Άνοιξε η πλατφόρμα allazosyskevi.gov.gr για την υποβολή αιτήσεων που αφορά στην αντικατάσταση ηλεκτρικών συσκευών. Προς το παρόν αφορά όσους έχουν ΑΦΜ που λήγει σε 1 και 2, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες θα ανοίξει σταδιακά για όλους.
Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα, υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) ή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Προγράμματος https://allazosyskevi.gov.gr.
Για την υποβολή της αίτησης απαιτείται υποχρεωτικά η προηγούμενη αυθεντικοποίηση του αιτούντος με τη χρήση των προσωπικών κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Μετά την αυθεντικοποίησή του, ο αιτών υποβάλλει αίτηση δηλώνοντας -μεταξύ άλλων- τον 11-ψήφιο αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της οικίας στην οποία βρίσκονται οι συσκευές προς αντικατάσταση,
- τον αριθμό συσκευών ανά κατηγορία που επιθυμεί να αντικαταστήσει,
- την ύπαρξη ή μη μέλους ΑΜΕΑ στην οικογένεια, ώστε να γίνει η κατά περίπτωση διασταύρωση με στοιχεία του κέντρου πιστοποίησης αναπηρίας,
- ένα μοναδικό αριθμό κινητού τηλεφώνου που θα πιστοποιηθεί μέσω αποστολής κωδικού μίας χρήσης, και ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί μετά από τυχόν έγκριση της αίτησης χρηματοδότησης για την αποστολή των κωδικών των επιταγών (vouchers), αλλά και για κάθε σχετική επικοινωνία με τον ωφελούμενο.
Ο αιτών επιβεβαιώνει επίσης τα στοιχεία που αντλούνται αυτόματα από τρίτες υπηρεσίες και μητρώα του Δημοσίου και αφορούν την αίτησή του.
Οι βασικές ημερομηνίες του προγράμματος
-
Αιτήσεις χρηματοδότησης από δυνητικούς ωφελούμενους μπορούν να υποβάλλονται από την Τρίτη 21/06/2022 και μέχρι την Τρίτη 05/07/2022 και ώρα 15:00 (καταληκτική προθεσμία).
Μετά την παρέλευση της καταληκτικής προθεσμίας ακολουθεί η αξιολόγηση, κατάταξη των αιτήσεων και η ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων.
- Ενστάσεις μπορούν να υποβάλλονται εντός 7 ημερολογιακών ημερών από την ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων. Μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης των ενστάσεων ακολουθεί η ανακοίνωση των οριστικών αποτελεσμάτων και η έκδοση των επιταγών για τις αιτήσεις των οποίων εγκρίνεται η χρηματοδότηση.
- Αγορές με χρήση επιταγών του Προγράμματος μπορούν να γίνονται από τους ωφελούμενους μέχρι και την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022 (ορόσημο λήξης αγορών).
- Αντίστοιχα, οι παραδόσεις παλαιών συσκευών προς ανακύκλωση από τους ωφελούμενος στους εμπόρους μπορούν να γίνονται έως και την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022.
- Δυνατότητα επιστροφών/ακυρώσεων συναλλαγών στο πλαίσιο του Προγράμματος μπορούν να πραγματοποιούνται έως την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022 (ορόσημο λήξης μεταβατικής περιόδου). Εντός του ίδιου διαστήματος επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η αγορά νέων συσκευών (νέα εξαργύρωση) μόνο για τις επιταγές που ακυρώθηκαν μετά το ορόσημο λήξης αγορών (εντός της μεταβατικής περιόδου).
Το σύνολο των πληρωμών προς προμηθευτές προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022.
Οι επιχορηγήσεις ανά Περιφέρεια
Η Δημόσια Δαπάνη της δράσης ανέρχεται στα 148 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό αφορά την επιχορήγηση των ωφελούμενων μέσω του συστήματος επιταγών (vouchers), συμπεριλαμβανομένης της επιχορήγησης του ΦΠΑ, και δεν περιλαμβάνει τυχόν επιπλέον δαπάνες για τη διαχείριση του Προγράμματος, που εγκρίνονται με χωριστή απόφαση.
Η περιφερειακή κατανομή της Δημόσιας Δαπάνης έχει ως εξής
- ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ: 13.320.000 ευρώ
- ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: 22.940.000 ευρώ
- ΗΠΕΙΡΟΥ: 11.100.000 ευρώ
- ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: 14.800.000 ευρώ
- ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: 10.360.000 ευρώ
- ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: 13.320.000 ευρώ
- ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: 7.030.000 ευρώ
- ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ: 2.960.000 ευρώ
- ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: 8.880.000 ευρώ
- ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: 3.700.000 ευρώ
- ΚΡΗΤΗΣ: 7.030.000 ευρώ
- ΑΤΤΙΚΗΣ: 28.120.000 ευρω
- ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: 4.440.000 ευρώ.
Σε περίπτωση που οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης μίας Περιφέρειας δεν επαρκούν για να απορροφήσουν πλήρως την αρχικώς διατιθέμενη δημόσια δαπάνη στην Περιφέρεια αυτή, το πλεονάζον ποσό μπορεί να αξιοποιηθεί για να καλύψει τυχόν επιλαχούσες αιτήσεις από άλλες Περιφέρειες.
Δικαίωμα ένστασης
Τα αποτελέσματα της κατάταξης επικυρώνονται με σχετική Απόφαση του Φορέα Υλοποίησης και Ελέγχου και κοινοποιούνται -ως προσωρινά- στον δικτυακό τόπο του Προγράμματος, με παράλληλη ενημέρωση του συνόλου των αιτούντων.
Επί της απόφασης παρέχεται το δικαίωμα υποβολής ένστασης από την πλευρά των ωφελούμενων σε περιπτώσεις όπου υπεισέρχεται παράγοντας υποκειμενικής αξιολογικής κρίσης είτε υπάρχει πιθανότητα λάθους υπολογισμού εκ μέρους του αρμοδίων οργάνων.
Αντίθετα, λόγω του μαζικού χαρακτήρα του Προγράμματος και της αυτόματης διασταύρωσης στοιχείων, ο Φορέας Πιστοποίησης και Πληρωμής δεν υποχρεούται να λαμβάνει υπόψη ενστάσεις που αμφισβητούν τα δεδομένα υπολογισμού των κριτηρίων επιλεξιμότητας και βαθμολόγησης, εφόσον αυτά αντλούνται από επίσημα ηλεκτρονικά μητρώα του δημόσιου τομέα.
Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά ημερολογιακών ημερών, από την επομένη της ανακοίνωσης των προσωρινών αποτελεσμάτων.
Για να είναι δυνατή η εξέταση της ένστασης θα πρέπει απαραιτήτως να περιλαμβάνει:
- Τον μοναδικό κωδικό της αίτησης που υποβλήθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος, για λόγους ταυτοποίησης
- Το ΑΦΜ του ωφελούμενου/αιτούντα
- Την τεκμηρίωση τυχόν λάθους υπολογισμού και την επισύναψη των αντίστοιχων τεκμηρίων.
Ο Φορέας Πιστοποίησης και Πληρωμής είναι αρμόδιος για την παραλαβή και διοικητική διεκπεραίωση των ενστάσεων, οι οποίες εξετάζονται από την Επιτροπή Ενστάσεων. Εφόσον γίνει αποδεκτή μία ένσταση, η Επιτροπή Ενστάσεων προχωρά στην αναπροσαρμογή των κριτηρίων επιλεξιμότητας και βαθμολόγησης, τροποποιώντας την συνολική βαθμολογία της αίτησης εφόσον απαιτηθεί. Ακολούθως, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της εξέτασης των ενστάσεων επανακαθορίζεται η σειρά βαθμολογικής κατάταξης βάσει των προσωρινών πινάκων και εκδίδονται οι οριστικοί πίνακες εγκεκριμένων/επιλαχουσών αιτήσεων ανά Περιφέρεια. Κατά των οριστικών πινάκων δεν παρέχεται δικαίωμα ένστασης.
Πηγή: Ethnos.gr