Στη μονομαχία ανάμεσα στους δύο δισεκατομμυριούχους επιχειρηματίες, κάθε πλευρά προπαγανδίζει συστηματικά υπέρ των προτερημάτων της αποστολής της - Ποιο είναι όμως στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα του... crash test
WATCH: Jeff Bezos and three passengers return to Earth after historic flight to edge of space. https://t.co/A0eR1oJLjm pic.twitter.com/INoS7Dcssk
— ABC News (@ABC) July 20, 2021
Και γι' αυτό ακριβώς, παράλληλα με τις ευγένειες, κάθε μία από τις δύο διαστημικές εταιρείες, η Virgin Galactic του Μπράνσον και η Blue Origin του Τζεφ Μπέζος, προπαγανδίζουν συστηματικά υπέρ των προτερημάτων που έκαστη διαθέτει έναντι της άλλης.
This is the moment Jeff Bezos, the world's richest man, lifted off into space aboard his Blue Origin spacecraft. https://t.co/enNUiB9jjU pic.twitter.com/pd8s55RY89
— CNN (@CNN) July 20, 2021
Η Blue Origin δημοσιεύει απευθείας σύγκριση των δύο προσεγγίσεων στο διαστημικό ταξίδι υπό μορφήν crash test των βασικών παραμέτρων, με πρώτο κριτήριο το εάν φτάνουν πέρα από τη «Γραμμή Kármán», δηλαδή το νοητό όριο των 100 χλμ ύψους από την επιφάνεια της γήινης θάλασσας. Το σημείο αυτό αναγνωρίζεται από τους αρμόδιους φορείς παγκοσμίως σαν το κατώφλι στο διάστημα. Και η Blue Origin γράφει για τον εαυτό της με υπερηφάνεια ότι οι δικές της πτήσεις ξεπερνούν τη «Γραμμή Kármán», ενώ το σκάφος του Μπράνσον όχι.
From the beginning, New Shepard was designed to fly above the Kármán line so none of our astronauts have an asterisk next to their name. For 96% of the world’s population, space begins 100 km up at the internationally recognized Kármán line. pic.twitter.com/QRoufBIrUJ
— Blue Origin (@blueorigin) July 9, 2021
Το σκάφος της Blue Origin είναι τύπου ρουκέτας, με αποσπώμενη κάψουλα για τους επιβάτες, αντίθετα από εκείνο της Virgin Galactic. Το οποίο είναι κατ' ουσίαν ένα αεροπλάνο ικανό να πετά σε πολύ μεγάλο υψόμετρο και να αναπτύσσει ταχύτητες πτήσης έως και 3 φορές πιο γρήγορα από τον ήχο.
Πολύ σημαντική διαφορά υπέρ του Μπέζος, είναι ότι στην κάψουλα της Blue Origin τα 6 παράθυρα είναι τα μεγαλύτερα που υπάρχουν
σε επιβατηγό διαστημόπλοιο, με διαστάσεις 107x71 εκατοστά το καθένα. Στο σκάφος της Virgin Galactic, όμως, τα παράθυρα από όπου οι τουρίστες του διαστήματος μπορούν να επιβλέψουν τη Γη, δεν διαφέρουν από τα συμβατικά, όπως σε ένα οποιοδήποτε κοινό αεροπλάνο.
Ως προς τη δυνατότητα διαφυγής εάν πάει κάτι στραβά, το Blue Origin διαθέτει έξοδο κινδύνου, ενώ το Virgin όχι. Επίσης, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ρουκέτας του Μπέζος στη ζώνη του όζοντος είναι καλύτερο από εκείνο της Virgin, καθώς το Blue Origin εκπέμπει καυσαέρια σε μορφή νερού, ενώ οι πτήσεις με τα σκάφη του Μπράνσον εκλύει οξείδιο του αζώτου, το οποίο είναι 100 φορές πιο βλαβερό για το ανθρώπινο οικοσύστημα.
Well done @blueorigin, @jeffbezos, Mark, Wally and Oliver. Impressive! Very best to all the crew from me and all the team at @virgingalactic
— Richard Branson (@richardbranson) July 20, 2021
Η λογική του Τζεφ Μπέζος για τους πυραύλους της Blue Origin δίνει έμφαση στην επανάχρησή τους. Έτσι, το New Sephard έχει συμπληρώσει ήδη 15 πτήσεις στο διάστημα, ενώ εκείνο της Virgin Galactic μόλις 3 -και πολύ κάτω από τη Γραμμή Kármán».
Επιπλέον των προηγουμένων, ο Τζεφ Μπέζος είχε στη συντροφιά του μόνο 3 αστροναύτες, ενώ στο σκάφος του Μπράνσον, εκτός από το 4μελες πλήρωμα, υπήρχαν και δύο πιλότοι. Διότι ενώ το Blue Origin είναι τηλεχειριζόμενο από τη Γη, ο αντίπαλός του πετά μόνο με ανθρώπους στο πιλοτήριο.
Ως προς τη διάρκεια, η πτήση του Μπράνσον διήρκεσε περίπου 90 λεBlue Oπτά, για τη μετάβαση στο υψηλότερο προβλεπόμενο υψόμετρο. Ο Τζεφ Μπέζος ανέβηκαν και κατέβηκαν σε χρόνο μικρότερο των 11 λεπτών.
Γενικότερα, εάν κάποιος υιοθετήσει την οπτική γωνία της Blue Origin, τότε ο πύραυλος και η κάψουλά της υπερτερούν σε όλα τα επιμέρους σημεία. Και, άρα, στο «ματς» Μπέζος-Μπράνσον σημειώσατε «1». Όμως, ο Μπράνσον πήγε πρώτος στην άκρη της γήινης ατμόσφαιρας και επέστρεψε, προλαβαίνοντας τον Μπέζος. Συνεπώς, μήπως δικαιούται και το Virgin Galactic κάποιων επιπλέον βαθμών στον «έλεγχό» του;
Μάλλον όχι. Διότι πέρα από την αυτοδιαφήμισή τους, οι Μπέζος και Μπράνσον φαίνεται ότι ισοψηφούν. Κι αυτό διότι, εν τέλει, το ταξίδι τους είναι υποτροχιακό, καθώς δεν περνούν στο καθαυτό διάστημα, προφανώς για λόγους ασφαλείας. Συνεπώς, το αποτέλεσμα γέρνει προς την ισοπαλία, παρά τις διαφορές στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των δύο μονομάχων. Το 1-1 μοιάζει πολύ πιο αρμόζον σε αυτή την, πρώιμη, φάση του συναγωνισμού για την κατάκτηση του διαστήματος και τον διαστημικό τουρισμό.
Πηγή: Protothema.gr