Στο σύνολό τους τα θέματα κρίνονται σαφώς πιο δύσκολα και χρονοβόρα από τα περσινά.
Θέμα Α: Κλασικό θέμα θεωρίας. Παραπάνω σκέψη και προσοχή χρειάζεται το β’ ερώτημα του θέματος Α4, όπου ο μαθητής πρέπει να ακολουθήσει το συλλογισμό που ακολουθεί σε ασκήσεις.
Θέμα Β: Κλασικά το πιο εύκολο θέμα από τις ασκήσεις και προσιτό στο σύνολό του. Το ερώτημα Β3 ii, χωρίς να είναι δύσκολο, ενδεχομένως να φανεί πιο δύσκολο στα μάτια αρκετών μαθητών, βλέποντας «άγνωστο» τριγωνομετρικό αριθμό. Οι πιο ψύχραιμοι θα αντιληφθούν πως και αυτό είναι εύκολο ερώτημα.
Θέμα Γ: Τα ερωτήματα Γ1 και Γ2 είναι τα πιο προσιτά ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ3, σε μορφή προβλήματος (με ρυθμό μεταβολής), θα δυσκολέψει τον μαθητή περισσότερο. Όποιος φτιάξει ένα πρόχειρο σχήμα, για να έχει την εικόνα, θα βοηθηθεί και θα καταφέρει να το «ξεκλειδώσει». Στο ερώτημα Γ4, στο δεύτερο σκέλος του ορίου υπάρχει η παγίδα της κατευθείαν αντικατάστασης στον τύπο της συνάρτησης που δεν είναι σωστός τρόπος λύσης. Αυτό το σημείο θέλει πολύ προσοχή.
Θέμα Δ: Κατά παράδοση το πιο απαιτητικό θέμα. Το ερώτημα Δ1 είναι βατό και μπορεί να λυθεί από αρκετούς μαθητές. Το ερώτημα Δ2 απαιτεί χρόνο και υπομονή μέχρι τέλους. Στα ερωτήματα Δ3, Δ4 πρέπει ο μαθητής ψύχραιμα να αποφύγει να παρασυρθεί να τα δουλέψει μεμονωμένα, αλλά να κοιτάξει να βρει τον τρόπο να τα συνδέσει με τις πληροφορίες των παραπάνω ερωτημάτων, όπως συνηθίζεται, κάτι που δεν είναι εμφανές με συνέπεια να χαρακτηρίζονται δύσκολα. Με εξαίρεση το Δ1 και λιγότερο το Δ2 τα υπόλοιπα ερωτήματα θα βοηθήσουν να ξεχωρίσει το άριστα.
Εκτιμώ ότι θα δούμε χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι.
Καλή συνέχεια με τα επόμενα μαθήματα!
Κωνσταντίνος Ταυλόπουλος - Μαθηματικός
ΚΥΒΟΣ – Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης.