δεν την αποκτήσει άλλο πρόσωπο, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις) ή παραίτησής του από αυτήν.
  6. Τι ισχύει για την ανανέωση των αδειών των πωλητών;
    Οι παραγωγοί πωλητές ανανεώνουν την άδειά τους, κατ’ ανώτατο όριο, κάθε τρία χρόνια (διάρκεια ισχύος της άδειας από ένα έως τρία χρόνια). Οι επαγγελματίες πωλητές κάθε πέντε χρόνια και οι χειροτέχνες καλλιτέχνες κάθε δύο χρόνια.
    Με την ανανέωση της άδειάς τους οι πωλητές διατηρούν τις θέσεις (σε λαϊκές αγορές, σε αγορές χειροτεχνών καλλιτεχνών και στο στάσιμο εμπόριο) και τις πλανόδιες δραστηριοποιήσεις που ήδη κατέχουν για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η ανανέωση της άδειας.
  7. Ενισχύονται οι βραχυχρόνιες αγορές;
    Ο θεσμός των βραχυχρόνιων αγορών (εμποροπανηγύρεις, θρησκευτικές αγορές, επετειακές, πολιτιστικές, εποχιακές, Κυριακάτικες), ενισχύεται και ρυθμίζεται από ευρύ πλέγμα διατάξεων, στις οποίες καταγράφονται με τρόπο σαφή και διεξοδικό, τόσο οι κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας των αγορών, όσο και οι όροι και οι προϋποθέσεις δραστηριοποίησης των πωλητών στις βραχυχρόνιες αγορές σε όλη την επικράτεια, με έμφαση στη διασφάλιση της απρόσκοπτης εργασίας σε αυτές, ιδίως των πωλητών-κατόχων της βεβαίωσης δραστηριοποίησης ετήσιας διάρκειας.
    Επίσης, ρυθμίζεται για πρώτη φορά η οργάνωση και η λειτουργία των αγορών ρακοσυλλεκτών, καθώς και οι όροι συμμετοχής των ρακοσυλλεκτών σε αυτές.
  8. Υφίσταται αντιστοίχιση των αναγκών των καταναλωτών και των χαρακτηριστικών των τοπικών οικονομιών προς τον αριθμό των δραστηριοποιούμενων στο υπαίθριο εμπόριο πωλητών; Διασφαλίζεται η ίση μεταχείριση προς τους πωλητές; Παρέχεται δημοσιότητα σχετικά με την αδειοδότηση και την εν γένει δραστηριοποίηση των πωλητών στο υπαίθριο εμπόριο;
    Όλες οι κατηγορίες αδειών σε κάθε μορφή υπαίθριου εμπορίου προκηρύσσονται από τους Δήμους ή/και τις Περιφέρειες και χορηγούνται με μοριοδότηση κριτηρίων, ανά κατηγορία πωλητών (παραγωγοί, επαγγελματίες, χειροτέχνες – καλλιτέχνες). Διασφαλίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός η συσχέτιση του αριθμού των νέων αδειούχων, σε κάθε κατηγορία πωλητών, προς τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, αφετέρου παρέχεται ίση μεταχείριση προς όλους τους πωλητές.
    Παράλληλα, διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή δημοσιότητα, χάρη στη ρητή αναφορά στις διατάξεις του νόμου, για την υποχρέωση ανάρτησης όλων των προκηρύξεων στον διαδικτυακό τόπο των αρμόδιων αρχών, καθώς και στο Πληροφοριακό Σύστημα για το υπαίθριο εμπόριο.
  9. Διευκολύνεται το έργο της Διοίκησης στη διαχείριση του υπαίθριου εμπορίου;
    Το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών των δήμων και των Περιφερειών της χώρας, που επιλαμβάνονται της διαχείρισης του υπαίθριου εμπορίου, εφαρμόζοντας τις σχετικές με την οργάνωση και τη λειτουργία του διατάξεις, θα υποστηρίζεται από νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο κατά τρόπο σαφή, ευσύνοπτο και περιεκτικό θα καταγράφονται οι όροι, οι κανόνες και οι προϋποθέσεις που διέπουν τις υπαίθριες εμπορικές δραστηριότητες.
  10. Τακτοποιούνται και με ποιον τρόπο, οι πωλητές που δραστηριοποιούνται ήδη στις λαϊκές αγορές;
    Για τους πωλητές (παραγωγούς και επαγγελματίες), οι οποίοι κατά την έναρξη ισχύος του νέου νόμου δραστηριοποιούνται σε λαϊκές αγορές, εφαρμόζονται οι διαδικασίες «βελτίωσης θέσης» και «χορήγησης θέσης», ως ακολούθως:
    Α) Όσοι πωλητές κατέχουν θέση που τους έχει αποδοθεί στο παρελθόν με διοικητική πράξη μπορούν, εφόσον το επιθυμούν , να βελτιώσουν τη θέση τους συμμετέχοντας στην αντίστοιχη διαδικασία.
    Β) Μετά το πέρας της διαδικασίας της «βελτίωσης θέσης», σε όσους πωλητές δραστηριοποιούνται σε λαϊκές αγορές, χωρίς η θέση που κατέχουν να τους έχει χορηγηθεί, κατά το παρελθόν, με διοικητική πράξη (συμπεριλαμβανομένων και όσων πωλητών κατέχουν προσωρινή θέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4497/2017), χορηγείται θέση, μέσω της διαδικασίας «χορήγησης θέσης».
    Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω διαδικασιών (δηλ. της «βελτίωσης θέσης» και της «χορήγησης θέσης») όλοι οι πωλητές (παραγωγοί και επαγγελματίες) που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές θα κατέχουν συγκεκριμένη και αριθμημένη θέση.
    Οι φορείς λειτουργίας των λαϊκών αγορών, έχοντας σαφή και οριστική γνώση των συμμετεχόντων στις λαϊκές αγορές ευθύνης τους πωλητών θα είναι σε θέση, να καθορίσουν τις ανάγκες των αγορών τους , ως προς τον αριθμό των νέων αδειούχων, ανά κατηγορία πωλητών (παραγωγών και επαγγελματιών), καθώς και τα αντίστοιχα πωλούμενα είδη, προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές προκηρύξεις.
  11. Έχουν δικαίωμα εταιρείες να λαμβάνουν άδεια πωλητή σε υπαίθριες αγορές;
    Στις λαϊκές αγορές, δικαίωμα συμμετοχής στην προκήρυξη έχουν φυσικά πρόσωπα, αγροτικοί συνεταιρισμοί και ενώσεις παραγώγων και οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.ΕΠ.) παραγωγικού σκοπού.
    Στις αγορές χειροτεχνών-καλλιτεχνών δικαίωμα συμμετοχής στην προκήρυξη έχουν εκτός από τα φυσικά πρόσωπα οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.ΕΠ.) του ν. 4430/2016 (Α΄ 205), οι οποίες δύνανται να καταλαμβάνουν έως δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων δραστηριοποίησης ανά αγορά και μέχρι μία (1) θέση έκαστο.
  12. Ποιους πωλητές αφορά η υποχρέωση πώλησης του πενήντα τοις εκατό (50%) της ποσότητας των προϊόντων;
    Οι κάτοχοι άδειας παραγωγού πωλητή σε λαϊκές αγορές, στο στάσιμο και το πλανόδιο εμπόριο οφείλουν να πωλούν τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) της δηλωθείσας ποσότητας στο ΟΣΔΕ, με υπεύθυνη δήλωσή του παραγωγού, για τα είδη που αναφέρονται στην άδειά τους. Αν ο παραγωγός είναι μέλος συνεταιρισμού που ασκεί εμπορική δραστηριότητα στα προϊόντα που παράγει, τα ανωτέρω ισχύουν για το 25% της δηλωθείσας ποσότητας.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 03 Νοεμβρίου 2021 09:10

Σχετικά Άρθρα

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το "έλα με φόρα" της Τσαπανίδου»
    Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το

    Το γάντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήκωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, απαντώντας στον πρωθυπουργό. «Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη θα είναι «δυναμικά και εντός της Βουλής απέναντι σε μια αλαζονική κυβέρνηση, η οποία υποτιμά τα υπόλοιπα κόμματα.

    «Αυτή την παρέλαση αλαζονείας θα την πληρώσετε. Ο κόσμος ζητά ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή αλλά δεν τις βρίσκει. Το ύφος και η συμπεριφορά υπουργών της ΝΔ δείχνουν ότι οι μέρες της παντοδυναμίας είναι στο παρελθόν και πρέπει να ξεκαβαλήσετε από το καλάμι. Όσο συνεχίζεται την αλαζονείας επιταχύνεται την έξοδό σας από το Μέγαρο Μαξίμου και εμείς θα είμαστε εδώ να σας ανοίξουμε την πόρτα», συμπλήρωσε.

    Ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να γίνει συνένοχος στην την στήριξη των ισχυρών. «Γιατί δεν δεχτήκατε την πρότασή μας γιατί πρέπει να πάρει 1,1, εκ ένα κόμμα που η ηγεσία του βρίσκεται στη φυλακή», είπε μιλώντας για την τροπολογία των Σπαρτιατών και παράλληλα εξήγησε, σε ό,τι αφορά τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΠΑΣΟΚ είχε εσωτερικές διαδικασίες.

    «Βιάζεστε και ψάχνετε συναίνεση βαθιά τα μεσάνυχτα. Όταν θέλατε να ελέγξετε την ΑΔΑΕ και να κάνετε συγκάλυψη για το σκάνδαλο. Τότε βρήκατε τον Βελόπουλο», είπε ενώ κάλεσε να είναι φειδωλός όταν μιλά για την χρεοκοπία της χώρας. «Έχουμε διάθεση συναίνεσης για μεγάλα ζητήματα όπως είναι η κλιματική κρίση. Φέραμε προτάσεις και έχουμε δουλέψει διότι είναι μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποκτήσει η χώρα ανθεκτικότητα. Πρέπει να δούμε σε ποια ζητήματα είμαστε ευάλωτοι. Αν υπάρχει διάθεση εμείς είμαστε θετικοί», κατέληξε.

    Απαντώντας, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση σύντομα θα φέρει σχετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα με τη χρηματοδότηση των Σπαρτιατών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο η ρύθμιση που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ είχε αδυναμίες. Μάλιστα, ύψωσε τους τόνους λέγοντας ότι όσα είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την έξοδο του από το Μαξίμου θυμίζει το «έλα με φόρα» της Πόπης Τσαπανίδου!

    «Αν θα μας ανοίξετε την πόρτα για να μπείτε εσείς θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός σε τρία χρόνια από τώρα», είπε κλείνοντας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
  • Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα
    Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα

    Μια σειρά αλλαγών με σημαντικά οφέλη για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ των οποίων η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η αλλαγή της διαδικασίας των φορολογικών δηλώσεων και το αφορολόγητο στα 300 στα πουρ μπουάρ.

    Όπως εξήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης, οι φορολογούμενοι που πληρώνουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος θα έχουν έκπτωση που φτάνει έως και 4%. Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων θα διαρκεί από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα φυσικά πρόσωπα. Δηλαδή και τους αυτοαπασχολούμενους με μπλοκάκι από το 2025.

    Παράλληλα, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο φέρνει περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ, παράταση της αναστολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων και την απαλλαγή από το φόρο παροχών από εργοδότες σε νέους γονείς.

    Οι 10 αλλαγές που «έρχονται»

    1. Φορολογικές δηλώσεις

    Οι δηλώσεις θα υποβάλλονται από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, για τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.

    Θα προβλέπονται κυρώσεις και πρόστιμα έως και 2.500 ευρώ στους φορείς του Δημοσίου που δεν υποβάλουν εγκαίρως τα στοιχεία που απαιτούνται για την συμπλήρωση τους. Μάλιστα, το πρόστιμο θα προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης.

    2. Φόρος εισοδήματος

    Προβλέπεται έκπτωση 4% για όσους υποβάλουν τη φορολογική δήλωση στο πρώτο ενάμιση μήνα και και εφόσον πληρωθεί εφάπαξ έως 31 Ιουλίου. Αυτό θα ισχύει και για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις.

    Αυτό, μεταφράζεται σε 40 ευρώ έκπτωση στην περίπτωση που ο φόρος είναι 1.000 ευρώ, αλλά για μεγαλύτερα ποσά, όπως για παράδειγμα στα 10.000 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό έκπτωσης φτάνει τα 400 ευρώ.

    Παράλληλα προβλέπεται έκπτωση:

    • 3% αν η διαδικασία υποβληθεί στον δεύτερο 1,5 μήνα της προθεσμίας,
    • 2% αν η υποβολή και πληρωμή γίνει στο μήνα εκπνοής.

    3. Φόρος εισοδήματος σε 8 δόσεις

    Μονιμοποιείται η καταβολή φόρου για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα σε 8 δόσεις.

    Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι έχουν δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την 31η Ιουλίου 2024 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των 7 επόμενων μηνών.

    4. Τέλος επιτηδεύματος

    Κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος από το 2025, για τους ελεύθερους επαγγελματίες για τους οποίους ο φόρος υπολογίζεται με τεκμαρτό τρόπο.

    Αυτό ισχύει είτε έχουν μπλοκάκι, είτε όχι.

    Υπενθυμίζεται πως φέτος είχαν πληρώσει μειωμένο τέλος κατά 50% και συγκεκριμένα το ποσό των 325 ευρώ.

    5. Φιλοδώρημα

    Εισάγεται αφορολόγητο για φιλοδωρήματα έως 300 ευρώ το μήνα, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου του 2024. Αυτό αφορά αποκλειστικά τα φιλοδωρήματα που προέρχονται από τα POS.

    Παράλληλα, προβλέπεται ρύθμιση ώστε εάν ένας εργοδότης επιδιώξει να αντικαταστήσει τον μισθό ενός εργαζομένου με τα φιλοδωρήματα.

    Για παράδειγμα εάν ένας εργαζόμενος παίρνει μισθό 850 ευρώ και ο εργοδότης του τον μειώνει στα 650 και του λέει ότι τα υπόλοιπα 200 θα τα παίρνει από τα φιλοδωρήματα, τότε αυτό θα ρυθμίζεται με διάταξη και θα υπάρχει επιπλέον φορολόγηση για τον εργοδότη.

    6. Έκπτωση ΕΝΦΙΑ έως και 20%

    Η έκπτωση για τις ασφαλισμένες κατοικίες διπλασιάζεται και ανεβαίνει στο 20% για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επιλέγουν ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.

    Για τους ιδιοκτήτες με ασφαλισμένες κατοικίες - μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025 - συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 500.000 ευρώ η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.

    Σημειώνεται πως όσοι δεν ασφαλίσουν έναντι φυσικών καταστροφών μέχρι την 1η Ιουνίου 2025 δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος για τις ζημιές.

    Παράλληλα, όσες επιχειρήσεις έχουν ετήσιους τζίρους άνω των 500.000 ευρώ οφείλουν πλέον να ασφαλίσουν τις εγκαταστάσεις τους κατά κινδύνων από πυρκαγιές, σεισμούς ή πλημμύρες. Διαφορετικά το κράτος δεν θα τους αποζημιώνει σε περίπτωση που υποστούν ζημιές.

    7. Κίνητρα για να ανοίξουν τα κλειστά ακίνητα

    Τριετή απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος προβλέπεται για όσους ιδιοκτήτες ανοίξουν κλειστά ακίνητα ή μετατρέψουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε μακροχρόνιες.

    Οι προϋποθέσεις:

    • να ήταν κλειστά για τρία χρόνια,
    • να έχουν επιφάνεια έως 120 τετραγωνικά μέτρα,
    • να διατεθούν σε νέες μισθώσεις για τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2025
    • να ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα.

    8. Απαλλαγές με φόντο το δημογραφικό

    Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για ποσό έως 5.000 ευρώ θα έχουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματική στήριξη στους νέους γονείς – εργαζόμενους τους για διάστημα έως 12 μήνες από την απόκτηση του παιδιού.

    Παράλληλα προβλέπεται φοροαπαλλαγή στα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις σε εργαζομένους τους.

    Επιπλέον προβλέπεται απαλλαγή από φόρο ασφαλίστρου 15% συμβολαίων υγείας για παιδιά. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου, ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει.

    9. Τεκμαρτή φορολόγηση

    Αλλαγές και διορθώσεις στο καθεστώς τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών με:

    α) μείωση κατά 50% το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους. Σήμερα η έκπτωση 50% ισχύει για όσους έχουν έδρα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, ή νησιά με έως 3.100.

    β) μεταφορά στο τέλος μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων του κριτηρίου για το μέγιστο μισθό εργαζομένου που προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή.

    γ) αύξηση του μέσου τζίρου του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η προσαύξηση του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος για τους επαγγελματίες που ο τζίρος τους ξεπερνά το μέσο όρο του αντίστοιχου ΚΑΔ.

    10. Νέα ΑΑΔΕ

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προωθεί το υπουργείο με να ενισχυθεί η ΑΑΔE και να στηριχθεί η προσπάθεια για μια πιο γρήγορη, πιο ψηφιακή και πιο αποτελεσματική αρχή.

    Το σχέδιο περιλαμβάνει διοικητική αναδιοργάνωση, πρόσληψη μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την επέκταση της θητείας του διοικητή.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
    Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης

    Ο προϋπολογισμός θα είναι συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως σήμερα (7/10), είναι η μέρα κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή. Ο φετινός θα είναι απολύτως συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο - με αιχμή το όριο (3%) στις πρωτογενείς δαπάνες - που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Οι βασικές παραδοχές του κειμένου θα είναι οι εξής:

    • Δημόσιο Χρέος: 149,1% από 153,7% που θα διαμορφωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς
    • ΑΕΠ: +2,3% (μικρή επιτάχυνση από το φετινό 2,2%). Και το 2025 η Ελληνική οικονομία θα μεγεθύνεται πολύ πιο γρήγορα από τον κοινοτικό μέσο όρο
    • Πρωτογενές πλεόνασμα: 2,5%
    • Πληθωρισμός: 2,1% από 2,8% που θα κλείσει φέτος
    • Ανεργία: 9,7% επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα (9,6% το 2009)
    • Επενδύσεις: +8,4%
    • Εξαγωγές: +4%
    • Εισαγωγές: +3,6%
    Τα μέτρα

    Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και όλα τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί, ύψους 1,45 δισ. ευρώ:

    • Αύξηση συντάξεων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης. Η αύξηση εκτιμάται κοντά στο 2,5%.
    • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ το Δεκέμβριο σε συνταξιούχους που δεν θα δουν αύξηση στη σύνταξη τους λόγω προσωπικής διαφοράς. Αφορά περίπου 670.000 συνταξιούχους µε συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.
    • Επιπλέον εντός του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν: μία επιπλέον δόση στους δικαιούχους επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑµεΑ του ΟΠΕΚΑ (αφορά περίπου 185.000 άτομα).
    • Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ, επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος θα λάβουν και οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000).
    • Οριζόντια αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου από την 1η Απριλίου ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού.
    • Από 1η Απριλίου του 2025 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 830 ευρώ με ορίζοντα να αυξηθεί στα 950 ευρώ το 2027. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.
    • Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
    • Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ένοπλες Δυνάμεις) από 1/1/2025.
    • Νέα μείωση 1% στις ασφαλιστικές εισφορές από την αρχή του 2025. Κατά 0,5% από τις εισφορές εργαζομένων και κατά 0,5% από τις εργοδοτικές εισφορές κλάδου Υγείας
    • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο µε την εφαρμογή µμηδενικού συντελεστή από το 2025.
    • Τριετής απαλλαγή φόρου εισοδήματος για κενά ακίνητα που θα ενοικιαστούν.
    • Απαλλαγή από ΦΠΑ και το 2025 στα νέα κτίρια.
    • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
    • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
    • Αυτοτελής φορολόγηση εφημεριών ιατρών ΕΣΥ µε συντελεστή 22%.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει
    Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει

    Σε δημόσια διαβούλευση κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τον προσωπικό γιατρό που προβλέπει σειρά αλλαγών για τον θεσμό.

    Ο προσωπικός γιατρός ξεκίνησε πριν από περίπου 2,5 χρόνια αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της άρνησης του ιατρικού προσωπικού να συμμετάσχει στο εγχείρημα, λόγω των χαμηλών αμοιβών αλλά και των συνθηκών εργασίας.

    Αποτέλεσμα είναι σχεδόν οι μισοί δικαιούχοι πολίτες σήμερα να μην διαθέτουν προσωπικό γιατρό.

    Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας στην πλατφόρμα opengov.gr, προβλέπει εκτός των άλλων ότι:

    -Οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τον προσωπικό τους γιατρό αρκεί να τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Όπως αναφέρεται: ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο.

    Επίσης δίνονται κίνητρα για τους νέους γιατρούς που θα επιλέξουν την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής και της Παθολογίας με μπόνους τελικά 40.000 ευρώ και όχι 30.000 όπως είχε ανακοινωθεί.

    Οι αμοιβές των προσωπικών γιατρών

    -Οι ιατροί του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια πεντακόσια ένα (1.501) μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    -Οι παιδίατροι του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια (1.000) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια ένα (1.001) μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    Προσωπικός γιατρός με παραπομπές σε νοσοκομεία

    Ο προσωπικός ιατρός αναλαμβάνει την υποστήριξη, τον προσανατολισμό και την καθοδήγηση των ληπτών υπηρεσιών υγείας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.), παραπέμποντας τους λήπτες υπηρεσιών υγείας σε άλλους ιατρούς, καθώς και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης.

    Η παραπομπή σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης γίνεται από τον προσωπικό ιατρό, αφού παράσχει πληροφόρηση στον λήπτη υπηρεσιών υγείας, με ταυτόχρονη και υποχρεωτική ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (Α.Η.Φ.Υ.).

    Δικαίωμα παραπομπής έχουν και οι λοιποί ιατροί για τα θέματα της ειδικότητάς τους, μετά από ενημέρωση του προσωπικού ιατρού και του Α.Η.Φ.Υ. του λήπτη υπηρεσιών υγείας. Το σύστημα παραπομπών από τον προσωπικό ιατρό δεν ισχύει για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά.

    Παράλληλα οι προσωπικοί ιατροί εκδίδουν παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων, είτε αυτοτελώς, είτε σε συνεργασία με άλλον ιατρό της μονάδας στην οποία υπάγονται ή του Κέντρου Υγείας, αν η μονάδα στην οποία υπάγονται αποτελεί αποκεντρωμένη δομή του Κέντρου Υγείας.

    Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών

    Καθιερώνεται ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν, ενδεικτικά, στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, στον εγγραμματισμό υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας και στη σχέση ιατρού – ασθενούς. Η αξιολόγηση των προσωπικών ιατρών γίνεται σε ετήσια βάση και στηρίζεται σε πληροφορίες που συλλέγονται ηλεκτρονικά.

    Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών δύναται να προβλέπεται σύστημα επιβολής κυρώσεων.

    https://www.ethnos.gr/health/article/334350/prosopikosgiatroskatatethhketonomosxediogiathnprotobathmiafrontidaygeiastiallazei

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει
    Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει

    Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

    Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.

    Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι:

    Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

    Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο Κ.Ο.Κ είναι:

    1. Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες

    2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

    (Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

    3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.

    Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

    4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

    6. Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς