Τόσο το αεροπλάνο τύπου Piper όσο και μερικά αυτοκίνητα στην περιοχή, τυλίχθηκαν στις φλόγες.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι έξι επιβαίνοντες (πέντε επιβάτες και ο πιλότος) έχασαν τις ζωές τους, ενώ το κτίριο πάνω στο οποίο συνετρίβη το αεροσκάφος ήταν άδειο, καθώς τελούσε υπό ανακαίνιση (φιλοξενούσε γραφεία κι ένα πάρκινγκ).
Italy Small plane crashes in San Donato Milanese, crashing into a structure under construction near the subway pic.twitter.com/j2Wt209Gw7
Fiamme alte e una colonna di fumo nella zona della metropolitana a San Donato, nella zona sud-est di Milano. Secondo i testimoni, sarebbe caduto un piccolo aereo. #SanDonatopic.twitter.com/nB0vGgVMvO
Στο σημείο της συντριβής έσπευσαν πυροσβέστες και σωστικά συνεργεία, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, το τουριστικό αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Λινάτε και κατευθυνόταν στη Σαρδηνία.
Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Daniel Dal Zennaro
Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Daniel Dal Zennaro
Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Andrea Fasani
Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Daniel Dal Zennaro-Andrea Fasani
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 03 Οκτωβρίου 2021 18:26
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.
Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.
Από την πλευρά του ο διεθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».
Το δικινητήριο ATR-72 εκτελούσε πτήση από το Κασκαβέλ της πολιτείας Παρανά με προορισμό το αεροδρόμιο Γκουαρούλος στο Σάο Πάολο.
Σημειώνεται πως το αεροπλάνο έπεσε στην αυλή ενός σπιτιού αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τν πτώση. Μόνο ένα σπίτι υπέστη ζημιές στην κατοικημένη περιοχή όπου συνέβη το δυστύχημα, δήλωσαν αξιωματούχοι της πόλης στη γειτονική Valinhos.
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Isaac Fontana
Κάμερα ασφαλείας στο αεροδρόμιο Μαλπένσα στο Μιλάνο κατέγραψε την τρομακτική απογείωση ενός Boeing 777 με «tail strike»
Παραλίγο τραγωδία στο αεροδρόμιο Μαλπένσα στο Μιλάνο, όταν αεροπλάνο πραγματοποίησε απογείωση με «tail strike», με αποτέλεσμα να τριφθεί η ουρά του Boeing 777 στο διάδρομο.
Ειδικότερα, σε πτήση της Latam με με προορισμό στο Σαν Πάολο της Βραζιλίας, το αεροσκάφος ανέπτυξε υπερβολική γωνία κατά την ανύψωση με αποτέλεσμα να απογειωθεί κάνοντας το λεγόμενο “tail strike”, κατά το οποίο η ουρά του αεροσκάφους τρίβεται στον αεροδιάδρομο.
Το αεροπλάνο απογειώθηκε χωρίς να διακόψει την μανούβρα – κάτι το οποίο, σύμφωνα με ειδικούς που διερωτήθηκαν από την Corriere della Sera, απέτρεψε ένα σοβαρό δυστύχημα – απελευθερώθηκε κηροζίνη στον αέρα και στη συνέχεια προσγειώθηκε για να γίνει ο έλεγχος των ζημιών.
«Οι πιλότοι ήταν καλοί - απ' ό,τι βλέπουμε - δεν πανικοβλήθηκαν, συνέχισαν να διατηρούν τον έλεγχο του αεροσκάφους μέχρι να απογειωθεί γιατί αν είχαν διακόψει την απογείωση θα είχαν σκοτώσει όλους τους επιβαίνοντες, δεν θα σταματούσαν ποτέ», ανέφερε ειδικός στην Corriere ένας και τόνισε ότι αν και φαίνεται το ατύχημα «να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, το καλό είναι ότι είχαν το θράσος να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που έκαναν»
Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024 και το κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας.
Το αεροσκάφος, κατά τη διάρκεια της απογείωσης, έτριψε την ουρά του στην άσφαλτο και, μετά από περίπου μία ώρα, επέστρεψε στο Μαλπένσα χωρίς άλλες συνέπειες», ανέφερε η ιταλική Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων.
Δείτε το βίντεο με την απογείωση του Boeing:
CCTV shows LATAM Brasil 777-300 tail strike incident while departing Milan Malpensa Airport on Tuesday. The aircraft reportedly suffered significant damage and has been grounded since. pic.twitter.com/NXd44IAFjg
— Breaking Aviation News & Videos (@aviationbrk) July 11, 2024
Κλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.
Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16
Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.
Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.
Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες
Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».
Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.
Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης
Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα
«Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.
Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.
Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου, ο οποίος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.
Στη συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.
Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.
Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο.
Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.
Το χρονικό της υπόθεσης
Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια.
Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.
Οι ανακοινώσεις του ΓΕΑ
«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».
Η δεύτερη ανακοίνωση: «Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας».
Αυτό είναι το F-16C/D Block 52+
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).
Ένα θρίλερ εξελίχθηκε από τη ώρα που ο πιλότος του F-16 κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) στη νήσο Ψαθούρα, μεταξύ της Αλοννήσου και της Χαλκιδικής μέχρι να εντοπιστεί από Super Puma και να μεταφερθεί στη συνέχεια στο νοσοκομείο.
Το θρίλερ των 89 λεπτών
Επί μιάμιση ώρα ο πιλότος του F-16βρισκόταν στη θάλασσα. Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε εγκαίρως να ενεργοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του μαχητικού.
Το μονοθέσιο Block 52+ της ΠολεμικήςΑεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 και ο πιλότος περισυνελλέγη σώος από ελικόπτερο SuperPuma στις 15:02 και κατευθύνθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Τι λέει ο πατέρας του πιλότου
Μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας του πιλότου ανέφερε: ««παραπέρα δεν γνωρίζω κι εγώ. Τώρα κατεβαίνω από Λάρισα – Αθήνα, να δω το παιδί μου. Σε μια επικοινωνία που είχα μαζί του μου είπε ότι είναι καλά, αλλά είχα κακό σήμα. Είμαι καθοδόν για Αθήνα, εύχομαι να πάνε όλα καλά.Δεν μπορώ να σας μιλήσω, είμαι σε όχι καλή ψυχολογική κατάσταση και κινούμαι προς Αθήνα».
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 σμηναρχίας Μάχης της ΠολεμικήςΑεροπορίας στις 15:02 και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Ευχές Δένδια στον πιλότο για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ΝίκοςΔένδιας ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον πιλότο και άμεση επάνοδο στα καθήκοντά του ενώ συνεχάρη όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης.
Συγκεκριμένα με μήνυμα του στα socialmedia ανέφερε:
«Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F - 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».
Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-16
Στο σημείο της πτώσης του F-16 επιχειρούν 7 πλωτά, 1 τορπιλάκατος του Λιμενικού από τη Λέσβο και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».
Βρισκόταν σε σχηματισμό με άλλα μαχητικά
Σημειώνεται πως το F-16 είχε απογειωθεί από την 337 μοίρα της 110 πτέρυγας μάχης, στη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη.
Όπως έγινε γνωστό, το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση και πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην άσκηση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή.
Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο τι συνέβη με το F-16 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο πιλότος, όσο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες.
Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».
Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ η κηδεία του αδικοχαμένου επισμηναγού στη Μάνη
Τον αδικαχαμένο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, που σκοτώθηκε κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, αποχαιρέτισαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην εξόδιο ακολουθία που τελείται στον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Μεγάλη Μαντίνεια, του Δήμου Δυτικής Μάνης.
Συντετριμμένη, η σύζυγος του άτυχου επισμηναγού συνόδευσε το φέρετρο με τη σορό του, που ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, στον τόπο της ταφής. Στο πλευρό της βρισκόταν και η τραγική φιγούρα της μητέρας του, που λύγισε λίγη ώρα αργότερα πάνω από το φέρετρο.
Πλήθος κόσμου προσήλθε σήμερα στον ιερό ναό για να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του, αλλά και για να συμπαρασταθούν στα μέλη της οικογένειάς του, ενώ στρατιωτικό άγημα απέδωσε τιμές.
Ο εφημέριος της εκκλησίας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία γνώριζε 25 χρόνια τον Επαμεινώνδα Κωστέα. «Χάσαμε τον Νώντα μας ένα άξιο παλικάρι, ένα διαμάντι για το χωριό μας. Είμαστε καταρρακωμένοι από τη στεναχώρια. Τον ξέρω εδώ και 25 χρόνια. Άξιος οικογενειάρχης. Για την πατρίδα τα έδινε όλα. Ήθελε να πετάξει και τελικά εκεί που ήθελε να πετάξει, πέταξε» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Μη μπορώντας να πιστέψουν το κακό που χτύπησε την οικογένειά τους, οι γονείς και η σύζυγος του επισμηναγού συνόδευσαν νωρίτερα τη σορό του στην εκκλησία με λουλούδια στα χέρια.
Στην κηδεία έδωσαν το παρών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί και των τριών Όπλων αλλά και ο Τομεάρχης 'Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης. Από το ΠΑΣΟΚ το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης ο οποίος τόνισε πως «οι Ένοπλες Δυνάμεις μας αποτελούνται από ανθρώπους, που βάζουν πάνω απ' όλα την πατρίδα και το καθήκον. Δυστυχώς, αυτό κάποιες φορές επιβεβαιώνεται με επώδυνο και τραγικό τρόπο. Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του ηρωικού πιλότου, την οποία η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα και ηθικά».
Η συγκινητική τελετή στο Πεντάγωνο
Ράγισαν καρδιές το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Παρευρέθηκα σήμερα, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Ιωάννη Κεφαλογιάννη, τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ @ChiefHNDGS Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο και τους Αρχηγούς ΓΕΑ, ΓΕΣ και ΓΕΝ, στην τελετή απόδοσης τιμών στον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα… pic.twitter.com/liILY4MOLH
Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.
Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.
Απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επαμεινώνδα Κωστέα
Την απονομή του Ανώτατου Βαθμού στον Επαμεινώνδα Κωστέα ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ. Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι στον άτυχο πιλότο απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου, καθώς έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.
Ειδικότερα, με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, «με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο».
«Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».
Όπως είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού ο 40χρονος πιλότος «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».
Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η πιθανότητα εξαιτίας των βίαιων ελιγμών του αεροσκάφους, στο πλαίσιο της άσκησης και της επιβάρυνσης του με πολλά G, να αποκολλήθηκε κάποιο εξάρτημά του το οποίο εν συνεχεία μπορεί να χτύπησε κάποιο ζωτικό κομμάτι του, όπως π.χ το κάθετο ουραίο φτερό του.
Παράλληλα, όπως αναφέρουν έμπειροι αεροπόροι, δεν θα πρέπει να αποκλείεται και το ενδεχόμενο ο πιλότος να δοκίμασε να φτάσει το αεροσκάφος στα όριά του. Κάτι το οποίο πιθανόν θα μπορούσε να συμβεί στο πλαίσιο μίας επίδειξης των δυνατοτήτων του Τ-2, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των ελιγμών του, αυτό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις εντολές του κυβερνήτη του, και τελικά να συντριβεί.
Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
«Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»
Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
«Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»
Συντετριμμένη η οικογένειά του, η σύζυγος και οι γονείς αλλά και φίλοι από τη τραγική κατάληξη. Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πατέρας του αδικοχαμένου επισμηναγού είπε πως «έφυγε με τη μεγάλη του αγάπη, έτσι όπως ήθελε, να πετάει… Οι ήρωες πρέπει να είναι ζωντανοί και όχι σε φέρετρα με την γαλανόλευκη…»
Την ίδια ώρα σύμφωνα με την ΕΡΤ, εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Εξετάζεται το ενδεχόμενο, ο ίδιος ο πιλότος να επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο να ρίξει το αεροσκάφος χωρίς να προλάβει να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό εκτίναξης, καθώς πολύ κοντά υπήρχε κατοικημένη περιοχή το χωριό του Άρι αλλά και η Μονάδα της 120 Πτέρυγας εκπαιδεύσεως της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το χρονικό
Αν και θεωρητικά ήταν μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.