Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2019 18:47

Τηλεόραση: H σειρά των... σειρών έρχεται τον Σεπτέμβρη!

Γράφτηκε από τον

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά σχεδόν 20 τηλεοπτικές παραγωγές μυθοπλασίας ετοιμάζουν τα ιδιωτικά κανάλια, ρίχνοντας το βάρος στην καυτή βραδινή ζώνη αλλά και στα δραματικά σενάρια - Τι ετοιμάζει κάθε κανάλι

Τώρα που μας τέλειωσαν τα πολλά ριάλιτι, τώρα που η επιστροφή στην κανονικότητα συνιστά και τηλεοπτικό ζητούμενο, ήρθε η ώρα της ελληνικής μυθοπλασίας να επανακάμψει δριμύτερη από ποτέ. Με σχεδόν είκοσι σειρές, το σύνολο της ιδιωτικής τηλεόρασης καταστρώνει σχέδια ανταγωνισμού για τη σεζόν που αρχίζει σε δύο μήνες περίπου και δείχνει να είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες της τελευταίας δεκαετίας.

Η σειρά της μυθοπλασίας έφτασε και για να δανειστούμε το έξυπνο σλόγκαν της καμπάνιας του ΣΚΑΪ που δειλά-δειλά έκανε την εμφάνισή του διά χειρός Χάρη Γούλιου, ήταν η ώρα της. Ο κύκλος των άφθονων πειραματισμών δείχνει να πέρασε ανεπιστρεπτί και τα τηλεοπτικά στελέχη μάλλον αφουγκράστηκαν λίγο πιο προσεκτικά τις ανάγκες του κοινού.
Ο κύβος ερρίφθη: σειρές και πάλι σειρές. Το κενό που άφησε το MEGA δείχνει να καλύπτεται σε γενικό επίπεδο από το σύνολο των υπόλοιπων καναλιών, ενώ ειδικότερα ο ΣΚΑΪ κάνει μια πολύ μεγάλη στροφή περιεχομένου και έχοντας στους κόλπους του στελέχη με προϋπηρεσία στο Μεγάλο Κανάλι καταστρώνει σχέδια που περιγράφονται εύστοχα με τον τρυφερό στίχο «σ’ έχω δει κάπου, κάπου σε ξέρω».

Πόλεμος χαρακωμάτων στο prime time αλλά και νωρίτερα καθώς οι πληροφορίες που έρχονται από τα στρατηγεία των καναλιών κάνουν λόγο ακόμη και για διεύρυνση των ζωνών έτσι ώστε να προβάλλονται σειρές ακόμη και νωρίς το απόγευμα. Για παράδειγμα ο ALPHA εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να εντάξει μία από τις πιο σημαντικές παραγωγές του στη ζώνη των 5 με στόχο να χτίσει μια ισχυρή απογευματινή ζώνη η οποία θα κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού περισσότερες ώρες μέσα στη μέρα.
Το νέο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός πως υπάρχει επαναφορά των δραματικών σειρών που για καιρό είχαν εγκαταλείψει οι περισσότεροι. Φέτος, όμως, το βαρύ πυροβολικό είναι το δράμα, το οποίο και αναμένεται να κονταροχτυπηθεί στη βραδινή διακεκαυμένη ζώνη.

F3-Agries-Melisses-ANT1
Από τις πρώτες αναγνώσεις του σεναρίου της σειράς «Αγριες Μέλισσες» που θα δούμε στον ΑΝΤ1, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Χαρίτο.
Η μητέρα των μαχών

Τρεις είναι οι δραματικές σειρές που θα δώσουν τη μεγάλη μάχη.
■ Στον ΑΝΤ1 οι «Αγριες Μέλισσες» της Μελίνας Τσαμπάνη είναι το μεγάλο στοίχημα του προγράμματος και όλοι περιμένουν πολλά. Μετά από αρκετά χρόνια ο σταθμός του Αμαρουσίου αποφασίζει να επενδύσει σε δραματική σειρά. Η Ελένη, η Ασημίνα και η Δρόσω, τρεις αδελφές που μετά τον θάνατο του πατέρα τους βρέθηκαν να παλεύουν μόνες στην ανδροκρατούμενη κοινωνία του κάμπου. Μια πρόταση γάμου δείχνει να είναι η λύση στα προβλήματά τους και η Ελένη τη δέχεται με βαριά καρδιά. Μόνο που την ώρα που έλεγε το «ναι» έβαζε μέσα στο σπίτι της τον διάολο. Μπροστά στη δική τους σωτηρία, οι τρεις αδελφές βάφουν τα χέρια τους με αίμα και ορκίζονται να πάρουν το μυστικό στον τάφο τους. Ενα μυστικό που θα στοιχειώσει τις ζωές τους για πάντα. Σκηνοθετεί ο βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών Λευτέρης Χαρίτος, τα σκηνικά επιμελείται ο γνωστός και από τη δουλειά του για το «Νησί» Αντώνης Χαλκιάς και τη μουσική υπογράφει ο Μίνως Μάτσας. Στο καστ τα ονόματα είναι πολύ δυνατά και μεταξύ άλλων θα πρωταγωνιστήσουν οι Γιάννης Φέρτης, Κάτια Δανδουλάκη, Μαρία Κίτσου, Λεωνίδας Κακούρης, Θεοφανία Παπαθωμά κ.ά.

Στον σταθμό του Αμαρουσίου θα συνεχίσει για μία ακόμη σεζόν την επιτυχημένη πορεία της η καθημερινή σειρά «Γυναίκα χωρίς όνομα» με μια νέα εντυπωσιακή είσοδο στο καστ, αυτή του Αλέξανδρου Σταύρου.
■ Στον ALPHA, όπου η παράδοση με δραματικές σειρές διατηρήθηκε για χρόνια, η φετινή σεζόν ενισχύεται με δύο παραγωγές. Η πρώτη είναι τα «Αστέρια στην άμμο», η οποία βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Ρένας Ρώσση-Ζαΐρη (εκδόσεις Ψυχογιός). Τέσσερις φίλοι, ένα κορίτσι, τρία αγόρια. Τους συνδέουν η ανεμελιά των παιδικών χρόνων, η εφηβεία, ο έρωτας, η αγάπη. Τους χωρίζει η ζωή. Ενοχα μυστικά από το παρελθόν στοιχειώνουν τις ζωές των ηρώων. Οι αμαρτίες των παλιών αναγκάζουν τους νέους να παλέψουν με τους προσωπικούς τους δαίμονες προκειμένου να βρουν την ευτυχία και να γνωρίσουν την αγάπη. Η μοίρα, όμως, δεν είναι εύκολη αντίπαλος: θα κάνουν λάθη, θα πληγωθούν και θα έρθουν αντιμέτωποι με την απώλεια και τον θάνατο. Ενα γαϊτανάκι γεγονότων, συμπτώσεων, δοκιμασιών, συναισθημάτων και ανομολόγητων πόθων οδηγεί τους πρωταγωνιστές σε βίους παράλληλους που θα μας ταξιδέψουν από τη Ρόδο και την Κύπρο έως τη Βαρκελώνη και την Ινδία. Το σενάριο υπογράφει η Ρένα Ρίγγα, τη σκηνοθεσία ο Θοδωρής Νικολαΐδης και πρωταγωνιστούν οι Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Μυρτώ Αλικάκη, Πέτρος Λαγούτης, Σοφία Βογιατζάκη, Λουκία Πιστιόλα, Ρένος Ρώτας, Λαμπρινή Σκρέκα, Λουκάς Ζήκος, Βερόνικα Ηλιοπούλου κ.ά.
Η δεύτερη παραγωγή είναι το ερωτικό θρίλερ «Ερωτας μετά», που βασίζεται στο «Love After Love» και θα προβάλλεται τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα στην prime time ζώνη. Ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης ηγείται της ομάδας σεναρίου και τη σκηνοθεσία επιμελείται ο Στέφανος Μπλάτσος. Μεταξύ των πρωταγωνιστών θα είναι οι Αντώνης Καρυστινός, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Γιώργος Παπαπαύλου, Ευγενία Σαμαρά, Μπέτυ Λιβανού.

F2-NEA_-SEIRES-MEDIA-
Η Μυρτώ Αλικάκη με τον Πέτρο Λαγούτη στη σειρά του ALPHA «Αστέρια στην άμμο», σε σκηνοθεσία Θοδωρή Νικολαΐδη
■ Στον ΣΚΑΪ έρχονται δύο πολυδιαφημισμένα σίριαλ που ήδη έχουν κερδίσει έδαφος μέσα από τα τρέιλερ αποσπασμάτων και φυσικά την προϊστορία τους. Το πρώτο είναι το «Λόγω Τιμής, Είκοσι χρόνια μετά» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με τη σφραγίδα του Λάμπη Ζαρουτιάδη στη σκηνοθεσία, του Δημήτρη Παπαδημητρίου στη μουσική, του Γιάννη Δρακουλαράκου στη διεύθυνση φωτογραφίας και με εξαιρετικό καστ ηθοποιών, μεταξύ των οποίων οι Αλκις Κούρκουλος, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Βίκυ Βολιώτη, Χριστίνα Αλεξανιάν, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Γιώργος Πυρπασόπουλος.

F5-8-lexeis-SKAI
Ενα πολιτικό θρίλερ με δραματική εξέλιξη και ήρωες που βλέπουν τις ζωές τους να κινούνται σαν μαριονέτες από μοιραία γεγονότα και συγκυρίες θα φέρουν οι «8 λέξεις» σε σκηνοθεσία Ανδρέα Γεωργίου, σενάριο με τη σφραγίδα της Βάνας Δημητρίου και παραγωγό τον Κούλλη Νικολάου. Παίζουν οι Ανδρέας Γεωργίου, Ιάσονας Παπαματθαίου, Ειρήνη Καραγεώργη, Γιώργος Παρτσαλάκης, Πέμη Ζούνη, Κούλλης Νικολάου, Απόστολος Γκλέτσος, Θάλεια Ματίκα, Δανάη Παππά κ.ά.

seires_main
Η Βίκυ Βολιώτη και ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στα γυρίσματα της πολυαναμενόμενης συνέχειας του «Λόγω Τιμής» που θα προβληθεί από τον ΣΚΑΪ με τον Λάμπη Ζαρουτιάδη στη σκηνοθεσία
Μία ακόμη σειρά θα παρουσιάσει ο Ανδρέας Γεωργίου στον ΣΚΑΪ αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου 12 επεισοδίων του «Λόγω τιμής» στο κανάλι του Νέου Φαλήρου. Πρωταγωνιστής στη νέα σειρά θα είναι ο Νίκος Πολυδερόπουλος, ο οποίος έκλεψε την παράσταση με την ερμηνεία του στο «Τατουάζ».

■ Η μόνη νέα σειρά που έχει ανακοινωθεί από το OPEN είναι αυτή του Μανούσου Μανουσάκη, ο οποίος εδώ και μήνες εργάζεται πυρετωδώς για το «Κόκκινο ποτάμι». Βασισμένη στο ομώνυμο ιστορικό μυθιστόρημα του Χάρη Τσιρκινίδη, η νέα δραματική σειρά ξετυλίγει το χρονικό της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από τους Νεότουρκους, μέσα από μια συγκλονιστική ερωτική ιστορία.

Η ιστορία ξεκινά στην κωμόπολη Ακ Νταγ Ματέν του Νομού Αγκυρας τον Μάιο του 1895, όταν η οικογένεια του Γεωργίου Παυλίδη αρραβωνιάζει το 6χρονο αγοράκι της, τον Μίλτο, µε την 4χρονη Ιφιγένεια, κόρη του Μιχάλη Νικολαΐδη. Ενας αρραβώνας σκοπιμότητας καθώς, σύμφωνα µε τον μουσουλμανικό νόμο, αν ένα κορίτσι αρραβωνιαζόταν εθεωρείτο πλέον ατιμασμένο και δεν επιτρεπόταν να γίνει γυναίκα μουσουλμάνου. Οι δύο νέοι θα συναντηθούν ξανά 10 χρόνια μετά και οι ζωές τους θα δεθούν για πάντα μέσα από αναπάντεχα σκληρές στιγμές. Σενάριο: Δώρα Μασκλαβάνου, Νίκος Απειρανθίτης, Μανούσος Μανουσάκης. Πρωταγωνιστούν: Ιωάννης Παπαζήσης, Αναστασία Παντούση, Τάκης Βαμβακίδης, Τατιάνα Παπαμόσχου, Κωνσταντίνος Καζάκος, Τάνια Τρύπη, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Σωτήρης Χατζάκης, Αργύρης Πανταζάρας κ.ά.
Στο OPEN εξάλλου θα συνεχίσει και την επόμενη σεζόν η σειρά που επιμελείται ο Πάνος Κοκκινόπουλος «Ου φονεύσεις», η μόνη από το σύνολο των σειρών που επένδυσε το νεοσύστατο κανάλι και στάθηκε στο ύψος των ανταγωνιστικών περιστάσεων.

F6-Kokkino-potami-OPEN
Ο Ιωάννης Παπαζήσης και η Αναστασία Παντούση στη νέα σειρά του Μανούσου Μανουσάκη «Κόκκινο ποτάμι», που ξεκινά στο OPEN
Ας γελάσουμε...

Η κωμωδία συνιστά σταθερά κάθε έντιμου προγράμματος και γι’ αυτό και όλα τα κανάλια επενδύουν στο είδος.

■ Ο ΑΝΤ1 έδωσε το πράσινο φως σε δύο από τις σειρές που κατάφεραν να ξεχωρίσουν την περασμένη σεζόν. Πρόκειται για το «Μην ψαρώνεις» με τον Θοδωρή Αθερίδη και τη Μαρία Λεκάκη και για το «Πέτα τη φριτέζα» με τον Γιάννη Μπέζο και τον Φάνη Μουρατίδη. Μια νέα κωμική σειρά βρίσκεται στα σκαριά, η οποία βασίζεται σε ξένο σενάριο με τίτλο «I wish I were rich», αλλά ακόμη δεν έχει κλείσει το καστ των συντελεστών.

Στις 20 Ιανουαρίου του 2020 επιστρέφει στον ΑΝΤ1 και το «Καφέ της Χαράς» του Χάρη Ρώμα, το οποίο ήδη έχει έτοιμα τα πρώτα επεισόδια σε ό,τι αφορά τη συγγραφή σεναρίου και ετοιμάζονται και τα υπόλοιπα, ενώ ξεκινούν και τα γυρίσματα, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί το καστ.

■ Στον ALPHA θα συνεχίσουν για μία ακόμη σεζόν οι σειρές «Ελα στη θέση μου» και «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», ενώ σίγουρο πλέον θεωρείται μετά από πολλές αναβολές ότι θα βγει η σειρά «Κρατάς μυστικό» σε σκηνοθεσία Αντώνη Αγγελόπουλου και σενάριο Παναγιώτη Χριστόπουλου και Ελενας Σολωμού με τους Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Ταξιάρχη Χάνο, Τραϊάνα Ανανία, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Μελέτη Ηλία, Βίκυ Παπαδοπούλου κ.ά.

■ Στον ΣΚΑΪ η σειρά που ουσιαστικά διαδέχεται το «Κόκκινο δωμάτιο» με την υπογραφή του Αλέξανδρου Ρήγα βαφτίστηκε και θα λέγεται «Room service πλιζ». Στο καστ θα είναι και ο Κώστας Καραφώτης, ενώ παρά τα όσα λέγονται και γράφονται δεν θα δούμε τους ηθοποιούς που πρωταγωνίστησαν όταν η σειρά ήταν στο MEGA. Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ο τίτλος της συνέχειας της «Πολυκατοικίας» που επιμελείται ο Βασίλης Θωμόπουλος, ωστόσο όλη η προετοιμασία προχωρά κανονικά και σίγουρα θα δούμε και πάλι στην οθόνη το δίδυμο Παύλος Χαϊκάλης - Χριστίνα Τσάφου, αλλά και πολλούς γνωστούς ηθοποιούς.

Για το δεύτερο μισό της σεζόν και ανάλογα με την πορεία στον πίνακα τηλεθέασης έχουν προγραμματιστεί και νέες σειρές. Ως τότε όμως έχουμε καιρό...

Φωτογραφία από τα γυρίσματα του «Λόγω Τιμής»: Έτσι χαλαρώνουν οι πρωταγωνιστές

Η Χριστίνα Αλεξανιάν είναι μία από τις πρωταγωνίστριες στη σειρά «Λόγω Τιμής», η οποία επιστρέφει μετά από περίπου 20 χρόνια στην τηλεόραση μέσα από την συχνότητα του ΣΚΑΪ. Οι ηθοποιοί είναι ενθουσιασμένοι για αυτό το ξεχωριστό reunion και συχνά δημοσιεύουν στα social media διάφορα στιγμιότυπα από τα πολύωρα γυρίσματα.

Η Χριστίνα Αλεξανιάν έδειξε, πρόσφατα, πως ξεκουράζονται. Στις backstage φωτογραφίες που δημοσίευσε στα social media, βλέπουμε τους συντελεστές του σήριαλ κουρασμένους, από τις πολλές ώρες γυρισμάτων, να έχουν ξαπλώσει στο πάτωμα έτοιμοι να κοιμηθούν. Στην ανάρτησή της η Χριστίνα Αλεξανιάν έγραψε: «Λόγω τιμής, μας βρήκε η νύχτα και νυχτωθήκαμε».

christinalexanian_66781402_177520723260732_8031692353956969754_n
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2019 20:52

Σχετικά Άρθρα

  • Είναι κακό για την υγεία μας το φαγητό μπροστά στην τηλεόραση; - Η επιστήμη απαντά
    Είναι κακό για την υγεία μας το φαγητό μπροστά στην τηλεόραση; - Η επιστήμη απαντά

    Εντάξει, για τα σουβλάκια, τις πίτσες και τα τσιπς μπροστά στην τηλεόραση, ξέρουμε ότι καλό είναι να αποφεύγονται. Αλλά αν επιλέγαμε ένα υγιεινό γεύμα, π.χ. με λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης δεν θα υπήρχε πρόβλημα, σωστά; Κι όμως, μελέτες δείχνουν ότι η συνήθεια να τρώμε ενώ βλέπουμε τηλεόραση δεν είναι καλή για εμάς, ανεξάρτητα από το τι τρώμε. Ας δούμε το γιατί.

    Οι επιστήμονες γνωρίζουν εδώ και καιρό ότι το ευρύτερο περιβάλλον μας παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατροφή μας και υπάρχει πληθώρα ερευνών που δείχνουν μια σχέση μεταξύ της παρακολούθησης τηλεόρασης και του υψηλότερου κινδύνου παχυσαρκίας, κυρίως λόγω των χαμηλότερων επιπέδων άσκησης που συνεπάγεται μια τέτοια καθιστική συμπεριφορά.

    Αλλά η παρακολούθηση τηλεόρασης μπορεί επίσης να επηρεάζει το πόσο τρώμε. Μία βασική θεωρία πίσω από το γιατί μπορεί να τρώμε περισσότερο ενώ ταυτόχρονα βλέπουμε τηλεόραση, έχει να κάνει με την απόσπαση της προσοχής, λέει στο BBC News η Monique Alblas, επίκουρη καθηγήτρια της επιστήμης της επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ.

    Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι, όταν μας έχει απορροφήσει μια καθηλωτική πλοκή επί της οθόνης, έχουμε λιγότερη προσοχή στραμμένη στο φαγητό, οπότε δεν αντιλαμβανόμαστε τα σήματα του σώματός μας όταν μας λέει ότι έχουμε χορτάσει, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής. Υπάρχουν επίσης έρευνες που δείχνουν ότι δεν θυμόμαστε τι έχουμε φάει όταν καταναλώνουμε φαγητό μπροστά στην τηλεόραση και δυσκολευόμαστε να εκτιμήσουμε με ακρίβεια την ποσότητα που έχουμε φάει, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι τρώμε περισσότερο και μετά την παρακολούθηση τηλεόρασης.

    Γιατί τρώμε περισσότερο

    Η Alblas διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο τρώγοντας όταν βλέπουν ταυτόχρονα τηλεόραση. Χρησιμοποίησε δεδομένα που συλλέχθηκαν από το Ολλανδικό Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών, για τα οποία ζητήθηκε από τους ανθρώπους να κρατούν ημερολόγιο με όλα όσα έκαναν κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας, συμπεριλαμβανομένου του φαγητού και της παρακολούθησης τηλεόρασης, ακόμη και του είδους των τηλεοπτικών προγραμμάτων που παρακολουθούσαν. Παράλληλα, ανέτρεξε σε εργαστηριακές έρευνες που αποδεικνύουν ότι η απόσπαση της προσοχής οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη τροφής.

    «Όλα τα στοιχεία από τις υπάρχουσες έρευνες δείχνουν ότι η απόσπαση της προσοχής παίζει σημαντικό ρόλο όταν τρώμε μπροστά στην τηλεόραση», λέει.

    Ένας άλλος λόγος για τον οποίο μπορεί να τρώμε περισσότερο όταν βλέπουμε τηλεόραση είναι επειδή το φαγητό μπορεί να μην έχει την ίδια γεύση όπως θα είχε αν δίναμε μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό που τρώμε. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορεί να μην παίρνουμε τόση ικανοποίηση από το φαγητό όταν είμαστε αφηρημένοι, λέει η Floor van Meer, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Τροφίμων Wageningen στην Ολλανδία.

    Ως νευροεπιστήμονας, η van Meer έχει διεξάγει πολυάριθμες μελέτες σχετικά με τη δραστηριότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου όταν τρώμε ενώ είμαστε αφηρημένοι. Σε μια από αυτές, στην οποία ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να απομνημονεύσουν είτε έναν μικρό είτε έναν μεγάλο αριθμό ενώ έτρωγαν, εκείνοι που προσπάθησαν να απομνημονεύσουν μεγαλύτερους αριθμούς ανέφεραν ότι το φαγητό τους είχε λιγότερο γλυκιά γεύση.

    Η van Meer μπόρεσε επίσης να δει λιγότερη δραστηριότητα στα μέρη του εγκεφάλου τους που σχετίζονται με την αντίληψη της γεύσης.

    «Αν δεν γεύεστε το φαγητό με τον ίδιο τρόπο, μπορεί να μην είστε τόσο ικανοποιημένοι και είναι πιο πιθανό να τσιμπήσετε νωρίτερα μετά», λέει.

    Σύμφωνα με μία θεωρία, οι άνθρωποι προσπαθούν πάντα να επιτύχουν έναν «ηδονικό στόχο», λέει η van Meer. Αυτό σημαίνει ότι περιμένουμε να πάρουμε μια συγκεκριμένη ποσότητα ευχαρίστησης κατά τη διάρκεια μιας ημέρας ή δραστηριότητας, και αν δεν την πετύχουμε, την αναζητούμε αλλού. Αν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας, μπορεί να φάμε περισσότερο για να το αντισταθμίσουμε.

    Το τι βλέπουμε επηρεάζει το τι τρώμε

    Η συναισθηματική μας κατάσταση παίζει επίσης μεγάλο ρόλο στη διατροφική μας συμπεριφορά και υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι μπορεί να επιλέγουμε λιγότερο «ηδονικά» τρόφιμα από τις σοκολάτες, για παράδειγμα, ή το βουτυρωμένο ποπ κορν, αν παρακολουθούμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους – σε αντίθεση με το τι συμβαίνει αν βλέπουμε κάτι που μας στεναχωρεί.

    Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν δύο επεισόδια της δημοφιλούς αμερικανικής κωμικής σειράς «Τα φιλαράκια» (Friends). Η μία ομάδα παρακολούθησε το ίδιο επεισόδιο δύο φορές και η άλλη ομάδα παρακολούθησε δύο διαφορετικά επεισόδια. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου επεισοδίου, και στις δύο ομάδες προσφέρθηκαν διαφορετικά σνακ.

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που παρακολούθησαν το ίδιο επεισόδιο δύο φορές έφαγαν 211 θερμίδες επιπλέον σε σύγκριση με την ομάδα που παρακολούθησε δύο διαφορετικά επεισόδια. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν λιγότερο αφηρημένοι, λέει ο Dick Stevenson, καθηγητής ψυχολογικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Macquarie στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας.

    Με άλλα λόγια, αν αυτό που παρακολουθούμε είναι αρκετά ελκυστικό, μπορεί να ξεχάσουμε να φάμε το φαγητό που έχουμε μπροστά μας. Όταν όμως η τηλεόραση μας κάνει να νιώθουμε πλήξη, μπορεί να τρώμε περισσότερο.

    Σε μια άλλη μελέτη, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν στην τηλεόραση ή μια βαρετή διάλεξη για την τέχνη ή μια συναρπαστική τηλεοπτική σειρά ή τίποτα απολύτως, και τους προσφέρθηκαν σνακ χαμηλής θερμιδικής αξίας (σταφύλια) και υψηλής (σοκολάτα). Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η βαρετή διάλεξη για την τέχνη ενθάρρυνε τους συμμετέχοντες να τρώνε συνολικά περισσότερο, ενώ η ελκυστική τηλεοπτική σειρά λιγότερο, σε σχέση με την ομάδα ελέγχου που δεν παρακολουθούσε καθόλου τηλεόραση. Με άλλα λόγια, όσο περισσότερο βαριόνταν, τόσο περισσότερο έτρωγαν. Είναι ενδιαφέρον, ωστόσο, ότι η κύρια αλλαγή στην κατανάλωση αφορούσε τον αριθμό των σταφυλιών που έφαγαν, ενώ η ποσότητα της σοκολάτας παρέμεινε σε γενικές γραμμές η ίδια.

    Το πόσο επηρεάζει η τηλεόραση την πρόσληψη τροφής εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του είδους του περιεχομένου που παρακολουθούμε, λέει ο Stevenson. Μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας, αλλά και να μας επηρεάσει με ασυνείδητους τρόπους – όπως για παράδειγμα, αν ένας χαρακτήρας τρώει στην οθόνη, μπορεί να νιώσουμε κι εμείς την ανάγκη να φάμε μαζί του. Ο ρυθμός του προγράμματος μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά· σύμφωνα με μια μελέτη, οι ταινίες δράσης μπορούν να μας ωθήσουν να φάμε περισσότερο από ό,τι η παρακολούθηση ενός τοκ σόου.

    Και φυσικά, ρόλο παίζει και το φαγητό που έχουμε στη διάθεσή μας και το πόσο εύγευστο είναι, καθώς με το πόσο παρορμητικοί είμαστε με το φαγητό. Σε κάθε περίπτωση, αν θέλετε το γεύμα σας να είναι πιο υγιεινό, καλύτερα να μην πιάσετε στα χέρια σας το τηλεκοντρόλ…

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Τι χάνουν όσοι τρώνε αφηρημένοι μπροστά στην τηλεόραση
    Τι χάνουν όσοι τρώνε αφηρημένοι μπροστά στην τηλεόραση

    Η ενσυνείδητη διατροφή αποτελεί πια μονόδρομο, όχι μόνο για να μην αυξηθεί το βάρος, αλλά και για να μην χάσουμε την ίδια τη χαρά της ζωής

    Μια είναι η απόλαυση που μας έχει μείνει ως κατάλοιπο από τις μέρες των lockdowns και της πανδημίας: να απολαμβάνουμε junk food μπροστά από την τηλεόραση, παρακολουθώντας -ίσως και αδιάφορα- μια σειρά ή ταινία. Έχετε αναρωτηθεί, όμως, πόσο πολύ μπορεί να μεταβάλει την αίσθηση της ικανοποίησης, εκτός από το βάρος, αυτή η συνήθεια;

    Σύμφωνα με ερευνητές της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας, όταν τρώμε αφηρημένοι είναι αρκετά πιο εύκολο να καταλήξουμε στο να φάμε τελικά περισσότερο, εκτός των άλλων. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη εξέτασε πώς η διάσπαση της προσοχής επηρεάζει την «ηδονική κατανάλωση», η οποία περιγράφει την αγορά και τη χρήση προϊόντων και τη συμμετοχή σε εμπειρίες που σας κάνουν να αισθάνεστε καλά και όχι επειδή τα χρειάζεστε πραγματικά.

    «Η απόλαυση από μία ή περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες που προσφέρουν πλασματική ευχαρίστηση αποτελεί ένα καθημερινό φαινόμενο. Ωστόσο, οι άνθρωποι συχνά καταναλώνουν περισσότερα ηδονικά αγαθά από όσα θέλουν ή από όσα τους κάνουν καλό», αναφέρει ο επικεφαλής συγγραφέας Δρ Stephen Lee Murphy, PhD, του Πανεπιστημίου του Ghent.

    Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Personality and Social Psychology, οι ερευνητές πραγματοποίησαν ένα πείραμα στο οποίο συμμετείχαν 122 συμμετέχοντες -κυρίως νεαρές γυναίκες ηλικίας 18 έως 24 ετών- οι οποίες ανέφεραν πόσο πολύ περίμεναν να απολαύσουν το γεύμα τους πριν να το καταναλώσουν. Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να καταναλώσουν το μεσημεριανό τους γεύμα σε μία από τις τρεις ακόλουθες συνθήκες: χωρίς απόσπαση της προσοχής, με μέτρια απόσπαση της προσοχής (παρακολούθηση βίντεο) και με υψηλή απόσπαση της προσοχής (παιχνίδι Tetris). Μετά το φαγητό, εκτός από την ποσότητα που κατανάλωσαν, οι συμμετέχοντες ανέφεραν την πραγματική τους απόλαυση, την ικανοποίηση και την επιθυμία τους για περαιτέρω ευχαρίστηση. Δήλωσαν επίσης εάν κατανάλωσαν συμπληρωματικά κάποιο το σνακ αργότερα μέσα στην ημέρα.

    Όπως διαπιστώθηκε, όσοι έτρωγαν ενώ δεν ήταν συγκεντρωμένοι στο γεύμα τους ανέφεραν λιγότερη ικανοποίηση και απόλαυση από αυτό το γεγονός που συνδέθηκε με περισσότερα σνακ μετά το φαγητό και μεγαλύτερη επιθυμία για περαιτέρω ικανοποίηση. Η ερευνητική ομάδα θεωρεί ότι αυτό το φαινόμενο, το οποίο ονομάζουν «ηδονική αντιστάθμιση», ισχύει και για άλλα πράγματα εκτός από το φαγητό. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που παρακολουθούν μια ταινία ή παίζουν ένα παιχνίδι είναι πιο πιθανό να ελέγχουν επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να έχουν ένα βίντεο στο YouTube για να αντισταθμίσουν την έλλειψη απόλαυσης από την αρχική δραστηριότητα.

    Επιπλέον, οι ερευνητές παρακολούθησαν 220 συμμετέχοντες ηλικίας από 18 έως 71 ετών για μια εβδομάδα για να διερευνήσουν παράγοντες εκτός από το φαγητό. Οι συμμετέχοντες, κυρίως γυναίκες, συμπλήρωσαν επτά ερωτηματολόγια την ημέρα σχετικά με τα επίπεδα ηδονικής κατανάλωσης, διάσπασης της προσοχής και ικανοποίησης. Ακριβώς όπως έδειξε το πείραμα με το γεύμα, όταν οι άνθρωποι αποσπούνταν κατά τη διάρκεια του φαγητού, η απόλαυση και η ικανοποίησή τους μειώνονταν, ενώ η ανάγκη τους για περαιτέρω ικανοποίηση αυξανόταν.

    «Η υπερκατανάλωση συχνά προκύπτει λόγω έλλειψης αυτοελέγχου», λέει ο Δρ Murphy. «Ωστόσο, τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η υπερκατανάλωση μπορεί επίσης συχνά να οφείλεται στην απλή ανθρώπινη επιθυμία να επιτευχθεί ένα ορισμένο επίπεδο απόλαυσης από μια δραστηριότητα. Όταν η διάσπαση της προσοχής μπαίνει στη μέση, είναι πιθανό να προσπαθήσουμε να αντισταθμίσουμε καταναλώνοντας περισσότερο» καταλήγει.

    Πηγή: Ygeiamou.gr

  • Η επιστήμη μίλησε: Οι σκύλοι αγαπούν την τηλεόραση – Τι τους αρέσει να βλέπουν
    σε Plus +
    Η επιστήμη μίλησε: Οι σκύλοι αγαπούν την τηλεόραση – Τι τους αρέσει να βλέπουν

    8,6 στους 10 σκύλους απολαμβάνουν να βλέπουν τηλεόραση, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    Ερευνητές από το αμερικανικό πανεπιστήμιο Wisconsin-Madison διαπίστωσαν ότι η πλειοψηφία των σκύλων απολαμβάνουν να βλέπουν τηλεόραση, μια πληροφορία την οποία όποιος έχει σκυλάκι πιθανότατα να γνωρίζει.

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας έρευνας που αφορούσε συνολικά 1.000 ιδιοκτήτες σκύλων, το 86% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι τα κατοικίδιά τους λατρεύουν να βλέπουν τηλεόραση, ενώ κάποιοι αρέσκονται στο να παρακολουθούν ολόκληρες ταινίες.

    Όπως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, οι καθαρόαιμοι σκύλοι και ιδίως τα λαμπραντόρ, βλέπουν περισσότερη τηλεόραση από τα ημίαιμα. Ο μέσος σκύλος έβλεπε τηλεόραση τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, με τη μέση διάρκεια παρακολούθησης να ξεπερνά τα 20 λεπτά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, κάποιοι σκύλοι όχι μόνο παρακολουθούσαν ολόκληρες ταινίες αλλά μάλιστα αντιδρούσαν ενεργά στην πλοκή, καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής.

    Σύμφωνα με τα ευρήματα, σε πολλές περιπτώσεις ένα γνώριμο τραγούδι ή μια γνώριμη φωνή ήταν το έναυσμα που «καλούσε» τους σκύλους προς την τηλεόραση. Επιπλέον, οι σκύλοι φάνηκαν να προτιμούν τα νεότερα μοντέλα τηλεοράσεων, σε σχέση με τα πιο παλιά.

    Τι αρέσει στους σκύλους να βλέπουν στην τηλεόραση

    Εάν αναρωτιέστε ποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα θα επέλεγε ο τετράποδος φίλος σας εάν είχε πρόσβαση στο τηλεκοντρόλ, η απάντηση είναι μάλλον, το Scooby Doo, τη γνωστή σειρά κινουμένων σχεδίων με τον ομώνυμο σκυλίσιο πρωταγωνιστή που λύνει μυστήρια με την παρέα του!

    Αναλυτικότερα, τι είδους εκπομπές άρεσαν στους σκύλους που συμμετείχαν στην έρευνα, όπως αναφέρει η Daily Mail:

    • Ταινίες και σειρές με σκύλους (93%)
    • Εκπομπές με αυτοκίνητα (82%)
    • Εκπομπές κινουμένων σχεδίων (76%)
    • Ντοκιμαντέρ σχετικά με την φύση (65%)
    • Προγράμματα που δείχνουν σκύλους να κάνουν αθλήματα (63%)
    • Προγράμματα με άλογα (53%)
    • Ποδόσφαιρο (50%)
    • Τένις (32%)
    • Βιντεοπαιχνίδια (18%)
    Πηγή: iEidiseis.gr - Φωτογραφία από yousafbhutta από το Pixabay
  • Έρχονται τριάντα σίριαλ στη νέα τηλεοπτική σεζόν
    Έρχονται τριάντα σίριαλ στη νέα τηλεοπτική σεζόν

    Σημαιοφόρος στις νέες παραγωγές είναι η ΕΡΤ, που βάζει στοίχημα να συνδυάσει την ποιότητα με την τηλεθέαση, ενώ δυναμικά συνεχίζει το MEGA και ακολουθούν ΑLPHA και ΣΚΑΪ

    Δεν κάνει κύκλους μόνο η ζωή, κάνει και η τηλεόραση. Και μάλιστα με συχνότητα πενταετίας οι τάσεις εναλλάσσονται, ο πρωταθλητισμός αφορά πότε τους μεν και πότε τους δε. Φάνηκε ήδη από φέτος πως τα σίριαλ, αν όχι όλα, τα περισσότερα, έκοψαν το νήμα σε πολλές διαδρομές στις οποίες κλήθηκαν να αναμετρηθούν με αντιπάλους είτε με ισχυρή παράδοση είτε με προοπτική να σαρώσουν.

    Το κοινό επέλεξε την ιστορία, την αφήγηση, τους ηθοποιούς και γύρισε την πλάτη σε ριάλιτι, σόου, εναλλακτική ψυχαγωγία. Είτε αυτό αφορά το σύνολο του κοινού, είτε το περίφημο δυναμικό κοινό. Η ΕΡΤ και τα ιδιωτικά κανάλια ήδη κατέστρωσαν σχέδια για την επόμενη σεζόν, τα γυρίσματα προχωρούν δυναμικά και με πρόχειρους υπολογισμούς περισσότερες από 30 σειρές θα προβληθούν τη νέα τηλεοπτική σεζόν.

    Η ΕΡΤ

    Εχει βάλει τον πήχη ψηλά, έχει δημιουργήσει μια γερή βάση αργά αλλά σταθερά και πλέον τους επόμενους μήνες ελπίζει να κατακτήσει εξίσου καλές εντυπώσεις, αλλά πολύ καλύτερες τηλεθεάσεις, με σειρές που, αισθητικά τουλάχιστον, γεννούν προσδοκίες. Οι σειρές θα είναι πολλές, μεταξύ αυτών μια πολυσυζητημένη με τίτλο «Μια νύχτα του Αυγούστου». Τη σειρά, δηλαδή, που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα της βραβευμένης συγγραφέως Βικτόρια Χίσλοπ, η οποία έτσι συνεχίζει την πολύ επιτυχημένη συνεργασία της με τη δημόσια τηλεόραση, που άρχισε τη φετινή σεζόν με το «Καρτ Ποστάλ». Η νέα δραματική σειρά διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’50 και έχει στο επίκεντρό της τη δολοφονία μιας γυναίκας από τον σύζυγό της, όταν ο τελευταίος μαθαίνει ότι εκείνη είχε εραστή τον καλύτερό του φίλο.

    f3
    «Μια νύχτα του Αυγούστου» / ΕΡΤ. Μετά την επιτυχία του «Καρτ Ποστάλ» (φωτογραφία) η Βικτόρια Χίσλοπ συνεχίζει 
τη συνεργασία της µε τη δηµόσια τηλεόραση µε τη νέα σειρά που διαδραµατίζεται 
τη δεκαετία του ’50 και έχει στο επίκεντρό της τη δολοφονία µιας γυναίκας από τον σύζυγό της
    Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
  • Ο κλέφτης με το λεωφορείο: Άρπαξε τέσσερις τηλεοράσεις και τις μετέφερε με το αστικό
    Ο κλέφτης με το λεωφορείο: Άρπαξε τέσσερις τηλεοράσεις και τις μετέφερε με το αστικό

    Ένα λεωφορείο επέλεξε ως όχημα διαφυγής και μεταφοράς των κλοπιμαίων ένας 36χρονος στη Θεσσαλονίκη. Τι βρήκαν στην κατοχή του.

    Ένα απίστευτο περιστατικό κλοπής σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου ένας 36χρονος πιάστηκε στα «πράσα» να μεταφέρει τηλεοράσεις με το… λεωφορείο, τις οποίες είχε αρπάξει λίγο νωρίτερα.

    Ο λόγος για έναν 36χρονο αλλοδαπό στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος βρέθηκε να μεταφέρει με το λεωφορείο τέσσερις τηλεοράσεις μαζί με τις βάσεις τοιχίου και δύο τηλεχειριστήρια.

    Τα αντικείμενα αυτά τα είχε κλέψει την ίδια ημέρα από εμπορικό κατάστημα στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπως γνωστοποίησε η ΕΛ.ΑΣ.

    «Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης με γνώμονα την προληπτική αστυνόμευση και απώτερο σκοπό την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας και ευνομίας, υλοποιεί ένα ευρύ πλέγμα αστυνομικών δράσεων, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη διενέργεια εντατικών πεζών και εποχούμενων περιπολιών», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο σχετικό δελτίο Τύπου των αρχών.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Τηλεοπτικά ρεβεγιόν που έγραψαν ιστορία - Άλκης Στέας, η Αλίκη έγκυος και το φλουρί στη Μιμή Ντενίση
    Τηλεοπτικά ρεβεγιόν που έγραψαν ιστορία - Άλκης Στέας, η Αλίκη έγκυος και το φλουρί στη Μιμή Ντενίση

    «Λέγαμε...του χρόνου ελεύθεροι...» ακούγεται να λέει ο Αλέκος Αλεξανδράκης την Πρωτοχρονιά του 1975 και η φράση σήμερα μοιάζει ανατριχιαστικά επίκαιρη, για τελείως άλλους λόγους! Πυροτεχνήματα, φώτα, αντίστροφη μέτρηση με... λίγους και καλούς. Αναμνήσεις από τηλεοπτικά ρεβεγιόν περασμένων δεκαετιών, που όσο μακριά κι αν φαντάζουν έγραψαν τη δική τους ιστορία, «χώρεσαν» σε ένα βίντεο της εκπομπής «Στούντιο 4».

    Το 1968 παραμονή Πρωτοχρονιάς ο Άλκης Στέας στην πρώτη απευθείας σύνδεση στην ελληνική τηλεόραση συνάντησε την σταρ της Ελλάδας Αλίκη Βουγιουκλάκη, στον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης της, μαζί με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο σαλόνι του σπιτιού τους.

    Την Πρωτοχρονιά του 1975 τη γιόρτασε η Ελλάδα ξεχωριστά όπως της άρμοζε αφού ήταν η πρώτη ύστερα από επτά χρόνια Χούντας. Οικοδεσπότες στην εκπομπή «Οι ρεπόρτερς» – παρουσίαζαν ο Νάσος Αθανασίου και ο Χρήστος Οικονόμου – η Νόνικα Γαληνέα και ο Αλέκος Αλεξανδράκης. «Λέγαμε "του χρόνου ελεύθεροι επτά χρόνια". Είναι συγκλονιστικό γιατί είμαστε ελεύθεροι» ακούγεται να λέει ο σπουδαίος ηθοποιός.

    Εποχή άφησε και η παραμονή Πρωτοχρονιάς πριν ανατείλει το 1987 στο «Καλλιτεχνικό Καφενείο» με τον Κώστα Φέρρη, Μίμη Πλέσσα και Βασίλη Τσιβιλίκα.

    Οι ευχές του Λάκη Λαζόπουλου, τα τραγούδια του Στράτου Διονυσίου με τον γιο του, Άγγελο και το φλουρί που έπεσε στη Μιμή Ντενίση και την Όλια Λαζαρίδου ήταν στα highlights της βραδιάς.

    Αξέχαστα τηλεοπτικά ρεβεγιόν με μεγάλους αστέρες: Βουγιουκλάκη και Μπονάτσος το 1996

    Αν και τις πρώτες χρονιές της ιδιωτικής τηλεόρασης τα κανάλια προτιμούσα να αλλάζουν χρόνο με μεγάλα εορταστικά επεισόδια των επιτυχημένων σειρών τους, όπως το 1990 με τις «Τρεις χάριτες» και το 1992 με τους «Απαράδεκτους» αυτό έμελλε να αλλάξει. Λαμπερά shows με γνωστούς διάσημους καλεσμένους, πολύ τραγούδι και χορό μας κρατούσαν συντροφιά μέχρι την αλλαγή του έτους. Το 1994 ο ΑΝΤ1 με οικοδεσπότες τον Δάνη Κατρανίδη ανοίγει τα πλατό του στον Σάκη Ρουβά και στο «Έλα μου, είναι ακίνδυνη η τρέλα μου».

    Την ίδια χρονιά το αντίπαλο το Mega είχε καλεσμένους τον Ανδρέα Μικρούτσικο και την Ευρυδίκη να τραγουδούν «Τρελαίνομαι» και «Ένας ζηλιάρης ουρανός». Το κανάλι καλωσόρισε το 1996 με «Άλλα κόλπα» και τον αξέχαστο Βλάσση Μπονάτσο με την Αλίκη Βουγιουκλάκη λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή.

    Το 1997 η Ρούλα Κορομηλά ανοίγει το πλατό της και φέρνει τον 25χρονο Σάκη Ρουβά ξεσηκώνοντας τα πλήθη. 1998 ο χρόνος αλλάζει με την Άννα Βίσση, την Έφη Σαρρή, την Ευρυδίκη και τον Τριαντάφυλλο να μας κρατούν συντροφιά από το κέντρο της Αθήνας: «Αισθάνομαι πολύ τυχερή που ανοίγω το 1998 εύχομαι να φέρω άλλη τόση τύχη σε όλους σας» είπε η Άννα Βίσση ερμηνεύοντας αργότερα το «Τραύμα».

    Το 1999 συνέβη ακόμη μία cult στιγμή της ελληνικής τηλεόρασης. Η Ρούλα Κορομηλά με τη βοήθεια του Ηλία Ψινάκη φορούν ... φούστα στο Σάκη Ρουβά και η «Καρδιά μου χτυπά μόνο για σένα».

    Το 2000, χρονιά ορόσημο, η Ακρόπολη φωτίζεται από άκρη σε άκρη και ο Διονύσης Σαββόπουλος υποδέχεται τη νέα χιλιετία από το κέντρο της Αθήνας. Πρωτοχρονιά έκαναν και τα ριάλιτι! Το 2001 αλλάξαμε χρόνο με τον νικητή του «Big Brother», ενώ ο ANT1 υποδέχθηκε το 2006 την Καλομοίρα και την ομάδα του «Fame Story».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Μουτσινάς, Καπουτζίδης, Ηλιάκη και Καγιά: Οι τηλεοπτικές κόντρες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον το 2021
    Μουτσινάς, Καπουτζίδης, Ηλιάκη και Καγιά: Οι τηλεοπτικές κόντρες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον το 2021

    Νέες διαμάχες και συμφιλιώσεις έφερε το 2021 στο τηλεοπτικό τοπίο. Κάτι ο κοινωνικός διάλογος που έφερε θέματα πολιτικής ορθότητας στην επιφάνεια, κάτι ο τηλεοπτικός ανταγωνισμός για μία θέση στον ήλιο, τα πνεύματα οξύνθηκαν και πρόσωπα πρώτης γραμμής βρέθηκαν σε θέση αντιπαράθεσης.

    Τα ηνία σε όλες τις τηλεοπτικές κόντρες, σύμφωνα με τη Ναταλία Ανδρικοπούλου στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι», κρατά αυτή με τον Γιώργο Τσαλίκη και το ζεύγος Γρηγόρη Γκουντάρα και Ναταλί Κάκκαβα. Έχοντας υπογράψει συμβόλαιο με τον ΣΚΑΪ και ενώ κυκλοφορούσαν φήμες για νέες μνηστήρες, ο τραγουδιστής έσπευσε ν' ανακοινώσει μπροστά στις κάμερες πως θα είναι ο νέος παρουσιαστής του Big Brother. Κάτι που το κανάλι διέψευσε.

    Μερικές εβδομάδες αργότερα, το κανάλι του Φαλήρου ανακοίνωσε επίσημα ό,τι ο Γρηγόρης Γκουντάρας και Ναταλί Κάκκαβα αναλαμβάνουν το Big Brother. Ο Γιώργος Τσαλίκης έκανε αιχμηρή ανάρτηση, χαρακτηρίζοντας τους δύο παρουσιαστές «ευσυγκίνητο ζευγάρι». Ήρθε μετά η εμφάνιση του Γκουντάρα και της Κάκκαβα στο «Πρωινό» που έριξε κι άλλο λάδι στη φωτιά. «Επειδή έχω ακούσει πολλές ηλιθιότητες το τελευταίο διάστημα, είμαι σε αυτή τη δουλειά 30 χρόνια και όχι απλά δεν έχω φάει τη θέση κανενός ποτέ και δεν θα το έκανα γιατί δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου, αλλά όπου μου δόθηκε η ευκαιρία να βοηθήσω έχω βοηθήσει και έχω πάρει παιδιά στη δουλειά με χαρά κι όχι μόνο σε αυτή τη δουλειά. Γιατί δεν τον φωνάζεις να σου πει τα ψυχολογικά του; Δεν ξέρω».

    Και πρόσθεσε η Ναταλί Κάκκαβα: «Ξέρετε τι κάνετε τώρα; Έχετε καλέσει δύο ανθρώπους που έχετε όλο τον χρόνο να μάθετε πράγματα για εκείνους και αναλωνόμαστε συνεχώς για έναν άνθρωπο που εμείς ούτε τον ξέρουμε ούτε θέλουμε να τον μάθουμε παραπάνω».

    Με βίντεο στο Instagram, ο Γιώργος Τσαλίκης ξέσπασε κατά των δύο παρουσιαστών του ΣΚΑΪ. «Δεν έχω τι να πω πραγματικά ντροπή σας. Λυπάμαι τόσο πολύ που λέτε πράγματα τόσο κατάπτυστα και μηνύσιμα, δεν πρόκειται να ασχοληθώ. Λυπάμαι πάρα πολύ αλλά δεν θα φοβόμαστε να μιλήσουμε, θα λέμε την αλήθεια μας και εσείς ας μας βγάζετε τρελούς, γιατί έτσι σας συμφέρει. Λυπάμαι δεν είμαστε τρελοί, είμαστε αληθινοί».

    Γιώργος Καπουτζίδης: Τα «καρφιά» και οι έμμεσες απαντήσεις

    Μία κόντρα που έμεινε, ωστόσο, χωρίς απάντηση εκδηλώθηκε ανάμεσα στον Γιώργο Καπουτζίδη και τον Νίκο Μουτσινά. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο popaganda.gr, ο δημοφιλής σεναριογράφος έκανε έμμεση αναφορά στον Νίκο Μουτσινά, λέγοντας πως: «Υπάρχει άνθρωπος που έχει κάνει καριέρα στην τηλεόραση με το να δείχνει παρουσιαστές από τοπικά κανάλια για να τους κοροϊδέψει για το πώς έχουν ντυθεί και ξεκαρδίζεται παρέα με το κοινό του. Αυτή η εικόνα για μένα είναι άγρια, αποτρόπαια και σχεδόν κανιβαλιστική».

    Ο παρουσιαστής του ΣΚΑΪ απέφυγε ν' απαντήσει, ενώ μετά τον θόρυβο που προκάλεσε η δήλωσή του, ο Γιώργος Καπουτζίδης επανήλθε με νέα ανάρτηση στο προσωπικό του προφίλ στο Instagram, γράφοντας πως «Ας αποφασίσουμε να το κάνουμε όλοι μαζί αυτό. Και οι δρόμοι θα γεμίσουν με πιο ελεύθερους και πιο χαρούμενους ανθρώπους. Όπως δεν επιτρέπεται στον Ξιαρχο να κάνει πλάκα με το ρούχο του άλλου, να μην επιτρέπεται ούτε στον Καπουτζιδη, ούτε στο Μουτσινά ούτε σε κανέναν μας. Αυτό λέω».

    Στην εκπομπή «Studio 4» που βρέθηκε καλεσμένος, ο ηθοποιός και σεναριογράφος έδωσε την καταλυτική απάντηση. «Δεν έχω προσωπικό με κανένα, δεν μου έχει κάνει απολύτως τίποτα αυτός ο άνθρωπος. Θα ήταν ψέμα να πω κάτι τέτοιο. Το ότι μπορεί να στενοχώρησε κάποιον δικό μου, μπορεί να έγινε, αλλά μετά τα βρήκανε, τα έλυσαν και είναι πλέον αγαπημένοι».

    Ζήνα Κουτσελίνη: «Περιμένω μία συγγνώμη»

    Σε μία παλιά πληγή που κρατά περίπου οκτώ χρόνια, επέστρεψε η Ζήνα Κουτσελίνη, μέσα σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Αννίτα Πάνια στο OPEN. Η παρουσιάστρια του Star αναφέρθηκε στην επεισοδιακή συνεργασία της με την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, ενώ τις απέδωσε ευθύνες για την απόλυσή της από τον Alpha, δύο βδομάδες μετά τον θάνατο του αδελφού της. «Αφού με απέλυσαν, δεν μπήκαν στον κόπο να μου δώσουν την αποζημίωση. Έχω όλα τα στοιχεία στα χέρια μου. Όταν μετά από 25 χρόνια καριέρας και φτιάχνοντας παρουσιάστριες και προγράμματα, σε απολύουν δύο εβδομάδες μετά από τον θάνατο του αδερφού σου… Γύρισα από την κηδεία και κάναμε πρεμιέρα. Ήθελαν το πρόγραμμα, που είχαμε εκείνη την στιγμή, να γίνει με τη μία Ελένη Μενεγάκη. Ε δεν μπορείς να γίνεις με την μία, θέλει πολλή δουλειά» δήλωσε.

    Η αρκετά προσωπική αναφορά της Ζήνας Κουτσελίνη, ωστόσο, έμεινε αναπάντητη μέχρι τώρα από την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, που απέφυγε οποιαδήποτε τοποθέτηση στο θέμα. «Δεν είμαι θυμωμένη, είμαι ειλικρινής με εμένα. Της έκανα σεμινάρια και 3 και 4 και 5 ώρες πώς να στηθεί στην κάμερα. Αν δεν με έδιωξε εκείνη, γιατί τόσα χρόνια δεν με πήρε ένα τηλέφωνο; Αγάπη έχω για την Κωνσταντίνα. Δεν έχω κακές αναμνήσεις, ξέρεις τι έχω; Αγάπη, αυτό θα κρατήσεις από μένα γι' αυτό το πλάσμα».

    Καγιά VS Παπαγεωργίου

    Μία αναζωπύρωση σημειώθηκε μέσα στο 2021 στο μέτωπο μεταξύ Βίκυς Καγιά και Ηλιάνας Παπαγεωργίου, σχεδόν δύο χρόνια μετά το τέλος της συνεργασίας τους από το GNTM. Σχολιάζοντας τις αλλαγές στο ριάλιτι μοντέλων, η Ηλιάνα Παπαγεωργίου είπε πως από το ριάλιτι μόδας δεν λείπει κανένας από το παρελθόν, υπονοώντας -ίσως- και τη Βίκυ Καγιά.

    Αργότερα, με συνέντευξη που έδωσε στον Γρηγόρη Αρναούτογλου, το μελαχρινό μοντέλο έδωσε νέες απαντήσεις για τις σχέσεις της με τη Βίκυ Καγιά. «Ποτέ δεν είπα ότι δεν συμπαθώ κάποιον. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα. Ζούμε σε μία μικρή χώρα και δουλεύουμε σε έναν μικρό χώρο. Γιατί με ρωτάτε; Αφού ξέρετε ποια είναι η αλήθεια. Κλείνω ένα θέμα που δεν δημιούργησα και ποτέ δεν με αφορούσε. Επί επαγγελματικού με πλήγωσε το θέμα του GNTM επί προσωπικού δεν κρατάω κακίες μπαίνω στη θέση του άλλου γιατί μπορεί να φερθούμε με τρόπο που δεν θα έπρεπε. Άντεχα και περισσότερο στο GNTM, είμαι επαγγελματίας, και κάνω τη δουλειά μου 100%. Είμαι ένα κορίτσι που μου δόθηκε μία ευκαιρία και την άρπαξα από τα μαλλιά. Όταν με ενοχλεί κάποιος, θέλω να το λέω στον ίδιο. Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία, δεν είχα ποτέ το περιθώριο γενικά».

    Με αφορμή τις δηλώσεις της Ηλιάνας Παπαγεωργίου, η Βίκυ Καγιά κλήθηκε ν' απαντήσει και να δώσει τη δική της εκδοχή. «Ποιοι είναι οι όλοι που ξέρουν την αλήθεια; Είναι κουραστικό γιατί προσπαθώ να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Ρωτήστε την ίδια. Δεν τσακωθήκαμε ποτέ, δεν ανταλλάξαμε κακή κουβέντα, δεν υπήρξε ποτέ άσχημο κλίμα, δεν ξέρω τι να σας πω ειλικρινά. Πληγώθηκε ποιος; Από μένα; Δεν είχα ποτέ κάποια τέτοια εντύπωση ότι την πείραξε κάτι γιατί είχαμε μια συνεργασία άρτια δύο χρόνια. Με πήρε ποτέ τηλέφωνο και δεν της το σήκωσα; Όποτε θέλει ας πάρει, εννοείται. Προσπάθησε ποτέ να μου μιλήσει και δεν της σήκωσα το τηλέφωνο; Μου φαίνεται περίεργο το "δεν είχε το περιθώριο να μου μιλήσει". Ήμασταν δίπλα δίπλα δύο χρόνια. Ποιο περιθώριο χρειάζεται για να μιλήσει κάποιος σε κάποιον; Δεν καταλαβαίνω γιατί μιλάγαμε για όλα τα άλλα, κάναμε την πλάκα του αιώνα, ήμασταν στα ταξίδια μέρες ολόκληρες μαζί και δεν μπορούσαμε να μιλήσουμε για ποιο λόγο; Αυτό πρέπει να σας το απαντήσει μόνο η ίδια». Με καθυστέρηση σχεδόν δύο χρόνων, οι δύο γυναίκες έκαναν ανακωχή.

    Φιλία δίχως πείσματα δεν έχει νοστιμάδα

    Μία κόντρα που θυμίζει περισσότερο πείσματα μεταξύ φίλων ξεδιπλώθηκε από την αρχή της σεζόν ανάμεσα στον Νίκο Μουτσινά και τη Μαρία Ηλιάκη. Τελικά γιατί δεν πάει στην εκπομπή «Καλό Μεσημεράκι», αφού έχει δεχτεί πρόσκληση; Όλα ξεκίνησαν όταν η Ηλιάκη άφησε να εννοηθεί ότι δεν βλέπει την εκπομπή του ΣΚΑΪ, καθώς εκείνη την ώρα θηλάζει, ενώ η απάντηση του Νίκου ήταν άμεση: «Μου έχει λείψει η Μαρία, αλλά δεν έρχεται».

    Από τη μεριά της, η παρουσιάστρια αποκάλυψε κι άλλες παραμέτρους της μεταξύ τους σχέση στον αέρα του «Τι λες Τώρα». «Την ώρα που θηλάζω, επειδή είναι μία πολύ προσωπική διαδικασία και θέλω να είμαι σε επαφή με το μωρό, δεν ανοίγω την τηλεόραση. Επίσης, δε θέλω να μεγαλώσει το μωρό με τη φωνή του Μουτσινά. Παλιά, όταν μιλούσαμε μου είχε πει ότι εκείνος θα μου βάφτιζε το μωρό. Να έρθει εκείνος στο σπίτι, να πάρει πολλά ακριβά δώρα για το μωρό, να έρθει να ευχηθεί που δεν έχει στείλει ένα μήνυμα το γαϊδούρι να μου πει “να σου ζήσει το μωρό”». Ο Νίκος Μουτσινάς συνέχισε με χιούμορ από τον αέρα της εκπομπής του. «Λυπάμαι ειλικρινά για κάποιες γνωριμίες στον χώρο. Συγγνώμη ρε παιδιά, δεν είπα να της ζήσει στην εκπομπή;»

    Καλεσμένη στην εκπομπή της Μελέτη, η Μαρία Ηλιάκη ξεκαθάρισε πως η επικοινωνία της με τον Μουτσινά δεν έχει αποκατασταθεί. «Ο Νίκος δεν μου έστειλε ούτε μήνυμα ούτε δώρο, παρέμεινε η επικοινωνία μέσω τηλεόρασης, δεν είχαμε κάτι άλλο. Δεν θέλω να τον πάρω τηλέφωνο. Γιατί να τον πάρω; Αυτός πρέπει να πάρει. Με καλεί στην εκπομπή, αλλά δεν θέλω να πάω. Κάποια στιγμή θα πάω, αλλά τώρα δεν θέλω. Είναι περίεργο να βρεθούμε σε έναν τηλεοπτικό αέρα μετά από τόσα χρόνια που έχουμε να μιλήσουμε. Κάποια στιγμή θα βρεθούμε από κοντά οι δυο μας, θα τα πούμε και μετά θα πάω» και ο παρουσιαστής απάντησε στην Αννίτα Πάνια: «Δεν έχω μανούρα με την Μαρία Ηλιάκη. Με τη Μαρία όντως δεν έχω μιλήσει πολύ καιρό, όπως είπε. Δεν έστειλα δώρο για το παιδί της και μπορεί να θεωρηθεί γαϊδουριά σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έχει συμβεί κάτι. Την έχουν καλέσει στην εκπομπή, την έχουν πάρει για να βγει σε τηλεφωνική έστω ή καλεσμένη όλα αυτά τα χρόνια και δεν έρχεται. Δεν είχε παιδί, όταν την καλέσαμε, τώρα έχει παιδί. Δεν καταλαβαίνω τι έχει γίνει. Πρέπει να την πάρω τηλέφωνο, είναι "γκομενικό" αυτό που έχει γίνει τώρα».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Άνοια: Η συνήθεια που μας κάνει να «χάνουμε» το μυαλό μας
    Άνοια: Η συνήθεια που μας κάνει να «χάνουμε» το μυαλό μας

    Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι αν θέλουμε να έχουμε έναν υγιή εγκέφαλο μέχρι τα βαθιά γεράματα, θα πρέπει να ελαττώσουμε τον χρόνο που περνάμε μπροστά από την τηλεόραση

    Όλοι είδαμε λίγο τηλεόραση παραπάνω την περίοδο της πανδημίας είτε μέσω κάποια διάσημης πλατφόρμας είτε απλά μέσω της συμβατικής τηλεόρασης. Αυτή όμως η τόσο απλή συνήθεια φαίνεται πως μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους ανθρώπους στη μέση ηλικία, καθώς οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ακόμα και ένας μέτριος χρόνος παρακολούθησης αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας. Μάλιστα τονίζουν τη σημασία των πρακτικών εκείνων που προάγουν την υγεία του εγκεφάλου για τους ενήλικες ηλικίας 45-64 ετών.

    «Τα ευρήματά μας αποδεικνύουν ότι ο χρόνος που παρακολουθούμε τηλεόραση, είναι ένας τύπος αδρανούς συμπεριφοράς και μπορεί να σχετίζεται με τη γνωστική εξασθένιση και τους δείκτες απεικόνισης της υγείας του εγκεφάλου» σημειώνει η επικεφαλής της έρευνας Priya Palta επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικών Επιστημών και Επιδημιολογίας στο Columbia University, Vagelos College of Physicians and Surgeons στη Νέα Υόρκη.

    Η έρευνα εξέτασε περίπου 1.600 ενήλικες με διάμεση ηλικία τα 76 έτη που πραγματοποίησαν διάφορες κλινικές επισκέψεις. Στην πρώτη και την τρίτη επίσκεψη, όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι δεν παρακολούθουσαν συχνά τηλεόραση και στην πέμπτη επίσκεψη τους υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου. Χρησιμοποιώντας αυτές ως εναρκτήριο σημείο για την έρευνα, οι ερευνητές εξέτασαν διάφορους δομικούς δείκτες εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένου της «γκρίζας ύλης» του εγκέφαλου κάθε συμμετέχοντος. Η γκρίζα ύλη είναι ο σκοτεινότερος ιστός του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού που εμπλέκεται στον έλεγχο των μυών και παίζει σημαντικό ρόλο στη μνήμη, την προσοχή, την αντίληψη, τη σκέψη, τη γλώσσα και τη συνείδηση. Όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος της τόσο καλύτερες είναι και οι γνωστικές δεξιότητες του ατόμου.

    Η Δρ Palta και η ομάδα της διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που παρακολουθούσαν συχνά τηλεόραση είχαν μικρότερο όγκο της «γκρίζας ύλης» περισσότερο από μια δεκαετία αργότερα στη ζωή τους, γεγονός που υποδηλώνει την αλλοίωση του εγκεφάλου. Μάλιστα, η σωματική άσκηση των συμμετεχόντων και η ρουτίνα γυμναστικής τους δεν άλλαξαν τους συσχετισμούς μεταξύ του χρόνου προβολής κατά τη διάρκεια της μέσης ηλικίας με τη δομή του εγκεφάλου και τις μετρήσεις της «γκρίζας ύλης». Επιπλέον, η συσχέτιση του χρόνου παρακολούθησης με την «γκρίζα ύλη» ήταν μεγαλύτερη για όσους παρακολουθούσαν συστηματικά τηλεόραση.

    Ως μέρος μιας άλλης έρευνας, οι μελετητές παρακολούθησαν ακόμα 10,700 ενήλικες από τις Ηνωμένες Πολιτείες με μέση ηλικία τα 59 έτη. Οι συμμετέχοντες κατέγραψαν τις συνήθειες τους όσον αφορά την τηλεόραση για ορισμένα χρόνια μετρώντας τη συχνότητα αλλά και την επαναληψιμότητα της τηλεοπτικής παρακολούθησης. Τα δεδομένα καταγράφονταν σε βάθος 15 χρόνων και οι ενήλικες χρειάστηκε να συναντήσουν 4 φορές τους ερευνητές μέσα σε αυτό το διάστημα, με την τελευταία συνεδρία να τους βρίσκει να λύνουν γλωσσικά, γνωστικά, λειτουργικά ή τεστ μνήμης αλλά και τεστ ταχύτητας.

    Αυτό που ανακάλυψαν οι ερευνητές σε αυτή την περίπτωση είναι πως σε σύγκριση με όσους δεν παρακολουθούσαν συχνά τηλεόραση, οι σχεδόν καθημερινοί τηλεθεατές είχαν εώς και 6,9 μεγαλύτερες πιθανότητες να δουν τις γνωστικές τους λειτουργίες να φθίνουν μέσα σε 15 χρόνια, υποδηλώνοντας χειρότερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ κατά τη διάρκεια της μελέτης.

    Πηγή: ygeiamou.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ