Τρίτη, 23 Ιουλίου 2024 17:46

ΚΕΟΣΟΕ: 15 εκατ. ευρώ για απόσταξη κρίσης πορτογαλικών κρασιών

Γράφτηκε από

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει ότι κινητοποιεί 15 εκατ. ευρώ από το γεωργικό αποθεματικό για να στηρίξει τους Πορτογάλους οινοπαραγωγούς που αντιμετωπίζουν, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας τους, «σοβαρές διαταραχές της αγοράς».

Είναι ο συνδυασμός πολλών παραγόντων που οδήγησαν τις πορτογαλικές αρχές να ζητήσουν, για δεύτερη συνεχή χρονιά, ενίσχυση για απόσταξη κρίσης. Υπενθυμίζουμε ότι το 2023, η Πορτογαλία επωφελήθηκε από έναν προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ. Φέτος, η κατάσταση δεν βελτιώθηκε λόγω της ελαφράς πτώσης των εξαγωγών το 2023 και της συγκομιδής του 2023 κατά 10% σε σύγκριση με την προηγούμενη, φθάνοντας τα 7,5 εκατομμύρια εκατόλιτρα.

Επίσης, υπό αμφισβήτηση, σύμφωνα με επαγγελματικές οργανώσεις, είναι οι χύδην εισαγωγές από την Ισπανία που θα συνέβαλαν στη «διόγκωση των πλεοναζόντων αποθέματων». Οι Πορτογάλοι επαγγελματίες καταγγέλλουν επίσης τον αθέμιτο ανταγωνισμό, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την παραπλανητική σήμανση ως προς την προέλευση των προϊόντων.

Ορισμένοι επαγγελματίες εξαιρούνται από το μέτρο

Σε δελτίο τύπου, το πορτογαλικό Υπουργείο Γεωργίας αναφέρει ότι η στήριξη των 15 εκατ. ευρώ που χορηγήθηκε για την απόσταξη κρίσης φέτος είναι «ένα προσωρινό και έκτακτο μέτρο κρίσης που δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον».

Σύμφωνα με την ΚΕΟΣΟΕ, ο José Manuel Fernandez, Υπουργός Γεωργίας, επισημαίνει ταυτόχρονα την ανάγκη «να αυξηθούν τα ποσά που διατίθενται για την προώθηση, για την άρση των τελωνειακών φραγμών σε τρίτες χώρες για τη διευκόλυνση της εξαγωγής των κρασιών μας και για μέτρα που προάγουν τη βελτίωση στο εισόδημα των παραγωγών». Η πορτογαλική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους για να αποτρέψει τις παράνομες εισαγωγές κρασιού και θα ενισχύσει τα κριτήρια για τη χορήγηση αυτής της στήριξης. Οι παραγωγοί που έχουν εισαγάγει κρασί τα τελευταία τρία χρόνια δεν θα έχουν πράγματι πρόσβαση σε αυτήν την ενίσχυση απόσταξης.

Ένα πρωτοφανές πλεόνασμα αποθεμάτων κρασιού

Το Υπουργείο Γεωργίας και Αλιείας έχει λάβει μέτρα «για την επίλυση ενός σοβαρού προβλήματος που κληρονόμησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και το οποίο οδήγησε σε ένα άνευ προηγουμένου πλεόνασμα στα αποθέματα κρασιού». Και πρέπει να διευκρινιστεί ότι: «Ορισμένα μέτρα περιελάμβαναν την απαγόρευση της εισόδου χύμα, στην οριοθετημένη περιοχή Douro, όπως σταφυλιών, γλευκών, κρασιών και άλλων αμπελοοινικών προϊόντων που δεν καλύπτονται από το καθεστώς Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης ή Γεωγραφικής Ένδειξης Προστατευόμενης από το Πορτογαλικό Ινστιτούτο Οίνου (IVDP) τον Μάιο του 2024.

Αναφέροντας επίσης τη μείωση των πωλήσεων κόκκινων κρασιών ως μία από τις αιτίες των πορτογαλικών πλεονασμάτων, καθώς και την ισχυρότερη αύξηση της παραγωγής στην Πορτογαλία πέρυσι μεταξύ όλων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικαιολογεί αυτή τη βοήθεια δηλώνοντας ότι «Οι οινοπαραγωγοί στην Πορτογαλία υποφέρουν από ανισορροπίες στην αγορά που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε παρατεταμένη και βαθύτερη κρίση».

Πηγή: Etheas.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 23 Ιουλίου 2024 12:35

Σχετικά Άρθρα

  • Νέο δίκτυο δεδομένων βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων
    Νέο δίκτυο δεδομένων βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων

    Οι νέοι κανόνες για το δίκτυο δεδομένων βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων (FSDN) εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της ανάλυσης για τη στήριξη ενός πιο βιώσιμου γεωργικού τομέα και της στοχευμένης χάραξης πολιτικής βάσει δεδομένων.

    Από το 2025, τα κράτη μέλη θα συλλέγουν νέα δεδομένα σε επίπεδο γεωργικής εκμετάλλευσης, παρέχοντας μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της βιωσιμότητας στη γεωργία και των οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών της διαστάσεων.

    Το νέο FSDN βασίζεται στο μακροχρόνιο Δίκτυο Γεωργικής Λογιστικής Πληροφόρησης (FADN), το οποίο έχει παράσχει πολύτιμες γνώσεις για την αγροτική οικονομία για σχεδόν έξι δεκαετίες. Το Δίκτυο είναι μια μοναδική πηγή μικροοικονομικών και λογιστικών δεδομένων που προέρχονται κάθε χρόνο από περισσότερες από 80.000 γεωργικές εκμεταλλεύσεις της ΕΕ και τα δεδομένα βιωσιμότητας για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα θα προστεθούν τώρα στο νέο FSDN.

    Η αναβάθμιση στο FSDN είναι αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με τα κράτη μέλη, τα οποία συνεργάστηκαν με την Επιτροπή για την ανάπτυξη ενός πλαισίου που ανταποκρίνεται στην ανάγκη για αξιόπιστα δεδομένα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή εφαρμογή και ελαχιστοποιώντας τον φόρτο για τους γεωργούς και τις εθνικές διοικήσεις.

    Επιπλέον, το FSDN θα διευκολύνει την πρόσβαση και τη χρήση πληροφοριών από διαφορετικές πηγές, σύμφωνα με την αρχή «συλλέξτε μία φορά, επαναχρησιμοποιήστε πολλές φορές».

    Αυτό θα συμβάλει στη μείωση του φόρτου εργασίας για τους γεωργούς και τις εθνικές διοικήσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε ενωσιακό επίπεδο. Επιπλέον, θα παράσχει πληρέστερη εικόνα και θα καταστήσει δυνατή τη λήψη καλύτερα τεκμηριωμένων αποφάσεων, συγκεντρώνοντας πληροφορίες από το FSDN, τα στρατηγικά σχέδια της ΚΓΠ και το ΟΣΔΕ, μεταξύ άλλων θεμάτων, σχετικά με τις γεωργικές πρακτικές, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις οικονομικές επιδόσεις.

    Η εφαρμογή του FSDN ανοίγει νέες ευκαιρίες για καλύτερη ανάλυση των επιδόσεων βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, τόσο για τους γεωργούς που συμμετέχουν στο δίκτυο, όσο και για άλλους μη συμμετέχοντες γεωργούς (που εξακολουθούν να βασίζονται σε στοιχεία του ΔΓΛΠ/FSDN), προωθώντας έτσι έναν πιο βιώσιμο και ανταγωνιστικό γεωργικό τομέα. Οι συστάσεις του στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον της γεωργίας της ΕΕ αναγνωρίζουν τη σημασία του νέου FSDN για την αξιολόγηση δεικτών βιωσιμότητας, τη δοκιμή μεθόδων συλλογής δεδομένων, την παρακολούθηση της βιωσιμότητας σε επίπεδο γεωργικής εκμετάλλευσης και τη συμβολή στο μελλοντικό σύστημα συγκριτικής αξιολόγησης της ΕΕ.

    Για να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στο νέο πλαίσιο συλλογής δεδομένων, ο κανονισμός εισάγει μια σταδιακή προσέγγιση εφαρμογής, επιτρέποντας στα κράτη μέλη να προσαρμόσουν σταδιακά τα συστήματα και τις διαδικασίες τους με την πάροδο του χρόνου. Επιπλέον, ο κανονισμός περιλαμβάνει ρήτρα αναθεώρησης, η οποία θα επιτρέψει στην Επιτροπή και τα κράτη μέλη να επανεξετάσουν και να προσαρμόσουν το πλαίσιο, ανάλογα με τις ανάγκες, λαμβάνοντας υπόψη το αποτέλεσμα των πρώτων ετών εφαρμογής.

    Η μετάβαση στο FSDN υποστηρίζεται από σημαντικούς πρόσθετους πόρους, χρηματοδοτούμενους από την ΕΕ, με τη μορφή εφάπαξ συνεισφοράς στις δαπάνες εγκατάστασης ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίοι θα διατεθούν στα κράτη μέλη στο τέλος του 2024 για τη διευκόλυνση της ομαλής υλοποίησης. Επιπλέον, η ετήσια τρέχουσα χρηματοδότηση της ΕΕ θα αυξηθεί, για τη στήριξη της ετήσιας λειτουργίας και συντήρησης του FSDN, και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από τα κράτη μέλη για την παροχή κινήτρων στους γεωργούς για τη συμμετοχή τους, εφόσον το επιλέξουν.

    Ιστορικό

    Τον Ιούνιο του 2022 η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση για νέο πλαίσιο συλλογής δεδομένων για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1217/2009 του Συμβουλίου. Μετά τη θετική ψήφο της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 17 Οκτωβρίου 2023 και την έγκριση από το Συμβούλιο στις 13 Νοεμβρίου 2023, ο κανονισμός (ΕΕ) 2023/2674 για τη μετατροπή του ΔΓΛΠ σε FSDN (βασική πράξη FSDN) δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ στις 29 Νοεμβρίου 2023. Ο βασικός νόμος FSDN θεσπίζει τον κατάλογο των οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών θεμάτων που πρέπει να καλύπτονται από τη συλλογή δεδομένων.

    Τα δεδομένα του FSDN θα στηρίξουν την ανάπτυξη τεκμηριωμένων πολιτικών και πολιτικών βάσει επιδόσεων, καθώς και την ανάλυση των γεωργικών τομέων στα κράτη μέλη και στην Ένωση συνολικά, μετρώντας την πρόοδο και παρέχοντας πολύτιμη καθοδήγηση στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Το FSDN θα συμβάλει στην ανάλυση των ενισχυμένων οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών διαστάσεων της ΚΓΠ, στη βελτίωση των συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους γεωργούς και στη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη της αλυσίδας εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων διατροφής.

    Παράλληλα, ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2024/2499, που εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024, προβλέπει σημαντική χρηματοδοτική συνεισφορά στις δαπάνες εγκατάστασης των κρατών μελών που σχετίζονται με τη μετάβαση.

    Χρειάστηκε παράγωγο δίκαιο για να εξομαλυνθούν ορισμένες λεπτομέρειες για την πλήρη εφαρμογή του νέου δικτύου δεδομένων. Τον Μάρτιο του 2024 η Επιτροπή εξέδωσε τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2024/1417, συμπεριλαμβανομένων κανόνων για τον προσδιορισμό του ετήσιου εισοδήματος, την ανάλυση βιωσιμότητας και την πρόσβαση σε δεδομένα για ερευνητικούς σκοπούς.

    Στη συνέχεια, η Επιτροπή υπέβαλε εκτελεστικό κανονισμό στην επιτροπή FSDN στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ο οποίος έλαβε θετική ψήφο από τα κράτη μέλη. Παρέχει λεπτομερή ορισμό των μεταβλητών, των μεθόδων επιλογής του δείγματος, των διατάξεων κοινοχρησίας δεδομένων και των χρηματοδοτικών κατανομών.

    Πηγή: Etheas.gr

  • LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα
    LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα

    Το πρόστιμο στην Linkedin επέβαλε η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Πρόστιμο ύψους 310 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην LinkedIn για παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των δεδομένων, όπως αναφέρει το Associated Press.

    Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων – Data Protection Commission DPC- επέπληξε τον ιστότοπο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη Microsoft λόγω ανησυχιών σχετικά με τη «νομιμότητα, τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια» της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς.

    Οι παραβιάσεις της Linkedin

    Ο εποπτικός φορέας είναι η εθνική ανεξάρτητη αρχή που είναι υπεύθυνη για την προάσπιση του θεμελιώδους δικαιώματος των ατόμων στην ΕΕ να προστατεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα.

    Η DPC είναι η εποπτική αρχή της Ιρλανδίας για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) και έχει επίσης λειτουργίες και εξουσίες που σχετίζονται με άλλα σημαντικά ρυθμιστικά πλαίσια, συμπεριλαμβανομένων των ιρλανδικών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων (2011) και της Οδηγίας της ΕΕ, γνωστής ως Οδηγία επιβολής του νόμου.

    Είναι ο κύριος ρυθμιστικός φορέας προστασίας του LinkedIn στην ΕΕ των 27 χωρών, επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Ο εποπτικός φορέας ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε έρευνα η οποία διαπίστωσε ότι η LinkedIn δεν είχε νόμιμη βάση για τη συλλογή δεδομένων ώστε να μπορεί να στοχεύει χρήστες με διαδικτυακές διαφημίσεις, γεγονός που αποτελεί παραβίαση των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής που είναι γνωστοί ως Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ή GDPR. Διέταξε το LinkedIn να συμμορφωθεί με τους κανόνες.

    Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων «χωρίς κατάλληλη νομική βάση αποτελεί σαφή και σοβαρή παραβίαση» του δικαιώματος στην προστασία των δεδομένων στην ΕΕ, ανέφερε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής επίτροπος Graham Doyle.

    Η LinkedIn από την πλευρά του υποστήριξε ότι ενώ πιστεύει ότι «συμμορφώνεται» με τους κανόνες, εργάζεται ωστόσο για να διασφαλίσει ότι οι «διαφημιστικές πρακτικές» του πληρούν τις απαιτήσεις.

    Η Microsoft ανακοίνωσε πέρυσι ότι αναμένεται να χρεωθεί με περίπου 425 εκατομμύρια δολάρια για πιθανό πρόστιμο από την ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για το LinkedIn.

    Πηγή: OT.gr - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • ΕΕ: Όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με μελέτη
    ΕΕ: Όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με μελέτη

    Σχεδόν ένας μουσουλμάνος στους δύο είπε τώρα ότι αντιμετωπίζει ρατσισμό στην καθημερινή ζωή του, σε σύγκριση με 39% το 2016

    Οι μισοί από τους μουσουλμάνους που ζουν μέσα στην ΕΕ λένε πως υφίστανται καθημερινά διακρίσεις, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, μια κατάσταση που είχε επιδεινωθεί πριν ακόμη από την «κορύφωση του μίσους» που προκλήθηκε από τις επιθέσεις της Χαμάς στο ισραηλινό έδαφος. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν δείχνουν ότι είναι «όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην ΕΕ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FRA) Νικόλ Ρομέν.
    Από τα 9.600 πρόσωπα που ερωτήθηκαν στο διάστημα από τον Οκτώβριο 2021 ως τον Οκτώβριο 2022 σε 13 χώρες της ΕΕ, σχεδόν ένας μουσουλμάνος στους δύο είπε ότι αντιμετωπίζει ρατσισμό στην καθημερινή ζωή του, σε σύγκριση με 39% το 2016, όταν είχε πραγματοποιηθεί η προηγούμενη μελέτη. Από τις 7 Οκτωβρίου 2023, οι μελέτες δείχνουν «μια κορύφωση του μίσους εναντίον των μουσουλμάνων», που τροφοδοτείται από τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, προσθέτει η Ρομέν. Τον Ιούλιο, ο οργανισμός αυτός της ΕΕ που έχει την έδρα του στη Βιέννη, είχε δημοσιοποιήσει μια μελέτη για την «ανερχόμενη πλημμυρίδα του αντισημιτισμού».

    Η Αυστρία (71%) και η Γερμανία (68%) είναι οι δύο χώρες στις οποίες διαμαρτύρονται περισσότερο ότι είναι θύματα ρατσισμού. Η Γαλλία βρίσκεται στο 39%, ενώ η Ισπανία και η Σουηδία έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας και στην αναζήτηση στέγης, η έρευνα κάνει λόγο για μια «κάθετη άνοδο» των διακρίσεων, με τις γυναίκες που φορούν ενδύματα με βάση τη θρησκεία τους να είναι πιο εκτεθειμένες απ' ό,τι αυτές που δεν τα φορούν, όπως και από τους άνδρες.
    Σύμφωνα μ' αυτή τη μελέτη, «οι μουσουλμάνοι γίνονται στόχοι όχι μόνο εξαιτίας της θρησκείας τους, αλλά επίσης για το χρώμα του δέρματός τους και για την εθνοτική ή μεταναστευτική προέλευσή τους». «Σχεδόν οι μισοί πιστεύουν πως η τελευταία σύλληψή τους οφειλόταν στο φυλετικό προφίλ τους» και ήταν παράνομη, ενώ είναι «τρεις φορές πιθανότερο απ' ό,τι ο γενικός πληθυσμός να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο».

    Μπροστά σ' αυτά τα «ανησυχητικά» συμπεράσματα, ο FRA συνιστά στην ΕΕ να επικεντρώσει στην αντιμετώπιση του ρατσισμού εναντίον των μουσουλμάνων, ο οποίος «επιδεινώνεται», σύμφωνα με την πρόεδρο του οργανισμού Σίρπα Ραούτιο, «από μια ρητορική απανθρωποίησης την οποία παρατηρούμε σε όλη την ήπειρο».

    Οι μουσουλμάνοι αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη σε μέγεθος θρησκευτική ομάδα της ΕΕ και 26 εκατομμύρια ζουν στο έδαφός της, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις του Pew Research Center, που χρονολογούνται από το 2016, δηλαδή αποτελούν το 5% του συνολικού πληθυσμού. Οι περισσότεροι κατοικούν στη Γαλλία και τη Γερμανία.

    Ο αριθμός αυτός «έχει αυξηθεί σημαντικά αυτά τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των προσώπων που διαφεύγουν από τις συγκρούσεις στο Αφγανιστάν, το Ιράκ και τη Συρία», υπογραμμίζεται στην έκθεση. Η πρώτη έκθεση του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ είχε συνοδευθεί από τη δημιουργία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της θέσης του συντονιστή της μάχης εναντίον του μίσους κατά των μουσουλμάνων.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ABEDIN TAHERKENAREH
  • ΚΕΟΣΟΕ: Πρόσθετα διοικητικά κόστη για τα κρασιά στην αγγλική αγορά
    ΚΕΟΣΟΕ: Πρόσθετα διοικητικά κόστη για τα κρασιά στην αγγλική αγορά

    Στις 30 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία της παρουσίασης του φθινοπωρινού Finance Act, η βρετανική κυβέρνηση ενδέχεται να αποφασίσει να παρατείνει το μορατόριουμ στο φορολογικό σύστημα μετά το Brexit που αποφασίστηκε από τους προκατόχους της. Στο μεταξύ, οι μεγάλοι έμποροι λιανικής προειδοποιούν τους πελάτες τους για τους μεγάλους κινδύνους που ενυπάρχουν σε αυτό το σύστημα, δηλώνει με σημερινή ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ.

    Τον Αύγουστο του 2023, τέθηκε σε ισχύ μια νέα μέθοδος υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αλκοολούχα ποτά, οδηγώντας στη μεγαλύτερη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη Βρετανία εδώ και 50 χρόνια. Για να εξομαλύνει τον αντίκτυπο αυτού του μέτρου από τις σοβαρές συνέπειες, η κυβέρνηση εκείνη την εποχή έθεσε σε εφαρμογή μια μεταβατική περίοδο, που λήγει την 1η Φεβρουαρίου.

    Από την ημερομηνία αυτή και πέρα, το μεμονωμένο εύρος από 11,5% έως 14,5% αλκοόλ – όπου όλα τα κρασιά φορολογούνται με τον συντελεστή που ισχύει για κρασιά αλκοολικού βαθμού 12,5%, δηλαδή με 2,67 £ ή 3,20 ευρώ ανά φιάλη – θα αντικατασταθεί με αυξήσεις ανά 0,1%/ανά βαθμό αλκοόλ. Εάν τα κρασιά αλκοολικού βαθμού 12% φορολογούνται με 2,56 £ ανά φιάλη, ποσό πιο συμφέρον από ό,τι σήμερα, στα 12,7% vol, ενώ ο φόρος αυξάνεται σε 2,71 £ ή 3,09 £ για ένα κρασί που περιέχει 14,5% vol, σύμφωνα με το Wine & Spirit Trade Association που εκπροσωπεί περισσότερους από 300 παραγωγούς, εισαγωγείς, εμπόρους και μεταφορείς κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών.

    Δημοσιονομική και διοικητική επιβάρυνση

    Αυτή δεν είναι η μόνη συνέπεια αυτού του μέτρου. Όχι μόνο απλούστευση του φορολογικού συστήματος δεν υπάρχει, όπως ισχυρίστηκε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά βρετανικές εταιρείες επισημαίνουν σημαντική διοικητική επιβάρυνση που συνδέεται με τα 30 φορολογικά κλιμάκια που δυνητικά επηρεάζουν τα κρασιά μεταξύ 11,5% και 14,5% αλκοόλ. Σε επιστολή προς τους πελάτες της, η βρετανική εταιρεία λιανικής Majestic (περισσότερα από 200 σημεία πώλησης) εκτιμά ότι «εταιρείες όπως η δική μας θα πρέπει να κάνουν εξαψήφιες επενδύσεις μόνο και μόνο για να αναπτύξουν συστήματα ικανά να διαχειρίζονται αυτή τη νέα προσέγγιση. Συνέπεια: τα ποσά αυτά πρέπει απαραίτητα να επιβαρύνουν τις τιμές των κρασιών στο στάδιο της λιανικής πώλησης. Επιπλέον, οι τιμές θα διαφέρουν ανάλογα με τον τρύγο, διότι οποιαδήποτε αλλαγή στον αλκοολικό τίτλο ενός κρασιού – που προκαλείται για παράδειγμα από τις κλιματικές συνθήκες της χρονιάς – θα συνοδεύεται από αύξηση ή μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης». Τέλος, η Majestic αναμένει μια αποδέσμευση ορισμένων παραγωγών από τη βρετανική αγορά λόγω της δυσκινησίας του νέου συστήματος: «Τα μικρά κτήματα που παράγουν υπέροχα κρασιά αναμφίβολα δεν θα τροποποιήσουν τα συστήματα που υπάρχουν για γενιές, ώστε να προσαρμοστούν μόνο στη βρετανική αγορά».

    Μεγάλη πτώση των φορολογικών εσόδων

    Μαζί με τη Majestic συντάσσονται κορυφαίοι εισαγωγείς και έμποροι όπως οι Laithwaites, The Wine Society και Cambridge Wine Merchants. Ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν μια εκστρατεία ενημέρωσης στις αρχές Οκτωβρίου με σκοπό να προειδοποιήσουν τους πελάτες τους για μελλοντικές εξελίξεις και να τους παροτρύνουν να επικοινωνήσουν με τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους τους, ώστε η κυβέρνηση να αλλάξει πορεία και, τουλάχιστον, να διατηρήσει το μορατόριουμ.

    Οι βρετανοί επαγγελματίες προβάλλουν ένα ισχυρό επιχείρημα: «Μεταξύ Σεπτεμβρίου 2023 και Αυγούστου 2024, τα στοιχεία της Φορολογικής και Τελωνειακής Υπηρεσίας δείχνουν ότι τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αλκοόλ μειώθηκαν συνολικά κατά 1,3 δισεκατομμύρια λίρες (1,55 δισεκατομμύρια ευρώ) από το ένα έτος στο άλλο. Η πτώση μόνο για τα κρασιά ανέρχεται σε 238 εκατομμύρια £ (284 εκατομμύρια ευρώ). Αυτό συνέβη, μετά από «αύξηση άνω του 10% στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα οινοπνευματώδη και τις μπύρες και τουλάχιστον 20% για τα περισσότερα κρασιά», σημειώνει η WSTA. Και σημειώνει ότι «προς το παρόν, η νέα κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία ένδειξη για την πρόθεσή της να διατηρήσει οριστικά τη μείωση».

    Πηγή: Etheas.gr

  • Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους
    Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους

    Σκάνδαλο μεγατόνων με νοθεία στο μέλι αποκαλύπτει η Ευρωπαίκή Επιτροπή. Το 50% του μελιού είναι νοθευμένο με φθηνά εισαγόμενα μέλια. Μελισσοκομικές ενώσεις ανεβάζουν τη νοθεία στο 80%.

    Σε κρίση βρίσκεται η εγχώρια και η ευρωπαϊκή αγορά μελιού εδώ και αρκετά χρόνια, με τους μελισσοκόμους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η μελισσοκομία δεν θα καταφέρει να επιβιώσει στον αθέμιτο ανταγωνισμό, που έχει δημιουργηθεί από τη νοθεία στο μέλι και τις αθρόες εισαγωγές.

    Αυτή την στιγμή η Ευρώπη κινδυνεύει ακόμα και να χάσει το ρόλο της ως βασικός παραγωγός μελιών, με τους επαγγελματίες μελισσοκόμους να προειδοποιούν ότι η ΕΕ θα μετατραπεί απλώς σε έναν κόμβο για την επεξεργασία εισαγόμενου μελιού.

    Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι και Έλληνες μελισσοκόμοι βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η εισροή φθηνών εισαγωγών, μια αγορά που κατακλύζεται από νοθευμένο μέλι και ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής, έχει γονατίσει τον κλάδο της μελισσοκομίας, απειλώντας τα προς το ζην.

    Στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%

    Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στοιχεία για το μέγεθος της απάτης που πραγματικά σοκάρουν. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδόν το 50% του μελιού στην αγορά είναι νοθευμένο από κινέζικα και ουκρανικά φθηνά μέλια, αμφιβόλου ποιότητας. Αντίστοιχα, τα στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%.

    Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματιών Μελισσοκόμων (EPBA) διεξήγαγε έρευνα στη Γερμανία, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν πραγματικά αποκαλυπτικό: Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία.

    Αθέμιτος ανταγωνισμός

    Ο αθέμιτος ανταγωνισμός με τα εισαγόμενα «σιρόπια» και τις γλυκαντικές ουσίες, που πωλούνται ως μέλια, έχει οδηγήσει τόσο τους Έλληνες όσο και τους ευρωπαίους μελισσοκόμους σε οικονομικό αδιέξοδο και εγκατάλειψη. Και αυτό γιατί, τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται να πουλήσουν το μέλι τους στη χονδρική, καθώς η τιμή του είναι σημαντικά υψηλότερη από το εισαγόμενο. Μάλιστα, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία ευρωπαϊκών μελισσοκομικών οργανώσεων, σε ορισμένες χώρες το ποσοστό εγκατάλειψης αγγίζει το 75%, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ολόκληρη η ΕΕ από έλλειψη επικονιαστών.

    Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ της Γερμανίας βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία

    «Η νοθεία αυτή τη στιγμή είναι ένα ευρωπαϊκό φαινόμενο που χτυπά όχι μόνο τον πρωτογενή τομέα, αλλά και το καταναλωτικό κοινό», επισημαίνει στον ΟΤ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος Κώστας Λεονταράκης, τονίζοντας ότι βασικός κίνδυνος παραμένει ο αφανισμός του πρωτογενή τομέα, ο οποίος είναι αθωράκιστος σε τέτοιου είδους φαινόμενα και πρακτικές.

    Δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο

    Με τι τιμές εισάγεται το μέλι

    Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία για τις τιμές των μελιών που κυκλοφορούν στην αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία από τις ευρωπαϊκές συνεταιριστικές οργανώσεις Copa-Cogeca, το πρώτο εξάμηνο του 2024, η μέση τιμή του μελιού που εισάγεται στην ΕΕ ήταν μόλις 2,17 ευρώ ανά κιλό, μια πτώση 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το κινεζικό και το ουκρανικό μέλι αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% αυτών των εισαγωγών, με συγκλονιστικά χαμηλές τιμές 1,28 ευρώ/κιλό και 1,75 ευρώ/κιλό, αντίστοιχα.

    Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας, προκύπτει ότι το μέλι πωλείται ακόμα και με 1,93 το μισό κιλό (3,86 ευρώ το κιλό). «Με έναν μόνο μεσάζοντα, θα πρέπει να έχει αγοραστεί στα 83 λεπτά από το μελισσοκόμο! Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση να παραχθεί μέλι με τόσο χαμηλό κόστος πουθενά στον κόσμο», τονίζει χαρακτηριστικά η EPBA.

    Εν τω μεταξύ, η παραγωγή ενός κιλού μελιού κοστίζει μεταξύ 3 και 4 ευρώ. Με αυτό το τεράστιο χάσμα τιμών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το μέλι συσσωρεύεται στις αποθήκες, απούλητο. Ταυτόχρονα, δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο.

    Πώς περνά τους ελέγχους το νοθευμένο μέλι

    «Η νοθεία ευημερεί καθώς κάποιοι επιτήδειοι έμποροι κυκλοφορούν κινέζικα και ουκρανικά μέλια, τα οποία επέτρεψε η Ευρώπη να εισάγονται χωρίς δασμούς μέσα στον ευρωπαϊκό χώρο. Αυτά τα μέλια είναι πάμφθηνα και μηδαμινής θρεπτικής αξίας», σημειώνει στον ΟΤ ο κ. Λεονταράκης, εξηγώντας ότι «τα μέλια αυτά είναι επικίνδυνα, καθώς φιλτράρονται για να μπορούν εύκολα να περνούν τους ελέγχους ως γλυκαντικές ουσίες. Στη συνέχεια οι ουσίες αυτές αναμειγνύονται με μικρές ποσότητες μελιού, παίρνοντας τη θέση στην αγορά από τα ελληνικά ντόπια και καθαρά μέλια».

    Στη συνέχεια οι μελισσοκόμοι πέφτουν «θύματα» κατά την πώληση στη χονδρική, που όπως εξηγεί στον ΟΤ, ο κ. Λεονταράκης: «Όταν εμείς προσπαθούμε να πουλήσουμε τα δικά μας τα μέλια αυτά υποτιμούνται, καθώς είναι πλέον εύκολο ένας έμπορος να προμηθευτεί μέλια τέτοιου τύπου με 1 και 2 ευρώ. Έτσι, τα δικά μας είτε μένουν αδιάθετα είτε τα παίρνουν οι έμποροι όποτε θέλουν και τα πληρώνουν όσο θέλουν».

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας

    Σε δεινή κατάσταση οι μελισσοκόμοι στην Ελλάδα

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας μας, με τους μελισσοκόμους να δίνουν μάχη να κρατήσουν εν ζωή τα μελισσοσμήνη τους, λόγω ελλείψεως ανθοφορίας ή μελιττοφορίας, φέρνοντάς τους έτσι σε οικονομικό αδιέξοδο, με τα κόστη να πολλαπλασιάζονται.

    Επίσης, κατασταλτικός παράγοντας ήταν και είναι η έξαρση ασθενειών και μελισσοφάγων που αποδεκατίζουν τα μελισσοσμήνη, έχοντας τεράστιες απώλειες και εισοδήματος αλλά και ζωικού κεφαλαίου, κάτι που θα συνεχίσει ως τη νέα σεζόν.

    «Χάνουμε τα μελίσσια από λιμοκτονία, καθώς η φυσική τους τροφή το νέκταρ και η γύρη, δεν υπήρχαν φέτος στη φύση και δεν μπορέσαμε να τα καλύψουμε με τα υποκατάσταση που δίνουμε», προειδοποιεί ο κ. Λεονταράκης, τονίζοντας στον ΟΤ ότι δεν υπάρχει άλλος χρόνος για καθυστερήσεις, καθώς οι μελισσοκόμοι έχουν φτάσει στα όρια τους.

    Διαχείριση και όχι επίλυση του προβλήματος

    «Μέχρι τώρα όλη η Ευρώπη απλά διαχειρίζεται την κατάσταση, ενώ υπάρχει νομοθετικό κενό με τους ελέγχους. Στη χώρα μας η έλλειψη πρόνοιας από τα αρμόδια υπουργεία και των εκάστοτε κυβερνήσεων απέναντι στον κλάδο μας, έχει φέρει τη μελισσοκομία σε αδιέξοδο. Το φωνάξαμε και συνεχίζουμε να φωνάζουμε: Πάρτε μέτρα. Μέχρι σήμερα όμως, δεν έχει ληφθεί κανένα», σημειώνει ο κ. Λεονταράκης, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη μελισσοκομική δύναμη στην Ευρώπη, με έναν τεράστιο αριθμό επαγγελματιών και μελισσοσμηνών και μια πολύ καλή παραγωγή όταν το επιτρέψει η φύση και οι καιρικές συνθήκες.

    Τόσο η ΟΜΣΕ στη χώρα μας όσο και οι ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας να αλλάξει η κατάσταση με την κατάλληλη νομοθεσία, που θα προβλέπει αυστηρούς ελέγχους και μέτρα κατά του νοθευμένου μελιού. Ταυτόχρονα, ζητούν να θεσπιστούν άμεσα εναρμονισμένες μεθόδους ανίχνευσης της νοθείας, με ένα ισχυρό σύστημα ιχνηλασιμότητας για την καλύτερη παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού μελιού και τον εντοπισμό περιπτώσεων απάτης.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζουν οι Copa-Cogeca, «απέχουμε ακόμη πολύ από την επίτευξη του στόχου που προτείναμε για 0% νοθεία έως το 2030.

    Πηγή: OT - In.gr

  • Μεταναστευτικό: Σκληραίνει τη στάση της η ΕΕ – Τι αποφάσισαν οι 27, έρχεται «σύντομα νέος νόμος»
    Μεταναστευτικό: Σκληραίνει τη στάση της η ΕΕ – Τι αποφάσισαν οι 27, έρχεται «σύντομα νέος νόμος»

    Οι αποφάσεις της συνόδου Κορυφής της ΕΕ για το μεταναστευτικό - Επικεντρώνονται στην «αύξηση και επιτάχυνση των επιστροφών»

    Παρά τις επιμέρους διαφορές τους στο μεταναστευτικό, τα κράτη – μέλη της ΕΕ κατά τη σύνοδο των ηγετών τους αποφάσισαν επί τοις ουσίας να σκληρύνουν τη στάση τους, καλώντας για επιτάχυνση και αύξηση των επιστροφών.

    Μάλιστα, οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν την Πέμπτη να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου, της αναπτυξιακής βοήθειας και της πολιτικής θεωρήσεων, για να επιταχύνουν τις επιστροφές των μεταναστών που εισέρχονται στο μπλοκ και ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντάξει επειγόντως έναν νόμο, όπως μεταδίδει το Reuters.

    Σύντομα νόμος

    «Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί σε αποφασιστική δράση σε όλα τα επίπεδα για τη διευκόλυνση, αύξηση και επιτάχυνση των επιστροφών από την Ευρωπαϊκή Ένωση με τη χρήση όλων των σχετικών μέσων και εργαλείων πολιτικής της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της διπλωματίας, της ανάπτυξης, του εμπορίου και των θεωρήσεων», ανέφεραν οι ηγέτες στα συμπεράσματα της συνάντησής τους.

    Από τους 484.000 πολίτες τρίτων χωρών που διατάχθηκαν να εγκαταλείψουν την ΕΕ πέρυσι, μόνο το 20% επέστρεψε στην πατρίδα του. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν δήλωσε ότι η Επιτροπή εργάζεται για τη βελτίωση αυτού του αριθμού και σύντομα θα παρουσιάσει νόμο για την αντιμετώπισή του.

    Υποστήριξη των 27 στην Πολωνία

    Οι ηγέτες υποστήριξαν επίσης την Πολωνία στο σχέδιό της να αναστείλει προσωρινά την αποδοχή αιτήσεων ασύλου από μετανάστες που ωθούνται στα ανατολικά σύνορα της χώρας από τη Λευκορωσία και τη Ρωσία.

    Ενώ πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις λένε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί παραβίαση του χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ, η φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι ήταν νόμιμη ως προσωρινή απάντηση σε μια υβριδική επίθεση από το Μινσκ και τη Μόσχα.

    «Η Ρωσία και η Λευκορωσία… δεν μπορεί να επιτραπεί να καταχρώνται τις αξίες μας, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος ασύλου, και να υπονομεύουν τις δημοκρατίες μας», ανέφεραν οι ηγέτες της ΕΕ στα συμπεράσματα. «Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εκφράζει την αλληλεγγύη του προς την Πολωνία. … Οι εξαιρετικές καταστάσεις απαιτούν κατάλληλα μέτρα».

    Τον Νοέμβριο τα νεότερα

    Το Συμβούλιο επανέλαβε τη δέσμευσή του για αποτελεσματικό έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της Ένωσης. Ζητά παράλληλα «ενισχυμένη συνεργασία με τις χώρες καταγωγής και διέλευσης, μέσω συνολικών αμοιβαία επωφελών εταιρικών σχέσεων, για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών και την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και του λαθρεμπορίου, με σκοπό την πρόληψη της απώλειας ζωών και των παράτυπων αναχωρήσεων».

    Το μεταναστευτικό θα επιστρέψει στο τραπέζι τόσο στην άτυπη Σύνοδο της Βουδαπέστης τον Νοέμβριο όσο και στο τακτικό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Δεκεμβρίου με τα κράτη-μέλη να καλούνται να περάσουν σε πράξεις πριν να είναι αργά.

    Ενδιαφέρον των 27 για τη συμφωνία Ιταλίας – Αλβανίας

    Σημειώνεται πως μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η διαπραγμάτευση της Ιταλίδας πρωθυπουργού με την Αλβανία για τις υπεράκτιες διαδικασίες ασύλου, που ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα. Η συμφωνία προβλέπει ότι για μία περίοδο πέντε ετών, η Αλβανία θα δέχεται έως και 36.000 μετανάστες ετησίως και οι αιτήσεις ασύλου τους θα διεκπεραιώνονται σε δύο κέντρα.

    Μητσοτάκης: Η ΕΕ ήρθε πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις

    «Η ευρωπαϊκή πολιτική στο μεταναστευτικό ήρθε πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις» τόνισε από τις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός μετά το τέλος των εργασιών της Συνόδου Κορυφής και υποστήριξε ότι δρομολογείται ευρωπαϊκό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο, όποιος δεν δικαιούται άσυλο θα πρέπει να επιστρέφει στη χώρα προέλευσης.

    Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «αυτό το οποίο ερχόμαστε τώρα να συμπληρώσουμε, ως επόμενο βήμα, είναι να δρομολογήσουμε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις επιστροφές. Διότι η επιχειρηματολογία μας θα είναι πλήρης μόνο αν πούμε ότι εμείς καθορίζουμε ποιος θέλει να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όποιος δεν μπορεί και δεν έχει θέση στην Ευρώπη γιατί δεν δικαιούται άσυλο, πρέπει να επιστρέφει στη χώρα από την οποία προήλθε.

    Αυτό ακριβώς είναι το αντικείμενο και της οδηγίας που δώσαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να επεξεργαστεί γρήγορα νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία γύρω από τα ζητήματα των επιστροφών.

    Άρα, θεωρώ ότι η Ευρώπη με αργά αλλά σταθερά βήματα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και προς μία κατεύθυνση που εξυπηρετεί σίγουρα και τις ελληνικές θέσεις».

    Τι είπε ο Μητσοτάκης για τη συμφωνία Ιταλίας και Αλβανίας

    Σχετικά με τη συμφωνία της Ιταλίας με την Αλβανία, παρότι είχε δηλώσει στους FT, ότι αυτό είναι δύσκολο να υιοθετηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κ. Μητσοτάκης δεν το απέρριψε ως μία διμερή συμφωνία.

    «Είναι μια καινούργια, ενδιαφέρουσα, θα έλεγα, λύση -εγώ δεν την απέρριψα σε καμία περίπτωση- για τις περιπτώσεις εκείνες των μεταναστών οι οποίοι συλλέγονται σε διεθνή ύδατα -η Ελλάδα κατά τεκμήριο δεν έχει τέτοιου είδους ζητήματα- και των οποίων οι αιτήσεις ασύλου θα τύχουν επεξεργασίας, με βάση το ιταλικό δίκαιο, στην Αλβανία. Όμως, οι άνθρωποι αυτοί, τελικά, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα περάσουν πάλι μέσα από την Ιταλία.

    Και ,να το τονίσω αυτό, είναι μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ιταλίας και Αλβανίας. Δεν είναι μια απόφαση η οποία, σε αυτό το επίπεδο, έχει ευρωπαϊκή διάσταση», είπε και πρόσθεσε:

    «Στην επιστολή της κυρίας von der Leyen, για τις επιστροφές υπάρχει μια φράση ότι «θα εξετάσουμε και καινοτόμες λύσεις». Και μέσα στις καινοτόμες λύσεις που μπορούν να εξεταστούν είναι και αυτή η ιδέα των κέντρων εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα οποία θα αποστέλλονται μετανάστες, των οποίων οι αιτήσεις ασύλου θα απορρίπτονται, εάν αυτοί δεν μπορούν να επιστραφούν κατευθείαν στις χώρες προέλευσής τους.

    Αυτό είναι ακόμα μια ιδέα, δεν έχει τύχει επεξεργασίας. Επί της αρχής τη βρίσκω θετική. Και προφανώς όταν δούμε τις συγκεκριμένες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μπορούμε να τοποθετηθούμε».

    Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Stephanie Lecocq
  • ΚΕΟΣΟΕ: Στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα του 2021, η φετινή συγκομιδή σταφυλιών στη Γαλλία
    ΚΕΟΣΟΕ: Στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα του 2021, η φετινή συγκομιδή σταφυλιών στη Γαλλία

    Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί σωστά η παραγωγή κρασιού στη Γαλλία, δηλώνει με σημερινή ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ. Συγκεκριμένα, νέα εκτίμηση με τις προβλέψεις που δημοσιεύτηκαν στις 8 Οκτωβρίου από τις Υπηρεσίες Στατιστικής και Προοπτικών του γαλλικού Υπουργείου Γεωργίας, υποβιβάζουν στα 37,5 εκατομμύρια εκατόλιτρα την παραγωγή κρασιού.

    Η νέα εκτίμηση είναι πολύ κάτω από τα 40 έως 43 εκατομμύρια hl κρασιών που ανακοινώθηκε στις αρχές Αυγούστου και τα 39,3 εκατομμύρια hl που ανακοινώθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αποτυχία πρόβλεψης αρκετή για να τροφοδοτήσει την κριτική από τη βιομηχανία κρασιού, σχετικά με εκτιμήσεις που συχνά δυσκολεύονται να ποσοτικοποιήσουν τις σοδειές, με την πρόβλεψη να είναι πολύ υψηλή όταν πέφτουν οι αποδόσεις και το αντίστροφο. «Η σοδειά του 2024 θα είναι κατά 22% χαμηλότερη από πέρυσι και 15% χαμηλότερη από τον μέσο όρο της περιόδου 2019-2023» διευκρινίζει το υπουργείο Γεωργίας, σημειώνοντας ότι η σοδειά «θα ισοδυναμεί με τη χαμηλή παραγωγή του 2021, που επλήγη από παγετό» και έπεσε στα 37,46 εκατομμύρια hl. Έτσι, ο τρύγος του 2024 πλησιάζει επικίνδυνα στο ιστορικό χαμηλό του 2017, στα 36,78 εκατομμύρια hl.

    Περιηγούμενοι στους γαλλικούς αμπελώνες, η πρόβλεψη συγκομιδής απαριθμεί τα κλιματικά φαινόμενα: παγετός, μείωση ανθοφορίας, περονόσπορος, χαλάζι, ωίδιο, ξηρασία… «που έπληξαν χωρίς εξαίρεση ιδιαίτερα όμως τη Bourgogne και το Beaujolais (-35%) και την Champagne (-33%), καθώς και τους αμπελώνες που προορίζονται για την παραγωγή eaux-de-vie (αποστάγματα) που είχαν εξαιρετική συγκομιδή το 2023 (-31% για το κονιάκ)», περιγράφει η υπουργική αξιολόγηση, ενώ η Jura δείχνει -75% , η Val de Loire -30%, η Provence και η Vallée du Rhone -16%, το Bordeaux -14%, το Languedoc-Roussillon -13%, η Αλσατία -13%, η Κορσική -13%, η Savoie -5%…

    Αβεβαιότητα τιμών

    Η εκτίμηση της παραγωγής παραμένει δύσκολη, αλλά και η προβολή των τιμών δεν είναι λιγότερο δύσκολη. Αν πριν από μερικά χρόνια μια πτώση της παραγωγής είχε άμεσο ανοδικό αντίκτυπο στις τιμές του χύμα κρασιού, αυτές οι μέρες έχουν περάσει, καθώς η αποκατανάλωση επιβαρύνει τις πωλήσεις. Ο αμπελώνας αναμένει αυξήσεις στις τιμές του κρασιού για να αντισταθμίσει εν μέρει το άλμα στο κόστος παραγωγής του και τη μείωση των αποδόσεών του.

    Στους αμπελώνες του Νότου, «φθάνουν οι πρώτες προσφορές από μεσίτες και εμπόρους, με τις τιμές χαμηλά, όπως στο τέλος της τελευταίας αμπελοοινικής περιόδου» τονίζει ο Ludovic Roux, ο πρόεδρος των Vignerons Coopérators d’Occitanie: «Θα έχουμε μια από τις μικρότερες συγκομιδές στην ιστορία, γύρω στη συγκομιδή του 2021 και αυτό είναι καταστροφικό. Με τόσο μικρή σοδειά, είναι αδύνατο να μην ξεκινήσουμε με χαμηλές τιμές. Λέμε στοπ σε εμπόρους και μεσίτες που συμμετέχουν στον θάνατο του επαγγέλματος».

    Ο Πρόεδρος της Ένωσης Μεσογειακών Εταιρειών Οίνου (UEVM), ο έμπορος Ζαν Κλοντ Μας απαντά ότι «χρειαζόμαστε μια ενάρετη και κερδοφόρα στρατηγική παραγωγής. Αυτό απαιτεί καλοσυντηρημένους αμπελώνες, με κόστος παραγωγής, που να επιτρέπει να μπορούμε να εμπορευόμαστε [τα κρασιά] πιο αποτελεσματικά και σε αντάλλαγμα να δίνουμε καθοδήγηση στην παραγωγή για την παραγωγή των κρασιών που απαιτούνται μακροπρόθεσμα. Αλλά να λέμε σήμερα ότι θα αλλάξουμε τιμές… Είναι πολύ επισφαλές να ακολουθήσεις αυτή τη διαδρομή».

    «Η ελεύθερη αγορά είναι πολύ βίαιη, λόγω της απουσίας συνεργασίας. Δεν βρισκόμαστε σε πόλεμο, η κρίση δεν λυπάται κανένα σήμερα και ο ανταγωνισμός πουλάει φθηνά από Χιλή και Αυστραλία, ενώ το τοπικό εμπόριο δεν έχει τη δύναμη να το αλλάξει αυτό», αναφέρει ο έμπορος κρασιών Gerard Bertrand.

    Η αντίθεση αυτή, επικρατεί και στις υπόλοιπες οινοπαραγωγές χώρες και θυμίζει κάτι που μοιάζει όχι με πόλεμο, αλλά με αγώνα επιβίωσης.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αυτό που λείπει από την ΕΕ είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών
    Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αυτό που λείπει από την ΕΕ είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστηρίζει ότι η ΕΕ έχει έρθει κοντά στις ελληνικές θέσεις για το μεταναστευτικό

    Δηλώσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία, για τα ζητήματα ανταγωνιστικότητας και για το μεταναστευτικό έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσερχόμενος στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ.

    Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η ΕΕ έχει έρθει κοντά στις ελληνικές θέσεις στη μεταναστευτική πολιτική

    Αυτό που λείπει είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών, υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός σχετικά με το τρίτο ζήτημα.

    Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα μας απασχολήσουν τρία θέματα, σημείωσε αρχικά ο κ. Μητσοτάκης. «Θα έχουμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον πρόεδρο Ζελένσκι και να ακούσουμε τις προτάσεις του σχετικά με το σχέδιο νίκης το οποίο έχει διαμορφώσει. Θέλω να επαναλάβω την πάγια θέση της Ελλάδας η οποία είναι και θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Η Ουκρανία είναι εκείνη που θα επιλέξει τον χρόνο τον οποίο θα ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις ειρήνης με τη Ρωσία. Πρέπει όμως να μπορεί να το κάνει από θέση ισχύος και όχι από θέση αδυναμίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    «Θα έχουμε μία πρώτη συζήτηση για τα θέματα ανταγωνιστικότητας τα οποία θα εξετάσουμε και σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια στο άτυπο συμβούλιο της Βουδαπέστης. Θέλω να επαναλάβω την απόλυτη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στις προτάσεις τις οποίες κατέθεσε ο κ. Ντράγκι μέσα από το πόρισμά του σχετικά με τα ζητήματα της ανταγωνιστικότητας στην ΕΕ. Και να ξαναπώ ακόμα μία φορά ότι όπως είμαστε σήμερα οι φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ δεν εναρμονίζονται με τα οικονομικά μέσα τα οποία έχουμε στη δυνατότητά μας για να μπορούμε να τους πετύχουμε», τόνισε ο πρωθυπουργός.

    Για την ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική

    «Θα μας απασχολήσει πολύ και το ζήτημα της μετανάστευσης. Η Ελλάδα εδώ και πέντε χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή υλοποίησης μιας πολύ αυστηρής αλλά δίκαιης πολιτικής για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και με χαρά διαπιστώνω ότι σταδιακά και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν έρθει πολύ κοντά στις ελληνικές θέσεις δίνοντας πολύ μεγάλη σημασία στην εξωτερική διάσταση του ζητήματος της παράνομης μετανάστευσης και της αποτελεσματικής φύλαξης των συνόρων της ΕΕ.

    Αυτό το οποίο λείπει από την ευρωπαϊκή μας στρατηγική είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών και χαίρομαι ιδιαίτερα ότι αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζεται και από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την οποία και θα εξουσιοδοτήσουμε καθώς φαίνεται να μπορέσει να καταθέσει στο Συμβούλιο καινοτόμες προτάσεις για το πώς μπορούμε να κάνουμε τις επιστροφές όσων δεν δικαιούνται άσυλο στις χώρες προέλευσής τους πιο αποτελεσματικές. Και εκεί θέλω να θυμίσω ότι επιστροφές πρέπει να γίνονται και προς την Τουρκία γιατί αυτό είναι και στο πλαίσιο της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας από το 2016.

    Προσβλέπω λοιπόν σε μία πολύ ουσιαστική συζήτηση για ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί πολύ την Ευρώπη, αλλά ένα ζήτημα το οποίο, θέλω να το τονίσω, δεν βρίσκεται ψηλά στα προβλήματα τα οποία οι Έλληνες πολίτες μας λένε ότι τους απασχολούν διότι πολύ απλά η Ελλάδα υπήρξε πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση του ζητήματος της παράνομης μετανάστευσης», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    Πηγή: In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ