Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024 21:23

ΑΑΔΕ: Τι ισχύει για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος – Όλες οι φορολογικές αλλαγές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι νομοθετικές μεταβολές

Στην επανέκδοση του «Εγχειριδίου Ενημέρωσης αγροτών του ειδικού καθεστώτος του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ», στην ύλη του οποίου έχουν ενσωματωθεί οι επελθούσες μεταβολές της νομοθεσίας, προχώρησε η ΑΑΔΕ.

Στο εγχειρίδιο της ΑΑΔΕ καταγράφονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι, σε θέματα, όπως πεδίο εφαρμογής του ειδικού καθεστώτος, άσκηση του δικαιώματος έκπτωσης των αγροτών του ειδικού καθεστώτος, μετατάξεις αγροτών, διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, καθώς και ειδικότερα θέματα.

Να σημειωθεί ότι οι αγρότες είναι καταρχήν υποκείμενοι στο ΦΠΑ, γιατί συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά γνωρίσματα των υποκειμένων στο φόρο, ασκούν δηλαδή οικονομική δραστηριότητα με τρόπο ανεξάρτητο και προβαίνουν σε παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών από επαχθή αιτία.

‘Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι, σε θέματα, όπως πεδίο εφαρμογής του ειδικού καθεστώτος, άσκηση του δικαιώματος έκπτωσης των αγροτών του ειδικού καθεστώτος, μετατάξεις αγροτών, διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος

Συνεπώς, οι αγρότες έπρεπε να έχουν τις υποχρεώσεις, αλλά και τα δικαιώματα που έχουν τα άλλα πρόσωπα, τα οποία υπάγονται στο σύστημα ΦΠΑ. «Κανονικά δηλαδή οι αγρότες έπρεπε να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία), να εκδίδουν τιμολόγια για τις πωλήσεις των αγροτικών τους προϊόντων ή για τις αγροτικές υπηρεσίες που παρέχουν σε άλλους, να υποβάλλουν τις προβλεπόμενες δηλώσεις και να αποδίδουν το ΦΠΑ που αναλογεί για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών που πραγματοποιούν», επισημαίνει η ΑΑΔΕ στο εισαγωγικό της σημείωμα.

Ωστόσο, όπως εξηγεί η ΑΑΔΕ, η εφαρμογή του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ στους αγρότες με περιορισμένο εύρος αγροτικής δραστηριότητας θα δημιουργούσε δυσανάλογα προβλήματα διοικητικής και οργανωτικής φύσης (όπως ενδεικτικά λογιστική παρακολούθηση και οργάνωση της επιχείρησης). Για το λόγο αυτό προβλέφθηκε το «ειδικό καθεστώς αγροτών», το οποίο αποτελεί μεταφορά των άρθρων 295-305 της Οδηγίας ΦΠΑ 2006/112/ΕΚ στο εσωτερικό δίκαιο της χώρας μας.

Ποιοι υπάγονται στο ειδικό καθεστώς αγροτών από 1.1.2017

Στο ειδικό καθεστώς αγροτών εντάσσονται οι αγρότες, οι οποίοι:

α) κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών αξίας κατώτερης των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000 €) και

β) έλαβαν επιδοτήσεις συνολικής αξίας κατώτερης των πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000 €).

Τα προαναφερόμενα κριτήρια λαμβάνονται σωρευτικά, δηλαδή πρέπει να συντρέχουν και τα δύο, προκειμένου τα εν λόγω πρόσωπα να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς. Με βάση το νομικό αυτό πλαίσιο, διευκρινίζεται ότι και οι αγρότες που λαμβάνουν επιδοτήσεις κατώτερες των 5.000 €, έστω και αν δεν πραγματοποιούν καμία παράδοση αγαθών και παροχή αγροτικών υπηρεσιών, εγγράφονται στο ειδικό καθεστώς αγροτών.

Παραδείγματα:

1) Αγρότης του ειδικού καθεστώτος πραγματοποίησε το φορολογικό έτος 2018 χονδρικές πωλήσεις αξίας 14.000 € και παράλληλα πραγματοποίησε λιανικές πωλήσεις (π.χ. από τις παραδόσεις 15 τενεκέδων λαδιού, τους οποίους πούλησε με την έκδοση ειδικού στοιχείου σε άλλους αγρότες του ειδικού καθεστώτος) αξίας 1.030 € και έλαβε επιδοτήσεις 2.000 €. Από την 1.1.2019 θα ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α., δεδομένου ότι οι πωλήσεις των αγροτικών προϊόντων του υπερβαίνουν τις 15.000 € (14.000 +1.030 = 15.030 €).

2) Δημόσιος υπάλληλος το φορολογικό έτος 2018 έχει αγροτική εκμετάλλευση (καλλιέργεια και παραγωγή πορτοκαλιών) από την οποία εισέπραξε, από χονδρικές πωλήσεις, 10.000 € και έλαβε επιδότηση αξίας 3.500 €. Ο εν λόγω δημόσιος υπάλληλος είναι αγρότης του ειδικού καθεστώτος από 01.01.2019 και οφείλει να υποβάλει για την ένταξή του το έντυπο Μ0 στην αρμόδια για τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος Δ.Ο.Υ.

3) Αγρότης λαμβάνει μόνο επιδότηση και δεν πραγματοποιεί παράδοση αγροτικών προϊόντων. Ο εν λόγω αγρότης εντάσσεται στο ειδικό καθεστώς αγροτών εφόσον το ποσό των επιδοτήσεων που λαμβάνει είναι μικρότερο των 5.000 € .

4) Αγρότης πραγματοποιεί μόνο παράδοση αγροτικών προϊόντων και δεν λαμβάνει καμία επιδότηση. Ο εν λόγω αγρότης εντάσσεται στο ειδικό καθεστώς αγροτών, εφόσον το ποσό των παραδόσεων αγροτικών προϊόντων και παροχής αγροτικών υπηρεσιών είναι μικρότερο των 15.000 €.

Δείτε αναλυτικά το εγχειρίδιο της ΑΑΔΕ ΕΔΩ

Πηγή: In.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024 20:25

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Influencers και «εξαφανισμένοι» φορολογούμενοι στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ
    Influencers και «εξαφανισμένοι» φορολογούμενοι στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

    Facebook, Instagram και TikTok σαρώνει η ΑΑΔΕ, με όπλο ένα μυστικό αλγόριθμο, για να εντοπίσει influencers που ζουν με πολυτέλεια και χλιδή που δεν «δικαιολογείται» από τα εισοδήματα που δηλώνουν στην εφορία.

    Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η φορολογική αρχή έχει βγάλει «λαβράκι», μέσω ελέγχων στα κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες οι ελεγκτές εντόπισαν περίπτωση μοντέλου – Influencer διαφήμιζε ρούχα, τα πουλούσε διαδικτυακά και δεν έκοψε αποδείξεις αξίας 350.000 ευρώ.

    Υπενθυμίζεται πως όπως ακριβώς ισχύει με τα έσοδα των influencers από προώθηση, διαφήμιση προϊόντων, έτσι και τα αντίστοιχα έσοδα από το TikTok, χαρακτηρίζονται ως έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητη η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και η τήρηση των προβλεπόμενων φορολογικών διαδικασιών, όπως η απόδοση ΦΠΑ και οι δηλώσεις στο mydata, μεταξύ άλλων.

    Πώς λειτουργεί το νέο ψηφιακό «όπλο»

    Ο αλγόριθμος που έχει στο οπλοστάσιο της η ΑΑΔΕ εντοπίζει τον εκάστοτε ιδιοκτήτη της διαδικτυακής επιχείρησης, τον λεγόμενο influencer, μέσα από τα «tags» που εμφανίζονται κοινοποιούνται αναρτήσεις σε λογαριασμούς εταιρειών.

    Με τον ίδιο τρόπο μπαίνουν στην λίστα του «ελέγχου» και όσοι διάγουν έναν πολυτελή βίο, ο οποίος δεν δικαιολογείται από τα εισοδήματα που δηλώνουν στην Εφορία.

    Μάλιστα, στο πλαίσιο της έρευνας η ΑΑΔΕ θα αποκτά πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς, στα εισοδήματα και στα πόθεν έσχες όχι μόνο του τρέχοντος έτους.

    Τι συμβαίνει με τους «εξαφανισμένους» φορολογούμενους

    Την ίδια περίοδο, στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ έχουν μπει και οι φορολογούμενοι που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση την τελευταία πενταετία, καθώς και όσοι απέκρυψαν εισοδήματα, καθώς παραγράφονται σύντομα.

    Συγκεκριμένα, στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι υποθέσεις του 2018 οι οποίες παραγράφονται στο τέλος του έτους, με τους ελεγκτές να έχουν λάβει εντολή να προχωρήσουν σε καταλογισμούς με φόρους «κατ΄ εκτίμηση».

    Αυτό σημαίνει ότι η φορολογική διοίκηση θα υπολογίσει τον φόρο με βάση τα στοιχεία και τις πληροφορίες που έχει στη διάθεση της.

    Στο στόχαστρο μπαίνουν συνταξιούχοι και μισθωτοί με αδήλωτα αναδρομικά ποσά συντάξεων και αποδοχών, φορολογούμενοι με αποδοχές από το εξωτερικό, ιδιοκτήτες ακινήτων με αδήλωτα εισοδήματα και ελεύθεροι επαγγελματίες.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα αναζητηθούν:

    • Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.
    • Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται ετησίως ή περιλαμβάνονται στην τελευταία προ του έτους για το οποίο εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, υποβληθείσα δήλωση φόρου εισοδήματος και στην περιουσιακή κατάσταση του εκάστοτε έτους, όπως αυτή προκύπτει από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ.
    • Από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ και μπορούν να αφορούν την άσκηση επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και από στοιχεία που λήφθηκαν στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας.
    • Κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

    Πηγή: cnn.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Έγινε η κλήρωση - Δείτε αν κερδίσατε έως και 50.000 ευρώ
    Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Έγινε η κλήρωση - Δείτε αν κερδίσατε έως και 50.000 ευρώ

    Έγινε η φορολοταρία της 35ης Δημόσιας Κλήρωσης για τις συναλλαγές Σεπτεμβρίου

    Πραγματοποιήθηκε σήμερα (24.10.2024) η μηνιαία κλήρωση της φορολοταρίας από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
    Η κλήρωση της ΑΑΔΕ πραγματοποιήθηκε για τις συναλλαγές που έγιναν τον Αύγουστο του 2024. Σημειώνεται πως ένας από τους τυχερούς λαχνούς της φορολοταρίας κερδίζει μέχρι και 50.000 ευρώ, ενώ τα έπαθλα είναι πλέον κλιμακωτά.

    -Δείτε αν ανήκετε στους τυχερούς εδώ.

    -Δείτε τους τυχερούς λαχνούς εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα
    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα

    Οι αγρότες στον κάμπο του Μαραθώνα ζητούν την δημιουργία υποδομών ενάντια στην λειψυδρία που καταστρέψει τα φυτά τους - Μείζον πρόβλημα και για τους μελισσοκόμους

    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής, που βλέπουν τις καλλιεργειές τους να καταστρέφονται από το αλμυρό νερό που βγαίνει από τις γεωτρήσεις.

    Όπως τόνισαν αγρότες, μιλώντας στον Ant1 tο χώμα έχει στεγνώσει και τα φυτά δεν αναπτύσσονται στην Αττική, με παραγωγούς να σημειώνουν ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας της λειψυδρίας που έχει ως αποτέλεσμα το αλμυρό νερό να εισχωρεί στις γεωτρήσεις. Με αποτέλεσμα να καταστρέφονται ρίζες και φύλλα των φυτών.

    Όπως καταγγέλλει αγρότης, την ίδια στιγμή που η παραγωγή του καταστρέφεται, από τους γύρω ορεινούς όγκους εκατομμύρια κυβικά νερού πάνε κατευθείαν στην θάλασσα. Και ζητά να γίνουν έργα υποδομής, όπως ταμιευτήρες αλλά και άλλα, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

    Πρόβλημα και με τις μέλισσες

    Σοβαρό πρόβλημα όμως αντιμετωπίζουν και οι μελισσοκόμοι, καθώς η έλλειψη νερού δεν επιτρέπει στις μέλισσες να «δουλέψουν» στα μελίσσια τους.

    «Δεν έβρεξε, έκανε 120 ημέρες καύσωνα από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα η βασίλισσα να μην βρίσκει γύρες για να γεννήσεις».

    Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ant1 στην πληγείσα από λειψυδρία Αττική, μόνον από την άρδευση με παλιά μηχανήματα χάνονται 4 δισεκατομμύρια κυβικά νερού.

    Εκεί όμως που ειδικοί επιστήμονες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα είναι τα δίκτυα νερού στις πόλεις αλλά και ο υπερτουρισμός.

  • Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή της πρώτης δόσης της επιδότησης στους αγρότες της Κρήτης να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, όμως, αυτή η εκδοχή φαίνεται να απομακρύνεται.

    Καθυστερημένα θα λάβουν εφέτος οι αγρότες της Κρήτης την πρώτη δόση της ενιαίας επιδότησης. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η δεύτερη τον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση αναμένεται να συμβεί εντός του Απριλίου, σύμφωνα με πληροφορίες του neakriti.gr, τις οποίες επιβεβαίωσε και ο Πρόεδρος των Μικρών Συνεταιρισμών της Εθνικής Ένωσης, Μύρων Χιλετζάκης.

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, το οποίο, απομακρύνεται ως εκδοχή όπως φαίνεται, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά οι πληρωμές της ενίσχυσης να πραγματοποιούνται τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Χιλετζάκης υπογράμμισε ότι «εφέτος, οι αγρότες της Κρήτης θα λάβουν την πρώτη δόση της ενίσχυσης υπό τη μορφή μίας ταμειακής διευκόλυνσης το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Μέχρι τώρα, η πρώτη δόση καταβαλλόταν στα τέλη του Οκτώβρη, ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο.

    Η προκαταβολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση θα γίνει τον Απρίλιο. Επίσης, θα δούμε μέσα από τις διασταυρώσεις των αιτήσεων που πραγματοποιούνται αν υπάρχουν λάθη και παραλείψεις, ώστε να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις».

    Πάντως, οι παραγωγοί δεν προβληματίζονται τόσο για τη μικρή παράταση των πληρωμών, όσο για τα χρήματα που αναμένεται να λάβουν στους λογαριασμούς τους, καθώς υπάρχει έντονη η ανησυχία ότι οι πιστώσεις δεν θα είναι οι σωστές.

    Τα δείγματα που προκύπτουν μέσα από τις δοκιμαστικές πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν «γεννούν» μεγάλη αισιοδοξία στους αγρότες. Αυτήν την περίοδο, διεξάγονται διασταυρωτικοί έλεγχοι, ενώ, υπάρχουν πληροφορίες ότι σε πολλές αιτήσεις εντοπίζονται σημαντικά λάθη τόσο στα στοιχεία που αφορούν τη βασική ενίσχυση, όσο και στα στοιχεία που αφορούν τα eco–schemes (οικολογικά σχήματα), κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει στην απώλεια πολύτιμων κοινοτικών ενισχύσεων για τους παραγωγούς της χώρας μας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ
    ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ

    Δείτε αναλυτικά τι τζίρους δήλωσαν οι επαγγελματίες το 2024

    Μπορεί να μην ξεπερνούν ίσως τους 50 οι επαγγελματίες που δέχθηκαν να προκαλέσουν τον έλεγχο της εφορίας για να αμφισβητήσουν το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα, σχεδόν οι μισοί όμως (πάνω από το 40%) δήλωσαν φέτος πως ο ετήσιος τζίρος τους το 2023 δεν υπερέβη τα 30.000 ευρώ. Και μόλις 10%-11% των επαγγελματιών εμφανίζει εισπράξεις (ακαθάριστα έσοδα) πάνω από 100.000 ευρώ.
    Τα ποσά αφορούν στις εισπράξεις που δηλώνουν οι ίδιοι, πριν αφαιρεθούν οι επαγγελματικές δαπάνες τους, προκειμένου να φορολογηθούν για το καθαρό τελικό κέρδος τους, ή για το τεκμαρτό που τους αντιστοιχεί αν αποδειχθεί υψηλότερο.
    Από τη νέα λίστα της ΑΑΔΕ για τον μέσο τζίρο τον οποίο δήλωσαν στις φετινές φορολογικές δηλώσεις (εισοδήματα του 2023) 869.542 επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις σε 383 επαγγελματικούς κλάδους, προκύπτει ότι:

    1. Μεγαλύτερα έσοδα (τζίρο) σε σχέση με πέρυσι, δήλωσαν φέτος:

    – Μπαρ: Οι 28.751 ιδιοκτήτες μπαρ δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα 43.524 ευρώ για το 2023, σημαντικά αυξημένα το μέσο τζίρο των 37.777 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.
    – Υδραυλικοί: 8.977 τεχνίτες δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 32.354 ευρώ για το 2023, από 29.463 ευρώ για το 2022.

    – Δικηγόροι: 35.326 δικηγόροι δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα για το 2023 ύψους 23.720 ευρώ έναντι 22.890 ευρώ το 2022.

    – Αρχιτέκτονες: 10.643 μηχανικοί- αρχιτέκτονες δήλωσαν κατά μέσο όρο ακαθάριστα έσοδα 20.573 ευρώ από 18.765,91 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.

    – Ταξί: 29.206 φορολογούμενοι που εκμεταλλεύονται ταξί δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα για το 2023 κατά μέσο όρο 18.595 ευρώ από 16.281 ευρώ το 2022.

    – Μαραγκοί: 5.394 ξυλουργοί/μαραγκοί δηλώνουν ακαθάριστα έσοδα 35.593 ευρώ κατά μέσο όρο από 32.913 ευρώ που είχαν δηλώσει για το 2022.

    – Ηλεκτρολόγοι: 8.864 τεχνικοί δήλωσαν για το 2023 μέσο ακαθάριστο εισόδημα 36.300 ευρώ έναντι 32.635 ευρώ το 2022.

    2. Αντιθέτως, λιγότερα έσοδα (μείωση εισπράξεων) σε σχέση πέρυσι δήλωσαν:
    – Γιατροί (δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων): 23.283 γιατροί δήλωσαν μέσο τζίρο 44.337 ευρώ για το 2023 όταν για το 2022 τα μέσα ακαθάριστα έσοδα είχαν ανέλθει σε 46.640 ευρώ.

    – Μεσίτες ακινήτων: 3.723 μεσίτες εμφάνισαν μέσο τζίρο 15.123 ευρώ το 2023 έναντι 15.733 ευρώ για το 2022.

    – 203 φορολογούμενοι που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό εμπορίο προϊόντων καπνού, με μέσο ακαθάριστο ετήσιο τζίρο 1.202.704 ευρώ από 1.295.860 ευρώ για το 2022

    – 3.304 πρατήρια καυσίμων κίνησης δήλωσαν μέσο ετήσιο τζίρο 669.782 ευρώ για το 2023, έναντι 772.275 ευρώ το 2022.

    – 67 παραγωγοί παρασκευασμάτων ζωοτροφών δήλωσαν μέσα ακαθάριστα έσοδα ύψους 476.685 ευρώ από 484.631 ευρώ το 2022.

    – 75 κατασκευαστές πλαστικών συσκευασίας δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 341.554 ευρώ, έναντι 377.210 ευρώ για το 2022.

    Υψηλούς τζίρους εμφανίζουν και τα 7.518 φαρμακεία (292.571 ευρώ κατά μέσον όρο πανελλαδικά). Ενώ, αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται 516 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην επισκευή και επιδιόρθωση ρολογιών και κοσμημάτων με μέσο ετήσιο τζίρο 5.050 ευρώ.

    Σημειώνεται ότι ο μέσος τζίρος αποτελεί ένα από τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη η εφορία για τον προσδιορισμό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος. Τα άλλα δυο κριτήρια είναι τα χρόνια της επαγγελματικής δραστηριότητας και το σύνολο της μισθοδοσίας.

    Πηγή: Newmoney.gr - Protothema.gr
  • Ποιοι παραγωγοί ελιάς δεν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εισφορά δακοκτονίας
    Ποιοι παραγωγοί ελιάς δεν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εισφορά δακοκτονίας

    Οι περιοχές ανά περιφέρεια στις οποίες διενεργήθηκε, με μέριμνα και δαπάνη του δημοσίου, ομαδική καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, κατά το ελαιοκομικό έτος 2024-2025, κοινοποιήθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

    Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, οι ελαιοκαλλιεργητές, οι οποίοι κατά το έτος 2024 άσκησαν τους κανόνες της Βιολογικής Γεωργίας, δεν υποχρεούνται στην καταβολή εισφοράς δακοκτονίας.

    Οι Περιφερειακές Ενότητες θα αποστείλουν στις αρμόδιες Φορολογικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΔΕ/ΕΛΚΕ) κατάσταση με τα ονόματα των καλλιεργητών αυτών κατά περιοχή, ενώ αντίγραφο της σχετικής απόφασης θα παραδίδεται από τον βιοκαλλιεργητή στον ελαιοτριβέα ως δικαιολογητικό για την μη είσπραξη από αυτόν εισφοράς δακοκτονίας.

    Η τιμή του ελαιολάδου κατά κιλό (1,524 ευρώ/κιλό), η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας για το ελαιοκομικό έτος 2023-2024

    Επίσης, οι ελαιοκαλλιεργητές ελαιώνων, οι οποίοι κατ΄ αρχάς εντάχθηκαν στο πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης του δάκου της ελιάς, αλλά μέχρι το τέλος της ελαιοκομικής περιόδου 2024 δεν εφαρμόσθηκε το πρόγραμμα της συλλογικής καταπολέμησης, δεν υποχρεούνται στην καταβολή της εισφοράς δακοκτονίας για το έτος 2024. Οι Περιφερειακές Ενότητες θα αποστείλουν στις αρμόδιες Φορολογικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ./ΚΕΦΟΔΕ/ΕΛΚΕ) κατάσταση των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. στις περιοχές των οποίων δεν εφαρμόσθηκε πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης.

    Υπενθυμίζεται ότι με προηγούμενη εγκύκλιο της ΑΑΔΕ γνωστοποιήθηκε η τιμή του ελαιολάδου κατά κιλό (1,524 ευρώ/κιλό), η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας για το ελαιοκομικό έτος 2023-2024.

    Δείτε αναλυτικά τον πίνακα με τις περιοχές ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο