Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2021 13:39

COP26- : Η Βραζιλία θα ζητήσει να αποζημιωθεί για τη μάχη της κατά της αποψίλωσης του Αμαζονίου

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η Βραζιλία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει «τα διπλωματικά της όπλα» στη διάρκεια της συνόδου COP26, που ξεκινά την Κυριακή στη Γλασκώβη, για να υπερασπιστεί τα δικαιώματά της στον Αμαζόνιο και να διαπραγματευθεί «ώστε η χώρα να αποζημιωθεί» για τη μάχη της κατά της αποψίλωσής του, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο στρατηγός Χάμιλτον Μουράο.

«Ο Αμαζόνιος αποτελεί σχεδόν το 50% του εδάφους της Βραζιλίας. Αν πρέπει να διατηρήσουμε το 80% του άθικτο, όχι μόνο λόγω της δικής μας νομοθεσίας αλλά επίσης για να συνεργαστούμε με τον υπόλοιπο κόσμο προκειμένου να εμποδίσουμε αυτή τη ριζική αλλαγή του κλίματος, (…) μιλάμε για τη διατήρηση 10 Γερμανιών», δήλωσε χθες ο Μουράο στους δημοσιογράφους.

«Η Βραζιλία πρέπει να αποζημιωθεί για το έργο που κάνει για λογαριασμό της υπόλοιπης ανθρωπότητας, πρέπει να υπάρξει μια διαπραγμάτευση (…) χωρίς εντάσεις, με σεβασμό και χρησιμοποιώντας τα όπλα της διπλωματίας», συνέχισε.

Η κυβέρνηση της Βραζιλίας εκτιμά σε 30 με 40 δισεκατομμύρια δολάρια τη συνεισφορά της από το 2006 στη μάχη κατά της αποψίλωσης του Αμαζονίου, το 60% του οποίου όντως βρίσκεται στο έδαφός της.

Ο Μουράο, ένας 68χρονος στρατηγός, εκτιμά ότι η Βραζιλία, η μεγαλύτερη εξαγωγός βοδινού κρέατος παγκοσμίως –μεγάλο μέρος του οποίου παράγεται στον Αμαζόνιο--, θα πρέπει να υπερασπιστεί το δικαίωμά της να αναπτύσσει την οικονομία της.

«Η κυβέρνησή μας είναι δεξιά και καθώς η αριστερά κυριαρχεί σε πολλές χώρες του κόσμου, αυτό προκαλεί μια πολιτική σύγκρουση», εξήγησε ο ίδιος.

Πρόγραμμα «πράσινης ανάπτυξης»

Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της COP26 η κυβέρνηση της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Δευτέρα ένα πρόγραμμα «πράσινης ανάπτυξης» προκειμένου να προωθηθούν «βιώσιμες πρωτοβουλίες», χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Στόχος της είναι «η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, η προστασία του δάσους και η λελογισμένη χρήση των φυσικών πόρων με τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας», εξήγησε ο υπουργός Περιβάλλοντος Ζοακίμ Λέιτε.

«Πώς η χώρα που μολύνει λιγότερο και διαθέτει το μεγαλύτερο καταφύγιο για την προστασία των φυσικών πόρων μπορεί να είναι η χώρα που δέχεται τις περισσότερες επιθέσεις σε διεθνές επίπεδο; Είναι προφανές ότι πίσω από αυτό κρύβονται πολιτικά και εμπορικά συμφέροντα», σχολίασε ο υπουργός Οικονομικών Πάουλο Γκέντες.

Η Βραζιλία έχει δεσμευθεί να πετύχει την ουδετερότητα του άνθρακα ως το 2050.

Ο ακροδεξιός πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου, που στηρίζει τις γεωργικές και μεταλλουργικές δραστηριότητες οι οποίες γίνονται σε προστατευόμενες περιοχές και σε περιοχές όπου ζουν αυτόχθονες στον Αμαζόνιο, δέχεται έντονες επικρίσεις για την περιβαλλοντική του πολιτική, ενώ η αποψίλωση του Αμαζονίου έχει αυξηθεί κατά πολύ από τον Ιανουάριο του 2019 όταν ανέλαβε την προεδρία της χώρας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ- AFP - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 01 Νοεμβρίου 2021 19:56

Σχετικά Άρθρα

  • Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο
    Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο

    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή

    Ένας 37χρονος βρίσκεται στα χέρια των αρχών καθώς επιχείρησε να εξαπατήσει την ασφαλιστική του με ψευδή καταγγελία για κλοπή αυτοκινήτου.
    Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα ξεκίνησαν στις 8 Οκτωβρίου όταν ο 37χρονος πήγε στο αστυνομικό μέγαρο Ηρακλείου και κατέθεσε ότι άγνωστοι του έκλεψαν το αγροτικό όχημά του, αξίας 30.000 ευρώ.
    Ο ίδιος, στις 12 Οκτωβρίου, προχώρησε σε συμπληρωματική κατάθεση λέγοντας πως τελικά βρήκε το αυτοκίνητό του αλλά όπως κατήγγειλε του είχαν αφαιρέσει την καρότσα, το καπό και την πόρτα του οδηγού.
    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή.

    Οι αρχές μετά τα στοιχεία που συνέλεξαν συνέλαβαν τον 37χρονο ο οποίος πλέον βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη με τη κατηγορία της κατάθεσης ψευδών στοιχείων.

    Πηγή: Cretapost.gr - Protothema.gr
  • Τσιάρας: Στα 250 ευρώ η αποζημίωση για κάθε ζώο που θανατώθηκε λόγω πανώλης
    Τσιάρας: Στα 250 ευρώ η αποζημίωση για κάθε ζώο που θανατώθηκε λόγω πανώλης

    Στο ποσό των 250 ευρώ κατά μέσο όρο θα είναι τελικά η αποζημίωση των κτηνοτρόφων για κάθε ζώο που θανατώθηκε εξαιτίας της πανώλης των μηρυκαστικών.

    Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων κατά τη διάρκεια συνάντησης του με κτηνοτρόφους στην Γυρτώνη της Λάρισας.

    Σημειώνεται ότι η αποζημίωση είναι κατά 70% αυξημένη σε σχέση με αυτό που προέβλεπε κατά μέσο όρο, η σχετική νομοθεσία.

    Παράλληλα ο κύριος Τσιάρας είπε ότι θα υπάρξει και πρόγραμμα αντικατάστασης του ζωικού κεφαλαίου των κτηνοτρόφων, οι λεπτομέρειες του οποίου θα γίνουν γνωστές αργότερα.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Παραπόταμοι του Αμαζονίου στερεύουν εν μέσω της χειρότερης ξηρασίας όλων των εποχών
    Παραπόταμοι του Αμαζονίου στερεύουν εν μέσω της χειρότερης ξηρασίας όλων των εποχών

    Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ξηρασία που πλήττει τη Νότια Αμερική έχει προκαλέσει τεράστιες δασικές πυρκαγιές.

    Η στάθμη των ποταμών στην κοιλάδα του Αμαζονίου έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ, με κάποιους παραπόταμους να στερεύουν εντελώς, εν μέσω της χειρότερης ξηρασίας που έχει καταγραφεί ποτέ στην περιοχή, η οποία έχει φέρει και πρωτοφανείς πυρκαγιές.

    Η στάθμη του νερού στον Σολιμόες, έναν από τους μεγαλύτερους ποταμούς που τροφοδοτούν τον Αμαζόνιο, με πηγές στις περουβιανές Άνδεις, έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ταμπατίνγκα, πόλη της Βραζιλίας στα σύνορα με την Κολομβία.

    Η κοντινή λίμνη Τεφέ, όπου λόγω της περσινής ξηρασίας πέθαναν περισσότερα από 200 απειλούμενα ποταμίσια δελφίνια, επίσης έχει στερέψει.

    «Ζούμε μια κρίσιμη χρονιά δήλωσε ο Ρομούλο Μπατίστα εκπρόσωπος της Greenpeace. «Φέτος αρκετοί μήνες έσπασαν το περσινό ρεκόρ» ξηρασίας, πρόσθεσε.

    Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ξηρασία που πλήττει τη Νότια Αμερική έχει προκαλέσει τεράστιες δασικές πυρκαγιές.

    «Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πια κάτι για το οποίο πρέπει να ανησυχούμε στο μέλλον, σε 10 ή 20 χρόνια από τώρα. Είναι εδώ και είναι εδώ πολύ πιο ισχυρή από όσο αναμέναμε» είπε ο Μπατίστα.

    Στο Μανάους, την πρωτεύουσα της πολιτείας Αμαζόνας, όπου ο Σολιμόες ενώνεται με τον Ρίο Νέγκρο για να σχηματίσουν τον ποταμό Αμαζόνιο, η στάθμη στον Ρίο Νέγκρο πλησιάζει το επίπεδο που είχε καταγραφεί τον Οκτώβριο του 2023, το χαμηλότερο στα χρονικά.

    «Πέρυσι ήμασταν σε αυτή την κατάσταση τον Οκτώβριο» δήλωσε ο Καμπέμπα, ηγέτης των αυτοχθόνων.

    «Φέτος η ξηρασία επιδεινώθηκε».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters - In.gr

  • Αυτοκατανάλωση ενέργειας: Πότε θα λαμβάνουν αποζημίωση πολίτες και επιχειρήσεις
    Αυτοκατανάλωση ενέργειας: Πότε θα λαμβάνουν αποζημίωση πολίτες και επιχειρήσεις

    Αποζημίωση για την πλεονάζουσα ενέργεια που παράγεται έχουν την δυνατότητα να λαμβάνουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της χώρας, μέσω της Υπουργικής Απόφασης που προωθεί την αυτοκατανάλωση ενέργειας που υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρο Σκυλακάκη και την υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου.

    Ειδικότερα, μέσω του νέου σχήματος αυτοκατανάλωσης δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές της χώρας, σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε όλα τα επίπεδα τάσης του ηλεκτρικού συστήματος, να συμψηφίζουν ταυτοχρονισμένα τις ποσότητες που καταναλώνουν στις εγκαταστάσεις τους με τις ποσότητες που παράγει ένας ή περισσότεροι σταθμοί Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), και να λαμβάνουν αποζημίωση για την πλεονάζουσα ενέργεια, σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς.

    Οι σταθμοί ΑΠΕ μπορεί να ανήκουν στους ίδιους ή σε τρίτο πρόσωπο, να εγκαθίστανται είτε στον ίδιο χώρο με την εγκατάσταση κατανάλωσης (net billing) είτε οπουδήποτε αλλού στο δίκτυο (virtual net billing), και το τρίτο πρόσωπο, κάτοχος του σταθμού, δύναται να εγγυάται μια σταθερή τιμή πώλησης της ενέργειας. Με αυτή τη δυνατότητα, οι ενεργειακές εταιρείες εγκαθιστούν συστήματα ΑΠΕ, με ή χωρίς αποθήκευση, για να συμψηφίζουν τις καταναλώσεις του αυτοκαταναλωτή, απελευθερώνοντας περαιτέρω τη λιανική αγορά ενέργειας.

    Οι καταναλωτές ενέργειας θα συμμετέχουν, πλέον, ενεργά στις εξελίξεις της αγοράς, αξιοποιώντας τη φθηνή ενέργεια από ΑΠΕ και θα αποφεύγουν τον κίνδυνο αύξησης των τιμών ενέργειας στα τιμολόγια τους.

    Όφελος πλεονάσματος ως έκπτωση στον εκκαθαριστικό λογαριασμό ρεύματος

    Ειδικά για τους οικιακούς αυτοκαταναλωτές έως 10.8 kW, δίνεται η δυνατότητα να λαμβάνουν το όφελος του πλεονάσματος ενέργειας ως έκπτωση στον εκκαθαριστικό λογαριασμό ρεύματος του παρόχου τους.

    Για τις επιχειρήσεις και τους μεγαλύτερους καταναλωτές που εγκαθιστούν συστήματα άνω των 10.8 kW, τα έσοδα της πλεονάζουσας ενέργειας που θα λαμβάνουν από την αγορά θα πηγαίνουν απευθείας στον τραπεζικό τους λογαριασμό.

    Παράλληλα, με την εφαρμογή της συλλογικής αυτοκατανάλωσης, οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων μιας πολυκατοικίας θα μπορούν να εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά συστήματα είτε στην ταράτσα της πολυκατοικίας είτε οπουδήποτε αλλού, με την προϋπόθεση ότι κατέχουν νόμιμα την χρήση του χώρου.

    Η μετάβαση από το σχήμα net metering στο νέο πρόγραμμα net billing θα γίνεται με απλοποιημένες διαδικασίες και με απλή γνωστοποίηση στον διαχειριστή του δικτύου.

    Στρεβλώσεις του προηγούμενου σχήματος αυτοκατανάλωσης έχουν περιοριστεί με ενέργειες, όπως η αλλαγή του χρόνου εκκαθάρισης των συμψηφιζόμενων ποσοτήτων από την τριετία στο έτος.

    Πρόσθετα, υπό το νέο σχήμα net billing ο ταυτοχρονισμός της παραγωγής ενέργειας με την κατανάλωση αντικατοπτρίζει το πραγματικό κόστος της ενέργειας που συμψηφίζεται χωρίς να δημιουργούνται ελλείμματα στην αγορά.

    Η εφαρμογή της αυτοκατανάλωσης είναι πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και ακολουθεί τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μεγαλύτερη συμμετοχή των καταναλωτών ενέργειας στην αγορά (prosumers). Συγχρόνως, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δίνει ισχυρό κίνητρο για την εγκατάσταση αποθήκευσης (μπαταριών), η οποία θα επιφέρει την μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους του καταναλωτή/αυτοπαραγωγού και θα βοηθήσει το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα να απορροφήσει περισσότερες ΑΠΕ, απελευθερώνοντας πολύτιμο ηλεκτρικό χώρο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train
    Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train

    Το δρόμο για την αποπληρωμή των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Hellenic Train για το 2022 και το 2023 ανοίγει η ρύθμιση που εισήχθη με άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

    Πρόκειται για την ετήσια αποζημίωση που απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρία με το Δημόσιο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων και ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ κατ΄έτος, τα οποία ωστόσο έως τώρα δεν είχαν εισπραχθεί από την εταιρία λειτουργίας. Το γεγονός αυτό αφενός βάθαινε την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα λειτουργούσε ανασταλτικά και στις υποχρεώσεις της ΗΤ για επενδύσεις.

    Τι αναφέρει το άρθρο

    Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο «οι δαπάνες της από 14.4.2022 σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» (νυν «Hellenic Train»), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4953/2022 (Α΄ 135), που αφορούν στα έτη 2022 και 2023, είναι νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, των οικονομικών ετών 2024 και 2025, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

    Βάσει των εκτιμήσεων της έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εν λόγω δαπάνη από τη νομιμοποίηση της διαδικασίας εξόφλησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train και αφορούν τα δύο τελευταία χρόνια, ανέρχεται συνολικά έως το ποσό των 124 εκατ. ευρώ και για τα δύο έτη, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

    Οπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να αποπληρωθούν οι οφειλές προς την ΗΤ καθώς η απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022 (έτος υπογραφής της σύμβασης) και η απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, εκδόθηκαν μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

    Σύμφωνα με την έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, με τον τρόπο αυτό, αντιμετωπίζεται το ζήτημα της εκκρεμούς πληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου προς τη «Hellenic Train», για τα έτη 2022 και 2023, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών και ταυτόχρονα την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου.

    Παράλληλα, όπως αναφέρει, «επιτυγχάνονται η ορθή τήρηση των όρων της σύμβασης και η απρόσκοπτη συνέχισή της, διασφαλίζοντας έτσι το απαιτούμενο πλαίσιο λειτουργίας των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».

    Υπενθυμίζεται ότι βάσει της ισχύουσας σύμβασης, στην ΗΤ έχει ανατεθεί η παροχή δημοσίων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, αρχικά για διάστημα 10 ετών με δυνατότητα παράτασης για ακόμα 5 έτη. Οι εν λόγω υπηρεσίες αφορούν σε προκαθορισμένες γραμμές (δρομολόγια) του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου.

    Σε ό,τι αφορά τις οφειλές του Δημοσίου, πάντως, εκτός της ετήσιας αποζημίωσης, στην ΗΤ δεν έχει σποδοθεί επίσης και η ενίσχυση για την περίοδο της πανδημίας. Οπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας οι οφειλές προς αυτήν έφταναν τα 80 εκ. ευρώ έως το τέλος του 2022: «Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν το χειρότερο έτος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αφού στις 28 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς συνέβη η τραγωδία των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, ενώ το φθινόπωρο που ακολούθησε οι κακοκαιρίες Daniel και Elias κατέστρεψαν μεγάλο τμήμα του δικτύου με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική κυκλοφορία να διακοπεί για πολλούς μήνες.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΗΤ πριν λίγες ημέρες, το οικονομικό αποτύπωμα του σιδηροδρομικού μπλακ άουτ ήταν βαρύ με τις ζημίες της χρονιάς να φτάνουν τα 65 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι όροι της σύμβασης ΥΔΥ

    Η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών είναι για διάστημα 10 + 5 ετών και ορίζει την καταβολή ετήσιας αποζημίωσης ύψους 50 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο ανεβαίνει στα 62 εκ. ευρώ συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ.

    Η ετήσια αποζημίωση περιλαμβάνει:

    • Την αποζημίωση της ΗΤ για την παροχή των προβλεπόμενων υπηρεσιών, η οποία ανέρχεται έως του ποσού των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
    • Τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών που αποτελούν αντικείμενο της Σύμβασης, τα οποία αποδίδονται μέσω της ΗΤ. στον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ και ανέρχονται έως του ποσού των 19 εκατομμυρίων ευρώ και
    • Το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση του αντικειμένου της Σύμβασης, το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ανέρχεται έως και του ποσού των 10 εκατομμυρίων ευρώ.

    Ως minimum κέρδος για την εταιρία έχει οριστεί το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον Πάροχο, ο οποίος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των Υπηρεσιών.

    Η διάρκεια της Σύμβασης έχει οριστεί σε δέκα έτη, με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2031, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια (δηλ. μέχρι το τέλος του 2036), εφόσον η εταιρία έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου των 163,5 εκατομμυρίων ευρώ εντός των προβλεπόμενων χρόνων.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα τέλη χρήσης υποδομής, η ΗΤ εξακολουθεί να αμφισβητεί τις χρεώσεις του ΟΣΕ για τα έτη 2020 - 2023. Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών μόνο για το 2022 ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, καθώς η Hellenic Train δεν κάνει αποδεκτή τη μονομερή αύξηση των τελών από τον ΟΣΕ την περίοδο που η κατάσταση του δικτύου έβαινε επιδεινούμενη.

    Ασυμβίβαστα στον ΟΣΕ

    Με άλλο άρθρο στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζονται προυποθέσεις με στόχο την ενίσχυση στον μέγιστο βαθμό της ανεξαρτησίας και της αμεροληψίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διευθυντικών στελεχών του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα προβλέπεται πως όχι μόνο εξακολουθεί να είναι ξεχωριστή νομικά οντότητα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και οιονδήποτε φορέα έχει ως αντικείμενο τους σιδηροδρόμους αλλά υποχρεούται επιπλέον να διατηρεί ξεχωριστή έδρα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αλλά και κάθε άλλη αρχή ή φορέα, που συνδέεται με τη σιδηροδρομική δραστηριότητα.

    Για τον σκοπό αυτό τίθενται κωλύματα και ασυμβίβαστα, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του διαχειριστή υποδομής και τα ανώτερα διευθυντικά του στελέχη, τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας τους όσο και για ένα έτος μετά την με οποιαδήποτε τρόπο λύση της εργασιακής σχέσης. Μάλιστα, οι απαγορεύσεις εκτείνονται και σε συζύγους, συμβιούντες και τέκνα αυτών, ενώ θεσπίζεται και σύστημα κυρώσεων για τους παραβάτες.

    Πηγή: ethnos.gr

  • ΗΠΑ: Αποζημίωση-μαμούθ από ξενοδοχείο στην οικογένεια ελληνοαμερικανού που πέθανε από εγκαύματα
    ΗΠΑ: Αποζημίωση-μαμούθ από ξενοδοχείο στην οικογένεια ελληνοαμερικανού που πέθανε από εγκαύματα

    Αποζημίωση 2 εκατ. δολαρίων εκδίκασε δικαστήριο στις ΗΠΑ στην οικογένεια 76χρονου Ελληνοαμερικανού, που πέθανε από τα εγκαύματα που υπέστη, κάνοντας μπάνιο σε μοτέλ στο Κεντάκι.

    Ο Άλεξ Χρόνης εργαζόταν ως πωλητής φαγητών και στις 18 Νοεμβρίου 2021 επισκέφτηκε το Κεντάκι για ένα φεστιβάλ που διοργανωνόταν στην πολιτεία.

    Hotel guest dies after being burned by scorching 150-degree shower https://t.co/HirfsN7LQV pic.twitter.com/IJXUwZOS2x

    — New York Post (@nypost) July 18, 2024

    Λίγα δευτερόλεπτα αφού μπήκε στην μπανιέρα του Econo Lodge για κάνει ένα ντους κατέρρευσε στο πάτωμα από τη θερμοκρασία του νερού. Δύο συνάδελφοι που άκουσαν τις κραυγές του μπήκαν στο δωμάτιο τον έβγαλαν από την μπανιέρα.

    «Χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργικές επεμβάσεις επειδή είχε βαθιά εγκαύματα δευτέρου και τρίτου βαθμού από την καυτή θερμοκρασία του νερού στο ξενοδοχείο», δήλωσε την Πέμπτη στο NBC News ο Τζέφρι Μπλάνκενσιπ, δικηγόρος της οικογένειας του Χρόνη.

    Σύμφωνα με τη δικογραφία η θερμοκρασία του νερού ξεπερνούσε τους 150 βαθμούς Φαρενάιτ. Ο ηλικιωμένος πέρασε τους επόμενους επτά μήνες της ζωής του, μπαινοβγαίνοντας στα νοσοκομεία και τα κέντρα αποκατάστασης, ώσπου τον Απρίλιου του 2022 κατέληξε.

    Πηγή: ethnos.gr- Φωτογραφία από cottonbro studio: https://www.pexels.com/el-gr/photo/4154994/

  • Εργαζόμενη… έκοψε τον βήχα στο αφεντικό της – Της έδωσε αποζημίωση 30.000 ευρώ
    Εργαζόμενη… έκοψε τον βήχα στο αφεντικό της – Της έδωσε αποζημίωση 30.000 ευρώ

    Η γυναίκα μετά από καταγγελία για τον βήχα του αφεντικού της δικαιώθηκε πανηγυρικά από τα δικαστήρια

    Ο βήχας ενός εργοδότη ήταν η αιτία για να πληρώσει περισσότερες από 26.000 λίρες (30.000 ευρώ) σε μια πρώην εργαζόμενη κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

    Ο Ουαλός, Kevin Davies είχε σκοπό να «γελοιοποιήσει και να εκφοβίσει» τη γυναίκα λόγω των ανησυχιών της για την υγεία της, όπως άκουσε το δικαστήριο.

    Ο 62χρονος Davies κορόιδευε την υπάλληλο της επιχείρησης του, τις ημέρες πριν από τον αποκλεισμό, αφού εκείνη εξέφρασε τους φόβους της για την υγεία της σε συναδέλφους της, σύμφωνα με τον Guardian.

    O βήχας του αφεντικού…

    Η γυναίκα είχε ζητήσει από τους συναδέλφους της να κρατήσουν κοινωνικές αποστάσεις από αυτήν – όπως είχαν συστήσει οι υπάλληλοι – επειδή έπασχε από ψωριασική αρθρίτιδα και μια αυτοάνοση πάθηση.

    Ο δικαστής απασχόλησης Tobias Vincent Ryan δήλωσε ότι ο Davies «έβηξε προς το μέρος της σκόπιμα και δυνατά, σχολιάζοντας ότι ήταν γελοία».

    Ο δικαστής δήλωσε ότι ο Davies είχε ως στόχο να «γελοιοποιήσει και να εκφοβίσει» τη γυναίκα με την «χυδαία συμπεριφορά» του στις 17 Μαρτίου 2020 – μια εβδομάδα πριν ανακοινωθεί το πρώτο lockdown.

    Στην ακροαματική διαδικασία ειπώθηκε ότι η γυναίκα είχε εργαστεί στην επiχείρηση του Davies στη δυτική Ουαλία, μεταξύ 2017 και 2020 και κέρδιζε 11 λίρες (13 ευρώ) την ώρα. Η εταιρεία έχει έξι υποκαταστήματα στη νότια και δυτική Ουαλία. Διαθέτει επίσης τμήμα ενοικίασης ακινήτων, όπου εργαζόταν ως διαχειριστής ακινήτων για το χαρτοφυλάκιό της, συμπεριλαμβανομένων ξενοδοχείων και οικιστικών συγκροτημάτων.

    Ο δικαστής διαπίστωσε ότι και άλλα μέλη της διοικητικής ομάδας της εταιρείας άκουσαν το περιστατικό με τον βήχα, αλλά είπε ότι όταν κλήθηκαν να καταθέσουν στο δικαστήριο, εμφανίστηκαν «αμυντικά και ως μη απολύτως ειλικρινείς».

    Η γυναίκα αναγκάστηκε να παραιτηθεί

    Το δικαστήριο άκουσε ότι η γυναίκα παραπονέθηκε «έντονα» για το περιστατικό βήχα και παραιτήθηκε από την επιχείρηση λιγότερο από τρεις μήνες αργότερα.

    Ο δικαστής είπε: «Η γυναίκα έφυγε από το γραφείο της. Παραιτήθηκε τουλάχιστον εν μέρει επειδή θυματοποιήθηκε- αυτό ήταν ένας σημαντικός και σημαντικός παράγοντας στην απόφασή της. Ένιωθε ότι την απομάκρυναν εν μέρει λόγω των παραπόνων της. Είχε δίκιο».

    Ο δικαστής διέταξε η γυναίκα να λάβει αποζημίωση ύψους 26.438,84 λιρών – με την Cawdor Cars να της καταβάλλει 18.000 λίρες ως αποζημίωση για την προσβολή των συναισθημάτων της και τον Davies να πληρώνει 3.841,94 λίρες για άδικη απόλυση και 4.596,90 λίρες σε τόκους.

    Τι δήλωσε η γυναίκα μετά την απόφαση

    Μιλώντας μετά την ακρόαση, η γυναίκα είπε ότι: «Γνώριζε την ιατρική μου κατάσταση. Ήξερε ότι δεν είχα ανοσολογική προστασία λόγω της φαρμακευτικής αγωγής που έπρεπε να παίρνω και έβηξε επίτηδες στο πρόσωπό μου. Έτρεμα. Δεν είμαι ανόητος, υποχόνδριος άνθρωπος -έχω αναγκαστεί να ανεχτώ πολλά στη ζωή μου- αλλά αυτό πραγματικά με επηρέασε».

    Πηγή: in.gr

  • Το δάσος του Αμαζονίου «παλεύει» να ανακάμψει από την ξηρασία
    Το δάσος του Αμαζονίου «παλεύει» να ανακάμψει από την ξηρασία

    Πάνω από το ένα τρίτο του τροπικού δάσους του Αμαζονίου «παλεύει» να ανακάμψει από την ξηρασία, σύμφωνα με νέα μελέτη που προειδοποιεί για «κρίσιμη υπονόμευση» του παγκοσμίως σημαντικού οικοσυστήματος.

    Μάλιστα, τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, καθώς προειδοποιεί ότι το μεγαλύτερο τροπικό δάσος στον κόσμο - και η μεγαλύτερη χερσαία δεξαμενή αποθήκευσης άνθρακα - «βαδίζει» σε ένα σημείο υποβάθμισης της δίχως επιστροφή.

    Όπως επισημαίνεται, η ανθρώπινη παρέμβαση στο τροπικό δάσος, έχει προκαλέσει ασυνήθιστα μεγάλη καταπόνηση σε δέντρα και άλλα φυτά, πολλά από τα οποία πεθαίνουν από αφυδάτωση.

    Στο παρελθόν, ο θόλος του τροπικού δάσους της Νότιας Αμερικής, που καλύπτει μια περιοχή ισοδύναμη με τη μισή περίπου Ευρώπη, μπορούσε να συρρικνώνεται, αλλά και να επεκτείνεται στο πέρασμα των εποχών. Είχε επίσης την ικανότητα να ανακάμπτει από ένα επεισόδιο ξηρασίας, σύμφωνα με τον Guardian.

    Όμως, τον τελευταίο καιρό, οι ανακάμψεις αυτές καθυστερούν επειδή τα επεισόδια ξηρασίας γίνονται πιο έντονα στα νοτιοανατολικά του Αμαζονίου και πιο συχνά στα βορειοδυτικά.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 37% της ώριμης βλάστησης στην περιοχή παρουσίασε μια τάση επιβράδυνσης. Ενώ τα αποτελέσματα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο εξαιρετικά αποψιλωμένος και υποβαθμισμένος νοτιοανατολικός Αμαζόνιος ήταν πιο ευάλωτος σε ένα «γεγονός ανατροπής»:

    Μια καταστροφική «κατάρρευση» του τροπικού δάσους το οποίο θα πληγεί από την ξηρασία.

    Η έρευνά τους διαπίστωσε ότι η ένταση της ξηρασίας ήταν πιο σημαντικός παράγοντας από τη συχνότητα της ξηρασίας, αν και ο συνδυασμός των δύο ήταν πιο αποσταθεροποιητικός για την ύπαρξή του.

    Δορυφορικές εικόνες που ανέλυσαν οι ερευνητές της μελέτης κατάφεραν να δείξουν μόνο μια πτυχή του προβλήματος.

    «Τα δέντρα αποτελούν μόνο την "κορυφή του παγόβουνου" καθώς εμφανίζουν ευκολότερα σημεία καμπής επειδή έχουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής και είναι πιο ικανά να αντεπεξέλθουν» δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια, Johanna Van Passel.

    Υπενθυμίζεται ότι, το τροπικό δάσος φιλοξενεί 15.000 είδη δέντρων, τα οποία βοηθούν στην απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα. Αλλά αυτή η ικανότητα –και η συνολική ανθεκτικότητα του δάσους– εξασθενεί από το κλιματικό χάος που προκαλείται από την ανθρώπινη καύση δέντρων, φυσικού αερίου, πετρελαίου και άνθρακα. Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάκαμψης του δάσους μπορεί να είναι ένας «πρώιμος δείκτης» μεγάλης κλίμακας κατάρρευσης του οικοσυστήματος.

    «Είναι προειδοποιητικό σημάδι ότι μπορεί να φτάσει σε οριακό σημείο στο μέλλον, εάν τα επεισόδια ξηρασίας συνεχίσουν να αυξάνονται και να γίνονται πιο έντονα».

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς