Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2022 19:47

Με κριτήρια πράσινης ενίσχυσης η λήψη της συνδεδεμένης στη νέα ΚΑΠ, στις Βρυξέλλες 18 Ιουλίου ο φάκελος

Γράφτηκε από

Οι αγρότες που θα ακολουθούν κανόνες από τη λίστα δράσεων στο νέο πρασίνισµα, θα είναι και εκείνοι που θα µπορούν να λάβουν συνδεδεµένες ενισχύσεις στη νέα ΚΑΠ.

Αυτό είναι το µοντέλο που εξετάζεται σύµφωνα µε πληροφορίες από την ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, ως κριτήριο λήψης των συνδεδεµένων ώστε να καµφθούν οι αντιστάσεων των ευρωπαϊκών αρχών.

Η πρόταση λοιπόν στο αναθεωρηµένο σχέδιο µπορεί µεν να περιλαµβάνει την παλιά λίστα συνδεδεµένων (1-2 αφαιρέσεις, προσθήκη καλαµποκιού, µαλακού σίτου) ωστόσο το σκεπτικό είναι να «δέσουν» οι πρακτικές από το νέο πρασίνισµα µε τα κριτήρια λήψης συνδεδεµένων. Προς το παρόν ωστόσο οι πληροφορίες λένε πως ακόµη δεν έχουν κλείσει οι εκκρεµότητες όσον αφορά τα κριτήρια λήψης του νέου πρασινίσµατος για το αναθεωρηµένο πλάνο της νέας ΚΑΠ. Υπάρχει επίσης και το σενάριο να τεθούν περιορισµοί στη στήριξη σε περιοχές µε υδατική καταπόνηση ή σε αγροτεµάχια που δεν διαθέτουν αποδοτικά συστήµατα µε βάση την ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου µε τίτλο «Βιώσιµη χρήση των υδάτων στη γεωργία: πιθανότερο τα κονδύλια της ΚΑΠ να ευνοούν τη µεγαλύτερη παρά την αποδοτικότερη χρήση νερού». Ωστόσο, η χώρα µας προβάλλοντας το ζήτηµα εξασφάλισης της επισιτιστικής επάρκειας, θα προσπαθήσει να δικαιολογήσει µία σειρά από αποφάσεις.

Όπως ήδη έχει γράψει η Agrenda, στο καλαµπόκι για παράδειγµα αναµένεται να τεθούν περιορισµοί σχετικά µε την καταβολή της σε περιοχές που είναι ευπρόσβλητες στα νιτρικά και η ποιότητα/ποσότητα νερού είναι κακή µε βάση τα Σχέδια ∆ιαχείρισης των Λεκανών Απορροής Ποταµών των Υδατικών ∆ιαµερισµάτων.

Όπως και να έχει η ελληνική αντιπροσωπεία που θα βρεθεί στις Βρυξέλλες στις 18 Ιουλίου για το συµβούλιο υπουργών Γεωργίας, θα παρουσιάσει εκεί σε διµερή συνάντηση µε τις αρµόδιες ευρωπαϊκές αρχές το τελικό αναµορφωµένο σχέδιο για τις συνδεδεµένες µε στόχο να λάβει το «πράσινο φως».

Σηµειώνεται εδώ ότι οι πληροφορίες αναφέρουν πως στα περιθώρια του συµβουλίου των υπουργών Γεωργίας στις Βρυξέλλες στις 18 Ιουλίου, θα πραγµατοποιηθεί διµερής συνάντηση µεταξύ της ελληνικής αντιπροσωπείας και των ευρωπαϊκών αρχών, ώστε να ξεκαθαρίσουν κάποια ζητήµατα κυρίως όσον αφορά τις συνδεδεµένες για την έγκριση του ελληνικού στρατηγικού σχεδίου. Όπως ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιώργος Γεωργαντάς σε δηλώσεις του από την Καρδίτσα την περασµένη εβδοµάδα, θα υποστηρίξει στο επόµενο συµβούλιο των υπουργών Γεωργίας της ΕΕ την ανάγκη συνδεδεµένης ενίσχυσης για µαλακό σιτάρι και καλαµπόκι όπου είµαστε ελλειµµατικοί, παρά το γεγονός ότι είναι υδροβόρα καλλιέργεια κι αυτό αντίκειται στη φιλοσοφία της νέας ΚΑΠ ενώ τόνισε πως θα προβάλει επιχειρήµατα σχετικά µε την εξασφάλιση της επισιτιστικής επάρκειας ώστε να παρακαµφθούν οι αντιστάσεις της Κοµισιόν.

Τα ερωτήµατα που θέτει η Κοµισιόν

Στόχος πάντως των ελληνικών αρχών είναι µέχρι το τέλος του Ιουλίου να έχουν εγκριθεί από την Ευρώπη οι βασικοί άξονες του ελληνικού στρατηγικού σχεδίου, µε τις τελικές συζητήσεις να ξεκινούν ξανά από το Σεπτέµβριο.

Αναλυτικότερα, οι υπουργοί Γεωργίας θα κληθούν να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις στις 18 Ιουλίου:

Σε ποιο στάδιο προετοιµασίας της νέας ΚΑΠ βρίσκεστε αυτή τη στιγµή σε εθνικό επίπεδο; Θα µπορέσετε να υιοθετήσετε τις απαραίτητες εθνικές διατάξεις, να δηµιουργήσετε τα πληροφοριακά συστήµατα, να εγκρίνετε το στρατηγικό σας σχέδιο και να ενηµερώσετε έγκαιρα τους αγρότες και το ευρύτερο κοινό;
Λόγω της τρέχουσας κατάστασης στην Ουκρανία, πώς θεωρείτε τον συνεχιζόµενο δοµηµένο διάλογο και ποιες θα βλέπατε ως προκλήσεις κατά την προετοιµασία της εφαρµογής της νέας Πράσινης Αρχιτεκτονικής; Πού βλέπετε τα κύρια στοιχεία για τη διασφάλιση της ισορροπηµένης προσέγγισης και σκοπιµότητας στο πλαίσιο της ΚΑΠ;

Πηγή: agronews.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2022 11:01

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΑΠ: Στο τραπέζι η επιδότηση των αγροτών με βάση τα εισοδήματα
    ΚΑΠ: Στο τραπέζι η επιδότηση των αγροτών με βάση τα εισοδήματα

    Παραμένουν οι διαφορές μεταξύ Κομισιόν και συνδικαλιστών - Τι προτείνει η έκθεση που παρουσιάστηκε στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

    Η Ευρωπαϊκή Ενωση καλείται να προχωρήσει σε αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής για να επιδοτεί τους αγρότες με βάση τα εισοδήματά τους αντί για το μέγεθος των αγροκτημάτων τους.

    Οι διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών εξακολουθούν να είναι μεγάλες, παρά τις μαραθώνιες συνομιλίες των εμπλεκομένων

    Αυτό προτείνει μεταξύ άλλων έκθεση που παρουσιάστηκε στην πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν χθες, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που είχαν ξεκινήσει μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις αγροτών στην Ευρώπη την άνοιξη με αφορμή τους νέους περιβαλλοντικούς και άλλους κανονισμούς της ΕΕ.

    Οι διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών εξακολουθούν να είναι μεγάλες, παρά τις μαραθώνιες συνομιλίες των εμπλεκομένων την περασμένη εβδομάδα, αναφέρουν πληροφορίες που επικαλούνται οι «Financial Times».

    Περιβαλλοντικά πρότυπα

    Ειδικά όσον αφορά την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), ουσιαστικά προτείνεται αντί να δίνεται απευθείας στήριξη στους αγρότες με βάση τη γη που διαθέτουν και να συνδέεται η στήριξη αυτή με περιβαλλοντικά πρότυπα, να χορηγούνται οι επιδοτήσεις «σε ενεργούς αγρότες που τις χρειάζονται περισσότερο», όπως σημειώνεται, με τις σχετικές αποφάσεις να βασίζονται στην «οικονομική βιωσιμότητα» των αγροτών αυτών. Τα ποσά είναι τεράστια αφού ο συνολικός προϋπολογισμός της ΚΑΠ ανέρχεται σε 387 δισ. ευρώ. Πρόκειται για περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ.

    Ανάμεσα στις άλλες προτάσεις που γίνονται στην έκθεση με τίτλο «Στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της γεωργίας στην ΕΕ – Μια κοινή προοπτική για τη γεωργία και τα τρόφιμα στην Ευρώπη»» είναι να ενθαρρύνονται οι ευρωπαίοι καταναλωτές να καταναλώνουν λιγότερο κρέας, ακόμη και εάν χρειαστεί να δοθούν φορολογικά κίνητρα για αυτό, και να δοθούν κίνητρα σε κτηνοτρόφους να μειώσουν το ζωικό κεφάλαιο. Περιλαμβάνεται επίσης η αμφιλεγόμενη πρόταση να μπορούν οι αγρότες να πωλούν εθελοντικά τα αγροκτήματά τους σε περιοχές με υψηλή συγκέντρωση ζωικού κεφαλαίου.

    Συστάσεις

    Η διαβούλευση μεταξύ ΕΕ και αγροτών ξεκίνησε στο πλαίσιο της προσπάθειας από το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα της Φον ντερ Λάιεν να κερδίσει τη στήριξη περισσότερο αγροτών πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου. Την επίβλεψη της έκθεσης είχε ο γερμανός ακαδημαϊκός Πέτερ Στροσνάιντερ ο οποίος προήδρευσε παρόμοιας διαβούλευσης στη Γερμανία το 2021.

    Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κομισιόν, η έκθεση παρουσιάζει μια αξιολόγηση των προκλήσεων και των ευκαιριών για τον αγροτικό τομέα, ακολουθούμενη από μια σειρά συστάσεων. Αυτές οι προτάσεις θα καθοδηγήσουν το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «κατά τη διαμόρφωση του οράματός της για τη γεωργία και τα τρόφιμα, που θα υλοποιηθεί τις πρώτες 100 ημέρες της δεύτερης θητείας της προέδρου Φον ντερ Λάιεν».

    Στόχος είναι να οικοδομηθεί συναίνεση μεταξύ των βασικών συμφερόντων από ολόκληρη την αγροδιατροφική αλυσίδα ακόμη και σε περιόδους πόλωσης γύρω από τη δημόσια συζήτηση για τα αγροδιατροφικά ζητήματα, σημειώνεται.

    Η διατήρηση αυτής της προσέγγισης, με τη συνέχιση της ενθάρρυνσης του διαλόγου και της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ διαφορετικών απόψεων, μπορεί να βοηθήσει στην παροχή μόνιμων λύσεων για ανταγωνιστικά, ανθεκτικά, ποικίλα και βιώσιμα συστήματα αγροδιατροφής στην ΕΕ. Ως εκ τούτου, η Κομισιόν θα αξιολογήσει τις συστάσεις της έκθεσης για τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας που θα συγκεντρώνει παράγοντες από όλον τον αγροδιατροφικό τομέα, την κοινωνία των πολιτών και τον κόσμο της επιστήμης, προκειμένου να συνεχίσουν να εκπονούν στρατηγικές για να καταστήσουν τα αγροδιατροφικά συστήματα πιο βιώσιμα και ανθεκτικά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Η έκθεση εξετάζει την ανάγκη προσαρμογής της ΚΑΠ στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης μετάβασης προς πιο βιώσιμα και ανταγωνιστικά συστήματα τροφίμων, τη σημασία της ενίσχυσης της θέσης των αγροτών στην αλυσίδα αξίας των τροφίμων, την πρόσβαση για τη χρηματοδότηση και τον ρόλο του εμπορίου και των διεθνών προτύπων, αναφέρεται ακόμη.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τις αυτόχθονες φυλές – Οι δικαιούχοι
    ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τις αυτόχθονες φυλές – Οι δικαιούχοι

    Οι δεσμεύσεις της παρέμβασης Π3-70-1.5 του ΣΣ ΚΑΠ είναι πενταετούς διάρκειας

    Το νομοθετικό πλαίσιο εφαρμογής της παρέμβασης Π3-70-1.5 «Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027, καθορίστηκε με απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Οι δεσμεύσεις είναι πενταετούς διάρκειας και αρχίζουν να ισχύουν από την ημερομηνία που ορίζεται στην προδημοσίευση και στην πρόσκληση.

    Στόχος της παρέμβασης είναι η παροχή οικονομικής στήριξης στους κατόχους αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, προκειμένου να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τον αριθμό των ζώων αυτών, συμβάλλοντας στη διατήρηση και ενίσχυση της βιοποικιλότητας στον τομέα της ζωικής παραγωγής και στην αειφόρο ανάπτυξη και ισορροπία της φύσης. Η παρέμβαση συνεισφέρει στην ανάσχεση και αντιστροφή της απώλειας της βιοποικιλότητας, μέσω ενίσχυσης της προστασίας και ανάδειξης του εγχώριου γενετικού υλικού, καθώς και μέσω διατήρησης/ενίσχυσης της βιοποικιλότητας σε γεωργικές και δασικές εκτάσεις.

    Η παρέμβαση θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα, ενώ οι τομείς παρέμβασης είναι οι φυλές των ζώων ανά περιοχή κατανομής

    Οι δικαιούχοι

    Δικαιούχοι της παρέμβασης είναι φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών, οι οποίοι είναι κάτοχοι αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση, υπό την προϋπόθεση ότι τα εν λόγω ζώα:

    • ανήκουν στις φυλές που αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα,
    • εκτρέφονται στις περιοχές παρέμβασης της χώρας και
    • είναι εγγεγραμμένα στο γενεαλογικό βιβλίο της φυλής που ανήκουν.

    Τα παραπάνω κριτήρια επιλεξιμότητας πρέπει να συντρέχουν σε επίπεδο φυλής, τόσο κατά την υποβολή της αίτησης στήριξης, όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια της δέσμευσης.

    Δεν δύναται να κριθούν δικαιούχοι των ενισχύσεων της παρούσας απόφασης, ακόμη κι αν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, οι ακόλουθες κατηγορίες υποψηφίων:

    • διάδοχοι πρόωρης συνταξιοδότησης για τους οποίους υπάρχει σε ισχύ απόφαση αποκλεισμού από τη λήψη οποιασδήποτε ενίσχυσης στον αγροτικό τομέα για 10 έτη.
    • Υποψήφιοι των οποίων το ζωικό κεφάλαιο είναι ενταγμένο σε άλλο πρόγραμμα ή παρέμβαση, ασύμβατη με την παρέμβαση Π3-70-1.5 «Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων» του ΣΣ ΚΑΠ.
    Πώς θα εφαρμοστεί

    Η παρέμβαση θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα, ενώ οι τομείς παρέμβασης είναι οι φυλές των ζώων ανά περιοχή κατανομής, όπως αυτές εμφανίζονται στον ακόλουθο πίνακα των επιλέξιμων φυλών:

    * Με αστερίσκο σημειώνεται το Κέντρο Ζωικών Γενετικών Πόρων, το οποίο έχει την ευθύνη για την τήρηση του γενεαλογικού βιβλίου της φυλής και το οποίο συγκεντρώνει τα στοιχεία γενεαλογικού βιβλίου της φυλής από τα υπόλοιπα ΚΖΓΠ.

    Για τις παραπάνω φυλές ζώων επιλέξιμα για ενίσχυση είναι:

    1. τα θηλυκά βοοειδή ηλικίας άνω των δύο ετών

    2. τα θηλυκά αιγοπρόβατα ηλικίας άνω του ενός έτους

    3. οι χοιρομητέρες

    4. τα αρσενικά και θηλυκά ιπποειδή άνω των έξι μηνών

    Ύψος ενίσχυσης

    Η ενίσχυση χορηγείται ετησίως σε αναπλήρωση της απώλειας εισοδήματος που επιφέρει η διατήρηση των αυτόχθονων φυλών. Τα

    ο μέγιστο ύψος ενίσχυσης περιλαμβάνει το κόστος για την εκτροφή αρσενικών ζώων αναπαραγωγής με αναλογία ένα αρσενικό ζώο για κάθε 15 θηλυκά ζώα αναπαραγωγής που ανέρχεται σε 23 ευρώ ανά Μονάδα Ζωικού Κεφαλαίου. Το μέγιστο ύψος ενίσχυσης καταβάλλεται εφόσον τηρείται η αναλογία 1 αρσενικό: 15 θηλυκά αναπαραγωγά ζώα.

    Εφόσον δεν τηρείται αυτή η αναλογία το ύψος ενίσχυσης μειώνεται κατά 23 ευρώ ανά ΜΖΚ.

    Το ύψος της ενίσχυσης σε ευρώ ανά ΜΖΚ ανά κατηγορία ζώου ορίζεται ως ακολούθως:

    Όπου, ισχύουν οι παρακάτω ισοδυναμίες:

    • ένα βοοειδές ηλικίας άνω των δύο (2) ετών = 1 ΜΖΚ
    • ένα προβατοειδές ή αιγοειδές άνω του ενός (1) έτους = 0,15 ΜΖΚ
    • μία χοιρομητέρα = 0,5 ΜΖΚ
    • ένα μόνοπλο άνω του ενός (1) έτους = 1 ΜΖΚ
    Πηγή: In.gr
  • Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ: νέα τροποποίηση για περιβαλλοντικά προγράμματα και οικολογικά σχήματα
    Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ: νέα τροποποίηση για περιβαλλοντικά προγράμματα και οικολογικά σχήματα

    4η τροποποίηση της υπ’ αρ. 2207/16-6-2023 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός θεσμικού πλαισίου εφαρμογής των παρεμβάσεων του άρθρου 31 «Προγράμματα για το κλίμα, το περιβάλλον και την καλή διαβίωση των ζώων» του Καν. (ΕΕ) 2021/2115, οικολογικά προγράμματα (ecoschemes) Π1-31.1, Π1-31.2, Π1-31.5 και Π1-31.6 του Στρατηγικού Σχεδίου (ΣΣ) Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) της Ελλάδας 2023-2027» (Β’ 3941).

    Για την αποφυγή διπλής χρηματοδότησης και μη συμβατών γεωργικών πρακτικών, δύναται να υφίσταται ασυμβατότητα σε επίπεδο αγροτεμαχίου/βοσκοτόπου/ζωικού ή μελισσοκομικού κεφαλαίου, μεταξύ:

    α) των δράσεων των οικολογικών προγραμμάτων (ecoschemes)

    β) των δράσεων των οικολογικών προγραμμάτων και των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων των Μέτρων 10.1 «Ενίσχυση για γεωργοπεριβαλλοντικές και κλιματικές υποχρεώσεις» και 11 «Βιολογική Γεωργία» του ΠΑΑ 2014-2022

    γ) των δράσεων των οικολογικών προγραμμάτων (ecoschemes) και των δράσεων του άρθρου 70 «Περιβαλλοντικές, κλιματικές και άλλες δεσμεύσεις διαχείρισης» του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027

    δ) των δράσεων του άρθρου 70 «Περιβαλλοντικές, κλιματικές και άλλες δεσμεύσεις διαχείρισης» του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027 ε) των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων των Μέτρων 10.1 «Ενίσχυση για γεωργοπεριβαλλοντικές και κλιματικές υποχρεώσεις» και 11 «Βιολογική Γεωργία» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2022 και των δράσεων του άρθρου 70 «Περιβαλλοντικές, κλιματικές και άλλες δεσμεύσεις διαχείρισης» του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027.

    Για τον καθορισμό των μη επιτρεπόμενων συνδυασμών μεταξύ των παραπάνω παρεμβάσεων, ισχύει η αριθ. 1606/9-6-2023 (ΦΕΚ Β΄ 3778) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Σε περίπτωση διαπίστωσης ταυτόχρονης δήλωσης δύο ή περισσότερων δράσεων οικολογικών προγραμμάτων μη συμβατών μεταξύ τους σε επίπεδο αγροτεμαχίου/βοσκοτόπου/ζωικού ή μελισσοκομικού κεφαλαίου, σύμφωνα με την 1606/9-6-2023 (ΦΕΚ Β΄ 3778) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στον δικαιούχο δεν καταβάλλεται η ενίσχυση για καμία από τις ως άνω δράσεις των οικολογικών προγραμμάτων.

    Σε περίπτωση διαπίστωσης ταυτόχρονης δήλωσης δράσης οικολογικού προγράμματος και πολυετών δράσεων με ενεργό Τεχνικό Δελτίο (ΤΔ) είτε του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027 (δράσεις του άρθρου 70 του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027) είτε του ΠΑΑ 2014-2022 (γεωργοπεριβαλλοντικές δράσεις των Μέτρων 10.1 «Ενίσχυση για γεωργοπεριβαλλοντικές και κλιματικές υποχρεώσεις» και 11 «Βιολογική Γεωργία» του ΠΑΑ 2014-2022), μη συμβατών μεταξύ τους σε επίπεδο αγροτεμαχίου/βοσκοτόπου/ζωικού ή μελισσοκομικού κεφαλαίου, σύμφωνα με την 1606/9-6-2023 (ΦΕΚ Β΄ 3778) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στον δικαιούχο δεν καταβάλλεται η ενίσχυση για το ως άνω οικολογικό πρόγραμμα.

    Δείτε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Ημερίδα του ΥΠΑΑΤ και της Περιφέρειας Κρήτης για τις δημόσιες υποδομές και τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες μέσω ΚΑΠ
    Ημερίδα του ΥΠΑΑΤ και της Περιφέρειας Κρήτης για τις δημόσιες υποδομές και τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες μέσω ΚΑΠ

    Κώστας Τσιάρας: Για πρώτη φορά η Κρήτη αποκτά ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων της

    Για πρώτη φορά η Κρήτη αποκτά ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο για την διαχείριση των υδάτων της, γεγονός τεράστιας σημασίας για την πρωτογενή παραγωγή, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε ομιλία του σε ημερίδα που έγινε στις Αρχάνες, με θέμα: «Δημόσιες υποδομές και χρηματοδοτικές ευκαιρίες μέσω του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027».

    Ως πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή, ο υπουργός χαρακτήρισε την υπογραφή της σύμβασης, χθες, για την αποδοχή της δωρεάς της ΤΕΡΝΑ για τη χρηματοδότηση της σχετικής μελέτης, την οποία θα εκτελέσει η ολλανδική εταιρεία ΗVA International.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να δημιουργηθούν φορείς διαχείρισης υδάτων σε κάθε περιφέρεια και μιλώντας για την ιδιαιτερότητα της Κρήτης επισήμανε ότι άλλες περιοχές κινδυνεύουν από πλημμυρικά φαινόμενα και άλλες από ερημοποίηση.

    Το ΥΠΑΑΤ αντιμετωπίζοντας την Κρήτη ως μια ενιαία ενότητα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τοπικούς αυτοδιοικητικούς και επιστημονικούς φορείς, όπως τόνισε, επιχειρεί «να δώσει λύσεις πριν τα προβλήματα ενταθούν και γίνουν ανυπέρβλητα», αναγνωρίζοντας πάντα ότι «προϋπόθεση για την ύπαρξη ζωής είναι το νερό».

    Υποδομές και αγροτική παραγωγή

    «Σε μια εποχή προκλήσεων για ολόκληρο τον πλανήτη αλλά, κυρίως για τη χώρα μας που βρίσκεται στην καρδιά της κλιματικής κρίσης της Μεσογείου, η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης και συνδυαστικής πολιτικής στον αρδευτικό και αντιπλημμυρικό τομέα έχει τεράστια σημασία για το μέλλον της αγροτικής παραγωγής. Με λίγα λόγια τα αρδευτικά έργα που εκσυγχρονίζονται ή προγραμματίζεται να κατασκευαστούν πρέπει να λειτουργούν συνδυαστικά μεταξύ τους, αλλά ταυτόχρονα να λειτουργούν και ως μια αντιπλημμυρική ασπίδα, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο αντιπλημμυρικό δίκτυο σε κάθε περιοχή. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία που προέκυψε αναγκαστικά, ύστερα από όσα ζήσαμε στη Θεσσαλία», ανέφερε ο κ. Τσιάρας.

    Η ευημερία των αγροτικών μας περιοχών είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τις δημόσιες επενδύσεις και τα έργα υποδομής, ιδιαίτερα στην κατεύθυνση αξιοποίησης και ορθολογικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων. «Για το λόγο αυτό, οι δημόσιες παρεμβάσεις στη Γεωργία και στην Κτηνοτροφία, στα Δάση, αλλά και συνολικά σε βασικές υποδομές των αγροτικών μας περιοχών, συνιστούν στρατηγική προτεραιότητά μας», επισήμανε ο Υπουργός.

    Στον τομέα των υδατικών πόρων μέσα από το ΠΑΑ 2014- 2022 υλοποιούνται περισσότερα από 180 μικρά και μεγάλα εγγειοβελτιωτικά και αρδευτικά έργα, ύψους 700 εκατ. ευρώ. Ενώ αντίστοιχα έργα χρηματοδοτούνται μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το εμβληματικό πρόγραμμα «ΥΔΩΡ 2.0», ύψους άνω των 4 δις ευρώ με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), από τις οποίες προκύπτει το μέγιστο δυνατό πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα, σε ό,τι αφορά στη μόχλευση πόρων.

    Οι λοιπές δημόσιες επενδύσεις

    Σχετικά με τις λοιπές δημόσιες επενδύσεις, μέσα από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης χρηματοδοτούμε:

    • έργα αγροτικής οδοποιίας με 160 εκατ. ευρώ,
    • ευρυζωνικά δίκτυα με 35 εκατ. ευρώ,
    • έργα πρόληψης και αποκατάστασης ζημιών σε δάση με 80 εκατ. ευρώ καθώς και
    • δημόσια έργα ανάπλασης αγροτικών οικισμών με περίπου 200 εκατ. ευρώ μέσω των 50 τοπικών αναπτυξιακών προγραμμάτων LEADER.

    Όπως τόνισε ο κ. Τσιάρας «μέσα από τον συγκεκριμένο σχεδιασμό για τις υποδομές στον πρωτογενή τομέα και τις αγροτικές μας περιοχές επιδιώκουμε να αλλάξουμε μεσοπρόθεσμα τον χάρτη των αγροτικών υποδομών της χώρας, ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες προκλήσεις της βιώσιμης, πράσινης και ψηφιακής ανάπτυξης» και συμπλήρωσε ότι τα έργα του ΥΠΑΑΤ διέπονται από τις αρχές της αειφορίας.

    Νέο παραγωγικό μοντέλο

    Εκτίμηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι ότι οι νέες προκλήσεις, με κυρίαρχη αυτή της κλιματικής κρίσης, υπαγορεύουν αλλαγή του παραγωγικού μας μοντέλου και προτεραιοποίηση των στόχων εκείνων που θα διασφαλίσουν μέσα από τις αναγκαίες προσαρμογές:

    1. την επισιτιστική επάρκεια και διατροφική ασφάλεια της χώρας μας,
    2. την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας,
    3. τη μείωση του κόστους παραγωγής,
    4. την ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση των φυσικών πόρων και κυρίως του αρδευτικού νερού,
    5. τη συμμετοχή όλων των κρίκων της αγροεφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και του συνόλου των κατοίκων της υπαίθρου, χωρίς αποκλεισμούς στο νέο γίγνεσθαι σε όρους οικονομικούς και κοινωνικούς,
    6. και βεβαίως την προσέλκυση νέων ανθρώπων στη Γεωργία και τις αγροτικές μας περιοχές, οι οποίες καλούνται να καταστούν περισσότερο ελκυστικές.

    Η υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής στόχευσης απαιτεί τη μέγιστη αξιοποίηση των πολύτιμων πόρων της ΚΑΠ και του Ταμείου Ανάκαμψης και την εξασφάλιση των απαραίτητων συνεργειών που θα υποστηρίξουν τη χρηματοδότηση των απαραίτητων υποδομών στον πρωτογενή τομέα, είπε ο υπουργός και σημείωσε ότι γενικότερα η συνεργασία όλων και η συνένωση δυνάμεων είναι απαραίτητη.

    Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι «αυτή η προσέγγιση των συνεργειών, θα αποτελέσει την επιλογή όλων, καθώς μπροστά στις προκλήσεις της νέας εποχής κανένα «εγώ», όσο ισχυρό και να είναι, δεν μπορεί να επικρατήσει του «εμείς», δηλαδή του κοινού καλού και του κοινού συμφέροντος».

    Νωρίτερα, πριν από την Ημερίδα ο υπουργός, Κώστας Τσιάρας και ο ΓΓ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης συναντήθηκαν με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, με τον οποίο συζήτησαν θέματα που αφορούν την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην Κρήτη.

    ΥφΑΑΤ, Διονύσης Σταμενίτης: «Κομβικός ο ρόλος των δημοσίων υποδομών στη ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα»

    «Ως Κυβέρνηση, ως ηγεσία του Υπουργείου ο στόχος μας είναι, να διαμορφώσουμε τις καταλληλότερες και πιο ευνοϊκές συνθήκες για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των σημαντικότατων πόρων της νέας ΚΑΠ, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες προκλήσεις με κυριότερη αυτήν της Κλιματικής Κρίσης, είπε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο ΥφΑΑΤ, Διονύσης Σταμενίτης.

    Μια από τις κατευθύνσεις που ακολουθούμε για την εξυπηρέτηση αυτού του στόχους μας, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και η οποία αποτελεί στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι -όπως υπογράμμισε ο κ. Σταμενίτης- να οργανώσουμε τις αγροτικές μας υποδομές ώστε αυτές να συμβάλλουν στην προσπάθεια της αναχαίτισης της Κλιματικής Κρίσης και αντιμετώπισης του μεγάλου ζητήματος της λειψυδρίας και συνολικά της διαχείρισης των υδάτων».

    Γ.Γ Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρης Παπαγιαννίδης: «Η κυβέρνηση ανασυγκροτεί με όραμα και σχέδιο τον πρωτογενή τομέα στην Κρήτη»

    «Η κυβέρνηση με την προσωπική καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, ανασυγκροτεί με όραμα και σχέδιο τον πρωτογενή τομέα στην Κρήτη που μαστίζεται από έλλειψη νερού», τόνισε στην ομιλία του ο Γ.Γ Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρης Παπαγιαννίδης.

    Με τα δυο έργα ΣΔΙΤ του προγράμματος ΥΔΩΡ 2.0 που θα ξεκινήσουν στην Σητεία και στην Ιεράπετρα, σε βάθος χρόνου 25 ετών με δαπάνες του αναδόχου και όχι των αγροτών εξασφαλίζεται η άριστη λειτουργία των αρδευτικών έργων.

    Επίσης παρουσιάσαμε ένα πλήρες πρόγραμμα με απώτερα οφέλη:

    1. Αναστροφή της πορείας υφαλμύρινσης της Ανατολικής Κρήτης.
    2. την αύξηση του αγροτικού εισοδήματος με την παροχή νέων ποσοτήτων νερού,
    3. την ορθολογικότερη χρήση του νερού με την μείωση των απωλειών και την εισαγωγή προηγμένων αρδευτικών συστημάτων
    4. νέες πρακτικές για την αύξηση της αποδοτικότητας των καλλιεργειών.
    5. Κατάργηση των υφιστάμενων γεωτρήσεων
    6. Ευόδωση των προσπαθειών για τα έργα, μετά από δεκαετίες από την έγκριση της Προκαταρκτικών και Οριστικών Μελετών.

    Με όλες τις ανωτέρω παρεμβάσεις αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών επιτυγχάνεται βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του αγροτικού τομέα και μετριασμός των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΚΑΠ: Προδημοσίευση του νέου προγράμματος βιολογικής γεωργίας – κτηνοτροφίας
    ΚΑΠ: Προδημοσίευση του νέου προγράμματος βιολογικής γεωργίας – κτηνοτροφίας

    Οι δικαιούχοι, οι ενισχύσεις, οι επιλέξιμες καλλιέργειες/ζώα

    Στα 287.597.058 ευρώ εκτιμάται ο συνολικός προϋπολογισμός που θα διατεθεί για τη χρηματοδότηση των δύο δράσεων της Παρέμβασης Π3-70-2.1 «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους (νεοεισερχόμενοι στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία)», του ΣΣ ΚΑΠ, της περιόδου 2023-2027, σύμφωνα με την προδημοσίευση της 1ης πρόσκλησης.

    Η πρόσκληση για τη μετατροπή σε βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία αναμένεται εντός του 2024, ενώ οι αιτήσεις στήριξης των υποψηφίων θα πραγματοποιηθούν βάσει της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2024 (έτος αναφοράς). Το έτος 2024 θα αποτελεί το πρώτο έτος εφαρμογής των δεσμεύσεων της πρόσκλησης.

    Οι δράσεις της Παρέμβασης Π3-70-2.1, που θα προκηρυχτούν είναι η Δράση 1: Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία και η Δράση 2: Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία.

    Η πρόσκληση για τη μετατροπή σε βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία αναμένεται εντός του 2024

    Η οικονομική στήριξη στο πλαίσιο της παρέμβασης παρέχεται για την εφαρμογή των πρακτικών της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας με σκοπό την ενθάρρυνση των αγροτών να συμμετάσχουν σε τέτοια συστήματα, απαντώντας έτσι στη ζήτηση της κοινωνίας για τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον γεωργικών πρακτικών.

    Οι ενισχύσεις

    Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται σε ετήσια βάση και ανά εκτάριο ενταγμένης στις δράσεις γεωργικής έκτασης, αγροτεμάχια ή/και βοσκοτόπους που χρησιμοποιούνται για τις 5 επιλέξιμες κατηγορίες ζώων, ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν οι δικαιούχοι στο πλαίσιο των απαιτήσεων της βιολογικής γεωργίας.

    Το ύψος ενίσχυσης/ καλλιέργεια ορίζεται στον παρακάτω πίνακα

    Ύψος ενίσχυσης σε €/Ha/έτος για τη Δράση 1 της Παρέμβασης Π3-70-2.1: Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία:

    Το ύψος ενίσχυσης σε €/Ha/έτος στην κτηνοτροφία ορίζεται στον παρακάτω πίνακα

    Ύψος ενίσχυσης σε €/Ha/έτος για τη Δράση 2 της Παρέμβασης Π3-70-2.1 Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία:

    Επιλέξιμες καλλιέργειες, ζώα και γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής

    Για τη Δράση 1 (Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία) οι επιλέξιμες καλλιέργειες είναι οι παρακάτω:

    • Ελαιοποιήσιμη ελιά
    • Επιτραπέζια ελιά
    • Αραβόσιτος
    • Χειμερινά σιτηρά
    • Μηδική, Τριφύλλι
    • Άλλα κτηνοτροφικά ψυχανθή (βίκος, μπιζέλι, κλπ)
    • Όσπρια
    • Λινάρι, ελαιοκράμβη, ηλίανθος, σόργο κλπ
    • Επιτραπέζια σταφύλια και σταφίδα
    • Σταφύλια οινοποιήσιμα
    • Μηλοειδή
    • Πυρηνόκαρπα
    • Εσπεριδοειδή
    • Αρωματικά – Φαρμακευτικά φυτά
    • Φυλλώδη (πατάτα, κλπ)
    • Τομάτα, μελιτζάνα, πιπεριά
    • Ακρόδρυα
    • Λοιπές δενδρώδεις

    Για τη Δράση 2 (Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία), οι τομείς παρέμβασης είναι οι κάτωθι:

    • Βοοτροφία
    • Προβατοτροφία
    • Αιγοτροφία

    Γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής και για τις δύο δράσεις είναι ολόκληρη η ελληνική επικράτεια.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης στήριξης είναι να έχει προηγηθεί από τους υποψηφίους η υποβολή της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2024.

    Οι δικαιούχοι

    Δικαιούχοι των Δράσεων 1 και 2 μπορούν να κριθούν οι κάτωθι:

    Γεωργοί φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών

    Οι υποψήφιοι με αγροτεμάχια, βοσκοτόπους ή ζωικές εκμεταλλεύσεις, τα οποία δεν είναι ενταγμένα στο σύστημα της βιολογικής γεωργίας σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2018/848, μέσω σύμβασης με Οργανισμό Πιστοποίησης και Ελέγχου, στις 15 Ιουνίου 2024.

    Σημειώνεται ότι ένας υποψήφιος δύναται να υποβάλει αίτηση στήριξης συγχρόνως και στις δύο δράσεις.

    Κριτήρια Επιλεξιμότητας Εκμετάλλευσης

    Προκειμένου να ενταχθούν σε κάποια από τις δράσεις της Παρέμβασης Π3-70-2.1, τα αιτούμενα προς ένταξη αγροτεμάχια, βοσκότοποι και ζωικές εκμεταλλεύσεις, κατά περίπτωση, πρέπει να πληρούν τα παρακάτω κριτήρια επιλεξιμότητας:

    • Να είναι δηλωμένα στην ΕΑΕ του 2024 του υποψηφίου.
    • Να κατέχονται νόμιμα κατά την ένταξη, και για κάθε έτος, καθ’ όλη την περίοδο δέσμευσης.
    • Στην περίπτωση των μόνιμων φυτειών (δενδρώδεις καλλιέργειες και αμπελώνες) τα προς ένταξη αγροτεμάχια θα πρέπει να είναι δηλωμένα στην ΕΑΕ του 2024 του ενδιαφερόμενου με επιλέξιμη για τη δέσμευση καλλιέργεια.
    • Να μην περιλαμβάνονται σε ενεργή σύμβαση με ΟΕ&Π στις 15 Ιουνίου 2024.
    • Επιλέξιμα για ενίσχυση είναι τα βοοειδή άνω των 6 μηνών και τα αιγοπρόβατα άνω των 12 μηνών, τα οποία έχουν σημανθεί σύμφωνα με την ισχύουσα ενωσιακή και εθνική νομοθεσία.

    Αποκλείονται από την ένταξη

    Α. αγροτεμάχια τα οποία:

    α) είναι ενταγμένα στο μέτρο της δάσωσης γεωργικών γαιών,

    β) είναι ενταγμένα σε άλλες μη συμβατές δράσεις των Μέτρων 10, 11 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2022 σύμφωνα με τους Πίνακες του Παραρτήματος της υπ’ αρ. 1606/9-6-2023 υπουργικής απόφασης (Β’ 3778), όπως ισχύει,

    γ) υφίσταται ασυμβατότητα σε επίπεδο αγροτεμαχίου μεταξύ άλλης παρέμβασης της προγραμματικής περιόδου 2023-2027 που εφαρμόζεται στο αγροτεμάχιο και της δράσης της Παρέμβασης Π3-70-2.1, σύμφωνα με τους Πίνακες του Παραρτήματος της υπ’ αρ. 1606/9-6-2023 υπουργικής απόφασης (Β’ 3778), όπως ισχύει.

    δ) είναι συνιδιόκτητα, με την έννοια της δήλωσης του αγροτεμαχίου με ποσοστό συνιδιοκτησίας μικρότερο του 100% στην ΕΑΕ του 2024 του υποψηφίου.

    Β. Βοσκότοποι/ζωικό κεφάλαιο:

    α) που είναι ενταγμένα σε άλλες μη συμβατές δράσεις των Μέτρων 10 και 11 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2022 σύμφωνα με τους Πίνακες του Παραρτήματος της υπ’ αρ. 1606/9-6-2023 υπουργικής απόφασης (Β’ 3778), όπως ισχύει,

    β) που υφίσταται ασυμβατότητα μεταξύ άλλης παρέμβασης της προγραμματικής περιόδου 2023-2027 και της δράσης της Παρέμβασης Π3-70-2.1, σύμφωνα με τους Πίνακες του Παραρτήματος της υπ’ αρ. 1606/9-6-2023 υπουργικής απόφασης (Β’ 3778), όπως ισχύει.

    Αρχές κριτηρίων επιλογής

    Για την Δράση 1 της Παρέμβασης Π3-70-2.1 οι αρχές κριτηρίων επιλογής είναι οι κάτωθι:

    • Γεωργοί νεαρής ηλικίας
    • Εντασσόμενη έκταση, με προτεραιότητα στη μεγαλύτερη εντασσόμενη έκταση στις ορεινές, μειονεκτικές και νησιωτικές περιοχές
    • Εντασσόμενη έκταση σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές
    • Είδος καλλιέργειας, με προτεραιότητα στις καλλιέργειες με αυξημένες εισροές

    Για την Δράση 2 της Παρέμβασης Π3-70-2.1 ι αρχές κριτηρίων επιλογής είναι οι κάτωθι:

    Γεωργοί νεαρής ηλικίας

    • Μέγεθος Εκμετάλλευσης, με προτεραιότητα σε αυτές που εντάσσουν το μεγαλύτερο δυναμικό της εκμετάλλευσής τους
    • Έδρα Εκμετάλλευσης, με προτεραιότητα σε ορεινές, μειονεκτικές και νησιώτικες περιοχές
    • Έδρα εκμετάλλευσης σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.

    Ελάχιστες απαιτήσεις διαχείρισης – Δεσμεύσεις δικαιούχων

    Οι δικαιούχοι δεσμεύονται να τηρούν, κατ’ έτος και καθ’ όλη τη διάρκεια των δεσμεύσεών τους, τις ελάχιστες απαιτήσεις διαχείρισης της Παρέμβασης Π3-702.1, σύμφωνα με το συνημμένο πίνακα I.

    Οι δεσμεύσεις των δικαιούχων εκκινούν από τις 30 Ιουνίου 2024 και είναι τριετούς διάρκειας.

    Οι δικαιούχοι δεσμεύονται:

    • Να έχουν συνάψει σύμβαση με ΟΕ&Π από τις 16 Ιουνίου 2024 έως και τις 30 Ιουνίου 2024.
    • Να διατηρούν σταθερό το μέγεθος της έκτασης των αγροτεμαχίων/ βοσκοτόπων, το είδος των ζώων και την παραγωγική κατεύθυνση αυτών με τα οποία εντάχθηκαν στην Παρέμβαση, πλην των περιπτώσεων ανωτέρας βίας – εξαιρετικών περιστάσεων.
    • Να διατηρούν τα ίδια αγροτεμάχια με τα οποία έχουν ενταχθεί στην Παρέμβαση, καθώς δεν επιτρέπεται η αλλαγή των αγροτεμαχίων για τα οποία έχουν αναληφθεί οι δεσμεύσεις της παρούσας.
    • Στην περίπτωση των βοσκοτόπων, τμήματα αυτών δύνανται να ανανεώνονται με τμήματα άλλων βοσκοτόπων.
    • Να κατέχονται νόμιμα για κάθε έτος και για όλη την περίοδο δέσμευσης, τα αγροτεμάχια/βοσκότοποι και το είδος των ζώων που εντάχθηκαν στην Παρέμβαση Π3-70-2.1.
    • Να τηρούν τις απαιτήσεις της βιολογικής γεωργίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/848 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, και τις εθνικές διατάξεις που εκδίδονται για την εκτέλεση εφαρμογής αυτού, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, με την προϋπόθεση της τήρησης της λοιπής εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας για τις αντίστοιχες συμβατικές καλλιέργειες, ζωικές εκμεταλλεύσεις και τα προϊόντα τους, καθ’ όλη τη διάρκεια της δέσμευσης.
    • Να υποβάλλουν κατ’ έτος αίτηση πληρωμής.
    • Nα δέχονται και να διευκολύνουν όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους από τα αρμόδια εθνικά και ενωσιακά ελεγκτικά όργανα.
    • Να τηρούν φάκελο δικαιούχου, ο οποίος φυλάσσεται για τρία (3) επιπλέον έτη μετά την ολοκλήρωση των δεσμεύσεων.
    • Το ελάχιστο μέγεθος εκμετάλλευσης στο οποίο εφαρμόζεται η δράση 1 θα πρέπει να ανέρχεται σε 0,4 Ha για αροτραίες καλλιέργειες, 0,3 Ha για μόνιμες φυτείες και 0,3 Ha για μεικτές εκμεταλλεύσεις.Όσον αφορά τις ομάδες καλλιέργειας «Ελαιοποιήσιμη ελιά» και «Επιτραπέζια ελιά», η ελάχιστη πυκνότητα φύτευσης ελαιοτεμαχίων ανέρχεται σε 80 ελαιόδεντρα/Ha προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι πρόκειται για συστηματικό ελαιώνα.
    Πηγή: In.gr
  • ΚΑΠ: Τροποποιήσεις στη συνδεδεμένη ενίσχυση για βιομηχανική ντομάτα και πορτοκάλι χυμοποίησης
    ΚΑΠ: Τροποποιήσεις στη συνδεδεμένη ενίσχυση για βιομηχανική ντομάτα και πορτοκάλι χυμοποίησης

    Δημοσιεύθηκαν στη Διαύγεια τροποποιήσεις των αποφάσεων, που αφορούν τον καθορισμό λεπτομερειών για την εφαρμογή της χορήγησης συνδεδεμένης ενίσχυσης στη Βιομηχανική Τομάτα και στο Πορτοκάλι Χυμοποίησης στο πλαίσιο της παρέμβασης Π1-32.1 «Στήριξη συνδεδεμένου εισοδήματος – φυτική παραγωγή» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ).

    «Καθορισμός λεπτομερειών για την εφαρμογή της χορήγησης συνδεδεμένης ενίσχυσης στη Βιομηχανική Τομάτα στο πλαίσιο της παρέμβασης Π1-32.1 «Στήριξη συνδεδεμένου εισοδήματος – φυτική παραγωγή»

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση το ακριβές ύψος της ενίσχυσης για κάθε έτος καθορίζεται, με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μετά τον καθορισμό των τελικών επιλέξιμων εκτάσεων, κατόπιν γνωμοδότησης αρμόδιας τριμελούς επιτροπής και εισήγησης της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων.

    Η αρμόδια τριμελής επιτροπή απαρτίζεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων και συγκροτείται με απόφαση του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων. Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων γνωστοποιεί κάθε έτος στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων, τον αριθμό επιλέξιμων εκταρίων βιομηχανικής τομάτας ανά Περιφερειακή Ενότητα και συνολικά.

    Επιπλέον, οι μεταποιητικές επιχειρήσεις βιομηχανικής τομάτας που επιθυμούν να ενταχθούν στο καθεστώς της συνδεδεμένης ενίσχυσης και να παραλάβουν πρώτη ύλη στο πλαίσιο της συνδεδεμένης ενίσχυσης οφείλουν να έχουν σχετική έγκριση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων, κατόπιν γνωμοδότησης αρμόδιας τριμελούς επιτροπής και εισήγησης της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων, με απόφασή του εκδίδει κάθε έτος τον κατάλογο των εγκεκριμένων μεταποιητικών επιχειρήσεων βιομηχανικής τομάτας που δύναται να συμμετάσχουν στο καθεστώς της συνδεδεμένης ενίσχυσης. Η αρμόδια τριμελής επιτροπή απαρτίζεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων και συγκροτείται με απόφαση του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων.

    «Καθορισμός λεπτομερειών για την εφαρμογή της χορήγησης συνδεδεμένης ενίσχυσης στο Πορτοκάλι Χυμοποίησης στο πλαίσιο της παρέμβασης Π1-32.1 «Στήριξη συνδεδεμένου εισοδήματος – φυτική παραγωγή»

    Ομοίως και στην εν λόγω απόφαση το ακριβές ύψος της ενίσχυσης για κάθε έτος καθορίζεται, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μετά τον καθορισμό των τελικών επιλέξιμων εκτάσεων. Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων γνωστοποιεί κάθε έτος στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων, τον αριθμό επιλέξιμων εκταρίων Πορτοκαλιού Χυμοποίησης ανά Περιφερειακή Ενότητα και συνολικά.

    Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις Πορτοκαλιού Χυμοποίησης που επιθυμούν να ενταχθούν στο καθεστώς της συνδεδεμένης ενίσχυσης και να παραλάβουν πρώτη ύλη στο πλαίσιο της συνδεδεμένης ενίσχυσης οφείλουν να έχουν σχετική έγκριση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων, κατόπιν γνωμοδότησης αρμόδιας τριμελούς επιτροπής και εισήγησης της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων, με απόφασή του εκδίδει κάθε έτος τον κατάλογο των εγκεκριμένων μεταποιητικών επιχειρήσεων Πορτοκαλιού Χυμοποίησης που δύναται να συμμετάσχουν στο καθεστώς της συνδεδεμένης ενίσχυσης.

    Δείτε εδώ τις αποφάσεις.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστούν τα επιχειρησιακά προγράμματα οπωροκηπευτικών
    ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστούν τα επιχειρησιακά προγράμματα οπωροκηπευτικών

    Οι δικαιούχοι και οι επιλέξιμες δαπάνες

    Τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή των επιχειρησιακών προγραμμάτων στον τομέα των οπωροκηπευτικών, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου ΚΑΠ 2023 – 2027, καθορίζονται με ΥΑ, που αναρτήθηκε στη διαύγεια.

    Το σύνολο των χρηματοδοτικών κονδυλίων που αφορούν τον τομέα των οπωροκηπευτικών για την περίοδο 2023-2027 καθορίζεται σε 50 εκατ. ευρώ.

    Οι ΟΠ/ΕΟΠ διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα παραδίδονται πράγματι για μεταποίηση

    Δυνητικοί δικαιούχοι της χρηματοδότησης επιχειρησιακών προγραμμάτων (ΕΠ) είναι οι αναγνωρισμένες Οργανώσεων Παραγωγών (ΟΠ) και Ενώσεις Οργανώσεις Παραγωγών (ΕΟΠ) και η κύρια δραστηριότητα τους αφορά τη συγκέντρωση της προσφοράς και τη διάθεση στην αγορά των προϊόντων των μελών τους.

    Οι ΟΠ/ΕΟΠ διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα παραδίδονται πράγματι για μεταποίηση:

    α) με ετήσιες γραπτές συμβάσεις που συντάσσονται μεταξύ της εκάστοτε ΟΠ/ΕΟΠ και των μεταποιητικών μονάδων ή με δέσμευση προμήθειας παραγωγής των μελών της, αν η ΟΠ/ΕΟΠ είναι και μεταποιητής, οι οποίες θεωρούνται από τη ΔΑΟΚ της Περιφερειακής Ενότητας που έχει την έδρα της η ΟΠ/ΕΟΠ,

    β) με την τήρηση από την ΟΠ/ΕΟΠ αρχείου παραστατικών για τις ποσότητες των προϊόντων που παρέδωσαν τα μέλη της, σε εκτέλεση των συμβάσεων και με τον αριθμό της σχετικής σύμβασης, καθώς και με τήρηση αρχείου με τα παραστατικά πώλησης των αντίστοιχων ποσοτήτων προς τις μεταποιητικές μονάδες με τις οποίες η ΟΠ/ΕΟΠ έχει υπογράψει συμβάσεις.

    Να σημειωθεί ότι η ΟΠ μπορεί να αναθέτει υπεργολαβικά όλες τις δραστηριότητές της, εκτός της παραγωγής.

    Επιλέξιμες δαπάνες – Παρεμβάσεις

    Η στήριξη που παρέχεται στις ΟΠ/ΕΟΠ έχει τη μορφή της επιστροφής των επιλέξιμων δαπανών που έχουν όντως πραγματοποιηθεί από τους δικαιούχους.

    Για καθέναν από τους στόχους και σύμφωνα με το ΣΣ ΚΑΠ, οι ΟΠ/ΕΟΠ επιλέγουν για τα ΕΠ τους από τα παρακάτω είδη παρεμβάσεων:

    • «Επενδύσεις σε υλικά και άυλα περιουσιακά στοιχεία, έρευνα και πειραματικές και καινοτόμες μεθόδους παραγωγής στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Συμβουλευτικές υπηρεσίες στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένης της καθοδήγησης και της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Προώθηση, επικοινωνία και εμπορία στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Συστήματα ποιότητας στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Συστήματα ιχνηλασιμότητας και πιστοποίησης στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».
    • «Δράση απόσυρσης από την αγορά για δωρεάν διανομή ή άλλον προορισμό στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών».

    Δείτε αναλυτικά την ΥΑ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • ΚΑΠ: Νέες δράσεις του μελισσοκομικού προγράμματος – Τι περιλαμβάνουν
    ΚΑΠ: Νέες δράσεις του μελισσοκομικού προγράμματος – Τι περιλαμβάνουν

    Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν στις δράσεις του μελισσοκομικού προγράμματος

    Στην προδημοσίευση των προσκλήσεων για δύο δράσεις του εγκεκριμένου τομεακού μελισσοκομικού προγράμματος του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023-2027, προχώρησε το υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Δείτε αναλυτικά τις δράσεις ΕΔΩ και ΕΔΩ

    Πρόκειται για τις δράσεις «αναλύσεις μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης» και «προώθηση του μελιού και των άλλων προϊόντων της κυψέλης», για τις οποίες έχει εγκριθεί η υλοποίησή τους, ενώ η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής από το gov.gr, η οποία θα ανοίξει το επόμενο διάστημα με την δημοσίευση των σχετικών αποφάσεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Για την δράση «αναλύσεις μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης» τα εγκεκριμένα χρηματοδοτικά όρια της συνολικής δαπάνης για την υλοποίηση της καθορίζονται σε 300.000 ευρώ ανά προγραμματικό έτος, ενώ για την δράση «προώθηση του μελιού και των άλλων προϊόντων της κυψέλης» καθορίζονται σε 200.000 ευρώ ανά προγραμματικό έτος.

    Η συνολική δαπάνη και για τις δύο δράσεις προέρχεται κατά 50% από πόρους της ΕΕ και το υπόλοιπο 50% βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

    Οι δικαιούχοι

    Για τις αναλύσεις μελιού δικαιούχοι είναι ενεργοί μελισσοκόμοι οι οποίοι έχουν ενεργό Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που αντιστοιχεί στην παραγωγή φυσικού μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης ή/και στην παραγωγή μελισσοσμηνών – παραφυάδων ή/και στην κατηγορία του αγρότη ειδικού καθεστώτος.

    Επίσης, δικαιούχοι είναι αγροτικοί μελισσοκομικοί συνεταιρισμοί και αγροτικοί συνεταιρισμοί ή αγροτικές εταιρικές συμπράξεις που έχουν και μέλη μελισσοκόμους, ομάδες παραγωγών μελισσοκόμων, οργανώσεις παραγωγών μελισσοκόμων, φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας που δραστηριοποιούνται και στο μελισσοκομικό τομέα, καθώς και οργανώσεις εκπροσώπησης του μελισσοκομικού τομέα, εφόσον αυτοί ασκούν εμπορική δραστηριότητα, διαθέτοντας τα μελισσοκομικά προϊόντα που παράγουν τα μέλη τους προς πώληση (λιανικώς ή χονδρικώς) στην αγορά και έχουν δηλωμένο ανάλογο ΚΑΔ.

    Για την προώθηση μελιού οι κατηγορίες των δυνητικών δικαιούχων είναι δύο. Στην πρώτη κατηγορία δικαιούχοι είναι ενεργοί μελισσοκόμοι, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ομάδες φυσικών ή νομικών προσώπων, τα οποία δραστηριοποιούνται και στον τομέα της παραγωγής και της εμπορίας μελισσοκομικών προϊόντων και έχουν δηλωμένο ανάλογο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ), μπορούν να συμμετάσχουν στη Δράση καλύπτοντας τις δαπάνες υλοποίησης του συνόλου ή μέρους των επιλέξιμων δραστηριοτήτων.

    Στη δεύτερη κατηγορία δικαιούχοι είναι νομικά πρόσωπα εποπτευόμενα από το ΥΠΑΑΤ, πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα, επιστημονικοί φορείς και αγροτικοί μελισσοκομικοί συνεταιρισμοί και αγροτικοί συνεταιρισμοί ή αγροτικές εταιρικές συμπράξεις που έχουν και μέλη μελισσοκόμους, ομάδες παραγωγών μελισσοκόμων, οργανώσεις παραγωγών μελισσοκόμων, φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας που δραστηριοποιούνται και στο μελισσοκομικό τομέα, καθώς και οργανώσεις εκπροσώπησης του μελισσοκομικού τομέα, μπορούν να συμμετάσχουν στη δράση καλύπτοντας τις δαπάνες υλοποίησης του συνόλου ή μέρους των επιλέξιμων δραστηριοτήτων.

    Οι δικαιούχοι της κατηγορίας (Α) που έχουν ως κύρια δραστηριότητα την παραγωγή φυσικού μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης, την παραγωγή μελισσοσμηνών – παραφυάδων, ανήκουν στην κατηγορία αγρότη ειδικού καθεστώτος ή/και ασκούν εμπορική δραστηριότητα διαθέτοντας μελισσοκομικά προϊόντα προς πώληση στην αγορά, λαμβάνουν το 100% της δικαιούμενης επιχορήγησης και μέχρι του 100% του ακαθάριστου γεωργικού εισοδήματος για κάθε οικονομικό έτος. Οι δικαιούχοι της κατηγορίας (Α) οι οποίοι δεν έχουν ως κύρια δραστηριότητα μία από τις παραπάνω, λαμβάνουν το 50% του ύψους του ύψους της δικαιούμενης επιχορήγησης.

    Οι δικαιούχοι της κατηγορίας (Β) λαμβάνουν το 100% της δικαιούμενης επιχορήγησης.

    Πηγή: In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ