Την Δευτέρα, το κόκκινο κάμπριο βρισκόταν περίπου 325 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη.
Πέντε χρόνια μετά τη θεαματική εκτόξευσή του στο Διάστημα, το κερασί Tesla που οδηγούσε κάποτε ο Έλον Μασκ συνεχίζει να τρέχει σε μια ατέρμονη πίστα γύρω από τον Ήλιο.
Το Tesla Roadster είχε χρησιμοποιηθεί ως αδρανές φορτίο για τη θεαματική παρθενική πτήση του πυραύλου Falcοn Heavy της SpaceX, της διαστημικής εταιρείας του Μασκ, στις 6 Φεβρουαρίου 2018.
Goodbye, Earth! pic.twitter.com/8PZh7SNyUH
— Starman (@SpaceX_Starman) February 7, 2018
Για λίγες ημέρες μετά την εκτόξευση, κάμερα που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο μετέδιδε ζωντανή εικόνα του «Starman», του ανδρείκελου στη θέση του οδηγού, με τον γιγάντιο δίσκο της Γης να δεσπόζει στο φόντο.
Το ηλεκτροκίνητο ΙΧ βρίσκεται πλέον υπερβολικά μακριά για να είναι ορατό με οποιοδήποτε τηλεσκόπιο, ωστόσο οι υπολογισμοί της τροχιάς του δείχνουν μια εκτίμηση για το πού μπορεί να βρίσκεται.
Το Whereisroadster.com παρακολουθεί από το 2018 το ταξίδι του Roadster, το οποίο χρειάζεται περίπου 557 ημέρες για να συμπληρώσει μια περιφορά γύρω από τον Ήλιο.
Την Δευτέρα, το Tesla βρισκόταν περίπου 325 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη, περισσότερο από δύο φορές πιο μακριά από τον Ήλιο, και πλησίαζε τον πλανήτη με ταχύτητα σχεδόν 14 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο.
Σύμφωνα με τον Μπεν Πίαρσον, τον χομπίστα που δημιούργησε το whereisroadster.com, το αυτοκίνητο έχει ξεπεράσει την εγγύηση καλής λειτουργίας, η οποία καλύπτει τα πρώτα 58.000 χιλιόμετρα, κατά 70.276 φορές.
Αν σκεφτεί κανείς ότι ο πύραυλος Falcon 9 που εκτόξευσε το Roadster έκαψε περίπου 567 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου, η κατανάλωση του αυτοκινήτου φτάνει το αστρονομικό νούμερο των 8.536 χιλιομέτρων ανά λίτρο καυσίμου.
Η εκκεντρική τροχιά του Roadster διασταυρώνεται με τις τροχιές της Γης και του Άρη, σύμφωνα όμως με μελέτη του 2018 η πιθανότητα να πέσει το αυτοκίνητο στον πλανήτη όπου κατασκευάζεται είναι μόνο 22% για τα επόμενα 15 εκατομμύρια χρόνια.
Το διαστημικό Roardster μετέφερε κάποτε τον Έλον Μασκ στη δουλειά, ήταν όμως καλογυαλισμένο και έμοιαζε καινούργιο όταν εκτοξεύτηκε.
Σήμερα εκτιμάται ότι πρέπει να βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Όπως είχε επισημάνει το 2018 ο Ουίλιαμ Κάρολ, χημικός του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα που ειδικεύεται στα πλαστικά υλικά και τα οργανικά μόρια, το αυτοκίνητο εκτίθεται σε ακραία ηλιακή και κοσμική ακτινοβολία. Χωρίς την προστασία που προσφέρει η ατμόσφαιρα και το μαγνητικό πεδίο της Γης, ο βομβαρδισμός από σωματίδια πιθανότατα έχει ήδη καταστρέψει όλα τα οργανικά υλικά του αυτοκινήτου, από τα ελαστικά και τα δερμάτινα καθίσματα μέχρι την κόκκινη βαφή.
Με την πάροδο δεκαετιών ή μερικών αιώνων, η ακτινοβολία θα σπάσει τους δεσμούς άνθρακα ακόμα και στο πλαστικό παρμπρίζ και τα εξαρτήματα από ανθρακόνημα.
Το μόνο που θα απομένει στο τέλος από το διαστημικό αυτοκίνητο θα είναι το αλουμινένιο σασί, ίσως και κάποια υπολείμματα του Starman.
Ίσως στο μακρινό μέλλον κάποιος θα ενδιαφερθεί να εντοπίσει το σαράβαλο. Πόσα θα έπιανε άραγε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτροκίνητο με μερικά δισεκατομμύρια χιλιόμετρα στο ενεργητικό του;
Πηγή: In.gr