Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες ημέρες, η πασίγνωστη εταιρία παιχνιδιών, Mattel, τίμησε τα 96α γενέθλια της βασίλισσας Ελισάβετ καθώς και τα 70ά της χρόνια στον θρόνο, με τη δημιουργία μιας κούκλας, η οποία λέγεται «Barbie Signature Queen Elizabeth II Platinum Jubilee Doll» και αποτελεί μέρος της σειράς Barbie αφιερωμένες σε σπουδαίες γυναίκες που επηρέασαν τον κόσμο.
Η κούκλα φορά ένα ιβουάρ φόρεμα από την iconic βασιλική γκαρνταρόμπα. Το outfit περιλαμβάνει την τιάρα -με πρότυπο την fringe tiara της βασίλισσας Μαίρη, που φορούσε η μονάρχης την ημέρα του γάμου της και η μπλε κορδέλα είναι διακοσμημένη με τα παράσημα και τις καρφίτσες της.
Πόσο και πού πωλείται η συλλεκτική κούκλα
Η κούκλα Barbie της Βασίλισσας Ελισάβετ θα πωληθεί στα 75 δολάρια. Η περιορισμένη έκδοση Queen Elizabeth Barbie θα συσκευαστεί σε ένα κουτί εμπνευσμένο από το βασιλικό δωμάτιο του Παλατιού του Μπάκιγχαμ.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κούκλα μπορεί να αγοραστεί για 75 δολάρια σε Walmart, Target και Mattel. Στο Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι διαθέσιμη ενόψει των επίσημων εορτασμών του Platinum Jubilee στις αρχές Ιουνίου σε Harrods, Hamleys, Selfridges και John Lewis.
Η σειρά Barbie -αφιερωμα σε σπουδαίες γυναίκες που επηρέασαν τον κόσμο, έκανε το ντεμπούτο της πέρυσι με την πρώτη κούκλα να τιμά τη θρυλική ηθοποιό Lucille Ball, της οποίας η κωμική ιδιοφυΐα και η αξιοσημείωτη επιχειρηματική οξυδέρκεια επισφράγισαν την ιδιότητά της ως πρωτοπόρο για γυναίκες που διέπρεψαν στη βιομηχανία του θεάματος.
Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 25 Απριλίου 2022 20:32
Ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον προκάλεσε αντιδράσεις καθώς έσπασε το βασιλικό πρωτόκολλο, αναφέροντας στα επερχόμενα απομνημονεύματά του ότι η βασίλισσα Ελισάβετ Β' έπασχε από καρκίνο των οστών πριν από το θάνατό της.
Στο βιβλίο, το οποίο κυκλοφορεί στις 10 Οκτωβρίου και τμήματά του προδημοσιεύονται αυτή την εβδομάδα στην εφημερίδα Daily Mail – στην οποία ο Τζόνσον είναι αρθρογράφος – αναφέρθηκε στις τελευταίες ημέρες της βασίλισσας στο Κάστρο Μπαλμόραλ της Σκωτίας.
Ο Τζόνσον παραιτήθηκε επισήμως μόλις δύο ημέρες πριν από τον θάνατο της Ελισάβετ Β' τον Σεπτέμβριο του 2022 και στα χρόνια που ακολούθησαν υπήρξαν έντονες εικασίες για το πώς ακριβώς εκείνη απεβίωσε.
«Ήξερα εδώ και ένα χρόνο ή περισσότερο ότι είχε μια μορφή καρκίνου των οστών και οι γιατροί της ανησυχούσαν ότι ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να εισέλθει σε απότομη πτώση», έγραψε στο απόσπασμα.
Η μαρτυρία του Τζόνσον είναι η πρώτη δημόσια ένδειξη από πρώην υψηλόβαθμο κυβερνητικό αξιωματούχο για το ποια μπορεί να ήταν η αιτία θανάτου της βασίλισσας. Στο πιστοποιητικό θανάτου της, ως αιτία αναφέρεται η λέξη «γήρας».
Η τελευταία ακρόαση
Ο Τζόνσον δεν είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που ανατρέχει στη ζωή του, τη θητεία του και τις αλληλεπιδράσεις του με την εκλιπούσα βασίλισσα σε μια αυτοβιογραφία. Οι Βρετανοί πρώην ηγέτες Τόνι Μπλερ, Γκόρντον Μπράουν και Ντέιβιντ Κάμερον το έκαναν, αλλά μόνο σε γενικές γραμμές και χωρίς το ίδιο επίπεδο ζωντανών λεπτομερειών όπως ο Τζόνσον.
Τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ έχουν την πολιτική να μην σχολιάζουν βιβλία που κυκλοφορούν για τη βασιλική οικογένεια και ως εκ τούτου δεν έχουν επιβεβαιώσει, ούτε διαψεύσει τους ισχυρισμούς του Τζόνσον.
Ο Τζόνσον, ο οποίος διετέλεσε πρωθυπουργός από το 2019 έως το 2022, θυμάται ότι ταξίδεψε στη βασιλική κατοικία στο Μπαλμόραλ για την καθιερωμένη ακρόαση και την παραίτησή του. Κατά την άφιξή του, θυμάται ότι τον υποδέχθηκε ο ιδιαίτερος γραμματέας της βασίλισσας Έντουαρντ Γιανγκ, ο οποίος τον πληροφόρησε ότι η κατάσταση της είχε επιδεινωθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Όταν κάθισαν μαζί στο σαλόνι της βασίλισσας, ο Τζόνσον παρατήρησε ότι εκείνη «φαινόταν χλωμή και πιο σκυφτή, και είχε σκούρους μώλωπες στα χέρια και τους καρπούς της, πιθανώς από ορούς ή ενέσεις».
«Όμως το μυαλό της – όπως είχε πει και ο Έντουαρντ – ήταν εντελώς ανεπηρέαστο από την ασθένειά της, και κατά διαστήματα στη συζήτησή μας εξακολουθούσε να αναβοσβήνει εκείνο το μεγάλο λευκό χαμόγελο, με την ξαφνική ομορφιά του που ανέβαζε τη διάθεση», έγραψε.
«Θα πέθαινες γι’ αυτήν»
Ο Τζόνσον περιέγραψε τις εβδομαδιαίες πρωθυπουργικές ακροάσεις με τη μονάρχη ως «προνόμιο» και «βάλσαμο». «Εξέπεμπε ένα τέτοιο ήθος υπηρεσίας, υπομονής και ηγεσίας που πραγματικά ένιωθες ότι, αν χρειαζόταν, θα πέθαινες γι' αυτήν. Αυτό μπορεί να ακούγεται ανόητο σε μερικούς ανθρώπους (και εντελώς προφανές σε πολλούς άλλους), αλλά αυτή η αφοσίωση, όσο πρωτόγονη και αν φαίνεται, εξακολουθεί να βρίσκεται στην καρδιά του συστήματός μας. Χρειάζεται κάποιος ευγενικός και σοφός, και υπεράνω πολιτικής, για να προσωποποιήσει ό,τι καλό έχει η χώρα μας. Έκανε αυτή τη δουλειά εξαιρετικά», έγραψε.
Η εκλιπούσα βασίλισσα δεν μοιράστηκε ποτέ ιδιωτικές ιατρικές λεπτομέρειες με το κοινό. Οι βασιλικοί βοηθοί εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι τα μέλη της οικογένειας έχουν το ίδιο δικαίωμα στο ιατρικό απόρρητο με οποιονδήποτε άλλον.
Ο Κάρολος και η Κέιτ
Ο βασιλιάς Κάρολος Γ' και η Κέιτ, πριγκίπισσα της Ουαλίας, έχουν αποφασίσει να είναι πιο ανοιχτοί όσον αφορά την υγεία τους. Αμφότεροι έχουν μοιραστεί λεπτομέρειες σχετικά με τις δικές τους διαγνώσεις καρκίνου και την ανάρρωσή τους.
Ωστόσο, επέλεξαν να μην αποκαλύψουν τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου που ο καθένας τους αντιμετώπιζε. Σύμφωνα τους βασιλικούς βοηθούς, ήθελαν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες για την ασθένεια.
Αυλαία έριξε η δραματική σειρά του Netflix «The Crown» μετά από έξι επιτυχημένες σεζόν σχετικά με τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας.
Το δεύτερο μέρος της τελευταίας σεζόν έκανε πρεμιέρα στις 14 Δεκεμβρίου με τους royal fans να ανυπομονούν να δουν το μεγάλο φινάλε.
Η επιτυχημένη βρετανική σειρά καταπιάστηκε στην τελευταία σεζόν με τον θάνατο της πριγκίπισσας Νταϊάνα ενώ φτάνει μέχρι τη γνωριμία του Γουίλιαμ με την Κέιτ Μίντλετον.
Μάλιστα, όπως είχε γίνει γνωστό, η σειρά θα ολοκληρωνόταν με τον γάμο του Καρόλου και της Καμίλα το 2005 και δεν θα έφτανε χρονικά μέχρι σήμερα. Πολλοί φανς μάλιστα είχαν απογοητευτεί καθώς θα ήθελαν να δουν να μεταφέρεται στην οθόνη τόσο η ιστορία του Χάρι και της Μέγκαν όσο και ο θάνατος της βασίλισσας Ελισάβετ.
Και μπορεί κάτι τέτοιο να μην συνέβη, ωστόσο, οι δημιουργοί της σειράς επεφύλασσαν στο κοινό ένα συγκινητικό φινάλε αποτίοντας έναν συγκινητικό φόρο τιμής στην μακροβιότερη μονάρχη της Μεγάλης Βρετανίας.
Στο τελευταίο επεισόδιο «Sleep, Dearie Sleep» βλέπουμε την Ελισάβετ να καλείται να σχεδιάσει τις λεπτομέρειες της κηδείας της καθ' όλη τη διάρκεια του 2005, κάτι που ωστόσο την ταράσσει. Η επιχείρηση «London Bridge», όπως ήταν η κωδική ονομασία για τον θάνατό της, εκπονήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1960 και αναθεωρήθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ζωής της. Η Ελισάβετ (την οποία υποδύεται η Ιμέλντα Στόντον), φαίνεται να συγκινείται καθώς βλέπει μια σειρά από στρατιωτικά φιγουρίνια σε παρέλαση που αναπαριστούν την ημέρα της κηδείας της.
Ιδιαίτερα συγκινητική είναι η σκηνή με τον γκαϊντιέρη της με το όνομα «Pipes», από τον οποίο ζητά να της προτείνει σκωτσέζικη μουσική για την κηδεία της. Εκείνος της παίζει στην γκάιντα το «Sleep, Dearie Sleep», το οποίο ακούστηκε όντως στην κηδεία της Ελισάβετ.
Το συγκινητικό φινάλε
Και ενώ πραγματοποιείται ο γάμος του Καρόλου και της Καμίλα, το μεγάλο φινάλε ανήκει στην βασίλισσα Ελισάβετ. Την δείχνει να σκέφτεται να παραιτηθεί από τον θρόνο, ώστε, να δώσει τα ηνία στον γιο της, καθώς πλέον η ίδια είναι 80 ετών, ωστόσο, ο πρίγκιπας Φίλιππος της λέει ότι «δεν είναι έτοιμος να αναλάβει» ενώ η ίδια μπορεί να συνεχίζει.
Ντυμένη στα λευκά, η βασίλισσα βρίσκεται μέσα στο άδειο Αββαείο του Γουεστμίνστερ το οποίο λούζει το φως και βλέπει το φέρετρό της, με όλα τα regalia (τη βασιλική σημαία, το στέμμα, το σκήπτρο και τη σφαίρα) και λουλούδια, ακριβώς όπως συνέβη στην πραγματικότητα τον Σεπτέμβριο του 2022.
Βλέπει τους νεότερους εαυτούς της, οι οποίοι την περιστοιχίζουν (την Κλερ Φόι, την Ολίβια Κόλμαν αλλά και την Viola Prettejohn), πριν βγει από την πόρτα, χαρίζοντας ένα συγκινητικό τέλος. Καθ' όλη τη διάρκεια της σκηνής, ο γκαϊντιέρης παίζει το σκωτσέζικο μοιρολόι.
Αρχικά, είχε ληφθεί η απόφαση να τελειώσει η σειρά το 2005, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει, αλλά ο δημιουργός Πίτερ Μόργκαν αποκάλυψε στο Variety ότι αναγκάστηκε να αλλάξει κατεύθυνση ως αποτέλεσμα του θανάτου της Ελισάβετ.
«Όλοι είχαμε βιώσει την εμπειρία της κηδείας», είπε, αναφερόμενος στα γεγονότα που έγιναν στις 19 Σεπτεμβρίου 2022. «Έτσι, λόγω του πόσο βαθιά θα το έχουν νιώσει όλοι, έπρεπε να προσπαθήσω να βρω τρόπο με τον οποίο το τελευταίο επεισόδιο αντιμετώπισε τον θάνατο του χαρακτήρα, παρόλο που δεν είχε πεθάνει ακόμα».
Την εποχή του θανάτου της Βασίλισσας, η παραγωγή των τελευταίων επεισοδίων σταμάτησε προσωρινά. «Το Crown είναι ένα γράμμα αγάπης προς [τη βασίλισσα] και δεν έχω τίποτα να προσθέσω προς το παρόν, μόνο σιωπή και σεβασμό, περιμένω ότι θα σταματήσουμε να γυρίζουμε από σεβασμό», είχε δηλώσει ο Μόργκαν εκείνη την εποχή. Η παραγωγή της σειράς του Netflix ανεστάλη επίσης την ημέρα της κηδείας της.
Έτσι, η δραματική σειρά του Netflix τελείωσε με μια προαναγγελία του θανάτου και της κηδείας της βασίλισσας παρόλο που το χρονοδιάγραμμά του ολοκληρώνεται σχεδόν δύο δεκαετίες νωρίτερα.
Πηγή: Ιefimerida.gr - Φωτογραφία: ΑΠΕ-EPA/ ANDY RAIN
Η φανταστική «ροζ» κωμωδία της Γκρέτα Γκέργουικ (Greta Gerwig), «Barbie», ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο παγκόσμιο box office, συμπεριλαμβανομένων 459 εκατομμυρίων δολαρίων στη Βόρεια Αμερική και 572 εκατομμυρίων δολαρίων διεθνώς. Αυτό καθιστά την Gerwig την πρώτη γυναίκα σκηνοθέτη με ταινία που άγγιξε το ορόσημο του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Τρία άλλα blockbusters δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν σκηνοθετηθεί από γυναίκες, όπως το «Frozen» (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) και το «Frozen 2» (1,45 δισεκατομμύρια δολάρια), τα οποία συν-σκηνοθέτησαν η Jennifer Lee και ο Chris Buck, καθώς και το «Captain Marvel» (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια), το οποίο συν-σκηνοθέτησαν η Anna Boden και ο Ryan Fleck.
Η «Barbie» φτάνει στο πολυπόθητο ορόσημο μετά από μόλις 17 ημέρες κυκλοφορίας, αποτελώντας την κυκλοφορία της Warner Bros. (και όγδοη στην 100χρονη ιστορία του στούντιο) που μπαίνει στο κλαμπ του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. «Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου: Μέρος 2» κατείχε προηγουμένως αυτό το ρεκόρ σε 19 ημέρες.
Είναι μόλις το δεύτερο blockbuster φέτος και το έκτο της εποχής της πανδημίας που ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, μετά τα «Spider-Man: No Way Home», «Top Gun: Maverick», «Jurassic World Dominion» και «Avatar: Ο δρόμος του νερού». «Είναι ένα καλό κλαμπ για να είσαι μέσα», δήλωσε ο Jeff Goldstein, πρόεδρος της διανομής στις ΗΠΑ του στούντιο το πρωί της Κυριακής.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Variety, ο Goldstein και ο Andrew Cripps, πρόεδρος της διεθνούς διανομής, παραδέχτηκαν ότι δεν τους αφήνει συχνά «άφωνους η απόδοση μιας ταινίας». Όμως το Barbillion - όπως ονόμασαν το εισπρακτικό ορόσημο - «ξεπέρασε ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις μας». «Αυτή είναι μια κομβική στιγμή για την "Barbie" και κανείς άλλος εκτός από την Greta Gerwig δεν θα μπορούσε να ζωντανέψει αυτό το διαχρονικό είδωλο και τον κόσμο της σε μια τόσο αστεία, συναισθηματική και διασκεδαστική ιστορία, η οποία βρίσκει απήχηση και στις τέσσερις κατηγορίες των θεατών του κινηματογράφου και κυριολεκτικά κάνει όλο τον κόσμο ροζ», ανέφεραν οι Goldstein και Cripps στην κοινή τους δήλωση. «Οι μεγάλες ουρές και οι επαναλαμβανόμενες προβολές αποδεικνύουν ότι ο κινηματογράφος έχει επιστρέψει δυναμικά και ανυπομονούμε να δούμε πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η Barbie στον πραγματικό κόσμο».
Χάρη στην απίστευτη απήχησή της, η Barbie παρέμεινε στο Νο. 1 του box office για τρία συνεχόμενα Σαββατοκύριακα - και αυτό παρά τον ανταγωνισμό από το «Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem», «Meg 2: The Trench» και «Oppenheimer». Είναι ήδη η δεύτερη ταινία με τα υψηλότερα έσοδα για το 2023, ενώ προηγείται μόνο η ταινία «The Super Mario Bros. Movie» της Universal και της Illumination, η οποία απέφερε 574 εκατομμύρια δολάρια στην εγχώρια αγορά και 1,35 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Η ταινία «Barbie», η οποία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, έκανε πρεμιέρα στις 21 Ιουλίου και κατέρριψε τις προσδοκίες με το ντεμπούτο των 155 εκατομμυρίων δολαρίων στην εγχώρια αγορά, κατατάσσοντας την ως το πιο επιτυχημένο Σαββατοκύριακο πρεμιέρας ταινίας για το 2023, καθώς και σαν την καλύτερη εκκίνηση για ταινία που σκηνοθέτησε γυναίκα. Η ταινία έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, χάρη στην καμπάνια μάρκετινγκ και την εξαιρετική διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Υπήρχε επίσης hype από το «Barbenheimer», το παρατσούκλι για τη δίδυμη ημερομηνία κυκλοφορίας με το σκοτεινό ιστορικό δράμα «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν.
Η Gerwig, η υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας για το «Lady Bird» και το «Little Women», έγραψε το σενάριο μαζί με τον συνεργάτη της Noah Baumbach. Η Μάργκοτ Ρόμπι (Margot Robbie) και ο Ράιαν Γκόσλινγκ (Ryan Gosling) πρωταγωνιστούν ως οι στερεοτυπικές εκδοχές της Barbie και του Ken, οι οποίοι αφήνουν πίσω τους το Dreamhouse σε μια αναζήτηση αυτογνωσίας στον πραγματικό κόσμο. Οι Issa Rae, America Ferrera, Dua Lipa, Simu Liu, Michael Cera, Helen Mirren, John Cena και Will Ferrell συμπληρώνουν το καστ.
«Ένα τεράστιο επίτευγμα όπως αυτό είναι εφικτό όταν έχεις μια απίστευτη κινηματογραφική ομάδα, με το καστ και το συνεργείο να ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια πραγματικά ξεχωριστή κινηματογραφική εμπειρία», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι Michael De Luca και Pam Abdy, συμπρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι της Warner Bros. Motion Picture Group. «Η Γκρέτα εντάσσεται τώρα σε μια ελίτ ομάδα σεναριογράφων-σκηνοθετών, των οποίων το μοναδικό όραμα έχει κερδίσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο παγκόσμιο box office, ένα ορόσημο που αποδεικνύει την ευφυΐα της και τη δέσμευσή της να παραδώσει μια ταινία που οι θαυμαστές της Barbie κάθε ηλικίας θέλουν να δουν στη μεγάλη οθόνη».
Όταν η Greta Gerwig ξεκίνησε το ταξίδι της για να δημιουργήσει την ιστορία μιας κούκλας χωρίς προσωπικότητα, στράφηκε στην ιστορία της Barbieγια έμπνευση. Η Mattel, η μητρική εταιρεία της Barbie, οδήγησε την σκηνοθέτη σε μια εμπειρία "εμβάπτισης" -ή αλλιώς ένα Barbie bootcamp- στο οποίο περιέγραψε τη μακρά ιστορία της εμβληματικής κούκλας, από το ντεμπούτο της στην Έκθεση Παιχνιδιών στη Νέα Υόρκη το 1959 μέχρι τη θέση της ως το πιο αναγνωρίσιμο παιχνίδι στον κόσμο με πάνω από ένα δισεκατομμύριο πωλήσεις κούκλας.
Η Gerwig ασχολήθηκε με τη σχέση μεταξύ της δημιουργού της Barbie, Ruth Handler, και της κόρης της Handler, Barbara, από την οποία πήρε το όνομά της η Barbie. Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για το πρόσφατο εξώφυλλο του TIME σχετικά με την Barbie, η Gerwig ανέφερε: «Μια ταινία Barbie θα είναι πάντα μια ταινία μητέρας-κόρης σε πολλά επίπεδα, όπως ήταν η Ruth Handler και η Barbara - αυτή ήταν η σχέση».
Και έτσι η Handler έπρεπε να συμμετέχει στην ταινία. Εμφανίζεται για πρώτη φορά ως μια μυστηριώδης γυναίκα σε μια κουζίνα σε στιλ δεκαετίας του 1950, κρυμμένη μέσα στα κεντρικά γραφεία της Mattel. Αργότερα, η ταινία αποκαλύπτει ότι η Handler είναι στην πραγματικότητα η δημιουργός της Barbie και μια θεϊκή φιγούρα για τον χαρακτήρα της Μάργκοτ Ρόμπι (Margot Robbie), μια από τις πολλές Barbie που κατοικεί στην ειδυλλιακή Barbie Land. Τον ρόλο της ερμηνεύει η Rhea Perlman, απόφοιτος του Cheers, και η Gerwig παρουσιάζει τη Handler ως μια ευγενική αλλά ατελή θεότητα.
Πώς η Ρουθ Χάντλερ επινόησε την Barbie
Η Ruth Handler έφερε επανάσταση στη βιομηχανία παιχνιδιών όταν δημιούργησε μια mainstream κούκλα με τις αναλογίες μιας ενήλικης γυναίκας. Πριν εμφανιστεί η Barbie, τα κορίτσια έπαιζαν κυρίως με κούκλες μωρών, μια πράξη που τα διαπαιδαγωγούσε στο να γίνουν μητέρες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η Handler είχε την μάλλον επαναστατική ιδέα ότι το παιχνίδι με κούκλες που είχαν ως πρότυπο ενήλικες γυναίκες ,θα βοηθούσε τα κορίτσια να φανταστούν τι θα μπορούσαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Η Handler αντλούσε έμπνευση από την κόρη της Barbara, που συνήθιζε να παίζει ντύνοντας χάρτινες κούκλες. Τελικά θα ονόμαζε την εμβληματική κούκλα της Barbie, από την κόρη της.
Η Handler είχε ήδη ιδρύσει την Mattel μαζί με τον σύζυγό της το 1945 για να πουλήσει κορνίζες πριν στραφούν σε έπιπλα για κούκλες και, τελικά, σε άλλα παιχνίδια. Αλλά όταν έθεσε την ιδέα μιας κούκλας που να μοιάζει με ενήλικη στα στελέχη της εταιρείας, εκείνα αντέδρασαν: Καμία μητέρα, υποστήριξαν, δεν θα αγόραζε στην κόρη της μια κούκλα με στήθος. Η ιδέα καθυστέρησε μέχρι το 1956, όταν, σε διακοπές στην Ευρώπη, η Handler είδε σε ένα κατάστημα μια γερμανική κούκλα με το όνομα Bild Lilli. Η κούκλα βασιζόταν σε ένα κόμικ για ένα "pin-up" με αισθησιακή φιγούρα και είχε σχεδιαστεί ως σέξι διακοσμητικό αντικείμενο για τους στρατιώτες κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Η Handler έφερε μια από τις κούκλες πίσω στις ΗΠΑ για να αποδείξει στους σχεδιαστές της Mattel ότι μπορούσαν να παράγουν κάτι παρόμοιο.
Η Barbie έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση παιχνιδιών του 1959 στη Νέα Υόρκη φορώντας το εμβληματικό πλέον ασπρόμαυρο ριγέ μαγιό που φοράει η πρωταγωνίστρια της Barbie Margot Robbie στην έναρξη της ταινίας. Η κούκλα έγινε αμέσως επιτυχία και έδωσε ώθηση στην επιτυχία της Mattel. Οι θαυμαστές ζητούσαν διακαώς να αποκτήσει η Barbie έναν φίλο, οπότε ο Ken (που πήρε το όνομά του από τον γιο της Handler) παρουσιάστηκε το 1961. Η Barbie τελικά μετατράπηκε από μια κούκλα μόδας που απλά έπαιζε με τα ρούχα της σε μια γυναίκα καριέρας - που έπαιζε με τα ρούχα της ως γιατρός ή αστροναύτης εκτός από fashionista.
Στο βιβλίο της Forever Barbie: The Unauthorized Biography of a Living Doll, η συγγραφέας M.G. Lord υποστήριξε ότι η Barbie είναι το πιο ισχυρό είδωλο της αμερικανικής κουλτούρας του τέλους του 20ού αιώνα. «Είναι μια αρχετυπική γυναικεία φιγούρα, είναι κάτι πάνω στο οποίο τα μικρά κορίτσια προβάλλουν τον εξιδανικευμένο εαυτό τους», γράφει. «Για τους περισσότερους baby boomers, έχει την ίδια εικονική απήχηση με οποιαδήποτε γυναίκα αγία, αν και χωρίς την ίδια θρησκευτική σημασία».
Όπως υπαινίσσεται η Barbie, η Ruth Handler ήταν μια πολύπλοκη γυναίκα. Το 1978, η Handler και πολλά άλλα στελέχη της Mattel παραπέμφθηκαν από ομοσπονδιακό δικαστήριο για συνωμοσία, ταχυδρομική απάτη και παροχή ψευδών οικονομικών δηλώσεων στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την εταιρεία. Η ίδια δήλωσε ότι δεν αμφισβητεί την ενοχή της. Της επιβλήθηκε πρόστιμο 57.000 δολαρίων και καταδικάστηκε σε 2.500 ώρες κοινωνικής εργασίας.
Η Handler είχε μια δεύτερη δράση τη δεκαετία του 1980 πουλώντας ένα εντελώς διαφορετικό προϊόν. Κατά τη διάρκεια μιας σκηνής στην ταινία Barbie η Handler αναφέρεται στη μαστεκτομή της και η δημιουργός της Barbie πράγματι πάλεψε με τον καρκίνο του μαστού. Είδε την ανάγκη για προσθετικά μέλη που να μοιάζουν με πραγματικά προσθετικά μέλη σχεδιασμένα από και για γυναίκες και πούλησε ένα προϊόν με την ονομασία Nearly Me. Ηγήθηκε μιας ομάδας οκτώ γυναικών, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν επιζήσασες του καρκίνου του μαστού, οι οποίες επισκέπτονταν πολυκαταστήματα και εκπαίδευαν το προσωπικό πωλήσεων. Η τακτική των πωλήσεών της περιελάμβανε αυτό που αποκαλούσε "πράξη του στριπτίζ", που περιελάμβανε την αφαίρεση της μπλούζας της για να αποδείξει ότι κανείς δεν μπορούσε να δει ή να αισθανθεί τη διαφορά μεταξύ του πραγματικού της στήθους και του προσθετικού.
Το περιοδικό People την απεικόνισε σε μια τέτοια πόζα. Μάλιστα τοποθέτησε το προσθετικό μέλος στην Πρώτη Κυρία Betty Ford μετά τη μαστεκτομή της. Η Handler πούλησε τελικά την εταιρεία στην Kimberly-Clark τη δεκαετία του 1990. Προς το τέλος της ζωής της, η Handler έκανε τον απολογισμό της ως δημιουργός μιας κούκλας με μορφή ενήλικης γυναίκας και πρωτοπόρος στην προσθετική. Σύμφωνα με τους Los Angeles Times, της άρεσε να λέει: «Έζησα τη ζωή μου από στήθος σε στήθος».
Στην ταινία Barbie, ο ρόλος της Ruth Handler είναι «πνευματικός». Εμφανίζεται σε μια ρετρό κουζίνα τυχαία κρυμμένη στα κεντρικά γραφεία της Mattel για να παρηγορήσει την Barbie κατά τη διάρκεια μιας στιγμής υπαρξιακής κρίσης. Τη βοηθάει να ξεφύγει από τα στελέχη της Mattel που θέλουν να βάλουν την Barbie πίσω σε ένα κουτί. Εκείνη τη στιγμή, η Barbie δεν ξέρει ποια είναι η Ruth, αλλά είναι σαφές ότι έχουν μια πνευματική σχέση.
Προς το τέλος της ταινίας, η Ruth αποκαλύπτει την ταυτότητά της στη Barbie, επιμένοντας ότι φυσικά και μια γυναίκα ήταν ο αρχικός εφευρέτης της Barbie - παρά το γεγονός ότι στην αίθουσα συνεδριάσεων της Mattel κυριαρχούν σήμερα άνδρες. Κάνει ένα αστείο για το ότι τώρα είναι μακάρια -αναφερόμενη τόσο στον αγώνα της με τον καρκίνο όσο και στα οικονομικά της προβλήματα με την κυβέρνηση- αλλά λέει ότι η Barbie δεν σχεδιάστηκε κατ' εικόνα κάποιας γυναίκας, αλλά για να αποτελεί έμπνευση.
Η Barbie και η Ruth έχουν μια συζήτηση που θυμίζει τη στιγμή του ουράνιου σιδηροδρομικού σταθμού στο Harry Potter, όπου ο Dumbledore βοήθησε τον Harry να συνειδητοποιήσει ότι είχε την επιλογή να ζήσει ή να πεθάνει. Παρομοίως, σε έναν λαμπερό χώρο, μια αγία Ruth συμβουλεύει την Barbie για το τι θα σήμαινε να γίνει άνθρωπος, να αντιμετωπίσει τη θνητότητα και να εγκαταλείψει τη χώρα της Barbie για να ζήσει στον πραγματικό κόσμο.
Στη συνέντευξή της στο TIME, η Greta Gerwig είπε ότι η Ruth και η Barbie αγγίζουν τα χέρια δύο φορές στην ταινία, μία φορά πάνω από το τσάι και άλλη μία στο τέλος της ταινίας. Η σεναριογράφος-σκηνοθέτης διαμόρφωσε το μοντέλο του αγγίγματος των χεριών με βάση την τοιχογραφία του Θεού που δίνει ζωή στον πρώτο άνθρωπο, η οποία εμφανίζεται στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα. Εδώ, η Ρουθ ως Θεός ενσταλάζει ζωή όχι στον πρώτο άνδρα αλλά στη γυναίκα -συγκεκριμένα σε μια κούκλα που αποτελεί εδώ και καιρό σύμβολο του τι πρέπει να είναι η γυναικεία φύση (καλώς ή κακώς). Όταν η Barbie φεύγει από τη χώρα της Barbie, αφήνει μια μητριαρχική εκδοχή της Εδέμ για να εισέλθει σε έναν πολύ πιο περίπλοκο πραγματικό κόσμο. Αποδεικνύεται, στην Barbie τουλάχιστον, ότι ο θεός είναι γυναίκα και μάλιστα αρκετά περίπλοκη.
Θα πάμε να ξαναδούμε την ταινία μόνο και μόνο γι' αυτή τη σκηνή.
Hταινία της Greta Gerwig, Barbie, με τους Margot Robbie και τον Ryan Gosling – και δεκάδες άλλους γνωστούς ηθοποιούς – έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες ημέρες και συζητιέται παντού για το περιεχόμενο και την αισθητική της. Υπάρχει μία σκηνή που ξεχωρίζει ιδιαίτερα και που σε κάνει να θέλεις να χειροκροτήσεις όρθια. Ακολουθούν spoilers για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει ακόμα την ταινία.
O μονόλογος της ηθοποιού America Ferrera λίγο πριν το τέλος της ταινίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της, καθώς αποτελεί ένα φεμινιστικό μανιφέστο, το οποίο ο χαρακτήρας που υποδύεται αναλαμβάνει να μεταλαμπαδεύσει σε κάθε μία Barbie, ώστε να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στην Barbie Land, μετά την εισαγωγή της πατριαρχίας σε κάθε τομέα της ζωής τους.
Η Gerwig ήταν εκείνη που έγραψε αρχικά το διάλογο, σύμφωνα με το The Cut, ωστόσο δούλεψε επί μήνες το κείμενο μαζί με την Ferrera, ώστε να καταλήξουν στη τελική βερσιόν που παρακολουθούμε στην ταινία. «Ανταλλάζαμε μηνύματα για ό,τι είχε σχέση με αυτό», είπε η Ferrera, η οποία μάλιστα είχε κρατήσει σημειώσεις σχετικά με το θέμα πριν καν ξεκινήσουν τα γρυίσματα. Η σκηνή του μονολόγου χρειάστηκε περίπου 30 προσπάθειες για να ολοκληρωθεί τέλεια και η Gerwig αποκάλυψε πως όλοι στο πλατό έκλαιγαν όταν την άκουγαν.
Ακολουθεί ολόκληρο το περιεχόμενο του μονολόγου που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό:
Είναι πραγματικά ακατόρθωτο το να είσαι γυναίκα. Είσαι τόσο όμορφη και τόσο έξυπνη και με σκοτώνει το ότι πιστεύεις ότι δεν είσαι αρκετά καλή. Δηλαδή πρέπει πάντα να είμαστε φανταστικές, αλλά με κάποιο τρόπο τα κάνουμε όλα λάθος.
Πρέπει να είσαι αδύνατη, αλλά όχι πολύ αδύνατη. Και δε μπορείς ποτέ να πεις πως θες να είσαι αδύνατη. Πρέπει να πεις ότι θέλεις να είσαι υγιής, αλλά επίσης πρέπει να είσαι αδύνατη. Πρέπει να έχεις χρήματα, αλλά δε μπορείς να τα ζητάς, διότι τότε είσαι άξεστη. Πρέπει να είσαι αφεντικό, αλλά δε μπορείς να είσαι κακιά. Πρέπει να ηγείσαι, αλλά δε μπορείς να απορρίπτεις τις ιδέες των άλλων ανθρώπων. Πρέπει να αγαπάς το να είσαι μητέρα, αλλά να μη μιλάς για τα παιδιά σου όλη την ώρα. Πρέπει να σου αρέσει η καριέρα, αλλά να φροντίζεις και τους ανθρώπους γύρω σου. Πρέπει να αντιμετωπίζεις την κακή συμπεριφορά των ανδρών, το οποίο είναι τρελό, αλλά αν το επισημάνεις, θα σε κατηγορήσουν ότι γκρινιάζεις. Πρέπει να είσαι όμορφη για τους άντρες, αλλά όχι τόσο όμορφη για να τους προκαλείς τόσο πολύ ή για να απειλείς άλλες γυναίκες, διότι πρέπει να είσαι μέρος της αδελφότητας.
Αλλά πάντα να ξεχωρίζεις και πάντα να είσαι ευγνώμων. Αλλά μην ξεχνάς ότι όλο είναι στημένο. Οπότε βρες έναν τρόπο να το αποδεχτείς, αλλά πάντα να είσαι και ευγνώμων. Δεν πρέπει ποτέ να γεράσεις, να είσαι αγενής, να επιδεικνύεις, να είσαι εγωίστρια, να μην πέφτεις ποτέ, να μην αποτυγχάνεις, να μη δείχνεις φόβο, να μη βγαίνεις εκτός ορίων.
Είναι τόσο δύσκολο! Είναι αντιφατικό και κανείς δε σε βραβεύει ή δε λέει ευχαριστώ! Και στο τέλος δεν είναι απλά πως ό,τι κάνεις είναι λανθασμένο, αλλά για όλα φταις εσύ.
Έχω κουραστεί να βλέπω τον εαυτό μου και κάθε άλλη γυναίκα να μαζεύεται ώστε να αρέσουμε στους ανθρώπους. Κι αν όλο αυτό ισχύει και για μία κούκλα που αντιπροσωπεύει τις γυναίκες, τότε απλά δε θέλω καν να ξέρω.
Η «Barbie» της Γκρέτα Γκέργουικ είναι ένα φαινόμενο που η ενδυματολόγος Ζακλίν Ντουράν προσπαθεί ακόμα να κατανοήσει. «Δεν είχα ιδέα ότι θα ήταν τόσο μεγάλο» ανέφερε η ενδυματολόγος στο Variety με αφορμή την έναρξη προβολής της ταινίας το Σαββατοκύριακο στους κινηματογράφους.
Ανάμεσα στις viral τάσεις που ξεκίνησε η ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί η Μάργκοτ Ρόμπι(Margot Robbie) και έχει καταλάβει τη βιομηχανία της μόδαςκαι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το #BarbieCore, φόρος τιμής στην κούκλα της Mattel που είναι πολύ θηλυκή και πολύ ροζ. Είναι η ροζ αισθητική που έχει γίνει βασικό στοιχείο της μόδας συνδυασμό με νοσταλγικά αξεσουάρ είναι η τελευταία τρέλα.
Στο πλαίσιο του φαινομένου, η βραβευμένη με Όσκαρ ενδυματολόγος συνεργάστηκε με το ThredUp, ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων υψηλής ποιότητας, καθώς θέλησε να προσφέρει στους καταναλωτές έναν πιο βιώσιμο τρόπο συμμετοχής στη ροζ τάση του καλοκαιριού. «Λατρεύω τα vintage ρούχα και πάντα μου άρεσαν. Ακόμα κι αν ένα μικρό ποσοστό των ανθρώπων που θέλουν να βιώσουν και να παίξουν και να είναι δημιουργικοί με το #Barbiecore μπορούν να απευθυνθούν στο ThredUp και να αγοράσουν vintage δημιουργίες για να δημιουργήσουν τη μοναδική τους εμφάνιση, τότε αυτό θα είναι υπέροχο» σημείωσε.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου μόδας Valentino, Πιερπάολο Πιτσόλι έκανε την αρχή παρουσιάζοντας 48 διαφορετικά φούξια εμφανίσεις στη συλλογή του για το Φθινόπωρο 2022. Στη συνέχεια οι εμφανίσεις με τα φούξια σχέδια του φορέθηκαν σε σημαντικά γεγονότα. Τα χρώματα ροζ και φούξια κυριαρχον παντού και το hashtag #Barbiecore στο Tik Tok έχει συγκεντρώσει πολλά εκατομύρια views. Υπάρχουν προτάσεις και οδηγοί αγοράς για το ντύσιμο Barbie.
Αναφερόμενη στο έργο της στην ταινία η Ζακλίν Ντουράν εξήγησε ότι αξιοποίησε vintage δημιουργίες για τη γκαρνταρόμπα του Κεν που υποδύεται ο Ράιν Γκόσλινγκ και της Μάργκοτ Ρόμπι. Προμηθεύτηκε κυρίως από την Αμερική vintage αθλητικά ρούχα για τον Κεν, αλλά δεν ήταν αρκετά για να ντύσει όλο το καστ, οπότε αναζήτησε και άλλα στο Λονδίνο.
Το λευκό «γούνινο» παλτό που φοράει ο Γκόσλινγκ είναι ψεύτικο είπε και πρόσθεσε: «Αλλά, αν κοιτάξετε προσεκτικά την εσωτερική επένδυση, προσθέσαμε σχέδια με άλογα», καθώς μετά την επίσκεψη στην Καλιφόρνια ο Κεν γοητεύεται από τα άλογα.
Η Ντουράν διευκρίνισε ότι όταν εκείνη και η Γκέργουικ προσπαθούσαν να αποφασίσουν πώς θα ήταν η όχι και τόσο τέλεια εκδοχή του Κεν, είχε δει μια φωτογραφία του Σιλβέστερ Σταλόνε να κάνει φορά γούνινο παλτό και αυτό έγινε η κύρια έμπνευσή της για το συγκεκριμένο στυλ του Κεν.
Οι δημιουργοί της σειράς «The Crown» αποφάσισαν ν' αποτίσουν φόρο τιμής στην εκλιπούσα βασίλισσα Ελισάβετ στην επερχόμενη έκτη και τελευταία σεζόν.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «The Sun», η Κλερ Φόι, η Ολίβια Κόλμαν και η Ιμέλντα Στόντον, οι τρεις ηθοποιοί που έχουν ενσαρκώσει στις προηγούμενες σεζόν με μεγάλη επιτυχία τη βασίλισσα, θα επιστρέψουν και θα επαναλάβουν τους ρόλους τους. Άλλωστε, τόσο η Κλερ Φόι όσο και η Ολίβια Κόλμαν κέρδισαν Emmy, ενώ η Ιμέλντα Στόντον ήταν υποψήφια ακόμα και για Bafta.
Ωστόσο, δεν είναι ακόμα σαφές με ποια ιδιότητα η Κλερ Φόι και η Ολίβια Κόλμαν θα επιστρέψουν για την τελευταία σεζόν. Κάποιες φήμες κάνουν λόγο για μια ονειρική ακολουθία όπου αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, ενώ άλλες αναφορές φαίνεται να μιλούν για flashbacks κατά τη διάρκεια του τελευταίου κύκλου.
Σημειώνεται, επίσης, ότι μία ακόμα ηθοποιός, η Viola Prettejohn, θα ενταχθεί στο καστ για να υποδυθεί τη νεότερη βασίλισσα Ελισάβετ, όταν ήταν ακόμα πριγκίπισσα, πριν από τη στέψη της, το 1953.
Η έκτη σεζόν αναμένεται να κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2023, καθώς ο θάνατος της μακροβιότερης μονάρχη άλλαξε τα δεδομένα.
Πολλές είναι οι περιπτώσεις ανθρώπων που κάνουν ακραίες παρεμβάσεις για να μοιάσουν σε κάποιο πρόσωπο ή χαρακτήρα. Η συγκεκριμένη influencerξόδεψε περίπου 100.000 ευρώ για να μοιάσει στην... Barbie
H Jazmyn Forrest έχει αλλάξει αισθητά το σώμα και το πρόσωπό της με πλαστικές που την κάνουν να μοιάζει με κούκλα. Η ίδια σε βίντεό της αναφέρει πως έκανε τις επεμβάσεις στην Νότια Κορέα για να μοιάζει στην Barbie ή σε πριγκίπισσα της Disney.
Η ίδια σε βίντεο στο TikTok όπου έχει εκατοντάδες ακολούθους ανέφερε ότι μετά τις επεμβάσεις ο κόσμος γύρω της την πλησιάζει περισσότερο και λαμβάνει περισσότερη προσοχή.
Πάντως, με τις πλαστικές δεν θυμίζει σίγουρα Barbie αλλά φαίνεται να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, που είναι πιο σημαντικό.