Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019 07:52

«Αστερίσκοι» από Κομισιόν για 3ετή αναστολή ΦΠΑ στην οικοδομή και θετικά σχόλια για τις αλλαγές στις αντικειμενικές

Γράφτηκε από
Ad Slot

Τα μηνύματα που περιλαμβάνει για τα ακίνητα η 4η έκθεση ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας, που δημοσιοποιείται αύριο

Διπλό «αστερίσκο» στην τριετή αναστολή του ΦΠΑ για τις νέες οικοδομές βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως προκύπτει από αποσπάσματα της 4ης έκθεσης ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας που δημοσίευσε χθες η ιστοσελίδα real.gr. Παράλληλα, όμως, η Κομισιόν υπογραμμίζει τη σημασία της αναπροσαρμογής και επέκτασης των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων, επικροτώντας το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για ένταξη 7.500 περιοχών στο σύστημα των αντικειμενικών αξιών.

Σύμφωνα με το απόσπασμα από την έκθεση που δημοσιοποιείται αύριο, οι τεχνοκράτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εντοπίζουν δύο αδυναμίες στο μέτρο του τριετούς «παγώματος» του ΦΠΑ στις νέες οικοδομές: (α) «δημιουργεί κίνδυνο αύξησης του μεριδίου της μαύρης οικονομίας» και (β) «βρίσκεται υπό διερεύνηση σε σχέση με τη συμβατότητά του με το δίκαιο της Ε.Ε.». Μάλιστα, στην έκθεση σημειώνεται πως «οι ευρωπαϊκές αρχές ενθάρρυναν τις ελληνικές αρχές να αναπτύξουν εναλλακτικά μέτρα, για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του οικοδομικού κλάδου στην Ελλάδα και να καταπολεμήσουν τη μαύρη οικονομία».
Ο ΦΠΑ αποτελεί κοινοτικό φόρο και οποιεσδήποτε αλλαγές χρειάζεται να γίνονται σε συνεννόηση με τα κοινοτικά όργανα. Εν προκειμένω, φαίνεται πως η κυβέρνηση ενημέρωσε για την πρόθεσή της να λάβει το συγκεκριμένο μέτρο από το 2020 και τόνισε ότι δεν πρόκειται για μόνιμη παρέμβαση, αλλά για προσωρινή αναστολή της επιβολής ΦΠΑ στις νέες οικοδομές, χωρίς ωστόσο να άρει τις αμφιβολίες των Ευρωπαίων. Το μέτρο έχει, πάντως, ενσωματωθεί στον προϋπολογισμό του 2020, ο οποίος κατατίθεται μεθαύριο, Πέμπτη στη Βουλή, και έχει συμπεριληφθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να οδεύσει προς τη Βουλή από την ερχόμενη εβδομάδα. Ακόμα και αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή του και οι Βρυξέλλες κινήσουν σε βάρος της Αθήνας διαδικασίες για παραβίαση του κοινοτικού δικαίου είτε με τη μορφή συστάσεων είτε με τη μορφή της παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εκτιμάται ότι θα έχει παρέλθει η τριετής περίοδος του «παγώματος».

Από τα ίδια αποσπάσματα αναδεικνύεται η σημασία της επικαιροποίησης των αντικειμενικών αξιών και της ευθυγράμμισής τους με τις εμπορικές αξίες έως τα μέσα του 2020. Η Κομισιόν διαμηνύει ουσιαστικά ότι δεν θα δεχθεί άλλη αναβολή στην εφαρμογή της συγκεκριμένης μεταμνημονιακής δέσμευσης, η οποία έπρεπε να είχε καλυφθεί μέχρι τα μέσα της φετινής χρονιάς. Στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συμφώνησαν να χορηγήσουν αυτή την παράταση ενός έτους, προκειμένου να υλοποιηθεί μια «ουσιαστική μεταρρύθμιση του συστήματος των αντικειμενικών αξιών». Τονίζεται ακόμα πως η νέα κυβέρνηση συμφώνησε να ξεκινήσει μια διεύρυνση της φορολογικής βάσης για τον ΕΝΦΙΑ και άλλους φόρους περιουσίας, η οποία αναμένεται να αυξήσει τη φορολογική βάση του ΕΝΦΙΑ κατά περισσότερο από 20% και «να βελτιώσει τη δικαιοσύνη και την αποτελεσματικότητα του συστήματος φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας».

Ακριβώς αυτή είναι και η κατευθυντήρια γραμμή που έχει δώσει ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας από το καλοκαίρι στα στελέχη του υπουργείου και τις ομάδες εργασίας που «τρέχουν» την άσκηση για την αναπροσαρμογή και επέκταση των αντικειμενικών αξιών. Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως από την άσκηση αυτή θα προκύψει δημοσιονομικός χώρος, ώστε να γίνει περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ το 2020, η οποία πιθανόν να συμπεριλαμβάνει και το συμπληρωματικό σκέλος του φόρου, το οποίο επιβάλλεται σήμερα σε ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας άνω των 250.000 ευρώ.

«Εκτιμούμε ότι με την αναμόρφωση αυτή, θα έχουμε το περιθώριο να προχωρήσουμε σε νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ, από το 2020», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας σε προχθεσινή συνέντευξή του στη «Βραδυνή της Κυριακής» και εξήγησε: «Η αρχική μας δέσμευση ήταν για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε βάθος διετίας και κλιμακωτά, ξεκινώντας με 10%. Προχωρήσαμε, όμως, από φέτος, σε υψηλότερη, από την αναμενόμενη, μείωση, και μας μένει σε εκκρεμότητα ένα ακόμη 10%. Αυτό πράγματι δεν συμπεριλαμβάνεται στον προϋπολογισμό, γιατί επεξεργαζόμαστε και θα ολοκληρώσουμε, πριν το καλοκαίρι του 2020, την αναμόρφωση του πλαισίου προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας στη χώρα μας. Στόχος μας να καταστεί η φορολόγηση στην ακίνητη περιουσία πιο αποτελεσματική και κοινωνικά πιο δίκαιη».

Ο υπουργός Οικονομικών είχε διαβεβαιώσει προ μηνός, μιλώντας στην ΕΡΤ1, ότι «κάποιοι μπορεί να πληρώσουν περισσότερο για ακίνητα που δεν φορολογούνται ή φορολογούνται πολύ χαμηλά, αλλά δεν θα πληρώσουν παραπάνω οι ιδιοκτήτες ακινήτων στις φτωχότερες περιοχές».
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019 09:27

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Καλαμάτα: 42χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του σε εργατικό δυστύχημα
    Καλαμάτα: 42χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του σε εργατικό δυστύχημα

    Τραγικό εργατικό δυστύχημα συνέβη σήμερα το μεσημέρι στο κέντρο της Καλαμάτας.

    Πιο συγκεκριμένα γύρω στις 12 το μεσημέρι 42χρονος Έλληνας εργάτης οικοδομής, που έκοβε και τοποθετούσε κάγκελα σε εξώστη 1ου ορόφου, και κάτω από άγνωστες, μέχρι στιγμής, συνθήκες έχασε την ισορροπία του και βρέθηκε στο κενό από ύψος περίπου 4 μέτρων.

    Ο άτυχος άνδρας έπεσε σε κορμό δέντρου και έχασε τη ζωή του ακαριαία.

    Στο πλαίσιο του αυτόφωρου αναζητείται ο εργολάβος του έργου, ενώ την προανάκριση για τα αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το Α.Τ. Καλαμάτας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατ. ευρώ στέλνει η Κομισιόν στον Λίβανο - «Ζητάμε κατάπαυση πυρός»
    Ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατ. ευρώ στέλνει η Κομισιόν στον Λίβανο - «Ζητάμε κατάπαυση πυρός»

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε περαιτέρω ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στον Λίβανο. Το ποσό αυτό προστίθεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ που είχαν ήδη ανακοινωθεί στις 29 Σεπτεμβρίου και ανεβάζουν τη συνολική ανθρωπιστική βοήθεια της ΕΕ στη χώρα σε πάνω από 104 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

    «Ζητάμε κατάπαυση του πυρός»

    «Με ανησυχεί εξαιρετικά η συνεχής κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή. Όλες οι πλευρές πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να προστατεύσουν τις ζωές αθώων πολιτών. Σήμερα, εντείνουμε την ανθρωπιστική μας βοήθεια προς τον λαό του Λιβάνου. Η νέα μας χρηματοδότηση θα διασφαλίσει ότι οι πολίτες θα λάβουν την πολύ αναγκαία βοήθεια κατά τη διάρκεια αυτής της πολύ δύσκολης περιόδου. Συνεχίζουμε να ζητάμε κατάπαυση του πυρός πέρα από τα σύνορα με τον Λίβανο και στη Γάζα, καθώς και για την απελευθέρωση όλων των ομήρων», επισήμανε η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

    Αυτό το νέο πακέτο βοήθειας έκτακτης ανάγκης θα παρέχει επείγουσα επισιτιστική βοήθεια, στέγη και υγειονομική περίθαλψη, μεταξύ άλλων αρωγών βασικής υποστήριξης. Η Επιτροπή διευκολύνει επίσης την παράδοση βοήθειας στη Βηρυτό μέσω του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας της ΕΕ.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ STR

  • Αρναούτογλου προς Κομισιόν: «Κατεπείγουσα ανάγκη οικονομικής στήριξης των κτηνοτρόφων από τις επιθέσεις λύκων»
    Αρναούτογλου προς Κομισιόν: «Κατεπείγουσα ανάγκη οικονομικής στήριξης των κτηνοτρόφων από τις επιθέσεις λύκων»

    Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, συμμετείχε σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες με επίκεντρο τη συνύπαρξη λύκων και τοπικών κοινωνιών και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το European Environmental Bureau (EEB) Ο κ. Αρναούτογλου αναφέρθηκε στην ανάγκη εξεύρεσης λύσεων που να διασφαλίζουν τόσο την επιβίωση των κτηνοτρόφων όσο και την προστασία των λύκων, χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών περιοχών.

    Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι οι κτηνοτρόφοι τα τελευταία χρόνια, εκτός της αύξησης των ζωοτροφών, του ενεργειακού κόστους και των απωλειών ζωικού κεφαλαίου, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων αλλά και της πανώλης, αντιμετωπίζουν πρόσθετα προβλήματα λόγω των αυξανόμενων επιθέσεων από λύκους, που καταστρέφουν τα κοπάδια τους, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η κτηνοτροφία είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική οικονομία. Η κατάσταση αυτή τους οδηγεί σε αδιέξοδο. Η αποκατάσταση και αποζημίωση του ζωικού κεφαλαίου από την πολιτεία έχει μεγάλη γραφειοκρατία τόνισε και πολλές φορές τα εγκαταλείπουν, διότι δεν έχουν τις δυνατότητες να αποδείξουν τις απώλειες αυτές.

    Οι κτηνοτρόφοι επεσήμανε ο ευρωβουλευτής δεν είναι απλώς παραγωγοί – είναι οι θεματοφύλακες της υπαίθρου και του φυσικού περιβάλλοντος. Η εγκατάλειψη της υπαίθρου από αυτούς δεν θα οδηγήσει μόνο στην οικονομική καταστροφή, αλλά θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρη την κοινωνική και περιβαλλοντική ισορροπία των αγροτικών περιοχών.

    arnaoutoglou kom lukoi 2

    Η προστασία των λύκων τόνισε ο κ. Αρναούτογλου είναι πράγματι μια επιτυχία για τη βιοποικιλότητα, αλλά η επιβίωση των κτηνοτρόφων μας είναι εξίσου κρίσιμη. Πρέπει να βρούμε πρόσθεσε έναν βιώσιμο τρόπο να συνυπάρξουν οι κτηνοτρόφοι με τους λύκους, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η οικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών μας περιοχών.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη πρέπει να κινηθούν άμεσα σε δύο βασικούς άξονες εισηγήθηκε ο ευρωβουλευτής:

    - Στήριξη των κτηνοτρόφων με αποζημιώσεις και μέτρα πρόληψης: Είναι απαραίτητο να προστατευθεί το ζωικό κεφάλαιο, παρέχοντας άμεση αποζημίωση για τις ζημιές, αλλά και χρηματοδότηση για την εγκατάσταση ηλεκτρικών φρακτών, τη χρήση σκύλων φύλαξης και την ενίσχυση της παρουσίας βοσκών. Αυτά τα μέτρα έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά και πρέπει να χρηματοδοτηθούν περισσότερο μέσω Ευρωπαϊκών Κονδυλίων.

    - Προστασία των λύκων με παράλληλη διαχείριση: Η παρουσία των λύκων είναι ζωτικής σημασίας για την οικολογική ισορροπία, αλλά απαιτείται καλύτερη διαχείριση του πληθυσμού τους. Πρέπει να εφαρμοστούν συστήματα παρακολούθησης και διαχείρισης των λύκων, όπως προβλέπει η Οδηγία για τους Οικοτόπους και η Σύμβαση της Βέρνης.

    Τέλος, κατέληξε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να σταθεί δίπλα στους κτηνοτρόφους, που κρατούν ζωντανή την ύπαιθρο και παράγουν ποιοτικά προϊόντα. Αν αυτοί οι άνθρωποι εγκαταλείψουν τις περιοχές τους υποστήριξε, η κοινωνική και οικονομική υποδομή της υπαίθρου θα καταρρεύσει, με ανυπολόγιστες συνέπειες. Πρέπει να στηριχθούν όχι μόνο με οικονομικά μέσα, αλλά και με την πολιτική βούληση να διατηρηθούν οι αγροτικές περιοχές ζωντανές και βιώσιμες για τις επόμενες γενιές.

    Για επικοινωνία: [email protected] Tel. +306971926994

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αρναούτογλου προς Κομισιόν: Επείγουσα δράση για την καταπολέμηση του Λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο
    Αρναούτογλου προς Κομισιόν: Επείγουσα δράση για την καταπολέμηση του Λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο

    Μείζονα απειλή για την αλιεία και τη θαλάσσια βιοποικιλότητα

    Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, εκ μέρους της Ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, υπέβαλε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κρίσιμο ζήτημα της εξάπλωσης του Λαγοκέφαλου (Lagocephalus sceleratus) στη Μεσόγειο Θάλασσα. Το συγκεκριμένο είδος, που εισήλθε στη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, αποτελεί σοβαρή απειλή για την αλιεία, το θαλάσσιο οικοσύστημα και την οικονομική επιβίωση των παράκτιων περιοχών. Η τοξική τετροδοτοξίνη που περιέχει το ψάρι καθιστά επικίνδυνη την κατανάλωσή του, ενώ η παρουσία του πλήττει και άλλα θαλάσσια είδη και προκαλεί εκτεταμένες ζημιές στον εξοπλισμό των αλιέων.

    Ο κ. Αρναούτογλου, μαζί με τους Σοσιαλιστές συναδέλφους του, καλεί την Κομισιόν να δράσει άμεσα, υποβάλλοντας συγκεκριμένα ερωτήματα:

    Ποιες πρωτοβουλίες σχεδιάζει να αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτελεσματική καταπολέμηση της εξάπλωσης του Λαγοκέφαλου και την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος, καθώς και της αλιευτικής οικονομίας στις παράκτιες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

    Θα υπάρξει χρηματοδότηση για προγράμματα αποζημίωσης των αλιέων που έχουν πληγεί από τον Λαγοκέφαλο, αλλά και προώθηση εναλλακτικών μεθόδων αλιείας;

    Ποια μέτρα θα ληφθούν σε συνεργασία με τις γειτονικές χώρες της Μεσογείου για την ανάπτυξη μιας κοινής διακρατικής στρατηγικής καταπολέμησης του είδους;

    Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι η σημερινή κατάσταση απαιτεί άμεση και συντονισμένη δράση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία της αλιευτικής οικονομίας και της βιοποικιλότητας στις παράκτιες περιοχές.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Καβγάς σε οικοδομή στην Κρήτη: Xτυπήσε ο ένας τον άλλο με σφυρί και σκεπάρνι
    Καβγάς σε οικοδομή στην Κρήτη: Xτυπήσε ο ένας τον άλλο με σφυρί και σκεπάρνι

    Αποφάσισαν να λύσουν τις διαφορές τους με τα εργαλεία της δουλειάς τους

    Άγριος καβγάς ξέσπασε εν ώρα εργασίας ανάμεσα σε δύο αλλοδαπούς οικοδόμους στο Ηράκλειο με αποτέλεσμα να πιαστούν στα χέρια.
    Μάλιστα αποφάσισαν να λύσουν τις διαφορές τους με τα εργαλεία της δουλειάς τους, χτυπώντας ο ένας με σφυρί και ο άλλος με σκεπάρνι.
    Πρόκειται για έναν 40χρονο από την Αλβανία και έναν 35χρονο από την Παλαιστίνη, οι οποίοι τραυματίστηκαν ελαφρά και οι δύο στο κεφάλι, αλληλομηνύθηκαν και συνελήφθησαν.

    Παραγγέλθηκε ιατροδικαστική εξέταση και για τους δύο.

    Πηγή: Cretapost.gr - Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch