Δήλωση του βουλευτή Ηλείας της ΝΔ για την Πατρών-Πύργου και την περιοδεία του τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ στο νομό
Κ. Τζαβάρας: «Ρόλο πολιτικού εισαγγελέα διεκδικεί για τον εαυτό του ο κ. Παππάς για να απαλλάξει το ΣΥΡΙΖΑ από τις αληθινές του ευθύνες του και να τις φορτώσει σε αυτούς που δεν ευθύνονται»
Περίμενα ότι η επίσκεψη του τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παππά, στην Ηλεία θα συνοδευόταν από αιδήμονα σιγή ή έστω από την ελάχιστη αυτοκριτική για τις ευθύνες που έχει το κόμμα του και ο πολιτικός του φίλος, κ. Σπίρτζης, για το σημερινό αδιέξοδο που προκάλεσαν στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ακυρώνοντας την προγραμματισμένη από την κυβέρνηση Σαμαρά δημοπράτηση του έργου τον Μάρτιο του 2015, προκειμένου να το συμπεριλάβουν σε εργολαβικά παζάρια, όπως περίτρανα έχει πλέον αποκαλυφθεί.
Αντ΄ αυτού ο κ. Παππάς επέλεξε να υποδυθεί τον ρόλο του εισαγγελέα για κατηγορήσει αδίκως τη προσπάθεια που κάνει το υπουργείο Υποδομών για να επαναφέρει στην κανονικότητα ένα έργο που καρκινοβατούσε εξαιτίας της επιλογής της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να το «τεμαχίσει» στα οκτώ για λόγους που όλοι πλέον γνωρίζουμε.
Ο κ. Παππάς, με περίσσεια έπαρση, αναφέρθηκε στην πρόοδο των εργασιών στο ένα από τα οκτώ τμήματα, αλλά παρέλειψε να μας πει ότι στα άλλα τρία το έργο δεν ξεκίνησε ποτέ λόγω του έκπτωτου Καλογρίτσα, άλλο ένα τμήμα «πάγωσε» επ’ αόριστον λόγω προσφυγής στο ΣτΕ και σε άλλα δύο η πρόοδος εργασιών ήταν μηδενική, επιβεβαιώνοντας αυτό που επισήμαινα διαρκώς επί τεσσεράμισι χρόνια ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας – και δυστυχώς επιβεβαιώθηκα – ότι με τον τεμαχισμό θα είχαμε διάσπαρτα και ασύνδετα κομμάτια δρόμου και όχι ενιαίο αυτοκινητόδρομο.
Αλλά δεν περίμενα να χρησιμοποιούν και τόσα ψεύδη για να μειώσουν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών που έχει μέχρι σήμερα κάνει ο Υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής. Πράγματι, από την απάντηση της Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιβεβαιώνεται πλήρως αυτό για το οποίο το ίδιο το υπουργείο Υποδομών έχει επανειλημμένως ενημερώσει, τόσο τους πολίτες της Ηλείας, όσο και το Κοινοβούλιο: η διαδικασία έγκρισης της υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στο πλαίσιο της παραχώρησης προχωρά ομαλά, σε στενή συνεργασία με την Κομισιόν, η οποία και είναι πλήρως ενήμερη για τον σχεδιασμό του Υπουργείου.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με απόλυτο σεβασμό στο ενωσιακό κεκτημένο, έχει προβεί μεθοδικά έως και σήμερα στα απαραίτητα βήματα για να διασφαλίσει την υλοποίηση του πολύπαθου έργου, που οδηγείτο με μαθηματική ακρίβεια στην απένταξη και την απώλεια κοινοτικών πόρων, αφού ακόμα και η ίδια η Κομισιόν είχε διατυπώσει σοβαρές ενστάσεις ως προς τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του έργου μέχρι το τέλος του 2023.
Όπως επιβεβαιώνει και η απάντηση της Επιτρόπου, το υπουργείο Υποδομών είχε κάθε δικαίωμα να ακυρώσει τις συμβάσεις, ενώ έχει εγκαίρως προχωρήσει στη γνωστοποίηση της υλοποίησης του έργου μέσω παραχώρησης στην αρμόδια Διεύθυνση της Επιτροπής για τις Συμβάσεις (DG-GROW). Μετά τη θετική έκβαση της αξιολόγησης, θα ακολουθήσει η γνωστοποίηση του έργου στη Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DF COMP), ενώ παράλληλα έχουν εκπονηθεί και οι απαραίτητες υποστηρικτικές μελέτες για την τεκμηρίωση της επιλογής του υπουργείου.
Προς τους όψιμα ανησυχούντες, που επί τέσσερα χρόνια αδρανούσαν και ξαφνικά εμφανίζονται σα να μην έχουν άλλα αποθέματα υπομονής, οφείλω να υπενθυμίσω πόσο διήρκεσαν οι ανάλογες ενέργειες του κ. Σπίρτζη. Τον Μάρτιο του 2015 ακύρωσε τον δρομολογημένο διαγωνισμό, τον Μάιο του 2016 έκανε την πρώτη δημοπράτηση, τον Δεκέμβριο του 2017 κατέθεσε την Αίτηση Μεγάλου Έργου, τον Απρίλιο του 2018 έλαβε τη χρηματοδότηση και το Πάσχα του 2019, δυο μήνες πριν από τις εκλογές, ξεκίνησε το έργο στα τρία από τα οκτώ τμήματα. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σπατάλησε τέσσερα ολόκληρα χρόνια και έχει το θράσος ο κ. Παππάς να κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία για καθυστέρηση!
Ως βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας επί 16 συναπτά έτη, που συνεχώς αγωνίζομαι για την κατασκευή αυτού του ζωτικής σημασίας για τον τόπο έργου, εμπιστεύομαι τη διαβεβαίωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού, Κώστα Καραμανλή, ότι το έργο θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί επί της σημερινής Κυβερνήσεως.