Η πανδημία άλλαξε τόσο τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά, όσο και τον τρόπο με τον οποίο ζούμε. Τα περιοριστικά μέτρα μας υποχρέωσαν όλους να βρούμε νέους τρόπους επικοινωνίας και ως αποτέλεσμα αυτού ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε ραγδαία. Μακροπρόθεσμες στρατηγικές ετών άλλαξαν σε στρατηγικές του ενός μήνα ή ακόμη και της μίας εβδομάδας.
Πλέον, οι πάροχοι υγειονομικών υπηρεσιών έχουν στραφεί προς την τηλε-υγεία, οι ασφαλιστικές εταιρείες προς την self-service εκτίμηση αποζημιώσεων, οι εταιρείες λιανεμπορίου προς τις ανέπαφες συναλλαγές και delivery και οι τράπεζες προς τις mobile εφαρμογές και το Internet banking. Η ψηφιοποίηση κυριαρχεί, ενώ τα δεδομένα, τα analytics και η τεχνητή νοημοσύνη παίζουν καθοριστικό ρόλο για την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα.
Αυτές τις διαπιστώσεις συζήτησαν οι ομιλητές στο πρόσφατο τριήμερο διαδικτυακό συνέδριο «Beyond Tomorrow» που διοργανώθηκε από τη SAS, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των analytics και της τεχνητής νοημοσύνης.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, στην τριήμερη εκδήλωση που συγκέντρωσε περισσότερους από 3.500 ειδικούς, οραματιστές και στελέχη από 3 διαφορετικές ηπείρους, ήταν έντονη η Ελληνική συμμετοχή.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να βοηθηθούν επιχειρήσεις και οργανισμοί σε ολόκληρη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία να επαναπροσδιορίσουν τις δυνατότητες των analytics, της τεχνητής νοημοσύνης, του data science και της data-driven προσέγγισης για την αντιμετώπιση των επικείμενων προκλήσεων.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη στην επιστήμη των Data, με έμφαση στα εργαλεία των analytics και της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και τις τεχνικές πτυχές του data science για μία επιτυχημένη καριέρα στον κλάδο των analytics. Η ημέρα άρχισε με τον φουτουριστή και trendwatcher Richard van Hooijdonk, ο οποίος επισήμανε δυο ανάγκες που εντάθηκαν λόγω της πανδημίας και οδήγησαν σε αυτή τη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη. Πρώτη, είναι η ανάγκη για αυτονομία, η οποία οδήγησε χώρες ακόμη και πόλεις να δημιουργήσουν δικά τους οικοσυστήματα που θα τους επέτρεπαν να είναι αυτάρκεις. Η δεύτερη ανάγκη αφορά τον περιορισμό της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των ανθρώπων σε όλο το φάσμα της αλυσίδας επικοινωνίας και σε αυτό, καταλυτικός ήταν ο ρόλος των μηχανών και της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο ρόλος των λύσεων ανοιχτού κώδικα στη νέα αναδυόμενη οικονομία υπογραμμίστηκε από τον Νικόλαο Κουρεντζέ, Καθηγητή στα Predictive Analytics & AI, Skövde Artificial Intelligence Lab στη Σουηδία και τον Κωνσταντίνο Μπαχά, επικεφαλής του Customer Advisory της SAS στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Και οι δύο ομιλητές επισήμαναν ότι τα λογισμικά ανοιχτού κώδικα δίνουν στους αναλυτές διευρυμένη ευελιξία και πολλές πειραματικές ευκαιρίες. Ταυτόχρονα, είναι εξίσου σημαντική και η εύκολη μετάβαση από τα πειραματικά μοντέλα στις πρακτικές εφαρμογές και στη συνέχεια στην παραγωγή, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις ιδέες και την δουλειά των data scientists.
Η δεύτερη μέρα επικεντρώθηκε στους διάφορους επιχειρηματικούς κλάδους. Την ημέρα άνοιξε ο Dr. Jim Goodnight, Chief Executive Officer της SAS λέγοντας, μεταξύ άλλων: «...Ότι λειτουργούσε τον Ιανουάριο ήταν άχρηστο τον Απρίλιο και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι ευέλικτες και να προσαρμόζονται γρήγορα».
Στη συνέχεια, συζητήθηκαν καινοτόμες ιδέες και μελέτες περιπτώσεων γύρω από τους κλάδους της τραπεζικής, των τηλεπικοινωνιών, των ασφαλειών και του λιανεμπορίου. Σε αυτήν τη συζήτηση, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «υπήρξε μεγάλη συμμετοχή από πολλούς Έλληνες που στελεχώνουν κορυφαίες εταιρείες όπως ο Σπύρος Λούρος (Director of Νew Digital Business Development, E-Commerce & Consumer IOT στον όμιλο ΟΤΕ), ο Στέλιος Μαντάς (Διευθυντής Customer Analytics & CRM της Εθνικής Τράπεζας), ο Πάνος Κούβαλης, (Mobility & Convenience Τribe Lead στην Interamerican) και ο Θάνος Αγγελόπουλος (Chief Risk & Actuarial Officer στην Υδρόγειο Ασφαλιστική)».
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας, οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παρακολουθήσουν μία ευρεία γκάμα executive workshops για 4 κλάδους, με εξειδικευμένο περιεχόμενο τους σχεδιάστηκε από κοινού με την McKinsey και κορυφαία στελέχη από την Ευρώπη. Από την Ελλάδα, στο σχεδιασμό του περιεχομένου του executive Workshop για τον κλάδο των τηλεπικοινωνίων συνέβαλαν οι Νίκος Σκιαθίτης, Executive Director Network Intelligence Operations Fixed & Mobile και Ιωάννης Τσίληρας, Customer Experience Transformation & Data Strategy Director από την Cosmote.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Raymond Kurzweil, καινοτόμου εφευρέτη και φουτουριστή ο οποίος μοιράστηκε με το κοινό τις εξελίξεις και επερχόμενες αλλαγές που θα έχουν ως μοχλό τα analytics και την τεχνητή νοημοσύνη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ