Παρασκευή, 02 Απριλίου 2021 15:59

O Λιβανός για τέλος επιτηδεύματος αγροτών

Γράφτηκε από την

Την εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος για το φορολογικό έτος 2020, για τους αγρότες κανονικού καθεστώτος, συζήτησε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σπήλιος Λιβανός, με τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο.

Ο κ. Λιβανός επισήμανε μεταξύ άλλων ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγροτική οικονομία, λόγω της πανδημίας, επιβάλλουν την εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος για το φορολογικό έτος 2020, για τους αγρότες κανονικού καθεστώτος για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, καθώς και για τους αλιείς παράκτιας αλιείας που εκμεταλλεύονται ατομικά είτε με τη μορφή συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας αστικού δικαίου, αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα μέτρων.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 02 Απριλίου 2021 18:13

Σχετικά Άρθρα

  • Τσιάρας: Έργα που αυξάνουν την αποδοτικότητα της γεωργικής γης και μειώνουν τις απώλειες νερού στην άρδευση
    Τσιάρας: Έργα που αυξάνουν την αποδοτικότητα της γεωργικής γης και μειώνουν τις απώλειες νερού στην άρδευση

    Προδημοσίευση προγράμματος εγγειοβελτιωτικών έργων προϋπολογισμού τουλάχιστον 169 εκατ. ευρώ

    Ύστερα από συνεργασία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα, με τον ΥφΑΑΤ, Διονύση Σταμενίτη και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Δημήτρη Οδ. Παπαγιαννίδη, εκδόθηκε σήμερα 31 Οκτωβρίου 2024 προδημοσίευση πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της παρέμβασης Π3-73-1.1: «Έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027).

    Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 100%.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός της παρέμβασης ανέρχεται σε 169.000.000,00 € και λόγω του σημαντικού χαρακτήρα της παρέμβασης, ανάλογα με τη ζήτηση, θα δοθεί υπερδέσμευση.

    Δικαιούχοι για την υποβολή των σχετικών προτάσεων είναι:

    • Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Γενική Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, Δ/νση Εγγείων Βελτιώσεων και Εδαφοϋδατικών Πόρων.
    • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Γενική Δ/νση Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών, Δ/νση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων.
    • Περιφέρειες (Αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες έχουν την ευθύνη, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, για το σχεδιασμό και την κατάρτιση του προγράμματος των σχετικών έργων).
    • Δήμοι Περιφέρειας Θεσσαλίας και Δήμοι Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Φθιώτιδας (Αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες έχουν την ευθύνη, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, για το σχεδιασμό και την κατάρτιση του προγράμματος των σχετικών έργων).

    Με τις πιστώσεις της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν υποδομές εγγείων βελτιώσεων που αφορούν:

    • Εκσυγχρονισμό υπαρχόντων δικτύων άρδευσης, καθώς και των σχετικών υποστηρικτικών τους υποδομών.
    • Ανακαίνιση και αντικατάσταση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
    • Έργα ταμίευσης νερού και συνοδά αρδευτικά δίκτυα.
    • Έργα εξοικονόμησης ενέργειας στην άρδευση.
    • Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων τηλεμετρίας και γεωργίας ακριβείας.
    • Χρήση ανακυκλωμένων υδάτων.
    • Έργα τεχνητού εμπλουτισμού υπόγειων υδάτων σε ανακαίνιση δικτύου από γεωτρήσεις.
    • Ως ελάχιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων πράξεων ορίζεται το ποσό των 000.000,00 ευρώ(συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
    • Ως μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων πράξεων ορίζεται το ποσό των 000.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).

    Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας δήλωσε:

    «Σε μια εποχή που η λειψυδρία αποτελεί ένα από τα μεγάλα προβλήματα στον πρωτογενή τομέα έχουμε χρέος να αναζητήσουμε τρόπους σωστής αξιοποίησης των υφισταμένων υδάτινων πόρων. Με τα έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν, επιτυγχάνεται η μείωση των απωλειών νερού, ενισχύεται η αύξηση της αποδοτικότητας της χρήσης του νερού στη γεωργία μέσω παρεμβάσεων για τη συγκράτηση των χειμερινών απορροών και παρεμβάσεων που στοχεύουν στη μείωση των απωλειών ύδατος. Στόχος μας μέσω ων έργων είναι η αύξηση της αποδοτικότητας της χρήσης του αρδευτικού νερού και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής γεωργίας».

    Η προδημοσίευση της πρόσκλησης της παρέμβασης Π3-73-1.1: «Έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων», κοινοποιείται στους δικαιούχους για την υποβολή των σχετικών προτάσεων και αναρτάται στις ιστοσελίδες του ΥΠ.Α.Α.Τ., www.agrotikianaptixi.gr και www.minagric.gr.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέλος επιτηδεύματος, ασφάλιση, εισφορές: Οι αλλαγές του φορολογικού νομοσχεδίου
    Τέλος επιτηδεύματος, ασφάλιση, εισφορές: Οι αλλαγές του φορολογικού νομοσχεδίου

    Με συνολικά 12 φοροελαφρύνσεις που θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025, «έρχεται» το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί αυτή την εβδομάδα στην Βουλή.

    Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, το αφορολόγητο για τα φιλοδωρήματα που δεν υπερβαίνουν τα 300 ευρώ το μήνα, αλλά και την τριετή φοροαπαλλαγή για μακροχρόνια ενοικίαση κλειστών ακινήτων.

    Ειδικότερα όσον αφορά στις επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπονται τα εξής:

    • Τέλος επιτηδεύματος

    Καταργείται από το 2025 για όλα τα φυσικά πρόσωπα, δηλαδή για ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες και αυτοαπασχολούμενους αλλά και μπλοκάκια.

    Πλέον θα διατηρηθεί μόνο για τα νομικά πρόσωπα με ορίζοντα κατάργησης του το 2027.

    • Τεκμαρτό Εισόδημα

    Μειώνεται κατά 50% το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα που ισχύει για οικισμούς έως 1500 κατοίκους (Σήμερα ισχύει για ηπειρωτικούς οικισμούς έως 500 κατοίκους και νησιά έως 3.500 κατοίκους)

    Επιπλέον το κριτήριο του μέγιστου μισθού εργαζομένου ως βάση σύγκρισης μεταφέρεται στο τέλος, ως πεδίο σύγκρισης μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων (Σήμερα στον μέγιστο μισθό εργαζομένου προστίθενται ο τζίρος και ποσοστό του μισθολογικού κόστους)

    Αυξάνεται ακόμη ο μέσος τζίρος του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο αριθμός των επαγγελματιών που επιβαρύνονται με προσαύξηση 5% στο ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα όταν ξεπερνούν τον συγκεκριμένο τζίρο.

    • Εισφορές

    Μειώνονται από την πρωτοχρονιά κατά μία μονάδα. 50% αφορά τις εισφορές των μισθωτών και 50% τις εισφορές των εργοδοτών.

    • Ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές

    Γίνεται υποχρεωτική για κάθε επιχείρηση με τζίρο άνω των 500.000€. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα αποζημιώνονται.

    • Φιλοδωρήματα

    Θεσπίζεται από 1ης Νοεμβρίου αφορολόγητο έως 300€/μήνα για τα φιλοδωρήματα με κάρτα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι και απαλλαγή από τις ασφαλιστικές εισφορές.

    Ταυτόχρονα ορίζεται ότι εργοδότες που τυχόν θελήσουν να μειώσουν τους μισθούς δηλώνοντας μέρος αυτών ως φιλοδωρήματα, θα καταβάλλουν πρόστιμο 22% επί της μείωσης των τακτικών αποδοχών.

    • Κίνητρα για το δημογραφικό

    Προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των χρηματικών παροχών των εργοδοτών σε νέους γονείς έως 5.000€ ετησίως, προσαυξανόμενων κατά 5.000€/τέκνο. Ισχύει για 12 μήνες από την απόκτηση τέκνου

    Απαλλάσσονται από το φόρο voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις στους εργαζομένους τους.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες
    Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες

    Στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες

    Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι αυξημένες τιμές των εισροών και οι ασταθείς τιμές των αγροτικών προϊόντων, αποτελούν τις τρεις βασικές προκλήσεις, όχι μόνο για τους Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους, αλλά για τους παραγωγούς σε όλη τη γη.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που διενήργησε η McKinsey & Company, στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και θέτουν προτεραιότητες προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πολλοί στρέφονται στην υιοθέτηση νέων προϊόντων, βιώσιμων πρακτικών και νέων τεχνολογιών.

    Για να κερδηθεί το «στοίχημα» των βιώσιμων και κερδοφόρων εκμεταλλεύσεων, οι φορείς που παρέχουν τεχνολογία και υπηρεσίες σε αγρότες, έχουν την ευκαιρία να επεκτείνουν τη δράση τους και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να προτείνουν λύσεις προσαρμοσμένες ανάλογα με τις ανάγκες των αγροτών, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαφορετικά μοναδικά χαρακτηριστικά των χωρών και της υπαίθρου.

    Οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα

    Τα περιθώρια κέρδους για τους αγρότες

    Η Παγκόσμια Έρευνα Αγροτών του 2024 της McKinsey, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2024 με τη συμμετοχή 4.400 αγροτών, από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία), την Ινδία, τη Λατινική Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία και Μεξικό) και τη Βόρεια Αμερική (Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες).

    Οι συμμετέχοντες είναι ιδιοκτήτες αγροκτημάτων μεγέθους από 120 στρέμματα ή λιγότερο (το 100% των 1.031 ερωτηθέντων της Ινδίας) έως περισσότερα από 6.000 στρέμματα (το 15% των ερωτηθέντων από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες). Όσον αφορά την παραγωγή, κυριάρχησαν οι καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι και το σιτάρι, που κυμαίνονταν από το 46% του δείγματος στην Ινδία έως το 80% στη Λατινική Αμερική, ακολουθούμενες από ειδικές καλλιέργειες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

    Η νέα αυτή παγκόσμια έρευνα περιγράφει μια «προσεκτικά αισιόδοξη» προοπτική, η οποία επικεντρώνεται στο γεγονός να καταφέρει ο πρωτογενής τομέας να αυξήσει τα κέρδη του τα επόμενα χρόνια.

    Από την πλευρά τους, οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα, τα οποία αυξάνουν τις αποδόσεις στις καλλιέργειές τους, προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους και μάλιστα σε συνθήκες πίεσης που ασκούν τα «πράσινα» και περιβαλλοντικά μέτρα.

    Ωστόσο, οι προσδοκίες για αύξηση των περιθωρίων κέρδους διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Για παράδειγμα οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής αναμένουν συνολικά τα κέρδη φέτος να είναι χαμηλότερα κατά 64% και της Ευρώπης κατά 55%.

    Στον αντίποδα, οι αγρότες στη Λατινική Αμερική και την Ινδία αναμένουν υψηλότερα κέρδη τα επόμενα δύο χρόνια, 58% και 76% αντίστοιχα, από 42% και 37% το 2022.

    Οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες

    Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα οι αγρότες

    Η αειφορία είναι ένας τομέας όπου οι αγρότες επενδύουν προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

    Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ινδία, τη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, οι αγρότες εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές για την αύξηση της απόδοσης, ενώ οι Ευρωπαίοι αγρότες ενδιαφέρονται για πρόσθετες ροές εσόδων.

    Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες.

    Όσον αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας που εφαρμόζουν οι αγρότες, οι κορυφαίες πρακτικές είναι οι αμειψισπορές (68%), η μειωμένη ή καθόλου άροση (56%) και ο ψεκασμός ή η λίπανση με μεταβλητό ρυθμό (40%). Γενικά, η Ινδία και το Μεξικό υστερούν στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών σε σύγκριση με την Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

    Σημαντική αύξηση παγκοσμίως καταγράφεται στην υιοθέτηση βιοελέγχων και βιοθρεπτικών συστατικών ως πρακτικών για την υγεία του εδάφους και την βελτίωση της απόδοσης. Περίπου το 31% των αγροτών χρησιμοποιεί βιοθρεπτικά συστατικά, ενώ το 20% χρησιμοποιεί βιοελέγχους.

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία των αγροτών

    Υιοθέτηση τεχνολογίας

    Μέσω της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών, πολλοί αγρότες φιλοδοξούν να ενισχύσουν τα μελλοντικά τους κέρδη.

    Ωστόσο, η υιοθέτηση της τεχνολογίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος του αγροκτήματος – τα μεγάλα αγροκτήματα (πάνω από 2.500 στρέμματα) έχουν 45% περισσότερες πιθανότητες να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες σε σύγκριση με τα μικρά αγροκτήματα (λιγότερα από 100 στρέμματα).

    Η υιοθέτηση όμως της τεχνολογίας γίνεται με αργό ρυθμό, καθώς σύμφωνα με την έρευνα αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2022 ο αριθμός των αγροτών που χρησιμοποιούν ή επιθυμούν τουλάχιστον μία νέα ψηφιακή τεχνολογία.

    Οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής πρωτοστατούν στην υιοθέτηση της τεχνολογίας, ενώ η Λατινική Αμερική γνώρισε την ταχύτερη ανάπτυξη (αύξηση δέκα ποσοστιαίων μονάδων από το 2022 έως το 2024).

    Οι τρεις κίνδυνοι

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία, με το 48% των αγροτών να επισημαίνει τις αυξήσεις των τιμών ως τον κύριο κίνδυνο για τα κέρδη, σε σύγκριση με το 63% το 2022. Παρά τη γενική μείωση του κόστους για τα λιπάσματα και τα ενεργά συστατικά για την προστασία των καλλιεργειών το περασμένο έτος, οι αγρότες αναφέρουν μια μέση αντιληπτή αύξηση στο συνολικό κόστος κατά 13% τους τελευταίους 12 μήνες.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα τα λιπάσματα έχουν τον υψηλότερο πληθωρισμό τους τελευταίους 12 μήνες: το 24% των καλλιεργητών ανέφεραν ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20% το περασμένο έτος. Ακολουθούν οι αυξήσεις στο κόστος εργασίας (14%) και στην προστασία των καλλιεργειών (13%).

    Επιπλέον, τα ακραία καιρικά φαινόμενα παραμένουν ένας από τους κύριους «πονοκεφάλους» των αγροτών, με τους ευρωπαίους και τους αγρότες της Λατινικής Αμερικής να σημειώνουν ιδιαίτερα τις επιπτώσεις που έχουν στα κέρδη τους.

    Οι καλλιεργητές που πιστεύουν ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ένας από τους κορυφαίους κινδύνους δήλωσαν ότι ξοδεύουν περίπου 30% περισσότερα από τους ομολόγους τους. Σε αυτό περιλαμβάνονται πρόσθετες δαπάνες όπως η ασφάλιση των καλλιεργειών.

    Οι ασταθείς τιμές των εμπορευμάτων είναι ο τρίτος σημαντικός κίνδυνος για τα κέρδη που ανέφεραν οι αγρότες. Το 30% των αγροτών, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, το θεώρησαν ως έναν από τους κορυφαίους κινδύνους.

    Και οι τρεις ευκαιρίες για τους αγρότες

    Παρά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν παγκοσμίως, οι αγρότες βλέπουν επίσης την ευκαιρία να αποκομίσουν κέρδη τα επόμενα χρόνια. Οι οικονομικές προοπτικές ποικίλλουν ανά περιοχή, με τους ευρωπαίους και βορειοαμερικανούς αγρότες πιο απαισιόδοξους να αυξήσουν το εισόδημά τους στο μέλλον.

    Όταν ερωτήθηκαν, οι αγρότες είπαν ότι οι τρεις πρώτες ευκαιρίες για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα επόμενα δύο χρόνια ήταν οι βελτιωμένες αποδόσεις, οι υψηλότερες τιμές των αγροτικών προϊόντων και οι χαμηλότερες τιμές για τις εισροές.

    Για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες, οι αγρότες προβλέπουν τη λήψη τριών βασικών ενεργειών: τη δοκιμή νέων προϊόντων αύξησης της απόδοσης, τη δοκιμή νέων προϊόντων προστασίας των καλλιεργειών και την αγορά καινοτόμου εξοπλισμού, προϊόντων ή τεχνολογίας.

    Οι περισσότεροι αγρότες σε όλο τον κόσμο είπαν ότι η δοκιμή νέων προϊόντων για την αύξηση των αποδόσεων αποτελεί πρώτο στη λίστα των προτεραιοτήτων τους για αύξηση των κερδών. Όμως, το ποσοστό των αγροτών που σχεδίαζαν να προχωρήσουν σε αυτή τη δράση διέφερε σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι αγρότες στη Βόρεια Αμερική είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τους αγρότες στην Ευρώπη να δοκιμάσουν νέα προϊόντα αύξησης της απόδοσης.

    Πηγή: ΟΤ - Ιn.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Τσιάρας: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα καταβληθούν οι προκαταβολές  Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Τσιάρας: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα καταβληθούν οι προκαταβολές  Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Τυχόν διορθώσεις ή συμπληρωματικές πληρωμές του Πυλώνα 1 που ενδεχομένως θα προκύψουν μετά από ενστάσεις παραγωγών θα πληρωθούν

    Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να πιστωθεί στους λογαριασμούς των αγροτών η προκαταβολή της Ενιαίας Ενίσχυσης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους αγρότες που έχουν υποβάλλει δήλωση καλλιέργειας ΟΣΔΕ. Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Αραμπατζή. “«Εθιμικά μέσα στον Οκτώβριο πληρώνεται η προκαταβολή. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι ένα από τα προβλήματα που είχε ο ΟΠΕΚΕΠΕ τα προηγούμενα χρόνια ήταν να μην έχει ένα σταθερό πληροφοριακό σύστημα. Οι τεχνικοί σύμβουλοι εναλλάσσονταν και υπήρχαν προβλήματα που αφορούσαν συνολικά στη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ”, παρατήρησε ο κ. Τσιάρας και προσέθεσε ότι «υπάρχει η διαβεβαίωση πως η προκαταβολή μέχρι το τέλος του μήνα θα καταβληθεί».

    Σύμφωνα, δε, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, και φυσικά πριν ολοκληρωθεί το 2024, να πληρωθούν και υπόλοιπα ποσά που αφορούν σε εκκρεμείς υποθέσεις οικολογικών σχημάτων. «Δεν σας το κρύβω ότι η προσπάθεια που γίνεται και από το υπουργείο, μέσα από τη διαδικασία της επιτήρησης που τέθηκε ο Οργανισμός πριν από περίπου δύο μήνες, είναι να κάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τα επιβεβλημένα βήματα στην κατεύθυνση ουσιαστικά της ψηφιοποίησης, της στελέχωσης της διεύθυνσης, της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της δικαιοσύνης», είπε ο ΥπΑΑΤ, εκτιμώντας ότι το επόμενο χρονικό διάστημα ο Οργανισμός θα καταφέρει να ανταποκριθεί στον πραγματικό του ρόλο. Προσέθεσε, δε, ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία και καμία ανησυχία στους Έλληνες παραγωγούς σχετικά με την ομαλή ροή των καταβολών.

    Σε ό,τι αφορά τα 87,8 εκ. ευρώ του 2023, από τον Πρώτο Πυλώνα, ο Κώστας Τσιάρας διευκρίνισε ότι διαρθρώνονται ως εξής:

    α) Στην μη καταβολή ποσού ύψους 19.249.833,77€ για την Ειδική ενίσχυση βάμβακος, εξαιτίας της μη δήλωσης των συνολικών εκτάσεων βάμβακος που θα μπορούσαν να δηλωθούν από τους παραγωγούς βαμβακιού, με βάση τον εθνικό φάκελο.

    β) Στην μη πληρωμή ποσού ύψους 11.040.849,23€ για συνδεδεμένα καθεστώτα για τα οποία:

    • είτε δεν υπήρξε εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους παραγωγούς,
    • είτε οι παραγωγοί που τα αιτήθηκαν δεν πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας,
    • είτε προσδιορίστηκαν ποσά για πληρωμή μικρότερα των αιτηθέντων συνεπεία διοικητικών, επιτόπιων και λοιπών ελέγχων.

    γ) Σε ό,τι αφορά στην Βασική ενίσχυση για την βιωσιμότητα που δεν έχει πληρωθεί ποσό 43.019.879,08 €, και

    δ) Στην μη καταβολή ποσού ύψους 14.129.078,00€,

    • είτε λόγω μη ενεργοποίησης του συνόλου των δικαιωμάτων των αιτηθέντων παραγωγών,
    • είτε συνεπεία της επιβολής κυρώσεων ή ποινών μετά τη διενέργεια των απαραίτητων διοικητικών, επιτόπιων και μηχανογραφικών διασταυρωτικών ελέγχων.

    Σε κάθε περίπτωση, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι τυχόν διορθώσεις ή συμπληρωματικές πληρωμές που ενδεχομένως θα προκύψουν μετά από ενστάσεις παραγωγών και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου, προφανώς θα γίνουν αποδεκτές και βεβαίως θα πληρωθούν από αυτό το ποσό. Ταυτόχρονα, υπενθύμισε ότι και τα προηγούμενα έτη υπήρχαν ανάλογες αποκλίσεις. Για παράδειγμα το 2018 υπήρξε μια απόκλιση 83 εκατομμυρίων ευρώ, το 2019 μια απόκλιση 68 εκατομμυρίων ευρώ, το 2020 μια απόκλιση περίπου 60 εκατομμυρίων ευρώ και 2021 85 εκατομμυρίων ευρώ.

    (Δελτό Τύπου)

  • Τσιάρας για ευλογιά: Απαιτείται σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους
    Τσιάρας για ευλογιά: Απαιτείται σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους

    Στόχος η προστασία και διατήρηση του ζωικού κεφαλαίου της χώρας - Γενναίες οι αποζημιώσεις

    Στόχος λήψης των αυστηρών μέτρων κατά της ευλογιάς είναι να συντηρήσουμε το ζωικό μας κεφάλαιο και να συνεχίσουμε να έχουμε παραγωγή φέτας, που είναι βασικό εξαγωγικό προϊόν, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1, στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», επισημαίνοντας ότι απαιτείται σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους, καθώς η εφαρμογή των μέτρων δεν μπορεί να γίνει χωρίς την ύπαρξη ατομικής ευθύνης από όλους τους εμπλεκομένους.

    Ο Υπουργός εξήγησε ότι η πολιτεία λαμβάνει σκληρά μέτρα, γιατί πρέπει να προστατευθεί το ζωικό όπως κεφάλαιο. «Να μη υπάρξουν φαινόμενα ελλείψεων στην αγορά και για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την παραγωγή των βασικών κτηνοτροφικών προϊόντων, τα οποία φέρνουν προστιθέμενη αξία για τους κτηνοτρόφους και τις εξαγωγές μας», είπε χαρακτηριστικά.

    Σε ό,τι αφορά στα μέτρα αποζημίωσης τα χαρακτήρισε γενναία, θυμίζοντας ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις απώλειας ζωικού κεφαλαίου πριν από τον Daniel, η πρόβλεψη ήταν για αποζημίωση 85 ευρώ για την απώλεια κάθε ζώου. Με τον Daniel έγινε 150 ευρώ και με την πανώλη ανέβηκε στα 250 ευρώ, σημείωσε. Παράλληλα είπε ότι με ειδικό πρόγραμμα του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ, όπως και στην περίπτωση του Daniel με το Μέτρο 5.2, θα υπάρξει αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου που θανατώθηκε.

    «Υπάρχει μια γενναία στάση της πολιτείας απέναντι σε αυτό το ζήτημα. Ο «πλειστηριασμός» στο ύψος της αποζημίωσης, δεν θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ευλογιάς. Το ζήτημα είναι να υπάρχει μια πολιτεία που αποζημιώνει την απώλεια του ζωικού κεφαλαίου και να υπάρχει μια πολιτεία η οποία στέκεται δίπλα στον κτηνοτρόφο και στον αγρότη».

    Όπως εξήγησε ο κ. Τσιάρας, «για να αντιμετωπιστεί η ευλογιά στα πρόβατα πρέπει να ακολουθήσουμε σωστά τα μέτρα που λαμβάνει η πολιτεία σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων και πρωτοκόλλων. Χρειάζεται η ατομική ευθύνη όλων. Χρειάζεται σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους μας. Δεν χρειάζεται ούτε να κινδυνολογούμε, ούτε να θέτουμε με μαξιμαλιστικο τρόπο όλα τα θέματα. Αντίθετα με σοβαρό τρόπο, όπως κάναμε με την πανώλη, το ίδιο και με την ευλογιά, κάνουμε αυτό που πρέπει».

    Απαντώντας σε ερώτηση για τα εμβόλια, ο ΥπΑΑΤ διευκρίνισε ότι δεν έχει επιλεγεί μια τέτοια ενέργεια καθώς για μια περίοδο πέραν των 7 ή 8 ετών θα ανιχνεύονταν θετικά αντισώματα στα κτηνοτροφικά παράγωγά και αυτό θα επηρέαζε τα προϊόντα ΠΟΠ, όπως επί παραδείγματι την φέτα.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας
    Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας

    Ζητήματα ζωτικής σημασίας που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας συζητήθηκαν στην συνάντηση που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα. Μάλιστα, ο Υπουργός εξέφρασε το άμεσο ενδιαφέρον του να επισκεφθεί την Ηλεία το επόμενο διάστημα, ύστερα από πρόταση του Βουλευτού, ώστε να διερευνηθούν έτι περαιτέρω πολιτικές και πρωτοβουλίες στήριξης της αγροτικής παραγωγής στην Ηλεία.

    Ίδρυση Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας

    Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης, η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα αποτελεί εθνικό στόχο για την Κυβέρνηση, με ανάπτυξη πιο ανταγωνιστικών καλλιεργειών, μέσα από την ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων και της διαπραγματευτικής ισχύος των παραγωγών.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η κα. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην ανάγκη οργάνωσης των παραγωγών και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας ανταγωνιστικών αγροτικών προϊόντων, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ίδρυση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας, ώστε οι παραγωγοί να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ στο πλαίσιο επιχειρησιακών προγραμμάτων για τη στήριξη συλλογικών επενδύσεων στην ποιότητα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και να υπάρξει ένα διαφορετικό μοντέλο προώθησης και εξαγωγής του προϊόντος, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Ο Υπουργός έχει άλλωστε θέσει την σταφίδα ανάμεσα στα αγροτικά προϊόντα προτεραιότητας για περαιτέρω προώθηση και "rebranding". Προς αυτή την κατεύθυνση, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η σύγκληση σύσκεψης, με την συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών, με στόχο την οργάνωση της Διεπαγγελματικής που θα ενισχύσει την προοπτική αειφορίας και της εξαγωγικής δραστηριότητας.

    Ένταξη της Ηλείας στο πρόγραμμα θερμοκηπιακών καλλιεργειών

    Εξάλλου, συζητήθηκε το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα, ύψους 600 εκατ. ευρώ, για επενδύσεις σε θερμοκηπιακές καλλιέργειες και οι προοπτικές ανάπτυξής του και στην Ηλεία, με στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των φυσικών πόρων και της αειφόρου παραγωγής, σε συνδυασμό με την αύξηση του αγροτικού εισοδήματος. Η ανακοίνωση έγινε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην 88η ΔΕΘ και αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα για να ανοίξει ένας νέος ελπιδοφόρος δρόμος για τον συγκεκριμένο κλάδο, προς όφελος των αγροτών.

    O κ. Τσιάρας, ο οποίος έχει σημαντική γνώση της αναπτυξιακής δυνατότητας του Ν. Ηλείας, τόνισε ότι η υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου, θα προκηρυχθεί δε ως το τέλος του έτους, ενώ αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την Ηλεία. Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, τα θερμοκήπια προσφέρουν ασφάλεια απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, μείωση της κατανάλωσης υδάτινων πόρων αλλά και φυτοφαρμάκων, μείωση του κόστους καλλιέργειας και αυξημένη, ακόμα και δέκα φορές, σε ποσότητες παραγομένων προϊόντων και όλα αυτά σε συνδυασμό με την ανάπτυξη καινοτόμων αγροβολταϊκών συστημάτων μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της ελληνικής γης σε μια όλο και περισσότερο απαιτητική διεθνή αγορά.

    Μέριμνα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης

    Η κα. Αυγερινοπούλου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον κ. Τσιάρα και το θέμα των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στον πρωτογενή τομέα και ως εκ τούτου στο αγροτικό εισόδημα, ζητώντας την περαιτέρω στήριξη του πρωτογενούς τομέα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες αυτές. Ο υπουργός τόνισε ότι η στήριξη του πρωτογενούς τομέα από την κυβέρνηση είναι δεδομένη, καθώς αναγνωρίζεται από μέρους της η μεγάλη συμβολή των παραγωγών μας στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο εξετάζει, μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την δυνατότητα δημιουργίας νέου ταμείου που να μπορεί να καλύπτει ανάλογες ζημίες. Το θέμα τέθηκε από τον υπουργό και στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας που διεξήχθη στο Λουξεμβούργο.

    Ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ανάγκη για μια ενωσιακή στρατηγική προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, ειδικά στον αγροτικό τομέα, καθώς τα υπάρχοντα μέσα και εργαλεία για τη διαχείριση κρίσεων δεν είναι αρκετά ευέλικτα ή αποτελεσματικά, διότι δεν σχεδιάστηκαν για την αντιμετώπιση επιπτώσεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Οφείλουμε να προβούμε σε έναν σχεδιασμό που θα καλύπτει τόσο την πρόληψη και την προσαρμογή στις αλλαγές, όσο και την άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών σε περιπτώσεις καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα, τόνισε προσθέτοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στη μεταφορά ενωσιακών πόρων, να βελτιωθεί η συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών ταμείων, με έμφαση στην πολιτική συνοχής και να ενισχυθεί το γεωργικό αποθεματικό ή να δημιουργηθεί νέο ειδικό Ταμείο.

    Παράλληλα, από την Ηλεία Βουλευτή τέθηκε το θέμα του πλαφόν που ισχύει για τις αποζημιώσεις των αγροτών από τον ΕΛΓΑ, για ζημιές που έχουν υποστεί στις καλλιέργειές. Το συνολικό ανώτατο όριο αποζημίωσης έχει οριστεί στις 70.000 ευρώ κατ’ έτος και ανά δικαιούχο για όλες τις καλλιέργειες, ωστόσο με τις σημερινές συνθήκες που οι ζημίες είναι εκτεταμένες, το ποσό αυτό δεν επαρκεί για να συνεχίσουν αρκετοί αγρότες να καλλιεργούν, θέμα που θα εξετασθεί από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τσιάρας για ευλογιά προβάτων: Με την πάροδο του 10ημέρου θα γίνει επανεκτίμηση της κατάστασης
    Τσιάρας για ευλογιά προβάτων: Με την πάροδο του 10ημέρου θα γίνει επανεκτίμηση της κατάστασης

    Θα εξαιρεθούν από τα περιοριστικά μέτρα οι περιοχές που δεν έχουν κρούσματα

    Οι υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ θα προχωρήσουν σε επανεκτίμηση της κατάστασης για την ευλογιά στα πρόβατα και την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων, ύστερα από την πάροδο του δεκαημέρου απαγόρευσης στη μετακίνηση και σφαγή αιγοπροβάτων και οι περιοχές που είναι καθαρές από τη ζωονόσο θα εξαιρούνται, τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο.

    «Έχει πολύ μεγάλη σημασία με τη συνεργασία όλων των Περιφερειών, των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων, της ΕΘΕΑΣ και των ίδιων των κτηνοτρόφων, να τηρήσουμε τα μέτρα αυτές τις 10 ημέρες και να μπορέσουμε σιγά – σιγά να απελευθερώσουμε τις περιοχές που δεν έχουν καταγραφεί κρούσματα», είπε.

    Η απόφαση για τη 10ήμερη απαγόρευση, που προέκυψε με την ομόφωνη στήριξη όλων των συμμετεχόντων στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, είπε ο κ. Τσιάρας, θα βοηθήσει στον περιορισμό της νόσου, η οποία, όπως εξήγησε, είναι πολύ πιο μεταδοτική από την πανώλη (μεταδίδεται και μέσω των πτηνών), καθώς ο ιός της ευλογιάς είναι DNA και είναι πιο ανθεκτικός από τον RNA ιό της πανώλης, ο οποίος με την εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ αντιμετωπίσθηκε με απόλυτη επιτυχία. Και στην περίπτωση της ευλογιάς, επισήμανε, ακολουθούμε τους κανόνες της ΕΕ.

    Το πρόβλημα για το ζωικό μας κεφάλαιο», σημείωσε, «είναι ότι τα ζώα αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε αναπαραγωγή, άρα υπάρχει γέννα και μεγάλη γαλακτοφορία. Υπάρχει μεγάλο ζήτημα για τους Έλληνες κτηνοτρόφους. Με το ύψος των αποζημιώσεων για την πανώλη, που ισχύει και για την ευλογιά, αποδείξαμε ότι στεκόμαστε δίπλα τους, στο πλευρό τους και κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να τους υποστηρίξουμε και να κρατήσουμε το ζωικό μας κεφάλαιο και την παραγωγική δυνατότητα της χώρας μας στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο». Υπενθύμισε μάλιστα ότι το ΥΠΑΑΤ λαμβάνει μέτρα για να στηρίξει και τις εξαγωγές κρέατος στις οποίες η Ελλάδα επεκτείνεται.

    Ο ΥπΑΑΤ επανέλαβε ότι η απαγόρευση των δέκα ημερών, δεν πρόκειται να επηρεάσει την αγορά και θύμισε ότι αυτό δεν συνέβη ούτε με την μακρά απαγόρευση της μετακίνησης και σφαγής αιγοπροβάτων στην περίοδο της πανώλης.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ