Τουλάχιστον σε δώδεκα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ηλεία προχωρούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου Παιδείας και το γεγονός αυτό - ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας - έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων σε μαθητές και γονείς.
Ήδη από χθες σε σχολεία που προχωρούν οι συγχωνεύσεις όπως το 3ο γυμνάσιο Πύργου, οι γονείς βρέθηκαν εκεί για να εκφράσουν την αντιθεσή τους, ενώ για σήμερα έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις με καταλήψεις σε πολλές περιπτώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα σχολεία που προχωρούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων στην Ηλεία είναι τα Γυμνάσιο Βάρδας, 1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας, 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας, 3ο Γυμνάσιο Πύργου, 4ο Γυμνάσιο Πύργου, Γυμνάσιο Καράτουλα, Γυμνάσιο Πελοπίου, Γυμνάσιο Λάλα, Γυμνάσιο Ζαχάρως, ΕΠΑΛ Λεχαινών, 1ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας και 2ο ΕΠΑΛ Πύργου.
Στο 3ο γυμνάσιο στο πλευρό των γονέων που αντιδρούν στην εξέλιξη αυτή, στάθηκε η ΕΛΜΕ Ηλείας με τον πρόεδρό της Τρύφωνα Αθανασόπουλο. "Είναι το αποτέλεσμα των ενεργειών που κάνει το υπουργείο Παιδείας. Μέσω του γενικού γραμματέα ενημέρωσε τον διευθυντή δευτεροβάθμιας να συγχωνεύσει τμήματα στην Ηλεία" είπε ο κ. Αθανασόπουλος.
"Τα αποτελέσματα τα βλέπετε, γονείς και μαθητές είναι ανάστατοι, τα παιδάκια ένα μήνα τώρα έχουν βρει τις παρέες τους και ανησυχούν πλέον γι’ αυτό, συγχωνεύονται τμήματα από το 3ο, το 4ο γυμνάσιο, από το γυμνάσιο Καράτουλα, από τα ΕΠΑΛ, από το γυμνάσιο Λάλα, από το γυμνάσιο Βάρδας, από το γυμνάσιο Πελοπίου και είναι μία κατάσταση απαράδεκτη. Εμείς ως ΕΛΜΕ έχουμε ξεκαθαρίσει ότι θα αντιδράσουμε σε αυτή την εξέλιξη, Έχουμε οργανώσει συνάντηση γονέων εκπαιδευτικών και τοπικής αυτοδιοίκησης στο δημαρχείο Αρχαίας Ολυμπίας με τον δήμαρχο και εκεί θα συζητήσουμε τα βήματα παραπέρα. Το ίδιο θα γίνει και στο επίπεδο του Δήμου Πύργου. Θα υπάρξουν μαζικές αντιδράσεις θα πρέπει το υπουργείο να επανεξετάσει αυτή την κίνηση διότι δεν επιτρέπεται σε μία περίοδο που βιώνουμε τα αποτελέσματα του κορονοϊού, οι μαθητές έχουν μαθησιακά κενά, δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε αυτά και πολύ περισσότερο το υπουργείο που όπως λέει ενδιαφέρεται για τα παιδιά. Αυτό πρέπει να αποδεικνύεται στην πράξη και όχι να μας κοροϊδεύει. Οι γονείς είναι όχι απλώς ανάστατοι αλλά εξαγριωμένοι. Αν θεωρούν από το υπουργείο ότι μπορούν να συμπεριφέρονται στους πολίτες σα να είναι πρόβατα είναι μακριά νυχτωμένοι" δήλωσε ο κ. Αθανασόπουλος.
Ο γονέας Νίκος Κολόκας από την πλευρά του ανέφερε ότι "... ο γιος μου πηγαίνει στην πρώτη γυμνασίου και θεωρώ παράλογη αυτή την απόφαση. Μέσα σε καιρό πανδημίας αντί να μειώνουμε τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα το υπουργείο τον αυξάνει; Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό! Απ’ ό,τι ενημερώθηκα την Παρασκευή ήρθε ένα έγγραφο που τους ενημερώνει ότι πρέπει να προχωρήσουν σε μείωση των τμημάτων. Από εδώ και πέρα αν δεν αλλάξει κάτι φυσικά και θα προβούμε σε κάποιες μορφές διαμαρτυρίας, σε κινητοποιήσεις. Δε γίνεται το 2021 που τα τμήματα πρέπει να δουλεύουν με λιγότερα παιδιά και για λόγους καλύτερης μόρφωσης αλλά και για λόγους πανδημίας να αυξάνουμε τα παιδιά μέσα στα τμήματα. Ακόμα δεν έχουμε καμία εξήγηση για την απόφαση αυτή. Δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης κτιριακών εγκαταστάσεων δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτό, εκτός αν θέλουν να μειώσουν τους καθηγητές".
Η γονέας δύο μαθητριών του 3ου Γυμνασίου Ιωάννα Βλάση δήλωσε πως "... τα τμήματα της πρώτης γυμνασίου είναι πέντε και με εντολή του υπουργείου θα γίνουν τέσσερα, από σήμερα στις 11.00 χωρίς να έχουμε περιθώριο για διάλογο. Τα τμήματα της Δευτέρας πάλι από πέντε με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από ότι η πρώτη πάνε να γίνουν και αυτά τέσσερα. Δηλαδή θα φτάσουμε περίπου 27 παιδιά ανά τμήμα. Σε περίπτωση σεισμού που είμαστε σεισμογενής περιοχή, αυτά τα παιδιά πως θα μπορέσουν να βγουν έξω;
Επίσης το σπουδαιότερο είναι ότι τα παιδιά ήδη για ενάμιση μήνα έχουν κάνει μάθημα, έχουν συνηθίσει με τους καθηγητές και με τους συμμαθητές τους και δεν επιτρέπεται να τα ταλαιπωρήσει το υπουργείο με τέτοιον τρόπο και να τους αλλάξει και πάλι την συνήθεια. Περιμένουμε κι άλλους γονείς να σταθούν στο πλευρό μας από όλες τις περιοχές και τις πυρόπληκτες έτσι ώστε να μπορέσουμε να λύσουμε αυτό το δύσκολο πρόβλημα".