Σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων προχωρούν από σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ - Τρία τάνκερ ακολουθούν παράκαμψη που περνάει από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας
Σύμφωνα με τον Guardian, εξαιτίας της τεράστιας έμφραξης στη ζωτικής σημασίας διώρυγα, όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας Kpler.
«Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας», δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.
theyre actually doing it! ever given has been there so long that theyre actually going around the cape of good hope like 1700s scurvy patients oh my god pic.twitter.com/WjElTVfg1q
— Aria Callaghan (@AriaCallaghan) March 25, 2021
Μέχρι σήμερα το πρωί το σκάφος παραμένει σφηνωμένο στην ίδια θέση, καθώς ρυμουλκά και βυθοκόροι εξακολουθούν να εργάζονται για να το ελευθερώσουν, σύμφωνα με την εταιρεία Leth Agencies. Ένας αξιωματούχος της αρμόδιας αιγυπτιακής αρχής για τη διώρυγα του καναλιού δήλωσε υπό καθεστώς ανωνυμίας στο Associated Press ότι η πρόκειται για μία «πολύ ευαίσθητη και περίπλοκη» επιχείρηση που πρέπει να «αντιμετωπιστεί πολύ προσεκτικά». Βασικός στόχος είναι να αποφευχθούν «τυχόν επιπλοκές» που θα μπορούσαν να παρατείνουν τη διακοπή κυκλοφορίας στη διώρυγα.
Η αρχή της διώρυγας δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι θα χρειαστεί να αφαιρέσουν από 15.000 έως 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να φτάσουν σε βάθος 12 έως 16 μέτρων. Αυτό το βάθος είναι πιθανό να επιτρέψει στο πλοίο να επιπλεύσει ξανά ελεύθερο.
Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια Long-Range 2 που κανονικά θα περνούσαν από τη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζουν το ενδεχόμενο παράκαμψης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε το πρωί της Παρασκευής η εταιρεία Braemar ACM. Κάθε τάνκερ LR-2 μπορεί να μεταφέρει περίπου 75.000 τόνους πετρελαίου. Η διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι «εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις» για τα εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι κολλημένα στις «ουρές». «Όλοι κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης την ώρα που μιλάμε», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, σύμφωνα με το CNN.
Οι αρχές στην Αίγυπτο συνεχίζουν να συνεργάζονται με ομάδες διάσωσης από όλο τον κόσμο για να ελευθερώσουν το Ever Given, το οποίο «σφήνωσε» στο νότιο τμήμα της διώρυγας την Τρίτη, όταν έχασε τον έλεγχο κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Μέχρι στιγμής τα ρυμουλκά δεν έχουν καταφέρει να το ξεσφηνώσουν και οι προσπάθειες να αποκολληθεί η πλώρη με εκσκαφείς έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι ειδικοί φοβούνται πλέον ότι το τεράστιο πλοίο σημαίας Παναμά, που έχει μήκος 400 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 220.000 τόνους, είναι πλέον τόσο βαθιά σφηνωμένο στην άμμο και στις δύο όχθες, που δεν θα είναι δυνατό να αποκολληθεί χωρίς να αφαιρεθεί μέρος του φορτίου.
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ/EPA/SUEZ CANAL AUTHORITY / HANDOUT