Σάββατο, 27 Ιουνίου 2020 11:17

Τέλος Επιτηδεύματος: «Σβήνουν» φόροι 200 εκατ. ευρώ για 350.000 αγρότες

Γράφτηκε από

Αναστέλλεται για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες η εφαρμογή του μέτρου της επιβολής του τέλους επιτηδεύματος για το φορολογικό έτος 2019, όπως ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ.

«Έχουμε πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας και θα συνιστούσε παραλογισμό, σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία, να επιβαρυνθούν οι αγρότες με την καταβολή τέλους επιτηδεύματος, 650 ευρώ. Με απόφαση του Πρωθυπουργού προχωρούμε στην αναστολή της εφαρμογής του μέτρου και θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και η σχετική νομοθετική ρύθμιση», τόνισε ο κ. Βεσυρόπουλος.

Οι ωφελούμενοι είναι οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες του κανονικού καθεστώτος, οι οποίοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος.

Με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, αγρότες οι οποίοι εντάχθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2014 στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ και συμπλήρωσαν την πενταετία απαλλαγής από το τέλος επιτηδεύματος την 31η Δεκεμβρίου 2018, είχαν για τα φορολογικά έτη από το 2019 και επόμενα, υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος, η οποία θα έπρεπε να καταβληθεί εντός του 2020.

Όπως είπε ο κ. Βεσυρόπουλος, «η δημιουργία ή ύπαρξη δημοσιονομικού χώρου θα αξιοποιείται πάντα στην κατεύθυνση της μείωσης των φορολογικών επιβαρύνσεων. Δέσμευσή μας ήταν και παραμένει η μείωση της προκαταβολής φόρου, που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες, αλλά και η μείωση και σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όλους τους επαγγελματίες».

Πηγή: NeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 27 Ιουνίου 2020 10:02

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλος επιτηδεύματος, ασφάλιση, εισφορές: Οι αλλαγές του φορολογικού νομοσχεδίου
    Τέλος επιτηδεύματος, ασφάλιση, εισφορές: Οι αλλαγές του φορολογικού νομοσχεδίου

    Με συνολικά 12 φοροελαφρύνσεις που θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025, «έρχεται» το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί αυτή την εβδομάδα στην Βουλή.

    Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, το αφορολόγητο για τα φιλοδωρήματα που δεν υπερβαίνουν τα 300 ευρώ το μήνα, αλλά και την τριετή φοροαπαλλαγή για μακροχρόνια ενοικίαση κλειστών ακινήτων.

    Ειδικότερα όσον αφορά στις επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπονται τα εξής:

    • Τέλος επιτηδεύματος

    Καταργείται από το 2025 για όλα τα φυσικά πρόσωπα, δηλαδή για ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες και αυτοαπασχολούμενους αλλά και μπλοκάκια.

    Πλέον θα διατηρηθεί μόνο για τα νομικά πρόσωπα με ορίζοντα κατάργησης του το 2027.

    • Τεκμαρτό Εισόδημα

    Μειώνεται κατά 50% το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα που ισχύει για οικισμούς έως 1500 κατοίκους (Σήμερα ισχύει για ηπειρωτικούς οικισμούς έως 500 κατοίκους και νησιά έως 3.500 κατοίκους)

    Επιπλέον το κριτήριο του μέγιστου μισθού εργαζομένου ως βάση σύγκρισης μεταφέρεται στο τέλος, ως πεδίο σύγκρισης μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων (Σήμερα στον μέγιστο μισθό εργαζομένου προστίθενται ο τζίρος και ποσοστό του μισθολογικού κόστους)

    Αυξάνεται ακόμη ο μέσος τζίρος του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο αριθμός των επαγγελματιών που επιβαρύνονται με προσαύξηση 5% στο ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα όταν ξεπερνούν τον συγκεκριμένο τζίρο.

    • Εισφορές

    Μειώνονται από την πρωτοχρονιά κατά μία μονάδα. 50% αφορά τις εισφορές των μισθωτών και 50% τις εισφορές των εργοδοτών.

    • Ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές

    Γίνεται υποχρεωτική για κάθε επιχείρηση με τζίρο άνω των 500.000€. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα αποζημιώνονται.

    • Φιλοδωρήματα

    Θεσπίζεται από 1ης Νοεμβρίου αφορολόγητο έως 300€/μήνα για τα φιλοδωρήματα με κάρτα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι και απαλλαγή από τις ασφαλιστικές εισφορές.

    Ταυτόχρονα ορίζεται ότι εργοδότες που τυχόν θελήσουν να μειώσουν τους μισθούς δηλώνοντας μέρος αυτών ως φιλοδωρήματα, θα καταβάλλουν πρόστιμο 22% επί της μείωσης των τακτικών αποδοχών.

    • Κίνητρα για το δημογραφικό

    Προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των χρηματικών παροχών των εργοδοτών σε νέους γονείς έως 5.000€ ετησίως, προσαυξανόμενων κατά 5.000€/τέκνο. Ισχύει για 12 μήνες από την απόκτηση τέκνου

    Απαλλάσσονται από το φόρο voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις στους εργαζομένους τους.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΣΥΡΙΖΑ: Φθηνή προπαγάνδα οι ισχυρισμοί Μητσοτάκη περί «μείωσης φόρων»
    ΣΥΡΙΖΑ: Φθηνή προπαγάνδα οι ισχυρισμοί Μητσοτάκη περί «μείωσης φόρων»

    «Οι ισχυρισμοί του Κυρ. Μητσοτάκη περί "μείωσης φόρων" αποτελούν φθηνή προπαγάνδα που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Η κυβέρνησή του έχει επιφέρει ένα δυσβάσταχτο κόστος στην τσέπη των φορολογούμενων, όπως μαρτυρούν τα υπερ-έσοδα από την φορολογία, τα οποία σπάνε διαρκώς ρεκόρ», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

    «Είναι, λοιπόν, προφανές πως τα φορολογικά έσοδα αυξάνονται διαρκώς όχι λόγω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, αλλά λόγω της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού, η οποία διογκώνει το ύψος της έμμεσης φορολογίας. Οι μόνοι φόροι που έχει μειώσει αφορούν τους λίγους και ισχυρούς, ενώ οι μισθωτοί και οι μικρομεσαίοι πλήττονται βάναυσα», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και καταλήγει:

    «Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογία έχει στο επίκεντρο την ελάφρυνση της έμμεσης φορολογίας και τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών. Πρόκειται για μια πολιτική πρόταση που βρίσκεται στον αντίποδα του σχεδίου του κ. Μητσοτάκη, με το οποίο οι μόνοι που ικανοποιούνται είναι οι ισχυροί».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες
    Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες

    Στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες

    Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι αυξημένες τιμές των εισροών και οι ασταθείς τιμές των αγροτικών προϊόντων, αποτελούν τις τρεις βασικές προκλήσεις, όχι μόνο για τους Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους, αλλά για τους παραγωγούς σε όλη τη γη.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που διενήργησε η McKinsey & Company, στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και θέτουν προτεραιότητες προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πολλοί στρέφονται στην υιοθέτηση νέων προϊόντων, βιώσιμων πρακτικών και νέων τεχνολογιών.

    Για να κερδηθεί το «στοίχημα» των βιώσιμων και κερδοφόρων εκμεταλλεύσεων, οι φορείς που παρέχουν τεχνολογία και υπηρεσίες σε αγρότες, έχουν την ευκαιρία να επεκτείνουν τη δράση τους και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να προτείνουν λύσεις προσαρμοσμένες ανάλογα με τις ανάγκες των αγροτών, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαφορετικά μοναδικά χαρακτηριστικά των χωρών και της υπαίθρου.

    Οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα

    Τα περιθώρια κέρδους για τους αγρότες

    Η Παγκόσμια Έρευνα Αγροτών του 2024 της McKinsey, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2024 με τη συμμετοχή 4.400 αγροτών, από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία), την Ινδία, τη Λατινική Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία και Μεξικό) και τη Βόρεια Αμερική (Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες).

    Οι συμμετέχοντες είναι ιδιοκτήτες αγροκτημάτων μεγέθους από 120 στρέμματα ή λιγότερο (το 100% των 1.031 ερωτηθέντων της Ινδίας) έως περισσότερα από 6.000 στρέμματα (το 15% των ερωτηθέντων από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες). Όσον αφορά την παραγωγή, κυριάρχησαν οι καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι και το σιτάρι, που κυμαίνονταν από το 46% του δείγματος στην Ινδία έως το 80% στη Λατινική Αμερική, ακολουθούμενες από ειδικές καλλιέργειες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

    Η νέα αυτή παγκόσμια έρευνα περιγράφει μια «προσεκτικά αισιόδοξη» προοπτική, η οποία επικεντρώνεται στο γεγονός να καταφέρει ο πρωτογενής τομέας να αυξήσει τα κέρδη του τα επόμενα χρόνια.

    Από την πλευρά τους, οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα, τα οποία αυξάνουν τις αποδόσεις στις καλλιέργειές τους, προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους και μάλιστα σε συνθήκες πίεσης που ασκούν τα «πράσινα» και περιβαλλοντικά μέτρα.

    Ωστόσο, οι προσδοκίες για αύξηση των περιθωρίων κέρδους διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Για παράδειγμα οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής αναμένουν συνολικά τα κέρδη φέτος να είναι χαμηλότερα κατά 64% και της Ευρώπης κατά 55%.

    Στον αντίποδα, οι αγρότες στη Λατινική Αμερική και την Ινδία αναμένουν υψηλότερα κέρδη τα επόμενα δύο χρόνια, 58% και 76% αντίστοιχα, από 42% και 37% το 2022.

    Οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες

    Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα οι αγρότες

    Η αειφορία είναι ένας τομέας όπου οι αγρότες επενδύουν προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

    Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ινδία, τη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, οι αγρότες εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές για την αύξηση της απόδοσης, ενώ οι Ευρωπαίοι αγρότες ενδιαφέρονται για πρόσθετες ροές εσόδων.

    Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες.

    Όσον αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας που εφαρμόζουν οι αγρότες, οι κορυφαίες πρακτικές είναι οι αμειψισπορές (68%), η μειωμένη ή καθόλου άροση (56%) και ο ψεκασμός ή η λίπανση με μεταβλητό ρυθμό (40%). Γενικά, η Ινδία και το Μεξικό υστερούν στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών σε σύγκριση με την Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

    Σημαντική αύξηση παγκοσμίως καταγράφεται στην υιοθέτηση βιοελέγχων και βιοθρεπτικών συστατικών ως πρακτικών για την υγεία του εδάφους και την βελτίωση της απόδοσης. Περίπου το 31% των αγροτών χρησιμοποιεί βιοθρεπτικά συστατικά, ενώ το 20% χρησιμοποιεί βιοελέγχους.

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία των αγροτών

    Υιοθέτηση τεχνολογίας

    Μέσω της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών, πολλοί αγρότες φιλοδοξούν να ενισχύσουν τα μελλοντικά τους κέρδη.

    Ωστόσο, η υιοθέτηση της τεχνολογίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος του αγροκτήματος – τα μεγάλα αγροκτήματα (πάνω από 2.500 στρέμματα) έχουν 45% περισσότερες πιθανότητες να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες σε σύγκριση με τα μικρά αγροκτήματα (λιγότερα από 100 στρέμματα).

    Η υιοθέτηση όμως της τεχνολογίας γίνεται με αργό ρυθμό, καθώς σύμφωνα με την έρευνα αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2022 ο αριθμός των αγροτών που χρησιμοποιούν ή επιθυμούν τουλάχιστον μία νέα ψηφιακή τεχνολογία.

    Οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής πρωτοστατούν στην υιοθέτηση της τεχνολογίας, ενώ η Λατινική Αμερική γνώρισε την ταχύτερη ανάπτυξη (αύξηση δέκα ποσοστιαίων μονάδων από το 2022 έως το 2024).

    Οι τρεις κίνδυνοι

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία, με το 48% των αγροτών να επισημαίνει τις αυξήσεις των τιμών ως τον κύριο κίνδυνο για τα κέρδη, σε σύγκριση με το 63% το 2022. Παρά τη γενική μείωση του κόστους για τα λιπάσματα και τα ενεργά συστατικά για την προστασία των καλλιεργειών το περασμένο έτος, οι αγρότες αναφέρουν μια μέση αντιληπτή αύξηση στο συνολικό κόστος κατά 13% τους τελευταίους 12 μήνες.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα τα λιπάσματα έχουν τον υψηλότερο πληθωρισμό τους τελευταίους 12 μήνες: το 24% των καλλιεργητών ανέφεραν ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20% το περασμένο έτος. Ακολουθούν οι αυξήσεις στο κόστος εργασίας (14%) και στην προστασία των καλλιεργειών (13%).

    Επιπλέον, τα ακραία καιρικά φαινόμενα παραμένουν ένας από τους κύριους «πονοκεφάλους» των αγροτών, με τους ευρωπαίους και τους αγρότες της Λατινικής Αμερικής να σημειώνουν ιδιαίτερα τις επιπτώσεις που έχουν στα κέρδη τους.

    Οι καλλιεργητές που πιστεύουν ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ένας από τους κορυφαίους κινδύνους δήλωσαν ότι ξοδεύουν περίπου 30% περισσότερα από τους ομολόγους τους. Σε αυτό περιλαμβάνονται πρόσθετες δαπάνες όπως η ασφάλιση των καλλιεργειών.

    Οι ασταθείς τιμές των εμπορευμάτων είναι ο τρίτος σημαντικός κίνδυνος για τα κέρδη που ανέφεραν οι αγρότες. Το 30% των αγροτών, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, το θεώρησαν ως έναν από τους κορυφαίους κινδύνους.

    Και οι τρεις ευκαιρίες για τους αγρότες

    Παρά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν παγκοσμίως, οι αγρότες βλέπουν επίσης την ευκαιρία να αποκομίσουν κέρδη τα επόμενα χρόνια. Οι οικονομικές προοπτικές ποικίλλουν ανά περιοχή, με τους ευρωπαίους και βορειοαμερικανούς αγρότες πιο απαισιόδοξους να αυξήσουν το εισόδημά τους στο μέλλον.

    Όταν ερωτήθηκαν, οι αγρότες είπαν ότι οι τρεις πρώτες ευκαιρίες για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα επόμενα δύο χρόνια ήταν οι βελτιωμένες αποδόσεις, οι υψηλότερες τιμές των αγροτικών προϊόντων και οι χαμηλότερες τιμές για τις εισροές.

    Για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες, οι αγρότες προβλέπουν τη λήψη τριών βασικών ενεργειών: τη δοκιμή νέων προϊόντων αύξησης της απόδοσης, τη δοκιμή νέων προϊόντων προστασίας των καλλιεργειών και την αγορά καινοτόμου εξοπλισμού, προϊόντων ή τεχνολογίας.

    Οι περισσότεροι αγρότες σε όλο τον κόσμο είπαν ότι η δοκιμή νέων προϊόντων για την αύξηση των αποδόσεων αποτελεί πρώτο στη λίστα των προτεραιοτήτων τους για αύξηση των κερδών. Όμως, το ποσοστό των αγροτών που σχεδίαζαν να προχωρήσουν σε αυτή τη δράση διέφερε σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι αγρότες στη Βόρεια Αμερική είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τους αγρότες στην Ευρώπη να δοκιμάσουν νέα προϊόντα αύξησης της απόδοσης.

    Πηγή: ΟΤ - Ιn.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το "έλα με φόρα" της Τσαπανίδου»
    Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το

    Το γάντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήκωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, απαντώντας στον πρωθυπουργό. «Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη θα είναι «δυναμικά και εντός της Βουλής απέναντι σε μια αλαζονική κυβέρνηση, η οποία υποτιμά τα υπόλοιπα κόμματα.

    «Αυτή την παρέλαση αλαζονείας θα την πληρώσετε. Ο κόσμος ζητά ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή αλλά δεν τις βρίσκει. Το ύφος και η συμπεριφορά υπουργών της ΝΔ δείχνουν ότι οι μέρες της παντοδυναμίας είναι στο παρελθόν και πρέπει να ξεκαβαλήσετε από το καλάμι. Όσο συνεχίζεται την αλαζονείας επιταχύνεται την έξοδό σας από το Μέγαρο Μαξίμου και εμείς θα είμαστε εδώ να σας ανοίξουμε την πόρτα», συμπλήρωσε.

    Ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να γίνει συνένοχος στην την στήριξη των ισχυρών. «Γιατί δεν δεχτήκατε την πρότασή μας γιατί πρέπει να πάρει 1,1, εκ ένα κόμμα που η ηγεσία του βρίσκεται στη φυλακή», είπε μιλώντας για την τροπολογία των Σπαρτιατών και παράλληλα εξήγησε, σε ό,τι αφορά τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΠΑΣΟΚ είχε εσωτερικές διαδικασίες.

    «Βιάζεστε και ψάχνετε συναίνεση βαθιά τα μεσάνυχτα. Όταν θέλατε να ελέγξετε την ΑΔΑΕ και να κάνετε συγκάλυψη για το σκάνδαλο. Τότε βρήκατε τον Βελόπουλο», είπε ενώ κάλεσε να είναι φειδωλός όταν μιλά για την χρεοκοπία της χώρας. «Έχουμε διάθεση συναίνεσης για μεγάλα ζητήματα όπως είναι η κλιματική κρίση. Φέραμε προτάσεις και έχουμε δουλέψει διότι είναι μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποκτήσει η χώρα ανθεκτικότητα. Πρέπει να δούμε σε ποια ζητήματα είμαστε ευάλωτοι. Αν υπάρχει διάθεση εμείς είμαστε θετικοί», κατέληξε.

    Απαντώντας, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση σύντομα θα φέρει σχετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα με τη χρηματοδότηση των Σπαρτιατών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο η ρύθμιση που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ είχε αδυναμίες. Μάλιστα, ύψωσε τους τόνους λέγοντας ότι όσα είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την έξοδο του από το Μαξίμου θυμίζει το «έλα με φόρα» της Πόπης Τσαπανίδου!

    «Αν θα μας ανοίξετε την πόρτα για να μπείτε εσείς θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός σε τρία χρόνια από τώρα», είπε κλείνοντας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
  • Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα
    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα

    Οι αγρότες στον κάμπο του Μαραθώνα ζητούν την δημιουργία υποδομών ενάντια στην λειψυδρία που καταστρέψει τα φυτά τους - Μείζον πρόβλημα και για τους μελισσοκόμους

    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής, που βλέπουν τις καλλιεργειές τους να καταστρέφονται από το αλμυρό νερό που βγαίνει από τις γεωτρήσεις.

    Όπως τόνισαν αγρότες, μιλώντας στον Ant1 tο χώμα έχει στεγνώσει και τα φυτά δεν αναπτύσσονται στην Αττική, με παραγωγούς να σημειώνουν ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας της λειψυδρίας που έχει ως αποτέλεσμα το αλμυρό νερό να εισχωρεί στις γεωτρήσεις. Με αποτέλεσμα να καταστρέφονται ρίζες και φύλλα των φυτών.

    Όπως καταγγέλλει αγρότης, την ίδια στιγμή που η παραγωγή του καταστρέφεται, από τους γύρω ορεινούς όγκους εκατομμύρια κυβικά νερού πάνε κατευθείαν στην θάλασσα. Και ζητά να γίνουν έργα υποδομής, όπως ταμιευτήρες αλλά και άλλα, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

    Πρόβλημα και με τις μέλισσες

    Σοβαρό πρόβλημα όμως αντιμετωπίζουν και οι μελισσοκόμοι, καθώς η έλλειψη νερού δεν επιτρέπει στις μέλισσες να «δουλέψουν» στα μελίσσια τους.

    «Δεν έβρεξε, έκανε 120 ημέρες καύσωνα από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα η βασίλισσα να μην βρίσκει γύρες για να γεννήσεις».

    Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ant1 στην πληγείσα από λειψυδρία Αττική, μόνον από την άρδευση με παλιά μηχανήματα χάνονται 4 δισεκατομμύρια κυβικά νερού.

    Εκεί όμως που ειδικοί επιστήμονες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα είναι τα δίκτυα νερού στις πόλεις αλλά και ο υπερτουρισμός.

  • Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή της πρώτης δόσης της επιδότησης στους αγρότες της Κρήτης να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, όμως, αυτή η εκδοχή φαίνεται να απομακρύνεται.

    Καθυστερημένα θα λάβουν εφέτος οι αγρότες της Κρήτης την πρώτη δόση της ενιαίας επιδότησης. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η δεύτερη τον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση αναμένεται να συμβεί εντός του Απριλίου, σύμφωνα με πληροφορίες του neakriti.gr, τις οποίες επιβεβαίωσε και ο Πρόεδρος των Μικρών Συνεταιρισμών της Εθνικής Ένωσης, Μύρων Χιλετζάκης.

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, το οποίο, απομακρύνεται ως εκδοχή όπως φαίνεται, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά οι πληρωμές της ενίσχυσης να πραγματοποιούνται τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Χιλετζάκης υπογράμμισε ότι «εφέτος, οι αγρότες της Κρήτης θα λάβουν την πρώτη δόση της ενίσχυσης υπό τη μορφή μίας ταμειακής διευκόλυνσης το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Μέχρι τώρα, η πρώτη δόση καταβαλλόταν στα τέλη του Οκτώβρη, ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο.

    Η προκαταβολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση θα γίνει τον Απρίλιο. Επίσης, θα δούμε μέσα από τις διασταυρώσεις των αιτήσεων που πραγματοποιούνται αν υπάρχουν λάθη και παραλείψεις, ώστε να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις».

    Πάντως, οι παραγωγοί δεν προβληματίζονται τόσο για τη μικρή παράταση των πληρωμών, όσο για τα χρήματα που αναμένεται να λάβουν στους λογαριασμούς τους, καθώς υπάρχει έντονη η ανησυχία ότι οι πιστώσεις δεν θα είναι οι σωστές.

    Τα δείγματα που προκύπτουν μέσα από τις δοκιμαστικές πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν «γεννούν» μεγάλη αισιοδοξία στους αγρότες. Αυτήν την περίοδο, διεξάγονται διασταυρωτικοί έλεγχοι, ενώ, υπάρχουν πληροφορίες ότι σε πολλές αιτήσεις εντοπίζονται σημαντικά λάθη τόσο στα στοιχεία που αφορούν τη βασική ενίσχυση, όσο και στα στοιχεία που αφορούν τα eco–schemes (οικολογικά σχήματα), κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει στην απώλεια πολύτιμων κοινοτικών ενισχύσεων για τους παραγωγούς της χώρας μας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ