Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019 21:48

Ρουμανία: Δέκα τραυματίες από σύγκρουση και εκτροχιασμό τρένων στο Πλοέστι

Γράφτηκε από

Λόγω του ατυχήματος, διακόπηκαν τα δρομολόγια στη γραμμή Βουκουρέστι-Νότιο Πλοέστι και στις δύο κατευθύνσεις

Δέκα άνθρωποι τραυματίστηκαν από τη μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας με ένα τρένο μεταφοράς εμπορευμάτων σήμερα κοντά στο Βουκουρέστι, σύμφωνα με την τοπική υπηρεσία αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών.

Μεταξύ των τραυματιών είναι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας και ένας εργαζόμενος στο επιβατικό τρένο. Η κατάσταση τους πάντως δεν εμπνέει ανησυχία.

Λόγω του ατυχήματος, διακόπηκαν τα δρομολόγια στη γραμμή Βουκουρέστι-Νότιο Πλοέστι και στις δύο κατευθύνσεις.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, τα δύο τρένα εκτροχιάστηκαν στον σταθμό του Πλοέστι όταν το εμπορικό αγνόησε το σήμα να σταματήσει και συγκρούστηκε με το επιβατικό.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019 21:15

Σχετικά Άρθρα

  • Νορβηγία: Ένας νεκρός και τραυματίες από εκτροχιασμό επιβατικής αμαξοστοιχίας
    Νορβηγία: Ένας νεκρός και τραυματίες από εκτροχιασμό επιβατικής αμαξοστοιχίας

    Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε από εκτροχιασμό επιβατικής αμαξοστοιχίας που σημειώθηκε σήμερα στη βόρεια Νορβηγία, μετέδωσαν νορβηγικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα την αστυνομία.

    Αρχικά η αστυνομία και η διαχειρίστρια εταιρεία SJ είχαν πει ότι προκαταρκτικές πληροφορίες έδειξαν ότι δεν υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί μεταξύ των 90 επιβατών της αμαξοστοιχίας.

    Οι νορβηγικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης έκαναν λόγο για πέντε ή έξι τραυματίες, και είπαν ότι η αμαξοστοιχία μετέφερε «από 50 έως 70 επιβάτες».

    Το τρένο, που έκανε τη διαδρομή από την πόλη Τρόντχαϊμ (δυτικά) έως το Μπόντο, εκτροχιάστηκε.

    «Τρία ελικόπτερα βρίσκονται καθ' οδόν, καθώς και όλες οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης», τόνισε το Κέντρο Διάσωσης του Μποντό, προσθέτοντας ότι «η έκταση της ζημιάς δεν είναι προς το παρόν γνωστή».

    «Πιστεύουμε ότι έχουμε απομακρύνει όλους τους επιβάτες, αλλά δεν είμαστε σίγουροι γιατί δεν έχουμε λίστα επιβατών», δήλωσε ο αστυνομικός Μπερντ-Αρε Ειλέρτσεν.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Jan Kenneth Transeth

  • 24ωρη απεργία σήμερα σε Προαστιακό και τρένα: Πώς θα γίνουν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο
    24ωρη απεργία σήμερα σε Προαστιακό και τρένα: Πώς θα γίνουν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο

    Χωρίς τρένα και Προαστιακό σήμερα, Πέμπτη 26/09 εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που έχει προκηρυχθεί.

    Η 24ωρη απεργία που κηρύχθηκε για σήμερα, Πέμπτη 26/09 σε τρένα και Προαστιακό φέρνει αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων.

    Με ανακοίνωσή της η Hellenic Train ενημερώνει το κοινό ότι λόγω της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλάζουν τα δρομολόγια σε σιδηρόδρομο και προαστιακό.

    • Προσοσχή! Τα δρομολόγιατης Γραμμής 3 του Μετρό θα εκτελούνται κανονικά προς Αεροδρόμιο.

    Επισημαίνεται ότι, το μεσημέρι της Τετάρτης (25/9), η εν λόγω απεργία κρίθηκε νόμιμη από τη Δικαιοσύνη. Μάλιστα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σωματεία εργαζομένων αναφέρουν πως μετά την αυριανή [σ.σ. Πέμπτη 26/9] νόμιμη 24ωρη απεργία θα ζητήσουν συνάντηση με τη διοίκηση και σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της απόφασης της Δικαιοσύνης.

    Η ανακοίνωση της Hellenic Train για τα δρομολόγια

    «Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, λόγω της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης που εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024, θα υπάρξουν αναστολές και τροποποιήσεις στα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένων και των προαστιακών γραμμών».

    Ωστόσο, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train με τη συνδρομή και των σωματείων εργαζομένων, θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

    Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train με τη συνδρομή και των σωματείων εργαζομένων, θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

    • Αθήνα - Θεσσαλονίκη 52, 56
    • Θεσσαλονίκη - Αθήνα 53, 57
    • Κιάτο - Πάτρα C14, C24E
    • Πάτρα - Κιάτο C15E, C23E
    • Πειραιάς - Αεροδρόμιο 1206, 1222, 1230
    • Αεροδρόμιο - Πειραιάς 1207, 1223, 1231
    • Πειραιάς - Κιάτο 1300, 1318, 1326
    • Κιάτο - Πειραιάς 1305, 1323, 2301
    • Αθήνα - Χαλκίδα 1532, 1550, 2530
    • Χαλκίδα - Αθήνα 1535, 1553, 2533
    • Θεσσαλονίκη - Λάρισα 1591, 1597, 2593
    • Λάρισα - Θεσσαλονίκη 1592, 1598, 2594
    • Λάρισα - Βόλος c1572,c1574,c1576,c1578,c2570,c2572,c2574
    • Βόλος - Λάρισα c1571,c1573,c1575,c1577,c1579,c2571,c2573

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • ΑΝΟΛ: Eπίσκεψη αντιπροσωπείας από την περιοχή ΝAPOCA POROLISSUM στην περιοχή της Ηλείας
    ΑΝΟΛ: Eπίσκεψη αντιπροσωπείας από την περιοχή ΝAPOCA POROLISSUM στην περιοχή της Ηλείας

    Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 16-9-24, μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη αντιπροσωπείας από την περιοχή ΝAPOCA POROLISSUM, της περιοχής LEADER της Βόρειας Ρουμανίας, στην περιοχή της Ηλείας. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν δήμαρχοι από 6 δήμους της Ρουμανίας και στελέχη της αντίστοιχης Ομάδας Τοπικής Δράσης LEADER.

    Τον συντονισμό της επίσκεψης ανέλαβε η ΑΝΟΛ ΑΕ με τα στελέχη της: Νίκο Θεοφιλόπουλο, Αναστασία Γκαβού και Μαριάννα Κυριακοπούλου. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με επενδύσεις LEADER στον τουριστικό τομέα, ο οποίος αποτελεί τομέα ενδιαφέροντος για την περιοχή της Ρουμανίας.

    Το Πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στην Κουρούτα για την παρουσίαση μικρών τουριστικών μονάδων με ποιοτικά χαρακτηριστικά που υλοποιούνται από το Πρόγραμμα της ΑΝΟΛ ΑΕ και στη συνέχεια σε οινοποιείο και τουριστική επένδυση στο Λαντζόι.

    Στην Κουρούτα αφού ξεναγήθηκαν στο μικρό ξενοδοχείο «ΜΟΥΣΕΣ» που χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα LEADER, έγινε συνάντηση με το δήμαρχο Ηλιδας κο Χριστοδουλόπουλο και αντιδημάρχους της Ηλιδας. Ο δήμαρχος παρουσίασε στους φιλοξενούμενους τα βασικά χαρακτηριστικά του δήμου, και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στο γεύμα που παρέθεσε ο δήμαρχος, όπου απαντήθηκαν ερωτήματα των δημάρχων αναφορικά με την ύδρευση, την αποχέτευση, την τουριστική ανάπτυξη κλπ.

    Οι δήμαρχοι της Ρουμανίας εντυπωσιάστηκαν από την φυσική ομορφιά της περιοχής και τη φιλοξενία και προσκάλεσαν το δήμαρχο για επίσκεψή του στην περιοχή τους

    Στη συνέχεια έγινε επίσκεψη και γευσιγνωσία κρασιών και μπύρας στο Οινοποιείο «ΚΤΗΜΑ ΜΠΡΙΤΖΙΚΗ», όπου έγινε παρουσίαση αφενός μεν των προϊόντων του κτήματος αφετέρου δε των ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων που περιλαμβάνουν υποδομές για παραγωγή κρασιών και μπύρας, πολιτιστικών εκδηλώσεων και καταλυμάτων.

    Τέλος οι φιλοξενούμενοι επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και αναχώρησαν εκφράζοντας τις ευχαριστίες τους για την πολύ παραγωγική μέρα και την πρόσκλησή τους για ανταπόδοση της φιλοξενίας στην περιοχή τους.

    anapt ep roum 3

    anapt ep roum 2

    anapt ep roum 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κακοκαιρία Boris: Για νέες πλημμύρες προετοιμάζεται η κεντρική Ευρώπη - Στους 19 ανέρχονται οι νεκροί
    Κακοκαιρία Boris: Για νέες πλημμύρες προετοιμάζεται η κεντρική Ευρώπη - Στους 19 ανέρχονται οι νεκροί

    Στην Αυστρία, 26 χωριά εξακολουθούν να παραμένουν αποκλεισμένα από τον έξω κόσμο - Στην Τσεχία, λίγο περισσότερα από 60.000 νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ηλεκτροδότηση

    Η σορός ενός πέμπτου θύματος της καταιγίδας Μπόρις στην Αυστρία βρέθηκε σήμερα στο πλημμυρισμένο σπίτι του, όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, ανεβάζοντας σε πέντε τον αριθμό των θυμάτων σε αυτή τη χώρα, 19 συνολικά στην Ευρώπη.
    «Μία γυναίκα 81 ετών» απεβίωσε, δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας της Κάτω Αυστρίας.
    Ένας πυροσβέστης είχε χάσει τη ζωή του την Κυριακή, και χθες, Δευτέρα, ανακοινώθηκαν οι θάνατοι τριών ανδρών, ηλικίας 40-50 ετών, 70 και 80 ετών.
    Η καταιγίδα Μπόρις σκότωσε τουλάχιστον 19 ανθρώπους στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη: εκτός από τα πέντε θύματα στην Αυστρία, η Ρουμανία έχει καταγράψει μέχρι στιγμής επτά θανάτους, η Πολωνία τέσσερις και η Τσεχική Δημοκρατία τρεις καθώς και οκτώ αγνοούμενους.
    Μπορεί οι μετεωρολογικές συνθήκες να βελτιώνονται σε πολλά μέρη, όμως το έδαφος παραμένουν πλημμυρισμένο και οι ποταμοί υπερχειλίζουν με αποτέλεσμα οι αρχές να ζητούν από τον πληθυσμό να συνεχίσει να είναι πολύ προσεκτικός.
    Στην Αυστρία, 26 χωριά εξακολουθούν να παραμένουν αποκλεισμένα από τον έξω κόσμο και ενώ ο ήλιος επανήλθε, «ανακαλύπτουμε το εύρος της καταστροφής», σύμφωνα με την κυβερνήτη Γιοχάνα Μικλ-Λάιτνερ.

    Συνολικά, οι αρμόδιες υπηρεσίες πραγματοποίησαν 33.000 επεμβάσεις αφότου ξεκίνησαν οι καταρρακτώδεις βροχές και οι ισχυροί άνεμοι την Παρασκευή.

    Στη Βιέννη, τέσσερις γραμμές του μετρό παραμένουν εν μέρει κλειστές όπως και όλα τα πάρκα της πόλης λόγω πιθανής πτώσης δέντρων.

    Στην Τσεχική Δημοκρατία, λίγο περισσότερα από 60.000 νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ηλεκτροδότηση, κυρίως στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας. Η μεγαλύτερη λεκάνη συγκράτησης ομβρίων, η τεχνητή λίμνη Ρόζμπεργκ (νότια), υπερχείλισε.

    Η πλημμύρα φαίνεται πως θα είναι η χειρότερη στην περιοχή μετά τις πλημμύρες του 2002 που είχαν πλήξει την Πράγα, τη Δρέσδη ή τη Βιέννη, σύμφωνα με τους ειδικούς.
    Πηγή: Protothema.gr
  • «Σαρώνει» την Ευρώπη η κακοκαιρία Boris - Τουλάχιστον 16 νεκροί - «Βυθίζονται» ολόκληρες πόλεις
    «Σαρώνει» την Ευρώπη η κακοκαιρία Boris - Τουλάχιστον 16 νεκροί - «Βυθίζονται» ολόκληρες πόλεις

    Τον θάνατο τουλάχιστον 16 ανθρώπων έχουν προκαλέσει οι καταστροφικές πλημμύρες που πλήττουν τις τελευταίες ημέρες την Κεντρική Ευρώπη, ενώ εκατοντάδες κάτοικοι έχουν εκτοπιστεί.

    Η κακοκαιρία με το όνομα «Μπόρις» βρίσκεται πίσω από αυτή τη φυσική καταστροφή, με τις χώρες Αυστρία, Τσεχία, Πολωνία και Ρουμανία να αντιμετωπίζουν τις χειρότερες πλημμύρες των τελευταίων ετών.

    Δραματικές εικόνες στην Τσεχία

    Στην Τσεχία, πάνω από 100 τοποθεσίες έχουν πληγεί από τις πλημμύρες, με τα συνεργεία διάσωσης να εργάζονται αδιάκοπα για τον απεγκλωβισμό των κατοίκων.

    Η ένταση των υδάτων παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά της, καθιστώντας το έργο των διασωστών εξαιρετικά δύσκολο. Όπως δήλωσε ο Μίροσλαβ Τσερνι, διασώστης που συμμετέχει στις επιχειρήσεις: «Απομακρύνουμε τους ανθρώπους που δεν κατάφεραν ή αρνήθηκαν να εκκενώσουν τις εστίες τους πριν την έλευση της μεγάλης πλημμύρας».

    Πολλές από τις διασώσεις πραγματοποιούνται από αέρος, καθώς τα σωστικά συνεργεία δεν έχουν πρόσβαση στις πλημμυρισμένες περιοχές με άλλα μέσα.

    Εικόνες αποκάλυψης» στην Πολωνία

    Στην Πολωνία, ολόκληρες εκτάσεις έχουν καλυφθεί από τα νερά, με την περιοχή γύρω από τη γέφυρα του Γκλουτσολάζι να έχει υποστεί σοβαρές ζημιές.

    Η γέφυρα αρχικά άντεξε, αλλά στη συνέχεια υποχώρησε υπό την ένταση των υδάτων. Ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ, επισκέφθηκε την περιοχή και τίμησε το έργο των πυροσβεστών που συμμετείχαν στις επιχειρήσεις διάσωσης.

    Σε μια δραματική διάσωση στο Ντερτζιστάβιτσε, τέσσερα αδέρφια και δύο σκυλιά απεγκλωβίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας από τα πλημμυρισμένα τους σπίτια, ενώ και ο πατέρας τους απομακρύνθηκε με ασφάλεια.

    Oλοκληρωτικές καταστροφές στη Ρουμανία

    Στη Ρουμανία, οι κάτοικοι της κομητείας Γαλάτι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες της καταστροφής, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις που έφερε το χαμηλό βαρομετρικό «Μπόρις» έχουν προκαλέσει τεράστιες ζημιές.

    Οι κάτοικοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να καθαρίσουν τις πλημμυρισμένες περιοχές, με τη βοήθεια εθελοντών. Ο Ράντου Βαλέριαν, εθελοντής από τη γειτονική πόλη Γαλάτι, δήλωσε: «Ήρθαμε εδώ για να βοηθήσουμε τον φίλο μας που έχει ανάγκη και μετά θα πάμε σε έναν άλλο συνάδελφο στο χωριό».

    Η Υπηρεσία Έκτακτων Αναγκών της Ρουμανίας ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει προσωρινά κοντέινερ για τη στέγαση των εκτοπισμένων, καθώς πολλές περιοχές έχουν υποστεί ολοκληρωτικές καταστροφές.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MACIEJ KULCZYNSKI

  • Ρουμανία: Απαγορεύτηκε στους κτηνοτρόφους να αφήνουν πρόβατα και κατσίκια στα βοσκοτόπια για 3 εβδομάδες
    Ρουμανία: Απαγορεύτηκε στους κτηνοτρόφους να αφήνουν πρόβατα και κατσίκια στα βοσκοτόπια για 3 εβδομάδες

    Έχουν καταγραφεί 37 ενεργά κρούσματα της νόσου στη Ρουμανία, εκ των οποίων ο μεγαλύτερος αριθμός (34) βρίσκεται στην Τουλσέα -Πάνω από 218.000 τα μολυσμένα αιγοπρόβατα

    Την απαγόρευση στους κτηνοτρόφους της Ρουμανίας να αφήνουν πρόβατα και κατσίκες σε βοσκοτόπια για τρεις εβδομάδες, επέβαλε το υπουργείο Υγείας της χώρας, λόγω της επιδημίας της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών.
    Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Κτηνιατρικής και Ασφάλειας Τροφίμων (ANSVSA) της Ρουμανίας, έχουν καταγραφεί 37 ενεργά κρούσματα της νόσου στη χώρα, εκ των οποίων ο μεγαλύτερος αριθμός (34) βρίσκεται στην Τουλσέα (στα σύνορα με την Ουκρανία), ενώ συνολικά έχουν εντοπιστεί 218.756 μολυσμένα αιγοπρόβατα στη χώρα.
    «Ο υπουργός Φλοριάν Μπαρντού και ο επικεφαλής της ANSVSA Αλεξάντερ Μπικού συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κτηνοτρόφων και συζήτησαν την κατάσταση, προκειμένου να βρουν από κοινού λύσεις στο πρόβλημα. Οι αξιωματούχοι κάλεσαν τους κτηνοτρόφους να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ιδίως να σταματήσουν τη μετακίνηση των ζώων, για τις επόμενες τρεις εβδομάδες για την εξάλειψη της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών. Με τη σειρά τους, οι αγρότες διαβεβαίωσαν ότι θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να απομονώσουν τα κρούσματα και να σταματήσουν την εσωτερική μετακίνηση των ζώων», αναφέρεται σε μήνυμα που δημοσιεύθηκε στη σελίδα του ρουμανικού Υπουργείου Γεωργίας στο Facebook.

    Στη συνάντηση συζητήθηκε επίσης πώς θα συνεχιστούν οι εξαγωγές αμνοεριφίων υπό τις τρέχουσες επιδημιολογικές συνθήκες. Ο Ρουμάνος υπουργός Γεωργίας σημείωσε ότι οι αρχές διαθέτουν όλους τους απαραίτητους μοχλούς για την προστασία των κτηνοτρόφων και ότι «υπάρχουν λύσεις για όλους, αλλά είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψη ότι η ασθένεια αναπτύσσεται σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Από τη Ρουμανία εισήχθη η πανώλη στα αιγοπρόβατα - Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις
    Από τη Ρουμανία εισήχθη η πανώλη στα αιγοπρόβατα - Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις

    Από την Ρουμανία εισήχθη η πανώλη στην χώρα μας το οποίο έχει προκαλέσει την θανάτωση χιλιάδων αιγοπροβάτων καθώς έχουν ήδη εντοπιστεί περισσότερα από 22 κρούσματα σε Θεσσαλία, Κόρινθο και Αττική, δηλώνει ο υφυπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Κέλλας.

    Σε συνέντευξη του σε πρωινή εκπομπή του Πρώτου Προγράμματος ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστος Κέλλας έκανε λόγο για σοβαρές ενδείξεις που οδηγούν τις ελληνικές αρχές στο συμπέρασμα ότι η χώρα προέλευσης της πανώλης στην Ελλάδα είναι η Ρουμανία.

    «Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για τον τρόπο προέλευσης και τη χώρα προέλευσης της νόσου στη χώρα μας. Από χθες το απόγευμα έχουμε και μια απαγόρευση της Ρουμανίας για εξαγωγή αμνοεριφίων προς την Ελλάδα, γνωστοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Η Ρουμανία από μόνη της έλαβε μέτρα. Συνεχίζεται λοιπόν, η επιδημιολογική έρευνα. Έχει παρέμβει ο εισαγγελέας. Εν πάση περιπτώσει, φαίνεται ότι από εκεί ήρθαν. Εμείς κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε με εντατικό τρόπο, ώστε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη νόσο», δήλωσε ο κ. Κέλλας.

    Αποζημιώσεις

    Απαντώντας στην ερώτηση για το τι ακριβώς αναμένεται να γίνει με τους κτηνοτρόφους, οι οποίοι χάνουν τα κοπάδια του αλλά έχουν και την αγωνία της αποζημίωσης, ο κ. Κέλλας σημείωσε «Κοιτάξτε, έχουν απόλυτο δίκιο.

    Οι κτηνοτρόφοι βεβαίως και έχουν την αγωνία τους πέραν του ψυχικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν. Διότι, να ξέρετε ότι οι κτηνοτρόφοι είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένοι με τα ζώα τους.

    Έχουν ιδιαίτερη σχέση πέραν της οικονομικής. Από κει και πέρα προβλέπεται αποζημίωση για τα αιγοπρόβατα μέχρι 125 ευρώ για το κάθε ζώο.

    Αυτή τη στιγμή όμως, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αποζημιώσεις, δεδομένου ότι το κράτος θα σταθεί δίπλα στους κτηνοτρόφους μας, διότι η κτηνοτροφία μας αποτελεί σημαντικό παράγοντα της οικονομίας μας και πυλώνα της οικονομίας του κράτους, αλλά και για τις εξαγωγές που γίνονται στα διάφορα προϊόντα του γάλακτος.

    Το χαρακτηριστικότερο από όλα και πιο γνωστό τη φέτα. Θέλουμε πρώτα να περιορίσουμε τη νόσο και να την εκριζώσουμε, ώστε να είμαστε σε θέση μετά να μιλήσουμε για τις αποζημιώσεις, αφού ξέρουμε το ύψος της ζημιάς, την έκταση, τον αριθμό των αιγοπροβάτων που έχουν θανατωθεί κλπ».

    Τέλος, αναφορικά με το πότε προβλέπεται ότι θα έχουμε εκρίζωση της νόσου ο κ. Χρήστος Κέλλας δεν παρέλειψε να επισημάνει:

    «Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή, ίσως μέχρι τέλος της εβδομάδος να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, αλλά θα μπορούμε να μιλάμε με σχετική ασφάλεια ότι έχουμε περιορίσει ή έχει σταματήσει η νόσος στην Ελλάδα όταν περάσουν 30 μέρες από το τελευταίο κρούσμα.

    Δηλαδή κάθε φορά που διαπιστώνουμε ένα θετικό κρούσμα πηγαίνουμε 30 μέρες πίσω. Με άλλα λόγια, θέλω να πω ότι 30 μέρες μετά το κάθε θετικό κρούσμα, εάν δεν εμφανιστεί άλλο, λέμε ότι εκεί δεν υπάρχει.

    Πρέπει λοιπόν, μετά από κάθε κρούσμα 30 μέρες. Όπως σας είπα, δεν μας ανησυχεί τόσο το γεγονός ότι υπάρχουν θετικά κρούσματα σε διπλανές περιοχές όπου έχουμε ήδη θετικό κρούσμα. Δηλαδή όταν εμφανιστεί στην ζώνη προστασίας είναι λίγο πολύ αναμενόμενο. Μας ανησυχεί όμως όταν βρίσκουμε κρούσμα από τα Τρίκαλα στην Κόρινθο και από την Κόρινθο στον Ασπρόπυργο, στη Δυτική Αττική».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train
    Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train

    Το δρόμο για την αποπληρωμή των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Hellenic Train για το 2022 και το 2023 ανοίγει η ρύθμιση που εισήχθη με άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

    Πρόκειται για την ετήσια αποζημίωση που απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρία με το Δημόσιο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων και ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ κατ΄έτος, τα οποία ωστόσο έως τώρα δεν είχαν εισπραχθεί από την εταιρία λειτουργίας. Το γεγονός αυτό αφενός βάθαινε την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα λειτουργούσε ανασταλτικά και στις υποχρεώσεις της ΗΤ για επενδύσεις.

    Τι αναφέρει το άρθρο

    Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο «οι δαπάνες της από 14.4.2022 σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» (νυν «Hellenic Train»), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4953/2022 (Α΄ 135), που αφορούν στα έτη 2022 και 2023, είναι νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, των οικονομικών ετών 2024 και 2025, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

    Βάσει των εκτιμήσεων της έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εν λόγω δαπάνη από τη νομιμοποίηση της διαδικασίας εξόφλησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train και αφορούν τα δύο τελευταία χρόνια, ανέρχεται συνολικά έως το ποσό των 124 εκατ. ευρώ και για τα δύο έτη, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

    Οπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να αποπληρωθούν οι οφειλές προς την ΗΤ καθώς η απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022 (έτος υπογραφής της σύμβασης) και η απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, εκδόθηκαν μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

    Σύμφωνα με την έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, με τον τρόπο αυτό, αντιμετωπίζεται το ζήτημα της εκκρεμούς πληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου προς τη «Hellenic Train», για τα έτη 2022 και 2023, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών και ταυτόχρονα την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου.

    Παράλληλα, όπως αναφέρει, «επιτυγχάνονται η ορθή τήρηση των όρων της σύμβασης και η απρόσκοπτη συνέχισή της, διασφαλίζοντας έτσι το απαιτούμενο πλαίσιο λειτουργίας των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».

    Υπενθυμίζεται ότι βάσει της ισχύουσας σύμβασης, στην ΗΤ έχει ανατεθεί η παροχή δημοσίων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, αρχικά για διάστημα 10 ετών με δυνατότητα παράτασης για ακόμα 5 έτη. Οι εν λόγω υπηρεσίες αφορούν σε προκαθορισμένες γραμμές (δρομολόγια) του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου.

    Σε ό,τι αφορά τις οφειλές του Δημοσίου, πάντως, εκτός της ετήσιας αποζημίωσης, στην ΗΤ δεν έχει σποδοθεί επίσης και η ενίσχυση για την περίοδο της πανδημίας. Οπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας οι οφειλές προς αυτήν έφταναν τα 80 εκ. ευρώ έως το τέλος του 2022: «Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν το χειρότερο έτος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αφού στις 28 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς συνέβη η τραγωδία των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, ενώ το φθινόπωρο που ακολούθησε οι κακοκαιρίες Daniel και Elias κατέστρεψαν μεγάλο τμήμα του δικτύου με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική κυκλοφορία να διακοπεί για πολλούς μήνες.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΗΤ πριν λίγες ημέρες, το οικονομικό αποτύπωμα του σιδηροδρομικού μπλακ άουτ ήταν βαρύ με τις ζημίες της χρονιάς να φτάνουν τα 65 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι όροι της σύμβασης ΥΔΥ

    Η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών είναι για διάστημα 10 + 5 ετών και ορίζει την καταβολή ετήσιας αποζημίωσης ύψους 50 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο ανεβαίνει στα 62 εκ. ευρώ συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ.

    Η ετήσια αποζημίωση περιλαμβάνει:

    • Την αποζημίωση της ΗΤ για την παροχή των προβλεπόμενων υπηρεσιών, η οποία ανέρχεται έως του ποσού των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
    • Τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών που αποτελούν αντικείμενο της Σύμβασης, τα οποία αποδίδονται μέσω της ΗΤ. στον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ και ανέρχονται έως του ποσού των 19 εκατομμυρίων ευρώ και
    • Το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση του αντικειμένου της Σύμβασης, το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ανέρχεται έως και του ποσού των 10 εκατομμυρίων ευρώ.

    Ως minimum κέρδος για την εταιρία έχει οριστεί το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον Πάροχο, ο οποίος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των Υπηρεσιών.

    Η διάρκεια της Σύμβασης έχει οριστεί σε δέκα έτη, με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2031, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια (δηλ. μέχρι το τέλος του 2036), εφόσον η εταιρία έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου των 163,5 εκατομμυρίων ευρώ εντός των προβλεπόμενων χρόνων.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα τέλη χρήσης υποδομής, η ΗΤ εξακολουθεί να αμφισβητεί τις χρεώσεις του ΟΣΕ για τα έτη 2020 - 2023. Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών μόνο για το 2022 ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, καθώς η Hellenic Train δεν κάνει αποδεκτή τη μονομερή αύξηση των τελών από τον ΟΣΕ την περίοδο που η κατάσταση του δικτύου έβαινε επιδεινούμενη.

    Ασυμβίβαστα στον ΟΣΕ

    Με άλλο άρθρο στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζονται προυποθέσεις με στόχο την ενίσχυση στον μέγιστο βαθμό της ανεξαρτησίας και της αμεροληψίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διευθυντικών στελεχών του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα προβλέπεται πως όχι μόνο εξακολουθεί να είναι ξεχωριστή νομικά οντότητα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και οιονδήποτε φορέα έχει ως αντικείμενο τους σιδηροδρόμους αλλά υποχρεούται επιπλέον να διατηρεί ξεχωριστή έδρα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αλλά και κάθε άλλη αρχή ή φορέα, που συνδέεται με τη σιδηροδρομική δραστηριότητα.

    Για τον σκοπό αυτό τίθενται κωλύματα και ασυμβίβαστα, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του διαχειριστή υποδομής και τα ανώτερα διευθυντικά του στελέχη, τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας τους όσο και για ένα έτος μετά την με οποιαδήποτε τρόπο λύση της εργασιακής σχέσης. Μάλιστα, οι απαγορεύσεις εκτείνονται και σε συζύγους, συμβιούντες και τέκνα αυτών, ενώ θεσπίζεται και σύστημα κυρώσεων για τους παραβάτες.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ