Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2018 10:47

«Γυμνό» ημερολόγιο έφτιαξαν δώδεκα διαφορετικές ομάδες από το πανεπιστήμιο του Μπρίστολ

Γράφτηκε από τον

Κάθε ομάδά χρησιμοποίησε τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται για να κρύψει τα επίμαχα σημεία

Τις δυνάμεις τους και τα... γυμνά σωμάτά τους ένωσαν τα μέλη 12 διαφορετικών ομάδων από το πανεπιστήμιο του Μπρίστολ προκειμένου να φτιάξουν το δικό τους γυμνό ημερολόγιο για το 2019.

Κάθε ομάδα χρησιμοποίησε τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται προκειμένου να καλύψει τα επίμαχα σημεία και έτσι το ημερολόγιο να γλιτώσει την... απαγόρευση.

Η ομάδα θεάτρου, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε τα βιβλιά από τα θεατρικά έργα. Η ομάδα φρίζμπι χρησιμοποίησε φρίζμπι. Η ομάδα ξιφασκίας έκρυψε τη γύμνια της με τις ειδικές κάσκες που χρησιμοποιούν στους αγώνες.

Η ομάδα των χιονοδρόμων από την πλευρά της φόρεσε τις ειδικές μπότες και γύρισε την πλατη στο φωτογραφικό φακό.
Τα κέρδη από τις πωλήσεις του ημερολογίου θα πάνε σε τρία τοπικά ιδρύματα.

bristol-2
bristol-1
bristol-4
bristol-3
bristol-7
bristol-6
bristol-5
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2018 13:29

Σχετικά Άρθρα

  • Πώς χάθηκαν 10 ημέρες τον Οκτώβρη του 1582
    σε Plus +
    Πώς χάθηκαν 10 ημέρες τον Οκτώβρη του 1582

    Ένα κενό 10 ημερών υπάρχει μεταξύ της 4ης και της 15ης Οκτωβρίου του 1582. Αυτό οφείλεται στη μετάβαση από το στο Ιουλιανό ημερολόγιο από το Γρηγοριανό. Μετά από πολύχρονες διαβουλεύσεις τον Οκτώβριο του 1582, η Καθολική Εκκλησία υιοθέτησε το Γρηγοριανό ημερολόγιο.

    Και τα δύο ημερολόγια έχουν 12 μήνες, που κυμαίνονται από 28 έως 31 ημέρες, και τα δύο έχουν δίσεκτα έτη, αλλά η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι πότε λαμβάνει χώρα το δίσεκτο έτος.

    Ενώ και τα δύο ημερολόγια προσθέτουν μια ημέρα στο ημερολόγιο μία φορά κάθε τέσσερα χρόνια, το Γρηγοριανό ημερολόγιο δεν το κάνει εάν το έτος διαιρείται με το 400.

    Αυτό μπορεί να μην ακούγεται μεγάλο θέμα, αλλά για την Καθολική εκκλησία, το Ιουλιανό ημερολόγιο μπέρδεψε πότε θα ήταν το Πάσχα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι από το 325 μ.Χ., το Πάσχα τηρείται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία στις 21 Μαρτίου. Αλλά όσο περνούσε ο καιρός, η εαρινή ισημερία άρχισε να απομακρύνεται από την αρχική ημερομηνία και στη δεκαετία του 1500, έπεσε στις 11 Μαρτίου.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Οι επιστήμονες «ξεκλείδωσαν» το μυστικό του ημερολογίου των Μάγια
    Οι επιστήμονες «ξεκλείδωσαν» το μυστικό του ημερολογίου των Μάγια

    Το αινιγματικό ημερολόγιο των Μάγια σιγά-σιγά αποκωδικοποιείται από τους επιστήμονες, οι οποίοι εντόπισαν τη σχέση του με τους πλανήτες.

    Η αστρονομία και η χρονομέτρηση ήταν δύο από τις μεγαλύτερες αγάπες των Μάγια και μια νέα έρευνα μπορεί τελικά να αποκάλυψε το περίπλοκο σύστημα που κάποτε συνέδεε αυτούς τους δύο πυλώνες του εν λόγω αρχαίου πολιτισμού.

    Σύμφωνα με τους συγγραφείς σχετικής μελέτης, τους οποίους επικαλείται το «IFL Science», το αινιγματικό ημερολόγιο των Μάγια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση της κίνησης των πλανητών στον νυχτερινό ουρανό κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 45 ετών, λύνοντας έτσι έναν μακροχρόνιο γρίφο για τη δομή και τη λειτουργία του.

    We Finally Know How The Maya Calendar Matches Up With The Planetshttps://t.co/rvJORu1nRW

    — IFLScience (@IFLScience) April 19, 2023

    Σε αντίθεση με το δικό μας σχετικά απλό σύστημα των ημερών, των μηνών και των ετών, το ημερολόγιο των Μάγια χρησιμοποιούσε μια πολύπλοκη σειρά αλληλένδετων κύκλων, όπως η ιερή μέτρηση 260 ημερών, γνωστή ως Tzolk'in, και το κοσμικό ημερολόγιο 365 ημερών, γνωστό ως Haab'. Αυτοί οι δύο κύκλοι συγχρονίζονταν μία φορά κάθε 52 χρόνια, δημιουργώντας μία συνολική ημερολογιακή περίοδο που ονομάζεται «Ημερολογιακός Κύκλος».

    Ωστόσο, οι επιγραφές που βρέθηκαν σε διάφορες τοποθεσίες των Μάγια, περιγράφουν μια επιπλέον μέτρηση 819 ημερών. Η ανάλυση αυτών των κειμένων αποκάλυψε ότι κάθε ημερομηνία σε αυτόν τον κύκλο συνδεόταν με ένα από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζονταν τέσσερις κύκλοι των 819 ημερών – ή περίπου εννέα χρόνια – για να ολοκληρωθεί η περίοδος.

    Τα συμπεράσματα των επιστημόνων για το ημερολόγιο των Μάγια

    Γνωρίζοντας τους Μάγια, οι ερευνητές υποψιάζονται εδώ και καιρό ότι ο κύκλος αυτός μπορεί να σχετίζεται με τη συνοδική περίοδο των πλανητών, η οποία αναφέρεται στο χρονικό διάστημα που χρειάζεται κάθε πλανήτης για να επιστρέψει στην ίδια θέση στον ουρανό, τουλάχιστον έτσι όπως φαίνεται από τη Γη. Ο Ερμής, για παράδειγμα, έχει μια συνοδική περίοδο 117 ημερών, η οποία ταιριάζει απόλυτα στο 819 όταν πολλαπλασιαστεί επί επτά.

    Ωστόσο, καμία από τις συνοδικές περιόδους των άλλων πλανητών δεν μπορεί να πολλαπλασιαστεί ώστε να προκύψει το 819, γεγονός που προκαλεί σύγχυση ως προς τον τρόπο λειτουργίας αυτού του παράξενου ημερολογιακού συστήματος. Στη νέα τους μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Ancient Mesoamerica», οι ερευνητές επισημαίνουν ότι 20 κύκλοι των 819 ημερών δίνουν συνολικά 16.380 ημέρες (περίπου 45 χρόνια), οι οποίες μπορούν να διαιρεθούν σωστά για να ταιριάξουν με τη συνοδική περίοδο κάθε πλανήτη.

    Για παράδειγμα, ο Κρόνος χρειάζεται 378 ημέρες για να επιστρέψει στο ίδιο σημείο του ουρανού. Δεκατρείς από αυτούς τους κύκλους δίνουν επομένως 4.914 ημέρες, δηλαδή ακριβώς έξι φορές το 819. Επτά επαναλήψεις της Αφροδίτης, εν τω μεταξύ, συμπίπτουν απόλυτα με πέντε μετρήσεις 819 ημερών, ενώ 39 επαναλήψεις της συνοδικής περιόδου του Δία ταιριάζουν με 19 κύκλους του 819.

    Ο Άρης, εν τω μεταξύ, έχει συνοδική περίοδο 780 ημερών. Όταν πολλαπλασιάζεται με το 21, προκύπτει ένας αριθμός που είναι ακριβώς ίσος με 20 κύκλους των 819 ημερών. Οι συγγραφείς της μελέτης υποστηρίζουν, επομένως, ότι «η επέκταση του τυπικού κύκλου των 4 × 819 ημερών σε 20 περιόδους των 819 ημερών παρέχει όντως ένα μεγαλύτερο ημερολογιακό σύστημα με αντιστοιχίσεις για τις συνοδικές περιόδους όλων των ορατών –από τη Γη – πλανητών».

    Ίσως το πιο σημαντικό εύρημα αφορά στο 16.380, εφόσον είναι πολλαπλάσιο του 260, πράγμα που σημαίνει ότι οι 20 κύκλοι των 819 ημερών ταιριάζουν απόλυτα με το Tzolk'in. «Αντί να περιορίσουν την εστίασή τους σε οποιονδήποτε πλανήτη, οι αστρονόμοι των Μάγια που δημιούργησαν την καταμέτρηση των 819 ημερών, την οραματίστηκαν ως ένα ευρύτερο ημερολογιακό σύστημα, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τις προβλέψεις των συνοδικών περιόδων όλων των ορατών πλανητών, καθώς και για τα σημεία αντιστοίχησης με τους κύκλους τους στο Tzolk'in και τον ημερολογιακό κύκλο», όπως επεσήμαναν οι ερευνητές.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Πώς εξαφανίστηκαν από την ιστορία της Ελλάδας 13 μέρες το 1923
    Πώς εξαφανίστηκαν από την ιστορία της Ελλάδας 13 μέρες το 1923

    Ένα κενό υπάρχει στην ιστορία της Ελλάδας από τις 16 έως και τις 28 Φεβρουαρίου του 1923. Σε κανένα ιστορικό αρχείο δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα γεγονότα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο στη χώρα μας, ούτε καν στις εφημερίδες. Τι συνέβη στην Ελλάδα τότε;

    Η απάντηση είναι πως πριν από 96 χρόνια, αποφασίσαμε να μεταπηδήσουμε επισήμως, από το Ιουλιανό στο Γρηγοριανό ημερολόγιο και άρα μετά τις 16 Φεβρουαρίου πήγαμε κατευθείαν στην 1η Μαρτίου, όπως είχε γράψει το All About History στις 1/02/2020.

    Η απαρχή του Ιουλιανού ημερολογίου

    Προκειμένου να δούμε για ποιον λόγο συνέβη αυτό, θα κάνουμε μια πρώτη στάση στην αρχαία Ρώμη του έτους 46 π.Χ. Από το φθινόπωρο εκείνης της χρονιάς έχει ανέλθει στο ύπατο αξίωμα ο Gaius Julius Caesar, που εξαρχής αντιλαμβάνεται ότι η μορφή του ημερολογίου το οποίο χρησιμοποιείται στην αχανή έκταση που ηγεμονεύει δημιουργεί δυσεπίλυτα προβλήματα. Το κάθε έτος έχει μόνο 355 ημέρες, με αποτέλεσμα οι εποχές να έρχονται όλο και νωρίτερα σε ημερολογιακό επίπεδο. Σε πρακτικό επίπεδο φυσικά, η καθεμιά τους εξακολουθεί να παραμένει σταθερή αφού το κρύο, η ζέστη, η άνθιση των λουλουδιών και το πέσιμο των φύλλων καταγράφονται ετησίως την ίδια κάθε φορά περίοδο, άσχετα με το τι μήνα γράφουν τα ημερολόγια.

    Έτσι, ο Julius Caesar ζητά από τον Έλληνα Αλεξανδρινό αστρονόμο Σωσιγένη να του προτείνει έναν νέο τρόπο μέτρησης του χρόνου και κάπως έτσι δημιουργείται το ημερολόγιο που προς τιμήν του δικτάτορα της Ρώμης παίρνει το όνομα «Ιουλιανό». Σύμφωνα με αυτό, το έτος έχει 365,25 ημέρες και προστίθεται διορθωτικά άλλη μια κάθε τέσσερα χρόνια. Η νέα μέτρηση του χρόνου ήταν σαφώς καλύτερη από την προηγούμενη, αλλά και πάλι έχανε 11 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα ανά έτος. Με μαθηματική ακρίβεια, το πρόβλημα μακροπρόθεσμα θα διογκωνόταν. Όπερ και εγένετο.

    Από το Ιουλιανό στο Γρηγοριανό

    Η δεύτερη στάση μας θα γίνει στα τέλη του 16ου αιώνα. Το Ιουλιανό ημερολόγιο έχει πλέον απωλέσει σωρευτικά, 11 ολόκληρες ημέρες. Εάν συνεχίζαμε με αυτόν τον ρυθμό, κάποια στιγμή θα γιορτάζαμε τα Χριστούγεννα μεσούντος του καλοκαιριού. Κάπως έτσι θα πρέπει να σκέφτηκε ο Ιταλός αστρονόμος και φιλόσοφος Aloysius Lilius που συνέγραψε μια εργασία με τίτλο Compendiuem novae rationis restituendi calendarium (Σύνοψις του νέου σχεδίου για την επανόρθωση του Ημερολογίου) χωρίς να τη δημοσιοποιήσει μέχρι τον θάνατό του, το 1576. Έξι χρόνια αργότερα, ο αδελφός του τη διαβάζει ενθουσιασμένος και θεωρεί σκόπιμο να την παρουσιάσει στον οξυδερκή Πάπα Gregorio τον 13ο. Ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συμβουλεύεται τους συνεργάτες του, και αφού γίνονται κάποιες μικρές τροποποιήσεις από τον Ιταλό αστρονόμο Cristoforo Clavio, αποφασίζει να δώσει εντολή να διορθωθεί για μια ακόμη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας το σύστημα μέτρησης του χρόνου.

    Στις 4 Οκτωβρίου του 1582, ο Ποντίφικας αποφασίζει ότι η επόμενη ημέρα που ξημέρωνε μετονομάζεται σε 15η Οκτωβρίου. Παράλληλα τροποποιεί τον σεληνιακό κύκλο που χρησιμοποιείται από την Εκκλησία για τον υπολογισμό του Πάσχα. Το έτος έχει πλέον 365,24 ημέρες. Για πρακτικούς όμως λόγους συμφωνήθηκε ότι θα έχει 365 και αυτό το υπολειπόμενο 0,24 θα αναπληρώνεται προσθέτοντας μια ακόμη ημέρα ανά τετραετία (το επονομαζόμενο δίσεκτο έτος) τον μήνα Φεβρουάριο. Το νέο ημερολόγιο θα ονομαστεί «Γρηγοριανό», από το όνομα του Πάπα και φυσικά υιοθετήθηκε αμέσως από Ρωμαιοκαθολικές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Αντιθέτως, οι ορθόδοξες και οι προτεσταντικές το είδαν με επιφύλαξη και το ενστερνίστηκαν σταδιακά πολύ αργότερα, όταν διαπίστωσαν ότι η εφαρμογή του έκανε πιο εύρυθμη τη ζωή τους.

    Η καχυποψία του Πατριαρχείου

    Το Οικουμενικό Πατριαρχείο μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα το έβλεπε ως απόπειρα προσηλυτισμού εκ μέρους του Βατικανού. Μόλις το 1902 ο τότε Πατριάρχης Ιωακείμ Γ’ έκρινε σκόπιμο να αποστείλει από το Φανάρι εγκύκλιο σε όλες τις ομόδοξες Εκκλησίες προκειμένου να μελετήσουν εκ νέου το ζήτημα του ημερολογίου, οπότε αναθεωρήθηκαν οι δογματικές απόψεις αιώνων.

    Η Εκκλησία της Ελλάδας συστήνει επιτροπή μελέτης που αποφαίνεται ότι «η μεταβολή, μη προσκρούσα εις δογματικούς και κανονικούς λόγους, ηδύνατο να γίνη μετά συνεννόησιν πασών των αυτοκεφάλων Εκκλησιών, ιδία δε του Οικουμενικού Πατριαρχείου». Μέχρι να γίνουν αυτές οι συνεννοήσεις συνέχισε να χρησιμοποιείται το Ιουλιανό ημερολόγιο. Είχε δώσει όμως τη συγκατάθεσή της στην τότε κυβέρνηση του Στυλιανού Γονατά και την εν γένει πολιτεία, να χρησιμοποιεί το Γρηγοριανό για πολιτική και μόνο χρήση.

    Ευαγγελισμός στις 7 Απριλίου!

    Έτσι, με βασιλικό διάταγμα του Γεωργίου Β’ (το οποίο είναι ακόμη σε ισχύ αφού δεν έχει αντικατασταθεί με νεότερο) εισήχθη το Γρηγοριανό ημερολόγιο την 16η Φεβρουαρίου του 1923, η οποία ορίστηκε ως 1η Μαρτίου. Οι ενδιάμεσες 13 ημέρες χάνονται στα χαρτιά δια παντός.

    Η κατάσταση όμως περιπλέχθηκε λίγα εικοσιτετράωρα αργότερα, όταν ήρθε η 25η Μαρτίου. Το κράτος μπορούσε να τιμήσει εκείνη την ημέρα την επέτειο της Εθνεγερσίας του 1821, αλλά δεν μπορούσε να γιορτάσει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, αφού για την Ελλαδική Εκκλησία ο Ευαγγελισμός θα ερχόταν στις 7 Απριλίου!

    Προκειμένου να μην διαχωριστούν τα δύο άκρως σημαντικά γεγονότα για τη χώρα, η Ιεραρχία υποχωρεί. Πολύ σύντομα αποφασίζει να χρησιμοποιήσει και αυτή το Γρηγοριανό ημερολόγιο για τις θρησκευτικές εορτές, με εξαίρεση τις κινητές (όπως π.χ. το Πάσχα). Ομάδες κληρικών και λαϊκών διαφωνούν στην εισαγωγή του νέου ημερολογίου, την οποία θεωρούν προδοσία της ορθόδοξης παράδοσης και ένδειξη υποταγής στον Πάπα που επιχειρεί δολίως να αφομοιώσει τα χριστιανικά δόγματα. Οι αντιδρώντες αποσχίζονται, θεωρώντας ότι αυτοί είναι οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί (Γ.Ο.Χ.). Έκτοτε, οι εν λόγω πιστοί αποκαλούνται «παλαιοημερολογήτες», χωρίς όμως να θεωρούνται ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι, παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκονται σε κοινωνία με την κρατούσα Εκκλησία της Ελλάδας.

    Πηγή: All About History - Ethnos.gr

  • Κυκλοφόρησε το Ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, για το προσεχές Σωτήριο έτος 2023
    Κυκλοφόρησε το Ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, για το προσεχές Σωτήριο έτος 2023
    «Αφιερωμένο στον Μεγάλο Βυζαντινό, Μυστικό Θεολόγο Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα».
    Εξεδόθη ήδη και κυκλοφορεί για μία ακόμη χρονιά, με τις ευλογίες του Σεπτού μας Ποιμενάρχου κ.κ. Γερμανού, σε καλαίσθητη τετράχρωμη μορφή, το Ημερολόγιο τσέπης της Ιεράς Μητροπόλεώς μας για το προσεχές Σωτήριο έτος 2023, από τις εκδόσεις "ΣΑΪΤΗΣ". Το νέο αυτό ημερολόγιο 67 σελίδων και διαστάσεων 12χ8, είναι αφιερωμένο στον Μεγάλο Βυζαντινό, Μυστικό Θεολόγο Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα.
    Στις σελίδες του περιλαμβάνει τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Γερμανού για το νέο Σωτήριο έτος 2023, το ετήσιο μηνολόγιο με τις κατά ημέρα εορτές, τα Αποστολικά και Ευαγγελικά αναγνώσματα των Κυριακών και μεγάλων εορτών, καθώς επίσης το Πασχάλιον του 2023, επίσημες αργίες του προσεχούς έτους και Πίνακα Πασχαλίων. Είναι διανθισμένο με κείμενα για τον Άγιο Νικόλαο και Διδαχές του, ο οποίος έζησε τον 14ο αιώνα και γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1322. Επίσης παρουσιάζει την Διοικητική δομή της Ιεράς μας Μητροπόλεως, τα Ευαγή Ιδρύματα, τους Ιερούς Ναούς, τις Ιερές Μονές και τα Ιερά Προσκυνήματα, τους Κληρικούς, τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους, τον Οικονομικό και Κοινωνικό Απολογισμό της Μητροπόλεως κατά το έτος 2021 και τέλος το πολυσχιδές Φιλανθρωπικό-Κοινωνικό έργο και την Πνευματική Διακονία.
    Στο εξώφυλλο εικονίζεται η Ιερή εικόνα του Αγίου Νικολάου, η οποία ευρίσκεται στην Ιερά Μονή στα Καβάσιλα Ηλείας. Στο οπισθόφυλλο η πύλη-είσοδος στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου. Το εν λόγω Ημερολόγιο επιμελήθηκαν ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Χαμάλης Καθηγητής Θεολόγος και η Πρεσβυτέρα Φωτεινή Κλουκίνα-Χαμάλη Καθηγήτρια Φιλολογίας. Διατίθεται προς τους Ηλείους, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο αναγνώστη από τους Ιερούς Ναούς μας τις Ιερές Μονές και το Βιβλιοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, στην συμβολική τιμή του ενός (1) €υρώ. Τα δε έσοδα από την πώληση αυτού, κατατίθενται για την στήριξη και ενίσχυση του πολυσχιδούς Ιεραποστολικού και Φιλανθρωπικού έργου της Μητρόπολης.
    Αξίζει και πρέπει σε κάθε Ορθόδοξο Χριστιανικό σπίτι της τοπικής μας Εκκλησίας, να υπάρχει το Ημερολόγιο, ενισχύοντας έτσι το θεάρεστο και πολυποίκιλο έργο της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, η οποία παρέχει έμπρακτα την αγάπη και την στοργή της προς τον ευσεβή και φιλόθεο Λαό της Περιφερείας της και το οποίο είναι γνωστό εις όλους μας!
    imerologio im 23 2
    imerologio im 23 3
    imerologio im 23 4
    ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΗΔΗΜΑΣ
    (Δελτίο Τύπου)
  • Το Ημερολόγιο της ΙΜ Ηλείας για το 2021, αφιερωμένο στους Ηλείους Αγωνιστές του 1821
    Το Ημερολόγιο της Ι.Μ. Ηλείας για το 2021, αφιερωμένο στους Ηλείους Αγωνιστές του 1821

    Κυκλοφόρησε για μία ακόμη χρονιά σε καλαίσθητη τετράχρωμη μορφή, το ετήσιο Ημερολόγιο-Εορτολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, για το «επί θύραις», αρχόμενο σωτήριο έτος 2021, από τον εκδοτικό οίκο (Σαΐτη) στην Αθήνα. Το νέο αυτό ημερολόγιο 72 σελίδων και διαστάσεων 12χ8, επιμελήθηκε για μία ακόμη χρονιά ο Αιδεσιμολογιότατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Χαμάλης, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου Πύργου-καθηγητής Θεολόγος του Β΄ Γυμνασίου Πύργου και η Πρεσβυτέρα του κ. Φωτεινή Κλουκίνα-Χαμάλη, καθηγήτρια Φιλολογίας.

    Φέτος με την συμπλήρωση των 200 χρόνων από την Αγιασμένη Επανάσταση του ’21 και το «άγιο βήμα» της ιστορίας μας, το οποίο πρέπει να είναι σήμερα για όλους τους Έλληνες Σχολείο μνήμης και πηγή ισχύος, σύμφωνα με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμον τον Β΄, το ημερολόγιο είναι αφιερωμένο στους Ηλείους Αγωνιστές του 1821.

    imerologio2021 1

    Στις σελίδες του, περιλαμβάνει τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Γερμανού για το νέο έτος, το ετήσιο Ημερολόγιο-Εορτολόγιο και Kυριακοδρόμιο, καθώς επίσης την Διοικητική δομή της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, τα Ευαγή Ιδρύματα, τις Ιερές Μονές και τα Ιερά Προσκυνήματα, τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους, τον Οικονομικό και Κοινωνικό Απολογισμό της Μητροπόλεως, κατά το έτος 2019 και τέλος το πολυσχιδές Φιλανθρωπικό-Κοινωνικό έργο και η Πνευματική διακονία.

    imerologio2021 2

    Επιπλέον μπορούμε να δούμε ενδιαφέροντα κείμενα και εικόνες για τους Ηλείους Αγωνιστές μας, Εθνομάρτυρες και Νεομάρτυρες κατά την Επανάσταση στην Ηλεία το 1821, όταν το Έθνος μας εξεγέρθηκε «για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία». Μία χούφτα Έλληνες, αγωνίστηκαν το 1821, μαζί με την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η οποία τους γαλούχησε με τον πόθο της απελευθέρωσης. Η γη που πατάμε είναι ποτισμένη με αίμα από φουστανέλες και ράσα! Ιδιαίτερα σήμερα είναι απαραίτητο, μακριά από τις διχόνοιες που έχουμε πληρώσει ακριβά στο παρελθόν, με πνεύμα εθνικής ομοψυχίας, να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε όλους όσοι με προκλητικές κινήσεις εγείρουν παράνομες διεκδικήσεις σε βάρος της Πατρίδας μας! Από εκεί πρέπει να πιάσουμε και σήμερα το νήμα… Μοσχοβολούν ακόμη τα καριοφίλια και τα πετραχήλια. Παρηγοριά και θάρρος. Να αρχίσει να βροντολαλεί και πάλι στην καρδιά του Ελληνισμού το μπαρούτι του Εικοσιένα, τώρα που πολλά «θεριά πολεμούν να μας φάνε»…

    imerol2021 2

    Είναι διανθισμένο με επίκαιρες φωτογραφίες του Δημοσιογράφου κ. Παναγιώτου Δημητρακόπουλου. Στο εξώφυλλο εικονίζεται o Παλαιών Πατρών Γερμανός στην Αγία Λαύρα ενώ ευλογεί τα όπλα και στο οπισθόφυλλο ο Εθνομάρτυρας Μητροπολίτης Ωλένης κυρός Φιλάρετος (1802-1821). Το Ημερολόγιο διατίθεται προς τους Ηλείους, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο αναγνώστη από τους Ιερούς Ναούς μας, τις Ιερές Μονές και το Βιβλιοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, στην συμβολική τιμή του ενός (1) €υρώ. Τα δε έσοδα από την πώληση αυτού, κατατίθενται για την στήριξη και ενίσχυση του πολυσχιδούς Ιεραποστολικού και Φιλανθρωπικού έργου της Μητρόπολης. Αξίζει και πρέπει σε κάθε Ορθόδοξο Χριστιανικό σπίτι της τοπικής μας Εκκλησίας, να υπάρχει το εν λόγω Ημερολόγιο-Εορτολόγιο, ενισχύοντας έτσι το Θεάρεστο και πολυποίκιλο έργο της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, το οποίο είναι γνωστό εις όλους μας!.

    ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΗΔΗΜΑΣ

  • Αγίου Πνεύματος 2020: Πότε πέφτει το τριήμερο
    Αγίου Πνεύματος 2020: Πότε πέφτει το τριήμερο

    Τη Δευτέρα 8 Ιουνίου πέφτει φέτος η ημέρα του Αγίου Πνεύματος, που στο Δημόσιο έχει οριστεί ως επίσημη ημέρα αργίας.

    Η αμέσως επόμενη επίσημη αργία είναι η Κοίμηση της Θεοτόκου στις 15 Αυγούστου 2020, ημέρα Σάββατο.

    Ακολουθούν η 28η Οκτωβρίου 2020, Τετάρτη, τα Χριστούγεννα 25 Δεκεμβρίου 2020, ημέρα Παρασκευή και η δεύτερη ημέρα Χριστουγέννων, 26 Δεκεμβρίου 2020, ημέρα Σάββατο.

    Στη χώρα μας, υπάρχουν διάφορες θρησκευτικές ή εθνικές εορτές οι οποίες συχνά αποτελούν ημέρες αργίας για τους εργαζόμενους και τους μαθητές. Κάποιες εξ αυτών είναι σταθερές ενώ κάποιες άλλες είναι κινητές και προσδιορίζονται από την ημερομηνία του Πάσχα για το κάθε έτος.

    Επίσης, από τις αργίες στην Ελλάδα άλλες είναι υποχρεωτικές από το νόμο, και άλλες είναι αργίες κατ’ έθιμο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Βρετανία: Φοιτητές φωτογραφήθηκαν γυμνοί με πρόβατα και οι βίγκαν ξεσηκώθηκαν
    Βρετανία: Φοιτητές φωτογραφήθηκαν γυμνοί με πρόβατα και οι βίγκαν ξεσηκώθηκαν

    Οι φοιτητές φωτογραφήθηκαν γυμνοί με ζώα ώστε να εκδόσουν φιλανθρωπικό ημερολόγιο - Δέχθηκαν απειλές από βίγκαν - Αποσύρθηκε η επίμαχη φωτογραφία από το ημερολόγιο

    Βίγκαν επιτέθηκαν το βράδυ της Δευτέρας σε φοιτητές κτηνιατρικής στη Βρετανία, καθώς χρησιμοποίσαν πρόβατα για να κρύψουν τα επίμαχα σημεία τους, ώστε να φωτογραφηθούν γυμνοί για να εκδόσουν φιλανθρωπικά ημερολόγια.

    Για πολλά χρόνια, οι τελειόφοιτοι φοιτητές της Κτηνιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Λονδίνου δημιουργούν ένα ετήσιο φιλανθρωπικό ημερολόγιο.

    Αυτή τη χρονιά όμως, σε μία από τις εικόνες, οι άνδρες... μοντέλα που ποζάρουν χρησιμοποίησαν πρόβατα, ώστε να κρύψουν τα επίμαχα σημεία τους. Τοποθέτησαν, μάλιστα, τα πρόβατα σε μία θέση που χρησιμοποιείται από τους κτηνιάτρους για να εξετάσουν τα ζώα και η οποία δεν είναι καθόλου επίπονη.

    Η συγκεκριμένα εικόνα, λοιπόν, οδήγησε μέχρι και σε «άσεμνες προσωπικές απειλές» στα κοινωνικά δίκτυα και έτσι ο διευθυντής της εν λόγω σχολής απαγόρευσε την κυκλοφορία του ημερολογίου.

    Η σχολή δημοσίευσε μία ανοιχτή επιστολή, μετά από μία σειρά γεγονότων που προηγήθηκαν σχετικά με το ετήσιο... γυμνό ημερολόγιο.

    «Θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να εξηγήσουμε στους μαθητές μας γιατί η συμπεριφορά τους είναι ανάρμοστη. Ήδη τους έχουμε ζητήσει να αποσύρουν το ημερολόγιο και τις φωτογραφίες του άμεσα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η ανοιχτή επιστολή.
    britain2
    Η ένωση των φοιτητών της Κτηνιατρικής Σχολής, δεν άφησε τα παραπάνω ασχολίαστα, υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση του κολλεγίου «έχει αποτύχει στο καθήκον της να φροντίζει τους φοιτητές, καθώς η επιστολή δικαιώνει μία αρνητική άποψη μιας μικρής διαδικτυακής ομάδας, τα άτομα της οποίας στόχευαν μεμονωμένους μαθητές, απειλώντας τους προσωπικά».

    Οι μαθητές περιέγραψαν πώς βίωσαν τις προσωπικές επιθέσεις και τις παρενοχλήσεις, απλά και μόνο επειδή σχετίστηκαν με το ημερολόγιο.

    Ένας χρήστης του Twitter, δημοσιεύοντας την εν λόγω φωτογραφία, έγραψε: «Οι κτηνίατροι υποτίθεται ότι νοιάζονται για τα ζώα και για τη σωτηρία τους... όχι ότι τα βασανίζουν για να βγάλουν μια φωτογραφία».

    Η Βρετανική Κτηνιατρική Ένωση υπερασπίστηκε τους μαθητές, λέγοντας πως «στην εν λόγω εικόνα οι φοιτητές κτηνιατρικής χρησιμοποιούν μια στάση για τα ζώα, η οποία είναι πολύ συνηθισμένη κατά τη διάρκεια της εξέτασης των ζώων και ειδικά των προβάτων».

    «Αυτή η στάση είναι ευρώς αναγνωρίσιμη και είναι γνωστό ότι είναι απόλυτα ασφαλής και καθόλου επίπονη για τα ζώα. Λόγω αυτού, η Κτηνιατρική Ένωση νιώθει ότι το να στοχοποιούμε την εν λόγω εικόνα και τους συγκεκριμένους φοιτητές, για λόγους προσοχής, είναι πάρα πολύ άδικο. Μερικό από το... βιτριόλι που χύθηκε προς αυτή την κατεύθυνση από μέλη του ίδιου επαγγέλματος είναι άδικο, αβάσιμο και καταδικαστέο.

    »Επιπλέον νιώθουν ότι ο ρόλος της Σχολής είναι να υποστηρίξει τους φοιτητές και όχι να βγάζει ανακοίνωση με την οποία τους καταδικάζει. Θα έπρεπε να βγάζει τα συμπεράσματά της, με βάση αποδεικτικά στοιχεία και όχι με βάση μερικές, λίγες και απειλητικές φωνές στα κοινωνικά δίκτυα».

    Η Κτηνιατρική Σχολή, από την πλευρά της, υποστήριξε ότι θα επιδιώξει «να μάθει για τις κοινές αξίες, την έγκαιρη επικοινωνία και θα είναι δίπλα στους φοιτητές και στην ανάγκη τους να αλλάξουν τον κόσμο».

    Και πρόσθεσε: «Κανένας φοιτητής δεν κατηγορείται, ούτε μεμονωμένα όυτε ομαδικά, και θα δουλέψουμε όλοι μαζί για να διασφαλίσουμε ότι τέτοια συμβάντα δεν θα συμβούν ξανά».

    Το βράδυ της Δευτέρας, η Κτηνιατρική Σχολή ανακοίνωση ότι τελικά το ημερολόγιο δεν θα αποσυρθεί ολόκληρο, αλλά θα διαγραφεί μόνο μία φωτογραφία από αυτό.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ