Πέμπτη, 22 Ιουνίου 2023 23:19

Επίσημη επιβεβαίωση για το υποβρύχιο στον Ατλαντικό: Νεκροί και οι 5 επιβάτες, ανήκουν στο μοιραίο σκάφος τα συντρίμμια

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Σε επίσημη επιβεβαίωση πως και οι 5 επιβάτες του υποβρυχίου Titan το οποίο χάθηκε στον Ατλαντικό, ενώ κατευθυνόταν στο ναυάγιο του Τιτανικού, προχώρησε η αμερικανική ακτοφυλακή. Επιβεβαιώθηκε επισήμως ότι τα συντρίμμια που βρέθηκαν νωρίτερα, ανήκουν στο μοιραίο σκάφος, ενώ σημειώθηκε πως βρέθηκαν πέντε μεγάλα κομμάτια του σκάφους.

Τι ειπώθηκε στη συνέντευξη Τύπου

Ο συντονιστής της έρευνας ανακοίνωσε ότι το πρωί ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο ROV από το σκάφος Horizon Artic εντόπισε τον ουραίο κώνο του υποβρύχιου σκάφους Titan σε απόσταση περίπου 1600 ποδών από την πλώρη του ναυαγίου του Τιτανικού. Και βρέθηκαν επιπλέον συντρίμμια, τα οποία συνάδουν με την καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης. Σύμφωνα με το αμερικανικό Λιμενικό, ειδοποιήθηκαν άμεσα οι οικογένειες.

Αξιωματούχοι της αμερικανικής ακτοφυλακής δήλωσαν ότι τα τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROV) που επιχειρούν στον πυθμένα γύρω από τον Τιτανικό θα παραμείνουν στο σημείο. Εκτιμάται πως η απώλεια του υποβρυχίου οφείλεται σε «καταστροφική έκρηξη».

Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ αναφέρει ότι εξακολουθεί να εργάζεται για να αναπτύξει τις λεπτομέρειες για το σχετικό χρονοδιάγραμμα σχετικά με την ανάσυρση. Πρόκειται για ένα «απίστευτα πολύπλοκο περιβάλλον» στον πυθμένα της θάλασσας, 2 μίλια κάτω από την επιφάνεια, λέει ο υποναύαρχος John Mauger.

Επιπρόσθετα, ο υποναύαρχος δήλωσε πως ότι δεν μπορεί να επιβεβαιώσει αν η αμερικανική ακτοφυλακή θα μπορέσει να ανασύρει τις σορούς των πέντε επιβατών. «Πρόκειται για ένα απίστευτα αμείλικτο περιβάλλον», προσθέτει.

Ο υποναύαρχος επεσήμανε πως τα συντρίμμια συνάδουν με μια «καταστροφική κατάρρευση» του σκάφους: «Πρόκειται για ένα απίστευτα ανελέητο περιβάλλον εκεί κάτω στον πυθμένα της θάλασσας και τα συντρίμμια συνάδουν με μια καταστροφική κατάρρευση του σκάφους».

«Οι επιβάτες δυστυχώς έχουν χαθεί», λέει η ΟceanGate

Νωρίτερα, η OceanGate, διαχειρίστρια εταιρεία του Titan, σε ανακοίνωσή της ανέφερε πως «δυστυχώς πιστεύουμε πως και οι 5 επιβάτες έχουν χαθεί».

Η ανακοίνωση: «Αυτοί οι άνδρες ήταν πραγματικοί εξερευνητές που μοιράζονταν ένα ξεχωριστό πνεύμα περιπέτειας και ένα βαθύ πάθος για την εξερεύνηση και την προστασία των ωκεανών του κόσμου. Οι καρδιές μας είναι με αυτές τις πέντε ψυχές και κάθε μέλος των οικογενειών τους κατά τη διάρκεια αυτής της τραγικής στιγμής. Θρηνούμε για την απώλεια της ζωής και της χαράς που πρόσφεραν σε όλους όσους γνώριζαν.

Αυτή είναι μια εξαιρετικά θλιβερή στιγμή για τους αφοσιωμένους υπαλλήλους μας, οι οποίοι είναι εξαντλημένοι και θρηνούν βαθιά για αυτή την απώλεια. Ολόκληρη η οικογένεια της OceanGate είναι βαθιά ευγνωμονούσα για τους αμέτρητους άνδρες και γυναίκες από πολλούς οργανισμούς της διεθνούς κοινότητας που επιτάχυναν εκτεταμένους πόρους και εργάστηκαν τόσο σκληρά για την αποστολή αυτή.

Εκτιμούμε τη δέσμευσή τους για την ανεύρεση αυτών των πέντε εξερευνητών και τις ημέρες και νύχτες ακούραστης εργασίας τους για την υποστήριξη του πληρώματός μας και των οικογενειών τους. Αυτή είναι μια πολύ θλιβερή στιγμή για ολόκληρη την κοινότητα των εξερευνητών και για κάθε μέλος της οικογένειας αυτών που χάθηκαν στη θάλασσα. Ζητάμε να γίνει σεβαστή η ιδιωτική ζωή αυτών των οικογενειών κατά τη διάρκεια αυτής της πολύ οδυνηρής στιγμής».

ο μήκους 6,7 μέτρων Titan, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την κατάδυσή του προς το ναυάγιο του Τιτανικού στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (τοπική ώρα, 15:00 ώρα Ελλάδας). Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, λίγο προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.

Ποιοι είναι οι πέντε επιβαίνοντες

Το BBC, σε δημοσίευμά του, παρουσιάζει τα πέντε πρόσωπα και όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής.

Χάμις Χάρντινγκ

Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου
Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου

Ο 58χρονος Βρετανός εξερευνητής διευθύνει την Action Aviation, μια αντιπροσωπεία ιδιωτικών τζετ με έδρα το Ντουμπάι, και έχει πετύχει πολλά εξερευνητικά κατορθώματα.

Έχει επισκεφθεί πολλές φορές τον Νότιο Πόλο -μία φορά με τον πρώην αστροναύτη Μπαζ Όλντριν- και πέταξε στο διάστημα το 2022 με την πέμπτη επανδρωμένη με άνθρωπο πτήση της Blue Origin.

Κατέχει τρία παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής σε πλήρες βάθος ωκεανού κατά τη διάρκεια κατάδυσης στο βαθύτερο σημείο της Τάφρου των Μαριανών.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, ανέφερε στο Facebook ότι η αποστολή ήταν «πιθανότατα η πρώτη και μοναδική το 2023» λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στο Νιουφάουντλαντ του Καναδά, απ' όπου ξεκινούν οι αποστολές.

Σαχζάντα και Σουλεμάν Νταούντ

Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου
Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου

Ο Βρετανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταούντ, 48 ετών, προέρχεται από μία από τις πλουσιότερες οικογένειες του Πακιστάν. Βρίσκεται στο υποβρύχιο με τον γιο του, Σουλεμάν, έναν 19χρονο φοιτητή.

Ζει με τη σύζυγό του, Κριστίν, και το άλλο του παιδί, την Αλίνα, στο Σέρμπιτον, στο νοτιοδυτικό Λονδίνο, αλλά η οικογένεια είχε μείνει για ένα μήνα στον Καναδά πριν από την κατάδυση.

Ο Σαχζάντα είναι αντιπρόεδρος του πακιστανικού ομίλου Engro Corporation, ο οποίος είναι μια μεγάλη εταιρεία λιπασμάτων.

Δουλεύει στο Ίδρυμα Dawood της οικογένειάς του, καθώς και στο Ινστιτούτο SETI -έναν ερευνητικό οργανισμό με έδρα την Καλιφόρνια που αναζητά εξωγήινη ζωή.

Ο Σαχζάντα είναι επίσης υπέρμαχος δύο φιλανθρωπικών οργανώσεων που ίδρυσε ο βασιλιάς Κάρολος - του British Asian Trust και του Prince's Trust International. Εκπρόσωπος του Παλατιού δήλωσε ότι ο βασιλιάς ζήτησε να ενημερώνεται πλήρως για την επιχείρηση διάσωσης και ότι «οι σκέψεις και οι προσευχές του είναι με όλους όσους βρίσκονται στο πλοίο».

Πολ-Ανρί Ναργκελέ

Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου
Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου

Ο Ναργκελέ, 77 ετών, πρώην δύτης του γαλλικού ναυτικού, βρίσκεται επίσης στο σκάφος.

Με το παρατσούκλι «Mr Titanic», φέρεται να έχει περάσει περισσότερο χρόνο στο ναυάγιο από οποιονδήποτε άλλο εξερευνητή και ήταν μέλος της πρώτης αποστολής που το επισκέφθηκε το 1987, μόλις δύο χρόνια μετά την ανεύρεσή του.

Ο 77χρονος είναι διευθυντής υποβρύχιας έρευνας σε μια εταιρεία που κατέχει τα δικαιώματα του ναυαγίου του Τιτανικού.

Σύμφωνα με το εταιρικό προφίλ, ο Ναργκελέ έχει επιβλέψει την ανάκτηση χιλιάδων αντικειμένων του Τιτανικού, συμπεριλαμβανομένου του «μεγάλου κομματιού», ενός τμήματος του κύτους του πλοίου βάρους 20 τόνων.

Στόκτον Ρας

Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου
Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου

Ο Στόκτον Ρας, 61 ετών, είναι ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, της εταιρείας που διαχειρίζεται τα ταξίδια του Τιτανικού, και η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται στο πλοίο.

Είναι έμπειρος μηχανικός, ο οποίος έχει σχεδιάσει στο παρελθόν ένα πειραματικό αεροσκάφος και έχει εργαστεί σε άλλα μικρά υποβρύχια σκάφη.

Ο Ρας ίδρυσε την εταιρεία το 2009, προσφέροντας στους πελάτες την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία του ταξιδιού σε βαθιά θάλασσα, και έγινε πρωτοσέλιδο παγκοσμίως το 2021 όταν άρχισε να προσφέρει ταξίδια στο σημείο του ναυαγίου του Τιτανικού.

Για 250.000 δολάρια (195.600 λίρες Αγγλίας), η εταιρεία του προσφέρει στους επιβάτες την ευκαιρία να δουν από κοντά ό,τι έχει απομείνει από το διάσημο πλοίο.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2023 00:27

Σχετικά Άρθρα

  • Κλιματική αλλαγή: Ο τυφώνας Μπέριλ έδειξε το μέλλον – Ο χάρτης του Ατλαντικού που τρομάζει
    Κλιματική αλλαγή: Ο τυφώνας Μπέριλ έδειξε το μέλλον – Ο χάρτης του Ατλαντικού που τρομάζει

    Η κλιματική αλλαγή δεν απειλεί μόνο τη θαλάσσια ζωή, αλλά και μεγάλες πόλεις - Τι ρόλο παίζει η αύξηση της θερμοκρασίας στον Βόρειο Ατλαντικό στη δημιουργία τυφώνων σαν τον καταστροφικό Μπέριλ

    Η κλιματική αλλαγή δεν είναι μύθος, όσο κι αν οι αρνητές της επιμένουν, με τα στοιχεία που έρχονται από έρευνες να προκαλούν κάτι πολύ παραπάνω από ανησυχία για τον πλανήτη μας.

    Η αύξηση της θερμοκρασίας στον Βόρειο Ατλαντικό έχει σημάνει συναγερμό για τους επιστήμονες

    Το Vox παρουσιάζει μια έρευνα για τον Κόλπο του Μεξικού και τον Βόρειο Ατλαντικό με ένα γράφημα και έναν χάρτη που τρομάζουν.

    Τα ζεστά νερά κατά μήκος της ακτής του Κόλπου του Μεξικού είναι μέρος αυτού που προσελκύει τους ανθρώπους στην περιοχή και τις πολλές παραλίες της. Υπάρχει όμως και το πολύ ζεστό – και ο Κόλπος έχει φτάσει σε αυτό το σημείο.

    Ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω διάγραμμα. Δείχνει πόση θερμότητα υπάρχει στον ωκεανό με την πάροδο του χρόνου για τον Κόλπο. Η κόκκινη γραμμή είναι το 2024 και η μπλε γραμμή είναι ο μέσος όρος της τελευταίας δεκαετίας.

    Πηγή: Brian McNoldy/University of Miami

    Σύμφωνα με τον Μπράιαν ΜακΝόλντι, κλιματολόγο του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, ο οποίος επιμελήθηκε το διάγραμμα, ο Κόλπος έχει σήμερα τη μεγαλύτερη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί ποτέ στη σύγχρονη ιστορία. Μια βουτιά θα ήταν σαν μπάνιο: Η μέση θερμοκρασία της επιφάνειας είναι πάνω από 32 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις της θερμοκρασίας της επιφάνειας της θάλασσας.

    Σύμφωνα με τον Μπεν Κίρτμαν, διευθυντή του Cooperative Institute for Marine and Atmospheric Studies, μιας κοινής πρωτοβουλίας του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι και της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) αυτό διαφέρει από οτιδήποτε έχουν παρατηρήσει τα τελευταία 75 χρόνια. «Αυτό μπορεί να είναι τρομακτικό πράγμα», τόνισε ο ίδιος.

    Συνδυασμός παραγόντων

    Αυτές οι θερμοκρασίες-ρεκόρ είναι μόνο ένα από τα σημάδια μιας πιο εκτεταμένης αύξησης της θερμοκρασίας στον Βόρειο Ατλαντικό που παρατηρήθηκε πέρσι. Δεν είναι ακόμη απολύτως σαφές τι το προκαλεί, αν και οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η κλιματική αλλαγή – η οποία αυξάνει τη βασική θερμοκρασία των ωκεανών – καθώς και οι παρατεταμένες επιπτώσεις του Ελ Νίνιο, η φυσική κλιματική μεταβλητότητα και ίσως ακόμη και μια ηφαιστειακή έκρηξη.

    Η θερμοκρασία στον Κόλπο είναι τελικά μόνο μερικούς βαθμούς μεγαλύτερη από τον ιστορικό μέσο όρο. Ωστόσο, όπως προειδοποιούν ολοένα και περισσότερο οι επιστήμονες, αυτοί οι βαθμοί έχουν μεγάλη σημασία. Δεν κινδυνεύει μόνο η θαλάσσια ζωή, αλλά και πόλεις γεμάτες ανθρώπους.

    Η χρονική εξέλιξη των θερμοκρασιών της επιφάνειας της θάλασσας στην Καραϊβική. Πηγή: ΝΟΑΑ

    Το διπλό χτύπημα της ακραίας θερμότητας των ωκεανών

    Υπάρχουν δύο σημαντικοί τρόποι με τους οποίους ο θερμός Κόλπος απειλεί τις παράκτιες κοινότητες, και οι δύο έχουν να κάνουν με τους τυφώνες. Ο πρώτος είναι απλός: στους τυφώνες αρέσει η ζέστη. Χρειάζονται ζεστό νερό και τον υγρό, ανερχόμενο αέρα που παράγει. Αυτός ο αέρας αναμειγνύεται με τα σύννεφα καταιγίδας και μπορεί τελικά να σχηματίσει τυφώνα.

    Το θερμότερο νερό μπορεί να οδηγήσει σε ισχυρότερους τυφώνες που επιταχύνονται ταχύτερα, δίνοντας στις παράκτιες περιοχές λιγότερο χρόνο για να προετοιμαστούν.

    Ας επιστρέψουμε τώρα στο παραπάνω διάγραμμα. Δεν δείχνει την επιφανειακή θερμοκρασία, αλλά την ποσότητα της θερμικής ενέργειας που μετράται στα διάφορα στρώματα του ωκεανού.

    Είναι αυτή η ενέργεια που μπορεί να τροφοδοτήσει μεγάλες καταιγίδες, δήλωσε ο Κίρτμαν. Οι ισχυροί άνεμοι αναστατώνουν τον ωκεανό, φέρνοντας βαθύτερα, ψυχρότερα νερά στην επιφάνεια. Αυτό μπορεί να επιβραδύνει έναν τυφώνα. Αλλά όταν το νερό είναι ζεστό ακόμη και κάτω από την επιφάνεια, είπε ο ίδιος, τότε ο τυφώνας μπορεί να ενταθεί γρήγορα – δηλαδή, οι ταχύτητες των ανέμων του μπορούν να αυξηθούν κατά περίπου 35 μίλια ανά ώρα ή και περισσότερο σε λιγότερο από 24 ώρες.

    Υπάρχει και το άλλο πρόβλημα: το ζεστό νερό σκοτώνει τα κοράλλια, τα οποία υπερασπίζονται τις παράκτιες κοινότητες από τους τυφώνες. Αυτές οι φυσικές δομές είναι αρκετά μεγάλες ώστε να αποσβένουν τα κύματα που χτυπούν την ακτή, ελαχιστοποιώντας την απειλή του κύματος καταιγίδας. (Η διαρκής θερμότητα των ωκεανών προκαλεί την απώλεια των πολύποδων – των μικρών ζώων που αποτελούν ένα κομμάτι κοραλλιού – ενός τύπου συμβιωτικής άλγης που ζει στο εσωτερικό τους. Χωρίς την άλγη, το κοράλλι γίνεται λευκό ή «λευκαίνει» και μπορεί να πεθάνει από την πείνα).

    Με άλλα λόγια, ένας θερμός Κόλπος θα μπορούσε να δημιουργήσει τερατώδεις, ταχέως εντεινόμενους τυφώνες, ενώ παράλληλα θα εξασθενούσε τις φυσικές μας άμυνες εναντίον τους.

    Αυτό είναι το είδος τυφώνα που οι επιστήμονες αναμένουν

    Φέτος έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής πέντε καταιγίδες με ονόματα, συμπεριλαμβανομένου του τυφώνα Μπέριλ, ο οποίος εντάθηκε γρήγορα και έγινε η πρώτη καταιγίδα κατηγορίας 5 που έχει καταγραφεί ποτέ. Αυτό είναι το είδος τυφώνα που οι επιστήμονες αναμένουν καθώς οι ωκεανοί θερμαίνονται.

    «Συνεχίζουμε να βλέπουμε τα κλιματολογικά χαρακτηριστικά μιας ενεργής περιόδου», δήλωσε ο Μάθιου Ρόζενκρανς, επικεφαλής προγνώστης της περιόδου τυφώνων στο Κέντρο Κλιματικών Προγνώσεων της NOAA, σε δήλωσή του νωρίτερα αυτό τον μήνα. «Οι θερμοκρασίες στην επιφάνεια της θάλασσας παραμένουν ασυνήθιστα υψηλές», τόνισε.

    Η εποχή των τυφώνων στον Ατλαντικό κορυφώνεται συνήθως γύρω στις 10 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη NOAA, και ο οργανισμός αναμένει συνολικά 17 έως 24 καταιγίδες με ονόματα – πολύ πάνω από τον μέσο όρο, αλλά ίσως και το νέο φυσιολογικό.

    Ένα παράξενο ψυχρό σημείο που προβληματίζει τους επιστήμονες

    Ο Κόλπος του Μεξικού και γενικότερα ο Βόρειος Ατλαντικός Ωκεανός είναι ασυνήθιστα θερμοί. Αυτό είναι σαφές. Αλλά υπάρχει επίσης μια παράξενη κηλίδα ψυχρότερου νερού γύρω από τον ισημερινό, η οποία έχει προκαλέσει αντικρουόμενους, συγκεχυμένους τίτλους που υποδηλώνουν ότι ο Ατλαντικός ψύχεται.

    Η επιφανειακή θερμοκρασία σε αυτό το τμήμα του ωκεανού μεταβλήθηκε από εξαιρετικά θερμή σε ασυνήθιστα ψυχρή μέσα σε λίγους μήνες από την άνοιξη, για λόγους που οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμη εξηγήσει πλήρως, σύμφωνα με τον Φραντς «Φίλιπ» Τούχεν, ωκεανογράφο στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι. Η ταχεία αλλαγή είναι «πολύ ασυνήθιστη», δήλωσε στο Vox.

    Ωστόσο, αυτή η ψύξη παρατηρείται μόνο σε μια περιοχή – κάπου μεταξύ της κεντρικής Αφρικής και της Βραζιλίας – και ήδη εξασθενεί. «Δεν είναι ολόκληρος ο Ατλαντικός και είναι απλώς μια προσωρινή ψύξη», δήλωσε ο Τούχεν.

    Το φαινόμενο όχι μόνο εξασθενεί, αλλά η κηλίδα βρίσκεται κάτω από την «κύρια περιοχή ανάπτυξης» των τυφώνων – τη ζώνη του ωκεανού όπου συνήθως σχηματίζονται οι καταιγίδες. Έτσι, πιθανότατα δεν θα έχει μεγάλη επίδραση στην εποχή των τυφώνων. Αυτή η ζώνη, όπως ο Κόλπος και μεγάλο μέρος του Βόρειου Ατλαντικού, είναι τώρα πολύ, πολύ θερμή. Και μακροπρόθεσμα, αν δεν μειωθούν δραματικά οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, πιθανώς θα θερμανθεί ακόμη περισσότερο.

    Πηγή: in.gr

  • Υποβρύχιο Titan: Ο μυστηριώδης ήχος που άκουγαν οι διασώστες ενώ επιχειρούσαν για τον εντοπισμό των επιβατών
    Υποβρύχιο Titan: Ο μυστηριώδης ήχος που άκουγαν οι διασώστες ενώ επιχειρούσαν για τον εντοπισμό των επιβατών

    Ο ήχος είχε αρχικά κρατήσει ζωντανές τις ελπίζες για επιζώντες - «Είναι ρυθμικό, είναι σαν κάποιος να κάνει αυτόν τον ήχο και το γεγονός ότι επαναλαμβάνεται είναι πραγματικά ασυνήθιστο»

    Αποκαλύφθηκε ο ήχος που ακουγόταν κατά τη διάρκεια της έρευνας των διασωστών στην ευρύτερη περιοχή όπου βρισκόταν το βαθυσκάφος Titan. Οι έρευνες είχαν ξεκινήσει αφότου χάθηκε η επαφή με το μητρικό του σκάφος. Το βαθυσκάφος εξαφανίστηκε κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στο ναυάγιο του Τιτανικού την Κυριακή 18 Ιουνίου 2023.

    Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr
  • Ένα νέο ηφαιστειακό «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» γεννιέται γύρω από τον Ατλαντικό
    Ένα νέο ηφαιστειακό «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» γεννιέται γύρω από τον Ατλαντικό

    Ολόκληρος ο Ατλαντικός Ωκεανός πρόκειται να σφραγιστεί από μια οροσειρά άγριων ηφαιστείων, γνωστή ως «Δαχτυλίδι της Φωτιάς». Αυτό το μοναδικό φαινόμενο συμβαίνει λόγω της μετακίνησης των τεκτονικών πλακών, που θα οδηγήσει στο κλείσιμο του ωκεανού στο στενό του Γιβραλτάρ.

    Αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει λόγος πανικού: εκτιμάται ότι για να συμβεί αυτό θα χρειαστούν άλλα 20 εκατομμύρια χρόνια, όπως σημειώνει η Sun.

    Το γεωλογικό φαινόμενο συμβαίνει όταν οι τεκτονικές πλάκες σπρώχνουν η μία την άλλη σχηματίζοντας νέες ζώνες υποβύθισης και προκαλώντας το κλείσιμο του ωκεανού.

    Η νεοσύστατη περιοχή χαρακτηρίζεται από ενεργά ηφαίστεια και συχνούς σεισμούς, σύμφωνα με το National Geographic. Καθώς τα πετρώματα λιώνουν και γίνονται μάγμα είναι τόσο κοντά στην επιφάνεια της Γης, που το καθιστά ιδανικό μέρος για υψηλή ηφαιστειακή δραστηριότητα.

    Το «Δαχτυλίδι» του Ειρηνικού

    Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» στον κόσμο, γνωστό και ως Πύρινo Στεφάνι του Ειρηνικού. Εκτείνεται στον Ειρηνικό Ωκεανό από την Αυστραλία έως τη Νότια Αμερική και καλύπτει αρκετές χώρες, από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία μέχρι την Αργεντινή, τη Χιλή, το Μεξικό, τη Ρωσία, τις Φιλιππίνες και τη Νέα Ζηλανδία. Σε αυτό βρίσκεται το 75% των ηφαιστείων της Γης και εκεί καταγράφεται το 90% των σεισμών.

    Ωστόσο, οι ειδικοί προβλέπουν ότι στο μέλλον δεν θα είναι ο μοναδικός Δακτύλιος της Φωτιάς, καθώς μια νέα ζώνη υποβύθισης, κάτω από τα Στενά του Γιβραλτάρ, θα σχηματιστεί στον Ατλαντικό.

    Ο Δρ. João Duarte του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας και η ομάδα του διαπίστωσαν ότι η ζώνη καταβύθισης του Γιβραλτάρ ήταν κάποτε πολύ ενεργή, αλλά έχει «επιβραδυνθεί σημαντικά τα τελευταία εκατομμύρια χρόνια». Ωστόσο, η έρευνά τους καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το τόξο θα διαδοθεί περαιτέρω στον Ατλαντικό μετά από μια περίοδο ηρεμίας».

    Υποβύθιση στον Ατλαντικό

    Μιλώντας στο IFLScience, ο Duarte εξήγησε ότι η υποβύθιση σχηματίστηκε στον Ατλαντικό πριν από περίπου 50 εκατομμύρια χρόνια. «Για να κλείσει το άνοιγμα του Ατλαντικού θα πρέπει η μεσοατλαντική ράχη να εξαναγκαστεί σε υποβύθιση. Αυτό μπορεί να πάρει περισσότερα από 20 εκατομμύρια χρόνια».

    Ο ίδιος εξήγησε: «Υπάρχουν δύο άλλες ζώνες υποβύθισης στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι Μικρές Αντίλλες στην Καραϊβική και το Τόξο της Σκωτίας, κοντά στην Ανταρκτική. Ωστόσο, αυτές οι ζώνες υποβύθισης εισέβαλαν στον Ατλαντικό πριν από αρκετά εκατομμύρια χρόνια. Η μελέτη του Γιβραλτάρ είναι μια ανεκτίμητη ευκαιρία επειδή επιτρέπει την παρατήρηση της διαδικασίας αυτής στα αρχικά της στάδια».

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Hilda Rios

  • Ραγδαία αύξηση της θερμοκρασίας σε παγκόσμιο επίπεδο - Ο Φεβρουάριος θα σπάσει κάθε ρεκόρ ζέστης
    Ραγδαία αύξηση της θερμοκρασίας σε παγκόσμιο επίπεδο - Ο Φεβρουάριος θα σπάσει κάθε ρεκόρ ζέστης

    Το κλίμα έχει γίνει απρόβλεπτο και σοκάρει τους μετεωρολόγους - Ακόμη και στον Ατλαντικό όπου σχηματίζονται οι τυφώνες ο Φεβρουάριος είναι τόσο θερμός όσο συνήθως στα μέσα Ιουλίου

    Μία ανησυχητική μελέτη για την πορεία του κλίματος σε όλο τον πλανήτη δημοσιεύει το βρετανικό δίκτυο The Guardian στην οποία αναφέρεται πως ο Φεβρουάριος βρίσκεται σε πορεία για να σπάσει κάθε ρεκόρ ζέστης καθώς η παγκόσμια θέρμανση που οφείλεται στον άνθρωπο και το El Niño ανεβάζουν τις θερμοκρασίες στην ξηρά και τους ωκεανούς σε όλο τον κόσμο.

    Λίγο περισσότερο από τα μισά του πιο σύντομου μήνα του έτους, η έξαρση της θέρμανσης έχει γίνει τόσο έντονη που τα κλιματικά διαγράμματα αφορούν πλέον και σε νέες περιοχές, ιδίως για τις θερμοκρασίες στην επιφάνεια της θάλασσας που έχουν επιμείνει και επιταχυνθεί σε σημείο που οι ειδικοί παρατηρητές δυσκολεύονται να εξηγήσουν πώς συμβαίνει η αλλαγή.

    «Ο πλανήτης θερμαίνεται με επιταχυνόμενο ρυθμό. Βλέπουμε ραγδαίες αυξήσεις της θερμοκρασίας στον ωκεανό», δήλωσε ο δρ Joel Hirschi, αναπληρωτής επικεφαλής της μοντελοποίησης θαλάσσιων συστημάτων στο Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου. «Το εύρος με το οποίο καταρρίφθηκαν τα προηγούμενα ρεκόρ θερμοκρασιών στην επιφάνεια της θάλασσας το 2023 και τώρα το 2024 ξεπερνά κάθε πρόβλεψη, αν και η κατανόηση του γιατί συμβαίνει αυτό, αποτελεί αντικείμενο συνεχιζόμενης έρευνας».

    grafima-5
    Οι πρώτες οκτώ ημέρες του Φεβρουαρίου 2024 ήταν οι θερμότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ - Πηγή γραφήματος: The Guardian

    Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε τροχιά να βιώσει τον θερμότερο Φεβρουάριο στην καταγεγραμμένη ιστορία, μετά από ένα ρεκόρ Ιανουαρίου, Δεκεμβρίου, Νοεμβρίου, Οκτωβρίου, Σεπτεμβρίου, Αυγούστου, Ιουλίου, Ιουνίου και Μαΐου, σύμφωνα με τον γεωλόγο του Μπέρκλεϊ Ζικ Χάουσφαδερ.

    Ο ίδιος δήλωσε ότι η άνοδος των τελευταίων εβδομάδων βρίσκεται σε πορεία για αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, αν και αυτή θα πρέπει να είναι η σύντομη, μέγιστη επίδραση του El Niño, αν ακολουθήσει την πορεία των προηγούμενων ετών και αρχίσει να ψύχεται τους επόμενους μήνες.

    Αυτό κανονικά θα ήταν καλό νέο ωστόσο πλέον η συμπεριφορά του κλίματος έχει γίνει πιο ασταθής και πιο δύσκολο να προβλεφθεί. «Το περασμένο έτος διέψευσε τόσο πολύ τις προσδοκίες που είναι δύσκολο να έχουμε τόση εμπιστοσύνη στις προσεγγίσεις που χρησιμοποιούσαμε για να κάνουμε αυτές τις προβλέψεις στο παρελθόν», είπε. «Θα έλεγα ότι ο Φεβρουάριος του 2024 είναι το φαβορί για να ξεπεράσει το προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε το 2016, αλλά δεν είναι καθόλου δεδομένο σε αυτό το σημείο, καθώς τα μοντέλα καιρού δείχνουν ότι οι παγκόσμιες θερμοκρασίες θα μειωθούν ξανά την επόμενη εβδομάδα. Έτσι, ενώ πιστεύω ότι αυτές οι ακραίες θερμοκρασίες παρέχουν κάποιες ενδείξεις για επιτάχυνση του ρυθμού θέρμανσης τα τελευταία χρόνια - όπως αναμένουν τα κλιματικά μοντέλα ότι θα υπάρξει αν δεν μειωθούν οι εκπομπές CO2 αλλά μειωθούν τα αερολύματα - δεν είναι απαραίτητα χειρότερα από ό,τι νομίζαμε».

    Το πρώτο μισό του Φεβρουαρίου σόκαρε τους παρατηρητές του καιρού. Ο Μαξιμιλιάνο Ερέρα, ο οποίος διατηρεί ιστολόγιο στο Extreme Temperatures Around the World, περιέγραψε την εκτίναξη χιλιάδων ρεκόρ ζέστης μετεωρολογικών σταθμών ως "τρελό", "απόλυτη τρέλα" και "κλιματική ιστορία που ξαναγράφεται". Αυτό που τον εξέπληξε δεν ήταν μόνο ο αριθμός των ρεκόρ αλλά και ο βαθμός με τον οποίο πολλά από αυτά ξεπέρασαν οτιδήποτε είχε προηγηθεί.

    Είπε ότι το Μαρόκο είδε 12 μετεωρολογικούς σταθμούς να καταγράφουν πάνω από 33,9C, που δεν ήταν μόνο εθνικό ρεκόρ για την πιο ζεστή χειμερινή ημέρα, αλλά και πάνω από 5C πάνω από τον μέσο όρο του Ιουλίου. Η πόλη Χαρμπίν της βόρειας Κίνας αναγκάστηκε να κλείσει το χειμερινό φεστιβάλ πάγου, επειδή οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν το μηδέν για τρεις ημέρες αυτό το μήνα.

    Την περασμένη εβδομάδα, σταθμοί παρακολούθησης σε τόσο μακρινές περιοχές όπως η Νότια Αφρική, η Σαουδική Αραβία, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία, το Καζακστάν, η Κολομβία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Κορέα, οι Μαλδίβες και το Μπελίζ κατέγραψαν μηνιαία ρεκόρ ζέστης.

    Κατά το πρώτο εξάμηνο αυτού του μήνα, ο Herrera δήλωσε ότι 140 χώρες έσπασαν μηνιαία ρεκόρ ζέστης, κάτι που ήταν παρόμοιο με τα τελικά στοιχεία των τελευταίων έξι θερμότερων μηνών-ρεκόρ του 2023 και υπερτριπλάσιο από κάθε άλλο μήνα πριν από το 2023.

    Η θερμότητα στην επιφάνεια του ωκεανού συνεχίζει να εκπλήσσει τους έμπειρους παρατηρητές και δημιουργεί την προοπτική έντονων καταιγίδων αργότερα μέσα στο έτος. Ο ειδικός σε θέματα τυφώνων Μάικλ Λόουρι έγραψε στο Twitter ότι οι θερμοκρασίες στην επιφάνεια της θάλασσας στην κύρια περιοχή ανάπτυξης του Ατλαντικού, όπου σχηματίζονται οι περισσότεροι τυφώνες κατηγορίας 3 ή ισχυρότερων στις ΗΠΑ, "είναι τόσο θερμές σήμερα στα μέσα Φεβρουαρίου όσο είναι συνήθως στα μέσα Ιουλίου. Απίστευτο".

    Οι παγκόσμιες θερμοκρασίες στην επιφάνεια της θάλασσας βρίσκονται σε "αχαρτογράφητο έδαφος" σύμφωνα με τον Χίρσι, ο οποίος αναμένει ότι ο Μάρτιος θα σπάσει το ρεκόρ του περασμένου Αυγούστου κατά 0,1 έως 0,2 βαθμούς Κελσίου. Ο Μάρτιος είναι συνήθως η πιο ζεστή εποχή του έτους για τους ωκεανούς, επειδή είναι τέλη καλοκαιριού στο νότιο ημισφαίριο, όπου βρίσκονται οι περισσότερες από τις μεγάλες θάλασσες του κόσμου.

    Πηγή: protothema.gr

  • Αυστραλία: Μετέτρεψαν αυτοκίνητο σε υποβρύχιο και οδήγησαν για επτά χιλιόμετρα στο βυθό της θάλασσας (vid)
    Αυστραλία: Μετέτρεψαν αυτοκίνητο σε υποβρύχιο και οδήγησαν για επτά χιλιόμετρα στο βυθό της θάλασσας (vid)
    Το LandCruiser, γνωστό χαϊδευτικά ως «Mud Crab», είχε υποστεί μια δραματική μεταμόρφωση, εξελισσόμενο από ένα «κάδο σκουριάς» του 1978 σε ένα ηλεκτροκίνητο υποβρύχιο όχημα ικανό να καταδυθεί σε βάθος αρκετών μέτρων.
    Ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα μηχανικής έλαβε χώρα στην Αυστραλία, καθώς μια ομάδα, λάτρεις του αυτοκινήτου, πέτυχε το αδιανόητο: οδήγησε ένα Toyota LandCruiser του 1978 για επτά χιλιόμετρα κάτω από το νερό, θέτοντας ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη υποβρύχια διαδρομή.

    Τις πρώτες πρωινές ώρες της 29ης Ιουλίου, ένα εντυπωσιακό πορτοκαλί Toyota LandCruiser ξεκίνησε ένα εξαιρετικό ταξίδι, βυθιζόμενο στα νερά της βόρειας αυστραλιανής θάλασσας. Συγκεντρωμένο στην παραλία Mandorah, ένα πλήθος θεατών επευφημούσε καθώς εξελισσόταν αυτή η ιστορική προσπάθεια. Το LandCruiser, γνωστό χαϊδευτικά ως «Mud Crab», είχε υποστεί μια δραματική μεταμόρφωση, εξελισσόμενο από ένα «κάδο σκουριάς» του 1978 σε ένα ηλεκτροκίνητο υποβρύχιο όχημα ικανό να καταδυθεί σε βάθος αρκετών μέτρων.

    Το τολμηρό εγχείρημα είχε ως στόχο να καλύψει μια απόσταση 7 χιλιομέτρων, καταρρίπτοντας έτσι το παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση που διανύει ένα αυτοκίνητο υποβρυχίως. Το εγχείρημα καθοδηγήθηκε από μια ομάδα μηχανολόγων μηχανικών και δυτών, οι οποίοι έθεσαν ως στόχο να κατακτήσουν όχι μόνο την τεράστια υποβρύχια πίεση αλλά και τους πιθανούς κινδύνους του βυθού, συμπεριλαμβανομένων των καρχαριών.

    Το ταξίδι ξεκίνησε με τη μετατροπή του LandCruiser σε ηλεκτρικό όχημα. Όλα τα εξαρτήματά του μονώθηκαν σχολαστικά με λάδι σιλικόνης για να ενισχυθεί η αδιάβροχη φύση του. Αυτό το μέτρο εξασφάλιζε ότι οποιαδήποτε διείσδυση νερού στο σύστημα μετάδοσης κίνησης θα αντιμετωπιζόταν με διαρροή λαδιού, προστατεύοντας τους ζωτικούς εσωτερικούς μηχανισμούς.

    Για την πλοήγηση στο δύσκολο έδαφος του ωκεανού, το LandCruiser άλλαξε τα κανονικά ελαστικά του με εξειδικευμένα μοντέλα τα οποία γέμισαν όχι με αέρα αλλά με νερό για να εξουδετερώσουν την άνωση. Κάθε ελαστικό ζύγιζε 150 κιλά. Παρά την εμπιστοσύνη τους στο σύστημα κίνησης του οχήματος, η ομάδα πραγματοποίησε μόνο μία δοκιμή σε αλμυρό νερό πριν ξεκινήσει το επικό υποβρύχιο οδοιπορικό.

    Η έμπνευση της ομάδας για αυτό το τολμηρό εγχείρημα ήταν ένα προηγούμενο εγχείρημα του 1983 που αφορούσε ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο εξοπλισμένο με επιμήκεις σωλήνες εισαγωγής και εξαγωγής. Ωστόσο, οι εξελίξεις στην τεχνολογία και τη μηχανική από τότε οδήγησαν την ομάδα να πιστέψει ότι θα μπορούσε να επιτύχει το ακατόρθωτο.

    Το υποβρύχιο ταξίδι δεν ήταν χωρίς προκλήσεις. Το LandCruiser συνάντησε αμμώδεις και λασπώδεις ωκεάνιους πυθμένες που το έκαναν να κολλήσει πολλές φορές κατά μήκος της διαδρομής των 7 χιλιομέτρων. Επιπλέον, οι αλλαγές του οδηγού ήταν συχνές λόγω της τεράστιας πίεσης σε τέτοια βάθη. Κάθε οδηγός μπορούσε να χειριστεί το τιμόνι μόνο για περίπου 15 λεπτά τη φορά.

    Η μέρα περνούσε και το ταξίδι του αυτοκινήτου διαρκούσε περισσότερο από το αναμενόμενο λόγω αυτών των προκλήσεων. Ωστόσο, γύρω στις 9 το βράδυ, μετά από σχεδόν 12 ώρες αδιάκοπης προσπάθειας, το Toyota LandCruiser του 1978 αναδύθηκε θριαμβευτικά από τα νερά του λιμανιού του Ντάργουιν.

    Πηγή: gazzetta.gr

  • Απίστευτο: Μετανάστες διέσχισαν τον Ατλαντικό ωκεανό κρυμμένοι σε πηδάλιο για 14 ημέρες - Ήλπιζαν να πάνε στην Ευρώπη αλλά βρέθηκαν ... στη Βραζιλία
    Απίστευτο: Μετανάστες διέσχισαν τον Ατλαντικό ωκεανό κρυμμένοι σε πηδάλιο για 14 ημέρες - Ήλπιζαν να πάνε στην Ευρώπη αλλά βρέθηκαν ... στη Βραζιλία

    Κατά τη 10η ημέρα τους στη θάλασσα, οι τέσσερις Νιγηριανοί μετανάστες που διέσχισαν τον Ατλαντικό σε ένα μικρό χώρο ανάμεσα στο κύτος και το πηδάλιο ενός φορτηγού πλοίου, ξέμειναν από τροφή και νερό. Κατάφεραν να επιβιώσουν ακόμα τέσσερις ημέρες, σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους, πίνοντας θαλασσινό νερό, πριν διασωθούν από την ομοσπονδιακή αστυνομία της Βραζιλίας στο νοτιοανατολικό λιμάνι της Βιτόρια.

    Το απίστευτο ταξίδι που έκαναν, αψηφώντας τον θάνατο και διαπλέοντας μια απόσταση 5.600 χιλιομέτρων, αποτυπώνει τα ρίσκα που είναι διατεθειμένοι να πάρουν οι μετανάστες για μια καλύτερή ζωή.

    «Ήταν μια τρομερή εμπειρία για μένα», δήλωσε ο 38χρονος Θανκγκόντ Οπεμίπο Μάθιου Γέγε, ένας από τους τέσσερις Νιγηριανούς, σε συνέντευξη που έδωσε από ξενώνα της εκκλησίας στο Σάο Πάολο. «Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν ήταν εύκολο. Έτρεμα, φοβόμουν τόσο πολύ. Αλλά είμαι εδώ». Η ανακούφισή τους ότι σώθηκαν σύντομα αντικαταστάθηκε από έκπληξη.

    Ήλπιζαν να φτάσουν στην Ευρώπη...αλλά κατέληξαν στη Βραζιλία

    Οι τέσσερις άνδρες δήλωσαν ότι ήλπιζαν να φθάσουν στην Ευρώπη και έμειναν έκπληκτοι όταν έμαθαν ότι τελικά έφθασαν στην άκρη πλευρά του Ατλαντικού, στη Βραζιλία. Δύο από τους άνδρες επέστρεψαν έκτοτε στη Νιγηρία ύστερα από δικό τους αίτημα, ενώ ο Γέγε και ο 35χρονος Ρόμαν Εμπιμένε Φράιντεϊ έκαναν αίτηση για άσυλο στη Βραζιλία.

    «Προσεύχομαι η κυβέρνηση της Βραζιλίας να με λυπηθεί», δήλωσε ο Φράιντεϊ, που είχε ήδη αποπειραθεί άλλη μία φορά να φύγει από τη Νιγηρία με πλοίο αλλά συνελήφθη από τις αρχές εκεί.

    Και οι δύο άνδρες δήλωσαν ότι τα οικονομικά προβλήματα, η πολιτική αστάθεια και τα εγκλήματα δεν τους άφησαν άλλες επιλογές από το να εγκαταλείψουν τη Νιγηρία. Η πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής εδώ και καιρό αντιμετωπίζει θέματα βίας και φτώχειας ενώ οι απαγωγές είναι ενδημικό φαινόμενο.

    Ο Γέγε, ιερέας σε πεντηκοστιανή εκκλησία στο κρατίδιο Λάγκος, είπε ότι η φάρμα του όπου παρήγε αραχιδέλαιο και φοινικέλαιο καταστράφηκε από τις πλημμύρες φέτος, με αποτέλεσμα ο ίδιος και η οικογένειά του να μείνουν άστεγοι. Ελπίζει ότι τώρα θα μπορέσουν να τον ακολουθήσουν στη Βραζιλία.

    Ο Φράιντεϊ δήλωσε ότι το ταξίδι του προς την Βραζιλία ξεκίνησε στις 27 Ιουνίου, όταν ένας ψαράς φίλος του τον μετέφερε σε βάρκα στην πρύμνη του λιβεριανής σημαίας Ken Wave, που ήταν αγκυροβολημένο στο Λάγκος και τον άφησε δίπλα στο πηδάλιο. Έκπληκτος ανακάλυψε ότι άλλοι τρεις άνδρες ήδη βρίσκονταν εκεί, περιμένοντας την αναχώρηση του πλοίου. Ο Φράιντεϊ δήλωσε ότι ήταν τρομοκρατημένος. Δεν γνώριζε από πριν τους συνταξιδιώτες του και φοβόταν ότι ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να τον πετάξουν στη θάλασσα.

    Μόλις άρχισε το πλοίο να κινείται, ο Φράιντεϊ δήλωσε ότι οι τέσσερις άνδρες έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν να μην τους ανακαλύψει το πλήρωμα του πλοίου, αλλά ανησυχούσαν επίσης μήπως τους ρίξουν σε ένα υγρό τάφο. «Ίσως, αν σε πιάσουν, να σε πετάξουν στο νερό», είπε. «Άρα μάθαμε να μην κάνουμε καθόλου θόρυβο».

    Το να περάσουν δύο εβδομάδες σε απόσταση αναπνοής από τα νερά του Ατλαντικού ήταν επικίνδυνο εγχείρημα. Για να μην πέσουν στο νερό, ο Φράιντεϊ δήλωσε ότι οι άνδρες είχαν στήσει πρόχειρα ένα δίχτυ γύρω από το πηδάλιο και δέθηκαν σε αυτό με ένα σκοινί. Όταν κοιτούσε προς τα κάτω, είπε ότι μπορούσε να δει «μεγάλα ψάρια, σαν φάλαινες και καρχαρίες».

    Λόγω του περιορισμένου χώρου και του θορύβου της μηχανής, ο ύπνος τους ήταν σπάνιος και επικίνδυνος. «Χάρηκα πολύ όταν μας έσωσαν», είπε. Ο πατέρας Πάολο Παρίζε, ιερέας στον ξενώνα στο Σάο Πάολο, δήλωσε ότι έχει συναντήσει και άλλες περιπτώσεις λαθρεπιβατών, αλλά δεν είχε δει ποτέ ξανά κάτι τόσο επικίνδυνο. Το ταξίδι τους αποτελεί απόδειξη του τι μπορεί να κάνουν όσοι αναζητούν μια νέα αρχή, δήλωσε. «Οι άνθρωποι κάνουν απίστευτα και πολύ επικίνδυνα πράγματα».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Υποβρύχιο Titan: Διάσημος σκηνοθέτης ετοιμάζει σειρά για την τραγωδία - Οι πιθανοί πρωταγωνιστές
    Υποβρύχιο Titan: Διάσημος σκηνοθέτης ετοιμάζει σειρά για την τραγωδία - Οι πιθανοί πρωταγωνιστές

    Μία δραματική σειρά γύρω από την τραγωδία του υποβρυχίου Titan που βυθίστηκε στον Ατλαντικό και καταστράφηκε ολοσχερώς μετά από ενδόρρηξη, καλείται όπως όλα δείχνουν να δημιουργήσει ο σκηνοθέτης της οσκαρικής ταινίας «Τιτανικός», Τζέιμς Κάμερον.

    Εξάλλου, το αποτέλεσμα του τραγικού θανάτου των πέντε επιβαινόντων του βαθυσκάφους έκανε όλο τον πλανήτη να ασχοληθεί με τη δυσάρεστη αυτή ιστορία.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, πλατφόρμα streaming προσέγγισε τον δημοφιλή σκηνοθέτη, ο οποίος σημειώνεται πως έχει επισκεφθεί το ναυάγιο του Τιτανικού με βαθυσκάφος 30 φορές, και του ζήτησε να διηγηθεί την ιστορία των 5 ανδρών με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

    Μία πηγή ανέφερε στη Sun: «Η καταστροφή του Titan εξετάζεται ήδη ως σειρά για μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες streaming στον κόσμο – και ο Τζέιμς είναι η πρώτη επιλογή για τη θέση του σκηνοθέτη. Είναι ένα θέμα κοντά στην καρδιά του».

    «Είπε την ιστορία του Τιτανικού με τόση συμπόνοια, που του φαίνεται φυσικό βήμα να το κάνει. Η αναδρομή στα βήματα των επιβατών του Τitan είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, αλλά θα αφιερωθεί πολύς χρόνος, χρήματα και πόροι σε αυτό» συμπλήρωσε.

    Ανάμεσα στα ονόματα που ακούγονται για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι ο σταρ του Χόλιγουντ, Ματ Ντέιμον αλλά και ο κωμικός Κουμάιλ Ναντζιάνι. Ο Κάμερον κέρδισε για τον «Τιτανικό» τρία Όσκαρ, ένα από αυτά για την Καλύτερη Φωτογραφία. Ο σκηνοθέτης είναι επίσης ειδικός στην εξερεύνηση των ωκεανών.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Υποβρύχιο στον Ατλαντικό: Τι μπορεί να δώσει απαντήσεις για την ενδόρρηξη του Titan - Ανασύρθηκαν πιθανά λείψανα
    Υποβρύχιο στον Ατλαντικό: Τι μπορεί να δώσει απαντήσεις για την ενδόρρηξη του Titan - Ανασύρθηκαν πιθανά λείψανα

    Απαντήσεις για το τι πήγε τόσο λάθος και βυθίστηκε το Titan στο ναυάγιο του Τιτανικού αναζητούν οι Αρχές, με τις απαντήσεις ωστόσο να μην είναι τόσο εύκολο να δοθούν καθώς το βαθυσκάφος δεν είχε κάποιο μαύρο κουτί ή άλλο καταγραφικό που να δίνει πληροφορίες για τις τελευταίες στιγμές των πέντε επιβαινόντων.

    Την Τετάρτη το λιμενικό των ΗΠΑ ανέφερε πως πιθανά «ανθρώπινα λείψανα» εντοπίστηκαν μεταξύ των συντριμμιών.

    Αμερικανοί ιατροδικαστές «θα διεξάγουν επίσημη ανάλυση των φερόμενων ως ανθρώπινων λειψάνων τα οποία συλλέχθηκαν με προσοχή (…) στο σημείο του δυστυχήματος», επεσήμανε η ανακοίνωση του λιμενικού.

    Η ανάλυση των αντικειμένων που εντοπίστηκαν αναμένεται ότι θα προσφέρει «κρίσιμα στοιχεία για την κατανόηση των αιτιών της τραγωδίας αυτής», δήλωσε ο Τζέισον Νιούμπαουερ επικεφαλής των ερευνών του λιμενικού.

    Βίντεο που μεταδόθηκε από το Canadian Broadcast Corp δείχνει κάτι που μοιάζει να είναι το ρύγχος του βαθυσκάφους και άλλα κομμάτια του τυλιγμένα σε μια λευκή λινάτσα να αναδύονται από τη θάλασσα με τη βοήθεια γερανού και να τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου Horizon Arctic.

    Στο βίντεο φαίνεται επίσης ένα κομμάτι από το κύτος του Titan και μηχανήματα με καλώδια που κρέμονται να μεταφέρονται από το πλοίο στο λιμάνι.

    Ο Ράιαν Ράμσεϊ πρώην πλοίαρχος υποβρυχίου στο Βασιλικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας μιλώντας στο BBC ανέφερε πως για να υπάρχει μια απάντηση για το πώς έγινε το δυστύχημα πρέπει να γίνει μια έρευνα αντίστοιχη με αυτή που γίνεται σε αεροπορικά δυστυχήματα.

    Ωστόσο, όπως τονίζει, υπάρχει μια βασική διαφορά με τα αεροπλάνα. «Δεν υπάρχει μαύρο κουτί, οπότε δεν θα μπορέσουν να εντοπίσουν τις τελευταίες κινήσεις του σκάφους».

    Όμως, εάν καταφέρουν και ανασύρουν αρκετά απομεινάρια και γίνει εξονυχιστική εξέταση κάθε αντικειμένου, κάθε ρωγμής θα μπορούν οι ερευνητές να έχουν μια ασφαλής εικόνα για το πώς έγινε το μουραίο.

    Εάν επιβεβαιωθεί ότι ευθύνεται κάποια δομική αστοχία, αυτό θα σήμαινε ότι το Titan αναγκάστηκε να αντέξει πίεση ισοδύναμη με το βάρος του Πύργου του Άιφελ, δήλωσε στο BBC ο καθηγητής Μπλερ Θόρντον του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

    Επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση θα εγείρονταν το ερώτημα κατά η αξιοπλοΐα του ελέγχθηκε σωστά.

    Το χρονικό της τραγωδίας

    Το Titan, ένα μικρό βαθυσκάφος μήκους περίπου 6,5 μέτρων το οποίο διαχειριζόταν ιδιωτική εταιρεία, καταδύθηκε στις 18 Ιουνίου με σκοπό να φτάσει στο ναυάγιο του Τιτανικού, σε βάθος περίπου 4 χιλιομέτρων, και αναμενόταν να αναδυθεί επτά ώρες αργότερα. Ωστόσο, η επαφή μαζί του χάθηκε περίπου δύο ώρες μετά την αναχώρησή του από το πλοίο Polar Prince.

    Έπειτα από μια τεράστια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, έγινε γνωστό ότι το βαθυσκάφος υπέστη «καταστροφική ενδόρρηξη» λίγη ώρα μετά την κατάδυσή του, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι πέντε επιβαίνοντες σε αυτό.

    Τα συντρίμμια του Titan, που βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το ναυάγιο του Τιτανικού, μεταφέρθηκαν χθες στην ξηρά, στο Σεντ Τζονς της Νέας Γης του Καναδά. Στη συνέχεια θα μεταφερθούν με πλοίο του αμερικανικού λιμενικού σε λιμάνι των ΗΠΑ για να υποβληθούν σε ανάλυση στο πλαίσιο της επίσημης έρευνας που έχουν ξεκινήσει οι αμερικανικές αρχές για το περιστατικό.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς