Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2022 14:31

Τα κριτήρια και οι όροι για τους Δικαιούχους Εθνικού Αποθέματος 2022

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Εγκύκλιο με οδηγίες για τη διαδικασία χορήγησης ενισχύσεων βάσει ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης αιτήσεων έτους 2022 δημοσίευσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου περιέχονται αναλυτικά οι δικαιούχοι που θα λάβουν φέτος δικαιώματα από το Εθνικό Απόθεμα και οι νεαροί που θα λάβουν συμπληρωματική ενίσχυση.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο, από το Εθνικό Απόθεμα δεν μπορούν να λάβουν δικαιώματα όσοι έχουν λάβει ήδη δικαιώματα βασικής ενίσχυσης ή αύξηση της μοναδιαίας αξίας των δικαιωμάτων τους στον περιφερειακό μέσο όρο του εθνικού αποθέματος τα έτη 2015-2021.

Η σχετική εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ διαθέσιμη εδώεδώ

Αναλυτικότερα:

Δικαιούχοι Εθνικού Αποθέματος είναι:

  • Γεωργοί νεαρής ηλικίας όπως περιγράφονται αναλυτικά στην παράγραφο 5.5.1 σημείο 2 της παρούσας και είναι ενήλικες, δηλαδή είναι γεννημένοι έως και τις 31/12/2004
  • Νεοεισερχόμενοι/-ες γεωργοί όπως περιγράφονται παρακάτω: Νεοεισερχόμενοι/-ες γεωργοί είναι:
  1. Τα φυσικά πρόσωπα που άρχισαν τη γεωργική τους δραστηριότητα μεταξύ των ετών 2020- 2022 και κατά τα πέντε έτη που προηγούνται της έναρξης γεωργικής δραστηριότητας, δεν άσκησαν γεωργική δραστηριότητα στο όνομά τους και υπ’ ευθύνη τους ούτε ήλεγχαν νομικό πρόσωπο που ασκούσε γεωργική δραστηριότητα και είναι ενήλικοι, δηλαδή είναι γεννημένοι έως και τις 31/12/2004.
  2. Νομικά πρόσωπα που αρχίζουν τη γεωργική τους δραστηριότητα από το έτος 2020 και μετά και κατά τα πέντε έτη που προηγούνται της έναρξης γεωργικής δραστηριότητας, δεν άσκησαν γεωργική δραστηριότητα στο όνομά τους και υπ’ ευθύνη τους ούτε ήλεγχαν άλλο νομικό πρόσωπο που ασκούσε γεωργική δραστηριότητα και το φυσικό πρόσωπο (οικονομικός διαχειριστής) που συμμετέχει στο κεφάλαιο και στη διαχείριση του νομικού προσώπου είναι νεοεισερχόμενος γεωργός, δηλαδή:
  • Γεννήθηκε έως και 31/12/2004
  • Αρχίζει τη γεωργική του δραστηριότητα από το έτος 2020 και μετά και κατά τα πέντε έτη που προηγούνται της έναρξης γεωργικής δραστηριότητας του ΝΠ, δεν άσκησε γεωργική δραστηριότητα στο όνομά του και υπ’ ευθύνη του ούτε ήλεγχε άλλο νομικό πρόσωπο που ασκούσε γεωργική δραστηριότητα.
  • Ασκεί αποτελεσματικό και μακροχρόνιο έλεγχο επί του νομικού προσώπου όσον αφορά στις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση, τα κέρδη και τους χρηματοοικονομικούς κινδύνους για το έτος υποβολής αίτησης ενίσχυσης από το νομικό πρόσωπο στο πλαίσιο του καθεστώτος βασικής ενίσχυσης. Ως μακροχρόνιος έλεγχος ορίζεται χρονικό διάστημα τουλάχιστον 5 ετών και αφορά σε νεοεισερχόμενους γεωργούς με ποσοστό κατοχής/μερίδιο στο κεφαλαίου του νομικού προσώπου μεγαλύτερο του 50% ώστε να μην ασκείται αρνησικυρία.

Υπό τους εξής όρους:

  • Ως έναρξη γεωργικής δραστηριότητας νοείται η άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας από το έτος 2020 και μετά (2021-2022), και τα ΝΠ υποβάλουν ΕΑΕ είτε το έτος 2020 είτε το αργότερο δύο έτη μετά το έτος κατά το οποίο άρχισαν να ασκούν τη γεωργική τους δραστηριότητα (2021-2022).
  • Το κριτήριο του/της νεοεισερχόμενου/-ης γεωργού πρέπει να πληρείται τόσο στο ΝΠ όσο και στο ΦΠ που ασκεί αποτελεσματικό και μακροχρόνιο έλεγχο επί του νομικού προσώπου όσον αφορά στις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση, τα κέρδη και τους χρηματοοικονομικούς κινδύνους (οικονομικός/-ή διαχειριστής/-στρια).
  • Ως έναρξη γεωργικής δραστηριότητας του ΦΠ, νοείται η εγκατάσταση του νεοεισερχόμενου γεωργού (ΦΠ - οικονομικός/-ή διαχειριστής/-στρια) που συμμετέχει στο κεφάλαιο και στη διαχείριση του νομικού προσώπου και ασκεί έλεγχο επί του ΝΠ. Το έτος έναρξης γεωργικής δραστηριότητας του οικονομικού διαχειριστή θα πρέπει να είναι από το έτος 2020 και μετά. Σε διαφορετική περίπτωση, αν από τον έλεγχο έναρξης γεωργικής δραστηριότητας προκύπτει ότι ο οικονομικός διαχειριστής είχε γεωργική δραστηριότητα με την εγκατάσταση του στο εν λόγω ΝΠ ενώ αυτό ασκούσε γεωργική δραστηριότητα πριν από το πρώτο έτος έναρξης της γεωργικής δραστηριότητας του ΝΠ στο πλαίσιο της ΒΕ, δηλαδή πριν από τα έτη 2020-2022, τότε το εν λόγω ΝΠ δεν κρίνεται δικαιούχος.
  • Σε περίπτωση που από τον έλεγχο της έναρξης γεωργικής δραστηριότητας προκύπτει ότι το ΦΠ (οικονομικός διαχειριστής) είχε γεωργική δραστηριότητα ως ΦΠ ή με την εγκατάστασή του σε άλλο ΝΠ που ασκούσε γεωργική δραστηριότητα πριν από την ημερομηνία εγκατάστασης του στο εν λόγω ΝΠ μεταξύ των ετών 2020-2022, τότε το ΝΠ δεν κρίνεται δικαιούχος.
  • Σε περίπτωση που τόσο το ΝΠ όσο και ο/η οικονομικός/-ή διαχειριστής/-στρια του ως ΦΠ έχουν υποβάλλει αίτημα χορήγησης ΔΒΕ από το ΕΑ το 2022, τότε κρίνεται δικαιούχος εκείνο το πρόσωπο (ΝΠ ή ΦΠ) που προηγείται χρονικά με το έτος έναρξης γεωργικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά.
  • Σε περίπτωση που τόσο το ΝΠ όσο και ο/η οικονομικός/-ή διαχειριστής/-στρια του ως ΦΠ έχουν υποβάλλει αίτημα χορήγησης ΔΒΕ από το ΕΑ το 2022 και από τον έλεγχο της έναρξης γεωργικής δραστηριότητας προκύπτει ότι το έτος έναρξης γεωργικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά ταυτίζεται, τότε δικαιούχος κρίνεται το ΦΠ.
  • Σε περίπτωση που το ΝΠ έχει οικονομικό διαχειριστή/στρια που πληροί το κριτήριο του/της νεοεισερχόμενου/-ης γεωργού και έλαβε το 2015 ή το 2017 ή το 2018 ή το 2019 ή το 2020 ή το 2021 ΔΒΕ από το ΕΑ ή ΠΜΟ ως ΦΠ (για λογαριασμό του) ή ως οικονομικός διαχειριστής/-στρια άλλου ΝΠ, τότε το εν λόγω ΝΠ δεν κρίνεται δικαιούχος.
  • Σε περίπτωση που το Φυσικό Πρόσωπο που ήταν οικονομικός διαχειριστής/-στρια σε ΝΠ και το ΝΠ έλαβε ΔΒΕ ή ΠΜΟ από το ΕΑ το 2015 ή το 2017 ή το 2018 ή το 2019, ή το 2020, ή το 2021 το ΦΠ δεν κρίνεται δικαιούχος.

Επισήμανση: Δεν κρίνονται δικαιούχοι εθνικού αποθέματος έτους 2022 γεωργοί νεαρής ηλικίας ή νεοεισερχόμενοι/-ες γεωργοί, οι οποίοι/-ες έχουν λάβει δικαιώματα βασικής ενίσχυσης ή αύξηση της μοναδιαίας αξίας των δικαιωμάτων τους στον περιφερειακό μέσο όρο του εθνικού αποθέματος ως ΦΠ ή ως ΝΠ ή για λογαριασμό κάποιου ΝΠ (ως διαχειριστές/-στριες) από το εθνικό απόθεμα το έτος 2015 ή 2017 ή 2018 ή 2019 ή 2020 ή 2021.

Κατ’ εξαίρεση, εν δυνάμει δικαιούχοι εθνικού αποθέματος 2022 είναι γεωργοί νεαρής ηλικίας ή νεοεισερχόμενοι/-ες γεωργοί που κατείχαν μόνο μισθωμένα δικαιώματα το 2015.

Ενίσχυση για γεωργούς νεαρής ηλικίας

Δικαιούχοι ενίσχυσης – Όροι Επιλεξιμότητας

  1. Η ενίσχυση για γεωργούς νεαρής ηλικίας χορηγείται ετησίως σε δικαιούχους του καθεστώτος βασικής ενίσχυσης, με την προϋπόθεση να είναι νέοι/-ες γεωργοί.

2 Για τους σκοπούς του εν λόγω καθεστώτος, ως γεωργοί νεαρής ηλικίας, με πρώτη υποβολή ενιαίας αίτησης ενίσχυσης για το καθεστώς βασικής ενίσχυσης το 2022 νοούνται:

α. Τα Φυσικά Πρόσωπα, εφόσον:

  • δημιουργούν για πρώτη φορά γεωργική εκμετάλλευση ως επικεφαλής της εκμετάλλευσης ή
  • έχουν ήδη εγκατασταθεί κατά τη διάρκεια των πέντε ετών που προηγούνται της πρώτης υποβολής αίτησης για το καθεστώς βασικής ενίσχυσης
  • είναι ηλικίας έως 40 ετών κατά το έτος υποβολής της αίτησης

Για το έτος υποβολής 1ης αίτησης το 2022, ως νέοι/-ες γεωργοί θεωρούνται:

  • όσοι/-ες γεννήθηκαν από 01.01.1982 έως 31.12.2004
  • το έτος έναρξης γεωργικής δραστηριότητας τους προσδιορίζεται από το έτος 2017 και μετά.

β. Τα Νομικά Πρόσωπα (ή Ιερές Μονές), ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Το νομικό πρόσωπο δικαιούται ενίσχυσης στο πλαίσιο του καθεστώτος βασικής ενίσχυσης και έχει ενεργοποιήσει δικαιώματα ενίσχυσης ή δηλώσει επιλέξιμα εκτάρια.
  • Τουλάχιστον ένα από τα φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν στο κεφάλαιο και στη διαχείριση του νομικού προσώπου είναι νέος/-α γεωργός, δηλαδή:
  • γεννήθηκε από 01.01.1982 έως 31.12.2004.
  • το έτος έναρξης γεωργικής δραστηριότητας του ταυτίζεται με το έτος έναρξης καθηκόντων στο Νομικό Πρόσωπο, από το έτος 2017 και μετά.
  • ασκεί αποτελεσματικό και μακροχρόνιο έλεγχο επί του νομικού προσώπου όσον αφορά στις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση, τα κέρδη και τους χρηματοοικονομικούς για κάθε έτος υποβολής αίτησης ενίσχυσης από το νομικό πρόσωπο στο πλαίσιο του καθεστώτος γεωργών νεαρής ηλικίας, είτε αποκλειστικά είτε από κοινού με άλλους γεωργούς («οικονομικοί διαχειριστές») σε αυτό. • Ως μακροχρόνιος έλεγχος ορίζεται χρονικό διάστημα τουλάχιστον 5 ετών και αφορά σε νέους/-ες γεωργούς με ποσοστό κατοχής/μερίδιο στο κεφαλαίου του νομικού προσώπου μεγαλύτερο του 50% ώστε να μην ασκείται αρνησικυρία.

Υπό τους εξής όρους:

  • ως πρώτη υποβολή αίτησης για το καθεστώς βασικής ενίσχυσης νοείται η πρώτη υποβολή αίτησης ενίσχυσης του νομικού προσώπου στο πλαίσιο του καθεστώτος των νέων γεωργών.
  • ως δημιουργία εκμετάλλευσης για πρώτη φορά, νοείται η εγκατάσταση των νέων γεωργών που ασκούν έλεγχο επί του νομικού προσώπου. Σε περίπτωση που περισσότεροι νέοι γεωργοί έχουν αποκτήσει έλεγχο επί του νομικού προσώπου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ως χρόνος της «δημιουργίας» θεωρείται η απόκτηση του ελέγχου που προηγείται χρονικά.
  1. Ως νέοι/-ες γεωργοί, επίσης νοούνται:

α. Τα φυσικά πρόσωπα που εντάχθηκαν στο καθεστώς γεωργών νεαρής ηλικίας τα έτη 2018 – 2021. β. Τα νομικά πρόσωπα (ή οι Ιερές Μονές) που εντάχθηκαν στο καθεστώς γεωργών νεαρής ηλικίας τα έτη 2018 – 2021. Σε περίπτωση που πολλά φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και προσώπου(- ων) που δεν είναι γεωργός/-οί νεαρής ηλικίας, συμμετέχουν στο κεφάλαιο ή στη διαχείριση του νομικού προσώπου, ο/η γεωργός/-οί νεαρής ηλικίας, για κάθε έτος για το οποίο το νομικό πρόσωπο υποβάλλει αίτηση ενίσχυσης στο πλαίσιο του καθεστώτος γεωργών νεαρής ηλικίας, είναι σε θέση να ασκεί/-ούν τον εν λόγω αποτελεσματικό και μακροχρόνιο έλεγχο. Η ενίσχυση παύει να χορηγείται, εάν όλοι γεωργοί νεαρής ηλικίας που πληρούν τα κριτήρια έχουν παύσει να ασκούν τον έλεγχο επί του νομικού προσώπου.

Τρόπος χορήγησης της ενίσχυσης

  1. Το ύψος της ενίσχυσης για γεωργούς νεαρής ηλικίας υπολογίζεται κάθε χρόνο, με τον πολλαπλασιασμό των ενεργοποιηθέντων δικαιωμάτων από το νέο γεωργό, με συντελεστή που αντιστοιχεί σε ποσοστό μεταξύ 25% έως 50% της μέσης αξίας των δικαιωμάτων ενίσχυσης που κατέχει ή μισθώνει ο/η γεωργός.
  2. Η ενίσχυση χορηγείται μέχρι ανώτατου ορίου 25 δικαιωμάτων για κάθε δικαιούχο.
  3. Η ενίσχυση χορηγείται για περίοδο πέντε ετών ανά δικαιούχο αρχής γενομένης από την πρώτη υποβολή της αίτησης ενίσχυσης για γεωργούς νεαρής ηλικίας που οδηγεί σε πληρωμή του καθεστώτος.

Πηγή: Agronews.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2022 20:25

Σχετικά Άρθρα

  • Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
    Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Θέμα ημερών είναι πλέον να ανακοινωθούν οι πληροφορίες για το νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, που στόχο έχει την στήριξη της επιχειρηματικότητας των ανέργων, με χρηματοδότηση που φτάνει τις 17.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου, το πρόγραμμα θα πριμοδοτήσει περίπου 5.800 ωφελούμενους 30 ως 59 ετών, με 17.000 ευρώ για να ιδρύσουν την επιχείρηση τους.

    Η καταβολή του ποσού της επιχορήγησης θα γίνει σε τρεις δόσεις και στόχο έχει να δώσει χρηματοδοτικά «εργαλεία» στους ανέργους που θέλουν να ιδρύσουν την δική τους επιχείρηση.

    Σημειώνεται οτι για την συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται και σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

    Έρχεται νέο πρόγραμμα και για υφιστάμενες ΜμΕ

    Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).

    Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί μέχρι και το 50% των επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή έως 200.000 ευρώ και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και της αλλαγής παραγωγικού μοντέλου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 4 χρόνια, έχουν εγκριθεί πάνω από 48.500 νέα δάνεια για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ύψους 10,3 δισ. ευρώ, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

    Το 40% του δανείου είναι άτοκο και το 60% έχει επιδοτούμενο επιτόκιο. Παράλληλα, ξανανοίγει το δανειοδοτικό ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ με 100 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τσιάρας: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα καταβληθούν οι προκαταβολές  Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Τσιάρας: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα καταβληθούν οι προκαταβολές  Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Τυχόν διορθώσεις ή συμπληρωματικές πληρωμές του Πυλώνα 1 που ενδεχομένως θα προκύψουν μετά από ενστάσεις παραγωγών θα πληρωθούν

    Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να πιστωθεί στους λογαριασμούς των αγροτών η προκαταβολή της Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους αγρότες που έχουν υποβάλλει δήλωση καλλιέργειας ΟΣΔΕ. Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Αραμπατζή. “«Εθιμικά μέσα στον Οκτώβριο πληρώνεται η προκαταβολή. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι ένα από τα προβλήματα που είχε ο ΟΠΕΚΕΠΕ τα προηγούμενα χρόνια ήταν να μην έχει ένα σταθερό πληροφοριακό σύστημα. Οι τεχνικοί σύμβουλοι εναλλάσσονταν και υπήρχαν προβλήματα που αφορούσαν συνολικά στη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ”, παρατήρησε ο κ. Τσιάρας και προσέθεσε ότι «υπάρχει η διαβεβαίωση πως η προκαταβολή μέχρι το τέλος του μήνα θα καταβληθεί».

    Σύμφωνα, δε, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, και φυσικά πριν ολοκληρωθεί το 2024, να πληρωθούν και υπόλοιπα ποσά που αφορούν σε εκκρεμείς υποθέσεις οικολογικών σχημάτων. «Δεν σας το κρύβω ότι η προσπάθεια που γίνεται και από το υπουργείο, μέσα από τη διαδικασία της επιτήρησης που τέθηκε ο Οργανισμός πριν από περίπου δύο μήνες, είναι να κάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τα επιβεβλημένα βήματα στην κατεύθυνση ουσιαστικά της ψηφιοποίησης, της στελέχωσης της διεύθυνσης, της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της δικαιοσύνης», είπε ο ΥπΑΑΤ, εκτιμώντας ότι το επόμενο χρονικό διάστημα ο Οργανισμός θα καταφέρει να ανταποκριθεί στον πραγματικό του ρόλο. Προσέθεσε, δε, ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία και καμία ανησυχία στους Έλληνες παραγωγούς σχετικά με την ομαλή ροή των καταβολών.

    Σε ό,τι αφορά τα 87,8 εκ. ευρώ του 2023, από τον Πρώτο Πυλώνα, ο Κώστας Τσιάρας διευκρίνισε ότι διαρθρώνονται ως εξής:

    α) Στην μη καταβολή ποσού ύψους 19.249.833,77€ για την Ειδική ενίσχυση βάμβακος, εξαιτίας της μη δήλωσης των συνολικών εκτάσεων βάμβακος που θα μπορούσαν να δηλωθούν από τους παραγωγούς βαμβακιού, με βάση τον εθνικό φάκελο.

    β) Στην μη πληρωμή ποσού ύψους 11.040.849,23€ για συνδεδεμένα καθεστώτα για τα οποία:

    • είτε δεν υπήρξε εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους παραγωγούς,
    • είτε οι παραγωγοί που τα αιτήθηκαν δεν πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας,
    • είτε προσδιορίστηκαν ποσά για πληρωμή μικρότερα των αιτηθέντων συνεπεία διοικητικών, επιτόπιων και λοιπών ελέγχων.

    γ) Σε ό,τι αφορά στην Βασική ενίσχυση για την βιωσιμότητα που δεν έχει πληρωθεί ποσό 43.019.879,08 €, και

    δ) Στην μη καταβολή ποσού ύψους 14.129.078,00€,

    • είτε λόγω μη ενεργοποίησης του συνόλου των δικαιωμάτων των αιτηθέντων παραγωγών,
    • είτε συνεπεία της επιβολής κυρώσεων ή ποινών μετά τη διενέργεια των απαραίτητων διοικητικών, επιτόπιων και μηχανογραφικών διασταυρωτικών ελέγχων.

    Σε κάθε περίπτωση, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι τυχόν διορθώσεις ή συμπληρωματικές πληρωμές που ενδεχομένως θα προκύψουν μετά από ενστάσεις παραγωγών και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου, προφανώς θα γίνουν αποδεκτές και βεβαίως θα πληρωθούν από αυτό το ποσό. Ταυτόχρονα, υπενθύμισε ότι και τα προηγούμενα έτη υπήρχαν ανάλογες αποκλίσεις. Για παράδειγμα το 2018 υπήρξε μια απόκλιση 83 εκατομμυρίων ευρώ, το 2019 μια απόκλιση 68 εκατομμυρίων ευρώ, το 2020 μια απόκλιση περίπου 60 εκατομμυρίων ευρώ και 2021 85 εκατομμυρίων ευρώ.

    (Δελτό Τύπου)

  • Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων
    Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων

    Τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Πρέπει «να ξέρουμε ποιος παίρνει τι, γιατί το παίρνει» τόνισε και εξήγησε πως αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει ένα κεντρικό μητρώο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια συνολική εποπτεία».

    Παράλληλα, ανακοίνωσε πως τον Νοέμβριο θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση που θα ανοίξει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα.

    Συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε τα επιδόματα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που πράγματι τα έχουν ανάγκη και «γι' αυτό και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής αναθεώρησε τα επιδόματα».

    «Ο προϋπολογισμός είναι περίπου ο ίδιος κατά τι μεγαλύτερος, αλλά τα επιδόματα πηγαίνουν πια σε αυτούς που είναι περισσότερο φτωχοί, σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι σε εκείνους που έχουν δικά τους αυξημένα περιουσιακά στοιχεία» είπε.

    Παράλληλα, πρόσθεσε πως το υπουργείο Εργασίας επίσης είναι σε φάση αναθεώρησης του επιδόματος ανεργίας, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό και «θα έρθουμε και εμείς να κάνουμε ένα κεντρικό μητρώο επιδομάτων, όπως είναι στη Μεγάλη Βρετανία», προκειμένου να υπάρχει μια εποπτεία συνολική και για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και για τα επιδόματα του υπουργείου Εργασίας.

    Οι αυξήσεις εσόδων είναι συνδεδεμένες με την ανάπτυξη

    Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Οι αυξήσεις των εσόδων είναι απολύτως συνδεδεμένες με την ανάπτυξη από τη μια πλευρά και από την άλλη τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, χάρη στις συστηματικές προσπάθειες που κάνουμε.

    Αν εξαιρέσετε το τέλος της κλιματικής αλλαγής και το τέλος κρουαζιέρας που βασικά αφορούν στους τουρίστες τα οποία επιβλήθηκαν, κατά τα άλλα η κυβέρνηση έχει κάνει μόνο μειώσεις φόρων, έχει κάνει πάνω από 60 μειώσεις φόρων.

    Βεβαίως υπάρχουν περισσότερα έσοδα στον προϋπολογισμό, διότι αυξάνεται ο τζίρος στην αγορά. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε παραπάνω τουρισμό. Φαντάζομαι κανένας δεν το αμφισβητεί. Και ταυτόχρονα με διάφορες κινήσεις της κυβέρνησης, όπως είναι η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές, έχουμε παραπάνω έσοδα.

    Αυτοί που τα λένε αυτά και προσπαθούν να κάνουν μια σύγχυση ανάμεσα στα παραπάνω έσοδα και στους παραπάνω φόρους. Να μας πουν ποιοι είναι οι φόροι που αυξήθηκαν, επαναλαμβάνω, με την εξαίρεση αυτών των δύο».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή της πρώτης δόσης της επιδότησης στους αγρότες της Κρήτης να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, όμως, αυτή η εκδοχή φαίνεται να απομακρύνεται.

    Καθυστερημένα θα λάβουν εφέτος οι αγρότες της Κρήτης την πρώτη δόση της ενιαίας επιδότησης. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η δεύτερη τον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση αναμένεται να συμβεί εντός του Απριλίου, σύμφωνα με πληροφορίες του neakriti.gr, τις οποίες επιβεβαίωσε και ο Πρόεδρος των Μικρών Συνεταιρισμών της Εθνικής Ένωσης, Μύρων Χιλετζάκης.

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, το οποίο, απομακρύνεται ως εκδοχή όπως φαίνεται, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά οι πληρωμές της ενίσχυσης να πραγματοποιούνται τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Χιλετζάκης υπογράμμισε ότι «εφέτος, οι αγρότες της Κρήτης θα λάβουν την πρώτη δόση της ενίσχυσης υπό τη μορφή μίας ταμειακής διευκόλυνσης το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Μέχρι τώρα, η πρώτη δόση καταβαλλόταν στα τέλη του Οκτώβρη, ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο.

    Η προκαταβολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση θα γίνει τον Απρίλιο. Επίσης, θα δούμε μέσα από τις διασταυρώσεις των αιτήσεων που πραγματοποιούνται αν υπάρχουν λάθη και παραλείψεις, ώστε να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις».

    Πάντως, οι παραγωγοί δεν προβληματίζονται τόσο για τη μικρή παράταση των πληρωμών, όσο για τα χρήματα που αναμένεται να λάβουν στους λογαριασμούς τους, καθώς υπάρχει έντονη η ανησυχία ότι οι πιστώσεις δεν θα είναι οι σωστές.

    Τα δείγματα που προκύπτουν μέσα από τις δοκιμαστικές πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν «γεννούν» μεγάλη αισιοδοξία στους αγρότες. Αυτήν την περίοδο, διεξάγονται διασταυρωτικοί έλεγχοι, ενώ, υπάρχουν πληροφορίες ότι σε πολλές αιτήσεις εντοπίζονται σημαντικά λάθη τόσο στα στοιχεία που αφορούν τη βασική ενίσχυση, όσο και στα στοιχεία που αφορούν τα eco–schemes (οικολογικά σχήματα), κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει στην απώλεια πολύτιμων κοινοτικών ενισχύσεων για τους παραγωγούς της χώρας μας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Επιταγή ακρίβειας: Ποιοι θα λάβουν 100 έως 200 ευρώ - Οι δικαιούχοι και τα εισοδηματικά κριτήρια
    Επιταγή ακρίβειας: Ποιοι θα λάβουν 100 έως 200 ευρώ - Οι δικαιούχοι και τα εισοδηματικά κριτήρια

    Ποιες είναι οι πέντε κατηγορίες δικαιούχων που θα λάβουν το έκτακτο επίδομα

    Πριν από τα Χριστούγεννα, περίπου 1.900.000 πολίτες θα πληρωθούν τα χρήματα για την επιταγή ακρίβειας. Οι δικαιούχοι θα πληρωθούν την επιταγή ακρίβειας χωρίς να χρειάζεται να κάνουν νέα αίτηση.

    Το έκτακτο επίδομα που θα κυμαίνεται από 100 μέχρι 200 ευρώ, θα δοθεί τα Χριστούγεννα στους δικαιούχους ως βοήθημα.

    Επιταγή ακρίβειας: Οι δικαιούχοι και τα κριτήρια

    Οι πέντε κατηγορίες δικαιούχων, που θα λάβουν το βοήθημα λίγο πριν τα Χριστούγεννα είναι οι εξής:

    • Οι 700.000 συνταξιούχοι με προσωπική διnewsbomb.grαφορά θα λάβουν έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100 – 200 ευρώ ως εξής:
    • Οι 767.000 δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ θα λάβουν επιπλέον μία δόση επιδόματος παιδιού.
    • Οι 220.000 δικαιούχοι του επιδόματος ΑΜΕΑ του ΟΠΕΚΑ και οι δικαιούχοι του εξω-ιδρυματικού επιδόματος και λοιπών επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ θα λάβουν ενίσχυση ύψους 200 ευρώ.
    • Οι 35.000 ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ.
    • Οι 205.000 δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα λάβουν επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος κατά τον μήνα Δεκέμβριο.

    Πηγή :newsbomb.gr

  • Το Σχέδιο Εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ - Πώς διευκολύνονται οι πληρωμές προς τους αγρότες - παραγωγούς
    Το Σχέδιο Εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ - Πώς διευκολύνονται οι πληρωμές προς τους αγρότες - παραγωγούς

    Αλλαγές που έχουν ως στόχο να παρουσιάσουν ένα νέο και ανανεωμένο «πρόσωπο» στον ΟΠΕΚΕΠΕ έχει αποφασίσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Ήδη, από τα μέσα Σεπτεμβρίου ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Τσιάρας προχώρησε στην εποπτεία του Οργανισμού Πληρωμών, η οποία επιδιώκει την εφαρμογή του «σχεδίου εξυγίανσης» που έχει υποβληθεί στο GD-Agri και έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Η διάρκεια εφαρμογής του σχεδίου δράσης, η υλοποίηση του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει, θα είναι δώδεκα μηνών. Μέσα σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να έχει «προχωρήσει» η αναδιάρθρωση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα πρότυπα που έχει θέσει η αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    «Μέσω του σχεδίου αυτού προβλέπεται η διόρθωση των αδυναμιών και των καθυστερήσεων που έχουν παρατηρηθεί κατά τα προηγούμενα χρόνια στις πληρωμές προς τους δικαιούχους παραγωγούς» είπαν στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προσθέτοντας ότι «αλλαγές θα γίνουν τόσο στην οργανωτική δομή όσο και επιχειρησιακή λειτουργία του Οργανισμού.

    Πάντως, όπως είχε τονίσει και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας η εφαρμογή του σχεδίου δράσης, δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και ούτε τις επερχόμενες πληρωμές των προκαταβολών των ενισχύσεων προς τους αγρότες, οι οποίες αναμένονται στους λογαριασμούς των δικαιούχων τέλος Οκτωβρίου.

    Το Σχέδιο Δράσης

    «Τα μεγαλύτερα προβλήματα στον ΟΠΕΚΕΠΕ εντοπίζονται στο τμήμα Πληροφορικής και στο τμήμα Εποπτείας Φορέων, όπου μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα κατά τη χρήση 2022 στη Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων» είπαν στο ΑΠΕ - ΜΠΕ τα ίδια στελέχη του ΥΠΑΑΤ.

    Προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις αναμένεται η ενίσχυση του ΟΠΕΚΕΠΕ μέσω προσλήψεων ανθρωπίνου δυναμικού. Αρκετές από αυτές τις νέες θέσεις θα αφορούν σε άτομα που θα πλαισιώνουν το τμήμα Πληροφορικής του Οργανισμού Πληρωμών.

    Επίσης, έχει ζητηθεί από το υπουργείο Εσωτερικών η πρόσθετη ενίσχυση με προσωπικό με συμβάσεις διάρκειας τριών ετών (σ.σ. με δυνατότητα ανανέωσης άλλα τρία έτη, κατόπιν ψήφισης διάταξης Νόμου και έκδοσης σχετικής ΚΥΑ) καθώς και η δυνατότητα μετάταξης υπάλληλων στον επόμενο κύκλο της κινητικότητας. Στο ίδιο πλαίσιο εξετάζεται η δυνατότητα για αποσπάσεις και μετατάξεις ώστε να ενισχυθεί με εξειδικευμένο προσωπικό.

    «Αναμένεται νομοθετική ρύθμιση για τη δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα στον ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να μεταταχθούν στον Οργανισμό κατά τον επόμενο κύκλο κινητικότητας» είπαν χαρακτηριστικά τα ίδια στελέχη υπογραμμίζοντας ότι θα χρειαστεί και «νομοθετική ρύθμιση για τη δυνατότητα αποσπάσεων / μετατάξεων υπαλλήλων στον Οργανισμό, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, κατόπιν έκδοσης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΟΠΕΚΕΠΕ».

    Παράλληλα, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκαν πλημμέλειες από τον Φορέα Διαπίστευσης σχετικά με την παρακολούθηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Μεταξύ άλλων, αναμένεται η επικύρωση της σχετικής εφαρμογής, προκειμένου να ελεγχθούν διοικητικά τα παραστατικά για εκπρόθεσμες αιτήσεις και απώλεια ζωικού κεφαλαίου, όπως και η δημιουργία νέων σχετικών οθονών στο Πληροφοριακό Σύστημα του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ για το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ).

    Αναφορικά με την αξιολόγηση των κινδύνων, αναμένεται η τροποποίηση του εγχειριδίου εσωτερικού ελέγχου. Στόχος είναι να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα ελεγχόμενα καθεστώτα, τα μέτρα και τις διαδικασίες. Σημειώνεται ότι οι εσωτερικοί ελεγκτές θα πρέπει να παρακολουθούν υποχρεωτικά μηνιαίο πρόγραμμα επιμόρφωσης και πιστοποιούνται κατόπιν εξετάσεων ως εσωτερικοί ελεγκτές δημόσιου τομέα. Στο πρόγραμμα επιμόρφωσης περιλαμβάνονται ενότητες σχετικά με την αξιολόγηση κινδύνων.

    Αναμένεται ακόμη η σταδιακή έκδοση νέων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για τα τομεακά μέτρα, ώστε να καθορίζονται με σαφήνεια τα καθήκοντα των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία των υπαλλήλων κ.α.

    Τέλος, στο ίδιο πλαίσιο δράσης «εξυγίανσης» του ΟΠΕΚΕΠΕ έχει ενταχθεί και η ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών. Συγκεκριμένα, στα τέλη Σεπτεμβρίου περισσότεροι από 197.000 αγρότες κλήθηκαν να επιστρέψουν συνολικά 52,3 εκατ. ευρώ.

    «Δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται αντίστοιχο πρόβλημα, καθώς είχε υπάρξει ξανά αντίστοιχη περίπτωση στο παρελθόν, με σημαντικότερο τις πληρωμές του 2017 που αφορούσε 159.000 δικαιούχους» κατέληξαν οι ίδιες πηγές.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Απονιτροποίηση: Διευκρινίσεις για την υποβολή παραστατικών 5ης και 6ης πρόσκλησης
    Απονιτροποίηση: Διευκρινίσεις για την υποβολή παραστατικών 5ης και 6ης πρόσκλησης

    Διευκρινιστική εγκύκλιο υποβολής των παραστατικών συμμόρφωσης ειδικών διατάξεων της 5ης και της 6ης πρόσκλησης της Δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα», εξέδωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Σύμφωνα με αυτή, οι δικαιούχοι που εφαρμόζουν δεσμεύσεις σε αγροτεμάχια ενταγμένα στη δέσμευση Γ της δράσης υποβάλουν ηλεκτρονικά στην διαδικτυακή εφαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος της Δράσης (https://p2.dikaiomata.gr/M1014), για κάθε πρόσκληση ξεχωριστά (στο μενού «Υποβολή παραστατικών») τα παρακάτω παραστατικά συμμόρφωσης ειδικών διατάξεων:

    α. παραστατικά των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (ΕΛΠ) για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών αναλύσεων κάθε έτους εφαρμογής από διαπιστευμένα εργαστήρια,

    β. παραστατικά των ΕΛΠ για την παροχή υπηρεσιών κατάρτισης του Σχεδίου Διαχείρισης Εισροών (ΣΔΕ) κάθε έτους εφαρμογής.

    Η προσκόμιση των παραστατικών ΕΛΠ για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του επιβλέποντα Γεωπόνου είναι υποχρεωτική για την κατ’ έτος καταβολή του κόστους συναλλαγής. Οι δικαιούχοι που υπάγονται στον Κλάδο ΠΕ Γεωπόνων, στην περίπτωση που έχουν καταρτίσει οι ίδιοι το ΣΔΕ, εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης παραστατικών ΕΛΠ και ως εκ τούτου δεν λαμβάνουν την προβλεπόμενη ενίσχυση για το κόστος συναλλαγής.

    Τα παραστατικά πρέπει να έχουν εκδοθεί εντός εκάστου έτους εφαρμογής, και υποβάλλονται στο πληροφορικό σύστημα της Δράσης:

    • από 18/10 έως 31/10/2024, για την 5η πρόσκληση και για το 1ο έτος εφαρμογής της 6ης πρόσκλησης (2024)
    • από 01 έως 30/09/2025, για το 2ο έτος εφαρμογής της 6ης πρόσκλησης (2025). Το σύνολο των παραστατικών που υποβάλλονται θα πρέπει να είναι εξοφλημένα προκειμένου να ληφθούν υπόψη. Διευκρινίζεται ότι η δαπάνη που θα ληφθεί υπόψη για την επιλεξιμότητα αφορά την Καθαρή Αξία του παραστατικού χωρίς ΦΠΑ.

    Σε περίπτωση που το ποσό του εκδιδόμενου παραστατικού είναι μεγαλύτερο του εκάστοτε ισχύοντος ορίου εγχρήματης συναλλαγής σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, θα πρέπει επιπλέον να επισυναφθεί και αποδεικτικό/α πληρωμής με τη χρήση κάρτας ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής (στο πεδίο «Τραπεζική Συναλλαγή»).

    Αναφορικά με τα παραστατικά των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων για την κατάρτιση του ΣΔΕ εκ μέρους του επιβλέποντα γεωπόνου, επισημαίνεται ότι, εφόσον το παραστατικό που αφορά στην πρόσθετη δαπάνη έχει εκδοθεί από νομικό πρόσωπο και δεν αναγράφονται τα στοιχεία του Επιβλέποντα Γεωπόνου (Ονοματεπώνυμο, Πατρώνυμο, Αριθμός Μητρώου ΓΕΩΤΕΕ), θα πρέπει επιπλέον να επισυνάπτεται και η βεβαίωση του νομικού προσώπου σχετικά με τα στοιχεία του επιβλέποντα γεωπόνου τον οποίο απασχολεί.

    Τα αποτελέσματα των εργαστηριακών αναλύσεων και το ΣΔΕ δεν αναρτώνται στο Πληροφοριακό Σύστημα, αλλά πρέπει να τηρούνται στον (έντυπο) γεωργοπεριβαλλοντικό φάκελο.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • ΟΠΕΚΕΠΕ: Ολοκλήρωση εκκαθαριστικών πληρωμών έτους 2023
    ΟΠΕΚΕΠΕ: Ολοκλήρωση εκκαθαριστικών πληρωμών έτους 2023

    Στα 14.118.745,51 ευρώ η εκκαθαριστική πληρωμή – Συνολικά έχουν καταβληθεί και στους δύο πυλώνες 2.302.646.379,80 ευρώ

    Το μεσημέρι 15 Οκτωβρίου 2024 εκκίνησε η σταδιακή πίστωση στους λογαριασμούς των δικαιούχων που αφορά στην εκκαθαριστική πληρωμή του οικονομικού έτους για την καταβολή των ενισχύσεων ΕΑΕ 2023. Ολοκληρώθηκε με την πίστωση σε 54.430 μοναδικούς δικαιούχους το ποσό των 14.118.745,51 ευρώ.

    Πρόκειται, σε μεγάλο ποσοστό για λογιστική τακτοποίηση των δικαιούμενων ποσών των δικαιούχων παραγωγών, λόγω κλεισίματος οικονομικού έτους, με μικρά ποσά, αφού ως γνωστό η καταβολή της προκαταβολής ενισχύσεων έτους 2023 όσο και η εξόφληση τους έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Η εν λόγω πληρωμή αφορά στην εκκαθάριση όλων των άμεσων ενισχύσεων, όπως προβλέπεται απ’ την Ενωσιακή Νομοθεσία.

    Σε ό,τι αφορά στην εκκαθαριστική πληρωμή για τις αγροπεριβαντολογικές ενισχύσεις και βιολογική γεωργία - κτηνοτροφία έτους 2023, αυτή υπενθυμίζεται ότι όπως κάθε χρόνο θα ολοκληρωθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου 2024.

    Απολογιστικά, για το έτος αιτήσεων 2023, μέχρι σήμερα, καταβλήθηκαν στους δικαιούχους παραγωγούς, οι οποίοι προσδιορίστηκαν μετά από τους απαραίτητους διασταυρωτικούς ελέγχους του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., δηλαδή για όσους διαπιστώθηκε ότι τηρούσαν όλες τις απαραίτητες κατά την εθνική και κοινοτική νομοθεσία προϋποθέσεις, ενισχύσεις ως εξής:

    Άμεσες Ενισχύσεις του Πυλώνα Ι:

    Προκαταβολή 70% της Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης για την Βιωσιμότητα - Οκτώβριος 2023 → 488.384.809,32€ σε 538.768 δικαιούχους.

    Εξόφληση Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης για τη Βιωσιμότητα- Δεκέμβριος 2023 → 265.742.402,66€ σε 572.444 δικαιούχους.

    Συμπληρωματική Στήριξη του Αναδιανεμητικού Εισοδήματος για τη Βιωσιμότητα- Δεκέμβριος 2023 →161.967.087,95€ σε 338.887 δικαιούχους.

    Ενίσχυση Γεωργών Νεαρής Ηλικίας- Δεκέμβριος 2023 → 23.314.053,78€ σε 49.239 δικαιούχους.

    Συνδεδεμένες Ενισχύσεις – Απρίλιος 2024 → 191.979.285,73€ σε 171.857 δικαιούχους.

    Ειδική ενίσχυση Βάμβακος -Απρίλιος 2024 → 163.368.320,00€ σε 37.960 δικαιούχους.

    Οικολογικά Σχήματα – Απρίλιος 2024→ 398.483.010,89€ σε 551.717 δικαιούχους.

    Εκκαθάριση 01 Ιουλίου 2024 →91.696.644,14€ σε 487.208 δικαιούχους.

    Τελική εκκαθάριση 15 Οκτωβρίου 2024 → 14.118.745,51 σε 54.430 δικαιούχους.

    ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΥΛΩΝΑ Ι, στο έτος 2023 πληρωθήκαν 1.799.054.359,98 ευρώ.

    Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα οι καταβολές των ενισχύσεων Αγροτικής Ανάπτυξης του Πυλώνα ΙΙ έχουν ως εξής:

    Προκαταβολή 70% Νοέμβριος 2023 Μέτρο 10 (Αγροπεριβαντολογικά) → 33.184.926,38€ σε 13.863 δικαιούχους.

    Προκαταβολή 70% Νοέμβριος 2023 Μέτρο 11 (Βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία) → 140.611.316,51€ σε 53.406 δικαιούχους.

    Αντισταθμιστική ενίσχυση εντός και εκτός ορεινών περιοχών και ειδικών μειονεκτημάτων (Εξισωτική αποζημίωση) Δεκέμβριος 2023 → 234.030.265,23€ σε 396.973 δικαιούχους.

    Μέτρο 10 (Αγροπεριβαντολογικά) Μάιος 2024 → 20.230.458,83€ σε 13.999 δικαιούχους.

    Μέτρο 10 (Αγροπεριβαντολογικά) Ιούλιος 2024 → 898.677,12€ σε 446 δικαιούχους.

    Μέτρο 11 (Βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία) Ιούλιος 2024 → 68.187.713,03€ σε 53.025 δικαιούχους.

    Αντισταθμιστική ενίσχυση εντός και εκτός ορεινών περιοχών και ειδικών μειονεκτημάτων (Εξισωτική αποζημίωση) Ιούλιος 2024 → 6.448.672,63€ σε 27.205 δικαιούχους.

    Σημειώνουμε ότι, όπως προαναφέρθηκε η εκκαθάριση των μέτρων αγροτικής ανάπτυξης έτους 2023, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

    ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΥΛΩΝΑ ΙΙ, για το έτος 2023 πληρωθήκαν μέχρι σήμερα 503.592.029,73 εκατομμύρια ευρώ.

    Συνολικά για το έτος 2023 και για τους δυο Πυλώνες (εντός ΟΣΔΕ ενισχύσεις έτους αιτήσεων 2023) καταβλήθηκαν μέχρι τώρα 2.302.646.379,80 ευρώ. Αναμένεται στο ποσό αυτό να προστεθούν τα ποσά των εκκαθαρίσεων των αγροπεριβαντολογικών μέτρων και της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας που

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο