Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019 12:21

ΜΗ370: Το εξαφανισμένο Boeing κατερρίφθη κατά λάθος

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Από πυρά του στρατού της Μαλαισίας «καταρρίφθηκε κατά λάθος» το μοιραίο Boeing της Malaysia Airlines πιστεύει ένας Ιρλανδός εμπειρογνώμονας, που ερευνά εδώ και πέντε χρόνια το μυστήριο της εξαφάνισης της MH370.

Ο Νόελ Ο’ Γκάρα υποστηρίζει μάλιστα ότι μίλησε με άτομα που είδαν το αεροσκάφος τις τελευταίες στιγμές του κι ότι οι πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό του Boeing, που χάθηκε στις 8 Μαρτίου του 2014 με 239 επιβαίνοντες ενώ πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.

Στο επίσημο πόρισμα που έδωσε στη δημοσιότητα στις 30 Ιουλίου του 2018 η κυβέρνηση της Μαλαισίας ανέφερε ότι σύμφωνα με όλα τα στοιχεία το αεροσκάφος έφυγε από την προγραμματισμένη πορεία του όχι λόγω μηχανικών βλαβών ή ενώ βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο, αλλά ενώ είχε τον έλεγχο του κάποιος στο πιλοτήριο κι ότι εσκεμμένα το οδήγησε στον Ινδικό Ωκεανό.

Αλλά ο Ο’ Γκάρα πιστεύει ότι «το πιθανότερο είναι η MH370 να βρίσκεται ακόμη στο βυθό της θάλασσας σ’ εκείνη την περιοχή. Εκτός κι αν η κυβέρνηση της Μαλαισίας το ανέσυρε αργότερα», όπως είπε στην εφημερίδα The Sun. «Θα πρέπει να γνωρίζουν ακριβώς, ή σε απόσταση λίγων μιλίων το σημείο όπου κατέπεσε», τόνισε.

Ένα από τα άτομα με τα οποία λέει ότι μίλησε Ο’ Γκάρα, ήταν ένας Νεοζηλανδός ονόματι Μάικ ΜακΚέι, ο οποίος του είπε ότι είδε το αεροσκάφος να πέφτει από την εξέδρα άντλησης πετρελαίου, στην οποία εργαζόταν κοντά στο Βιετνάμ. Το αεροσκάφος «έπεφτε γρήγορα, ενώ στο πιλοτήριο έδιναν μάχη για τον έλεγχό του» είπε ο ΜακΚέι.

Η Λατίφε Νταλίλα επέβαινε σ’ ένα άλλο αεροσκάφος και είδε, όπως είπε, ένα αεροπλάνο στην επιφάνεια της θάλασσας την ώρα που εξαφανίστηκε η ΜΗ370».

Η Αγγλίδα ιστιοπλόος Κάθριν Τη είπε στους Αυστραλούς ερευνητές ότι είδε ένα φλεγόμενο αεροσκάφος και δύο μικρότερα να πετούν από πάνω, ενώ ταξίδευε προς το Πουκέτ της Ταϊλάνδης.

Στο χάρτη διακρίνεται το πιθανό σημείο συντριβής του αεροσκάφους στον Πορθμό της Μάλακκα (χάρτης: The Sun)Στο χάρτη διακρίνεται το πιθανό σημείο συντριβής του αεροσκάφους στον Πορθμό της Μάλακκα (χάρτης: The Sun)

Οι δύο άλλοι μάρτυρες, τους οποίους επικαλείται ο Ιρλανδός εμπειρογνώμονας, είναι δύο ψαράδες από τη Μαλαισία, που υποστήριξαν ότι το αεροπλάνο έπεσε ανοικτά του Κότα Μπάρου στον πορθμό της Μαλάκκα, μία στενή θαλάσσια έκταση, μήκους 805 χλμ. μεταξύ της Μαλαισιανής χερσονήσου και της νήσου Σουμάτρα της Ινδονησίας.

Ο Ο’ Γκάρα ισχυρίζεται ότι η κυβέρνηση της Μαλαισίας ίσως συγκάλυψε τη συντριβή του αεροσκάφους και απομάκρυνε από τη θάλασσα τα αποδεικτικά στοιχεία.

Η εξαφάνιση του αεροσκάφους παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπλοϊας. Αν και εντοπίστηκαν κάποια συντρίμμια του ανοικτά των ακτών της Αφρικής, δεν βρέθηκε κομμάτι της ατράκτου παρά την έρευνα σε μια έκταση 46.000 τετραγωνικών μιλίων στον Ινδικό Ωκεανό.

Πηγή: iefimerida.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019 17:29

Σχετικά Άρθρα

  • Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί
    Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί

    Η Voepass αναθεώρησε τον αριθμό των θυμάτων - Υπήρχε προειδοποίηση για παγοποίηση αλλά ήταν στα αποδεκτά όρια, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας

    Απαντήσεις για τα αίτια της πτώσης και συντριβής του αεροπλάνου ATR-72 της Voepass από την οποία έχασαν τη ζωή τους 61 άτομα - σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας - αναζητούν οι αρχές της Βραζιλίας καθώς έχει εντοπιστεί και το μαύρο κουτί.

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.

    Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.

    Από την πλευρά του ο διεθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.

    Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».

    Το δικινητήριο ATR-72 εκτελούσε πτήση από το Κασκαβέλ της πολιτείας Παρανά με προορισμό το αεροδρόμιο Γκουαρούλος στο Σάο Πάολο.

    Το τελευταίο σήμα που ελήφθη από το αεροσκάφος, ήταν περίπου μιάμιση ώρα μετά την απογείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 60 δευτερολέπτων της πτήσης, ο αναμεταδότης του μετέδιδε την κατακόρυφη πορεία προς το έδαφος, καθώς έχανε ύψος από 8.000 μέχρι 24.000 πόδια το λεπτό.

    Σημειώνεται πως το αεροπλάνο έπεσε στην αυλή ενός σπιτιού αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τν πτώση. Μόνο ένα σπίτι υπέστη ζημιές στην κατοικημένη περιοχή όπου συνέβη το δυστύχημα, δήλωσαν αξιωματούχοι της πόλης στη γειτονική Valinhos.

    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Isaac Fontana

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται

    Κλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.

    Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16

    Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.

    Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.

    Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες

    Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».

    Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.

    Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης

    Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα

    «Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.

    Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος
    Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου, ο οποίος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.

    Στη συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

    Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.

    Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο.

    Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.

    Το χρονικό της υπόθεσης

    Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια.

    Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.

    Οι ανακοινώσεις του ΓΕΑ

    «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Η δεύτερη ανακοίνωση: «Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας».

    Αυτό είναι το F-16C/D Block 52+

    Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

    Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

    Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
    Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
    Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.96μ
    Μήκος: 15.06μ
    Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
    Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας

    Ένα θρίλερ εξελίχθηκε από τη ώρα που ο πιλότος του F-16 κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) στη νήσο Ψαθούρα, μεταξύ της Αλοννήσου και της Χαλκιδικής μέχρι να εντοπιστεί από Super Puma και να μεταφερθεί στη συνέχεια στο νοσοκομείο.

    Το θρίλερ των 89 λεπτών

    Επί μιάμιση ώρα ο πιλότος του F-16 βρισκόταν στη θάλασσα. Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε εγκαίρως να ενεργοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του μαχητικού.

    Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 και ο πιλότος περισυνελλέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma στις 15:02 και κατευθύνθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Τι λέει ο πατέρας του πιλότου

    Μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας του πιλότου ανέφερε: ««παραπέρα δεν γνωρίζω κι εγώ. Τώρα κατεβαίνω από Λάρισα – Αθήνα, να δω το παιδί μου. Σε μια επικοινωνία που είχα μαζί του μου είπε ότι είναι καλά, αλλά είχα κακό σήμα. Είμαι καθοδόν για Αθήνα, εύχομαι να πάνε όλα καλά. Δεν μπορώ να σας μιλήσω, είμαι σε όχι καλή ψυχολογική κατάσταση και κινούμαι προς Αθήνα».

    Η ανακοίνωση του ΓΕΑ

    Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας στις 15:02 και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Ευχές Δένδια στον πιλότο για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον πιλότο και άμεση επάνοδο στα καθήκοντά του ενώ συνεχάρη όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης.

    Συγκεκριμένα με μήνυμα του στα social media ανέφερε:

    «Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F - 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».

    Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-16

    Στο σημείο της πτώσης του F-16 επιχειρούν 7 πλωτά, 1 τορπιλάκατος του Λιμενικού από τη Λέσβο και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Βρισκόταν σε σχηματισμό με άλλα μαχητικά

    Σημειώνεται πως το F-16 είχε απογειωθεί από την 337 μοίρα της 110 πτέρυγας μάχης, στη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη.

    Όπως έγινε γνωστό, το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση και πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην άσκηση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή.

    Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο τι συνέβη με το F-16 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο πιλότος, όσο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες.

    Η ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας

    Ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την πτώση του F-16.

    Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Malaysia Airlines: Εξερευνητής λέει ότι μπορεί να λύσει το μυστήριο της πτήσης MH370
    Malaysia Airlines: Εξερευνητής λέει ότι μπορεί να λύσει το μυστήριο της πτήσης MH370

    Ελπίδες στους συγγενείς, που δέκα χρόνια μετά, επιμένουν να θέλουν να μάθουν τι συνέβη στους δικούς τους ανθρώπους με το μοιραίο αεροσκάφος της Malaysia Airlines, το οποίο εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014 στον Ινδικό Ωκεανό, έδωσε ένας Αμερικανός εξερευνητής που υποστηρίζει ότι μπορεί να το λύσει το μυστήριο.

    Ο Τόνι Ρομέο και η εταιρεία του Deep Sea Vision, με έδρα το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας ήταν εκείνοι που λίγους μήνες πριν έγιναν πρωτοσέλιδο, όταν ισχυρίστηκαν ότι βρήκαν τα απομεινάρια του αεροπλάνου της θρυλικής αεροπόρου Αμέλια Έρχαρτ, που ήταν και η πρώτη γυναίκα που διέσχισε τον Ατλαντικό με το μονοκινητήριο αεροσκάφος της και εξαφανίστηκε πάνω από τον Κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό το 1937.

    Τα σχέδια του Ρομέο

    Ο Τόνι Ρομέο ανέφερε σε συνέντευξή του πως η εταιρεία του σχεδιάζει να στείλει ένα από τα υποβρύχια drone που διαθέτει, με όνομα Hugin 6000, στον πυθμένα του ωκεανού για να αναζητήσει το αγνοούμενο αεροσκάφος. Ο Ρομέο θεωρεί ότι η τεχνολογία της εταιρείας του είναι «απίστευτη», λέγοντας μάλιστα ότι είναι λίγο πιο κοντά στο να μπορέσει να διαβάσει έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας στον βυθό της θάλασσας. Στο ερώτημά δε για το αν θα καταφέρει να βρει τη MH370, ο Ρομέο είπε: «Νομίζω ότι μπορούμε. Αισθάνομαι ότι έχουμε αποδείξει την αξιοπιστία μας, έχουμε αποδείξει την ικανότητά μας να παίρνουμε εξοπλισμό και να χρησιμοποιούμε νέες τεχνικές».

    Πρόταση έρευνα στην κυβέρνηση της Μαλαισίας

    Η εταιρεία Deep Sea Vision ετοιμάζεται επίσης να υποβάλει πρόταση έρευνας στην κυβέρνηση της Μαλαισίας. «Πιστεύω ότι και η κυβέρνηση της Μαλαισίας θέλει απαντήσεις», σημείωσε ο Τόνι Ρομέο, προσθέτοντας: «Αρνούμαι να πιστέψω ότι δεν θέλουν ένα τεράστιο ατύχημα, ένα τεράστιο δυστύχημα όπως αυτό, να μείνει ανεξιχνίαστο. Απλώς δεν είναι δίκαιο, δεν θα ήταν δίκαιο για τις οικογένειες».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)
    Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)

    Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ η κηδεία του αδικοχαμένου επισμηναγού στη Μάνη

    Τον αδικαχαμένο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, που σκοτώθηκε κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, αποχαιρέτισαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην εξόδιο ακολουθία που τελείται στον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Μεγάλη Μαντίνεια, του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    Συντετριμμένη, η σύζυγος του άτυχου επισμηναγού συνόδευσε το φέρετρο με τη σορό του, που ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, στον τόπο της ταφής. Στο πλευρό της βρισκόταν και η τραγική φιγούρα της μητέρας του, που λύγισε λίγη ώρα αργότερα πάνω από το φέρετρο.

    Πλήθος κόσμου προσήλθε σήμερα στον ιερό ναό για να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του, αλλά και για να συμπαρασταθούν στα μέλη της οικογένειάς του, ενώ στρατιωτικό άγημα απέδωσε τιμές.

    Ο εφημέριος της εκκλησίας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία γνώριζε 25 χρόνια τον Επαμεινώνδα Κωστέα. «Χάσαμε τον Νώντα μας ένα άξιο παλικάρι, ένα διαμάντι για το χωριό μας. Είμαστε καταρρακωμένοι από τη στεναχώρια. Τον ξέρω εδώ και 25 χρόνια. Άξιος οικογενειάρχης. Για την πατρίδα τα έδινε όλα. Ήθελε να πετάξει και τελικά εκεί που ήθελε να πετάξει, πέταξε» δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Μη μπορώντας να πιστέψουν το κακό που χτύπησε την οικογένειά τους, οι γονείς και η σύζυγος του επισμηναγού συνόδευσαν νωρίτερα τη σορό του στην εκκλησία με λουλούδια στα χέρια.

    Στην κηδεία έδωσαν το παρών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί και των τριών Όπλων αλλά και ο Τομεάρχης 'Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης. Από το ΠΑΣΟΚ το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης ο οποίος τόνισε πως «οι Ένοπλες Δυνάμεις μας αποτελούνται από ανθρώπους, που βάζουν πάνω απ' όλα την πατρίδα και το καθήκον. Δυστυχώς, αυτό κάποιες φορές επιβεβαιώνεται με επώδυνο και τραγικό τρόπο. Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του ηρωικού πιλότου, την οποία η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα και ηθικά».

    Η συγκινητική τελετή στο Πεντάγωνο

    Ράγισαν καρδιές το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.

    Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.

    Απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επαμεινώνδα Κωστέα


    Την απονομή του Ανώτατου Βαθμού στον Επαμεινώνδα Κωστέα ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ. Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι στον άτυχο πιλότο απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου, καθώς έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

    Ειδικότερα, με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, «με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο».

    Πηγή: Protothema.gr - TharrosNews.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ/ EUROKINISSI

  • Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»
    Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»

    «Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα» λέει ο πατέρας του

    Το τελευταίο αντίο θα πουν σήμερα συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι στον επισημηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, τον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του όταν συνετρίβη το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ2 σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Η κηδεία του επισμηναγού, που αφήνει πίσω του δύο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του που ήταν αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    «Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».

    Όπως είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού ο 40χρονος πιλότος «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».

    Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».



    Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η πιθανότητα εξαιτίας των βίαιων ελιγμών του αεροσκάφους, στο πλαίσιο της άσκησης και της επιβάρυνσης του με πολλά G, να αποκολλήθηκε κάποιο εξάρτημά του το οποίο εν συνεχεία μπορεί να χτύπησε κάποιο ζωτικό κομμάτι του, όπως π.χ το κάθετο ουραίο φτερό του.

    Παράλληλα, όπως αναφέρουν έμπειροι αεροπόροι, δεν θα πρέπει να αποκλείεται και το ενδεχόμενο ο πιλότος να δοκίμασε να φτάσει το αεροσκάφος στα όριά του. Κάτι το οποίο πιθανόν θα μπορούσε να συμβεί στο πλαίσιο μίας επίδειξης των δυνατοτήτων του Τ-2, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των ελιγμών του, αυτό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις εντολές του κυβερνήτη του, και τελικά να συντριβεί.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Πτώση αεροπλάνου στην Καλαμάτα: Συγκλονίζει ο πατέρας του νεκρού επισμηναγού
    Πτώση αεροπλάνου στην Καλαμάτα: Συγκλονίζει ο πατέρας του νεκρού επισμηναγού

    Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    «Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»

    Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    «Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»

    Συντετριμμένη η οικογένειά του, η σύζυγος και οι γονείς αλλά και φίλοι από τη τραγική κατάληξη. Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πατέρας του αδικοχαμένου επισμηναγού είπε πως «έφυγε με τη μεγάλη του αγάπη, έτσι όπως ήθελε, να πετάει… Οι ήρωες πρέπει να είναι ζωντανοί και όχι σε φέρετρα με την γαλανόλευκη…»

    Την ίδια ώρα σύμφωνα με την ΕΡΤ, εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Εξετάζεται το ενδεχόμενο, ο ίδιος ο πιλότος να επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο να ρίξει το αεροσκάφος χωρίς να προλάβει να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό εκτίναξης, καθώς πολύ κοντά υπήρχε κατοικημένη περιοχή το χωριό του Άρι αλλά και η Μονάδα της 120 Πτέρυγας εκπαιδεύσεως της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Το χρονικό

    Αν και θεωρητικά ήταν μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.

    Κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος και χάθηκε από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 έγινε η τραγωδία.

    Η συντριβή σημειώθηκε 900 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρι στη Μικρομάνη και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 40χρονου.

    Κάτοικοι της περιοχής έκαναν λόγο για έναν εκκωφαντικό θόρυβο και στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού να απλώνεται στον ουρανό.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο