Η Σιγκαπούρη γνώρισε το 2020 τη χειρότερη οικονομική ύφεση της ιστορίας της εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ωστόσο το χτύπημα αποδείχθηκε τελικά λιγότερο βαρύ απ’ ό,τι προβλεπόταν, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.
Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.
Η Σιγκαπούρη βυθίστηκε στην πρώτη της ύφεση μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσουν οι περισσότεροι χώροι δουλειάς, στο πλαίσιο των δραστικών μέτρων που λάμβανε για να περιορίσει τις μολύνσεις από τον SARS-CoV-2.
Η ασιατική χώρα, η οικονομία της οποίας χαρακτηρίζεται από τις πιο ανοικτές στον κόσμο, θεωρείται από αρκετούς κάτι σαν πρόδρομος δείκτης της υγείας του παγκόσμιου εμπορίου. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας της επομένως ηχεί συναγερμό.
Η κατάσταση πάντως βελτιώθηκε το δεύτερο μισό της χρονιάς, με τομείς-κλειδιά όπως αυτός της μεταποίησης να αρχίζουν να ανακάμπτουν. Το τέταρτο τρίμηνο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση, λιγότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, κατά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.
Η ύφεση δεν αποδείχθηκε τόσο σοβαρή όσο φοβούνταν πολλοί χάρη στις εξαγωγές ορισμένων αγαθών, εκτίμησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οικονομολόγος της CIMB Private Banking, προσθέτοντας πως το τρέχον έτος αναμένει πως θα υπάρξει ανάκαμψη «κατά περίπου 68%».
Η κρίση εκτιμάται ότι έπληξε περισσότερο τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σιγκαπούρη άρχισε εκστρατεία εμβολιασμού για τον νέο κορονοϊό. Είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες όπου ξεκίνησε η ανοσοποίηση του πληθυσμού.
Τα συλλυπητήρια του στους οικείους του 73χρονου Βρετανού, που πέθανε από ανακοπή καρδιάς, εξαιτίας των αναταράξεων σε πτήση από τη Σιγκαπούρη με προορισμό το Λονδίνο, έστειλε ο Πρωθυπουργός της Σιγκαπούρης. Ο ίδιος υποσχέθηκε «ενδελεχή έρευνα» για τον θάνατο ενός Βρετανού επιβάτη και τον σοβαρό τραυματισμό έξι ατόμων κατά τη διάρκεια της πτήσης θρίλερ της Singapore Airlines.
Ο Lawrence Wong ανακοίνωσε ότι οι 131 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος της μοιραίας πτήσης προσγειωθήκαν στη Σιγκαπούρη και δεσμεύτηκε ότι θα ακολουθήσει ενδελεχή έρευνα για όσο συνέβησαν. «Προσεύχομαι για όσους τραυματίστηκαν να αναρρώσουν σύντομα και να επιστρέψουν στα σπίτια τους», είπε.
Δημιουργήθηκαν βαθουλώματα στο ταβάνι
Η πτήση SQ321 της Singapore Airlines 10 ώρες μετά την αναχώρηση από τη Σιγκαπούρη πάνω από τη Μιανμάρ έπεσε σεακραίες αναταράξεις, ανεβοκατεβαίνοντας αρκετές φορές.
Οι επιβάτες και το πλήρωμα έκαναν λόγο για μια «δραματική πτώση» από ύψος 1.800 μέτρων μέσα σε περίπου τρία λεπτά, η οποία είχε ως συνέπεια να εκτοξευτούν όσοι δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας στο ταβάνι της καμπίνας. Επιβάτης δήλωσε ότι οι άνθρωποι εκτοξεύτηκαν με τόση δύναμη από τις θέσεις τους που δημιουργήθηκαν βαθουλώματα στο ταβάνι.
Σε φωτογραφίες από το εσωτερικό του αεροπλάνου καταγράφεται το χάος που προκλήθηκε, με τρόφιμα, μπουκάλια ποτών και αποσκευές, και μάσκες οξυγόνου να είναι διασκορπισμένα.
Το αεροπανό προσγειώθηκε αρχικά στην Ταΐλάνδη κι έπειτα οι επιβάτες και το πλήρωμα μεταφέρθηκαν στη Σιγκαπούρη. Οι αρχές της Ταϊλάνδης ανακοίνωσαν ότι 83 άτομα, επιβάτες και μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν.
Η Σιγκαπούρη θα στείλει ερευνητές στην Μπανγκόκ το περιστατικό.« Συνεργαζόμαστε στενά με τις αρχές της Ταϊλάνδης», διαβεβαίωσε ο Wong.
Πού μπορεί να οφείλονται οι αναταράξεις - Έπαιξε ρόλο η κλιματική κρίση;
Πού οφείλονται όμως αυτές οι ξαφνικές αναταράξεις; Είναι κάτι που συμβαίνει συχνά; Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, πρώην πιλότος, κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας και δήμαρχος Βούλας, Βάρης, Βουλιαγμένης, απαντά στο κεντρικό δελτίο του OPEN.
«Καταρχάς, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Έχουμε και άλλα περιστατικά, με πολύ σοβαρούς τραυματισμούς, όχι θανάτους. Ο θάνατος πιστεύω στη συγκεκριμένη πτήση δεν σχετίζεται με τραυματισμό ή χτύπημα, όπως διαβάζουμε. Προφανώς, οι επιβάτες τρομοκρατήθηκαν όταν το αεροσκάφος κατεβαίνει με πολύ μεγάλη ταχύτητα και αναπτύσσονται πολύ μεγάλες επιταχύνσεις βαρύτητας στο αεροσκάφος», υπογραμμίζει αρχικά ο κ. Κωνσταντέλλος.
Όπως εξηγεί, στην ατμόσφαιρα δεν υπάρχουν κενά αέρος. Υπάρχουν, όμως, πολύ μεγάλες αέριες μάζες που κινούνται ανοδικά ή καθοδικά ή πλάγια, μέσα στις οποίες τα αεροσκάφη μπαίνουν. Κινούνται (τα αεροπλάνα) μέσα σε ένα κομμάτι αέρα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροσκάφος έχασε 6.000 πόδια μέσα σε περίπου 7 δευτερόλεπτα, «που δείχνει ότι είναι μια πολύ σφοδρή κίνηση».
«Τέτοιου είδους αναταράξεις, μετακινήσεις αερίων μαζών, βλέπουμε σε υγρασία, μέσα σε σύννεφα ή καταιγίδες και προφανώς τα αεροσκάφη αποφεύγουν τέτοια μετεωρολογικά συστήματα. Υπάρχει όμως και μια μεγάλη κατηγορία αναταράξεων, τα λεγόμενα CAT (Clear Air Turbulence), οι αναταράξεις που συναντάμε χωρίς υγρασία ή σύννεφα και δεν καταγράφονται από το ραντάρ του αεροσκάφους. Εκεί συμβαίνει κάτι ξαφνικό, κάτι βίαιο», διευκρινίζει ο ίδιος.
Τέλος, τονίζει πως είναι προφανές ότι η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει τη δομή της ατμόσφαιρας μέσα στην οποία κινούνται τα αεροσκάφη και προφανώς θα αλλάξει και η καταγραφή αυτών των συμβάντων. «Είναι σημαντικό να ξέρουμε πως όποιος δεν χρειάζεται να κινείται στο αεροσκάφος, οφείλει -για τη δική του ασφάλεια- να κάθεται και να έχει δεμένη τη ζώνη ασφαλείας», υπογραμμίζει.
8 λεπτά αναταράξεων
Το αεροσκάφος Boeing 777 της Singapore Airlines αναχώρησε από το αεροδρόμιο Χίθροου του Ηνωμένου Βασιλείου το βράδυ της Δευτέρας στις 22:17 (τοπική) ώρα με 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος.
Ωστόσο, η πτήση SQ321 παρουσίασε έντονες αναταράξειςενώ πετούσε κοντά στον εναέριο χώρο της Μιανμάρ, σε μια περιοχή που αυτή τη στιγμή πλήττεται από ακραίες τροπικές καταιγίδες.
Μετά από περίπου 11 ώρες πτήσης από την απογείωση στο Λονδίνο, το αεροσκάφος έπεσε απότομα από ύψος περίπου 37.000 ποδιών σε ύψος 31.000, μέσα σε μόλις πέντε λεπτά καθώς ολοκλήρωσε τη διέλευση από τη θάλασσα Ανταμάν και πλησίασε στην Ταϊλάνδη.
Όσοι δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας «εκτοξεύτηκαν στο ταβάνι».
«Κόσμος εκτοξεύθηκε στο ταβάνι»
«Ξαφνικά, έγινε μια πολύ απότομη πτώση και όσοι κάθονταν χωρίς να φορούν ζώνη εκτοξεύτηκαν προς το ταβάνι, κάποιοι χτύπησαν το κεφάλι τους στον χώρο των αποσκευών από πάνω προκαλώντας βαθουλώματα, χτύπησαν στα σημεία όπου βρίσκονται τα φώτα και οι μάσκες και τα έσπασαν», αφηγήθηκε επιβάτης.
«Οι άνθρωποι έπεσαν κάτω, το κινητό μου έφυγε από τα χέρια μου και πετάχτηκε στα πλάγια», πρόσθεσε.
Aftermath of Singapore Airlines flight 321 from London to Singapore which had to divert to Bangkok due to severe turbulence. One death passenger and several injured. Blood everywhere, destroyed cabin. #singaporeairlines#sq321pic.twitter.com/C2FgrVt9yv
Οι μαρτυρίες των ανθρώπων που ταξίδευαν με τη συγκεκριμένη πτήση σοκάρουν. «Ένα μέλος του πληρώματος της Singapore Airlines είπε ότι ήταν μακράν το χειρότερο ταξίδι στα 30 χρόνια που πετάει», λέει ο Άντριου.
Επίσης, περιγράφει ότι είδε κάποιους επιβάτες να δίνουν τις πρώτες βοήθειες και να φωνάζουν για απινιδωτή.
Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατούσε μέσα στο αεροσκάφος, είπε: «Τόσοι πολλοί τραυματίες με εκδορές στο κεφάλι, ματωμένα αυτιά...». «Μια κυρία ούρλιαζε από τον πόνο. Δεν μπορούσα να τη βοηθήσω, απλώς της έφερα νερό».
«Σας αγαπώ» - Έστελναν μηνύματα στους αγαπημένους τους
Στις 09:10 σήμερα το πρωί, η Άλισον Μπάρκερ έλαβε μήνυμα από τον γιο της. Έγραφε: «Δεν θέλω να σας τρομάξω, αλλά είμαι σε μια επικίνδυνη πτήση. Το αεροπλάνο κάνει αναγκαστική προσγείωση... Σας αγαπώ όλους».
Ο γιος της, Τζος, ταξίδευε για διακοπές στο Μπαλί. Η Άλισον δεν είχε νέα του για δύο ώρες.
«Ήταν τρομακτικό», περιγράφει η γυναίκα στο BBC. «Δεν ήξερα τι συνέβαινε. Δεν ξέραμε αν είχε επιβιώσει, ήταν τόσο αγχωτικό. Ήταν οι μακρύτερες δύο ώρες της ζωής μου. Ήταν απαίσιο, ήταν τρομακτικό».
Τελικά, κατάφερε να μιλήσει στον Τζος, που ήταν στην πτήση της Singapore Airlines.
«Τη μια στιγμή απλώς καθόταν, φορώντας τη ζώνη ασφαλείας και την επόμενη στιγμή πρέπει να έχασε τις αισθήσειςτου γιατί βρέθηκε στο πάτωμα μαζί με άλλους ανθρώπους. Υπήρχε νερό παντού, αίμα παντού, τα αντικείμενα των ανθρώπων ήταν σκορπισμένα σε όλο το αεροπλάνο».
«Ξαφνικά βρέθηκα στην οροφή»
Ένας Βρετανός που ταξίδευε με την οικογένειά του στην πτήση διηγείται πώς ξεκίνησαν οι αναταράξεις.
«Είχαν περάσει περίπου 10 ώρες πτήσης, οπότε υπήρχαν άνθρωποι που περπατούσαν. Και δεν υπήρχε καμία ένδειξη για να βάλουμε τις ζώνες ασφαλείας», λέει.
«Δεν υπήρχαν αναταράξεις πριν από αυτό. Από καθόλου αναταράξεις έφτασε σε αυτή. Το αεροπλάνο δεν κουνούσε καθόλου και μετά απλά χτύπησα στην οροφή. Ξαφνικά, βρέθηκα έτσι», συμπληρώνει.
«Ο γιος μου έπεσε στο πάτωμα. Άκουσα ότι ένας τύπος χτύπησε στην οροφή της τουαλέτας και τραυματίστηκε και αυτός αρκετά άσχημα».
Η νέα ανακοίνωση της Singapore Airlines
Η Singapore Airlines εξέδωσε ακόμη μία ανακοίνωση, δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό των τραυματισμένων επιβατών.
Λέει ότι η πτήση από τη Σιγκαπούρη προς το Λονδίνο αντιμετώπισε «ξαφνικές ακραίες αναταράξεις» πάνω στα 37.000 πόδια (11.300 μέτρα) περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρηση.
Ο πιλότος κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και έστειλε το αεροσκάφος στην Μπανγκόκ.
Έως τις 19:50 ώρα Σιγκαπούρης (11:50 ώρα Ελλάδας), 30 άτομα νοσηλεύονταν σε νοσοκομείο της Μπανγκόκ.
«Η Singapore Airlines εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του θανόντος. Ζητάμε βαθιά συγγνώμη για την τραυματική εμπειρία που υπέστησαν οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματός μας σε αυτή την πτήση. Παρέχουμε κάθε απαραίτητη βοήθεια κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου», προσθέτει.
Ένας νεκρός και δεκάδες τραυματίες εκ των οποίων οι επτά σε κρίσιμη κατάσταση είναι ο τραγικός απολογισμός της πτήσης θρίλερ Λονδίνο-Σιγκαπούρη της Singapore Airlines.
Το αεροσκάφος της Singapore Airlines που έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης σήμερα είχε πέσει σε κενό αέρος, ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις.
Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και άλλοι επτά είναι σε κρίσιμη κατάσταση, ανέφερε ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του αεροδρομίου.
Ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου Σουβαρναμπούμι, ο Κιτιπόνγκ Κιτικάτσορν, είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ότι ένας 73χρονος Βρετανός πέθανε, πιθανότατα από καρδιακή προσβολή. Οι επτά σοβαρά τραυματίες φέρουν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Ένα μέλος του πληρώματος νοσηλεύεται επίσης.
🚨🚨Singapore Airlines Boeing 777 flight SQ321 from London to Singapore dropped about 6000 feet due to an air pocket & severe turbulence. 1 Passenger has died and over 30 injured 🐾#SingaporeAirlines#Boeingpic.twitter.com/FKYOq5BnUN
Ένας φοιτητής από τη Μαλαισία που επέβαινε στην πτήση SQ321 είπε στο πρακτορείο Reuters ότι δεν υπήρξε καμία προειδοποίηση για το χάος που θα ακολουθούσε μέσα στο αεροπλάνο. Ενώ απέμεναν τρεις ώρες για να ολοκληρωθεί το ταξίδι από το Λονδίνο προς τη Σιγκαπούρη, ο Ντζαφράν Αζμίρ είπε ότι αισθάνθηκε με ανησυχία το αεροσκάφος Boeing 777-300R να γέρνει προς τα επάνω και στη συνέχεια να τρέμει.
Ο 28χρονοςέκανε κουράγιο και έλεγξε αν φορούσε τη ζώνη του. Την φορούσε. Πολλοί από τους άλλους επιβάτες την είχαν λύσει, είπε.
Singapore airlines SQ-321 - London - Singapore
This is where the Captain announces of a diversion to Bangkok.
«Ξαφνικά, έγινε μια πολύ απότομη πτώση και όσοι κάθονταν χωρίς να φορούν ζώνη εκτοξεύτηκαν προς το ταβάνι, κάποιοι χτύπησαν το κεφάλι τους στον χώρο των αποσκευών από πάνω προκαλώντας βαθουλώματα, χτύπησαν στα σημεία όπου βρίσκονται τα φώτα και οι μάσκες και τα έσπασαν», αφηγήθηκε ο Αζμίρ.
«Οι άνθρωποι έπεσαν κάτω, το κινητό μου ξέφυγε από τα χέρια και πέταξε δύο σειρές προς τα πλάγια, τα παπούτσια του κόσμου πετούσαν τριγύρω», πρόσθεσε.
Τουλάχιστον 30 άνθρωποι τραυματίστηκαν συνολικά.
«Το πλήρωμα και όσοι βρίσκονταν μέσα στις τουαλέτες τραυματίστηκαν σοβαρά επειδή τους βρήκαμε πεσμένους κάτω, να μην μπορούν να σηκωθούν. Υπήρχαν πολλοί τραυματισμοί στη σπονδυλική στήλη και το κεφάλι», συνέχισε ο Αζμίρ.
Ο κυβερνήτης τους ενημέρωσε ότι θα προσγειώνονταν εκτάκτως στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.
Μετά την προσγείωση, νοσηλευτές και διασώστες πήγαν να ελέγξουν τους τραυματίες. «Δεν νομίζω ότι είχαν αντιληφθεί πόσο άσχημα ήταν τα πράγματα», είπε ο Αζμίρ. Αργότερα έφτασαν ασθενοφόρα και ο Αζμίρ είπε ότι είδε τουλάχιστον 8 ανθρώπους σε φορεία. Χρειάστηκαν 90 λεπτά για να εκκενωθεί το αεροσκάφος, ανέφερε.
Η συγγνώμη της Singapore Airlines
Σύμφωνα με τη Singapore Airlines, στο αεροπλάνο υπήρχαν 211 επιβάτες και 18μελές πλήρωμα. Στην ανάρτησή της στο Facebook η εταιρεία ανέφερε ότι 30 άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο και οι 12 από αυτούς χρειάστηκαν βοήθεια, χωρίς όμως να διευκρινίσει τη σοβαρότητα των τραυμάτων τους. «Εκφράζουμε ειλικρινά συγγνώμη για την τραυματική εμπειρία που βίωσαν οι επιβάτες και το πλήρωμά μας σε αυτήν την πτήση. Παρέχουμε κάθε αναγκαία βοήθεια σε αυτήν την δύσκολη περίοδο», διαβεβαίωσε.
Η Boeing από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι είναι σε επαφή με την Singapore Airlines και προσέφερε τη βοήθειά της.
Το σημερινό είναι το τελευταίο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος Boeing, μετά από εκείνο της Alaska Airlines, τον Ιανουάριο, όταν αποκολλήθηκε εν πτήσει μέρος του παραθύρου ενός 737 MAX. Το 2018 και το 2019 δύο αεροσκάφη Boeing συνετρίβησαν στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 346 άνθρωποι και να καθηλωθεί στο έδαφος ο στόλος των 737 MAX σε όλον τον κόσμο.
Η πτήση SQ321 είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου. Τα δεδομένα παρακολούθησης της πτήσης δείχνουν ότι το αεροπλάνο έκανε βουτιά 1.800 μέτρων μέσα σε πέντε λεπτά, ενώ βρισκόταν πάνω από τη Θάλασσα Άνταμαν. Ορισμένες περιοχές της Ταϊλάνδης πλήττονται αυτήν την περίοδο από καταιγίδες, καθώς έχει μόλις ξεκινήσει η εποχή των βροχών.
«Στις 15.35 το αεροδρόμιο έλαβε σήμα κινδύνου από την πτήση της Singapore Airlines, όπου ανέφερε ότι επιβάτες τραυματίστηκαν λόγω αναταράξεων και ζητούσε να προσγειωθεί εκτάκτως» ανέφερε το αεροδρόμιο Σουβαρναμπούμι.
Οι αρχές της Σιγκαπούρης απαγχόνισαν σήμερα 45χρονη υπήκοο της χώρας, που είχε καταδικαστεί για διακίνησηναρκωτικών. Πρόκειται για την πρώτη γυναίκα που εκτελείταιστην πόλη-κράτος της Ασίας έπειτα από σχεδόν είκοσι χρόνια.
«Η θανατική ποινή που είχε επιβληθεί στη Σαριντέουι Μπίντε Τζαμάνι εκτελέστηκε την 28η Ιουλίου 2023», ανέφερε η υπηρεσία δίωξης ναρκωτικών σε δελτίο Τύπου που έδωσε στη δημοσιότητα.
Γιατί καταδικάστηκε με την εσχάτη των ποινών
Είχε καταδικαστεί για διακίνηση 30,72 γραμμαρίων ηρωίνης, ποσότητας διπλάσιας από αυτήν που επισύρει την εσχάτη των ποινών δυνάμει της νομοθεσίας στη Σιγκαπούρη.
Η 45χρονη, η οποία είχε καταδικαστεί το 2018, διέθετε «υπεράσπιση από συνήγορο καθ’ όλη τη διάρκεια» της ποινικής διαδικασίας, τόνισε η υπηρεσία δίωξης ναρκωτικών.
«Άσκησε έφεση εναντίον της καταδίκης της και της ποινής της και το εφετείο την απέρριψε την 6η Οκτωβρίου 2022», συνεχίζει η ανακοίνωση, θυμίζοντας ακόμη ότι το αίτημά της για προεδρική επιείκεια επίσης απορρίφθηκε.
Η Σαριντέουι Μπίντε Τζαμάνι είναι η πρώτη γυναίκα που εκτελέστηκε στην πόλη κράτος από το 2004, σύμφωνα με τις αρχές.
Έχουν θανατωθεί 15 κρατούμενοι από το 2022
Οι εκτελέσεις θανατοποινιτών στο χρηματοοικονομικό κέντρο της Ασίας ξανάρχισαν τον Μάρτιο του 2022, έπειτα από παύση δυο ετών, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Έκτοτε, έχουν θανατωθεί 15 κρατούμενοι. Την Τετάρτη ο Μοντ Αζίζ μπιν Χουσέιν, κάτοικος Σιγκαπούρης, 57 ετών, απαγχονίστηκε μετά την καταδίκη του για τη διακίνηση περίπου 50 γραμμαρίων ηρωίνης.
Στη Σιγκαπούρη η νομοθεσία για τα ναρκωτικά συγκαταλέγεται στις πιο δρακόντειεςστον πλανήτη. Η διακίνηση ποσοτήτων 500 και πλέον γραμμαρίων κάνναβης ή 15 και πλέον γραμμαρίων ηρωίνης επισύρει τη θανατικήποινή.
Αντιδράσεις από την διεθνή κοινότητα
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οργανώσεις υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της Διεθνούς Αμνηστίας, κάλεσαν την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης να σταματήσει τις εκτελέσεις, τονίζοντας πως η θανατική ποινή δεν έχει στην πραγματικότητα κανένα αποτρεπτικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνησία, η Σιγκαπούρη συγκαταλέγεται στις τέσσερις χώρες –οι άλλες τρεις είναι η Κίνα, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία– όπου εκτελέστηκαν κρατούμενοι για αδικήματα που συνδέονταν με τη διακίνηση και τη χρήση ναρκωτικών πέρυσι.
Οι αρχές της Σιγκαπούρης αντιτείνουν πως η θανατική ποινή έχει κάνει την πόλη κράτος από τις πιο ασφαλείς χώρες σε όλη την Ασία.
Χωρίς να χάσουν πολύτιμο χρόνο και με απίστευτα συντονισμένες κινήσεις ρίχνουν δίχτυα ασφαλείας ενώ παράλληλα την ακινητοποιούν
Με γρήγορες και αποφασιστικές ενέργειες η Πυροσβεστική τηςΣιγκαπούρης κατάφερε να διασώσει μία 74χρονη γυναίκα, η οποία απειλούσε να πέσει από το μπαλκόνι του διαμερίσματός της.
Η απίστευτη επιχείρηση διάσωσης έγινε το περασμένο Σάββατο και έγινε viral τα τελευταία 24ωρα χάρη στις εξαιρετικά γρήγορες κινήσεις των διασωστών.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο, οι διασώστες -οι οποίοι έχουν εξαπλωθεί σε όλα τα γύρω διαμερίσματα- χωρίς να χάνουν πολύτιμο χρόνο και με απίστευτα συντονισμένες κινήσεις ρίχνουν δίχτυα ασφαλείας ενώ καταφέρνουν σε μερικά δευτερόλεπτα να ακινητοποιήσουν τη γυναίκα, η οποία δεν έχει χρόνο να αντιδράσει.
Δείτε το βίντεο:
Singapur Sivil Savunma Gücü, intihar etmek üzere olan bir kadını böyle kurtardıpic.twitter.com/T3MdJKmcl7
«Το φθηνό χρήμα τελείωσε, η ύφεση βρίσκεται προ των πυλών».
Με αυτή τη φράση δίνει το στίγμα της εβδομάδας που πέρασε κορυφαίο τραπεζικό στέλεχος, χαρτογραφώντας τις οικονομικές εξελίξεις των επόμενων μηνών. Η διπλή αύξηση στο κόστος του χρήματος, αρχικά την Τετάρτη στις Ηνωμένες Πολιτείες και εν συνεχεία την Πέμπτη στη Βρετανία επιβεβαίωσε τη σκληρή γραμμή των Κεντρικών Τραπεζών.
Το νέο “whatever it takes”, στα πρότυπα του Μάριο Ντράγκι, έχει αυτή τη φορά στόχο την τιθάσευση του πληθωρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Και οι επικεφαλής των Κεντρικών Τραπεζών και στις δύο όχθες του Ατλαντικού είναι αποφασισμένοι να το πετύχουν, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι η παγκόσμια οικονομία θα περάσει σε ύφεση.
Και αυτό, ενώ ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη καλπάζει, καθώς τον Οκτώβριο -σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat- σκαρφάλωσε για πρώτη φορά πάνω πάνω από το 10% και έφτασε στο 10,7% καταγράφοντας ρεκόρ, σε σχέση με το 9,9% που είχε καταγράψει τον Σεπτέμβριο.
Το υψηλότερο επίπεδο πληθωρισμού στην ευρωζώνη καταγράφουν τον Οκτώβριο η Εσθονία, (22,4%), η Λιθουανία (22%) και η Λετονία (21,8%) ενώ στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 9,8% έναντι 12,1% το Σεπτέμβριο.
Στη σκιά αυτών των εξελίξεων, λίγες μόλις ημέρες πριν, η Κριστίν Λαγκάρντ είχε δώσει το δικό της στίγμα, καθώς στις 27 Οκτωβρίου η ΕΚΤ ανέβασε τα επιτόκια του ευρώ κατά 75 μονάδες βάσης, προχωρώντας στην τρίτη άνοδο από τον Ιούλιο. Και άφησε ορθάνοικτη την πόρτα σε νέες αυξήσεις, τόσο εντός του Δεκεμβρίου, όσο και στις αρχές του 2023, αψηφώντας το φόβο η ευρωπαϊκή οικονομία να γυρίσει σε ύφεση, αρχής γενομένης από τη Γερμανία.
Όπως φαίνεται, τα «γεράκια» στη Φρανκφούρτη έχουν πάρει «το πάνω χέρι» στη νομισματική πολιτική, υιοθετώντας τη σκληρή γραμμή που θέλει την τιθάσευση του πληθωρισμού να αποτελεί πρώτη και μοναδική προτεραιότητα. Και αυτό, μολονότι υπάρχουν φωνές, όπως του Έλληνα Κεντρικού Τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος, σε συνέντευξή του στο Politico εξέφρασε την εκτίμηση πως αν γίνουν και άλλες υπερβολικά μεγάλες αυξήσεις στα επιτόκια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσουν αδικαιολόγητη ζημιά στην οικονομία της Ευρώπης, υποστηρίζοντας ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων πρέπει να γίνουν με πιο αργό ρυθμό.
Και παράλληλα, παρότρυνε τις δημοσιονομικές αρχές και τις αρμόδιες αρχές του ενεργειακού τομέα να κάνουν περισσότερα για να δαμάσουν τον πληθωρισμό. Όπως ανέφερε στη συνέντευξή του, αν αφήσουμε την ΕΚΤ μόνη της στη μάχη κατά του πληθωρισμού, υπάρχει κίνδυνος «τα επιτόκια να εκτοξευθούν σε πολύ υψηλά επίπεδα» και «το κόστος σε όρους προϊόντος να είναι πολύ μεγαλύτερο».
Σε αυτή τη φάση όμως, οι φωνές των «περιστεριών» είναι μάλλον μειοψηφία, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Federal Reserve Τζερόμ Πάουελ, o οποίος, στη σκιά της νέας αύξησης των επιτοκίων του δολαρίου τόνισε πως «η Federal Reserve έχει ακόμη "κάποια απόσταση να διανύσει” προτού ολοκληρωθεί ο τρέχων κύκλος αύξησης των επιτοκίων». Και προσέθεσε πως «είναι πολύ νωρίς για να σκεφτόμαστε να σταματήσουμε. Ο κόσμος όταν ακούσει "επιβράδυνση” σκέφτεται την παύση. Είναι πολύ πρόωρο, κατά την άποψή μου, να σκεφτόμαστε ή να μιλάμε για παύση των αυξήσεων των επιτοκίων. Έχουμε δρόμο μπροστά μας».
Ύφεση προ των πυλών
Η σκληρή νομισματική πολιτική έχει άμεσο αντίκτυπο στην πορεία των οικονομιών, με το πέρασμα σε ύφεση να είναι το βασικό σενάριο για το 2023 σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο, εξαιρουμένης (σε αυτή τη φάση) της Ελλάδας.
Ενδεικτικό είναι πως η Τράπεζα της Αγγλίας προβλέπει πτώση της βρετανικής οικονομίας στη «μεγαλύτερη ύφεση» στην ιστορία της ενώ ταυτόχρονα αύξησε τα επιτόκια της στο υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα 33 ετών.
Συγκεκριμένα, η βρετανική Κεντρική Τράπεζα αύξησε τα επιτόκια της στο 3%, από 2,25%, και προέβλεψε το πέρασμα της χώρας σε ύφεση, σημειώνοντας πως θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μια «πολύ δύσκολη» περίοδο δύο ετών, με πιθανό διπλασιασμό της ανεργίας.
Άποψη την οποία συμμερίζεται και ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Ντέιβιντ Μάλπας, τονίζοντας πως «υπάρχει αληθινός κίνδυνος για μια παγκόσμια ύφεση την επόμενη χρονιά» και προειδοποιώντας πως ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης θα είναι ακόμη πιο βαρύς για τον αναπτυσσόμενο κόσμο διευρύνοντας περαιτέρω τις ανισότητες.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η επικεφαλής του ΔΝΤ Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα, τονίζοντας πως περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας οικονομίας θα βιώσει τουλάχιστον δύο συνεχόμενα τρίμηνα επιβράδυνσης (που συνιστά τεχνική ύφεση) ξεκινώντας από τη φετινή χρονιά.
Επιβεβαιώνοντας δηλαδή πως η ύφεση δεν είναι πλέον «εφιάλτης» αλλά πραγματικότητα.
Καλπάζει ο κορωνοϊός σε αρκετές χώρες του πλανήτη, με χιλιάδες κρούσματα να καταγράφονται καθημερινά σε Μαλαισία, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη και Ρωσία.
Το υπουργείο Υγείας της Μαλαισίας ανακοίνωσε ότι τις 24 ώρες ως τα μεσάνυχτα χθες Τετάρτη διαπιστώθηκαν δύο θάνατοι εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν 3.969 κρούσματα του SARS-CoV-2.
Ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στην ασιατική χώρα 33 εκατ. κατοίκων έφθασε τους 36.480 νεκρούς επί συνόλου 4.909.846 μολύνσεων.
Τα λεγόμενα ενεργά κρούσματα αυξήθηκαν στα 33.018. Σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) νοσηλεύονται 63 ασθενείς με την COVID-19, 47 διασωληνωμένοι.
Πάνω από 4.000 κρούσματα στη Σιγκαπούρη σε μία ημέρα
Οι υγειονομικές αρχές της Σιγκαπούρης ανακοίνωσαν χθες Τετάρτη ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 4.086 κρούσματα του SARS-CoV-2, με τις καταγεγραμμένες μολύνσεις στην πόλη-κράτος να φθάνουν τις 2.112.110.
Ακόμη δύο θάνατοι ασθενών εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 αύξησαν τον επίσημο απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στον ασιατικό χρηματοοικονομικό κόμβο στους 1.682 νεκρούς.
Στα νοσοκομεία της χώρας νοσηλεύονται 479 ασθενείς με την COVID-19, οι δεκαέξι σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ).
Ρωσία: 68 νεκροί σε ένα 24ωρο από κορωνοϊό
Οι υγειονομικές υπηρεσίες της Ρωσίας ανακοίνωσαν χθες Τετάρτη ότι τις προηγούμενες 24 ώρες διαπιστώθηκαν 68 θάνατοι ασθενών εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν 6.385 κρούσματα του SARS-CoV-2.
Ο επίσημος απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στη Ρωσική Ομοσπονδία έφθασε τους 390.315 νεκρούς επί συνόλου 21.441.143 μολύνσεων.
Τα στοιχεία που ανακοινώνει το κέντρο επιτήρησης και αντιμετώπισης της επιδημιολογικής κρίσης θεωρούνται γενικά υποτιμημένα.
Φιλιππίνες: Πάνω από 4 εκατ. οι μολύνσεις από την έναρξη της πανδημίας
Το υπουργείο Υγείας των Φιλιππίνων ανακοίνωσε χθες Τετάρτη ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 775 κρούσματα του SARS-CoV-2, με τις καταγεγραμμένες μολύνσεις να φθάνουν συνολικά τις 4.005.840.
Τα ενεργά κρούσματα μειώθηκαν στα 18.689.
Άλλοι 36 θάνατοι ασθενών εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 αύξησαν στους 64.145 νεκρούς τον επίσημο απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στο κράτος των 110 εκατομμυρίων κατοίκων από την εκδήλωσή της στην επικράτεια του αρχιπελάγους, τον Ιανουάριο του 2020.
Ο Πέρεζ έκανε καταπληκτική εκκίνηση, πέρασε στον poleman, Σαρλ Λεκλέρ κι άντεξε μέχρι το φινάλε, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία
Ο Σέρχιο Πέρεζ με Red Bull ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix της Formula 1στη Σιγκαπούρη, με τις καιρικές συνθήκες να έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.
Πάντως, oι αγωνοδίκες εξετάζουν πιθανή παρατυπία του Μεξικανού της Red Bull στην επανεκκίνηση, μετά από αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Πέρεζ έκανε καταπληκτική εκκίνηση, πέρασε στον poleman, Σαρλ Λεκλέρ κι άντεξε μέχρι το φινάλε, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία. Όμως, θα πρέπει να περιμένει την απόφαση των αγωνοδικών, αν και σε περίπτωση που δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων δεν θα χάσει την πρώτη θέση, καθώς είχε διαφορά 7.5’’ από τον δεύτερο.
Αυτός ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ, ενώ τρίτος τερμάτισε ο άλλος πιλότος της Ferrari, Κάρλος Σάινθ.
Επί της ουσίας η μόνη περίπτωση να χάσει τη νίκη ο Μεξικανός είναι να δεχθεί δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων. Αυτή, πάντως, ήταν η ενημέρωση των ανθρώπων της Scuderia στον Λεκλέρ.
Οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη, ειδικά από τη στιγμή που ο αγώνας ξεκίνησε με πάνω από μια ώρα καθυστέρηση, λόγω βροχόπτωσης. Επίσης, το ατύχημα του Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri που προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν αυτό που άλλαξε τα δεδομένα, καθώς ο Πέρεζ μπήκε στα pits και βγήκε πάλι πρώτος.
Κάπως έτσι δεν πρόλαβε να αποδώσει η στρατηγική της Ferrari για τον Λεκλέρ, ο οποίος θα μπορούσε να δώσει μάχη στο τέλος, αν δεν τον προλάβαινε ο Ιάπωνας.
Ο πρωτοπόρος για τον τίτλο Μαξ Φερστάπεν που ξεκίνησε από την 8η θέση, τερμάτισε στην 7η, ανανεώνοντας το «ραντεβού» για την εξασφάλιση του τίτλου στη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 28% τον τελευταίο χρόνο - «Η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει στην ίδια ρότα» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών
«Η αξιοθαύμαστη αντοχή της ελληνικής οικονομίας στις διαδοχικές κρίσεις, οφείλεται στο γεγονός ότι στην πορεία της τριετίας, δώσαμε προτεραιότητα στη στήριξη των συνεπών και "εντάξει" επιχειρήσεων, οι οποίες αντίστοιχα επένδυσαν στους εργαζόμενους και τις πραγματικές επενδύσεις», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση που εξελίσσεται στην Ολομέλεια και περιλαμβάνει και τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό.
Ο κ. Σκυλακάκης, που επισήμανε ότι σημειώθηκε αύξηση των επενδύσεων κατά 28%, τον τελευταίο χρόνο, εκτίμησε πως η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει στην ίδια ρότα και το χειμώνα, παρότι -όπως είπε- θα έχουμε πίεση με τα επιτόκια και την υψηλή τιμή των καυσίμων. Στο κλίμα αυτό, εκτίμησε ότι η Ελλάδα θα περάσει αυτόν τον δύσκολο χειμώνα χωρίς να μπει σε τροχιά ύφεσης.