Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021 10:15

Τα ρομπότ αλλάζουν την τέχνη

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Αιώνες τώρα, η έκταση πάνω από την πόλη Καράρα της Τοσκάνης προμήθευσε τους απίστευτους Ιταλούς γλύπτες με υπέροχης ποιότητας λευκό μάρμαρο για τα έργα τους. Οι Μικελάντζελο, Κανόβα, Μπερνίνι και πιο πρόσφατα το… ΑΒΒ2! Μην αναρωτηθείτε τι είναι αυτό: ο διάδοχος των μεγάλων δασκάλων της Ιταλίας είναι μεταλλικός,, έχει ύψος 4,5 μέτρα, διαθέτει ένα ρομποτικό μπράτσο με διαμαντένια απόληξη και έχει θαυμαστή ακρίβεια.

Το ΑΒΒ2, αργά αλλά σταθερά, κάνει τη δουλειά που πλέον δεν μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι. Όχι, δεν πρόκειται για κάποια ιδιοφυΐα που κατεβάζει ιδέες και τις αποτυπώνει περίτεχνα στο μάρμαρο. Είναι όμως ένα ρομπότ που κάνει ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να διεκπεραιώνει χωρίς να διαμαρτύρεται την ανθρώπινη εργασία. Το ΑΒΒ2 ανήκει σε έναν γνωστό Αμερικανό γλύπτη, ο οποίος το χρηματοδοτεί. Λίγο πιο πέρα βρίσκεται το Quantek2, που επίσης κάνει την ίδια δουλειά για τον βρετανό ιδιοκτήτη του.

Τα ρομπότ όχι απλώς έπαψαν να αποτελούν επιστημονική φαντασία, αλλά έχουν πιάσει και κανονικές δουλειές. Πλέον είναι βοηθοί των ανθρώπων σε κάθε είδους εργασία: ηλεκτρικές σκούπες που καθαρίζουν πατώματα, βαρέως τύπου μηχανήματα που βοηθούν σε δουλειές στον κατασκευαστικό τομέα ή στα εργοστάσια. Με την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία επίσης έχει μπει στη ζωή μας, ο συνδυασμός είναι μοναδικός: από την παροχή ασφαλείας σε επιχειρήσεις ή σε τραπεζικά συστήματα έως τη φαρμακευτική και τις υπηρεσίες υγείας, η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πανταχού παρούσα.

Η μίξη των ρομπότ και της ΤΝ φέρνει μία νέα επανάσταση, την οποία κάποτε βλέπαμε μόνο σε ταινίες. Πλέον τα ρομπότ μπορούν να δημιουργούν τέχνη. Κι αυτό ήρθε από το μέλλον, αλλά βρίσκεται στο παρόν! Από την Αναγέννηση έως σήμερα, τα εργαστήρια τέχνης της Ιταλίας είναι διάσημα για τα έργα τους κι αυτή η παράδοση συνεχίζεται ως σήμερα. Η διαφορά είναι ότι πλέον υπάρχουν ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι στα εργαστήρια, οι οποίοι δεν ασκούν κάποια τέχνη αλλά χειρίζονται τις μηχανές. «Δεν χρειαζόμαστε έναν νέο Μικελάντζελο» είπε ο Μικέλε Μπασαλντέλα, ο τεχνικός που αυτοαποκαλείται «το μυαλό των ρομπότ».

advertorial texni

Αυτό που δεν έχει αλλάξει στη διάρκεια των αιώνων είναι η ευαισθησία των καλλιτεχνών για το ποιος πρέπει να πάρει τα εύσημα για τη δουλειά. Στα εργαστήρια της Φλωρεντίας πολλοί μαθητευόμενοι ή νεόκοποι καλλιτέχνες εργάζονταν στο παρασκήνιο, αλλά το τελικό έργο έπαιρνε την υπογραφή του δασκάλου, ακόμα κι αν δεν το είχε ακουμπήσει. Σήμερα είναι τα ρομπότ της Καράρα που δουλεύουν ανώνυμα. Πολλοί από τους καλλιτέχνες που πληρώνουν για να τα χρησιμοποιήσουν, απαιτούν να μείνει μυστική η συμφωνία τους με τα εργαστήρια.

«Οι καλλιτέχνες προτιμούν να καλλιεργούν στο κοινό την ιδέα ότι έχουν σκαλίσει οι ίδιοι το περίτεχνο γλυπτό τους, με το καλέμι όπως γινόταν παλιά» εξήγησε ο Τζιάκομο Μασάρι, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας Robotor που κατασκευάζει τα ρομπότ: «Γελάω με αυτή την ιδέα, αλλά δεν είναι δουλειά μου να τους κρίνω». Ο 37χρονος Μασάρι θεωρεί πάντως ότι η εγκατάλειψη των παραδοσιακών τρόπων δημιουργίας γλυπτών ήταν ο μοναδικός τρόπος για την ιταλική κοινότητα γλυπτών να προοδεύσει και να εξελιχθεί.

Στα πρώτα χρόνια της έκρηξης της Αναγέννησης, ο Μικελάντζελο έψαχνε για εβδομάδες στους δρόμους της Καράρα για να βρει το τέλειο μάρμαρο και να δημιουργήσει τελικά το αριστούργημα της Πιετά. Στον 18ο αιώνα, τα μάρμαρα της Καράρα χρησιμοποιήθηκαν για εκατοντάδες νεοκλασικά αγάλματα και δεκάδες ατελιέ άνοιξαν στην πόλη. Αλλά η μοντέρνα και αφηρημένη τέχνη έσπρωξε σιγά-σιγά το μάρμαρο στο παρασκήνιο και η πόλη άρχισε να παρακμάζει, αφού οι γλύπτες έπαψαν να το χρησιμοποιούν. Ο Μασάρι υποστηρίζει ότι αυτό συνέβη επειδή ένα έργο χρειαζόταν μήνες, ίσως και χρόνια, για να ολοκληρωθεί με το χέρι. Οι νεότεροι σε ηλικία έπαψαν να ασχολούνται όταν μπήκαν και ζητήματα υγείας, εξαιτίας της σκόνης από το χτύπημα του μαρμάρου.

Με τα ρομπότ όλα άλλαξαν. «Ο περίφημος Κανόβα χρειάστηκε 5 χρόνια για να δημιουργήσει το αριστούργημα «Έρως και Ψυχή», αλλά εμείς χρειαστήκαμε 270 ώρες για να το αντιγράψουμε με τη βοήθεια του νέου ρομπότ μας» είπε ο Μασάρι. Μαζί με τον συνεργάτη του αγόραζαν τα ρομπότ από τοπικές εταιρείες τεχνολογίας. Μεταξύ των πελατών, που δεν έχουν πρόβλημα να ακουστεί το όνομά τους, περιλαμβάνονται ο Τζεφ Κουνς, ο Ζάχα Χαντίντ και η Βανέσα Μπίρκροφτ. Αυτοί έδωσαν απίστευτα ποσά προκειμένου ο Μασάρι να κατασκευάσει τα δικά του ρομπότ, με γερμανικά εξαρτήματα και εξειδικευμένο λογισμικό.

Δεν είναι όμως όλοι στην Καράρα χαρούμενοι. Ο Μικέλε Μονφρόνι στα 49 του χρόνια εξακολουθεί να δημιουργεί αντίγραφα γνωστών έργων με το χέρι: «Αν ο Μικελάντζελο έβλεπε σήμερα τα ρομπότ, θα τραβούσε τα μαλλιά του. Τα ρομπότ είναι επιχείρηση, αλλά η γλυπτική είναι πάθος. Η τέχνη βρίσκεται μέσα μας, αν χρησιμοποιήσεις ρομπότ τότε γίνεσαι κι εσύ μία μηχανή». Ο Μονφρόνι πιάνει το καλέμι στις 7 το πρωί και δεν επιτρέπει τη χρήση μηχανημάτων στο εργαστήριό του.

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021 10:44

Σχετικά Άρθρα

  • Το viral έργο με την μπανάνα κολλημένη σε τοίχο βγαίνει ξανά σε δημοπρασία - Και η τιμή του προκαλεί ίλιγγο (video)
    σε Viral
    Το viral έργο με την μπανάνα κολλημένη σε τοίχο βγαίνει ξανά σε δημοπρασία - Και η τιμή του προκαλεί ίλιγγο (video)

    Όταν μια μπανάνα κολλημένη σε έναν τοίχο πωλήθηκε για 120.000 δολάρια το 2019, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν προκληθεί σφοδρές αντιδράσεις, με τους χρήστες να ξεκινούν μια πάντοτε επίκαιρη συζήτηση γύρω από το νόημα της τέχνης.

    Ωστόσο, το viral δημιούργημα του Ιταλού καλλιτέχνη Μαουρίτσιο Κατελάν, με τίτλο «Comedian», μπορεί ακόμη να αποδειχθεί μια καλή επένδυση, αφού ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's ανακοίνωσε ότι μία από τις τρεις «εκδόσεις» του έργου θα βγει ξανά προς πώληση - αυτή τη φορά με εκτίμηση 1 έως 1,5 εκατομμύριο δολάρια.

    Το βίντεο του οίκου δημοπρασιών για το viral έργο:

    Για τα χρήματά του, ο πλειοδότης που θα κερδίσει θα λάβει ένα... ρολό μονωτικής ταινίας και μία μπανάνα, καθώς και ένα πιστοποιητικό αυθεντικότητας με επίσημες οδηγίες για την εγκατάσταση του έργου. Ο οίκος Sotheby's επιβεβαίωσε στο CNN ότι ούτε η ταινία ούτε, ευτυχώς, η μπανάνα είναι τα πρωτότυπα.

    Το πρωτότυπο έργο δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας μια μπανάνα που αγοράστηκε από ένα παντοπωλείο στο Μαϊάμι, αν και η γκαλερί δήλωσε ότι θα μπορούσε να αντικατασταθεί, σύμφωνα με τις οδηγίες του καλλιτέχνη.

    Πάντως, ο κόσμος της τέχνης διχάστηκε ως προς την αξία του έργου όταν αυτό είχε πρωτοεμφανιστεί το 2019. Ωστόσο, τότε, τα πράγματα είχαν πάρει απροσδόκητη τροπή όταν ο καλλιτέχνης Ντέιβιντ Ντατούνα άρπαξε την μπανάνα από τον τοίχο, πριν την ξεφλουδίσει και την φάει μπροστά σε εκατοντάδες έκπληκτους επισκέπτες της έκθεσης. Αργότερα υπερασπίστηκε την κίνησή του ως μια καλλιτεχνική περφόρμανς από μόνη της και όχι ως πράξη βανδαλισμού.

    Το έργο στο Μαϊάμι τελικά απομακρύνθηκε ωστόσο και οι τρεις εκδόσεις πωλήθηκαν στην έκθεση. Δύο αγοράστηκαν από ιδιώτες συλλέκτες για 120.000 δολάρια, ενώ η τρίτη αγοράστηκε για ένα υψηλότερο (αλλά μη ανακοινώσιμο) ποσό και αργότερα δωρήθηκε στο μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης.

    Ο οίκος Sotheby's δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του πωλητή στη δημοπρασία του Νοεμβρίου, αλλά δήλωσε ότι ο σημερινός ιδιοκτήτης του έργου το είχε αποκτήσει από τη συλλογή ενός από τους αρχικούς αγοραστές.

    Σημειώνεται ότι ένα παρόμοιο συμβάν συνέβη και πρόσφατα στο Μουσείο Τέχνης Leeum στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Τότε ένας φοιτητής τέχνης από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ αφαίρεσε το φρούτο και το καταβρόχθισε, πριν κολλήσει τη φλούδα πίσω στον τοίχο, με το σχετικό βίντεο να κάνει τον γύρο του διαδικτύου.

    Στις 20 Νοεμβρίου η δημοπρασία

    Ο οίκος Sotheby's σκοπεύει να εκθέσει το έργο τέχνης πριν από την πώληση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα κεντρικά γραφεία του οίκου δημοπρασιών στη Νέα Υόρκη στις 20 Νοεμβρίου.

    Το «Comedian» θα εκτεθεί εκεί τη Δευτέρα, προτού ξεκινήσει μια παγκόσμια περιοδεία με σταθμούς το Λονδίνο, το Παρίσι, το Μιλάνο, το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι, την Ταϊπέι, το Τόκιο και το Λος Άντζελες.

    Πηγή: Iefimerida.gr

  • Έλον Μασκ: Ανακοίνωσε ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025
    Έλον Μασκ: Ανακοίνωσε ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025

    Η Τesla έχει ανακοινώσει ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα «αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ» για να εκτελεί «μη ασφαλείς, επαναλαμβανόμενες ή βαρετές εργασίες»

    Στην ανακοίνωση ότι η Tesla θα αρχίσει να παράγει και να χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025 προχώρησε ο Έλον Μασκ με ανάρτησή του στο Χ.
    Ο τελικός στόχος της Tesla, σύμφωνα με τον νοτιοαφρικανό δισεκατομμυριούχο, είναι να ξεκινά να πουλάει τα ρομπότ αυτά το 2026.
    Ο Μασκ είχε δηλώσει ότι περίμενε το ρομπότ Optimus να είναι έτοιμο για χρήση στα τέλη της φετινής χρονιάς.
    «Η Tesla θα διαθέτει ανθρωποιειδή ρομπότ σε χαμηλή παραγωγή για εσωτερική χρήση του χρόνου και, ελπίζω, να υπάρξει υψηλότερη παραγωγή για άλλες εταιρίες το 2026» έγραψε ο Μασκ στην ανάρτησή του.
    Η Τesla η οποία αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα, έχει ανακοινώσει ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα «αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ» για να εκτελεί «μη ασφαλείς, επαναλαμβανόμενες ή βαρετές εργασίες».

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μασκ ο στόχος της Tesla είναι να πουλάει τα ρομπότ αυτά έναντι 20.000 δολαρίων το καθένα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Στην Ελλάδα έρχεται η Sophia, το πρώτο ρομπότ με διαβατήριο στον κόσμο για να συμμετοχή σε συνέδριο στην Ναύπακτο
    Στην Ελλάδα έρχεται η Sophia, το πρώτο ρομπότ με διαβατήριο στον κόσμο για να συμμετοχή σε συνέδριο στην Ναύπακτο

    Την Ναύπακτο θα επισκεφθεί το πρώτο ρομπότ με διαβατήριο, στον κόσμο, με το όνομα Sophia the robot, προκειμένου να συμμετάσχει σε ένα ξεχωριστό πάνελ με θέμα Artificial Intelligence & Ethics.

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στο συνέδριο, οι συμμετέχοντες από 6 κράτη θα αναλύσουν από κοινού, με τη Sophia the robot, σημαντικές πτυχές που σχετίζονται με τη συνύπαρξη ανθρώπου και Τεχνητής Νοημοσύνης. Ειδικότερα, το «Meet Sophia Conference» θα πραγματοποιηθεί στις 10 Μαρτίου στο Nafpaktos International Conference Center, το οποίο συστεγάζεται στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, στη Σκάλα Ναυπακτίας. Παράλληλα, στο συνέδριο θα διερευνηθεί η επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε ηθικά ζητήματα, από την προστασία της ιδιωτικότητας μέχρι τη διασφάλιση της δικαιοσύνης και των αξιών του ανθρώπινου είδους.

    Η Τεχνο-ηθική αποτελεί κλάδο της Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας και πεδίο διεπιστημονικής μελέτης και έρευνας, με κύριο αντικείμενο τη σχέση μεταξύ της τεχνολογικής εξέλιξης και των αξιών της σύγχρονης κοινωνίας. Το γεγονός θα πραγματοποιηθεί παρουσία 150 καλεσμένων, ενώ δεν θα υπάρξει πρόσβαση στο ευρύ κοινό. Η Sophia είναι ένα κοινωνικό ανθρωποειδές ρομπότ που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Hanson Robotics με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ενώ τα δικαιώματά της για την Ελλάδα τα έχει η Victorious Network. Ενεργοποιήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2016 και έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στα μέσα Μαρτίου το 2016. Έχει συναντηθεί με ηγέτες κρατών, σημαντικές προσωπικότητες και έχει δώσει επίσης συνεντεύξεις στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα του πλανήτη.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΗΠΑ: Ένα έργο τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να προστατεύεται από τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας
    ΗΠΑ: Ένα έργο τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να προστατεύεται από τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας

    Μία απόφαση δικαστηρίου της Ουάσινγκτον

    Ένα έργο τέχνης που δημιουργήθηκε αποκλειστικά με τη χρήση τεχνολογίας ΑΙ (Τεχνητή Νοημοσύνη), χωρίς καμία ανθρώπινη συμμετοχή, δεν μπορεί να προστατεύεται από τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας, έκρινε δικαστήριο στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ.

    Μόνο έργα δημιουργών μπορούν να προστατεύονται από τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας, δήλωσε σήμερα ο περιφερειακός δικαστής Μπέριλ Χάουελ, επιβεβαιώνοντας την απόρριψη από το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ σε αίτημα που υπέβαλε ο επιστήμονας πληροφορικής Στίβεν Θέιλερ, ο οποίος έχει αναπτύξει το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης DABUS.

    Η απόφαση είναι ακόμη μία ήττα του Θέιλερ στα αιτήματά του να λάβει αμερικανικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας που αφορούν επινοήματα που είπε ότι δημιουργήθηκαν από την DABUS.

    Ο Θέιλερ έχει επίσης υποβάλει αιτήματα ευρεσιτεχνίας που δημιουργήθηκαν από το DABUS σε άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νότια Αφρική, την Αυστραλία και τη Σαουδική Αραβία, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.

    Ο δικηγόρος του Θέιλερ, Ράιαν Άμποτ δήλωσε ότι ο ίδιος και ο πελάτης του διαφωνούν έντονα με την απόφαση και θα ασκήσουν έφεση.

    Ο ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος της γενικής τεχνητής νοημοσύνης έχει εγείρει νέα ζητήματα περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ απέρριψε επίσης αίτημα ενός καλλιτέχνη για πνευματικά δικαιώματα σε εικόνες που δημιουργούνται μέσω του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Midjourney, παρά το επιχείρημα του καλλιτέχνη ότι το σύστημα ήταν μέρος της δημιουργικής διαδικασίας.

    Πολλές εκκρεμείς αγωγές έχουν επίσης κατατεθεί σχετικά με τη χρήση έργων που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα για την εκπαίδευση εργαλείων γενετικής τεχνητής νοημοσύνης χωρίς να έχει ληφθεί άδεια.

    «Πλησιάζουμε σε νέα όρια στα πνευματικά δικαιώματα καθώς οι καλλιτέχνες προσθέτουν την τεχνητή νοημοσύνη στην εργαλειοθήκη τους», κάτι που θα εγείρει «δύσκολα ερωτήματα» για τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων, τόνισε ο δικαστής Χάουελ.

    «Αυτή η υπόθεση, ωστόσο, δεν είναι τόσο περίπλοκη», είπε ο Χάουελ.

    Ο Θέιλερ υπέβαλε αίτημα το 2018 για πνευματικά δικαιώματα που καλύπτει ένα έργο εικαστικής τέχνης με τίτλο «Μια πρόσφατη είσοδος στον παράδεισο» που, όπως είπε, δημιουργήθηκε από το DABUS χωρίς την εμπλοκή ανθρώπινου παράγοντα. Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ απέρριψε πέρυσι το αίτημά του.

    Ο Θέιλερ προσέφυγε κατά της απόφασης στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι η ύπαρξη καλλιτέχνη-δημιουργού δεν αποτελεί νομική προϋπόθεση και ότι η χορήγηση πνευματικών δικαιωμάτων σε έργα τεχνητής νοημοσύνης θα ήταν σύμφωνη με τον σκοπό των πνευματικών δικαιωμάτων όπως περιγράφεται στο αμερικανικό Σύνταγμα για την «προώθηση της προόδου της επιστήμης και των χρήσιμων τεχνών».

    Ο Χάουελ συμφώνησε με το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων κρίνοντας ότι η ύπαρξη καλλιτέχνη-δημιουργού αποτελεί «θεμελιώδη προϋπόθεση για χορήγηση πνευματικών δικαιωμάτων» που βασίζεται σε «αιώνες κατασταλαγμένης κατανόησης».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - In.gr

  • Το πρώτο ρομπότ που ιδρώνει και αναπνέει κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ
    Το πρώτο ρομπότ που ιδρώνει και αναπνέει κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ

    Το ANDI της ASU είναι το πρώτο θερμικό ρομπότ στον κόσμο που αναπνέει, ιδρώνει και περπατάει. Θα βοηθήσει τους ερευνητές να κατανοήσουν καλύτερα πώς επηρεάζεται το ανθρώπινο σώμα μας από το θερμικό στρες.

    Πίσω από μια μεταλλική πόρτα πάχους 4 ιντσών με ένα μικρό γυάλινο παράθυρο στην μακρινή βορειοανατολική γωνία της πανεπιστημιούπολης Tempe του Πανεπιστημίου της Αριζόνα, ζει το ANDI, το πρώτο θερμικό ρομπότ εσωτερικού-εξωτερικού χώρου στον κόσμο που αναπνέει, ιδρώνει και περπατά.

    Το ANDI χρηματοδοτείται από ένα NSF Major Research Instrumentation πρόγραμμα και έχει κατασκευαστεί ειδικά για την ASU από την εταιρεία Thermetrics.

    Μπορεί να μιμηθεί τις θερμικές λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος και έχει 35 διαφορετικές επιφάνειες που ελέγχονται όλες ξεχωριστά με αισθητήρες θερμοκρασίας, αισθητήρες ροής θερμότητας και πόρους που ιδρώνουν.

    Είναι το μόνο ρομπότ τέτοιου είδους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εξωτερικούς χώρους, επιτρέποντας στους ερευνητές να πειραματιστούν σε ακραία περιβάλλοντα, καθώς και να μελετήσουν τις επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. Μπορούν μάλιστα να μελετήσουν πώς αντιδρούν διαφορετικές ηλικίες και σωματικοί τύποι ανθρώπων σε ακραίες θερμοκρασίες.

    «Το ANDI ιδρώνει. παράγει θερμότητα, μπορεί να έχει ρίγη, να περπατά και να αναπνέει», δήλωσε ο Konrad Rykaczewski, αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Μηχανικής Ύλης, Μεταφορών και Ενέργειας της Αριζόνα και κύριος ερευνητής για ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα της ASU που στοχεύει στη μέτρηση των επιπτώσεων της υπερβολικής ζέστης στην ανθρώπινη υγεία.

    «Υπάρχει πολύ καλή επιστημονική δουλειά εκεί έξω για την υπερβολική ζέστη, αλλά λείπουν επίσης πολλά. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε μια πιο λεπτομερής κατανόηση (για το πώς η θερμότητα επηρεάζει το ανθρώπινο σώμα), ώστε να μπορούμε να σχεδιάσουμε έρευνες για να το αντιμετωπίσουμε».

    Οι ερευνητές της ASU μπορούν να υπολογίσουν παραλλαγές στον σωματότυπο και τα χαρακτηριστικά υγείας του ρομπότ για να δημιουργήσουν και να εισαγάγουν σε διαφορετικά προσαρμοσμένα μοντέλα θερμικής ρύθμισης στο ANDI για σχεδόν οποιοδήποτε κλίμα στις Η.Π.Α αλλά και στον κόσμο.

    «Μπορούμε να μεταφέρουμε πολλές διαφορετικές πληροφορίες, διαφορετικά χαρακτηριστικά ηλικίας και διαφορετικές σωματικές καταστάσεις (στο ANDI),» είπε η Ankit Joshi, μία ερευνήτρια της ASU που ηγείται του έργου μοντελοποίησης ως η επικεφαλής χειριστής του ANDI. «Ένας διαβητικός ασθενής έχει διαφορετική θερμική ρύθμιση από έναν υγιή άνθρωπο. Έτσι, μπορούμε να εξηγήσουμε όλη αυτή την τροποποίηση με τα προσαρμοσμένα μοντέλα μας.»

    Το ANDI αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο στη ρομποτική και στην έρευνα της θερμικής ρύθμισης του ανθρώπινου σώματος, με πιθανές εφαρμογές σε διάφορους τομείς που αφορούν την ανθρώπινη υγεία και ασφάλεια.

    Δείτε όλη την έρευνα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Γεννήθηκαν τα πρώτα μωρά που συνελήφθησαν με ρομποτικη μικρογονιμοποίηση--με χειριστήριο Sony PlayStation 5 ο έλεγχος της ρομποτικής βελόνας
    Γεννήθηκαν τα πρώτα μωρά που συνελήφθησαν με ρομποτικη μικρογονιμοποίηση--με χειριστήριο Sony PlayStation 5 ο έλεγχος της ρομποτικής βελόνας

    Δύο κοριτσάκια που συνελήφθησαν με εξωσωματική γονιμοποίηση που πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ρομπότ, γεννήθηκαν στις ΗΠΑ.

    Τα μωρά συνελήφθησαν με σπερματέγχυση, στο πλαίσιο της οποία χρησιμοποιήθηκε ένα μικροσκόπιο, μια ρομποτική βελόνα, ένα μικροσκοπικό πιάτο Petri, ένας φορητός υπολογιστής και ένα χειριστήριο Sony PlayStation 5 για τον έλεγχο της ρομποτικής βελόνας.

    Η βελόνα τρύπησε το ωάριο και εναπόθεσε το σπέρμα. Μάλιστα, η διαδικασία έγινε από μηχανικό χωρίς εμπειρία στην ιατρική γονιμότητας.

    Η Overture Life δημιουργεί ιατρικές συσκευές και νέες μεθοδολογίες ελέγχου εμβρύων που αυτοματοποιούν ολόκληρη τη διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης, αυξάνοντας την απόδοση για τους επαγγελματίες της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Το περασμένο φθινόπωρο, δύο εκ των ασθενών του κέντρου έμειναν έγκυες.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σημαντική ανακάλυψη: Ευέλικτο ρομπότ μπορεί να εκτυπώσει ζωντανά κύτταρα μέσα στο σώμα ασθενών – Πώς λειτουργεί
    Σημαντική ανακάλυψη: Ευέλικτο ρομπότ μπορεί να εκτυπώσει ζωντανά κύτταρα μέσα στο σώμα ασθενών – Πώς λειτουργεί

    Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η ιατρική τεχνολογία, με Αυστραλούς ερευνητές να δημιουργούν νέο ευέλικτο ρομπότ που μπορεί να εκτυπώνει ζωντανά κύτταρα μέσα στο σώμα των ασθενών!

    Η τρισδιάστατη εκτύπωση διευκολύνει τη δημιουργία ιστών με ακρίβεια στο μέγεθος και στο σχήμα που απαιτείται. Μπορεί ακόμα να αφαιρέσει κι έναν δυσπρόσιτο όγκο

    Οι ερευνητές στο Σίδνεϋ έδειξαν το δημιούργημά τους σε φοιτητές πανεπιστημίου. Πρόκειται για ένα νέο βιοεκτυπωτή ρομπότ που χρησιμοποιώντας βιο-μελάνια τα οποία περιέχουν ζωντανά κύτταρα μέσα στο σώμα των ασθενών, δημιουργούν με ακρίβεια νέους ιστούς. Το ρομπότ μπορεί ακόμα να αφαιρέσει έναν δυσπρόσιτο όγκο, αναφέρει η ΕΡΤ.

    Οι ερευνητές πειραματίζονται με μια καρδιά αρνιού για να δείξουν τι μπορεί να κάνει στη χειρουργική αυτό το μικρό, ρομπότ, το οποίο εισέρχεται στο σώμα μέσω μιας μικρής τομής σε συσκευή.

    Μένει να γίνουν δοκιμές σε ανθρώπους και εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 5 έως 7 χρόνια για να είναι έτοιμο για κλινική χρήση.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Συμπολιτεία Ολυμπίας: Δωρεά έργων τέχνης στην πρεσβεία της Τσέχικης Δημοκρατίας στο πλαίσιο των δράσεων του ΔΡΟΜΟΥ ΕΚΕΧΕΙΡΙΑΣ 2022
    Συμπολιτεία Ολυμπίας: Δωρεά έργων τέχνης στην πρεσβεία της Τσέχικης Δημοκρατίας στο πλαίσιο των δράσεων του ΔΡΟΜΟΥ ΕΚΕΧΕΙΡΙΑΣ 2022

    Στον φιλόξενο χώρο της Πρεσβείας της Τσεχικής Δημοκρατίας (στις 17/3/2023), παρουσία του Πρέσβη κ. Jakub Karfík έκλεισαν και τυπικά οι δράσεις του 2022 για τη «Συμπολιτεία Ολυμπίας».

    Όπως είχε ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια της Εικαστικής Έκθεσης με τίτλο: «Εὐοῖ ὠκύποδα!» (Εύγε γοργοπόδαρε!)– «Από τον Κόροιβο, στον Εμίλ Ζάτοπεκ», που διεξήχθη στο Πολεμικό Μουσείο, ορισμένοι από τους καλλιτέχνες προσέφεραν τα έργα τους, που αφορούσαν στον θρύλο Εμίλ Ζάτοπεκ, ως δωρεά, στην Πρεσβεία της Τσεχικής Δημοκρατίας.

    Η δωρεά έγινε στην πρεσβεία της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Αθήνα. Καλωσορίζοντας τους καλλιτέχνες και τα μέλη και φίλους της «Συμπολιτείας Ολυμπίας» ο πρέσβης κ. Jakub Karfík ευχαρίστησε θερμά την Οργάνωση για την άριστη συνεργασία και εξήρε τις προσπάθειές της για ανάδειξη των ολυμπιακών αξιών όπως αυτές διαμορφώθηκαν κατά την αρχαιότητα. Ευχαρίστησε τους καλλιτέχνες για την ευγενική προσφορά τους.

    Η Διευθύντρια του Τσέχικου Κέντρου της Αθήνας κα Lucie Kulligova ευχαρίστησε την κα Αννίτα Πατσουράκη για την επιμέλεια της Εικαστικής Έκθεσης και την προβολή των έργων των μαθητών της Τσεχίας, τη «Συμπολιτεία Ολυμπίας» για τη φιλοξενία και την προβολή του θρύλου αθλητή Εμίλ Ζάτοπεκ.

    Κλείνοντας, η πρόεδρος της «Συμπολιτείας Ολυμπίας» κα Σοφία Χίντζιου Κοντογιάννη, ευχαρίστησε θερμά τον κ. Πρέσβη και την κα Lucie Kulligova για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία για τις εκδηλώσεις του 2022 στην Αθήνα και στην Ηλεία, με σκοπό την ανάδειξη ολυμπιακών αξιών καθώς και της ημιορεινής οικοτουριστικής διαδρομής Ήλιδας - Ολυμπίας: «Το Μονοπάτι της Εκεχειρίας» που συνδέει τη διοργανώτρια πόλη των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων με τον τόπο τέλεσής τους, στις οποίες τιμήθηκε ιδιαίτερα ο αθλητής θρύλος της Τσεχίας Εμίλ Ζάτοπεκ.

    Οι καλλιτέχνες οι οποίοι πρόσφεραν τα έργα τους είναι οι εξής:

    Δρίτσας Γιώργος, τίτλος έργου: «Διαχρονικός Κόροιβος»

    Ηλιακοπούλου Βασιλική, τίτλος έργου: «Εμίλ Ζάτοπεκ»

    Κουβάτσου Δέσποινα, τίτλος έργου: «Ο στεφανωμένος νικητής»

    Μπλιάτσου Γεωργία, τίτλος έργου: «Η κούρσα μιας ζωής»

    Πιάνα Σίσσυ, τίτλος έργου: «Emil Zatopek».

    pinakes dorea sumpol 2

    pinakes dorea sumpol 3

    pinakes dorea sumpol 4

    pinakes dorea sumpol 5

    pinakes dorea sumpol 6

    pinakes dorea sumpol 7

    pinakes dorea sumpol 8

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο