Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021 17:13

Η νέα ΚΓΠ με μια ματιά (γράφημα)

Γράφτηκε από την

Η προσωρινή πολιτική συμφωνία για τη νέα Κοινή Γεωργική Πολιτική εισάγει μια πιο δίκαιη, πιο πράσινη, πιο φιλική προς τα ζώα και πιο ευέλικτη ΚΓΠ.

Από τον Ιανουάριο του 2023 πρόκειται να υλοποιηθούν οι φιλόδοξες πολιτικές για το περιβάλλον και το κλίμα, ευθυγραμμισμένες με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας.

Η νέα ΚΓΠ θα εξασφαλίσει επίσης δικαιότερη κατανομή της στήριξης της ΚΓΠ, ιδίως προς τις μικρές και μεσαίες οικογενειακές γεωργικές εκμεταλλεύσεις και τους νέους γεωργούς.

Στο γράφημα του Συμβουλίου της Ε.Ε., που ακολουθεί, παρουσιάζονται συνοπτικά οι βασικοί άξονες της συμφωνίας.


Περισσότερες πληροφορίες

Μια πιο δίκαιη ΚΓΠ

  • Για πρώτη φορά, η ΚΓΠ θα περιλαμβάνει κοινωνικές προϋποθέσεις, που σημαίνει ότι οι δικαιούχοι της ΚΓΠ θα πρέπει να σέβονται στοιχεία του ευρωπαϊκού κοινωνικού και εργατικού δικαίου προκειμένου να λαμβάνουν κονδύλια της ΚΓΠ.
  • Η ανακατανομή της εισοδηματικής στήριξης θα είναι υποχρεωτική. Τα κράτη μέλη θα αναδιανείμουν τουλάχιστον το 10 % προς όφελος μικρότερων γεωργικών εκμεταλλεύσεων και πρέπει στο στρατηγικό τους σχέδιο να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να το πράξουν.
  • Θα οριστεί νέο υποχρεωτικό ελάχιστο επίπεδο στήριξης των νέων γεωργών στους προϋπολογισμούς των κρατών μελών για την εισοδηματική στήριξη στο πλαίσιο της ΚΓΠ, ύψους 3 %, για νέους γεωργούς (γεωργοί ηλικίας έως και 40 ετών). Αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει εισοδηματική στήριξη, επενδυτικές ενισχύσεις ή ενισχύσεις εκκίνησης για νέους γεωργούς.

Μια πιο πράσινη ΚΓΠ

  • Η νέα ΚΓΠ θα στηρίξει τη μετάβαση προς μια πιο βιώσιμη γεωργία με αυξημένες φιλοδοξίες για το κλίμα, το περιβάλλον και την καλή μεταχείριση των ζώων. Αυτό θα καταστήσει δυνατή την εφαρμογή της μέσω των εθνικών στρατηγικών σχεδίων, σύμφωνα με την Πράσινη Συμφωνία και σύμφωνα με τη στρατηγική «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» και τη στρατηγική για τη βιοποικιλότητα. Επίσης, εισάγονται νέα εργαλεία τα οποία, σε συνδυασμό με τον νέο τρόπο εργασίας, θα επιτρέψουν αποτελεσματικότερες και καλύτερα στοχευμένες επιδόσεις στους τομείς του περιβάλλοντος, του κλίματος και της καλής διαβίωσης των ζώων:
  • Συνοχή με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Η νέα ΚΓΠ θα ενσωματώσει πλήρως την περιβαλλοντική και κλιματική νομοθεσία της ΕΕ. Τα σχέδια της ΚΓΠ θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» και της στρατηγικής για τη βιοποικιλότητα, ενώ θα επικαιροποιηθούν ώστε να ληφθούν υπόψη οι αλλαγές στην κλιματική και περιβαλλοντική νομοθεσία από την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.
  • Παροχή στήριξης υπό όρους: οι ελάχιστες απαιτήσεις με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνονται οι δικαιούχοι της ΚΓΠ για να λάβουν στήριξη είναι πλέον πιο φιλόδοξες. Για παράδειγμα, σε κάθε γεωργική εκμετάλλευση τουλάχιστον το 3 % της αρόσιμης γης θα προορίζεται για τη βιοποικιλότητα και για μη παραγωγικά στοιχεία, με δυνατότητα λήψης στήριξης μέσω οικολογικών προγραμμάτων ώστε να επιτευχθεί ποσοστό 7 %. Όλοι οι υγρότοποι και οι τυρφώνες θα προστατεύονται.
  • Η προσφορά οικολογικών προγραμμάτων θα είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη. Αυτό το νέο προαιρετικό μέσο θα ανταμείβει τους γεωργούς για την εφαρμογή φιλικών προς το κλίμα και το περιβάλλον πρακτικών (βιολογική γεωργία, αγροοικολογία, ολοκληρωμένη φυτοπροστασία κ.λπ.), καθώς και για βελτιώσεις όσον αφορά την καλή μεταχείριση των ζώων. Τα κράτη μέλη πρέπει να διαθέσουν τουλάχιστον το 25 % του προϋπολογισμού τους για την εισοδηματική στήριξη σε οικολογικά προγράμματα, συνολικού ύψους 48 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό άμεσων ενισχύσεων.\Τουλάχιστον το 35 % των κονδυλίων αγροτικής ανάπτυξης θα διατίθεται σε γεωργοπεριβαλλοντικές δεσμεύσεις, οι οποίες προωθούν περιβαλλοντικές και κλιματικές πρακτικές και πρακτικές καλής διαβίωσης των ζώων.
  • Ο προϋπολογισμός της ΚΓΠ πρέπει να συμβάλει σημαντικά στις συνολικές δαπάνες της Ένωσης για το κλίμα. Για ρεαλιστικό και άρτιο υπολογισμό, η Επιτροπή θα προτείνει έως το 2025 νέα, διαφοροποιημένη προσέγγιση, η οποία θα υπερβαίνει τις υφιστάμενες μεθόδους.

Πιο ευέλικτη ΚΓΠ

  • Η νέα ΚΓΠ εισάγει νέο τρόπο εργασίας, με βάση τον οποίο κάθε κράτος μέλος θα καταρτίζει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την ΚΓΠ, όπου θα περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στόχοι της ΚΓΠ, καθώς και οι στόχοι της Πράσινης Συμφωνίας, όπως περιγράφονται στη στρατηγική «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» και στη στρατηγική για τη βιοποικιλότητα.

Επιπλέον, η νέα ΚΓΠ εστιάζει στις επιδόσεις, χάρη στα εξής:

  • Απλούστεροι κανόνες σε επίπεδο ΕΕ.
  • Ετήσια έκθεση επιδόσεων που θα υποβάλλεται από τα κράτη μέλη στην Επιτροπή από το 2024 και εξής, η οποία θα συμπληρώνεται από ετήσια συνεδρίαση επανεξέτασης.
    Η Επιτροπή θα προβεί σε εξέταση των επιδόσεων των
  • στρατηγικών σχεδίων της ΚΓΠ το 2025 και το 2027, κατόπιν της οποίας, αν χρειαστεί, θα απευθύνει αίτημα για ανάληψη δράσης από τα κράτη μέλη.
  • Σύνολο κοινών δεικτών για την παρακολούθηση της εφαρμογής της ΚΓΠ και την αξιολόγηση των επιδόσεων των στρατηγικών σχεδίων της ΚΓΠ.

Ενίσχυση της θέσης των γεωργών σε έναν ανταγωνιστικό αγροδιατροφικό τομέα

  • Η νέα ΚΓΠ διατηρεί έναν γενικό προσανατολισμό προς την αγορά, με τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις της ΕΕ να λειτουργούν σύμφωνα με τα μηνύματα της αγοράς, αξιοποιώντας παράλληλα ευκαιρίες εκτός της ΕΕ που προκύπτουν από το εμπόριο.
  • Επίσης, ενισχύει τη θέση των γεωργών στην αλυσίδα τροφίμων, διευρύνοντας τις δυνατότητες των γεωργών να ενώνουν τις δυνάμεις τους, μεταξύ άλλων μέσω ορισμένων εξαιρέσεων από το δίκαιο του ανταγωνισμού.
  • Θα θεσπιστεί νέο γεωργικό αποθεματικό για τη χρηματοδότηση μέτρων στήριξης της αγοράς σε περιόδους κρίσεων, με ετήσιο προϋπολογισμό τουλάχιστον 450 εκατ. ευρώ.

Πηγή: NeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021 18:06

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΓΠ: Σιτηρά, ελαιούχοι σπόροι, πρωτεϊνούχες καλλιέργειες και ρύζι
    ΚΓΠ: Σιτηρά, ελαιούχοι σπόροι, πρωτεϊνούχες καλλιέργειες και ρύζι

    Ως ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εμπόρους σιτηρών παγκοσμίως, η ΕΕ στηρίζει τους γεωργούς της με εισοδηματική στήριξη, παρέμβαση στην αγορά και εμπορική πολιτική μέσω της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ).

    Η στήριξη δεν βασίζεται πλέον στο τι ή σε ποια ποσότητα παράγεται και έχει αποσυνδεθεί πλήρως (οι πληρωμές δεν συνδέονται πλέον με την παραγόμενη ποσότητα). Οι διάφορες αροτραίες καλλιέργειες έχουν πλέον ενσωματωθεί σε ενιαία κοινή οργάνωση αγοράς και η πολιτική της ΕΕ περιορίζεται σε δύο βασικούς τομείς:

    • Παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ενίσχυση για ιδιωτική αποθεματοποίηση

    Η αγορά αποθεμάτων σιτηρών και ρυζιού για τη δημόσια αποθεματοποίηση, η οποία αρχικά θεσπίστηκε για την προστασία των γεωργών από τις χαμηλές τιμές της αγοράς, χρησιμοποιείται πλέον σήμερα μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, για να παρέχει ένα δίχτυ ασφαλείας στους γεωργούς.

    • Μέτρα σχετικά με το εμπόριο

    Περίπου το 20% του σιταριού της ΕΕ εξάγεται ετησίως, ενώ οι ελαιούχοι σπόροι, οι ζωοτροφές και το ρύζι εισάγονται σε μεγάλες ποσότητες. Για τους τομείς αυτούς, μπορεί να απαιτούνται άδειες εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και η καταβολή δασμών. Ωστόσο, λόγω των δεσμεύσεων της ΕΕ στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, έχουν θεσπιστεί συγκεκριμένες εισαγωγικές δασμολογικές ποσοστώσεις με χαμηλότερο ή μηδενικό δασμό.

    Σιτηρά

    Το σιτάρι καλύπτει πάνω από τη μισή ποσότητα των σιτηρών που καλλιεργούνται στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 50% αποτελείται από αραβόσιτο και κριθάρι. Η ποσότητα καθενός από αυτά αναλογεί περίπου στο ένα τρίτο αυτού του ποσοστού. Το τελευταίο ένα τρίτο αναλογεί σε σιτηρά που καλλιεργούνται σε μικρότερες ποσότητες, όπως η σίκαλη, η βρώμη και η όλυρα.

    Τα σιτηρά της ΕΕ χρησιμοποιούνται κυρίως για ζωοτροφές (σχεδόν τα δύο τρίτα). Το ένα τρίτο προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση, ενώ μόνο το 3% χρησιμοποιείται για βιοκαύσιμα.

    Ελαιούχοι σπόροι και πρωτεϊνούχες καλλιέργειες

    Ο κυριότερος ελαιούχος σπόρος που καλλιεργείται στην ΕΕ είναι η κράμβη (59%). Ακολουθούν ο ηλιόσπορος και οι σπόροι σόγιας. Δεν υπάρχουν ειδικά μέτρα στήριξης για τους ελαιούχους σπόρους, όπου τα δύο τρίτα της ποσότητας που καταναλώνεται στην Ευρώπη κάθε χρόνο παράγονται στην ΕΕ. Ωστόσο, οι εισαγωγές της ΕΕ αντιπροσωπεύουν το μισό περίπου των ελαιούχων σπόρων που χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο για ζωοτροφές, όπου οι εισαγωγικοί δασμοί είναι μηδενικοί.

    Οι ελαιούχοι σπόροι χρησιμοποιούνται για τρόφιμα, ζωοτροφές, καύσιμα και βιομηχανικούς σκοπούς. Από τη σύνθλιψη των ελαιούχων σπόρων παράγονται φυτικά έλαια και άλευρα. Το φυτικό έλαιο χρησιμοποιείται γενικά στη βιομηχανία τροφίμων ή για την παραγωγή βιοντίζελ, ενώ τα άλευρα ελαιούχων σπόρων αποτελούν σημαντικό συστατικό των ζωοτροφών.

    Οι κύριες πρωτεϊνούχες καλλιέργειες στην ΕΕ είναι τα κτηνοτροφικά μπιζέλια, τα κουκιά, τα φούλια και τα λούπινα. Από το 2012 δεν υπάρχει ειδική στήριξη για τις πρωτεϊνούχες καλλιέργειες και οι εισαγωγικοί δασμοί είναι μηδενικοί.

    Ρύζι

    Τα δύο τρίτα περίπου του ρυζιού που καταναλώνεται από τους Ευρωπαίους καλλιεργούνται στην ΕΕ. Το υπόλοιπο συμπληρώνεται με εισαγωγές ρυζιού διαφόρων ποικιλιών, από την Ινδία ή την Καμπότζη, για παράδειγμα. Μικρή ποσότητα ρυζιού της ΕΕ εξάγεται.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • Το σχέδιο προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2024: 53,8 δισ. ευρώ για την Κοινή Γεωργική Πολιτική
    Το σχέδιο προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2024: 53,8 δισ. ευρώ για την Κοινή Γεωργική Πολιτική

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε ετήσιο προϋπολογισμό της ΕΕ ύψους 189,3 δισ. ευρώ για το 2024. Ο προϋπολογισμός θα συμπληρωθεί με εκτιμώμενο ποσό ύψους 113 δισ. ευρώ υπό μορφή πληρωμών για επιχορηγήσεις στο πλαίσιο του NextGenerationEU, του μέσου ανάκαμψης της ΕΕ μετά την πανδημία.

    Η συνδυασμένη ικανότητα παρέμβασής τους θα συνεχίσει να προάγει τη συνεχιζόμενη οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης και να δημιουργεί θέσεις εργασίας, ενισχύοντας παράλληλα τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης.

    Η ΕΕ αντιμετώπισε πρωτοφανείς προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων ο ταχέως αυξανόμενος πληθωρισμός, οι οποίες άσκησαν σημαντική πίεση στην ικανότητα του προϋπολογισμού να ανταποκριθεί περαιτέρω στις νέες εξελίξεις. Ωστόσο, το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2024 εξακολουθεί να παρέχει ουσιαστική χρηματοδότηση για τις πολιτικές προτεραιότητες της ΕΕ, όπως είχε προγραμματιστεί. Οι πράσινες και οι ψηφιακές δαπάνες θα εξακολουθήσουν να αποτελούν προτεραιότητα, με σκοπό να καταστεί η Ευρώπη πιο ανθεκτική και να προετοιμαστεί καλύτερα για το μέλλον.

    Το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2024 κατευθύνει τα κεφάλαια εκεί όπου μπορούν να κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά, με βάση τις πιο κρίσιμες ανάγκες ανάκαμψης των κρατών μελών της ΕΕ και των εταίρων μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Η χρηματοδότηση θα βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της Ένωσης, προωθώντας την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τον ρόλο της Ευρώπης στον κόσμο.

    Η Επιτροπή θα συνεχίσει να στέκεται στο πλευρό της Ουκρανίας για όσο διάστημα χρειαστεί. Μετά τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της χώρας, ο προϋπολογισμός της ΕΕ κινητοποιήθηκε πλήρως για τη στήριξη της Ουκρανίας και των κρατών μελών της ΕΕ που υποδέχονται πρόσφυγες, ωστόσο οι διαθεσιμότητές του έχουν εξαντληθεί. Η Επιτροπή θα αξιολογήσει τη μελλοντική στήριξη προς την Ουκρανία στο πλαίσιο της επικείμενης επανεξέτασης του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της για την περίοδο 2021-2027.

    Για την υλοποίηση των λοιπών προτεραιοτήτων της ΕΕ, η Επιτροπή προτείνει να διατεθούν τα ακόλουθα ποσά στις διάφορες προτεραιότητές της (σε αναλήψεις υποχρεώσεων):

    • 53,8 δισ. ευρώ για την Κοινή Γεωργική Πολιτική και 1,1 δισ. ευρώ για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, για τους Ευρωπαίους γεωργούς και αλιείς, αλλά και για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του αγροδιατροφικού και του αλιευτικού τομέα και την παροχή των απαραίτητων δυνατοτήτων για διαχείριση κρίσεων.
    • 47,9 δισ. ευρώ για την περιφερειακή ανάπτυξη και τη συνοχή με σκοπό τη στήριξη της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής, καθώς και για τις υποδομές στήριξης της πράσινης μετάβασης και των έργων προτεραιότητας της Ένωσης.
    • 15,8 δισ. ευρώ για τη στήριξη των εταίρων μας και των συμφερόντων μας στον κόσμο, εκ των οποίων 11,4 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του Μηχανισμού Γειτονίας, Ανάπτυξης και Διεθνούς Συνεργασίας — Η Ευρώπη στον κόσμο (ΜΓΑΔΣ — Η Ευρώπη στον κόσμο), 2,1 δισ. ευρώ για τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας (ΜΠΒ ΙΙΙ) και 1,7 δισ. ευρώ για την ανθρωπιστική βοήθεια (HUMA).
    • 13,6 δισ. ευρώ για την έρευνα και την καινοτομία, εκ των οποίων 12,8 δισ. ευρώ για το εμβληματικό ερευνητικό πρόγραμμα της Ένωσης «Ορίζων Ευρώπη». Το σχέδιο προϋπολογισμού περιλαμβάνει επίσης τη χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής πράξης για τα μικροκυκλώματα στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη» και μέσω ανακατανομής από άλλα προγράμματα.
    • 4,6 δισ. ευρώ για ευρωπαϊκές στρατηγικές επενδύσεις, εκ των οποίων 2,7 δισ. ευρώ για τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» με στόχο τη βελτίωση των διασυνοριακών υποδομών, 1,3 δισ. ευρώ για το πρόγραμμα «Ψηφιακή Ευρώπη» με σκοπό τη διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος της Ένωσης και 348 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα InvestEU για βασικές προτεραιότητες (έρευνα και καινοτομία, διττή πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, τομέας της υγείας και στρατηγικές τεχνολογίες).
    • 2,1 δισ. ευρώ για δαπάνες που προορίζονται για το διάστημα, κυρίως για το Ευρωπαϊκό Διαστημικό Πρόγραμμα, το οποίο θα συγκεντρώνει τις δράσεις της Ένωσης σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα.
    • 10,3 δισ. ευρώ για το ανθρώπινο δυναμικό, την κοινωνική συνοχή και τις αξίες, εκ των οποίων 3,96 δισ. ευρώ για το αυξανόμενο κόστος δανεισμού για το NGEU (που θα παρακολουθείται εκ του σύνεγγυς), 3,7 δισ. ευρώ για το Erasmus+ με στόχο τη δημιουργία ευκαιριών εκπαίδευσης και κινητικότητας για τους ανθρώπους, 332 εκατ. ευρώ για τη στήριξη καλλιτεχνών και δημιουργών σε όλη την Ευρώπη και 215 εκατ. ευρώ για την προώθηση της δικαιοσύνης, των δικαιωμάτων και των αξιών.
    • 2,4 δισ. ευρώ για το περιβάλλον και τη δράση για το κλίμα, εκ των οποίων 745 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα LIFE για τη στήριξη του μετριασμού της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής σε αυτήν, και 1,5 δισ. ευρώ για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, ώστε να διασφαλιστεί ότι η πράσινη μετάβαση θα λειτουργήσει για όλους.
    • 2,2 δισ. ευρώ για την προστασία των συνόρων μας, εκ των οποίων 1,1 δισ. ευρώ για το Ταμείο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των συνόρων (IBMF) και 874 εκατ. ευρώ για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (Frontex).
    • 1,7 δισ. ευρώ για δαπάνες που σχετίζονται με τη μετανάστευση, εκ των οποίων 1,5 δισ. ευρώ για τη στήριξη των μεταναστών και των αιτούντων άσυλο σύμφωνα με τις αξίες και τις προτεραιότητές μας.
    • 1,6 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της άμυνας, εκ των οποίων 638 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της ανάπτυξης ικανοτήτων και της έρευνας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (ΕΤΑ), 241 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της στρατιωτικής κινητικότητας, 260 εκατ. ευρώ για το νέο βραχυπρόθεσμο αμυντικό μέσο (EDIRPA) και 343 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της παραγωγής πυρομαχικών.
    • 947 εκατ. ευρώ για τη διασφάλιση της λειτουργίας της ενιαίας αγοράς, συμπεριλαμβανομένων 602 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα για την ενιαία αγορά, και σχεδόν 200 εκατ. ευρώ για εργασίες σχετικά με την καταπολέμηση της απάτης, τη φορολογία και τα τελωνεία.
    • 754 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα EU4Health για τη διασφάλιση ολοκληρωμένης υγειονομικής ανταπόκρισης στις ανάγκες των ανθρώπων, καθώς και 230 εκατ. ευρώ για τον μηχανισμό πολιτικής προστασίας της Ένωσης (rescEU), ώστε να είναι δυνατή η ταχεία ανάπτυξη επιχειρησιακής βοήθειας σε περίπτωση κρίσης.
    • 726 εκατ. ευρώ για την ασφάλεια, εκ των οποίων 315 εκατ. ευρώ για το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ), το οποίο θα καταπολεμήσει την τρομοκρατία, τη ριζοσπαστικοποίηση, το οργανωμένο έγκλημα και το έγκλημα στον κυβερνοχώρο.
    • 213 εκατ. ευρώ για ασφαλείς δορυφορικές συνδέσεις στο πλαίσιο του νέου προγράμματος ασφαλούς συνδεσιμότητας της Ένωσης.

    Το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2024 αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της Ένωσης, όπως εγκρίθηκε στα τέλη του 2020, και επιδιώκει να μετατρέψει τις προτεραιότητές του σε συγκεκριμένα ετήσια αποτελέσματα. Ο προϋπολογισμός παραμένει στη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τη διάθεση του 30 % του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού και του μέσου ανάκαμψης NextGenerationEU για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • Νέα ΚΑΠ: Καταλυτικές οι παρεμβάσεις Λιβανού στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στις Βρυξέλλες
    Νέα ΚΑΠ: Καταλυτικές οι παρεμβάσεις Λιβανού στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στις Βρυξέλλες

    Νέα ΚΑΠ: Καταλυτικές οι παρεμβάσεις Λιβανού στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στις Βρυξέλλες για τα συμφέροντα των Ελλήνων αγροτών

    Στη διασφάλιση των συμφερόντων των Ελλήνων αγροτών οδήγησε η ηχηρή διπλή παρέμβαση του ΥΠΑΑΤ κ. Σπήλιου Λιβανού στη Σύνοδο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της ΕΕ στις Βρυξέλλες.

    Στο κείμενο των 27, που συνιστά κρίσιμο βήμα για την επίτευξη της συμφωνίας, ο κ. Λιβανός κατάφερε να αποτυπώνονται όλες οι ελληνικές θέσεις που διασφαλίζουν την ορθή, παραγωγική και ρεαλιστική υλοποίηση της νέας ΚΑΠ. Στη συνέχεια με την έντονη αντίδρασή του στην αντιπαραγωγική στάση του Ευρωκοινοβουλίου πέτυχε, καταχειροκροτούμενος από τους ομολόγους του, να μην οδηγηθούμε σε μια κακή συμφωνία και να κριθεί οριστικά το θέμα σε νεότερο Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας.

    Η θέση της Ελλάδας για τους όρους της νέας ΚΑΠ ήταν εστιασμένη στην πράσινη μετάβαση που αποτελεί κοινή προτεραιότητα της Ένωσης. «Προκειμένου να επιτευχθούν τα αποτελέσματα που όλοι θέλουμε, η ΚΑΠ πρέπει να σχεδιαστεί με ρεαλισμό για μια λειτουργική αναβαθμισμένη, υψηλότερης προστιθέμενης αξίας γεωργία η οποία θα αποβεί προς όφελος τόσο των γεωργών όσο και του περιβάλλοντος», επισήμανε ο κ. Λιβανός.

    Με τις παρεμβάσεις της η ελληνική αντιπροσωπεία που αποτελείτο από τον υπουργό κ. Σπήλιο Λιβανό, τον υφυπουργό κ. Γιάννη Οικονόμου και τον ΓΓ κ. Κωνσταντίνο Μπαγινέτα, πέτυχε να μην συμπεριλαμβάνονται όροι και προϋποθέσεις που θα καθιστούσαν την υλοποίηση της ΚΑΠ πρακτικά αδύνατη, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο γραφειοκρατικά εμπόδια και διοικητικά βάρη, τα οποία ενδεχομένως έθεταν σε κίνδυνο σημαντικό μέρος των ενισχύσεων που λαμβάνουν οι παραγωγοί μας.

    «Με την πολιτική και τις προτάσεις μας», τόνισε ο κ. Λιβανός, «θα προετοιμάσουμε τον παραγωγικό κόσμο της χώρας, έτσι ώστε όχι μόνο εφαρμόσει, αλλά κυρίως να επωφεληθεί από τον ψηφιακό και περιβαλλοντικό μετασχηματισμό της νέας ΚΑΠ».

    Στη διάρκεια των 48ωρων έντονων διαπραγματεύσεων η ελληνική αντιπροσωπεία επέμεινε και κατάφερε να διασφαλίσει συγκριμένα στοιχεία που άπτονται των συμφερόντων των ελληνικών γεωργικών εκμεταλλεύσεων, όπως:

    • Θετικούς όρους για τη δικαιότερη κατανομή των ενισχύσεων
    • Αύξηση των διαθέσιμων κονδυλίων για την ένταξη και εγκατάσταση νέων γεωργών
    • Περιβαλλοντικό προσανατολισμό των ενισχύσεων με παράλληλη εξασφάλιση του γεωργικού εισοδήματος
    • Ευνοϊκότερο σύστημα περιβαλλοντικών ελέγχων για τις μικρές και μεσαίες εκμεταλλεύσεις για την αποφυγή δυσανάλογων αυστηρών κυρώσεων
    • Ενωσιακές και διακυβερνητικές πολιτικές πρωτοβουλίες για την ίση/δικαιότερη αντιμετώπιση των ευρωπαίων γεωργών σε στο πλαίσιο των διεθνών συμφωνιών εμπορίας αγροτικών προϊόντων με σεβασμό στα ενωσιακά περιβαλλοντικά πρότυπα παραγωγής και διάθεσης τροφίμων
    • Ποσοστό εσωτερικής σύγκλισης των δικαιωμάτων προκειμένου να υπάρχει δικαιότερη κατανομή αυτών και ενίσχυση των νέων και νεοεισρχομένων γεωργών
    • Ποσοστό αναδιανομής προκειμένου να διορθωθούν στρεβλώσεις και να ενισχυθούν οι μικρές και μεσαίες εκμεταλλεύσεις χωρίς παράλληλα να επιβαρύνονται σημαντικά οι μεγαλύτερες
    • Ενίσχυση των συνδεδεμένων ενισχύσεων προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα στήριξης συγκεκριμένων κλάδων για ιδιαίτερους εθνικούς λόγους
    • Ευέλικτο σχήμα ενεργοποίησης των οικολογικών σχημάτων προκειμένου οι αγρότες να συμμετέχουν σε φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις και παράλληλα να συνεχίζουν να απολαμβάνουν το ίδιο ποσοστό ενισχύσεων.
    • Υψηλή επενδυτική χρηματοδότηση για περιβαλλοντικές και κλιματικές δράσεις.
    • Διατήρηση της εξισωτικής αποζημίωσης και της υψηλής συμμετοχής της στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του δεύτερου Πυλώνα

    Η συνεδρίαση διεκόπη στις 05.00 π.μ. λόγω της αδυναμίας συμφωνίας με το Ευρωκοινοβούλιο, καθώς ευρωβουλευτές κομμάτων στις οποίες μετέχουν υπουργοί Γεωργίας είχαν διαφορετικές θέσεις από τους εκπροσώπους των κυβερνήσεών τους.

    Η στάση αυτή ανάγκασε τον Έλληνα ΥΠΑΑΤ σε δευτερολογία του να επισημάνει ότι μια μη συμφωνία ίσως είναι καλύτερη από μια κακή συμφωνία για τη νέα ΚΑΠ, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη στάση ευρωβουλευτών εκβιαστική και ασεβή έναντι των δημοκρατικών θεσμών. Τη θέση του κ. Λιβανού επιδοκίμασαν με χειροκροτήματα οι ομόλογοί του υπουργοί.

    Στη διάρκεια της Συνόδου o Έλληνας ΥΠΑΑΤ κ. Λιβανός έθεσε και το αίτημα της Ελλάδας, Γαλλίας και Ιταλίας για στήριξη των παραγωγών που επλήγησαν από τον παγετό του Μαρτίου και Απριλίου, παρουσιάζοντας τα στοιχεία είχε στη διάθεσή του από τον ΕΛΓΑ.

    Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λιβανός σε συνεργασία με τους ομολόγους του της Γαλλίας και της Ιταλίας έστειλαν κοινή επιστολή, στους Επιτρόπους Γεωργίας και Προϋπολογισμού με την οποία ζητούν την άμεση ενεργοποίηση του άρθρου 221 του Κανονισμού της ΚΟΑ και όλων των διαθέσιμων εργαλείων για την ανακούφιση όσων έχουν υποστεί ζημιές και απώλειες στις παραγωγές τους.

    «Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξευρεθούν οικονομικοί πόροι για τις αποζημιώσεις των αγροτών, αλλά και να επιτρέψει να αξιοποιηθούν οι κρατικές ενισχύσεις. Στόχος μας είναι να τεθεί σε εφαρμογή κάθε μέτρο που δύναται να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτής της εξαιρετικά δυσχερούς κατάστασης», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λιβανός.

    Στο αίτημα των τριών χωρών ο Επίτροπος απάντησε θετικά τονίζοντας ότι αντιλαμβάνεται και αποδέχεται την ανάγκη για στήριξη των αγροτών που επλήγησαν. Δήλωσε ότι στηρίζει απόλυτα το αίτημα των τριών χωρών για χρήση κρατικών ενισχύσεων για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν από τους πρόσφατους παγετούς. Επίσης, δήλωσε ότι αναμένει τα τεκμηριωμένα αναλυτικά στοιχεία των οργανισμών ασφαλίσεων για τις καταστροφές που καταγράφηκαν και στις τρεις χώρες. Στη συνέχεια οι υπηρεσίες της Επιτροπής θα εξετάσουν το αίτημα, ώστε να προβούν στις δέουσες ενέργειες. Κατόπιν αυτού θα ζητηθεί η έγκριση και από την αρμόδια Επίτροπο για θέματα ανταγωνισμού.

    Σημειώνεται ότι οι αποζημιώσεις που θα καταβληθούν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, δεν θα εκληφθούν ως κρατικές ενισχύσεις και επομένως δεν θα υπάρχει κίνδυνος για πρόστιμα σε βάρος των χωρών που θα τις καταβάλουν.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Παρατείνονται οι ευρωπαϊκοί κανόνες για τις αγροτικές ενισχύσεις
    Παρατείνονται οι ευρωπαϊκοί κανόνες για τις αγροτικές ενισχύσεις

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει παρατείνει για δύο χρόνια την ισχύ πολλών κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις που εφαρμόζονται στους τομείς της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας, οι οποίοι διαφορετικά θα έληγαν στα τέλη του 2020.

    Αυτό περιλαμβάνει παράταση, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022, των κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς της γεωργίας και της δασοκομίας και στις αγροτικές περιοχές, οι κανονισμοί απαλλαγής κατά κατηγορία που εφαρμόζονται στις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς της γεωργίας, της δασοκομίας, της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, καθώς και ο κανονισμός για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας για την αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια.

    Και οι τρεις κανονισμοί αναμένεται να λήξουν στις 31 Δεκεμβρίου 2020 και επί του παρόντος εξετάζονται από την Επιτροπή. Ο σχεδιασμός των μελλοντικών κανόνων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης μεταρρύθμισης της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ) και της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (ΚΑΠ).

    Δεδομένου ότι τα μελλοντικά νομικά πλαίσια της ΚΓΠ και της ΚΑΠ βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της έγκρισης, η Επιτροπή θεώρησε αναγκαίο να επεκτείνει την ισχύ των ισχυόντων κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων. Νέοι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, ευθυγραμμισμένοι στενά με τη μεταρρυθμισμένη ΚΓΠ και την ΚΑλΠ, θα αναπτυχθούν κατά την περίοδο παράτασης, με σκοπό να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023.

    Λόγω της επιδημίας του κοροναϊού, η Επιτροπή τροποποίησε επίσης τους κανόνες για να επιτρέψει την χορήγηση κρατικής ενίσχυσης σε επιχειρήσεις που δεν ήταν ήδη σε δυσκολία στις 31 Δεκεμβρίου 2019, αλλά έγιναν προβληματικές επιχειρήσεις κατά την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2021.

    Πηγή: ΝeaPaseges.gr

  • Οι κοινωνικοί στόχοι της επόμενης Κοινής Γεωργικής Πολιτικής
    Οι κοινωνικοί στόχοι της επόμενης Κοινής Γεωργικής Πολιτικής

    Οι αγροτικές περιοχές αποτελούν το 44% έως 80% της κάθε χώρας της ΕΕ.

    Αποτελεί συλλογική ευθύνη η διασφάλιση της ζωτικότητας των αγροτικών περιοχών με:

    - ενίσχυση των αλυσίδων αγροτικής αξίας και των τοπικών δικτύων παραγωγής.

    - στήριξη των νέων γεωργών και των γυναικών στη γεωργία

    - τη διατήρηση και την προστασία των φυσικών μας πόρων

    - την ενίσχυση της αγροτικής καινοτομίας και της ψηφιοποίησης.

    Η μελλοντική κοινή γεωργική πολιτική (ΚΓΠ) θα διαδραματίσει θεμελιώδη ρόλο στην αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων βοηθώντας τα κράτη μέλη να δώσουν προτεραιότητα και να στηρίξουν τη ζωντανή αγροτική ζωή και την ανάπτυξη ενός σύγχρονου, βιώσιμου και χωρίς αποκλεισμούς γεωργικού τομέα.
    Η αγροτική ζωή και οι αγρότες - η καρδιά της ευρωπαϊκής κοινωνίας

    Η μελλοντική ΚΓΠ αποσκοπεί στην ανάπτυξη, στήριξη και επένδυση στις αγροτικές περιοχές. Επιδιώκει να αντιμετωπίσει τις κοινωνικές απαιτήσεις, συνεχίζοντας ταυτόχρονα να προσφέρει ζωτικά, ποιοτικά δημόσια αγαθά.

    Τρεις από τους εννέα μελλοντικούς στόχους της ΚΓΠ επικεντρώνονται στα εξής:

    - Προώθηση της απασχόλησης, της ανάπτυξης, της κοινωνικής ένταξης και της τοπικής ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της βιοοικονομίας και της αειφόρου δασοκομίας

    - Προσέλκυση νέων γεωργών και διευκόλυνση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων στις αγροτικές περιοχές

    - Βελτίωση της ανταπόκρισης της γεωργίας της ΕΕ στις κοινωνικές απαιτήσεις όσον αφορά τα τρόφιμα και την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλών, θρεπτικών και βιώσιμων τροφίμων, καθώς και της καλής μεταχείρισης των ζώων

    Η μελλοντική ΚΓΠ και οι "ζωντανές" αγροτικές περιοχές

    Πολλές αγροτικές περιοχές στην ΕΕ υποφέρουν από διαρθρωτικά προβλήματα, όπως έλλειψη ελκυστικών ευκαιριών απασχόλησης, έλλειψη δεξιοτήτων, ανεπαρκής επένδυση στη συνδεσιμότητα και βασικές υπηρεσίες και σημαντική διαρροή νέων. Η μελλοντική ΚΓΠ θα βοηθήσει τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να αναπτύξουν το μη αστικό περιβάλλον τους.

    Νέος τρόπος εργασίας

    Η μελλοντική ΚΓΠ αποσκοπεί στην ενίσχυση του κοινωνικοοικονομικού ιστού των αγροτικών περιοχών, παρέχοντας στα κράτη μέλη την ευελιξία και τη στήριξη για την προσαρμογή των παρεμβάσεων στις τοπικές ανάγκες και συνθήκες μέσω ενός εκσυγχρονισμένου, απλουστευμένου και λιγότερο συντηρητικού τρόπου εργασίας με λιγότερους κανόνες. Αυτό θα βοηθήσει στην εξάλειψη του υπερβολικού διοικητικού φόρτου και του άγχους, θα δημιουργήσει προσαρμοσμένες δράσεις που βασίζονται στις επιδόσεις, θα ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη συνεργασία με τα κράτη μέλη και τις κοινότητες και θα αποκαταστήσει την κοινωνικοοικονομική και περιβαλλοντική ζωτικότητα των αγροτικών περιοχών.

    Οικονομική υποστήριξη

    Τουλάχιστον το 5% της συνολικής συνεισφοράς του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) ενός κράτους μέλους θα διατεθεί για τοπικές εξελίξεις υπό την ηγεσία της κοινότητας στο πλαίσιο του προγράμματος LEADER .
    Περίπου 30% θα διατεθούν για μέτρα που καλύπτουν συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς και κλιματικούς στόχους (π.χ. περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, βιολογική γεωργία, γεωργία, βιο-οικονομία, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).

    Τα κράτη μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν το 15% του προϋπολογισμού τους για άμεσες πληρωμές στον προϋπολογισμό του ΕΓΤΑΑ - ακόμη περισσότερο για όσους λαμβάνουν πρόσθετα μέτρα για να προστατεύσουν το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους και τη βιοποικιλότητα, να επιτύχουν τους στόχους για την αλλαγή του κλίματος και να υποστηρίξουν τους νέους αγρότες!
    Διαχείριση κινδύνων και Συμβουλευτική Υπηρεσία Γεωργίας

    Η γεωργία και η παραγωγή τροφίμων μπορεί να είναι επικίνδυνη επιχείρηση. Οι φυσικές δυνάμεις (ξηρασία, πλημμύρες, παράσιτα και ασθένειες), οι διακυμάνσεις της αγοράς και το κόστος εκκίνησης / παραγωγής αποτελούν όλες σοβαρές απειλές για τα εισοδήματα και το εισόδημα. Μέσω του προϋπολογισμού του ΕΓΤΑΑ και της συμβουλευτικής υπηρεσίας γεωργικών εκμεταλλεύσεων, η μελλοντική ΚΓΠ θα συμβάλει στην παροχή συμβουλών και υποστήριξης στους αγρότες για τη διαχείριση των κινδύνων και την πρόκληση των χρόνων παρέχοντας κατάλληλα εργαλεία διαχείρισης κινδύνων, ασφάλιστρα και αμοιβαία κεφάλαια (για απώλειες παραγωγής και εισοδήματος) τις γεωργικές τους πρακτικές, καθώς και την παροχή κατάρτισης και πλατφόρμας ανταλλαγής γνώσεων.

    Η καινοτομία και η ανταλλαγή γνώσεων αποτελούν αντικειμενικούς στόχους της μελλοντικής ΚΓΠ, που στηρίζουν την ανάπτυξη των γεωργικών, δασικών και αγροτικών επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό τα κράτη μέλη, μέσω του στρατηγικού τους σχεδίου για την ΚΓΠ, να δώσουν προτεραιότητα και να ενισχύσουν την υπηρεσία παροχής γεωργικών συμβουλών στους αγρότες και να υποστηρίξουν τη διαδραστική και συνεργατική καινοτομία μεταξύ των συμβουλευτικών υπηρεσιών, της έρευνας και των αγροτικών δικτύων.

    Έξυπνα Χωριά, Καινοτομία και Έρευνα

    Η ΚΓΠ αποτελεί μία από τις πολιτικές της ΕΕ που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία «έξυπνα χωριά». Οι κοινές ευρωπαϊκές και εθνικές επενδύσεις σε υποδομές, σύνδεση ευρυζωνικών συνδέσεων, φυσικό περιβάλλον και ανθρώπινο κεφάλαιο έχουν ζωτική σημασία για τη δημιουργία ζωντανών αγροτικών περιοχών, που προσφέρουν υψηλή ποιότητα ζωής στις αγροτικές κοινότητες και που στηρίζουν τη βιώσιμη και ποιοτική απασχόληση και την κοινωνική ένταξη.

    Για την επόμενη ΚΓΠ, 10 δισ. ευρώ από το πρόγραμμα Horizon Europe θα διατεθούν για την έρευνα και την καινοτομία στον τομέα των τροφίμων, της γεωργίας, της αγροτικής ανάπτυξης και της βιοοικονομίας. Η γεωργική ευρωπαϊκή εταιρική σχέση για την καινοτομία θα συνεχίσει να υποστηρίζει έργα τοπικού χαρακτήρα και τη χρηματοδότηση νέων επιχειρήσεων και υπηρεσιών, βασισμένων στις ψηφιακές τεχνολογίες καθώς και στην αυξημένη συνδεσιμότητα, για την προώθηση της ανταγωνιστικής και αειφόρου γεωργίας και της δασοκομίας για τη βελτίωση της ζωής στις αγροτικές περιοχές.

    Νέοι αγρότες και ανάπτυξη αγροτικών επιχειρήσεων

    Ο ευρωπαϊκός γεωργικός τομέας χαρακτηρίζεται από γήρανση του γεωργικού πληθυσμού. Το 2010, μόνο το 7,5% των αγροτών ήταν 35 ετών ή νεότεροι, 53% ήταν άνω των 55 ετών, ενώ 30% ήταν άνω των 65 ετών. Η γεωργική κοινότητα χρειάζεται ένεση νέου αίματος. Ωστόσο, οι νέοι γεωργοί, οι ηλικιωμένοι γεωργοί και οι νεοεισερχόμενοι αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια και κινδύνους.

    Η μελλοντική ΚΓΠ αναγνωρίζει τη σημασία της προσέλκυσης νέων ανδρών και γυναικών στον τομέα και τη διευκόλυνση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων στις αγροτικές περιοχές. Μέσω του νέου τρόπου εργασίας, τα κράτη μέλη θα περιγράψουν με σαφήνεια την προσέγγισή τους και το σύνολο των παρεμβάσεών τους για την υποστήριξη της ανανέωσης των γενεών στο στρατηγικό τους σχέδιο για την ΚΓΠ.

    Ορισμένοι από τους τρόπους με τους οποίους τα κράτη μέλη μπορούν να παράσχουν ειδική βοήθεια και στήριξη στους νέους γεωργούς και στην ανάπτυξη των αγροτικών επιχειρήσεων περιλαμβάνουν:

    Τουλάχιστον το 2% του ετήσιου προϋπολογισμού άμεσων πληρωμών για χρηματοπιστωτικά μέσα για νέους γεωργούς και νεοεισερχομένους.

    Η μελλοντική ΚΓΠ θα στηρίξει επίσης τα κράτη μέλη στην ενίσχυση της εγκατάστασης νέων γεωργών και νέων επιχειρήσεων αγροτικής ανάπτυξης, με ανώτατο όριο στήριξης ύψους 100.000 ευρώ (από 70.000 ευρώ της τρέχουσας ΚΓΠ).

    Επιπλέον, τα κράτη μέλη μπορούν να δημιουργήσουν συμπληρωματική στήριξη εισοδήματος (CIS) για τους νέους γεωργούς ώστε να παρέχουν πρόσθετη στήριξη εισοδήματος μετά την αρχική εγκατάσταση. Το ΤΣΠ θα καταβάλλεται ετησίως ως αποσυνδεδεμένη πληρωμή ανά επιλέξιμο εκτάριο.

    Τα κράτη μέλη θα έχουν την ευελιξία να χρησιμοποιούν μέρος του προϋπολογισμού τους από το ΕΓΤΑΑ για την υποστήριξη και τη χρηματοδότηση διακρατικών μαθησιακών προγραμμάτων (π.χ. προγράμματα Erasmus), με επίκεντρο τους νέους γεωργούς.
    Κοινωνικές ανησυχίες και βιώσιμη γεωργική παραγωγή

    Τα τελευταία χρόνια, οι κοινωνικές προσδοκίες όσον αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων, καθώς και τα πρότυπα για την προστασία του περιβάλλοντος και την καλή διαβίωση των ζώων έχουν αυξηθεί σημαντικά. Ο σημαντικότερος ρόλος της ΚΓΠ είναι να βοηθήσει τους γεωργούς να προβλέψουν τις εξελίξεις και να προσαρμόσουν την παραγωγή με βάση τα μηνύματα της αγοράς και τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Στην ΚΓΠ μετά το 2020, οι χώρες της ΕΕ θα μπορέσουν να σχεδιάσουν τα στρατηγικά τους σχέδια για την ΚΓΠ για να θέσουν αυστηρότερες απαιτήσεις ασφάλειας και ποιότητας των τροφίμων(π.χ. μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων ή αντιβιοτικών) για τους αγρότες οι οποίοι στη συνέχεια λαμβάνουν οικονομική στήριξη όταν συμμορφώνονται αυτές τις απαιτήσεις.

    Τοπικά παραγόμενο, υγιεινό φαγητό

    Όλο και περισσότερο, οι άνθρωποι θέλουν τρόφιμα που προσφέρουν ευρύτερα οφέλη για την κοινωνία: βιολογικά προϊόντα, προϊόντα με γεωγραφικές ενδείξεις(GI), τοπικές σπεσιαλιτέ και καινοτόμα τρόφιμα. Μέσω της αγροτικής ανάπτυξης και των διεθνών δραστηριοτήτων προώθησης, η μελλοντική ΚΓΠ θα συνεχίσει να υποστηρίζει και να προωθεί τα προϊόντα αυτά και τα προστιθέμενα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα θα βοηθά τους αγρότες να προσαρμόζουν την παραγωγή τους σύμφωνα με τα σήματα της αγοράς και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.

    Θα καταστήσει τα προϊόντα αυτά ελκυστικότερα για τους αγρότες και τους καταναλωτές, εκσυγχρονίζοντας και απλουστεύοντας τη διαδικασία καταχώρισης και έγκρισης και ενισχύοντας την προστασία από την παραχάραξη. Αυτό θα μειώσει τη διοικητική επιβάρυνση, θα ενισχύσει την εμπορική αξία του προϊόντος και θα απλοποιήσει τις διαδικασίες εμπορίας και προώθησης, καθιστώντας έτσι ευκολότερη και σαφέστερη τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές.

    Υγεία των ζώων και των φυτών

    Η μελλοντική ΚΓΠ συμβάλλει στην εναρμόνιση των κανονισμών και των προτύπων της ΕΕ για την αντιμετώπιση της υγείας και της καλής μεταχείρισης των ζώων και της χρήσης φυτοφαρμάκων. Εφαρμόζει μέτρα παρακολούθησης για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση της κατάχρησης. Για να αντιμετωπιστεί το θέμα της αντιμικροβιακής αντοχής, τα κράτη μέλη μπορούν να σχεδιάσουν τα στρατηγικά τους σχέδια για την ΚΓΠ για να βοηθήσουν τους αγρότες να βελτιώσουν την πρακτική εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ για την καλή μεταχείριση των ζώων ή να αυξήσουν περαιτέρω τα πρότυπα των ζώων μέσω εθελοντικών πρωτοβουλιών.

    Σε εθνικό επίπεδο, η Συμβουλευτική Υπηρεσία Γεωργίας (FAS) διαδραματίζει ζωτικό ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα υγείας και ανησυχίες. Η αύξηση της ευαισθητοποίησης και η εκπαίδευση των γεωργών, η ανάπτυξη σχεδίων για την υγεία των αγροκτημάτων ή τα ολοκληρωμένα σχέδια διαχείρισης των επιβλαβών οργανισμών και η χρήση των νέων τεχνολογιών είναι όλα βασικά μέτρα που είναι απαραίτητα για τη μείωση των κινδύνων για τη δημόσια υγεία.

    Γεωργία και απόβλητα τροφίμων

    Οκτώ εκατομμύρια τόνοι τροφίμων σπαταλώνται στην ΕΕ ετησίως. Αυτό κοστίζει 143 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η βιοοικονομία χρησιμοποιεί ανανεώσιμους βιολογικούς πόρους από τη ξηρά και τη θάλασσα για να παράγει όχι μόνο τρόφιμα αλλά και υλικά και ενέργεια. Με την ενσωμάτωση των αρχών της βιοοικονομίας στις γεωργικές κοινότητες και στις επιχειρήσεις, αυτά τα απόβλητα τροφίμων μπορούν να μετατραπούν σε οικονομική δραστηριότητα.

    Η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να έχει σημαντικά οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη και να βοηθήσει τα κράτη μέλη να επιτύχουν τους στόχους τους για την κλιματική αλλαγή.

    Η μελλοντική ΚΓΠ αποσκοπεί στην ενίσχυση της βιωσιμότητας της τροφικής αλυσίδας βοηθώντας τα κράτη μέλη να μειώσουν τα απόβλητα τροφίμων και τις απώλειες τροφίμων. Η έρευνα, οι νέες τεχνολογίες, η καινοτομία και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υποστηρίζονται από τη μελλοντική ΚΓΠ, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την προσπάθεια για τη δημιουργία ενός αγροτικού τομέα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ο οποίος θα είναι βιώσιμος και αποτελεσματικός από πλευράς πόρων.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ