Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2021 07:58

Διώρυγα του Σουέζ: Το «κολλημένο» Ever Given εξαναγκάζει τάνκερ σε τεράστιες παρακάμψεις (upd)

Γράφτηκε από την

Σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων προχωρούν από σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ - Τρία τάνκερ ακολουθούν παράκαμψη που περνάει από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας

Σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων προχωρούν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα πλοία τους να φτάσουν τελικά στον προορισμό τους, αφού η διώρυγα του Σουέζ παραμένει φραγμένη για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα από τον «σφηνωμένο γίγαντα» Ever Given.

Σύμφωνα με τον Guardian, εξαιτίας της τεράστιας έμφραξης στη ζωτικής σημασίας διώρυγα, όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας Kpler.
Όπως επισημαίνει το BBC, η συγκεκριμένη παράκαμψη σημαίνει ότι το δρομολόγιο μπορεί να κρατήσει δύο εβδομάδες παραπάνω.

«Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας», δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

theyre actually doing it! ever given has been there so long that theyre actually going around the cape of good hope like 1700s scurvy patients oh my god pic.twitter.com/WjElTVfg1q

— Aria Callaghan (@AriaCallaghan) March 25, 2021


Μέχρι σήμερα το πρωί το σκάφος παραμένει σφηνωμένο στην ίδια θέση, καθώς ρυμουλκά και βυθοκόροι εξακολουθούν να εργάζονται για να το ελευθερώσουν, σύμφωνα με την εταιρεία Leth Agencies. Ένας αξιωματούχος της αρμόδιας αιγυπτιακής αρχής για τη διώρυγα του καναλιού δήλωσε υπό καθεστώς ανωνυμίας στο Associated Press ότι η πρόκειται για μία «πολύ ευαίσθητη και περίπλοκη» επιχείρηση που πρέπει να «αντιμετωπιστεί πολύ προσεκτικά». Βασικός στόχος είναι να αποφευχθούν «τυχόν επιπλοκές» που θα μπορούσαν να παρατείνουν τη διακοπή κυκλοφορίας στη διώρυγα.


Η αρχή της διώρυγας δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι θα χρειαστεί να αφαιρέσουν από 15.000 έως 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να φτάσουν σε βάθος 12 έως 16 μέτρων. Αυτό το βάθος είναι πιθανό να επιτρέψει στο πλοίο να επιπλεύσει ξανά ελεύθερο.


Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια Long-Range 2 που κανονικά θα περνούσαν από τη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζουν το ενδεχόμενο παράκαμψης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε το πρωί της Παρασκευής η εταιρεία Braemar ACM. Κάθε τάνκερ LR-2 μπορεί να μεταφέρει περίπου 75.000 τόνους πετρελαίου. Η διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι «εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις» για τα εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι κολλημένα στις «ουρές». «Όλοι κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης την ώρα που μιλάμε», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, σύμφωνα με το CNN.

Οι αρχές στην Αίγυπτο συνεχίζουν να συνεργάζονται με ομάδες διάσωσης από όλο τον κόσμο για να ελευθερώσουν το Ever Given, το οποίο «σφήνωσε» στο νότιο τμήμα της διώρυγας την Τρίτη, όταν έχασε τον έλεγχο κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Μέχρι στιγμής τα ρυμουλκά δεν έχουν καταφέρει να το ξεσφηνώσουν και οι προσπάθειες να αποκολληθεί η πλώρη με εκσκαφείς έχουν αποβεί άκαρπες.


Οι ειδικοί φοβούνται πλέον ότι το τεράστιο πλοίο σημαίας Παναμά, που έχει μήκος 400 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 220.000 τόνους, είναι πλέον τόσο βαθιά σφηνωμένο στην άμμο και στις δύο όχθες, που δεν θα είναι δυνατό να αποκολληθεί χωρίς να αφαιρεθεί μέρος του φορτίου.

Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ/EPA/SUEZ CANAL AUTHORITY / HANDOUT

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2021 09:09

Σχετικά Άρθρα

  • Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο: 42% μειώθηκε η κίνηση των εμπορικών πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούθι
    Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο: 42% μειώθηκε η κίνηση των εμπορικών πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούθι

    Ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες, υπολογίζει ο ΟΗΕ, εκφράζοντας ανησυχία για το παγκόσμιο εμπόριο.

    «Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (...) που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη.

    Τα πλοία κάνουν τον γύρο της Αφρικής για να αποφύγουν επιθέσεις από τους Χούθι

    Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.

    Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Καθώς είναι «τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτά που δεν χρησιμοποιούν πλέον τη Διώρυγα του Σουέζ, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη», εξήγησε ο κ. Χόφμαν.

    Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας...) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.

    Από τον Νοέμβριο, οι αντάρτες Χούθι λένε πως βάζουν στο στόχαστρο στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν πλοία που κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

    Η διατάραξη του εμπορίου μέσω Ερυθράς Θάλασσας είναι ακόμη πιο ανησυχητική καθώς «πάνω από το 80%» του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά θαλάσσης και «άλλες σημαντικές θαλάσσιες οδοί βρίσκονται ήδη υπό πίεση», τόνισε ο κ. Χόφμαν.

    Φόβοι για επιπλέον αύξηση στα τρόφιμα

    Το εμπόριο μέσω Μαύρης Θάλασσας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, γεγονός που απογείωσε τους μήνες που ακολούθησαν τις τιμές των τροφίμων.

    Ενώ, εξαιτίας ξηρασίας, το επίπεδο του νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχει υποχωρήσει, προκαλώντας συρρίκνωση της κίνησης. Τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των διελεύσεων μέσω αυτής της Διώρυγας ήταν μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και κατά 62% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, τόνισε η CNUCED.

    Τα «παρατεταμένα προβλήματα σε μείζονες θαλάσσιες εμπορικούς οδούς» ενδέχεται «να πλήξουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες», οδηγώντας σε «καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών», «αυξήσεις στα κόστη» και εγείροντας κίνδυνο ανόδου «του πληθωρισμού», κατά την υπηρεσία του ΟΗΕ, η οποία ανησυχεί ειδικά για τις τιμές των τροφίμων σε διεθνή κλίμακα.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Διώρυγα του Σουέζ: Κόλλησε δεξαμενόπλοιο για 20 λεπτά
    Διώρυγα του Σουέζ: Κόλλησε δεξαμενόπλοιο για 20 λεπτά

    Ο αιγύπτιος πρόεδρος ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας - Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023

    Ένας γιγάντιο δεξαμενόπλοιο έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για περίπου είκοσι λεπτά το βράδυ της Τετάρτης, εγείροντας ανησυχία για το ενδεχόμενο διακοπής της κυκλοφορίας παρόμοιας με εκείνη που είχε καταγραφεί στις αρχές του 2021.

    Το πετρελαιοφόρο Affinity V προσάραξε και έκλεισε τη θαλάσσια οδό για περίπου 20΄, είπε πηγή προσκείμενη στις αιγυπτιακές υπηρεσίες ασφαλείας στο Γαλλικό Πρακτορείο. Πηγή προσκείμενη στην ΑΔΣ είχε πει νωρίτερα στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι το πλοίο είχε πλέον απεγκλωβιστεί, έπλεε αργά με τη βοήθεια ρυμουλκών και η κίνηση των πλοίων άρχιζε να αποκαθίσταται.

    #BREAKING: Shipping traffic data suggests the #AffinityV has run aground in the Suez Canal causing navigation to be halted.

    Another unconfirmed photo from the scene. pic.twitter.com/6s2f4IX9Gh

    — Moshe Schwartz (@YWNReporter) August 31, 2022

    Η Διώρυγα συγκαταλέγεται στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Συνδέει την Ευρώπη με την Ασία και από αυτή περνάει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε παγκόσμια κλίμακα διά θαλάσσης.

    Το δεξαμενόπλοιο με εκτόπισμα 64.000 τόνων απεγκλωβίστηκε χάρη στην επέμβαση «πέντε και πλέον» ρυμουλκών, διευκρίνισε η ΑΔΣ.

    Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πετρελαιοφόρο υπό σημαία Σιγκαπούρης έχει μήκος 250 μέτρων και πλάτος 45 και κατευθύνεται στο λιμάνι Γιάνμπου της Ερυθράς Θάλασσας, στη Σαουδική Αραβία.

    At around 17:00 UTC today (2022-08-31), the Aframax tanker AFFINITY V (9645401) seemed to have lost control in the Suez Canal while heading southbound. She temporarily clogged up traffic and is now facing south again, but moving slowly by tugboat assistance. via @MarineTraffic pic.twitter.com/ECstNLPtbc

    — TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) August 31, 2022

    Το συμβάν είναι το πρώτο του είδους αφότου πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το Ever Given, εκτοπίσματος σχεδόν 200.000 τόνων, απέκλεισε τη Διώρυγα για αρκετές ημέρες όταν προσάραξε σε μια όχθη της εν μέσω αμμοθύελλας τον Μάρτιο του 2021. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του είχε διαρκέσει έξι ημέρες και είχε στοιχίσει τη ζωή σε έναν εργαζόμενο της ΑΔΣ.

    3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!

    She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.

    Cause unclear. But I've narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB

    — John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022

    Το χθεσινό συμβάν σημειώθηκε στο ίδιο, νότιο τμήμα της Διώρυγας.

    Ο αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΑΔΣ, η Αίγυπτος είχε διαφυγόντα έσοδα από 12 ως 15 εκατ. δολάρια κάθε ημέρα κλεισίματος. Ασφαλιστές υπολόγισαν ότι οι ζημίες ήταν αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

    Τον Ιούλιο, η Αρχή ανακοίνωσε έσοδα-ρεκόρ ύψους 7 δισεκ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, αφού αύξησε αρκετές φορές τα κόμιστρα για τη διέλευση των πλοίων.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αίγυπτος: Έντεκα νεκροί και 5 τραυματίες σε συγκρούσεις μεταξύ στρατιωτών και τρομοκρατών στη Διώρυγα του Σουέζ
    Αίγυπτος: Έντεκα νεκροί και 5 τραυματίες σε συγκρούσεις μεταξύ στρατιωτών και τρομοκρατών στη Διώρυγα του Σουέζ

    Οι στρατιώτες σκοτώθηκαν αφού συγκρούστηκαν με μια ομάδα ενόπλων οι οποίοι επιτέθηκαν σε αντλιοστάσιο ανύψωσης του νερού στα ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού

    Ένας αξιωματικός και δέκα στρατιώτες σκοτώθηκαν σήμερα στην Αίγυπτο ενώ επιχειρούσαν να αποτρέψουν μια «τρομοκρατική» επίθεση στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ, κοντά στο Σινά, όπως έγινε γνωστό από τις αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις.

    Άλλοι πέντε στρατιώτες τραυματίστηκαν στην επιχείρηση αυτή, σύμφωνα με την ανακοίνωση του στρατού που επισήμανε ότι οι δυνάμεις ασφαλείας «συνεχίζουν να καταδιώκουν και να περικυκλώνουν τους τρομοκράτες» σε «μια από τις απομονωμένες περιοχές του Σινά».

    Οι στρατιώτες σκοτώθηκαν αφού συγκρούστηκαν με μια ομάδα ενόπλων οι οποίοι επιτέθηκαν σε αντλιοστάσιο ανύψωσης του νερού στα ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού.
    Πηγή: protothema.gr
  • Σουέζ: Μετά από 4 μήνες απελευθερώθηκε το Ever Given - Είχε μπλοκάρει τη διώρυγα επί 6 ημέρες
    Σουέζ: Μετά από 4 μήνες απελευθερώθηκε το Ever Given - Είχε μπλοκάρει τη διώρυγα επί 6 ημέρες

    Μετά σχεδόν τέσσερις μήνες το πλοίο Ever Given, το θηριώδες κοντεϊνεράδικο, που είχε κολλήσει στο κανάλι του Σουέζ, απελευθερώνεται από τις Αρχές της Αιγύπτου!

    Το γιγαντιαίο κοντεϊνεράδικο (πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) Ever Given, που παρέμενε στην Αίγυπτο από τότε που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ τον Μάρτιο, θα αποπλεύσει την Τετάρτη, αφού ανακοινώθηκε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες.

    Το MV Ever Given - εντυπωσιακού μεγέθους 199.000 τόνων – είχε εξοκείλει διαγώνια στο κανάλι του Σουέζ κατά τη διάρκεια μιας αμμοθύελλας στις 23 Μαρτίου, μπλοκάροντας τη θαλάσσια εμπορική οδό επί έξι ημέρες πριν οι ομάδες διάσωσης, με τιτάνιες προσπάθειες, καταφέρουν να το αποκολλήσουν.


    Η Αίγυπτος απαγόρευσε στο πλοίο να εγκαταλείψει την περιοχή, απαιτώντας αποζημίωση από την ιαπωνική εταιρεία «Shoei Kisen Kaisha» για απώλεια εσόδων από το κανάλι, αλλά και το κόστος διάσωσης και τις ζημιές που προκλήθηκαν στη διώρυγα του Σουέζ, που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.
    Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή την Τετάρτη για την υπογραφή συμφωνίας με τους ιδιοκτήτες και για την επίσημη αναχώρηση του πλοίου. Η δήλωση που εκδόθηκε την Κυριακή δεν αποκάλυψε το ποσό της αποζημίωσης.

    Απώλεια εσόδων ύψους 15 εκατομμυρίων!

    Η Αίγυπτος έχασε έσοδα μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ημέρα που η πλωτή οδός ήταν κλειστή, σύμφωνα με την Αρχή του καναλιού του Σουέζ .
    Το κόλλημα του πλοίου στο κανάλι και οι προσπάθειες αποκόλλησής του, προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στη διώρυγα.


    Μέλος της δικηγορικής εταιρείας Stann Marine που εδρεύει στο Λονδίνο και η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες και τους ασφαλιστές του Ever Given επιβεβαίωσε, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη προετοιμασίες για την απελευθέρωσή του πλοίου.
    «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχει σημειωθεί πρόοδος και συμφωνήθηκε μια αποδεκτή λύση μεταξύ των δύο πλευρών», δήλωσε ο Φαζ Πέρμοχαμντ.

    Συμφωνία μη αποκάλυψης των όρων

    Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής της Αρχής του καναλιού του Σουέζ Ομπάμα Ράμπα δήλωσε ότι η Αίγυπτος υπέγραψε κοινή απόφαση μη αποκάλυψης τους όρους της συμφωνίας αποζημίωσης με τους ιδιοκτήτες του Ever Given.
    Αρχικά, η Αίγυπτος είχε ζητήσει αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων, αλλά αργότερα μείωσε την αρχική της απαίτηση σε 550 εκατ. δολάρια.
    Το πλοίο οδηγήθηκε στο αγκυροβόλιο, στο κανάλι του Σουέζ μετά την αποκόλλησή του στις 29 Μαρτίου, και τα 420 πλοία στις βόρειες και νότιες εισόδους του καναλιού διέσχισαν τη διώρυγα μέχρι τις αρχές Απριλίου.
    Τον Απρίλιο, η ασφαλιστική εταιρεία Lloyd's List δήλωσε ότι το μπλοκάρισμα του πλοίου, (που ας σημειωθεί είναι μεγαλύτερο από τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου) εμπόδιζε την μεταφορά φορτίου αξίας περίπου 9,6 δισ. δολαρίων.
    Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι απέκλεισε οποιαδήποτε έργα διεύρυνσης της νότιας πλευράς του καναλιού, εκεί που το πλοίο εξόκειλε. Η Πρόεδρος επέβλεψε τις εργασίες σε ένα τμήμα του καναλιού στο βορά, οι οποίες περιλάμβαναν διεύρυνση της διώρυγας και την κατασκευή παράλληλης πλωτής οδού 35 χιλιομέτρων. Αυτό επιτεύχθηκε με κόστος άνω των 8 δις. δολαρίων. Το κανάλι του Σουέζ απέφερε κέρδη για την Αίγυπτο περισσότερα από 5,7 δισ. δολάρια κατά τη χρήση 2019/20, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

    Τι είχε γίνει τότε στο Σουέζ

    καπετάνιος-Σουέζ
    copyright: ethnos.gr

    Το χρονικό του κολλήματος του θηριώδους κοντεϊνεράδικου Ever Given μας είχε περιγράψει ο Έλληνας πλοίαρχος του «Ithaki Warrior», Συμεών Ντόλλας, που βρισκόταν πίσω από το πλοίο που εξόκειλε. Ας θυμηθούμε τι είχε γίνει τότε:

    Τρίτη 23 Μαρτίου ώρα 07.00: Περιμέναμε το πρωί να σηκώσουμε άγκυρα για να παραλάβουμε τον πιλότο και να ξεκινήσουμε. Το Ever Given έκατσε γύρω στις 5:30. Οι άνεμοι που επικρατούσαν στον χώρο του ατυχήματος είχαν δύναμη γύρω στα 6 μποφόρ με τάση προς 7. Το πλοίο πρέπει να το χτύπησε ξαφνικό sand storm (αμμοθύελλα). Σκέφτομαι πάρα πολύ τη θέση του καπετάνιου το τι περνάει. Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση του!

    Από την Τρίτη στις 23 του Μάρτη το πρωί μέχρι και το απόβραδο της Κυριακής 28 του μήνα γίνεται προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου με ρυμουλκά και βυθοκόρους, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το σούρουπο της Κυριακής κάτι αλλάζει.

    Ωρα 05:30: «Ένα ρυμουλκό με το όνομα Καρλομάγνος δίνει μάχη να μετακινήσει τον όγκο του βαποριού. Δεκατέσσερα ρυμουλκά το τραβάνε τώρα. Το μισό είναι ακόμα κολλημένο. Δείχνει ότι έχει μετακινηθεί η πρύμνη. Το κακό είναι ότι με την προσπάθειά τους έχει μετακινηθεί το πλοίο προς τα δεξιά και έχει μπει κι άλλο μέσα η πλώρη του. Περιμένουμε τη συνέχεια με αγωνία».

    Σάββατο 27 Μαρτίου ώρα 22:00: «Εάν δεν τα καταφέρουν μέχρι το μεσημέρι θα τραβήξει σε μάκρος η υπόθεση. Λένε ότι θα επιχειρήσουν να ξεφορτώσουν το πλοίο. Δεν ξέρω αν υπάρχει ο ανάλογος εξοπλισμός και αν γνωρίζουν καλά την τεχνική για να κατεβάσουν τα κοντέινερ στο σημείο που βρίσκεται το βαπόρι».

    Κυριακή 28 Μαρτίου ώρα 17:30: «Έλαβα ένα μήνυμα από τον πράκτορά μας ότι θα επιχειρήσουν ξανά με περισσότερες δυνάμεις. Με 16 ρυμουλκά μας είπε θα προσπαθήσουν να το ξεκολλήσουν κι ανάμεσά τους θα είναι και τρία πλοιάρια μεγάλης ιπποδύναμης».

    Ωρα 07:30: «Έχει μετακινηθεί το καράβι. Η πρύμνη του έχει μπει στα αβαθή, δηλαδή έχει βγει στο κανάλι η πρύμνη του. Η πλώρη του, όμως, βρίσκεται ακόμη εγκλωβισμένη».

    Ωρα 11:40: «Το Ever Given δείχνει να έχει ξεκολλήσει και θα οδηγηθεί στην περιοχή Great Lakes, πράγμα που σημαίνει δηλαδή ότι θα χρειαστούν πέντε ώρες. Όταν ολοκληρωθεί κι αυτή η διαδικασία θα αρχίσουν τα εγκλωβισμένα βαπόρια να ανάβουν τις κύριες μηχανές».

    Ωρα 14:45: «Το καράβι επανήλθε στην αρχική του θέση, δηλαδή στα αβαθή του καναλιού. Τα ρυμουλκά μεγάλης ιπποδύναμης αδυνατούν να το ξεκολλήσουν και οι αρχές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του ξανά στην πλημμυρίδα».

    Ωρα 17:00: «Eυχάριστα τα τελευταία νέα. Το Ever Given αποκολλήθηκε και ταξιδεύει προς τις λίμνες. Η πλημμυρίδα βοήθησε και με την αρωγή των ρυμουλκών το πλοίο έβαλε μπρος τις μηχανές και την πλώρη προς την ανοιχτή θάλασσα». Τέλος καλό;

    Πηγή: ethnos.gr

  • Η Αίγυπτος αξιώνει αποζημίωση πάνω από 900 εκατ. δολάρια για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ από το Ever Given
    Η Αίγυπτος αξιώνει αποζημίωση πάνω από 900 εκατ. δολάρια για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ από το Ever Given

    Η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους 900 και πλέον εκατομμυρίων δολαρίων για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Μαρτίου και το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που προκάλεσε τον αποκλεισμό έχει κατασχεθεί εν τω μεταξύ, ανέφεραν σήμερα η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram και μια από τις ασφαλιστικές εταιρίες του πλοίου.

    Χθες Δευτέρα βράδυ, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) έκανε λόγο στην κρατική τηλεόραση για «διαπραγματεύσεις» που γίνονται για καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που προκλήθηκε όταν το Ever Given προσάραξε επί σχεδόν «μια εβδομάδα στην Διώρυγα, παραλύοντας την κίνηση σε αυτό το καίριας σημασίας θαλάσσιο πέρασμα.

    Η Αίγυπτος δεν έκανε «κανένα λάθος» σε αυτό το συμβάν, είπε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στους κυβερνήτες του πλοίου.

    «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία (διαφωνιών) με την εταιρία και την ασφαλιστική» ξεκινώντας από το «ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια.

    Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρίες.

    Μια από τις ασφαλιστικές εταιρίες του Ever Given τόνισε επίσης σήμερα ότι το Κάιρο υπέβαλε αγωγή αποζημιώσεως 916 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας.

    Το UK Club, η ασφαλιστική εταιρία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) στο Ever Given, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι είναι απογοητευτικό που το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στη Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.

    Μιλώντας στην Al-Ahram, ο ναύαρχος ανέφερε ότι η χώρα του επιδιώκει αποζημιώσεις ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ).

    «Το πλοίο με σημαία Παναμά, Ever Given, κατασχέθηκε λόγω της μη καταβολής του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων (...) βάσει της απόφασης που εκδόθηκε από δικαστήριο της Ισμαηλίας», είπε ο Ράμπια.

    Το ποσό αντιστοιχεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε «απώλειες που προκάλεσε το πλοίο στην Αρχή, εκτός από τις επιχειρήσεις ρυμούλκησης και συντήρησης».

    Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εμπορίου, επαναλήφθηκε στις 29 Μαρτίου αφότου το πλοίο ρυμουλκήθηκε με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων.

    Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση.

    Σύμφωνα με την SCA, η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.

    Μια από τις κύριες πηγές εσόδων της χώρας, το πέρασμα αυτό απέφερε περίπου 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια στο Κάιρο το 2019-2020.

    Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρία Allianz, κάθε μέρα διακοπής λειτουργίας είχε ως αποτέλεσμα συνολικές απώλειες έξι έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ AΠΕ/ΕPA/SUEZ CANAL AUTHORITY / HANDOUT

  • Διώρυγα Σουέζ: Ο συναρπαστικός διάπλους μέσα από τα μάτια των ναυτικών
    Διώρυγα Σουέζ: Ο συναρπαστικός διάπλους μέσα από τα μάτια των ναυτικών

    Δεν υπάρχουν ρεύματα στο κανάλι, όμως υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, ανεμοθύελλες από την έρημο οι οποίοι κτυπάνε κατά ριπάς - Ελληνας πλοίαρχος περιγράφει στο protothema.gr τους κινδύνους του διάπλου

    Διώρυγα του Σουέζ. Μία ζωτικής σημασίας αρτηρία για την καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας. Ένας ολόκληρος μηχανισμός λειτουργεί για τον ομαλό διάπλου από χιλιάδες πλοία. Το ατύχημα με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την έφερε στο επίκεντρο της παγκόσμιας δημοσιότητας.

    Ένας κανονισμός 22 σελίδων με αναλυτικές οδηγίες προς του καπετάνιους και τους διαχειριστές, τους καθοδηγεί για το πέρασμα που έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Λίμνη Ισμαηλία, ξύλινες βάρκες, παράλληλα κανάλια, κομβόι πλοίων με βάση το μέγεθος, ριπές ανέμων από την έρημο, ειδικές προβλέψεις για τα πλοία με τεράστιο ύψος, συνθέτουν την εικόνα του θαλάσσιου περάσματος από την Αίγυπτο.

    Δείτε βίντεο: Timelapse ο διάπλους της Διώρυγας του Σουέζ
    Πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια στη μορφολογία του καναλιού. Το πρώτο και καλύτερο είναι η κατασκευή του χωριού νέα Ισμαηλία που το συναντούν οι ναυτικοί που έχουν ρότα προς τη Μεσόγειο, από νότο προς τον Βορρά. Εκεί έχει κατασκευαστεί νέο παράλληλο προς το παλαιότερο, κανάλι ώστε να μην συναντιούνται τα κομβόι που έρχονται από αντίθετη κατεύθυνση. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα πλοία που έπλεαν και από τις δύο κατευθύνσεις εισέρχονταν στη λίμνη Ισμαηλία όπου περίμεναν τη σειρά τους για να συνεχίσουν το ταξίδι. Τώρα συνεχίζουν απρόσκοπτα τον πλου.
    Ο κάθε τύπος πλοίου έχει τη δική του θέση στο κομβόι. Πρώτα παίρνουν θέση τα μικρά φορτηγά, μετά ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έπονται τα δεξαμενόπλοια. Το ταξίδι ξεκινάει στις 4 τα ξημερώματα ταυτόχρονα και για τους δύο στόλους, τον έναν που κινεί από τη Μεσόγειο προς το Νότο και τον άλλον από το Νότο προς τη Μεσόγειο. Υπάρχει πρόβλεψη για αντιμετώπιση ατυχημάτων, με πλοία που παθαίνουν μηχανική βλάβη ή παίρνουν φωτιά όπως έχει συμβεί.

    Δείτε βίντεο: Το ατύχημα με το πλοίο Evergreen
    «Όταν ξεκινάει το κομβόι το κάθε πλοίο έχει φροντίσει να έχει πάρει μία ή και δύο ξύλινες βάρκες, με αιγυπτιακό πλήρωμα, οι οποίες αν υπάρξει πρόβλημα το τραβάνε στα τοιχώματα της Διώρυγας έως ότου λυθεί το πρόβλημα ώστε να μην εμποδίζει τη ναυσιπλοία» επισημαίνει στο protothema ο πλοίαρχος Μάρκος Ανθουλάκης: «Κατά μήκος του καναλιού υπάρχoυν δέστρες. Εάν συμβεί κάτι οι βάρκες με σχοινιά τραβάνε το πλοίο στο πλάι. Μου έτυχε πριν λίγα χρόνια ενώ ταξιδεύαμε προς βορρά να πάρει φωτιά ένα καράβι πιο μπροστά από εμάς. Σε εκείνη την περίπτωση περιμέναμε 4-5 ώρες μέχρι να τεθεί υπό έλεγχο η πυρκαγιά και συνεχίσαμε».

    Δείτε βίντεο: Simulation του ατυχήματος του πλοίου Evergreen
    Για τα προβλήματα που προκαλούν οι άνεμοι μας είπε: «Υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, ανεμοθύελλες από την έρημο οι οποίοι κτυπάνε κατά ριπάς. Πριν κάποια χρόνια υπήρχε και ρυμουλκό που συνόδευε τα πλοία. Δεν υπάρχουν ρεύματα στο κανάλι, όμως οι άνεμοι είναι ένα θέμα. Για αυτό και πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι κάνουμε υπολογισμούς για τους ανέμους και πόσο μπορεί να επηρεάσουν τον πλού του καραβιού με βάση τα έξαλα δηλαδή την επιφάνεια του πλοίου που είναι έξω από το νερό, πάνω από την ίσαλο γραμμή, η λεγόμενη windage area. Το καταθέτουμε στις επίσημες αρχές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται όταν κυβερνάς μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει έξαλα με ύψος 60 μέτρων αλλά και πλοίο μεταφοράς αερίου που έχει έξαλα με ύψος 40 μέτρων. Τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν πρόβλημα σε αυτές τις καιρικές συνθήκες».
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ/ΕΠΑ/SUEZ CANAL AUTHORITY / HANDOUT
  • Διώρυγα του Σουέζ: Σε τρεις μέρες η επιστροφή στην κανονικότητα - Τεράστια η ζημιά στη ναυτιλία
    Διώρυγα του Σουέζ: Σε τρεις μέρες η επιστροφή στην κανονικότητα - Τεράστια η ζημιά στη ναυτιλία

    Εβδομάδες, μέχρι και μήνες μπορεί να χρειαστεί η αποκαστάσταση της ζημιάς στη ναυτιλία - Η γεωπολιτική σημασία της διώρυγας του Σουέζ και ο ρόλος της Τεχεράνης

    Κόλλησε στην άμμο, απελευθερώθηκε, ξανακόλλησε και εντέλει απεγκλωβίστηκε το γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given. Η επαναφορά του έπειτα από παρετεταμένες προσπάθειες προκάλεσε κύμα ενθουσιασμού, με εκατοντάδες πλοία να κορνάρουν μανιωδώς, καθώς το πλοίο διέσχιζε το βόρειο τμήμα του Σουέζ. Έξι ολόκληρες ημέρες είχε μπλοκάρει τη διώρυγα.

    Το κοντέινερ-μαμούθ, μήκους 400 μέτρων και εκτοπίσματος άνω των 220.000 τόνων είχε γυρίσει πλαγίως εξαιτίας των ισχυρών ανέμων. Είχε σφηνωθεί στο νότιο τμήμα του καναλιού, φρακάροντας την πιο πολυσύχναστη πλωτή οδό του κόσμου στο 151ο χιλιόμετρο της διώρυγας. Μια ριπή ανέμου σε συνδυασμό με μία άτυχη στιγμή αποδείχθηκε αρκετή για να παραλύσει το παγκόσμιο δίκτυο θαλασσίων επικοινωνιών και να πληγεί το παγκόσμιο εμπόριο.
    Μετά την απομάκρυνση του Ever Given ακολούθησε ένας αγώνας δρόμου για την αποκατάσταση της λειτουργίας της διώρυγας. Πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό, αν υπολογίσει κανείς ότι το κόστος της παγκόσμιας οικονομίας για κάθε ημέρα απραξίας ανέρχεται στα 9,6 δισ. δολάρια. Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται κατά προσέγγιση ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχονται από το κανάλι κάθε μέρα. Μία πληγή που σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις της πανδημίας λυγίζουν την παγκόσμια οικονομία.

    Περισσότερα από 400 πλοία είχαν εγκλωβιστεί, περιμένοντας να διασχίσουν τη διώρυγα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η κανονικότητα θα επανέλθει σε περίπου τρεις ημέρες. Η παγκόσμια ναυτιλία, όμως, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο. Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, οι συνέπειες στον κλάδο μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες ή και μήνες.

    Η σημασία της διώρυγας του Σουέζ στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα είναι τεράστια. Ενώνει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό, δημιουργώντας μια θαλάσσια εμπορική αρτηρία που συνδέει την Ευρώπη με τη Νοτιοδυτική, τη Νότια και τη Νοτιοανατολική Ασία μέχρι την Άπω Ανατολή. Είναι η μεγαλύτερη διώρυγα του κόσμου, συνολικού μήκους 168 χλμ. Μέσω αυτής περνά περισσότερο από το 10% του όγκου του διεθνούς εμπορίου. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας σχεδόν 10 δισ. δολαρίων.

    Οι αρχές της Διώρυγας από την πλευρά τους έχουν επισημάνει ότι η Αίγυπτος χάνει 12-14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List εκτιμά, ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα, η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισ. ευρώ.
    Το ατύχημα και οι επιπτώσεις του επανέφεραν στο προσκήνιο τη σημασία μίας εναλλακτικής λύσης. Η Τεχεράνη έσπευσε να δηλώσει ότι «υπάρχει εναλλακτική λύση για τη Διώρυγα του Σουέζ».

    Για την ακρίβεια, ο πρέσβης του Ιράν στη Ρωσία, Καζέμ Τζαλαλί, πρότεινε την ενεργοποίηση του χερσαίου Διαδρόμου Μεταφορών, μήκους 7.200 χλμ, που διέρχεται από το Ιράν ως εναλλακτική λύση στη Διώρυγα του Σουέζ.

    Υπενθυμίζουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες η Τεχεράνη υπέγραψε μία συμφωνία-μαμούθ με το Πεκίνο που θα έχει ισχύ για τα επόμενα 25 χρόνια. Η συμφωνία προβλέπει κινεζικές επενδύσεις συνολικού ύψους 400 δισ. δολαρίων, αλλά και μεγάλα ιρανικά ανταλλάγματα. Για την ακρίβεια, με τη συμφωνία το Ιράν ουσιαστικά εντάσσεται στην κινεζική σφαίρα επιρροής.

    Εάν, μάλιστα, όπως δείχνουν τα πράγματα, η πολιτική Μπάιντεν σπρώξει και τη Ρωσία στην αγκαλιά της Κίνας, τότε δημιουργείται ένας ευρασιατικό τρίγωνο, το οποίο εκ των πραγμάτων θα ενσωματώσει τις χώρες της Κεντρικής Ασίας που βρίσκονται στο εσωτερικό του, συγκροτώντας ένα πανίσχυρο στρατιωτικά και οικονομικά, άρα και πολιτικά, γεωπολιτικό σύνολο.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σουέζ: Μετά από το μεσημεριανό θρίλερ, το Ever Given ταξιδεύει χωρίς την βοήθεια ρυμουλκού
    Σουέζ: Μετά από το μεσημεριανό θρίλερ, το Ever Given ταξιδεύει χωρίς την βοήθεια ρυμουλκού

    Ξεκινά και πάλι η ναυσιπλοΐα στην Διώρυγα - Το πλοίο θα επιθεωρηθεί , όπως προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί , αλλά ταξιδεύει πλέον με τις δικές του δυνάμεις και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δεν παρουσιάζει ζημιές - Νωρίτερα, είχε «κολλήσει» και πάλι για λίγη ώρα

    Η διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given επιβεβαίωσε ότι το πλοίο ταξιδεύει και πάλι - μάλιστα, χωρίς την βοήθεια ρυμουλκών - στη Διώρυγα του Σουέζ από τις 15.00 τοπική ώρα σήμερα, Δευτέρα, και ότι έφτασε στη Μεγάλη Πικρή Λίμνη, όπου θα υποβληθεί σε πλήρη επιθεώρηση. «Δεν υπήρξαν αναφορές για ρύπανση ή ζημιά του φορτίου και οι αρχικές έρευνες αποκλείουν οποιαδήποτε βλάβη στη μηχανή ή στον κινητήρα ως αιτία της γείωσης», ανακοινωσε η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM).

    Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα το μεσημέρι η αποκόλληση του πλοίου από τα αβαθή του Σουέζ εκτυλίχθηκε σε θρίλερ. Το τεράστιο σκάφος συνάντησε λίγο πριν από το μεσημέρι ισχυρούς ανέμους με αποτέλεσμα να κλείσει και πάλι για λίγη ώρα την διώρυγα.
    Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το Vessel Finder, το σκάφος πέρασε την την βόρεια έξοδο του καναλιού, με χαμηλή ταχύτητα και η Δοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται την Διώρυγα ανακοίνωσε ότι προγραμματίζει την επανέναρξη της λειτουργίας της από απόψε.

    evergiven-22
    Σημειώνεται πως η προσάραξη του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ είναι πιθανόν να οδηγήσει σε απώλειες ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρίες αντασφάλισης, σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings.

    LATEST: The Ever Given container ship that was stuck in the Suez Canal is now fully afloat.

    The vessel was finally pulled free, allowing the crucial trade route to reopen to traffic https://t.co/0dC8LE0UFI pic.twitter.com/UZjcP2Mrpu

    — Bloomberg Quicktake (@Quicktake) March 29, 2021
    Το μήκους 400 μέτρων Ever Given προσάραξε διαγωνίως στη Διώρυγα την περασμένη Τρίτη, κλείνοντας το συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας για εκατοντάδες πλοία που ανέμεναν να το διασχίσουν.

    Το περιστατικό αυτό θα μειώσει τα κέρδη των παγκόσμιων αντασφαλιστικών εταιριών αλλά δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το πιστοληπτικό τους προφίλ, ενώ οι τιμές για την αντασφάλιση στη ναυτιλία θα αυξηθούν περαιτέρω, όπως ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.

    Τα ναύλα για τα τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά την προσάραξη του πλοίου ενώ ο αποκλεισμός της Διώρυγας προκάλεσε αναταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρίες που ήδη προσπαθούν να διαχειριστούν τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της COVID-19.
    «Οι τελικές απώλειες θα εξαρτηθούν από πόσο θα χρειαστεί η εταιρία "διάσωσης" για να απελευθερώσει τελείως το Ever Given και από το πότε θα αποκατασταθεί η κανονική κίνηση των πλοίων αλλά ο Fitch εκτιμά ότι οι απώλειες μπορεί άνετα να είναι της τάξης των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», ανέφερε ο οίκος.

    Η πλοιοκτήτρια εταιρία και οι εταιρίες ασφάλισης του Ever Given είναι επίσης αντιμέτωπες με αξιώσεις ύψους εκατομμυρίων δολαρίων, όπως δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Reuters την Τετάρτη. Ένα μεγάλο μέρος των απωλειών θα έχει πιθανόν αντασφαλιστεί από μια ομάδα διεθνών αντασφαλιστικών εταιριών, ανέφερε ο Fitch, προσθέτοντας ότι αυτό θα εντείνει τις πιέσεις στα κέρδη πρώτου εξαμήνου.

    Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρίες είναι ήδη σε δύσκολη κατάσταση λόγω των φυσικών καταστροφών, όπως οι χειμερινές θύελλες στις ΗΠΑ και οι πλημμύρες στην Αυστραλία, καθώς και λόγω ζημιών που σχετίζονται με την πανδημία της COVID-19.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ: ΑΠΕ/ΕΠΑ/SUEZ CANAL AUTHORITY / HANDOUT
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ