Τα θέματα των μαθηματικών, στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών - Οικονομίας & Πληροφορικής, κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο με τα αντίστοιχα περσινά. Ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν καλές γνώσεις των μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Επίσης προϋπόθεση για την επιτυχή αντιμετώπισή τους ήταν η ευχέρεια σε πράξεις και στο χειρισμό αλγεβρικών παραστάσεων.
Αναλυτικά:
Το 1ο θέμα ήταν θεωρία χωρίς δυσκολίες.
Το 2ο θέμα είχε μελέτη συνάρτησης με αναμενόμενα ερωτήματα και κρίνεται ότι δεν θα δυσκολέψει τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Το 3ο θέμα αφορούσε βασικές έννοιες. Ειδικότερα στο δεύτερο ερώτημα εξέταζε την εφαρμογή ενός από τα πιο σημαντικά θεωρήματα της ύλης και απαιτούσε γνώσεις τριγωνομετρίας, ενώ στο τρίτο ερώτημα οι μαθητές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τη θεωρία τριωνύμου από την Α΄ Λυκείου.
Το 4ο θέμα περιείχε έξυπνα ερωτήματα, αρκετή δουλειά και ήταν απαιτητικό σε πράξεις. Συγκεκριμένα το τέταρτο ερώτημα, βασιζόταν σε άσκηση του σχολικού βιβλίου, όμως έκρυβε παγίδα. Σίγουρα τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θα κρίνουν το ποιοι θα αριστεύσουν.
Συμπερασματικά, ενώ τα θέματα ήταν αναμενόμενα, απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, των οποίων η προετοιμασία ξεκινάει από μικρότερες τάξεις.
Η κλιμάκωση βέβαια της δυσκολίας επιτρέπει να αξιολογηθεί η προσπάθεια των παιδιών με δίκαιο τρόπο.
Δημήτρης Χρυσανθόπουλος
Μαθηματικός