Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2019 09:41

Σπηλιόπουλος: Η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς Πύργο στον προγραμματισμό

Γράφτηκε από τον

Τρία μεγάλα στοιχήματα έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος. Το προχθεσινό πέρασμα από τη Βουλή ήταν άλλωστε ενδεικτικό των προθέσεων του νέου επικεφαλής του ιστορικού Σιδηροδρομικού Οργανισμού.

Μιλώντας στο ypodomes.com εν αναμονή ανάληψης των καθηκόντων του, ο Κώστας Σπηλιόπουλος σημειώνει πως «οι Σιδηροδρομικές Υποδομές μπορούν να δώσουν τον τόνο για να γίνει το άλμα που χρειάζεται η χώρα για βιώσιμη ανάπτυξη», ενώ χαρακτήρισε κρίσιμη την σημερινή κατάσταση του Οργανισμού.

Ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ακόμα πως σε ότι αφορά την Ηλεία η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς τον Πύργο - στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του δευτερεύοντος δικτύου - είναι στον προγραμμαιτσμό του ΟΣΕ.

ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ

Όπως τόνισε ο κ.Σπηλιόπουλος, έχουν τεθεί τρία μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να κερδηθούν. Το πρώτο είναι η ανασυγκρότηση σε όλα τα επίπεδα, με επιπλέον στελέχωση, ούτως ώστε να μπορεί να μετατραπεί σε έναν σύγχρονο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών Οργανισμό. Η διαδικασία θεωρείται επείγουσα καθώς σήμερα στον ΟΣΕ υπάρχει σημαντική υποστελέχωση που επηρεάζει την λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του.

Το δεύτερο στοίχημα σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλό του ΟΣΕ, είναι η Συντήρηση του Δικτύου και η ανάταξη των Σταθμών. Όπως υπογραμμίζει, αυτό είναι ένα μείζον ζήτημα το οποίο απασχολεί εδώ και χρόνια τον Οργανισμό αλλά μέχρι σήμερα τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι ανεπαρκή. Στόχος είναι το δίκτυο να γίνει πλήρως λειτουργικό και ασφαλές για του σιδηροδρομικούς operators.

Σήμερα παρά την ύπαρξη διπλής γραμμής στην κεντρική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας, η χωρητικότητα δεν έχει αυξηθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο. Αυτό με την περαιτέρω απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, αν δεν αντιμετωπιστεί θα δημιουργήσει ασφυξία στην ικανότητα διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει, «η σημερινή εικόνα στους περισσότερους σταθμούς και ειδικότερα στους κεντρικούς σταθμούς είναι άθλια. Θα γίνει ότι χρειάζεται για την αναβάθμιση τους, ώστε να μετατραπούν σε σύγχρονους, λειτουργικούς, Ευρωπαϊκούς σταθμούς.

Το τρίτο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση των έργων. Σύμφωνα με τον κ.Σπηλιόπουλο, το απόλυτο ζητούμενο είναι να ολοκληρωθούν τα έργα στον βασικό σιδηροδρικό διάδρομο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Προμαχώνα. Εδώ θα γίνει κοινή προσπάθεια με την ΕΡΓΟΣΕ που έχει αναλάβει την υλοποίηση των έργων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ολοκλήρωση του και στη συνέχεια η ένταξη τους στο δίκτυο.

Μην ξεχνάμε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν σειρά από προβλήματα σε σιδηροδρομικά τμήματα, όπου παρά το γεγονός της κατασκευαστικής ολοκλήρωσης τους, δεν έχουν παραληφθεί από τον ΟΣΕ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ

Κατά τον κ.Σπηλιόπουλο, σε αυτό το στοίχημα εντάσσεται και ο προγραμματισμός των έργων για την ολοκλήρωση του δευτερεύοντος δικτύου με εκμετάλλευση Ευρωπαϊκά προγράμματα και κονδύλια. Μιλάμε για το Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, το ανατολικό τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και υλοποίηση της γραμμής Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη (το ελληνικό τμήμα είναι το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο), η επέκταση του δικτύου στον Πύργο. οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο κ.α.

Πηγή: ypodomes.com

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2019 11:46

Σχετικά Άρθρα

  • Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν
    Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν

    Σε σειρά κινητοποιήσεων θα προχωρήσει το Σωματείο Μηχανοδηγών τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο στον απόηχο των δύο απανωτών περιστατικών στον σιδηρόδρομο, το τελευταίο διήμερο: της παρ΄ολίγον μετωπικής σύγκρουσης δυο συρμών του Προαστιακού την περασμένη Παρασκευή, αλλά και τη σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμμένων δέντρων το πρωί του Σαββάτου, ένας εκ των οποίων μάλιστα «καρφώθηκε» στο τρένο και βρέθηκε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης.

    Το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:

    • 24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εως την λήξη της βάρδιας.

    • 10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία

    • Νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν απο κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.

    Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ. Ενα από τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία οι μηχανοδηγοί είχαν καταγγείλει επανειλημμένως συμπεριλαμβάνοντάς το και στο τελευταίο εξώδικο που είχαν αποστείλει στη διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train μέσα στο καλοκαίρι ήταν αυτός της έντονης βλάστησης στο δίκτυο.

    Μέτρα από τον ΟΣΕ μετά τις εξελίξεις

    Στο μεταξύ μετά και το τελευταίο πολύ σοβαρό περιστατικό στη Σφενδάλη, το οποίο λίγο έλειψε να οδηγήσει στον τραυματισμό του μηχανοδηγού με αντίστοιχα περιστατικά να έχουν συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, ο ΟΣΕ υπό το βάρος των εξελίξεων, αναγκάστηκε να «τρέξει» διαδικασίες ενίσχυσης της ασφάλειας συστήνοντας ειδική διεύθυνση στον Οργανισμό.

    Οπως ανακοινώθηκε το απόγευμα της Κυριακής, επισπεύδει «τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων». Για το σκοπό αυτό συστήνει μια νέα Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό με αντικείμενο τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «με αφορμή αφενός μεν την πρόσκρουση, προχθές στην Σφενδάλη, αμαξοστοιχίας με δένδρο πού είχε γείρει επί των σιδηροδρομικών γραμμών και επί των καλωδίων ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην καμπίνα τού μηχανοδηγού και την διακοπή της κυκλοφορίας, αφετέρου δε τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε δημιουργώντας - εύλογα - ανησυχία στην κοινή γνώμη, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επισπεύσει τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων».

    Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης σε δήλωσή του ανέφερε πως σε συνεργασία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, επισπεύδεται η σύσταση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό η οποία θα έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Επιπρόσθετα, η νέα Διεύθυνση θα είναι αρμόδια και για την συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τού Οργανισμού.

    Ο κ. Γραμματίδης τόνισε ότι «μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης.

    Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».

    Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».

    «Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη
    Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη

    Παραμένουν τα προβλήματα στην ισόπεδη φυλασσόμενη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλληνος Στρατιώτη στον Πύργο, προκαλώντας αναστάτωση σε οδηγούς, κατοίκους και επαγγελματίες στην περιοχή.

    Και σήμερα τα δίφρακτα ήταν κατεβασμένα παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία ενώ λειτουργούσαν συνεχώς και η ηχοφωτεινή σήμανση.

    Τα παράπονα είναι πολλά και παρά την παρουσία προσωπικού σεκιούριτι στο σημείο, τα τεχνικά προβλήματα που έχουν προκύψει με την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της διάβασης χωρίς να περνά κάποιο τρένο, παραμένουν άλυτα.

  • Πλαταμώνας: Νεκρός ανασύρθηκε άνδρας που έπεσε στις γραμμές του ΟΣΕ
    Πλαταμώνας: Νεκρός ανασύρθηκε άνδρας που έπεσε στις γραμμές του ΟΣΕ

    Τραγωδία στους Νέους Πόρους στον Πλαταμώνα με άνδρα που έπεσε και σκοτώθηκε στις γραμμές του ΟΣΕ.

    Το συμβάν έγινε το βράδυ της Κυριακής λίγο μετά τις 22:30 στο ύψος των Νέων Πόρων κοντά στον Πλαταμώνα.

    Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, πιθανότατα πρόκειται για αυτοκτονία.

    Στο σημείο όπου βρέθηκε νεκρός ο άνδρας έφθασαν 12 πυροσβέστες με τέσσερα οχήματα και απομάκρυναν τη σορό έτσι ώστε η εμπορική αμαξοστοιχία να συνεχίσει τη διαδρομή της.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train
    Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train

    Το δρόμο για την αποπληρωμή των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Hellenic Train για το 2022 και το 2023 ανοίγει η ρύθμιση που εισήχθη με άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

    Πρόκειται για την ετήσια αποζημίωση που απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρία με το Δημόσιο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων και ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ κατ΄έτος, τα οποία ωστόσο έως τώρα δεν είχαν εισπραχθεί από την εταιρία λειτουργίας. Το γεγονός αυτό αφενός βάθαινε την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα λειτουργούσε ανασταλτικά και στις υποχρεώσεις της ΗΤ για επενδύσεις.

    Τι αναφέρει το άρθρο

    Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο «οι δαπάνες της από 14.4.2022 σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» (νυν «Hellenic Train»), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4953/2022 (Α΄ 135), που αφορούν στα έτη 2022 και 2023, είναι νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, των οικονομικών ετών 2024 και 2025, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

    Βάσει των εκτιμήσεων της έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εν λόγω δαπάνη από τη νομιμοποίηση της διαδικασίας εξόφλησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train και αφορούν τα δύο τελευταία χρόνια, ανέρχεται συνολικά έως το ποσό των 124 εκατ. ευρώ και για τα δύο έτη, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

    Οπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να αποπληρωθούν οι οφειλές προς την ΗΤ καθώς η απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022 (έτος υπογραφής της σύμβασης) και η απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, εκδόθηκαν μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

    Σύμφωνα με την έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, με τον τρόπο αυτό, αντιμετωπίζεται το ζήτημα της εκκρεμούς πληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου προς τη «Hellenic Train», για τα έτη 2022 και 2023, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών και ταυτόχρονα την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου.

    Παράλληλα, όπως αναφέρει, «επιτυγχάνονται η ορθή τήρηση των όρων της σύμβασης και η απρόσκοπτη συνέχισή της, διασφαλίζοντας έτσι το απαιτούμενο πλαίσιο λειτουργίας των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».

    Υπενθυμίζεται ότι βάσει της ισχύουσας σύμβασης, στην ΗΤ έχει ανατεθεί η παροχή δημοσίων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, αρχικά για διάστημα 10 ετών με δυνατότητα παράτασης για ακόμα 5 έτη. Οι εν λόγω υπηρεσίες αφορούν σε προκαθορισμένες γραμμές (δρομολόγια) του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου.

    Σε ό,τι αφορά τις οφειλές του Δημοσίου, πάντως, εκτός της ετήσιας αποζημίωσης, στην ΗΤ δεν έχει σποδοθεί επίσης και η ενίσχυση για την περίοδο της πανδημίας. Οπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας οι οφειλές προς αυτήν έφταναν τα 80 εκ. ευρώ έως το τέλος του 2022: «Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν το χειρότερο έτος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αφού στις 28 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς συνέβη η τραγωδία των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, ενώ το φθινόπωρο που ακολούθησε οι κακοκαιρίες Daniel και Elias κατέστρεψαν μεγάλο τμήμα του δικτύου με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική κυκλοφορία να διακοπεί για πολλούς μήνες.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΗΤ πριν λίγες ημέρες, το οικονομικό αποτύπωμα του σιδηροδρομικού μπλακ άουτ ήταν βαρύ με τις ζημίες της χρονιάς να φτάνουν τα 65 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι όροι της σύμβασης ΥΔΥ

    Η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών είναι για διάστημα 10 + 5 ετών και ορίζει την καταβολή ετήσιας αποζημίωσης ύψους 50 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο ανεβαίνει στα 62 εκ. ευρώ συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ.

    Η ετήσια αποζημίωση περιλαμβάνει:

    • Την αποζημίωση της ΗΤ για την παροχή των προβλεπόμενων υπηρεσιών, η οποία ανέρχεται έως του ποσού των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
    • Τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών που αποτελούν αντικείμενο της Σύμβασης, τα οποία αποδίδονται μέσω της ΗΤ. στον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ και ανέρχονται έως του ποσού των 19 εκατομμυρίων ευρώ και
    • Το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση του αντικειμένου της Σύμβασης, το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ανέρχεται έως και του ποσού των 10 εκατομμυρίων ευρώ.

    Ως minimum κέρδος για την εταιρία έχει οριστεί το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον Πάροχο, ο οποίος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των Υπηρεσιών.

    Η διάρκεια της Σύμβασης έχει οριστεί σε δέκα έτη, με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2031, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια (δηλ. μέχρι το τέλος του 2036), εφόσον η εταιρία έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου των 163,5 εκατομμυρίων ευρώ εντός των προβλεπόμενων χρόνων.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα τέλη χρήσης υποδομής, η ΗΤ εξακολουθεί να αμφισβητεί τις χρεώσεις του ΟΣΕ για τα έτη 2020 - 2023. Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών μόνο για το 2022 ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, καθώς η Hellenic Train δεν κάνει αποδεκτή τη μονομερή αύξηση των τελών από τον ΟΣΕ την περίοδο που η κατάσταση του δικτύου έβαινε επιδεινούμενη.

    Ασυμβίβαστα στον ΟΣΕ

    Με άλλο άρθρο στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζονται προυποθέσεις με στόχο την ενίσχυση στον μέγιστο βαθμό της ανεξαρτησίας και της αμεροληψίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διευθυντικών στελεχών του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα προβλέπεται πως όχι μόνο εξακολουθεί να είναι ξεχωριστή νομικά οντότητα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και οιονδήποτε φορέα έχει ως αντικείμενο τους σιδηροδρόμους αλλά υποχρεούται επιπλέον να διατηρεί ξεχωριστή έδρα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αλλά και κάθε άλλη αρχή ή φορέα, που συνδέεται με τη σιδηροδρομική δραστηριότητα.

    Για τον σκοπό αυτό τίθενται κωλύματα και ασυμβίβαστα, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του διαχειριστή υποδομής και τα ανώτερα διευθυντικά του στελέχη, τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας τους όσο και για ένα έτος μετά την με οποιαδήποτε τρόπο λύση της εργασιακής σχέσης. Μάλιστα, οι απαγορεύσεις εκτείνονται και σε συζύγους, συμβιούντες και τέκνα αυτών, ενώ θεσπίζεται και σύστημα κυρώσεων για τους παραβάτες.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Συνάντηση Καννή με Διευθ. Σύμβουλο ΓΑΙΟΣΕ - Κοινές πρωτοβουλίες προς όφελος των Δημοτών
    Συνάντηση Καννή με Διευθ. Σύμβουλο ΓΑΙΟΣΕ - Κοινές πρωτοβουλίες προς όφελος των Δημοτών

    Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Πύργου αποτέλεσε το αντικείμενο της συνάντησης που είχε στην Αθήνα ο Δήμαρχος Πύργου κ. Στάθης Καννής με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Παναγιώτη Μπαλωμένο.

    Στο πλαίσιο αυτό συμφωνήθηκε να λάβει χώρα άμεσα επίσκεψη του Διευθύνοντα Συμβούλου στην πρωτεύουσα της Ηλείας, προκειμένου να διαμορφώσει ιδία άποψη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η ακίνητη περιουσία της εταιρείας.

    Κύριος στόχος είναι να αναληφθούν κοινές πρωτοβουλίες που θα έχουν ως αποτέλεσμα την επανένταξη στη ζωή της τοπικής κοινωνίας περιουσιακών στοιχείων που κουβαλούν την ιστορία του τρένου.

    Κατά την διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν οι βάσεις για μία ευρύτερη συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων που θα είναι προς όφελος των δημοτών.

  • Πάτρα: Στράβωσαν οι γραμμές του τρένου από τις υψηλές θερμοκρασίες
    Πάτρα: Στράβωσαν οι γραμμές του τρένου από τις υψηλές θερμοκρασίες

    Στην διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού στην Πάτρα στην γραμμή Πάτρα - Ρίο προχώρησε ο ΟΣΕ μετά από την διαπίστωση πως στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

    Και σαφώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί αυτή την εβδομάδα όπου αναμένονται ακόμα υψηλότερες θερμοκρασίες με διάρκεια και παράλληλα υψηλές κατώτατες τιμές στη διάρκεια της νύχτας.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ:

    “Λόγω των συνθηκών καύσωνα που επικρατούν στην περιοχή της Πάτρας, δημιουργήθηκε στρέβλωση γραμμής στην περιοχή της ισόπεδης διάβασης Κανελλοπούλου.

    Παρόμοια περιστατικά εκδηλώνονται σε ακραίες συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών μεγάλης διάρκειας.

    Ο ΟΣΕ με απόλυτη προτεραιότητα την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και με συνεχή επαγρύπνηση του προσωπικού του, κατόπιν επιθεώρησης της γραμμής, ήταν αναγκαίο να διακόψει την κυκλοφορία.

    Οι εργασίες αποκατάστασης της βλάβης θα ξεκινήσουν άμεσα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται και αφού το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.

    Θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις εργασίες αποκατάστασης” καταλήγει η ανακοίνωση.

    grammes 2

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ