Κυριακή, 24 Μαρτίου 2024 14:07

Boeing: Κρίση με τα ζητήματα ασφαλείας - Γιατί όλοι έχουν πανικοβληθεί

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σοβαρές… αναταράξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροπλάνων στον κόσμο, έχουν προκαλέσει τα προβλήματα που εμφανίζουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αεροπλάνα της Boeing..

Στις 5 Ιανουαρίου, ένα Boeing 737 MAX-9 της Alaska Airlines που πετούσε από το Πόρτλαντ στο Οντάριο της Καλιφόρνια προέβη σε αναγκαστική προσγείωση στο Όρεγκον, αφού η πόρτα του άνοιξε κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκαλώντας ταχεία αποσυμπίεση. Ευτυχώς, κανείς δεν καθόταν δίπλα στην ελαττωματική πόρτα και οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστούν επιβάτες.

Αλλά το περιστατικό άνοιξε το κουτί της Πανδώρας και προκλήθηκαν ερωτήματα και δυσπιστία για την ασφάλεια των αεροσκαφών Boeing.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) καθήλωσε προσωρινά τα περισσότερα από τα αεροσκάφη 737 MAX-9 της Boeing μετά το περιστατικό της Alaska Airlines. Η Ευρώπη γλίτωσε την εν λόγω εντολή, καθώς ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ (EASA) είπε ότι «καμία αεροπορική εταιρεία σε κράτος μέλος του EASA δεν χρησιμοποιεί επί της παρούσης τέτοιο αεροπλάνο».

Απαγόρευση παραγωγής

Η FAA τελικά έδωσε άδεια στο αεροσκάφος να πετάξει ξανά, αλλά με ορισμένους περιορισμούς. Η υπηρεσία απαγόρευσε στην Boeing να επεκτείνει την παραγωγή των τζετ MAX της ή να εγκρίνει πρόσθετες γραμμές παραγωγής για το αεροσκάφος «μέχρι να είμαστε ικανοποιημένοι ότι τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιλυθούν».

Η FAA έλεγξε επίσης τη διαδικασία παραγωγής του αεροσκάφους, διαπιστώνοντας «πολλές περιπτώσεις όπου οι εταιρείες φέρεται να απέτυχαν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου της κατασκευής». Ζήτησε από την Boeing να αναπτύξει ένα σχέδιο για τη «διόρθωση ζητημάτων συστημικού ποιοτικού ελέγχου».

Ο αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας Ουίλιαμ Σβέλμπαρ, ωστόσο, αναρωτήθηκε, «πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί για να εκπαιδεύσουν τους επιθεωρητές της FAA και άλλους για να επιβλέπουν καλύτερα τι συμβαίνει στη Boeing».

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ φέρεται να έχει ξεκινήσει ποινική έρευνα για το περιστατικό, σύμφωνα με τους New York Times. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.

Τα περιστατικά

Αυτό δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό: μόνο αυτόν τον μήνα, τα αεροσκάφη της Boeing συνέχισαν να γίνονται πρωτοσέλιδα για μια σειρά περιστατικών σε όλο τον κόσμο.

Στις 4 Μαρτίου, ένα Boeing 737-900 της United Airlines που πραγματοποιούσε πτήση από το Τέξας στη Φλόριντα, προέβη σε αναγκαστική προσγείωση, αφού ξέσπασαν φλόγες σε έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου.

Σε μια άλλη περίπτωση από τις 13 Μαρτίου, ένα Boeing 777 της American Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια αφού το πλήρωμα ανέφερε ότι είχε σκάσει το ελαστικό αμέσως μετά την απογείωση.

Σε ένα Boeing 777-200 που κατευθυνόταν προς την Ιαπωνία χρειάστηκε να γίνει εκτροπή προς το Λος Άντζελες στις 7 Μαρτίου, αφού ένα ελαστικό έπεσε λίγο μετά την απογείωση.

Και μόλις την περασμένη εβδομάδα, τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν όταν μια πτήση Boeing 787 της LATAM Airlines έπεσε απότομα στη μέση της διαδρομής μεταξύ Σίδνεϊ και Ώκλαντ - μια βουτιά που πιθανότατα προκλήθηκε από ένα ατύχημα στο κάθισμα που έσπρωξε έναν πιλότο στα χειριστήρια, ανέφερε η Wall Street Journal. Μετά από αυτό το τελευταίο περιστατικό, η Boeing έδωσε εντολή στις αεροπορικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται αεροπλάνα 787 να ελέγξουν τα καθίσματα του πιλοτηρίου τους.

Εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε στο Politico ότι «το περιστατικό βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση» και «περιμένουν τις αρμόδιες αρχές να δώσουν τα συμπεράσματά τους».

Σε ένα από τα πιο πρόσφατα περιστατικά που αφορούσαν την Boeing, ένα αεροσκάφος 737-800 προσγειώθηκε στις 15 Μαρτίου στο Όρεγκον χωρίς ένα πάνελ στο κάτω μέρος του αεροπλάνου. Το αεροσκάφος είναι ένα παλαιότερο μοντέλο της Boeing, το οποίο έκανε την πρώτη του πτήση το 1998 και λειτουργεί από την United Airlines από το 2011, ανέφερε το Associated Press.

Η FAA διερευνά αυτά τα περιστατικά.

Είναι η ασφάλεια ένα νέο ζήτημα για την Boeing;

Πριν από πέντε χρόνια υπήρξε μια γενικότερη κατακραυγή για την ασφάλεια των Boeing μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που συνέβησαν με διαφορά πέντε μηνών το ένα από το άλλο. Τον Δεκέμβριο του 2018 ένα αεροσκάφος Boeing 737 MAX συνετρίβη στην Ινδονησία, σκοτώνοντας 189 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ένα άλλο αεροσκάφος του ίδιου μοντέλου συνετρίβη στην Αιθιοπία, σκοτώνοντας 157 άτομα.

Τα Boeing 737 MAX ήταν καθηλωμένα σε όλο τον κόσμο για σχεδόν δύο χρόνια, αλλά τελικά δόθηκε έγκριση να πετάξουν μετά από ανανεώσεις στον σχεδιασμό, το λογισμικό και την εκπαίδευση του πληρώματος.

Ωστόσο, πέντε χρόνια αργότερα, τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά ασφάλειας με την Boeing πυροδοτούν νέα ανησυχία.

«Η εμπιστοσύνη στη μάρκα Boeing έχει σχεδόν εξαλειφθεί και θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επιστρέψει πλήρως», δήλωσε ο Γούτερ Ντίγουλφ, οικονομολόγος αεροπορικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας, υπενθυμίζοντας πως το άλλοτε σλόγκαν της εταιρείας «Αν δεν είναι η Boeing, δεν θα πάω», φαίνεται να μην ισχύει πλέον.

«Αν ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα ή περιστατικό με ένα 737 MAX συμβεί στο εγγύς μέλλον, είτε φταίει είτε όχι η Boeing, θα βλάψει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού, αλλά και των αρχών στο μοντέλο», προειδοποίησε ο καθηγητής.

Η Μαρίνα Ευθυμίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια διαχείρισης αεροπορίας στο Business School του Πανεπιστημίου του Δουβλίνου, είπε ότι η ανησυχία του κοινού για την ασφάλεια της Boeing είναι «πολύ δικαιολογημένη», δεδομένου ότι τα προβλήματα συνεχίζονται εδώ και αρκετά χρόνια.

Η αεροπορία είναι μια «πολύ ασφαλής βιομηχανία» και τα ατυχήματα είναι σπάνια «λόγω των αυστηρών διεθνών κανονισμών ασφάλειας», πρόσθεσε. Αλλά «το γεγονός ότι αυτά τα πράγματα συνέβησαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανησυχητικό».

Αναφορές για έναν νεκρό πληροφοριοδότη της Boeing

Την περασμένη εβδομάδα, ο πρώην υπάλληλος της Boeing Τζον Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός σε μια προφανή αυτοκτονία στη Νότια Καρολίνα, δήλωσαν οι τοπικές αρχές.

Ο Μπάρνετ, ο οποίος εργαζόταν στην Boeing για περισσότερα από 30 χρόνια προτού φύγει από την εταιρεία το 2017, είχε εκφράσει ανησυχίες για τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας και βρισκόταν σε διαδικασία κατάθεσης εναντίον της Boeing, δήλωσαν οι δικηγόροι του.

«Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του», δήλωσε η Boeing σε δήλωση στο Reuters.

Η αστυνομία ερευνά τον θάνατό του.

Τι λένε οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δεν απέκλεισαν τη λήψη δραστικών μέτρων.

Επί του παρόντος, στο πλαίσιο ενός διατλαντικού συμφώνου, ο EASA αναγνωρίζει τις εγκρίσεις ασφάλειας της FAA για αεροπλάνα Boeing. Ωστόσο, μετά τα τελευταία περιστατικά, ο Λουκ Τιτγκατ, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής της EASA, δήλωσε στο Reuters την περασμένη εβδομάδα ότι ο οργανισμός ήταν έτοιμος να αναστείλει την αναγνώριση των εγκρίσεων ασφαλείας στις ΗΠΑ «αν χρειαστεί».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι δεν βλέπει αυτό να συμβαίνει σύντομα και ότι αισθάνεται «καθησυχασμένος» που η Boeing αντιμετωπίζει τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου της.

Σύμφωνα με την κα Ευθυμίου, είναι απίθανο να γίνει μαζική προσάραξη αεροπλάνων Boeing στην Ευρώπη. Εάν το έκανε αυτό, θα είχε τεράστιες συνέπειες, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι τρέχουσες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών και τα συνεχιζόμενα ζητήματα εφοδιασμού έχουν ήδη λειτουργικές και οικονομικές επιπτώσεις στο σύστημα αερομεταφορών — αλλά θα είναι πολύ χειρότερες εάν το αεροσκάφος καθηλωθεί ξανά.

«Τα "προβλήματα" της Boeing θα επηρεάσουν την τιμή των εισιτηρίων, τα σχέδια επέκτασης του στόλου και η ανάπτυξη δρομολογίων θα περιοριστεί λόγω των καθυστερήσεων των αεροσκαφών», είπε.

«Έπειτα, υπάρχει η έλλειψη εμπιστοσύνης της αγοράς προς την Boeing και επίσης σημαντική ανησυχία των μετόχων, δεδομένου ότι η τιμή της μετοχής μειώνεται πολύ γρήγορα», πρόσθεσε. «Και η ρυθμιστική αρχή παρακολουθεί, δεν μπορούν να αντέξουν άλλο λάθος».

Ο Σβέλμπαρ, από την πλευρά του, πρόσθεσε ότι αυτό δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα της Boeing ή τους πελάτες της.

Υπάρχει λόγος ανησυχίας;

Αν ανησυχείτε, δεν είστε οι μόνοι. Ο ιστότοπος κρατήσεων Kayak επιτρέπει στους πελάτες να φιλτράρουν τύπους αεροσκαφών από τον Μάρτιο του 2019. Η εταιρεία είπε ότι η χρήση του εργαλείου αυξήθηκε 15 φορές μετά το περιστατικό της Alaska Airlines.

Ο Ντίγουλφ παραμένει αισιόδοξος για το 737 MAX, δεδομένου ότι «εξακολουθεί να είναι ο τύπος αεροσκάφους με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, υπάρχουν περισσότερες από 4.000 παραγγελίες για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους και η Airbus δεν έχει ικανότητα να καλύψει ενδεχόμενες ακυρώσεις».

Και ακόμη και εν μέσω ανησυχιών, η κα Ευθυμίου είπε ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα αεροπορικά ταξίδια «παραμένουν ένα από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς».

Ακόμη και ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ ήταν εντελώς δύσπιστος σχετικά με τις πτήσεις με αεροπλάνα Boeing. «Προτιμώ να πετάξω με Airbus παρά με Boeing. Η οικογένειά μου επίσης νοιάζεται για μένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 24 Μαρτίου 2024 10:38

Σχετικά Άρθρα

  • Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά
    Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά

    Τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος που είχε κατασκευάσει η Boeing για την Intelsat διαλύθηκε σε 20 κομμάτια.

    Ενός κακού μύρια έπονται: το γνωμικό δείχνει να ταιριάζει απόλυτα στην Boeing μετά την ξαφνική διάλυση ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου της σε τροχιά.

    Η εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Intelsat, ιδιοκτήτρια του δορυφόρου, επιβεβαίωσε την «πλήρη διάλυση» του δορυφόρου iS-33e, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν πελάτες στην Ευρώπη, την Αφρική και τμήματα της Ασίας και του Ειρηνικού.

    Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη απεργία των εργαζομένων της Boeing, την έρευνα για την αποκόλληση ενός καλύμματος πόρτας ενός Boeing 737 εν πτήσει, και την καταδίκη της εταιρείας για το σχεδιαστικό πρόβλημα που οδήγησε στη συντριβή δύο Boeing 737 MΑΧ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 346 άνθρωποι.

    Πολλαπλές βλάβες σημειώθηκαν επίσης στην παρθενική πτήση του νέου σκάφους Starliner της Boeing στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το σκάφος επέστρεψε άδειο και οι δύο αστροναύτες που μετέφερε θα επιβιβαστούν σε σκάφος της ανταγωνιστικής SpaceX τον Φεβρουάριο.

    Παραμένει άγνωστο τι προκάλεσε τη διάλυση του δορυφόρου iS-33e, ο οποίος εκτοξεύτηκε το 2016 και ήταν σχεδιασμένος να παραμείνει σε λειτουργία για 15 χρόνια.

    Το SpaceTrack, η υπηρεσία του Πενταγώνου για την καταγραφή διαστημικών αντικειμένων, ανέφερε ότι «παρακολουθεί αυτή τη στιγμή περίπου 20 κομμάτια» του δορυφόρου.

    Από τον περασμένο μήνα, οι περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing βρίσκονται σε απεργία και επρόκειτο να ψηφίσουν την Τετάρτη αν θα αποδεχτούν την πρόταση της εταιρείας για αυξήσεις μισθών κατά 35% σε ορίζοντα τετραετίας.

    Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα προχωρήσει σε 17.000 απολύσεις, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% του δυναμικού της.

    Τον Ιούλιο, η Boeing δήλωσε ένοχη για την κατηγορία της συνωμοσίας και δέχτηκε να πληρώσει τουλάχιστον 243 εκατ. δολάρια για παραβίαση προηγούμενης συμφωνίας με την εισαγγελία. Η συμφωνία αφορούσε τις συντριβές των δύο 737 ΜΑΧ λόγω σφάλματος στο σύστημα που έλεγχε τον προσανατολισμό του αεροπλάνου.

    Πηγή: In.gr
  • Πολλαπλές κρίσεις για την Boeing: Περικόπτει 17.000 θέσεις εργασίας - Συνεχίζονται οι απεργίες
    Πολλαπλές κρίσεις για την Boeing: Περικόπτει 17.000 θέσεις εργασίας - Συνεχίζονται οι απεργίες

    Η Boeing θα μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά ένα δέκατο - περικόπτοντας 17.000 θέσεις εργασίας - και θα καθυστερήσει την παραγωγή αεροπλάνων, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία αντιμετωπίζει πολλαπλά ζητήματα.

    Η διευθύνουσα σύμβουλος Κέλυ Ορτμπεργκ έγραψε σε ένα email προς το προσωπικό ότι οι θέσεις των στελεχών, των διευθυντών και των υπαλλήλων βρίσκονται σε κίνδυνο, αναφέρει δημοσίευμα του BBC.

    Η επιχείρηση προειδοποίησε επίσης για μειώσεις στον βραχίονα κατασκευής όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού και ανέβαλε την ημερομηνία παράδοσης του αεροπλάνου της 777X.

    Τα νέα έρχονται καθώς η επιχείρηση παλεύει με την μακροχρόνια απεργία του προσωπικού της, καθώς και τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των αεροπλάνων της.

    Σύμφωνα με την Ορτμπεργκ, η εταιρεία θα μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων της τους επόμενους μήνες.

    «Την επόμενη εβδομάδα, η ηγετική σας ομάδα θα μοιραστεί περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι σημαίνει αυτό για τον οργανισμό σας», σημείωσε, προσθέτοντας ότι δεν θα προχωρήσει με τον επόμενο κύκλο αδειών.

    «Η κατάσταση της επιχείρησής μας και η μελλοντική μας ανάκαμψη απαιτούν σκληρές ενέργειες», συμπλήρωσε.

    Καθυστερεί και η παραγωγή του 777Χ

    Εκτός από την περικοπή θέσεων εργασίας, η εταιρεία καθυστερεί επίσης την παραγωγή του 777X της λόγω «των προκλήσεων που αντιμετωπίσαμε στην ανάπτυξη, καθώς και λόγω της παύσης των δοκιμών πτήσης και της συνεχιζόμενης στάσης εργασίας».

    «Έχουμε ειδοποιήσει τους πελάτες ότι αναμένουμε τώρα την πρώτη παράδοση το 2026», είπε.

    Η απεργία των συνδικάτων στην Boeing διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς περίπου 33.000 εργαζόμενοι διεκδικούν ένα καλύτερο πακέτο αποδοχών.

    Οι συνομιλίες φάνηκε να καταρρέουν αυτή την εβδομάδα και ο επικεφαλής διαπραγματευτής της ένωσης, Τζον Χόλντεν, είπε στο Reuters: «Είμαστε σε αυτό μέχρι τέλους και τα μέλη μας το καταλαβαίνουν αυτό».

    Ο παγκόσμιος οργανισμός αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας S&P έβαλε την Boeing στο CreditWatch, σημάδι ότι θα μπορούσαν να υποβαθμίσουν την αξιολόγησή της εάν η απεργία παραταθεί.

    Η εταιρεία βρισκόταν ήδη υπό τον έλεγχο του Κογκρέσου μετά από ένα περιστατικό τον Ιανουάριο, κατά το οποίο ένα ελάττωμα προκάλεσε την έκρηξη ενός πίνακα σε ένα αεροσκάφος Boeing 737-MAX λίγο μετά την απογείωση.

    Κανείς δεν τραυματίστηκε και ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, είπε ότι η εταιρεία «αναγνώριζε το λάθος μας».

    Πηγή: cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ VINCENT JANNINK

  • Boeing: Σταματά τις δοκιμαστικές πτήσεις του 777Χ λόγω ελαττώματος – Τι συνέβη
    Boeing: Σταματά τις δοκιμαστικές πτήσεις του 777Χ λόγω ελαττώματος – Τι συνέβη

    Ακόμη ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζει η Boeing, καθώς μετά τα σημαντικά προβλήματα που καταγράφηκαν σε αεροσκάφη της το τελευταίο διάστημα, τώρα γνωστοποιήθηκε πως αναστέλλονται οι δοκιμαστικές πτήσεις του πολυαναμενόμενου αεροπλάνου ευρείας ατράκτου 777Χ.

    Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τον ελαττώματος σε εξάρτημα που συνδέει τον κινητήρα – οποίος είναι ο μεγαλύτερος που έχει κατασκευαστεί ποτέ- με το φτερό του αεροσκάφους. «Κατά την διάρκεια επιχείρησης συντήρησης, διαπιστώσαμε ότι ένα εξάρτημα δεν συμπεριφέρθηκε κατά τα προβλεπόμενα», εξήγησε στο AFP η εταιρεία χθες επιβεβαιώνοντας πληροφορία που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα The Air Current.

    Το 777X επρόκειτο να τεθεί σε υπηρεσία το 2020, αλλά, εξαιτίας της εμφάνισης πλήθους προβλημάτων κατά την διαδικασία πιστοποίησης, αυτό μετατέθηκε στο 2025. Το αεροσκάφος δεν έχει λάβει ακόμη το πράσινο φως της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής πολιτικής αεροπορίας, της FAA.

    Αφού προχώρησε σε πλήθος δοκιμαστικών πτήσεων, η Boeing έλαβε την άδεια τον Ιούλιο να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις του 777-9 με εκπροσώπους της FAA μεταξύ των επιβαινόντων. Το γεγονός θεωρήθηκε σημαντικό βήμα στην διαδικασία αδειοδότησης.

    Οι ομάδες της Boeing μελετούν το στοιχείο αυτό «και θα επαναλάβουν τις δοκιμαστικές πτήσεις όταν θα είναι έτοιμες», σύμφωνα με την εταιρεία. Το ελαττωματικό εξάρτημα, που θα αντικατασταθεί, σύμφωνα με την Boeing, αφορά το μοντέλο 777-9 και συνδέει τον κινητήρα με το σώμα του αεροσκάφους.

    Τα τρία άλλα 777-9 που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές επιθεωρούνται μετά το περιστατικό. Το πρόγραμμα του 777X παρουσιάσθηκε τον Νοέμβριο 2013 και είναι το τελευταίο της οικογένειας 777. Υπάρχει σε τρεις εκδόσεις, τα 777-8, 777-9 και 777-8 cargo.

    Καθυστερήσεις

    Η Boeing έχει λάβει συνολικά 500 παραγγελίες, ωστόσο το αεροσκάφος δεν έχει λάβει ακόμη τις πιστοποιήσεις ασφαλείας που απαιτούνται για να αρχίσει η εμπορική εκμετάλλευσή του.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αεροπλάνα: Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση
    σε Plus +
    Αεροπλάνα: Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση

    Όλοι έχουμε απορίες και αναζητήσεις σχετικά με λεπτομέρειες που αφορούν τα ταξίδια και ειδικά τις πτήσεις μας. Εμείς σας εξηγούμε εδώ γιατί τα φώτα στην καμπίνα του αεροσκάφους σβήνουν κατά την προσγείωση και απογείωση.

    Μπαίνουμε στο αεροπλάνο με την προσμονή του ταξιδιού, δένουμε τη ζώνη και παρακολουθούμε τις οδηγίες ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια μιας πτήσης ενδέχεται να μας δημιουργηθούν διάφορες απορίες που ίσως να μην τις εκφράσουμε -και να τις λύσουμε- ποτέ. «Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση;» Οι αεροσυνοδοί μας λύνουν την απορία.

    Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση
    Η εξήγηση γι’ αυτό είναι πάρα πολύ απλή. Τα φώτα χαμηλώνουν μόνο όταν είναι έξω σκοτεινά: «Τα φώτα στην καμπίνα χαμηλώνουν το σούρουπο και κατά τη διάρκεια της νύχτας, έτσι ώστε η όραση των επιβατών να προσαρμόζεται πιο εύκολα αν χρειαστεί να εκκενωθεί το αεροσκάφος», τονίζει η Sue Fogwell, πρώην αεροσυνοδός της United Airlines.

    Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μετάβαση από ένα φωτεινό σε ένα σκοτεινό περιβάλλον χρειάζεται 20 έως 30 λεπτά ώστε να εγκληματιστούμε. Σε μια επείγουσα προσγείωση το αεροσκάφος πρέπει να εκκενωθεί άμεσα. Η Fogwell συμπληρώνει ότι οι επιβάτες έχουν περισσότερες πιθανότητες να βγουν με μεγαλύτερη ταχύτητα εφόσον έχουν καλύτερη όραση και να δουν τα φώτα δαπέδου που οδηγούν στις εξόδους κινδύνου.

    Σύμφωνα με την ίδια λογική, στην περίπτωση που έχει φως έξω κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι αεροσυνοδοί κρατούν τα φώτα της καμπίνας αναμένα. Αυτό συμβαίνει για να μην τυφλώσει τους επιβάτες το φως καθώς θα βγαίνουν από το αεροπλάνο.

    Άλλοι κανόνες ασφάλειας κατά την διάρκεια της πτήσης

    Αν έχετε προσέξει, πριν την απογείωση μπορεί να σας ζητηθεί να σηκώσετε το σκίαστρο του παραθύρου. Σύμφωνα με τον Patrick Smith, πιλότο της AskThePilot.com: «Το σκίαστρο του παραθύρου πρέπει να είναι σηκωμένο κατά την απογείωση και την προσγείωση, ώστε να διευκολύνει τις αεροσυνοδούς να αξιολογήσουν τυχόν εξωτερικούς κινδύνους όπως μια πυρκαγιά».

    Εκτός από τα προαναφερθέντα, θα σας ζητηθεί να έχετε κλειστό τραπεζάκι, την τσάντα κάτω από τη μπροστινή θέση και το κάθισμά σας σε ορθή στάση. Όλα αυτά δημιουργούν ξεκάθαρους διαδρόμους, ώστε να μην υπάρχουν εμπόδια κατά την έξοδό σας.

    Πηγή Diakopes

  • Τι γίνεται σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης - Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών
    Τι γίνεται σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης - Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών

    Χάος επικρατεί στα αεροδρόμια όλου του κόσμου μετά το «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft. Ως αποτέλεσμα καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν σχεδόν 1.400 πτήσεις με τους επιβάτες να βιώνουν μια απίστευτη ταλαιπωρία.

    Για τον λόγο αυτό η βρετανική ομάδα καταναλωτών Which? ενημερώνει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους εφόσον η πτήση τους ακυρωθεί ή καθυστερήσει. Όπως σημειώνει το BBC βέβαια οι επιβάτες δεν δικαιούνται καμία πρόσθετη οικονομική αποζημίωση επειδή πρόκειται για μια εξαιρετική περίσταση.

    Μάθετε τα δικαιώματά σας

    Εάν η πτήση μου ακυρωθεί, μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή εισιτήριο για άλλη πτήση;

    Advertisement

    Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαιούσθε:

    • Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
    • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό
    • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
    • Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

    Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

    • Εάν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).
    • Εάν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

    Τι αποζημίωση μπορώ να πάρω εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

    Δικαιούστε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

    Ποια είναι τα δικαιώματά μου εάν έχω κλείσει πακέτο διακοπών;

    Εάν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία που είναι μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε να πετάξετε με εναλλακτική πτήση είτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

    Μπορώ να ζητήσω επιπλέον αποζημίωση για περαιτέρω προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η καθυστέρηση ή η ακύρωση πτήσης;

    Πλέον, οι επιβάτες δεν δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση για την αναστάτωση που μπορεί να προκαλέσει μια απεργία του προσωπικού του αεροδρομίου, οι κακές καιρικές συνθήκες ή άλλες «έκτακτες περιστάσεις». Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις – όταν θεωρείται ότι φταίει η αεροπορική εταιρεία – έχετε ορισμένα δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Αυτά ισχύουν όταν πετάτε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ή φτάνετε σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου ή φτάνετε σε ένα αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το τι δικαιούστε εξαρτάται από το τι προκάλεσε την ακύρωση και από το πόσο νωρίς ενημερωθήκατε. Εάν ενημερωθήκατε για την ακύρωση της πτήσης σας λιγότερο από δύο εβδομάδες νωρίτερα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση με βάση τις ώρες της εναλλακτικής πτήσης που σας προτείνει η αεροπορική εταιρία.

    Το ποσό που δικαιούστε εξαρτάται επίσης από το πόσο μακριά ταξιδεύετε:

    • για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
    • για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ
    • για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ
    • Τι θα συμβεί αν δεν μπορώ να επιστρέψω στη δουλειά μου εξαιτίας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης;

    Οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα σας επιστρέψουν χρήματα για απώλεια κερδών. Είναι υπεύθυνες μόνο για την κάλυψη των άμεσων εξόδων, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Δεν υποχρεούνται να καλύψουν επακόλουθες ζημίες. Συνήθως, ούτε τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης καλύπτουν την απώλεια κερδών.

    Εάν πιστεύετε ότι θα αργήσετε να επιστρέψετε στη δουλειά σας λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, είστε υποχρεωμένοι να ενημερώσετε τον εργοδότη σας, σύμφωνα με νομικούς εμπειρογνώμονες. Οι εργοδότες δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση να πληρώσουν τους εργαζόμενους που απουσιάζουν εξαιτίας μιας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, λένε οι ειδικοί, εκτός αν αυτό αναφέρεται στη σύμβασή τους.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Θρίλερ με το Starliner: Εγκλωβισμένοι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό οι αστροναύτες του, μπορούν να επιστρέψουν λέει η NASA
    Θρίλερ με το Starliner: Εγκλωβισμένοι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό οι αστροναύτες του, μπορούν να επιστρέψουν λέει η NASA

    Η αποστολή επρόκειτο να διαρκέσει οκτώ ημέρες - H επιστροφή του σκάφους στη Γη είχε ήδη καθυστερήσει εξαιτίας μηχανικών βλαβών που προέκυψαν

    Στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό παραμένουν οι δύο αστροναύτες του Starliner, αφού, το ταξίδι της επιστροφής στη Γη που ήταν προγραμματισμένο για σήμερα (26/6) δεν θα πραγματοποιηθεί.
    Σύμφωνα με το BBC, η επιστροφή του σκάφους στη Γη είχε ήδη καθυστερήσει εξαιτίας μηχανικών βλαβών που προέκυψαν σε κάποιους από τους προωθητήρες του και διαρροών ηλίου. Οι μηχανικοί της NASA πραγματοποιούν πλήρη εξέταση των τεχνικών προβλημάτων προτού η διαστημική υπηρεσία αποφασίσει πότε θα επιστρέψουν οι αστροναύτες της στη Γη.
    Το Starliner εκτοξεύθηκε στις 5 Ιουνίου παρά το γεγονός ότι υπήρξε διαρροή ηλίου. Η διαρροή ήταν εξαιρετικά μικρή και οι μηχανικοί εκτίμησαν ότι δεν θα επηρέαζε την αποστολή και έτσι προχώρησαν στην εκτόξευση. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της αποστολής παρουσιάστηκαν τέσσερις ακόμη διαρροές καθώς και βλάβες σε πέντε από τους 28 προωθητήρες ελιγμών. Η αποστολή επρόκειτο να διαρκέσει οκτώ ημέρες, αλλά η ημερομηνία επιστροφής αναβλήθηκε καθώς οι μηχανικοί διερευνούσαν τα προβλήματα.
    Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία τόνισε ότι οι αστροναύτες δεν είναι εγκλωβισμένοι και ότι το Starliner μπορεί να επιστρέψει στη Γη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Σε κάθε περίπτωση, η αλληλουχία των γεγονότων εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν η εκτόξευση έπρεπε να πραγματοποιηθεί παρά τη διαρροή, όπως σημειώνει το BBC.

    Εκπρόσωπος της Boeing σημείωσε στη Guardian ότι «το πλήρωμα δεν πιέζεται για να εγκαταλείψει το σταθμό, καθώς υπάρχουν πολλές προμήθειες σε τροχιά και το πρόγραμμα του σταθμού είναι σχετικά ανοιχτό μέχρι τα μέσα Αυγούστου».
    Από την πλευρά του, ο Δρ. Άνταμ Μπέικερ, επικεφαλής της Rocket Engineering, μιας βρετανικής εταιρείας που ειδικεύεται στα συστήματα προώθησης πυραύλων, δήλωσε ότι αν και κατανοεί γιατί πραγματοποιήθηκε η εκτόξευση, πιστεύει πως θα έπρεπε να είχε βρεθεί πρώτα η αιτία της διαρροής και να είχε επιδιορθωθεί.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH
  • Εφιάλτης στον αέρα: Παρμπρίζ Boeing 787 ράγισε στα 40.000 πόδια!
    Εφιάλτης στον αέρα: Παρμπρίζ Boeing 787 ράγισε στα 40.000 πόδια!

    Ένα ακόμη περιστατικό με Boeing συνέβη στο αέρα, όταν σε αεροσκάφος 787 της Virgin Atlantic, ράγισε το παρμπρίζ του πιλοτηρίου στα 40.000 πόδια, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο προορισμός της πτήσης.

    Σε πανικό οι επιβάτες

    Τρεις ώρες μετά την απογείωση της κατάμεστης εμπορικής πτήσης από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, το Boeing 787-9 υπέστη «ζημία στο εξωτερικό στρώμα του παρμπρίζ του πιλοτηρίου», ανέφερε η εταιρεία, σημειώνοντας ότι η ρωγμή διείσδυσε στο γυαλί της πτήσης VS41, το οποίο «είναι κατασκευασμένο από πολλαπλά στρώματα».

    Το αεροπλάνο βρισκόταν σε υψόμετρο 40.000 ποδιών, κάπου ανάμεσα στη Γροιλανδία και την Ισλανδία, όταν συνέβη το περιστατικό και οι πιλότοι προσπάθησαν να ηρεμήσουν τους επιβάτες οι οποίοι εξέφραζαν φόβους περί αποσυμπίεσης της καμπίνας.

    Σύμφωνα με την New York Post η θερμοκρασία έξω ήταν στους -58 βαθμούς Κελσίου. Δεν ήταν σαφές τι προκάλεσε τη ζημιά κατά τη διάρκεια της πτήσης.

    «Το εξωτερικό στρώμα που ράγισε εν μέρει είναι ένα μη δομικό, ανθεκτικό στη φθορά στρώμα», είπε ένας εκπρόσωπος της Virgin.

    Το ατυχές περιστατικό για την Boeing είναι το πιο πρόσφατο από μια σειρά αστοχιών.

    Σημειώνεται ότι την Τετάρτη, ένα Boeing της Southwest Airlines κατά την προσγείωση στην Οκλαχόμα Σίτι, πέταξε σε ύψος χαμηλότερο των 500 ποδιών πάνω από μια κατοικημένη γειτονιά.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέο περιστατικό με Boeing στη Νέα Ζηλανδία - Πήρε φωτιά κινητήρας εν πτήσει
    Νέο περιστατικό με Boeing στη Νέα Ζηλανδία - Πήρε φωτιά κινητήρας εν πτήσει

    Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα σε αεροσκάφη της Boeing τους τελευταίους μήνες, καθώς ήρθε να προστεθεί άλλο ένα ανησυχητικό περιστατικό σε αεροσκάφος της εταιρείας.

    Ένα Boeing 737 – 800 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Νέα Ζηλανδία, μετά από φωτιά που ξέσπασε σε κινητήρα.

    Το αεροσκάφος με προορισμό τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, στο οποίο επέβαιναν 67 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος, προσγειώθηκε στην πόλη Ινβέρκαργκιλ της Νέας Ζηλανδίας, αφού εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.

    Ερευνούνται τα αίτια

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής των επιχειρήσεων της αεροπορικής εταιρείας, Στιούαρτ Άγκς το περιστατικό μπορεί να προήλθε από «πιθανό χτύπημα πουλιού». Οι φλόγες έγιναν αντιληπτές αμέσως μετά την απογείωση του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο του Κουίνσταουν, ωστόσο δεν έγιναν γνωστές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη τη στιγμή του περιστατικού.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ VINCENT JANNINK

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο