Νέο πισωγύρισμα στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Υποδομών για το Ακτιο-Αμβρακία φέρνει η οριστική απόφαση για ακύρωση της ματαίωσης του διαγωνισμού που σέρνεται από τον Μάιο του 2018.
Η οριστική αποδοχή από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) της προσφυγής της GD Infrastrutture βάζει φρένο στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Η απόφαση της ΑΕΠΠ οδηγεί είτε απευθείας πίσω στον «παλιό» διαγωνισμό, είτε σε νεότερη προσφυγή από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής αυτή τη φορά. Ο διαγωνισμός που πάει από ανατροπή σε ανατροπή συνεχίζει την αρνητική παράδοση που στοιχειώνει το έργο της Αμβρακίας Οδού, καθώς συμπληρώνονται 10 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 129 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), έχει την αντίστροφη πορεία από το επίσης πολύπαθο Πάτρα-Πύργος. Ξεκίνησε με 4 χωριστές εργολαβίες το 2010 και κατέληξε σε εργολαβία «σκούπα» προκειμένου να ολοκληρωθεί. Αλλά φως στην άκρη του τούνελ ακόμα δεν φαίνεται.
Η νέα διαμάχη με τη GD Infrastutture
Το νέο επεισόδιο ξεκίνησε στις αρχές Ιανουαρίου όταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τη δεύτερη μειοδότρια GD Infrastrutture (που συνεργάζεται με τον Όμιλο Εμφιετζόγλου) ότι δεν γίνεται δεκτή η από μέρους της παράτασης ισχύος της προσφοράς και της εγγυητικής επιστολής. Στη δε απόφασή της για τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας η αναθέτουσα αρχή επικαλείται και την λήξη στις 31.12.2019 της ισχύος των προσφορών και των εγγυητικών επιστολών.
Επίσης, η ανάγκη επιτάχυνσης του διαγωνισμού προκειμένου να μην χαθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου, μετακυλύοντας μέρος των εργασιών μετά τις 31.12.2023, βρίσκεται μεταξύ των επιχειρημάτων του Υπουργείου για το οποίο η επαναπροκήρυξη αποτελεί μονόδρομο. Συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα στον προϋπολογισμό νέο τεχνικό αντικείμενο, «το οποίο ήδη είναι απόλυτα αναγκαίο για την άρτια, ασφαλή και λειτουργική ολοκλήρωση του έργου». Ενώ και η οδική ασφάλεια δεν έμεινε εκτός επιχειρηματολογίας.
Η μοίρα του άξονα της Αμβρακίας Οδού
Με την ολοκλήρωση των 48 χλμ., η απόσταση Αντίρριο – Ακτιο και Αντίρριο – Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 75-80 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.
Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού, μήκους 48,5 χλμ., θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιονίας Οδού και έπονται εκείνος προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.
Η Αμβρακία Οδός θα ξεκινάει συνδεόμενη με την Ιόνια Οδό από το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας και θα καταλήγει λίγο πριν από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας. Προτεραιότητα πρόκειται να δοθεί στο ανατολικό άκρο, την Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο phasing (έργο-γέφυρα που χρηματοδοτείται από δύο συνεχόμενα ΕΣΠΑ).
Πηγή: tovima.gr