Πέμπτη, 09 Μαϊος 2024 16:44

Γιατί οι Κινέζοι χάκερ κλέβουν προσωπικά δεδομένα - Πού μπορούν να χρησιμοποιηθούν

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μια διαδικτυακή επίθεση διαρκεί 39 δευτερόλεπτα - Κατά μέσο όρο, κάποιος αντιλαμβάνεται ότι έχει πέσει θύμα μετά από 206 μέρες! - Το δίκτυο των fake eshop που δήθεν πουλούσαν από περούκες για καρκινοπαθείς μέχρι Cartier και Nike

Η αποκάλυψη για το κινέζικο δίκτυο ψεύτικων e-shop που εξαπάτησε περισσότερους από 800.000 ανθρώπους από Ευρώπη και ΗΠΑ, αλιεύοντας τα στοιχεία καρτών και τα προσωπικά δεδομένα, με δόλωμα ψεύτικα καταστήματα με δήθεν επώνυμα είδη σχεδιαστών σε τιμές- «ευκαιρίας» έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία. Αλλά και περισσότερα ακόμα ερωτήματα: με δεδομένο ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι τράπεζες απέρριψαν τις συναλλαγές των απατεώνων, ποιο είναι το όφελος που αποκομίζουν οι απατεώνες παίρνοντας τα προσωπικά στοιχεία πολιτών; Τι όφελος μπορούν να έχουν στοχεύοντας τα «μικρά ψάρια»-ακόμα και ανθρώπους που έχουν μηδενικό υπόλοιπο στους λογαριασμούς τους;

Η απάντηση είναι εφιαλτική- εφιαλτικότερη απ’ ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς και εξηγεί το γιατί στο dark web (το «σκοτεινό διαδίκτυο», όπου συναλλάσσονται οι κακοποιοί κάθε είδους), τα προσωπικά δεδομένα πληρώνονται αδρά. Όπως και το λόγο για τον οποίο οι ειδικοί σε θέματα διαδικτυακής ασφάλειας λένε ότι «τα δεδομένα είναι το νέο χρήμα».

Η πώληση των προσωπικών στοιχείων πολιτών σε μυστικές υπηρεσίες ξένων κρατών είναι ένα θέμα. Έχοντας στα χέρια τους τα στοιχεία των πολιτών άλλων χωρών, οι μυστικές υπηρεσίες μπορούν να παρακολουθήσουν και να καταγράψουν τάσεις, συμπεριφορές και patterns, ώστε μετά να δημιουργήσουν «προσαρμοσμένα» προγράμματα προπαγάνδας ακόμα και ανά περιοχές. Μπορούν επίσης να διατηρήσουν αχρησιμοποίητα τα προσωπικά στοιχεία και να «επέμβουν» όταν κρίνουν ότι χρειάζεται. Για παράδειγμα, για να παρέμβουν στις εκλογικές διαδικασίες, αλλοιώνοντάς τις. Όσο απίστευτο και αν φαίνεται, ωστόσο, αυτό ίσως να είναι το… μικρότερο πρόβλημα για τους πολίτες τα προσωπικά δεδομένα των οποίων πέφτουν σε λάθος χέρια.

«Identity theft», δηλαδή «κλοπή ταυτότητας». Ένας πραγματικός εφιάλτης μπορεί να ξεκινήσει από τη στιγμή που ένας χάκερ, ή σκάμερ, θα αποκτήσει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία του θύματός του. Από τους κωδικούς του e-mail, στο όνομα, την ημερομηνία γέννησης και τον τόπο κατοικίας, τον τηλεφωνικό αριθμό, στους αριθμούς των τραπεζικών λογαριασμών και άλλα στοιχεία, όπως ο αριθμός ταυτότητας ή διαβατηρίου, όλα είναι χρήσιμα για τους απατεώνες. Στην καλύτερη περίπτωση, τα κλεμμένα στοιχεία της κάρτας που θα «δώσει» το θύμα (δηλαδή ο αριθμός της κάρτας, το ονοματεπώνυμο κατόχου, η διεύθυνση κατοικίας και ο τριψήφιος αριθμός ασφαλείας) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για έναν «οργασμό» αγορών μέσω διαδικτύου.

Μικρή παρένθεση: Κατά μέσο όρο, μια διαδικτυακή επίθεση (δηλαδή η κλοπή των προσωπικών στοιχείων του θύματος) διαρκεί 39 δευτερόλεπτα. Κατά μέσο όρο, τα θύματα αντιλαμβάνονται ότι έχουν πέσει… θύματα απατεώνων μετά από 206 μέρες. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι «χακαριστήκατε» την πρώτη μέρα του 2024, το πιθανότερο είναι ότι θα το καταλάβετε κατά τα τέλη του ερχόμενου Ιουλίου.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε κάθε γωνιά του κόσμου εύχονται να ήταν αυτό που τους είχε συμβεί και όχι το χειρότερο σενάριο. Η χρήση δηλαδή των προσωπικών στοιχείων του ανυποψίαστου θύματος για μια… σειρά από ενέργειες. Συχνό φαινόμενο είναι η έκδοση δανείων ή το άνοιγμα νέων λογαριασμών στο όνομα του θύματος, όμως αυτή είναι μόνο η αρχή. Ο απατεώνας μπορεί να χρησιμοποιήσει τα προσωπικά δεδομένα του θύματος για να τον υποδυθεί και να αγοράσει -χρησιμοποιώντας το όνομά του- ναρκωτικά, να κάνει πληρωμές παράνομων υπηρεσιών ή και, ακόμα ανατριχιαστικότερα, να τα χρησιμοποιήσει για την αγορά ή δημοσίευση παιδικής πορνογραφίας, ή την εκτέλεση των δράσεων τρομοκρατικών οργανώσεων.

Δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο αυτό. Σύμφωνα με τα δεδομένα της finanso.se, ο 1 στους 5 Ευρωπαίους έχει πέσει θύμα τέτοιας κλοπής, ενώ το 56% των Ευρωπαίων πολιτών έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής απάτης την τελευταία διετία. Σε πραγματικούς αριθμούς, το 2022 καταγράφηκαν 27,2 εκατομμύρια περιπτώσεις κλοπής προσωπικών στοιχείων στην Ινδία, 13,5 εκατομμύρια περιπτώσεις στις ΗΠΑ και 3 εκατομμύρια στην Ιαπωνία.

Φυσικά, έχουν καταγραφεί, εκτός των παραπάνω και εκατομμύρια διαφορετικές περιπτώσεις. Από εκβιασμούς, μέχρι ψεύτικες απαιτήσεις προς ασφαλιστικές, ή χρήση των προσωπικών στοιχείων για τη συνταγογράφηση (ή αγορά) φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή ναρκωτικών ουσιών.

Το δίκτυο των e-shops

Όλα τα παραπάνω (και πολλά ακόμα) εξηγούν τους λόγους για τους οποίους των κινέζικο δίκτυο απατεώνων μέσω e-shop με την ονομασία «BogusBazaar», σε πολλές περιπτώσεις δεν κυνηγούσε χρήματα. Συχνά, οι πελάτες ενημερωνόταν κατά την ολοκλήρωση της πληρωμής ότι η τράπεζά τους ή ο ιστότοπος είχε απορρίψει το αίτημα. Αν και τα χρήματα μπορεί να παρέμεναν στους λογαριασμούς τους, τα προσωπικά τους στοιχεία - συμπεριλαμβανομένου του ονοματεπώνυμου, της διεύθυνσης, του αριθμού της πιστωτικής κάρτας και του τριψήφιου κωδικού ασφαλείας - ήταν όλα στα χέρια των απατεώνων.

Το πόσο αδίστακτοι είναι αυτοί που κρύβονται πίσω από τέτοιου είδους απάτες, το καταδεικνύει και το γεγονός ότι σε ένα πολύ μεγάλο μέρος, το δίκτυο των ψεύτικων e-shops αποτελείται από μαγαζιά τα οποία (υποτίθεται ότι) πουλάνε περούκες. Διαφημίζοντας εξωφρενικά χαμηλές τιμές, ειδικά για καρκινοπαθείς -στους οποίους το προϊόν είναι δημοφιλές επίσης- τα κινεζικά ψεύτικα e-shops αποκτούσαν και αποκτούν τα προσωπικά στοιχεία ανθρώπων με σκοπό να τους εκμεταλλευθούν.

Επιπλέον, η ομάδα «BogusBazaar» πιστεύεται ότι έχει καταφέρει να αποσπάσει εκατομμύρια δολάρια, μέσω 75.000 διαδικτυακών ιστοτόπων με λογότυπα διάφορων επώνυμων εταιρειών υψηλής ποιότητας, από Nike μέχρι UNIQLO και από Paul Smith μέχρι Cartier, ισχυριζόμενοι ότι δήθεν πουλούσαν προϊόντα σε χαμηλές τιμές.. Μέχρι στιγμής, οι περισσότεροι έχουν απενεργοποιηθεί, όμως οι ερευνητές εκτιμούν ότι περισσότερες από 22.500 ιστοσελίδες εξακολουθούν να λειτουργούν και να εξαπατούν τους αγοραστές, που αναζητούν ευκαιρίες στο διαδίκτυο.

Οι αγγλικές εκδόσεις των ιστοσελίδων είχαν και αντίγραφα σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών, των γερμανικών, των ισπανικών και των ιταλικών, με σκοπό να εξαπατήσουν ανυποψίαστους αγοραστές.

Η γερμανική εταιρεία συμβούλων κυβερνοασφάλειας SR Labs, η οποία αποκάλυψε την απάτη, αναφέρει ότι μια ομάδα προγραμματιστών φαίνεται να έχει δημιουργήσει ένα σύστημα για την ταχεία δημιουργία και ανάπτυξη νέων ιστότοπων, αυξάνοντας δραματικά την εμβέλειά τους.

Πηγή: protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 09 Μαϊος 2024 12:44

Σχετικά Άρθρα

  • LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα
    LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα

    Το πρόστιμο στην Linkedin επέβαλε η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Πρόστιμο ύψους 310 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην LinkedIn για παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των δεδομένων, όπως αναφέρει το Associated Press.

    Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων – Data Protection Commission DPC- επέπληξε τον ιστότοπο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη Microsoft λόγω ανησυχιών σχετικά με τη «νομιμότητα, τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια» της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς.

    Οι παραβιάσεις της Linkedin

    Ο εποπτικός φορέας είναι η εθνική ανεξάρτητη αρχή που είναι υπεύθυνη για την προάσπιση του θεμελιώδους δικαιώματος των ατόμων στην ΕΕ να προστατεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα.

    Η DPC είναι η εποπτική αρχή της Ιρλανδίας για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) και έχει επίσης λειτουργίες και εξουσίες που σχετίζονται με άλλα σημαντικά ρυθμιστικά πλαίσια, συμπεριλαμβανομένων των ιρλανδικών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων (2011) και της Οδηγίας της ΕΕ, γνωστής ως Οδηγία επιβολής του νόμου.

    Είναι ο κύριος ρυθμιστικός φορέας προστασίας του LinkedIn στην ΕΕ των 27 χωρών, επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Ο εποπτικός φορέας ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε έρευνα η οποία διαπίστωσε ότι η LinkedIn δεν είχε νόμιμη βάση για τη συλλογή δεδομένων ώστε να μπορεί να στοχεύει χρήστες με διαδικτυακές διαφημίσεις, γεγονός που αποτελεί παραβίαση των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής που είναι γνωστοί ως Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ή GDPR. Διέταξε το LinkedIn να συμμορφωθεί με τους κανόνες.

    Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων «χωρίς κατάλληλη νομική βάση αποτελεί σαφή και σοβαρή παραβίαση» του δικαιώματος στην προστασία των δεδομένων στην ΕΕ, ανέφερε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής επίτροπος Graham Doyle.

    Η LinkedIn από την πλευρά του υποστήριξε ότι ενώ πιστεύει ότι «συμμορφώνεται» με τους κανόνες, εργάζεται ωστόσο για να διασφαλίσει ότι οι «διαφημιστικές πρακτικές» του πληρούν τις απαιτήσεις.

    Η Microsoft ανακοίνωσε πέρυσι ότι αναμένεται να χρεωθεί με περίπου 425 εκατομμύρια δολάρια για πιθανό πρόστιμο από την ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για το LinkedIn.

    Πηγή: OT.gr - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Προειδοποιήσεις ΕΥΠ: Τα σημάδια ότι το κινητό σας έχει παραβιαστεί και πώς να προφυλαχθείτε
    Προειδοποιήσεις ΕΥΠ: Τα σημάδια ότι το κινητό σας έχει παραβιαστεί και πώς να προφυλαχθείτε

    Εγχειρίδιο από την ΕΥΠ για την ασφάλεια των κινητών τηλεφώνων και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

    Ένα οδηγό για την παραβίαση κινητών τηλεφώνων, αλλά και υπολογιστών, εξέδωσε η ΕΥΠ. Στα εν λόγω εγχειρίδια παρουσιάζονται τα σημάδια που μπορεί να εντοπίσει ο χρήστης για να καταλάβει πως η συσκευή του έχει παραβιαστεί. Παράλληλα επισημαίνονται και κάποιες ενέργειες που μπορεί να κάνει για να προφυλαχθεί

    Σημειώνεται πως οι οδηγίες απευθύνονται κυρίως σε εργαζομένους του Δημοσίου που διαχειρίζονται ευαίσθητα ή διαβαθμισμένα δεδομένα, με σκοπό την προστασία των πληροφοριών και την ασφάλεια των επικοινωνιών τους. Ωστόσο σε αυτά υπάρχουν και γενικές οδηγίες, οι οποίες μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες για όλους τους χρήστες.

    «Το κινητό μας βαθμιαία γίνεται όλο και πιο απαραίτητο για τις πιο απλές μέχρι και τις πιο σύνθετες απαιτήσεις της καθημερινότητάς μας (για επικοινωνία, ενημέρωση, συναλλαγές, διασκέδαση κ.λπ.) και όταν ο χρόνος που ο καθένας μας το χρησιμοποιεί γίνεται όλο και περισσότερος (τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά κατά μέσον όρο παγκοσμίως, με αυξητική τάση)», αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο διοικητής της ΕΥΠ, Θεμιστοκλής Δεμίρης και προσθέτει:

    «Είναι προφανές ότι καθένας μας έχει επάνω του ένα θησαυροφυλάκιο στοιχείων, που πολλοί τρίτοι μπορεί να εποφθαλμιούν για κακόβουλους σκοπούς. Όταν μάλιστα τα κινητά χρησιμοποιούνται από στελέχη του δημοσίου φορέα που χειρίζονται διαβαθμισμένες πληροφορίες, τυχόν διαρροές στοιχείων από αυτά μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια και εμπιστευτικότητα πληροφοριών σημαντικών για τη λειτουργία δημόσιων φορέων και την εθνική μας ασφάλεια».

    Τα σημάδια πως το κινητό σας έχει παραβιαστεί

    • Αναδυόμενα παράθυρα (pop - ups) με διαφημίσεις
    • Ύποπτα μηνύματα και κλήσεις από ή προς άγνωστους αριθμούς
    • Μεγάλη χρήση δεδομένων
    • Ασυνήθιστη απώλεια μπαταρίας ή υπερθέρμανση του κινητού
    • Μείωση απόδοσης
    • Αλλαγές στις ρυθμίσεις του τηλεφώνου – κυρίως σε άδεια χρήσης κάμερας ή μικροφώνου
    • Ασυνήθιστες χρεώσεις στον λογαριασμό
    Μέτρα προστασίας για τα smartphones
    • Προβείτε σε απενεργοποίηση και επανεκκίνηση του κινητού σας τηλεφώνου μια φορά την ημέρα
    • Λαμβάνετε τις πιο πρόσφατες εκδόσεις λογισμικού, καθώς και τις ενημερώσεις ασφαλείας
    • Περιορίστε τον αριθμό εφαρμογών από το Google Play Store/App Store που κατεβάζετε στο κινητό
    • Κλειδώνετε την οθόνη σας είτε με βιομετρικό κλείδωμα είτε με PIN/ κωδικό
    • Απενεργοποίηση Κάμερας και Μικροφώνου
    • Περιορίστε τα δικαιώματα πρόσβασης των εφαρμογών σας σε λειτουργίες όπως Κάμερα, Μικρόφωνο, Τοποθεσία, Επαφές σας, Φωτογραφίες
    • Απενεργοποιήστε την παρακολούθηση τοποθεσίας και την παρακολούθηση των διαφημίσεων
    • Μην συνδέεστε σε άγνωστα ή/και ανοιχτά (μη κλειδωμένα) δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε τους δημόσιους χώρους φόρτισης με χρήση USB. Όπως επισημαίνεται οι δράστες έχουν τη δυνατότητα να μολύνουν τις θύρες ώστε να εισάγουν κακόβουλο λογισμικό στις συσκευές που συνδέονται . Πρόκειται για την τακτική juice jacking.
    Μέτρα προστασία για τη χρήση υπολογιστή
    • Λαμβάνετε τις πιο πρόσφατες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος καθώς και τις ενημερώσεις ασφαλείας
    • Προβείτε στην εγκατάσταση γνήσιας έκδοσης του λειτουργικού συστήματος WINDOWS στον υπολογιστή σας
    • Χρησιμοποιείτε λογισμικό κατά των ιών (anti-virus)
    • Ενεργοποιήστε ή εγκαταστήστε το τείχος προστασίας (firewall)
    • Τηρείτε βασικούς κανόνες ασφαλείας κατά τη δημιουργία και χρήση λογαριασμού χρήστη στον υπολογιστή σας, όπως χρήση τοπικού λογαριασμού Microsoft χρήση λογαριασμού Διαχειριστή μόνο από εξουσιοδοτημένο χρήστη κλείδωμα οθόνης προστασία κωδικών πρόσβασης
    • Δημιουργείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα αντίγραφα ασφαλείας (backups)
    • Προσαρμόστε τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας στον υπολογιστή σας και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την πρόσβαση εφαρμογών σε Κάμερα/Μικρόφωνο, την απενεργοποίηση εντοπισμού της Τοποθεσίας και της παρακολούθησης των διαφημίσεων
    • Προσαρμόστε τις ρυθμίσεις ασφάλειας και ιδιωτικότητας στους browsers που χρησιμοποιείτε για την περιήγησή σας στο Διαδίκτυο
    Οι πιο διαδεδομένοι κίνδυνοι για smartphones

    Κακόβουλο λογισμικό (malware)

    Αποτελεί την πιο παραδοσιακή απειλή για όλους τους τύπους συσκευών που έχει ως στόχο να μολύνει τη συσκευή ενός προσώπου, να υποκλέψει τα δεδομένα του ή να αλλοιώσει τον κώδικα του συστήματος. Τα συνηθέστερα παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων περιλαμβάνουν ιούς, trojans («δούρειους ίππους»), ransomware, spyware, adware, κ.λπ.

    Απειλές «social engineering»

    Ο όρος αυτός αναφέρεται στις επιθέσεις που βασίζονται στην προσωπική επικοινωνία με τον χρήστη, με σκοπό να του αποσπάσουν πληροφορίες, οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων ή υποκλοπή ταυτότητας.

    Απειλές «phishing»

    Ο όρος phishing («ηλεκτρονικό ψάρεμα») αναφέρεται στις επιθέσεις κατά τις οποίες ο επιτιθέμενος, υποδυόμενος έναν αξιόπιστο οργανισμό, παραπλανά τον χρήστη, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ζητώντας του να ακολουθήσει κάποιο σύνδεσμο (link) και να εισάγει προσωπικούς κωδικούς ή και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες. Συχνά δε, η επικοινωνία με στόχο το phishing γίνεται μέσω των social media.

    Κλοπή δεδομένων

    Οι παραβιάσεις δεδομένων μπορεί να οδηγήσουν σε έκθεση προσωπικών πληροφοριών, αν μια συγκεκριμένη εφαρμογή ή υπηρεσία που χρησιμοποιείται από τον χρήστη πέσει θύμα κυβερνοεπίθεσης. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν τα κλεμμένα διαπιστευτήρια για να υποκλέψουν την ταυτότητα του χρήστη ή για να αποκτήσουν εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε λογαριασμούς του χρήστη.

    Ευπάθειες λογισμικού

    Οι κυβερνοεγκληματίες επιδιώκουν να εντοπίσουν τα «κενά ασφαλείας» των λειτουργικών συστημάτων και να τα εκμεταλλευτούν. Κάθε αδυναμία μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση νέων κυβερνοαπειλών. Για τον λόγο αυτό πρέπει οι χρήστες να προβαίνουν σε συχνές και επαρκείς ενημερώσεις ασφαλείας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Χάκαραν τον Εμπαπέ στο Twitter: "Ο Κριστιάνο είναι ο GOAT μου, όχι ο νάνος ο Μέσι"
    Χάκαραν τον Εμπαπέ στο Twitter:

    Ο λογαριασμός του Κιλιάν Εμπαπέ στο Twitter παραβιάστηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (29/8) και σ' ένα από τα tweets που ανέβηκαν υπήρχε προσβλητικός χαρακτηρισμός για τον Λιονέλ Μέσι.

    Θύμα των χάκερς έπεσε ο Κιλιάν Εμπαπέ στο Twitter, με τον προσωπικό του λογαριασμό να παραβιάζεται τα ξημερώματα της Πέμπτης (29/8).

    Μεταξύ των tweets που έγιναν από το προφίλ του σούπερ σταρ της Ρεάλ, ένα από αυτά αναφερόταν στο δίπολο Κριστιάνο Ρονάλντο - Λιονέλ Μεσι, στοχοποιώντας ωστόσο, τον Αργεντινό.

    "Ο Κριστιάνο Ρονάλντο είναι ο καλύτερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών. Ο νάνος Λιονέλ Μέσι ΔΕΝ είναι ο GOAT μου", ανέφερε συγκεκριμένα το tweet.

    Φυσικά λίγο αργότερα, διαγράφηκαν.

    Πηγή: Sport24.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ IAN LANGSDON

  • Σελήνη: Κινέζοι επιστήμονες κατάφεραν να ανακτήσουν νερό από το σεληνιακό έδαφος
    Σελήνη: Κινέζοι επιστήμονες κατάφεραν να ανακτήσουν νερό από το σεληνιακό έδαφος

    Η Κίνα παράγει πόσιμο νερό στη Σελήνη. Μπορεί το σεληνιακό έδαφος να αποκτήσει τους βιώσιμους πόρους που απαιτούνται για να ευδοκιμήσει η ζωή;

    Κινέζοι επιστήμονες ανέπτυξαν μια νέα επαναστατική μέθοδο για την παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων νερού χρησιμοποιώντας σεληνιακό έδαφος. Ο καθηγητής Wang Junqiang από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Μηχανικής Υλικών Ningbo (NIMTE) της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών (CAS) είναι επικεφαλής της ομάδας επιστημόνων που ανέπτυξε τον τρόπο για τη δημιουργία νερού από το σεληνιακό έδαφος.

    Για να πετύχει το σκοπό της, η κινεζική αποστολή «Chang’e-5», έφερε δείγματα του σεληνιακού εδάφους και άρχισαν να δουλεύουν με αυτό στα εργαστήρια. Οι ερευνητές από την Κινεζική Ακαδημία ανακάλυψαν ότι τα στοιχεία σε αυτό το μείγμα χώματος, σκόνης, σπασμένων πετρωμάτων και άλλων σχετικών υλικών, περιέχουν μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, το οποίο αντιδρά με άλλα στοιχεία όταν θερμαίνεται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, παράγοντας υδρατμούς.

    Τα ορυκτά στο χώμα της Σελήνης περιέχουν μεγάλες ποσότητες υδρογόνου

    «Χρησιμοποιήσαμε δείγματα σεληνιακού ρηγολίθου που έφερε πίσω η αποστολή Chang’E-5 προσπαθώντας να βρούμε έναν τρόπο να παράγουμε νερό στη Σελήνη», δήλωσε ο καθηγητής Wang υπογραμμίζοντας τη σημασία της χρήσης αυθεντικού σεληνιακού εδάφους για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του πειράματος.

    Τα πειράματα με τον ρηγόλιθο

    Στα πειράματα διαπιστώθηκε ότι ο σεληνιακός ρηγόλιθος όταν θερμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να παράξει νερό.Ένα γραμμάριο του πολύτιμου ορυκτού μπορεί να παράγει περίπου 51 έως 76 mg νερού.

    Ένας τόνος σεληνιακού ρηγολίθου μπορεί να παράγει περισσότερα από 50 κιλά νερού, το οποίο ισοδυναμεί με εκατό μπουκάλια πόσιμου νερού των 500 ml.

    Αυτή η ποσότητα μπορεί να παρέχει πόσιμο νερό σε 50 ανθρώπους για μια ολόκληρη ημέρα, γεγονός που αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διατηρηθεί η ανθρώπινη ζωή.

    Θεμέλια για την κατασκευή του Διεθνούς Σεληνιακού Ερευνητικού Σταθμού

    Η Κίνα ελπίζει ότι οι πρόσφατες και μελλοντικές σεληνιακές αποστολές θα θέσουν τα θεμέλια για την κατασκευή του Διεθνούς Σεληνιακού Ερευνητικού Σταθμού (ILRS), μιας πρωτοβουλίας της οποίας ηγείται από κοινού με τη Ρωσία.

    Η διαστημική υπηρεσία της Κίνας έχει ορίσει το 2035 ως ημερομηνία που θα κατασκευαστεί ένας «βασικός σταθμός» στο νότιο πόλο της σελήνης, ενώ μέχρι το 2045 θα προστεθεί ένας διαστημικός σταθμός που θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη.

    Η ανακοίνωση της ανακάλυψης έρχεται την ώρα που Κινέζοι επιστήμονες διεξάγουν ήδη πειράματα σε σεληνιακά δείγματα που έφερε πίσω τον Ιούνιο η αποστολή Chang’e-6.

    Πηγή: In.gr
  • Οκτώ χώρες κατά του Χ: Προσφυγές για τα προσωπικά δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη
    Οκτώ χώρες κατά του Χ: Προσφυγές για τα προσωπικά δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη

    Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης X είναι στόχος προσφυγών σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για την «παράνομη» χρήση εκ μέρους του προσωπικών δεδομένων χρηστών του διαδικτύου για να εκπαιδεύσει το πρόγραμμά του τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με ανακοίνωση της ένωσης Noyb που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

    Το X «ουδέποτε ενημέρωσε τους χρήστες του με ενεργό τρόπο ότι τα προσωπικά δεδομένα τους χρησιμοποιούνται για να εκπαιδευθεί η τεχνολογία του τεχνητής νοημοσύνης Grok», γράφει η βιεννέζικη μη κυβερνητική οργάνωση, μαύρο πρόβατο των γιγάντων της τεχνολογίας, η οποία είχε ήδη κάνει τον Ιούνιο τη Meta να υποχωρήσει στο ίδιο ζήτημα.

    «Φαίνεται πως οι περισσότεροι ανακάλυψαν τη νέα προεπιλεγμένη παράμετρο» χάρη στο μήνυμα ενός χρήστη στις 26 Ιουλίου, υπογραμμίζει η οργάνωση, η οποία ζητάει από τις διάφορες εθνικές ρυθμιστικές αρχές να προχωρήσουν σε «επείγουσα διαδικασία».

    Και η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες που προσφεύγουν κατά του μέσου κοινωνικής δικτύωσης

    Η μη κυβερνητική οργάνωση κατέθεσε προσφυγές στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία για να υποχρεώσει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης να σεβαστεί τα δικαιώματα των περισσότερων από 60 εκατομμύρια χρηστών του στην Ευρώπη.

    Η Noyb λαμβάνει υπόψη την ανακοίνωση της αναστολής από το δίκτυο του Ίλον Μασκ της χρήσης προσωπικών δεδομένων έπειτα από μια συμφωνία στην οποία κατέληξε με την Ιρλανδική Επιτροπή για την Προστασία των Δεδομένων (DPC), που ενεργεί εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Όμως ζητάει να διεξαχθεί «πλήρης έρευνα» για να «εξασφαλισθεί ότι το Twitter (η προηγούμενη ονομασία του δικτύου X) σέβεται πλήρως» τον κανονισμό για την προστασία των δεδομένων (RGPD), που απαιτεί τη συναίνεση των χρηστών.

    «Φαίνεται πως η DPC δεν αμφισβήτησε την ίδια τη νομιμότητα της διαδικασίας (...) και δεν επιτίθεται στην καρδιά του προβλήματος», γράφει στην ανακοίνωση ο διευθυντής της Noyb Μαξ Σρεμς.

    Η ένωση, το ακρωνύμιο της οποίας αναφέρεται στην έκφραση «None of your business» (σημαίνει στα αγγλικά «δεν είναι δική σας δουλειά»), έχει προχωρήσει σε πολυάριθμες προσφυγές εναντίον των γιγάντων του διαδικτύου.

    Μόνο στην περίπτωση της Meta, οι ενέργειές της έχουν οδηγήσει σε «διοικητικά πρόστιμα άνω του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ», υπενθυμίζει.

    Η γιγάντια αμερικανική εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram), η οποία έχει γίνει στόχος προσφυγών της Noyb σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, αναγκάσθηκε να αναστείλει τον Ιούνιο το πρόγραμμά της για χρήση προσωπικών δεδομένων των χρηστών της σ' ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ETIENNE LAURENT
  • Μετά το ψηφιακό μπλακ άουτ: Φόβοι ότι χάκερς θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το χάος και προειδοποιήσεις
    Μετά το ψηφιακό μπλακ άουτ: Φόβοι ότι χάκερς θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το χάος και προειδοποιήσεις

    Ειδικοί σε θέματα κυβερνοασφάλειας και υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο προειδοποιούν τον κόσμο για ένα κύμα προσπαθειών hacking που συνδέονται με το μαζικό ψηφιακό μπλακ άουτ που προκάλεσε χάος σε όλο τον πλανήτη την Παρασκευή.

    Παρόλο που δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η διακοπή της CrowdStrike προκλήθηκε από κακόβουλη δραστηριότητα, κάποιοι επιτήδειοι, ή χάκερς προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση που δημιουργήθηκε.

    Οι υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία προειδοποιούν τον κόσμο να είναι προσεκτικός σε ψεύτικα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κλήσεις και ιστότοπους που προσποιούνται ότι είναι επίσημοι. Και ο επικεφαλής της CrowdStrike George Kurtz ενθάρρυνε τους χρήστες να βεβαιωθούν ότι μιλούν με επίσημους εκπροσώπους της εταιρείας πριν κατεβάσουν διορθώσεις.

    «Γνωρίζουμε ότι οι αντίπαλοι και οι κακόβουλοι φορείς θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν γεγονότα όπως αυτό», δήλωσε σε μια ανάρτηση στο blog. «Το blog μας και η τεχνική υποστήριξη θα συνεχίσουν να είναι τα επίσημα κανάλια για τις τελευταίες ενημερώσεις».

    Τα λόγια του επαναλήφθηκαν από τον εμπειρογνώμονα κυβερνοασφάλειας Troy Hunt, ο οποίος διαχειρίζεται τον γνωστό ιστότοπο ασφαλείας Have I Been Pwned. «Ένα περιστατικό όπως αυτό που έχει κάνει τόσα πολλά πρωτοσέλιδα και ανησυχεί τον κόσμο είναι ένα δώρο για τους απατεώνες», δήλωσε.

    Ο κ. Hunt απαντούσε σε μια προειδοποίηση της Αυστραλιανής Διεύθυνσης Σημάτων (γνωστή ως ASD, το αντίστοιχο της βρετανικής GCHQ ή της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ), η οποία εξέδωσε προειδοποίηση για χάκερ που στέλνουν ψεύτικες διορθώσεις λογισμικού ισχυριζόμενοι ότι προέρχονται από την CrowdStrike.

    Έκκληση στον κόσμο να είναι σε εγρήγορση

    Η προειδοποίηση της ASD ακολουθεί τις εκκλήσεις του Εθνικού Κέντρου Κυβερνοασφάλειας (NCSC) του Ηνωμένου Βασιλείου την Παρασκευή προς τους πολίτες να είναι σε υπερ-εγρήγορση για ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κλήσεις που προσποιούνται ότι είναι βοήθεια της CrowdStrike ή της Microsoft. «Έχει ήδη παρατηρηθεί αύξηση του phishing που αναφέρεται σε αυτή τη διακοπή, καθώς καιροσκοπικοί κακόβουλοι παράγοντες προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση», δήλωσε ο οργανισμός.

    Φόβος και αβεβαιότητα

    Κάθε φορά που υπάρχει μια σημαντική είδηση, ειδικά όταν αυτή σχετίζεται με την τεχνολογία, οι χάκερς ανταποκρίνονται προσαρμόζοντας τις υπάρχουσες μεθόδους τους ώστε να λάβουν υπόψη τους το φόβο και την αβεβαιότητα. Το ίδιο είδαμε και με την πανδημία του Covid-19, όταν οι χάκερς προσάρμοσαν τις επιθέσεις τους με ηλεκτρονικά μηνύματα phishing ώστε να προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τον ιό και να προσποιούνται ότι έχουν αντίδοτο, προκειμένου να παραβιάσουν προσωπικούς υπολογιστές αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα κυβερνήσεων και οργανισμών, αναφέρει το BBC.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Επίθεση χάκερ στο Κτηματολόγιο: Μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών
    Επίθεση χάκερ στο Κτηματολόγιο: Μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών

    Συναγερμός σήμανε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για κυβερνεπίθεση από χάκερ στο Κτηματολόγιο.

    «Από την πρώτη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί για την αντιμετώπιση της όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς καθώς και ομάδα ειδικών για την αντιμετώπισή τέτοιων κρίσεων. Οι ενέργειες που έχουν ήδη γίνει και συνεχίζονται έχουν στόχο την απομόνωση των δικτύων και των συστημάτων, ώστε να αποκοπεί κάθε πρόσβαση κακόβουλου χρήστη ή λογισμικού», αναφέρει σε ανακοίνωση το υπουργείο.

    Δεν ήταν επιτυχής η επίθεση

    «Από την μέχρι στιγμής ανάλυση των ειδικών, προκύπτει πως η επίθεση δεν έχει επιτύχει τον σκοπό της σε καμία κρίσιμη υποδομή και όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες παραμένουν ενεργές», συμπληρώνει

    Τέλος, τονίζει ότι συνεχίζονται οι ενέργειες για την αντιμετώπιση της κυβερνοεπίθεσης, μέχρι την οριστική αποτροπή της.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Airbnb εφιάλτης για Έλληνα ιδιοκτήτη - Κινέζος τον «φέσωσε» με 3.500 ευρώ
    Airbnb εφιάλτης για Έλληνα ιδιοκτήτη - Κινέζος τον «φέσωσε» με 3.500 ευρώ

    Αντιμέτωπος με μία πολύ δυσάρεστη έκπληξη βρέθηκε ένας Έλληνας ιδιοκτήτης Airbnb καθώς αναγκάστηκε να πληρώσει έναν τεράστιο λογαριασμό τηλεφώνου μετά την παραμονή ενός Κινέζου πελάτη στο διαμέρισμά του για μία εβδομάδα

    Η απάτη αποκαλύφθηκε, όταν ο ιδιοκτήτης έλαβε τον λογαριασμό τηλεφώνου ενάμιση μήνα μετά την αναχώρηση του ενοίκου, διαπιστώνοντας ότι ο πελάτης είχε κάνει ατελείωτες κλήσεις στην Κίνα μέσω της συσκευής του ρούτερ.

    Ο κ. Ανδρέας Χίου, ο οποίος είναι και πρόεδρος Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων μιλώντας στην ΕΡΤ εξηγεί: «Ο πελάτης είχε συνδέσει μια συσκευή στο ρούτερ και έκανε καθημερινές τηλεφωνικές κλήσεις στην Κίνα για ώρες. Όταν ήρθε ο λογαριασμός τηλεφώνου, μαζεύτηκε ένα τεράστιο ποσό το οποίο κληθήκαμε να πληρώσουμε εμείς, αφού είχε φύγει ο πελάτης».

    Ο ένοικος εκμεταλλεύθηκε την υποδοχή τηλεφώνου στο ρούτερ, που συνήθως δεν χρησιμοποιείται στα διαμερίσματα που νοικιάζονται για βραχυχρόνια διαμονή. Με την τοποθέτηση μιας τηλεφωνικής συσκευής στην υποδοχή αυτή, μπορούσε να πραγματοποιεί κλήσεις όπως από ένα σταθερό τηλέφωνο. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την πραγματοποίηση διεθνών κλήσεων χωρίς να καταγράφεται άμεσα η δραστηριότητα από τον πάροχο, καθιστώντας δύσκολη την άμεση ανίχνευση της απάτης.

    Παρά την ευρεία χρήση διαδικτυακών εφαρμογών όπως το Skype, ο συγκεκριμένος πελάτης φαίνεται πως προτίμησε τις παραδοσιακές τηλεφωνικές κλήσεις, πιθανόν λόγω εταιρικών απαιτήσεων. «Ο πελάτης ήταν υπάλληλος κατασκευαστικής εταιρείας και χρειαζόταν να συμμετέχει σε συγκεκριμένες συσκέψεις», αναφέρει ο ιδιοκτήτης.

    Παρά την προσπάθεια του ιδιοκτήτη να επικοινωνήσει με τον πελάτη ή την εταιρεία στην Κίνα, όλες οι απόπειρες απέβησαν άκαρπες. «Προσπάθησα να επικοινωνήσω με τα νούμερα που είδα στον αναλυτικό λογαριασμό, αλλά κανείς δεν μιλούσε Αγγλικά και δεν μπόρεσα να συνεννοηθώ», λέει ο ιδιοκτήτης. Οι νομικές διαδικασίες για την ανάκτηση των χρημάτων κρίθηκαν πολύπλοκες και ακριβές.

    Ο ιδιοκτήτης προτείνει να ζητείται από τον πάροχο να γίνεται φραγή των εξερχομένων κλήσεων τηλεφωνικά, ώστε να μην μπορεί κανείς να απενεργοποιήσει τη φραγή μέσω της συσκευής. «Η λύση είναι να καλέσουμε τον πάροχο και να ζητήσουμε φραγή εξερχομένων κλήσεων, η οποία να μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο με ταυτοποίηση», εξηγεί.

    Το πρόβλημα των κακόβουλων πελατών δεν περιορίζεται μόνο στις τηλεφωνικές κλήσεις. Ένα άλλο συχνό ζήτημα είναι η υπερβολική κατανάλωση ρεύματος, ειδικά με τη χρήση θερμοσίφωνων και κλιματιστικών. «Πολλοί πελάτες αφήνουν τον θερμοσίφωνα ανοιχτό όλη μέρα, προκαλώντας τεράστια κατανάλωση ρεύματος», λέει ο ιδιοκτήτης.

    Τελικά, ο ιδιοκτήτης κατάφερε να διακανονίσει το ποσό με τον πάροχο, μειώνοντας το αρχικό χρέος στο μισό και ρυθμίζοντάς το σε δόσεις. «Ο πάροχος έκοψε το 50% του ποσού και μας έκανε ρύθμιση για το υπόλοιπο», εξηγεί ο ίδιος.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο