Το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί, εδώ και λίγο καιρό, να υπερηφανεύεται ότι απέκτησε ένα ακόμη άγαλμα σε δημόσιο χώρο το οποίο απεικονίζει μια μαύρη γυναίκα. Είναι μόλις το τρίτο σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία!
Το γλυπτό «Reaching Out» είναι μια μεγαλύτερη του φυσικού μεγέθους -ύψους 2,74 μέτρων- γλυπτική απόδοση μιας συνηθισμένης νεαρής Μαύρης, ντυμένης με καθημερινά ρούχα, η οποία κάνει scrolling στην οθόνη του κινητού της. Το έργο τοποθετήθηκε στο Three Miles Green, κοντά στο Στράτφορντ. Ήταν παραγγελία στον γλύπτη Τόμας Τζ. Πράις (Thomas J. Price) για να σηματοδοτηθεί η πέμπτη επέτειος του Line, ενός δημόσιου περιπάτου με έργα τέχνης στο Λονδίνο, που ακολουθεί για τρία μίλια τον Μεσημβρινό του Γκρίνουιτς και διασχίζει τρεις από τους πιο πλούσιους, φυλετικά, δήμους της Βρετανίας.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μνημεία, τα οποία ιστορικά απεικονίζουν λευκούς άντρες, το «Reaching Out» δεν είναι τοποθετημένο σε βάθρο λόγω του ότι στόχος ήταν να είναι «μια κριτική της έννοιας της προσωπογραφίας και ανέγερσης μνημείων, καθώς και των αξιακών συστημάτων που ενισχύουν στην κοινωνία», όπως επισήμανε, μιλώντας στο Artnet News, ο καλλιτέχνης.
Ο καλλιτέχνης -έργο του οποίου περιελήφθη στο Frieze Sculpture του 2017- είναι περισσότερο γνωστός για τα γλυπτά ανώνυμων μαύρων αντρών που φιλοτεχνεί. Το «Reaching Out» είναι το πρώτο μεγάλης κλίμακας έργο του στο οποίο απεικονίζεται γυναίκα μαύρη. Από έρευνα την οποία διενήργησε ο ίδιος προέκυψε ότι σε μόνον άλλα δύο δημόσια γλυπτά στο Λονδίνο απεικονίζονται μαύρες γυναίκες (ένα σύμπλεγμα γυναίκας και παιδιού που φιλοτεχνήθηκε το 2008 και τοποθετήθηκε στο Stockwell και ένα άλλο, έργο του 2016, στο St Thomas's Hospital).
Η δεύτερη παραγγελία που έχει λάβει φέτος ο Πράις αφορά τη δημιουργία καινούργιου δημόσιου αγάλματος για το Δημαρχείο του Χάκνεϊ, τιμώντας τη γενιά «Windrush», μέλη της οποίας ήρθαν μετά τον πόλεμο από την Καραϊβική στη Βρετανία λόγω έλλειψης εργατικών χεριών. Θα είναι το πρώτο μόνιμο δημόσιο γλυπτό προς τιμήν αυτής της γενιάς και τα αποκαλυπτήριά του θα γίνουν το 2021.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ