Τα σημερινά θέματα στο μάθημα της Φυσικής κάλυπταν σχεδόν ολόκληρη την διδακτέα ύλη και μπορούν να χαρακτηριστούν γενικά εύκολα για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, δεν έκρυβαν παγίδες και στηρίζονταν περισσότερο από κάθε άλλη φορά στις ασκήσεις και τις εφαρμογές του σχολικού βιβλίου.
Το θέμα Α ήταν καθαρά θεωρία χωρίς να εμφανίζεται κάποιο ερώτημα που χρειάζεται εφαρμογή τύπου, οπότε δεν απαιτούσε πολύ χρόνο.
Στο θέμα Β και τα τρία ερωτήματα ήταν χαμηλής δυσκολίας με λύσεις μικρής έκτασης, κάτι που θύμιζε θέματα Β εξετάσεων πολύ παλιότερων ετών.
Τα θέματα Γ και Δ ήταν ασκήσεις με ερωτήματα που εμφάνιζαν κλιμακούμενη δυσκολία. Κανένα από αυτά δεν κρίνεται χρονοβόρο μιας και όλες οι λύσεις στηρίζονταν σε δουλεμένες μεθοδολογίες. Ίσως το ερώτημα Δ3, από το θέμα Δ, να χρειάστηκε την μεγαλύτερη προσπάθεια από την πλευρά των μαθητών μιας και η λύση του απαιτούσε πιο σύνθετο τρόπο σκέψης συγκριτικά με τα υπόλοιπα.
Πρώτη εξεταστική με την καινούρια, αρκετά μεγαλύτερη σε έκταση ύλη, με τα θέματα να είναι όπως πρέπει, στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου και χωρίς υπερβολές.
Μαρίνος Κανελλάκης
Κύβος – Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης