Μπορεί η Ολυμπία Οδός να έχει υπό κατασκευή τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, όμως την ίδια ώρα προχωρούν και οι μελέτες για το τελικό τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και υποβληθεί η προωθημένη προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας προκειμένου να επιλεγεί η λύση που θα ενσωματωθεί στην νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία θα αποσταλεί για έγκριση.
Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα μήκους 76,5 χλμ αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής ενώ με την κατασκευή του ολοκληρώνεται ο μεγάλος οδικός δακτύλιος της Πελοποννήσου Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη-Κόρινθος.
Τις μελέτες πραγματοποιεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022 όπου και δόθηκε εντολή στον Παραχωρησιούχο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Μετά την ολοκλήρωση των υπόψη μελετών και την έγκρισή τους από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών στο τμήμα Πύργος (Α/Κ Εισόδου Πύργου)-Αλφειός- Καλό Νερό-Τσακώνα», αξιολογώντας τις συνθήκες, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο.
Να θυμίσουμε πως το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, έχει μεγάλη ιστορία καθώς υπήρχε ως τμήμα μαζί με το Πάτρα-Πύργος στην αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2008. Στη συνέχεια υπήρξε εμπλοκή στο ΣτΕ λόγω προσφυγών για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ. Με την οικονομική κρίση όλο το δυτικό τμήμα από Πάτρα έως Τσακώνα αφαιρέθηκε από το έργο.
Τελικά με νέα τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης το 2021 το δυτικό τμήμα επανεντάχθηκε στην Ολυμπία Οδό και ξεκίνησαν τα έργα για το Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων.
Το δεύτερο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα είναι και το τελευταίο που απομένει για να οδεύσει προς υλοποίηση ωστόσο θα πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος της χρηματοδότησης καθώς πρόκειται για ένα σημείο της Ολυμπίας Οδού με ιδιαίτερα χαμηλή ημερήσια κίνηση.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι α) η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ) και β) η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα λόγω ακύρωσης από το Σ.τ.Ε. των προηγούμενων Περιβαλλοντικών Όρων.
Ουσιαστικά το 2024 με την νέα υποβολή των περιβαλλοντικών όρων και της έγκρισης τους, θα ξεκινήσει η διαδικασία προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και με ποιο τρόπο το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα θα μπορέσει να πάρει τον δρόμο της κατασκευής.
Πηγή: ypodomes.com