Πέμπτη, 19 Μαϊος 2022 13:48

Στην Καρτέλα Αγρότη τα αποτελέσματα για το πρόγραμμα μείωσης νιτρορύπανσης

Γράφτηκε από

Μπορούν οι αγρότες, πηγαίνοντας στο γεωπόνο-μελετητή τους να δουν αν εγκρίθηκε η αίτησή τους.

Στην Καρτέλα Αγρότη έχουν αναρτηθεί τα αποτελέσματα για το πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης, σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες του ΑγροΤύπου.

Το πρόγραμμα τρέχει σε αρκετές περιοχές της χώρας, μεταξύ αυτών και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιάννης Περουλάκης, γεωπόνος - μελετητής από τη Λάρισα, φαίνεται πως εγκρίνονται όλοι οι αιτηθέντες, ενώ περισσεύουν και χρήματα, τα οποία θα χρησιμοποιηθουν στο πρόγραμμα των βιολογικών, όπως έγκαιρα έχουμε γράψει.

Όσον αφορά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας το πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης πληρώνει τον παραγωγό για κύρια καλλιέργεια καλαμποκιού 45,1 ευρώ το στρέμμα, τα τεύτλα 50 ευρώ το στρέμμα, τα κηπευτικά και το βαμβάκι 60 ευρώ το στρέμμα.

Πηγή: Agrotypos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 19 Μαϊος 2022 11:51

Σχετικά Άρθρα

  • Νιτρορύπανση: Η προσωρινή κατάταξη των δικαιούχων
    Νιτρορύπανση: Η προσωρινή κατάταξη των δικαιούχων

    Ολοκληρώθηκε η 1η αξιολόγηση και προσωρινή κατάταξη των αιτήσεων στήριξης που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο των Προσκλήσεων της Δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του ΠΑΑ 2014-2022, για την υποβολή αιτήσεων στήριξης για ετήσια παράταση των δεσμεύσεων των δικαιούχων που εντάχθηκαν στο πλαίσιο των Προσκλήσεων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

    Τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης και κατάταξης, με τη μορφή προσωρινού πίνακα παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης, έχουν αναρτηθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) υποστήριξης της Δράσης στον ιστότοπο https://p2.dikaiomata.gr/M1014 και οι υποψήφιοι, μέσω της πρόσβασης που έχουν σε αυτό, μπορούν να λάβουν αναλυτική πληροφόρηση για τα αποτελέσματα κάνοντας χρήση των προσωπικών τους κωδικών πρόσβασης.

    Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Κλιματικής Αλλαγής του ΥΠΑΑΤ, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για την ανάρτηση του προσωρινού πίνακα αποτελεσμάτων, καθώς και για τον τρόπο πρόσβασής τους στα ατομικά αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) που θα λάβουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση την οποία έχουν δηλώσει στην αίτηση στήριξης.

    Στο πλαίσιο της 4ης Πρόσκλησης, με τις δεσμεύσεις Α και Β, και με προϋπολογισμό ύψους 45.925.000 ευρώ, εντάσσεται το σύνολο των υποψηφίων δικαιούχων με οριστικές αιτήσεις στήριξης, οι οποίες πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, πλην 39 υποψηφίων. Εκτός των 39 υποψηφίων, των οποίων οι αιτήσεις στήριξης απορρίπτονται στο σύνολο τους, υφίσταται και η περίπτωση 118 υποψηφίων στην αίτηση στήριξης των οποίων απορρίπτονται ορισμένα μόνο από το σύνολο των αγροτεμαχίων που δηλώθηκαν προς ένταξη.

    Αιτία απόρριψης για όλες τις περιπτώσεις αποτελεί το εύρημα (κωδικός λάθους) 141416 «Παύση καλλιέργειας για διετία», που αφορά τις εκτάσεις για τις οποίες χορηγήθηκε χρηματοδοτική στήριξη έκτακτης ανάγκης λόγω των καταστροφών που προκλήθηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias σύμφωνα με την αριθ. 26/150398/28.05.2024 (ΦΕΚ Β’ 3028) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Οι δικαιούχοι της εν λόγω χρηματοδοτικής στήριξης εφαρμόζουν παύση της καλλιεργητικής τους δραστηριότητας για 2 έτη (2024-2025) και δεν μπορούν να ενταχθούν σε άλλα εθελοντικά Μέτρα του ΠΑΑ 2014-2022 ή εθελοντικές παρεμβάσεις του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027 για τις εκτάσεις για τις οποίες χορηγείται στήριξη (παράγραφος 2 του άρθρου 3).

    Η καταβολή της στήριξης έκτακτης ανάγκης έλαβε χώρα μετά το τέλος τη προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων στήριξης για τη Δράση 10.1.04, ως εκ τούτου ο έλεγχος επιλεξιμότητας των αντίστοιχων εκτάσεων υλοποιήθηκε στο επόμενο στάδιο αξιολόγησης των αιτήσεων, αυτό του διασταυρωτικού ελέγχου.

    Στο πλαίσιο της 5ης Πρόσκλησης, με τη δέσμευση Γ, και με προϋπολογισμό ύψους 75.000 ευρώ, εντάσσεται το σύνολο των υποψηφίων δικαιούχων με οριστικές αιτήσεις στήριξης, οι οποίες πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας.

    Εφόσον οι υποψήφιοι δεν συμφωνούν με τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης και κατάταξης, όπως αυτά αποτυπώνονται στον προσωρινό πίνακα παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης, και επιθυμούν να υποβάλλουν ενδικοφανή προσφυγή κατά την έννοια του άρθρου 25 του ν. 2690/1999, μπορούν να το πράξουν σύμφωνα με το άρθρο 11 (παράγραφος Γ) της αριθ. 2459/371456/22.12.2021 (ΦΕΚ Β΄ 6311) ΥΑ, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

    Σε περίπτωση υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, λόγω της φύσης του ανωτέρω κωδικού λάθους, η εξέτασή της θα γίνει αποκλειστικά μέσω μηχανογραφικής επεξεργασίας (χωρίς τη σύγκλιση επιτροπής), ως εκ τούτου δεν τεκμηριώνεται η ανάγκη έκδοσης εγκυκλίου ενδικοφανών προσφυγών. Η διασταύρωση για τον εν λόγω κωδικό γίνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος ΟΣΔΕ, ως εκ τούτου το τρέχον αποτέλεσμα της αξιολόγησης δεν αναμένεται να είναι αναστρέψιμο.

    Οι ενδικοφανείς προσφυγές υποβάλλονται από τους υποψήφιους ηλεκτρονικά εντός πέντε εργάσιμων ημερών, από την Παρασκευή 12.07.2024 μέχρι και την Πέμπτη 18.07.2024, μέσω του ΠΣ της Δράσης, στον ιστότοποhttps://p2.dikaiomata.gr/M1014/, κάνοντας χρήση των προσωπικών τους κωδικών πρόσβασης.

    Τα οριστικά αποτελέσματα θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των ενδικοφανών προσφυγών οι οποίες ενδεχομένως θα υποβληθούν από υποψηφίους ανά την επικράτεια.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Νιτρορύπανση: «Τρέχει» η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων
    Νιτρορύπανση: «Τρέχει» η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων

    Οι δεσμεύσεις των δικαιούχων της δράσης για τη νιτρορύπανση εκκινούν στις 28 Δεκεμβρίου 2023 και λήγουν στις 27 Δεκεμβρίου 2025

    Έως τις 20 Ιουλίου 2024 μπορούν να υποβάλουν οι αγρότες αίτηση στήριξης στο πλαίσιο της 6ης πρόσκλησης της δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» (νιτρορύπανση) του ΠΑΑ, διετούς περιόδου δεσμεύσεων 2024-2025, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ.

    Η 6η πρόσκληση αφορά τους παραγωγούς των ευπρόσβλητων στη νιτρορύπανση ζωνών της Δυτικής – Ανατολικής Θεσσαλίας (συμπεριλαμβάνεται και η περιοχή του Δομοκού της Φθιώτιδας), του Αλμυρού Μαγνησίας, του Νότιου τμήματος του ποταμού Έβρου, του Βόρειου τμήματος του ποταμού Έβρου και των περιοχών ανατολικά και δυτικά της λίμνης Βιστωνίδας που είχαν πληγεί από τις φυσικές καταστροφές των Daniel και Elias.

    Επισημαίνεται ότι γεωργοί των περιοχών αυτών με αγροτεμάχια που έλαβαν τη χρηματοδοτική στήριξη έκτακτης ανάγκης για τη διετία 2024-2025 δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στήριξης και να ενταχθούν στη παρούσα Πρόσκληση.

    Στόχος της δράσης είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από άλλες εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές (φωσφορικά ιόντα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα)

    Η υποβολή των αιτήσεων στήριξης γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, στον ιστότοπο https://p2.dikaiomata.gr/M1014/, ενώ οι δεσμεύσεις των δικαιούχων εκκινούν στις 28 Δεκεμβρίου 2023 και λήγουν στις 27 Δεκεμβρίου 2025.

    Πώς χορηγείται η ενίσχυση για τη νιτρορύπανση

    Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται ανά εκτάριο (Ha) ενταγμένης έκτασης, προκειμένου να αποζημιώσει τους δικαιούχους για την απώλεια εισοδήματος (διαφυγόν εισόδημα) και τις πρόσθετες δαπάνες, ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που θα αναλάβουν και οι οποίες αντιστοιχούν σε τρεις κατηγορίες πρακτικών (ειδικές δεσμεύσεις), οι οποίες εφαρμόζονται σε αρδευόμενα αγροτεμάχια:

    • Ειδική Δέσμευση Α, για αροτραίες καλλιέργειες: θέση σε αγρανάπαυση του 30% τουλάχιστον της ενταγμένης έκτασης
    • Ειδική Δέσμευση Β, για αροτραίες καλλιέργειες: εφαρμογή ξηρικής αμειψισποράς στο 30% τουλάχιστον της ενταγμένης έκτασης και μέχρι 90%
    • δέσμευση Γ, για δενδρώδεις καλλιέργειες εφαρμογή χλωράς λίπανσης, στον υποόροφο των δενδρώνων, στο 20% τουλάχιστον της ενταγμένης έκτασης

    Να σημειωθεί ότι στόχος της δράσης είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από άλλες εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές (φωσφορικά ιόντα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα).

    Είδος ενισχύσεων

    Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται ετησίως για να αποζημιώνει τους δικαιούχους για:

    • την απώλεια εισοδήματος (διαφυγόν εισόδημα), ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν
    • το πρόσθετο κόστος, που συνίσταται:

    – στο κόστος των φυτών εδαφοκάλυψης για τα υπό αγρανάπαυση αγροτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 8% για τους δικαιούχους της δέσμευσης Α «Αγρανάπαυση γεωργικής έκτασης που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% της αρδευόμενης έκτασης»

    – στο κόστος των εργαστηριακών αναλύσεων για τους δικαιούχους που αναλαμβάνουν τη δέσμευση Γ

    • το κόστος συναλλαγής, που συνίσταται στην κατάρτιση του «Σχεδίου Διαχείρισης Εισροών» (ΣΔΕ)
    Πηγή: In.gr
  • Νιτρορύπανση: Μέχρι τις 20 Ιουλίου η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους δικαιούχους
    Νιτρορύπανση: Μέχρι τις 20 Ιουλίου η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους δικαιούχους

    Δημοσιεύθηκε η 6η Πρόσκληση, μέσω της οποίας καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι γεωργοί, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών, οι οποίοι είναι κάτοχοι γεωργικής έκτασης, να υποβάλουν αιτήσεις στήριξης στο πλαίσιο της Δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2014-2022 για τις δεσμεύσεις Α «Εφαρμογή Αγρανάπαυσης», Β «Εφαρμογή Αμειψισποράς» και Γ «Εφαρμογή χλωράς λίπανσης σε δενδρώδεις καλλιέργειες», για την περίοδο 2024-2025.

    Στόχος της Δράσης είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από άλλες εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές (φωσφορικά ιόντα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα).

    Η Δράση συνεισφέρει στην προτεραιότητα 4 του άρθρου 5 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1305/2013 «Αποκατάσταση, διατήρηση και ενίσχυση των οικοσυστημάτων που συνδέονται με τη γεωργία και τη δασοπονία» και ειδικότερα στις Περιοχές Εστίασης:

    4α) Αποκατάσταση, διατήρηση και ενίσχυση της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Natura 2000, και εντός των περιοχών που αντιμετωπίζουν φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα, της γεωργίας Υψηλής Φυσικής Αξίας (HNV) και της κατάστασης των ευρωπαϊκών τοπίων και

    4β) Βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των λιπασμάτων και των φυτοφαρμάκων.

    4γ) Πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και βελτίωση της διαχείρισης αυτού.

    Γεωγραφικές περιοχές εφαρμογής

    Η πρόσκληση αφορά τις Ευπρόσβλητες Ζώνες από τη Νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης (ΖΕΝ) που περιλαμβάνονται στον παρακάτω Πίνακα 1. Στον ίδιο Πίνακα παρατίθενται και οι Δήμοι που εμπίπτουν ολικώς ή μερικώς στις περιοχές παρέμβασης.


    – αροτραίες καλλιέργειες (δέσμευση Α και Β)
    – μόνιμες καλλιέργειες (δέσμευση Γ)

    Οι επιλέξιμες καλλιέργειες ανά δέσμευση περιγράφονται αναλυτικά στο «Επιλέξιμο Φυτικό Κεφάλαιο για τη δράση 10.1.04», το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/programma-agrotikis-anaptyksis2014-2020-proskliseis-metron/782-rypansh-drash10-1-04 και στην ιστοσελίδα του ΠΑΑ 2014-2022
    http://www.agrotikianaptixi.gr/el/content/drasi-1014-meiosi-tis-rypansis-toy-neroy

    Πιστώσεις – Χρηματοδότηση

    Η Δημόσια Δαπάνη της παρούσας Πρόσκλησης ανέρχεται σε 100.000.000€ (εκατό εκατομμύρια ευρώ), όπως προβλέπεται στον χρηματοδοτικό Πίνακα του ΠΑΑ, και χρηματοδοτείται από το μέσο ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (URI).

    Είδος παρεχόμενων ενισχύσεων

    Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται ετησίως για να αποζημιώνει τους δικαιούχους για:

    • την απώλεια εισοδήματος (διαφυγόν εισόδημα), ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν
    • το πρόσθετο κόστος, που συνίσταται:

    – στο κόστος των φυτών εδαφοκάλυψης για τα υπό αγρανάπαυση αγροτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 8% για τους δικαιούχους της δέσμευσης Α «Αγρανάπαυση γεωργικής έκτασης που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% της αρδευόμενης έκτασης»

    – στο κόστος των εργαστηριακών αναλύσεων για τους δικαιούχους που αναλαμβάνουν τη δέσμευση Γ

    • το κόστος συναλλαγής, που συνίσταται στην κατάρτιση του «Σχεδίου Διαχείρισης Εισροών» (ΣΔΕ)

    Ύψος ενίσχυσης

    Το ύψος ενίσχυσης για κάθε ειδική δέσμευση ορίζεται ως ακολούθως:

    1. Για την ειδική δέσμευση Α

    Τα ύψη ενίσχυσης για τη δέσμευση Α αποτυπώνονται στον παρακάτω Πίνακα. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με τις επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αγρανάπαυσης. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων της μίας επιλέξιμων καλλιεργειών με διαφορετικό ύψος ενίσχυσης, το ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο στο σύνολο της ενταγμένης έκτασης.

    Για τους δικαιούχους της δέσμευσης με υπό αγρανάπαυση αγροτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 8%, στο ύψος ενίσχυσης του Πίνακα 2 προστίθεται ενίσχυση ύψους 70€/Ha/έτος και μέχρι του ορίου των 600€/Ha/έτος, για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους των φυτών εδαφοκάλυψης.

    Ύψη ενίσχυσης για την ειδική δέσμευση Α

    Για την ειδική δέσμευση Β

    Τα ύψη ενίσχυσης για τη δέσμευση Β αποτυπώνονται στον παρακάτω Πίνακα. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με τις επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αμειψισποράς. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων της μίας επιλέξιμων καλλιεργειών με διαφορετικό ύψος ενίσχυσης, το ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο στο σύνολο της ενταγμένης έκτασης.

    Ύψη ενίσχυσης για την ειδική δέσμευση Β

    Για την ειδική δέσμευση Γ

    α. Απώλεια εισοδήματος – κόστος συναλλαγής

    Τα ύψη ενίσχυσης για την ειδική δέσμευση Γ για όλες τις περιοχές παρέμβασης, χωρίς τη συμπερίληψη του κόστους των εργαστηριακών αναλύσεων, αποτυπώνεται στον Πίνακα 4:

    Ύψη ενίσχυσης για την ειδική δέσμευση Γ (πλην των εργαστηριακών αναλύσεων)

    β. Πρόσθετο κόστος (κόστος εργαστηριακών αναλύσεων)

    Α. Επιπρόσθετα των ανωτέρω, παρέχεται ενίσχυση για το κόστος των εργαστηριακών αναλύσεων που γίνονται στην ενταγμένη έκταση. Το ύψος της ενίσχυσης δεν υπερβαίνει τα 24€ ανά εκτάριο
    ενταγμένης έκτασης το έτος. Οι αναλύσεις μπορούν να είναι εδάφους καθώς και αρδευτικού νερού ή φυλλοδιαγνωστικής. Για την καταβολή της πρόσθετης ενίσχυσης για τις αναλύσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ:

    α. τα νόμιμα παραστατικά των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (ΕΛΠ) για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών αναλύσεων κάθε έτους εφαρμογής από διαπιστευμένα εργαστήρια

    β. τα αποτελέσματα των αναλύσεων

    Η υποβολή αιτήσεων στήριξης πραγματοποιείται κατά το διάστημα από 28.06.2024 έως και 20.07.2024.

    Δείτε εδώ την Πρόσκληση.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Νιτρορύπανση: Πήρε ΦΕΚ το εφαρμοστικό πλαίσιο – Το ύψος της ενίσχυσης
    Νιτρορύπανση: Πήρε ΦΕΚ το εφαρμοστικό πλαίσιο – Το ύψος της ενίσχυσης

    Στόχος της δράσης είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από άλλες εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές

    Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε το πλαίσιο εφαρμογής της δράσης 10.01.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» (νιτρορύπανση)του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του ΠΑΑ για τις προσκλήσεις που θα εκδοθούν την περίοδο 2024 – 2025.

    Στόχος της δράσης, η οποία εφαρμόζεται σε 30 περιοχές της χώρας, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως Ζώνες Ευπρόσβλητες από τη Νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης (ΖΕΝ), είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από άλλες εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές (φωσφορικά ιόντα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα).

    Πεδίο εφαρμογής είναι οι αρδευόμενες εκτάσεις με αροτραίες καλλιέργειες ή με τις επιλέξιμες μόνιμες καλλιέργειες της Δράσης, οι οποίες βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης.

    Η δράση εφαρμόζεται σε 30 περιοχές της χώρας, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως Ζώνες Ευπρόσβλητες από τη Νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης

    Κριτήρια επιλεξιμότητας δικαιούχων

    Τα κριτήρια επιλεξιμότητας δικαιούχων πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά την υποβολή της αίτησης στήριξης όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια της δέσμευσης.

    1. Δικαιούχοι των ενισχύσεων της Δράσης μπορούν να κριθούν γεωργοί, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών, οι οποίοι είναι κάτοχοι γεωργικής έκτασης.

    2. Δεν δύναται να κριθούν δικαιούχοι, ακόμη κι αν πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 1, οι ακόλουθες κατηγορίες υποψηφίων:

    α) Διάδοχοι πρόωρης συνταξιοδότησης για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση αποκλεισμού από τη λήψη οποιασδήποτε ενίσχυσης στον αγροτικό τομέα για 10 έτη.

    β) Όσοι έχουν αποκλειστεί από γεωργοπεριβαλλοντικό μέτρο ή δράση της Προγραμματικής Περιόδου 20142022, λόγω υποβολής εκ προθέσεως ανακριβών στοιχείων και δεν έχει παρέλθει ένα (1) ημερολογιακό έτος από το ημερολογιακό έτος της διαπίστωσης της παράβασης.

    Το ύψος της ενίσχυσης

    Η στήριξη χορηγείται σε ετήσια βάση και ανά εκτάριο γεωργικής έκτασης, προκειμένου οι δικαιούχοι να αποζημιωθούν για την απώλεια εισοδήματος, τις πρόσθετες δαπάνες και το κόστος συναλλαγής, που, κατά περίπτωση συνεπάγεται η ανάληψη και τήρηση των δεσμεύσεων.

    Για την ειδική δέσμευση Α: Τα ύψη ενίσχυσης για τη δέσμευση Α αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με τις επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αγρανάπαυσης. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων της μίας επιλέξιμων καλλιεργειών με διαφορετικό ύψος ενίσχυσης, το ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο στο σύνολο της ενταγμένης έκτασης.

    Για τους δικαιούχους της δέσμευσης με υπό αγρανάπαυση αγροτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 8%, στο ύψος ενίσχυσης του παρακάτω πίνακα προστίθεται ενίσχυση ύψους 70€/Ha/έτος και μέχρι του ορίου των 600€/Ha/ έτος, για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους των φυτών εδαφοκάλυψης.

    Για την ειδική δέσμευση Β: Τα ύψη ενίσχυσης για τη δέσμευση Β αποτυπώνονται στον Πίνακα 4. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με τις επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αμειψισποράς. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων της μίας επιλέξιμων καλλιεργειών με διαφορετικό ύψος ενίσχυσης, το ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο στο σύνολο της ενταγμένης έκτασης.

    Για την ειδική δέσμευση Γ: Τα ύψη ενίσχυσης για τη δέσμευση Γ αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα:

    Να σημειωθεί ότι οι εργαστηριακές αναλύσεις ενισχύονται με επιπλέον ποσό από αυτό του παραπάνω πίνακα, το οποίο δεν υπερβαίνει τα 24 €/Ha, για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους, για το κάθε ένα από τα δύο έτη εφαρμογής. Ο ΦΠΑ δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη τόσο για το κόστος των εργαστηριακών αναλύσεων όσο και για το κόστος κατάρτισης ΣΔΕ. Η προσκόμιση των παραστατικών για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του επιβλέποντα γεωπόνου, είναι υποχρεωτική για την κατ’ έτος καταβολή του κόστους συναλλαγής.

    Σε περίπτωση ύπαρξης εκτάσεων με επιλέξιμες καλλιέργειες που ανήκουν σε διαφορετικές καλλιεργητικές ομάδες, το ύψος ενίσχυσης υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο στο σύνολο της ενταγμένης έκτασης.

    Προκειμένου να διασφαλιστεί η αποφυγή διπλής χρηματοδότησης, δεν είναι επιλέξιμες για καταβολή της κατ’ έτος ενίσχυσης της παρούσας οι εκτάσεις στις οποίες εφαρμόζονται ενισχυόμενες πρακτικές ανάλογες των δεσμεύσεων της Δράσης 10.1.04 (αγρανάπαυση, ξηρική αμειψισπορά, χλωρά λίπανση), στο πλαίσιο εγκεκριμένων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.

    Επίσης, κατά τη διενέργεια των διοικητικών ελέγχων πληρωμής κάθε έτους εφαρμογής, όσες εκτάσεις ενισχύονται για εργαστηριακές αναλύσεις ανάλογες της δέσμευσης Γ στο πλαίσιο δράσης εγκεκριμένου Επιχειρησιακού Προγράμματος, εξαιρούνται από τη συγκεκριμένη ενίσχυση στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης.

    Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • ΠΑΑ: Ετήσια παράταση των δεσμεύσεων για τη νιτρορύπανση
    ΠΑΑ: Ετήσια παράταση των δεσμεύσεων για τη νιτρορύπανση

    Οι προϋποθέσεις ένταξης αγροτεμαχίων στην παράταση

    Ετήσια παράταση των δεσμεύσεων των δικαιούχων της 2ης και 3ης πρόσκλησης της δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» (νιτρορύπανση), του ΠΑΑ με ενεργό Τεχνικό Δελτίο για το έτος 2023, προβλέπει τροποποιητική απόφαση, η οποία πήρε ΦΕΚ.

    Σύμφωνα με την απόφαση, περίοδος δέσμευσης θεωρείται η χρονική περίοδος των δύο ετών, ή στην περίπτωση παράτασης, η χρονική περίοδος των τριών ετών, στη διάρκεια της οποίας οι δικαιούχοι και το ελληνικό δημόσιο δεσμεύονται να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο εφαρμογής της δράσης, και όπως αυτές απορρέουν από την απόφαση ένταξης πράξεων.

    Η δέσμευση της αγρανάπαυσης είναι δυνατόν να εφαρμόζεται σε διαφορετικά αγροτεμάχια κάθε έτος

    Προϋποθέσεις ένταξης αγροτεμαχίων στην παράταση

    Τα αγροτεμάχια για τα οποία υποβάλλεται αίτηση ετήσιας παράτασης εφαρμογής της Δράσης, να είναι ενταγμένα στο πλαίσιο της εκάστοτε ορισθείσας Πρόσκλησης και να περιλαμβάνονται σε ενεργό Τεχνικό Δελτίο κατά το τελευταίο έτος της αρχικής περιόδου δέσμευσης.

    Οι δεσμεύσεις

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι δεσμεύσεις των δικαιούχων είναι διετούς διάρκειας και εκκινούν από την ημερομηνία που ορίζεται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Παρέχεται η δυνατότητα ετήσιας παράτασης των δεσμεύσεων κατόπιν έκδοσης σχετικής Πρόσκλησης και υποβολής αιτήματος παράτασης εκ μέρους των δικαιούχων.»

    Οι δικαιούχοι της δράσης υποχρεούνται να εφαρμόσουν μία από τις ειδικές δεσμεύσεις ή και συνδυασμό δύο εξ αυτών, ενώ σε κάθε αγροτεμάχιο εφαρμόζεται μία συγκεκριμένη δέσμευση και για τα δύο, ή τρία σε περίπτωση παράτασης, έτη.

    Επίσης, η δέσμευση της αγρανάπαυσης είναι δυνατόν να εφαρμόζεται σε διαφορετικά αγροτεμάχια κάθε έτος. Εάν όμως η ενταγμένη στη δράση έκταση περιλαμβάνει αγροτεμάχια που εφάπτονται σε επιφανειακά ύδατα (ποτάμια, υδατορέματα, λίμνες, διώρυγες, τάφρους και κανάλια άρδευσης ή στράγγισης), τότε η αγρανάπαυση εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια της διετούς ή τριετούς σε περίπτωση παράτασης δέσμευσης.

    Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr

  • ΟΠΕΚΕΠΕ: Υποβολή παραστατικών για κομφούζιο και νιτρορύπανση
    ΟΠΕΚΕΠΕ: Υποβολή παραστατικών για κομφούζιο και νιτρορύπανση

    Τι προβλέπουν εγκύκλιοι του ΟΠΕΚΕΠΕ

    Στην έκδοση δύο διευκρινιστικών εγκυκλίων για την υποβολή των παραστατικών συμμόρφωσης σε δύο δράσεις των αγροπεριβαλλοντικών μέτρων του ΠΑΑ, προχώρησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Ειδικότερα, σε ότι αφορά τους δικαιούχους της δράσης 10.1.08 «Εφαρμογή της μεθόδου σεξουαλικής σύγχυσης των μικρολεπιδοπτέρων («Κομφούζιο)» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του ΠΑΑ 2014-2020, προβλέπεται ότι το σύνολο των παραστατικών για τον επιβλέποντα γεωπόνο, την αγορά των ατμιστήρων – διαχυτήρων και των φερομονικών παγίδων της δράσης 10.1.08 οφείλουν, να έχουν εκδοθεί εντός εκάστου έτους εφαρμογής (δεσμεύσεων). Με την παρούσα δίνεται η δυνατότητα πρώτης υποβολής των δικαιολογητικών έτους 2023 στο πληροφορικό σύστημα της δράσης έως την Παρασκευή 16/02/2024.

    Με εγκυκλίους ο ΟΠΕΚΕΠΕ δίνει διευκρινίσεις για την υποβολή παραστατικών δράσων του ΠΑΑ

    Για τα επόμενα έτη εφαρμογής ισχύουν τα χρονικά διαστήματα που αναφέρονται σε προηγούμενη εγκύκλιο υποβολής παραστατικών συμμόρφωσης ειδικών διατάξεων της δράσης 10.1.08.

    Παραστατικά για νιτρορύπανση

    Μέχρι και τις 16 Φεβρουαρίου 2024 έχουν περιθώριο οι δικαιούχοι της δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης νερού από γεωργική δραστηριότητα» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του ΠΑΑ, να υποβάλουν παραστατικά έτους εφαρμογής 2023 (3η πρόσκληση ειδική δέσμευση Γ) στο πληροφοριακό σύστημα.

    Πηγή: In.gr

  • ΠΑΑ: Προδημοσίευση της νέας πρόσκλησης για τη νιτρορύπανση
    ΠΑΑ: Προδημοσίευση της νέας πρόσκλησης για τη νιτρορύπανση

    Σε ποιες περιοχές θα εφαρμοστεί

    Εντός του πρώτου τετράμηνου του έτους 2024 αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην έκδοση μιας νέας πρόσκλησης στο πλαίσιο της δράσης 10.1.04 «Μείωση της ρύπανσης του νερού από γεωργική δραστηριότητα» (νιτρορύπανση) του Μέτρου 10 του ΠΑΑ 2014-2022 διετούς διάρκειας δεσμεύσεων, συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, καθώς και την ετήσια παράταση της 2ης και 3ης πρόσκλησης.

    Οι αιτήσεις στήριξης των υποψηφίων της νέας πρόσκλησης θα πραγματοποιηθούν βάσει της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2023 (έτος αναφοράς), ενώ το έτος 2024 (φθινοπωρινές καλλιέργειες 2023 – εαρινές καλλιέργειες 2024) θα αποτελέσει το πρώτο έτος εφαρμογής των δεσμεύσεων.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης στήριξης για παράταση είναι οι δικαιούχοι να έχουν ενεργό Τεχνικό Δελτίο το έτος εφαρμογής 2023 και αμέσως μετά τη λήξη των διετών δεσμεύσεων τους την 15η Φεβρουαρίου 2024, εφόσον το επιθυμούν, να συνεχίσουν την εφαρμογή των δεσμεύσεων για το έτος 2024 (φθινοπωρινές καλλιέργειες 2023 – εαρινές καλλιέργειες 2024) χωρίς να υπάρξει διακοπή.

    Τα αγροτεμάχια που θα ενταχθούν στο πλαίσιο των ανωτέρω προσκλήσεων, κατά την περίοδο των δεσμεύσεων δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε Παρεμβάσεις/Οικολογικά Σχήματα του Στρατηγικού Σχεδίου (ΣΣ) ΚΑΠ 2023-2027 που είναι ασύμβατες με τη Δράση 10.1.04

    Ο στόχος

    Βασικός στόχος της δράσης είναι η μείωση της ρύπανσης του νερού τόσο από νιτρικά ιόντα όσο και από τις εν δυνάμει ρυπογόνες εισροές (φωσφορικά ιόντα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα) που σχετίζονται με τη γεωργική δραστηριότητα. Η δράση συμβάλλει στην προτεραιότητα 4 – «Αποκατάσταση, διατήρηση και ενίσχυση των οικοσυστημάτων που συνδέονται με τη γεωργία και τη δασοπονία».

    Τα αγροτεμάχια που θα ενταχθούν στο πλαίσιο των ανωτέρω προσκλήσεων, κατά την περίοδο των δεσμεύσεων δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε Παρεμβάσεις/Οικολογικά Σχήματα του Στρατηγικού Σχεδίου (ΣΣ) ΚΑΠ 2023-2027 που είναι ασύμβατες με τη Δράση 10.1.04.

    Η νέα πρόσκληση

    Η νέα πρόσκληση θα είναι διετούς διάρκειας δεσμεύσεων και θα αφορά:

    α. Τις ειδικές δεσμεύσεις Α (εφαρμογή αγρανάπαυσης) και Β (εφαρμογή αμειψισποράς), για τις συγκεκριμένες επιλέξιμες αροτραίες καλλιέργειες.

    β. Την ειδική δέσμευση Γ (εφαρμογή χλωράς λίπανσης σε δενδρώδεις καλλιέργειες), για τις συγκεκριμένες επιλέξιμες δενδρώδεις καλλιέργειες.

    Πού θα εφαρμοστεί

    Η νέα πρόσκληση αφορά την εφαρμογή της Δράσης σε 5 συγκεκριμένες περιοχές οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως ευπρόσβλητες από τη νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης,και συγκεκριμένα:

    • Θεσσαλικό Πεδίο
    • Περιοχή Αλμυρού Μαγνησίας
    • Πεδιάδα Ανατολικά & Δυτικά της λίμνης Βιστωνίδας
    • Περιοχή του Νότιου Τμήματος του ποταμού Έβρου
    • Περιοχή του Βόρειου Τμήματος του ποταμού Έβρου
    Ύψος ενίσχυσης και επιλέξιμες ανά ειδική δέσμευση καλλιέργειες

    Για την ειδική δέσμευση Α (αγρανάπαυση)

    Τα ύψη ενίσχυσης και οι επιλέξιμες καλλιέργειες για την ειδική δέσμευση Α (αγρανάπαυση) αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με τις επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αγρανάπαυσης.

    Για τους δικαιούχους της δέσμευσης Α με υπό αγρανάπαυση αγροτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 8% (όπως δηλώνεται στην αντίστοιχη ΕΑΕ), στο ύψος ενίσχυσης του παραπάνω πίνακα προστίθεται ενίσχυση ύψους 70€/Ha/έτος και μέχρι του συνολικού ορίου των 600€/Ha/έτος, για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους των φυτών εδαφοκάλυψης

    Για την ειδική δέσμευση Β (αμειψισπορά)

    Τα ύψη ενίσχυσης και οι επιλέξιμες καλλιέργειες για την ειδική δέσμευση Β αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα. Στο πλαίσιο της δέσμευσης ενισχύεται η έκταση με της επιλέξιμες καλλιέργειες, προσαυξημένη κατά την έκταση της αμειψισποράς.

    Για την ειδική δέσμευση Γ (Χλωρά λίπανση σε δενδρώδεις καλλιέργειες)

    Τα ύψη ενίσχυσης και οι επιλέξιμες καλλιέργειες για την ειδική δέσμευση Γ αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα.

    Οι εργαστηριακές αναλύσεις ενισχύονται με επιπλέον ποσό από αυτό του παραπάνω πίνακα, το οποίο δεν υπερβαίνει τα 24 €/Ha, για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους.

    Ο ΦΠΑ δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη τόσο για το κόστος των εργαστηριακών αναλύσεων όσο και για το κόστος κατάρτισης ΣΔΕ.

    Η προσκόμιση των παραστατικών για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του επιβλέποντα γεωπόνου, είναι υποχρεωτική για την κατ’ έτος καταβολή του κόστους συναλλαγής.

    Δείτε αναλυτικά την προδημοσίευση της πρόσκλησης ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • Μεσσηνία: Η νιτρορρύπανση απειλεί τον υδροφόρο ορίζοντα σε Φιλιατρά και Πάμισο
    Μεσσηνία: Η νιτρορρύπανση απειλεί τον υδροφόρο ορίζοντα σε Φιλιατρά και Πάμισο
    Τα Φιλιατρά και η περιοχή του Παμίσου στη Μεσσήνη συγκαταλέγονται στις ευάλωτες περιοχές της Ελλάδας που «πνίγονται» από τα νιτρικά λόγω υπερβολικής χρήσης λιπασμάτων στις καλλιέργειες, με συνέπεια να «αχρηστεύονται» οι πηγές και ο υδροφόρος ορίζοντας.

    Τα στοιχεία έρευνας παρουσίασαν χθες σε αναλυτικό τους δημοσίευμα «Τα Νέα», επισημαίνοντας ότι σε πολλές αγροτικές περιοχές το νερό δεν είναι πλέον πόσιμο λόγω της νιτρορύπανσης, που προέρχεται από την υπερβολική χρήση λιπασμάτων με μεγάλη περιεκτικότητα σε νιτρικά ιόντα.

    Οι δύο αυτές περιοχές της Μεσσηνίας εντάχθηκαν μαζί με άλλες 28 από το Μάιο του 2019 στις «Ζώνες ευπρόσβλητες σε νιτρορύπανση», καθώς τα στοιχεία έχουν δείξει ότι μπορούν να προσεγγίσουν ή και να υπερβούν το προβλεπόμενο όριο ασφαλείας των 50 mg νιτρικών ιόντων ανά λίτρο αρδευτικού νερού.

    Δηλητήριο στο ποτήρι

    Σύμφωνα με «Τα Νέα», ένα… δηλητήριο βρίσκεται στο ποτήρι και στο πιάτο – κυρίως – όσων ζουν σε αγροτικές περιοχές, επηρεάζοντας την υγεία τους αλλά και το περιβάλλον. Ο αόρατος κίνδυνος έχει όνομα: ονομάζεται νιτρορύπανση και προέρχεται από την υπερβολική χρήση λιπασμάτων με μεγάλη περιεκτικότητα σε νιτρικά ιόντα.

    Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα επιβάρυνσης των υδάτων που έχει κάνει την εμφάνισή του ήδη από τη δεκαετία του ’80 σε όλη την Ευρώπη – και στην Ελλάδα.

    Κατά διαστήματα παίρνονται μέτρα (υπάρχει άλλωστε και Κοινοτική Οδηγία από το 1991), αλλά ακόμη και σήμερα υπάρχουν περιοχές από τον Έβρο έως την Κρήτη – σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αγροτικών εκτάσεων -, όπου η ποιότητα των υδάτων κρίνεται προβληματική ως προς τις χρήσεις τους (πόση, άρδευση, βιομηχανική χρήση, αστική χρήση). Πρόκειται για τις λεγόμενες «ευπρόσβλητες» ζώνες από νιτρική ρύπανση.

    Τα όρια και οι υπερβάσεις

    Στα υπόγεια ύδατα η νιτρορύπανση εμφανίζεται κυρίως με τη μορφή αθροιστικής συσσώρευσης νιτρικών, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν σε επίπεδα που είναι απαγορευτικά για τη χρήση του νερού για σκοπούς ύδρευσης.

    Ως οριακή τιμή έχει καθορισθεί από την ελληνική και τη διεθνή νομοθεσία η συγκέντρωση των 50 mg/l, ωστόσο ακόμα και σε μικρότερες συγκεντρώσεις (μεγαλύτερες από 25 mg/l) δημιουργείται προβληματισμός για μακροχρόνια χρήση του νερού για πόση.

    Σύμφωνα με ειδικούς, ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς για την απορρύπανση των υδάτων και του εδάφους από τη νιτρορύπανση. Και η αλήθεια είναι πως η διασφάλιση της πλήρους συμμόρφωσης με την Οδηγία (91/676/ΕΟΚ) αποτελεί, δυστυχώς, ακόμη ζητούμενο για πολλά κράτη-μέλη (Βέλγιο, Τσεχία, Γερμανία κ.ά.).

    Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, η χώρα μας έχει ήδη καταδικαστεί, με επιβολή προστίμου 3,5 εκατομμυρίων ευρώ από το ευρωδικαστήριο στις αρχές του 2020, διότι καθυστέρησε να εφαρμόσει την κοινοτική Οδηγία για τη νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης. Πρωτοδίκως είχε καταδικαστεί το 2015, διότι δεν είχε χαρακτηρίσει ως «ευπρόσβλητες» ζώνες, μεταξύ των οποίων οι πεδιάδες Θεσσαλίας και Εβρου, στις οποίες είχαν καταγραφεί συγκεντρώσεις νιτρικών ιόντων στα ύδατα μεγαλύτερες από 50 mg/l και φαινόμενα ευτροφισμού.

    «Δεν έχουμε πλήρη εικόνα»

    Ο περιορισμός της νιτρορύπανσης αποτελεί προτεραιότητα για την Ε.Ε. καθώς εξαιτίας της εντατικοποίησης της γεωργίας έχει αυξηθεί η χρήση λιπασμάτων τα οποία περιέχουν άζωτο (Ν) και φώσφορο (Ρ), και οδηγούν σε ρύπανση των υδάτων, του αέρα και του εδάφους, επηρεάζοντας την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

    Μέτρα έχουν παρθεί, ωστόσο πλήρη εικόνα του προβλήματος δεν έχουμε, λέει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Βιολογικής Γεωργίας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημήτρης Μπιλάλης.

    Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή, όπως εξηγεί, δεν έχουμε επικαιροποιημένη εθνική έκθεση ποιότητας υδάτων. Είναι ένα πρόβλημα που αφορά σε όλη την Ευρώπη, γι’ αυτό και η νέα ΚΑΠ (’21-’27), που ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2023, προβλέπει μείωση των λιπασμάτων πάνω από 30% σε σχέση με την προηγούμενη ΚΑΠ (αφορά την περίοδο ’14-’21).

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ