Αν και παραμένει επικίνδυνη για τους ανθρώπους εδώ και 33 χρόνια, η #ExcusionZone αποτελεί «πόλο έλξης» για τους επίδοξους «influencers» του Instagram, που σπεύδουν να φωτογραφηθούν στο σημείο, για να κερδίσουν περισσότερα «like» και... καρδούλες - Πώς συνέβαλε στην επικίνδυνη «μόδα» η επιτυχία της μίνι σειράς «Chernobyl» του HBO
Μία νέα, όσο και επικίνδυνη αλλά και «χαζή», τουλάχιστον, τάση, ξεκίνησε στα social media -και δη, στο
Instagram- μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η τηλεοπτική σειρά «Chernobyl» του δικτύου HBO.
Με περισσότερες από 20.000 αναρτήσεις, ήδη, με το hashtag #ExclusionZone στο Instagram, η «μόδα» που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, είναι οι... εκδρομές από επίδοξους «influencers» του Διαδικτύου στην περιοχή γύρω από το Τσέρνομπιλ, που κρίθηκε ακατάλληλη και επικίνδυνη για τους ανθρώπους μετά την πυρηνική καταστροφή του 1986, προκειμένου να φωτογραφηθούν εκεί, μετατρέποντας ουσιαστικά έναν «κρανίου τόπο»-σύμβολο της ανθρώπινης τραγωδίας, σε ιδανικό προορισμό για... «like» και... καρδούλες!
Η μετατροπή της περιοχής γύρω από το Τσέρνομπιλ σε ένα «ιδιότυπο» θέρετρο επικίνδυνου τουρισμού δεν είναι κάτι καινούργιο. Τον τελευταίο μήνα, ωστόσο, και μετά την παγκόσμια απήχηση της ομώνυμης μίνι σειράς του HBO, έχει καταγραφεί αύξηση 40% της τουριστικής κίνησης -και αυτό, μολονότι ακόμα και σήμερα το έδαφος και η ατμόσφαιρα παραμένουν άκρως επικίνδυνα για τους ανθρώπους.
Οι «influencers», ωστόσο, δεν υπολογίζουν τίποτα, μπροστά στην ανάγκη να ικανοποιήσουν το υπερτροφικό «εγώ» τους και να ενισχύσουν ακόμα και τα κέρδη τους -καθώς, ως γνωστόν, πολλοί εξ αυτών ζουν κυριολεκτικά από τα προϊόντα που διαφημίζουν στο Instagram, ανάλογα με το πόσα «like» και σχόλια θα συγκεντρώσουν. Έτσι, τους συναντάμε να ποζάρουν στα ερείπια, να φορούν χαρακτηριστικές μάσκες για προστασία από την πυρηνική ενέργεια, σχηματίζοντας με τα δάχτυλα το σήμα «ΟΚ», να φωτογραφίζονται στα κέντρα ελέγχου του εργοστασίου και κοντά στον μοιραίο αντιδραστήρα που προκάλεσε τον θάνατο -έμμεσα ή άμεσα- χιλιάδων ανθρώπων.
Το θέαμα, πέρα από φρικτό, δεν μπορεί παρά να προκαλεί θυμηδία: 33 χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα του Τσέρνομπιλ, οι «influencers»... συνωστίζονται στην πόλη-φάντασμα του Πρίπιατ και παίρνουν πόζες, σαν να βρίσκονται στην Ακρόπολη και τις Πυραμίδες. Από την άλλη, πολλοί εξ αυτών δεν έχουν καν σεβαστεί το μνημείο του Ολοκαυτώματος... Θα το έκαναν με το Τσέρνομπιλ;
Σημεία των καιρών...
Πηγή: Protothema.gr