Μετά την ανάρτηση των βαθμολογιών των φετινών Πανελλαδικών, τα χαμόγελα έγιναν ακόμα πιο πλατιά με την ανακοίνωση των βάσεων. Γιατί το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος στον Πύργο μετρά και φέτος δεκάδες επιτυχίες, δεκάδες μαθητές που πέτυχαν το στόχο τους.
Ιδιαίτερα φέτος, που μαθητές απομακρυσμένων περιοχών της Ηλείας αλλά και της Αρκαδίας, που πορεύτηκαν στη διαδρομή για τις Πανελλαδικές μαζί με την Άνοδο και τους καθηγητές της, απέδειξαν πως με υπομονή και επιμονή, εστιάζοντας στον τελικό στόχο, ξεπερνώντας αντικειμενικά εμπόδια, που άλλοι θα είχαν υποκύψει σε αυτά, φτάνουν στην επιτυχία.
Μαθητές που καθημερινά έκαναν πολλά χιλιόμετρα, για να λάβουν τα κατάλληλα εφόδια και να εισέλθουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αυτές οι επιτυχίες είναι διπλές και έρχονται να προστεθούν στα παιδιά, τους αυριανούς φοιτητές, που στόχευσαν και έφτασαν ψηλά, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους.
Συγχαρητήρια σε όλους και καλές σπουδές...
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 27 Ιουλίου 2024 15:08
Αγωνία τέλος για τους υποψήφιους φοιτητές καθώς σήμερα ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες.
Στο Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος οι επιτυχόντες γέμισαν με χαμόγελα τους χώρους του εκπαιδευτικού κέντρου και πλέον δίνουν ραντεβού σε ένα μήνα με την ανακοίνωση των βάσεων.
Τα θέματα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, με αυξημένο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά.
Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά τον διαθέσιμο χρόνο των μαθητών. Χρειαζόταν έτσι σωστή διαχείριση του χρόνου και γρήγορη αντιμετώπιση διαφορετικών φαινομένων.
Ο βαθμός δυσκολίας τους προυποθέτει αύξηση στις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής στις τάξεις του λυκείου.
Οι μαθητές του φροντιστηρίου μας ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των θεμάτων.
Ευχόμαστε στους μαθητές καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι.
Οι καθηγητές του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου άνοδος
Τα θέματα έχουν διαβάθμιση στη δυσκολία τους, είναι επιστημονικά ορθά και η έκτασή τους είναι τέτοια που μπορούν να λυθούν στον διαθέσιμο χρόνο.
Για τους πιο αδύνατους μαθητές πιστεύουμε ότι ήταν πιο εύκολα σε σχέση με πέρσι κι έτσι αναμένουμε να μειωθεί σημαντικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση.
Σημαντικό είναι ότι αρκετά από τα θέματα υπήρχαν στο σχολικό βιβλίο αυτούσια ή παρόμοια, όπως τα θέματα Β2, Β3, Β4, Δ1 και Δ3 καθώς και από την τράπεζα θεμάτων π.χ. Β1 (γ).
Υπάρχουν περισσότερα θέματα που απαιτούν υπολογισμούς, χωρίς να εμφανίζουν κάποια πρωτοτυπία. Επίσης στα φετινά θέματα υπάρχουν αρκετά σημεία που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να πετύχουν βαθμολογίες υψηλότερες από 95. Συνεπώς, θεωρούμε ότι οι βαθμολογίες μεταξύ 90-95 θα είναι εξαιρετικές για φέτος.
Όσον αφορά τους μαθητές του φροντιστηρίου μας, η σωστή και μεθοδική προετοιμασία σε όλες τις τάξεις του λυκείου τούς βοήθησε να ανταποκριθούν πολύ θετικά στο φετινό διαγώνισμα των Πανελλαδικών και αναμένουμε υψηλές επιδόσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν να επιτύχουν τους στόχους τους.
Τέλος, ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές στις Πανελλαδικές εξετάσεις και καλά αποτελέσματα.
Οι καθηγητές του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος:
Δεββές Γιώργος
Κουτρουμάνος Γιάννης
Νικολακοπούλου Γεωργία
Χιώτη Οδύσσεια
Δείτε το video με το σχόλιο του Χημικού Γιάννη Κουτρουμάνου από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος στον Πύργο, για τα θέματα που εξετάστηκαν οι μαθητές των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 στην Χημεία.
Σήμερα οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Επιστημών διαγωνίσθηκαν στο μάθημα των Λατινικών. Τα θέματα ήταν σαφή και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές αναμένεται να σημειώσουν υψηλές βαθμολογίες.
Τα ερωτήματα αφορούσαν αποσπάσματα των κειμένων 19 και 42. Οι ερωτήσεις εισαγωγής και ετυμολογικών ήταν αναμενόμενες και δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία.
Ειδικότερα, η ερώτηση εισαγωγής περιοριζόταν στις πρώτες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου. Οι ασκήσεις της Γραμματικής και του Συντακτικού ακολουθούν τον τρόπο εξέτασης των προηγούμενων ετών και ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια.
Πιο συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις της Γραμματικής εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ενώ οι ασκήσεις του Συντακτικού προϋπέθεταν καλή γνώση των συντακτικών φαινομένων των δευτερευουσών προτάσεων, της μετατροπής της σύνταξης και της ανάλυσης μετοχής.
Δείτε το σχόλιο της Φιλολόγου Ελένης Λέντζιου από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος στον Πύργο, για τα θέματα που εξετάστηκαν οι μαθητές των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 στα Λατινικά.
Απαντήσεις
Α1. Όταν ήταν ύπατοι ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας και ο Γάιος Αντώνιος, ο Λεύκιος Σέργιος Κατιλίνας, άνδρας πάρα πολύ αριστοκρατικής καταγωγής αλλά πάρα πολύ διεφθαρμένου χαρακτήρα συνωμότησε εναντίον της πολιτείας. Αυτόν κάποιοι ένδοξοι αλλά φαύλοι άνδρες (τον) ακολούθησαν. Ο Κατιλίνας από τον Κικέρωνα εκδιώχτηκε από την πόλη. Οι σύντροφοί του συνελήφθησαν και στη φυλακή στραγγαλίστηκαν.
[…] ενεργώντας κάτω από την επιρροή αυτών πολλοί, όχι μόνο αχρείοι αλλά και άπειροι, αν τον είχα τιμωρήσει, θα έλεγαν ότι αυτό έγινε σκληρά και τυραννικά. Τώρα καταλαβαίνω ότι αν αυτός φθάσει στο στρατόπεδο του Μανλίου, όπου κατευθύνεται, κανείς δεν θα είναι τόσο ανόητος, που (ώστε) να μην βλέπει ότι έγινε συνωμοσία, κανείς τόσο αχρείος, που (ώστε) να μην το ομολογήσει.
B1. 1.β
2.α.
3.β
4.γ
5.γ
Β2. ρεαλιστής → rem
σοσιαλισμός → socii
στραγγαλίζω → strangulati sunt
φίρμα → confirmaverunt
ρήγας → regie
Γ1. nobilissima genera
clariores – clarissimi
cuiusdam
viros
urbium
carcer
spe
sententiam
multum – plus – plurimum
earum
coniuratio
Γ2α. pervenerit → pervenire
videat → videre
fateatur → fateri
Γ2β. coniurem
consequuntur
expellebas
deprehendendi
aluissemus
nascituram
dic
intellectu
esse
Δ1.α. ingenii → γενική της ιδιότητας στο vir
ex urbe → εμπρόθετος προσδιορισμός κίνησης από τόπο στο expulsus est
eius → γενική κτητική στο socii
non credendo → απρόθετη αφαιρετική γερουνδίου που λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου στο ρήμα confirmaverunt
factum esse: αντικείμενο στο ρήμα dicerent και ειδικό απαρέμφατο
Δ1β. qui non fateatur: δευτερεύουσα επιρρηματική αναφορική συμπερασματική πρόταση. Εισάγεται με την αναφορική αντωνυμία qui (non), γιατί είναι αρνητική (qui non = ut non is) και προσδιορίζει τον όρο neminem της πρότασης εξάρτησης. Στην κύρια πρόταση υπάρχει το επίρρημα tam, με το οποίο προεξαγέλλεται η αναφορική συμπερασματική πρόταση. Εκφέρεται με υποτακτική, γιατί το αποτέλεσμα στη λατινική θεωρείται πάντοτε μια υποκειμενική κατάσταση. Συγκεκριμένα, χρόνου ενεστώτα (fateatur), γιατί εξαρτάται από αρκτικό χρόνο (άμεσα από το απαρέμφατο fore: μέλλοντας και έμμεσα από το ρήμα intellego: ενεστώτας) και αναφέρεται στο παρόν – μέλλον. Έχουμε ιδιομορφία ως προς την ακολουθία των χρόνων, γιατί το αποτέλεσμα είναι ιδωμένο τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση) και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του.
Δ2α. Antonius, alter consul, Catilinam ipsum proelio victum interfecit.
Δ2β. Marco Tullio Cicerone et Gaio Antonio consulibus: ιδιόμορφη αφαιρετική απόλυτη του χρόνου στο ρήμα coniuravit. Τα κύρια ονόματα Marco Tullio Cicerone και Gaio Antonio λειτουργούν ως υποκείμενο, ενώ το consulibus, ουσιαστικό που δηλώνει αξίωμα, λειτουργεί ως κατηγορηματικός προσδιορισμός στο υποκείμενο. Η χρήση της ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης γίνεται λόγω έλλειψης μετοχής ενεστώτα του ρήματος sum.
Μετατροπή: Cum Marcus Tullius Cicero et Gaius Antonius consules essent.
Η φιλολογική ομάδα του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου άνοδος
Η φιλόλογος του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος Ιωάννα Σεφερλή, σχολιάζει τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ σήμερα στα Αρχαία Ελληνικά.
Τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών για τους υποψηφίους θετικών επιστημών , Οικονομίας και Πληροφορικής , κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης απαιτούσαν ψυχραιμία, παρατηρητικότητα, ευχέρεια σε αλγεβρικές πράξεις και αρκετή εμπειρία σε εξετάσεις πίεσης χρόνου.
Αναλυτικά:
το ΘΕΜΑ Α περιείχε απόδειξη θεωρήματος-ορισμό-διατύπωση θεωρήματος και ερωτήσεις Σωστού-Λάθους χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους υποψηφίους.
Ίσως στο θεώρημα έπρεπε να αφήσουν το γράμμα <<η>> του βιβλίου και να μην μπερδέψουν τους μαθητές.
Το ΘΕΜΑ Β στηριζόταν σε άσκηση του 1ου κεφαλαίου του σχολικού βιβλίου, χωρίς ιδιαίτερα πρόβληματα για τους μαθητές.
Το ΘΕΜΑ Γ απαιτούσε εις βάθος κατανόηση βασικών εννοιών και της θεωρίας. Ειδικά το Γ4 ήταν πρωτότυπο και απαιτητικό.
Το ΘΕΜΑ Δ αρκετά απαιτητικό , αν και κάποια ερωτήματα στηρίζονταν σε άσκηση επαναληπτική των παραγώγων του σχολικού βιβλίου.
Από τα πιο απαιτητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί ποτέ , ήταν το Δ4.
Συμπερασματικά:
Θεωρώ ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά και ένας βαθμός πάνω από 15 είναι αρκετά καλός , ενώ από 18 και πάνω πήγαν οι μαθητές που διέθεταν τα στοιχεία που ανέφερα στην αρχή.
Εύχομαι σε όλους τους υποψηφίους καλή συνέχεια και επιτυχία στα υπόλοιπα μαθήματα.