Τρίτη, 07 Ιανουαρίου 2020 09:04

ΣτΕ : Τι θα κριθεί στην πιλοτική δίκη για τα αναδρομικά του 2015

Γράφτηκε από
Ad Slot

Θα διεξαχθεί την επόμενη Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στην Ολομέλεια του ΣτΕ

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στο τραπέζι των συζητήσεων θέμα επιστροφής παλαιών αναδρομικών» έχει δηλώσει ο υπουργός εργασίας Γιάννης Βρούτσης αναφερόμενος στις επιστροφές του 2015 για 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχους τις οποίες η κυβέρνηση προσπαθεί να αποφύγει η τουλάχιστον να μεταθέσει για το μέλλον εξαιτίας των ανατροπών που θα προκαλέσουν στον προϋπολογισμό.

Το ζήτημα επανέρχεται με αφορμή τη λεγόμενη πιλοτική δίκη που θα διεξαχθεί την επόμενη Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στην Ολομέλεια του ΣτΕ. Η δίκη που θα αποτελέσει πιλότο για τις διεκδικήσεις των αναδρομικών στηρίζεται στην ομαδική αγωγή 46 συνταξιούχων του ΟΤΕ, η οποία κατατέθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών και εγείρει αξιώσεις για επιστροφή των ποσών για όλη την λεγόμενη μεταβατική περίοδο, δηλαδή από το 2013 έως και το 2019. Οι 46 συνταξιούχοι του ΟΤΕ ζητούν από 5.600 έως 62.394 ευρώ ανάλογα με την απώλεια που είχε ο καθένας για 80 μήνες από τις περικοπές του 2012, οι οποίες κρίθηκαν το 2015 αντισυνταγματικές από το ΣτΕ.

Η νομική βάση της αγωγής, σύμφωνα με το δικηγόρο Λουκά Αποστολίδη, στηρίζεται στο επιχείρημα πως οι περικοπές του 2012 συνιστούν παράβαση του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ (σεβασμός της περιουσίας) ενώ παραβιάζουν και μια σειρά από συνταγματικές διατάξεις, όπως η αρχή της αναλογικότητας, η αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη, το δικαίωμα της αξιοπρεπούς διαβίωσης κ.α. Ο κορμός βασίζεται στις αποφάσεις ΣτΕ του 2015 που ακύρωσαν ως αντισυνταγματικές τις μειώσεις του 2012.

« Η σύνθεση της Ολομέλειας της 10ης Ιανουαρίου θα αποτελείται από 31 Συμβούλους –επισημαίνει ο κ. Αποστολίδης- Η πρότασής μας προς την Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, για ευρύτερη σύνθεση της Ολομέλειας κατά την εκδίκαση της αγωγής, όπως είχε πράξει και ο πρώην Πρόεδρος του ΣτΕ και νυν Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβερνήσεως κ. Παναγιώτης Πικραμμένος κατά την εκδίκαση των διατάξεων του 1ου Μνημονίου (βλ. αποφάσεις 668/12 , 1285-1286/2012, Ολομ. ΣτΕ), φαίνεται ότι δεν έγινε δεκτή, ενώ στη δίκη του 1ου Μνημονίου η Ολομέλεια απαρτίζονταν συνολικά από 54 μέλη. Το αίτημά μας, για εκδίκαση της υπόθεσης ενώπιον της ευρύτατης δυνατής σύνθεσης της Ολομέλειας του ΣτΕ , έχει σημαντικό, συμβολικό και ουσιαστικό βάρος για μια δίκαιη δίκη που έχει να επιλύσει αφενός σοβαρά νομικά ζητήματα και αφετέρου η έκβασή της αφορά εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους – συμπολίτες μας.»

Μετά την εκδίκαση της 10ης Ιανουαρίου θα ακολουθήσουν Διασκέψεις των Συμβούλων ενώ η απόφαση αναμένεται 2-3 μήνες αργότερα.

Μερίδα νομικών θεωρεί πιο πιθανή τη δικαίωση για το 10μηνο που μεσολαβεί από 10/6/2015 έως 11/5/2016, δηλαδή μετά την δημοσίευση των προηγούμενων αποφάσεων του ΣτΕ και μέχρι την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου. Όμως ακόμα και γι αυτό το 10μηνο το κόστος των επιστροφών αγγίζει τα 4 δις.

Οι διεκδικήσεις των συνταξιούχων κυμαίνονται από 660 έως 7.218 ευρώ. Τα λιγότερα διεκδικούν οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που έχασαν μόνο την 13η και 14η συνταξη ενώ τα περισσότερα διεκδικούν οι διπλοσυνταξούχοι , όπως για παράδειγμα γιατροί του ΕΣΥ, μηχανικοί του Δημοσίου κλπ
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 07 Ιανουαρίου 2020 09:57

Σχετικά Άρθρα

  • Ο Μιχάλης Πικραμένος είναι ο νέος πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας
    Ο Μιχάλης Πικραμένος είναι ο νέος πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας

    Νέος πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας επελέγη από το υπουργικό συμβούλιο ο Μιχάλης Πικραμένος, μετά από σχετική εισήγηση του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη.

    Ο κ. Πικραμένος ανήκει στο δικαστικό δυναμικό του ΣτΕ από το 1989 και είναι αντιπρόεδρος του δικαστηρίου τα τελευταία έξι χρόνια, υπηρετώντας στο Β Τμήμα του δικαστηρίου.

    Παράλληλα είναι καθηγητής Δημοσίου Δικαίου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης με εξαιρετικό συγγραφικό έργο και με δημόσιες παρεμβάσεις στο εξωτερικό και εντός Ελλάδος για ποικίλλα θέματα όπως η λογοδοσία στο δικαστικό σώμα, η ανάγκη μεταρρυθμίσεων, η επιτάχυνση της δικαιοσύνης για την προσέλκυση επενδύσεων και την οικονομική ανάπτυξη, το κράτος δικαίου και την προστασία ατομικών δικαιωμάτων και άλλα.

    Ο κ. Πικραμένος θα μείνει στην προεδρία του ΣτΕ για τρία χρόνια ως το 2027 χρόνος αρκετός για να μπορέσει να εφαρμόσει κατά την προεδρία του όσα κρίνει αναγκαία για τη βελτίωση της λειτουργίας της διοικητικής δικαιοσύνης.

    Με δήλωση του ο νέος πρόεδρος του ΣτΕ μετά την επιλογή του υπογράμμισε

    “Η Πολιτεία με τίμησε, δια του Υπουργικού Συμβουλίου, με την ανάληψη της προεδρίας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Θα επιδιώξω, κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας μου, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του Συμβουλίου της Επικρατείας και των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, να ενισχυθούν οι θεσμοί ανεξαρτησίας και λογοδοσίας των δικαστών και επίσης να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα απονομής της δικαιοσύνης προς όφελος του πολίτη, της κοινωνίας και της δημοκρατίας”.

    Η επιλογή του κ. Πικραμένου ως προέδρου δημιουργεί ήδη δύο κενές θέσεις αντιπροέδρων στο Συμβούλιο της Επικρατείας που θα πληρωθούν και αυτές από το υπουργικό συμβούλιο, καθώς αποχώρησε λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας η αντιπρόεδρος Μαρίνα Κωνσταντινίδου.

    Πάντως συνυποψήφιοι του κ. Πικραμένου για την προεδρία του ΣτΕ ήταν άξιοι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί μεταξύ των οποίων οι αντιπρόεδροι Διομήδης Κυρριλόπουλος, Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου, Κωνσταντίνος Κουσούλης και Ιωάννης Γράβαρης.

    Μάλιστα ο Διομήδης Κυρριόπουλος έλαβε τις περισσότερες ψήφους στη Βουλή κατά την διαδικασία προεπιλογής συγκεντρώνοντας 21 ψήφους βουλευτών ενώ η Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου, πρόεδρος του Δ Τμήματος έχει προταθεί κατ΄επανάληψη για την προεδρία του δικαστηρίου και ο Κωνσταντίνος Κουσούλης που υπηρετεί και στην προεδρία της Δημοκρατίας, όπως και οι λοιποί διαθέτουν κύρος και επιστημονική γνώση. Η επιλογή του κ. Πικραμένου για τριετία στο ΣτΕ υπαγορεύθηκε και από την ανάγκη να υπάρξει χρόνος για βελτίωση της λειτουργίας της διοικητικής δικαιοσύνης, και έτσι αποκλείστηκαν εξ αρχής από την επιλογή οι Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου και Κωνσταντίνος Κουσούλης αλλά και ο Ιω. Γράβαρης καθώς αποχωρούν λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας σε ένα χρόνο από τώρα. Ο κ. Κυρριλόπουλος έχει ακόμα δύο χρόνια και η υποψηφιότητα του απασχόλησε σημαντικά την κυβέρνηση.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

  • Επίδομα γέννησης: Ποιοι θα πάρουν αναδρομικά - Πόσο αυξάνεται
    Επίδομα γέννησης: Ποιοι θα πάρουν αναδρομικά - Πόσο αυξάνεται

    Αυξάνεται το επίδομα γέννησης, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη. Από από 2.000 που ήταν μέχρι σήμερα, το ποσό θα φτάσει τις 2.400 ευρώ για το πρώτο παιδί, ενώ θα υπάρξει κλιμάκωση έως τα 3.500 ευρώ.

    Πώς κλιμακώνεται η αύξηση - Πότε πληρώνονται οι δικαιούχοι

    Ειδικότερα, το επίδομα για το δεύτερο παιδί διαμορφώνεται στα 2.700 ευρώ, για το τρίτο παιδί στα 3.000 ευρώ και για τις πολύτεκνες οικογένειες στα 3.500 ευρώ.

    Σημειώνεται, ότι η αύξηση θα είναι αναδρομική και θα περιλαμβάνει και τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2023, ενώ η καταβολή των επιδομάτων θα γίνει τον Απρίλιο σε δύο ισόποσες δόσεις.

    Η κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα το ζήτημα του κόστους ζωής, σε συνδυασμό και με τις αρνητικές δημογραφικές προβλέψεις, όπως ανέφερε η κ. Ζαχαράκη, η οποία σημείωσε: «Εκεί που πηγαίναμε σε ένα οριζόντιο πρόγραμμα, τώρα μιλάμε για εξαρτώμενα μέλη. Οπότε προσμετράται το πόσα παιδιά έχει ο καθένας. Το ποσό είναι σημαντικό όταν το λαμβάνει η οικογένεια. Έρχεται να προστεθεί στα παιδιά που ήδη έχεις».

    Πηγή: Εthnos.gr

  • Πλεύρης μετά το μπλόκο ΣτΕ σε παράταση υποχρεωτικού εμβολιασμού υγειονομικών: Θα πάρουμε τα απαραίτητα μέτρα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγεία
    Πλεύρης μετά το μπλόκο ΣτΕ σε παράταση υποχρεωτικού εμβολιασμού υγειονομικών: Θα πάρουμε τα απαραίτητα μέτρα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγεία

    Στάση αναμονής αν και όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει αμετακίνητος στις θέσεις του για τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς κρατά ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, μετά την απόφαση «βόμβα» του ΣτΕ.

    Πλέυρης: Θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγεία

    «Η απόφαση για να τεθούν σε αναστολή οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί έχει ως στόχο την προστασία της Υγείας των πολιτών και κρίθηκε αρχικά από την Ολομέλεια του ΣτΕ ως μέτρο συνταγματικό», σημείωσε ο υπουργός Υγείας στην πρώτη του δήλωση μετά την απόφαση και συνέχισε:

    «Με την από 2332/22 νεότερη απόφαση του Γ' τμήματος του ΣτΕ τίθενται θέματα συνταγματικότητας ως προς την παράταση του μέτρου. Αναμένουμε τη δημοσίευση της απόφασης για να εκτιμηθεί στο σύνολο της. Διαβεβαιώνουμε τους πολίτες ότι θα ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγειά από την εφαρμογή της απόφασης», συνέχισε ο κ. Πλεύρης.

    Η απόφαση του ΣτΕ

    Νωρίτερα, αντισυνταγματική έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας την παράταση μέχρι 31-12-2022 του υποχρεωτικού εμβολιασμού εργαζομένων σε δομές υγείας, λόγω ελλείψεως επαναξιολογήσεως του μέτρου.

    Ειδικότερα, η αυξημένη (επταμελής) σύνθεσης του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 2332/2022 απόφασή της (πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος Γιώργος Τσιμέκας και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Βασίλης Ανδρουλάκης), έκρινε ότι η διάταξη του ν. 4917/2022, με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της επαναξιολογήσεως της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού των εργαζομένων στις δομές υγείας μέχρι τις 31-12-2022, είναι αντίθετη προς τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.

    Παράλληλα, το ΣτΕ ακύρωσε την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση που καθόριζε τη διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 ν. 4825/2021.

    Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αναφέρει ότι κατά τον χρόνο που δημοσιεύθηκε ο ν. 4917/2022 (31-3-2022) και εκδόθηκε η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση (14-4-2022) είχε παρέλθει χρονικό διάστημα 8 και πλέον μηνών από τη λήψη του μέτρου του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εργαζομένων σε δομές υγείας, δηλαδή «διάστημα που λόγω της φύσεως του μέτρου και των συνεπειών του, υπερβαίνει προδήλως το εύλογο, χωρίς, ωστόσο, να έχει διενεργηθεί επαναξιολόγησή του, βάσει επίκαιρων, κατά τον χρόνο εκείνο, επιστημονικών και επιδημιολογικών στοιχείων, για την αξία, την αποτελεσματικότητα και τις συνέπειες των εμβολίων κατά του κορωνοϊού και την πορεία και την εξέλιξη της πανδημίας».

    Στο ΣτΕ είχε προσφύγει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Απόφαση ΣτΕ για ανεμβολίαστους υγειονομικούς: Επιστρέφουν 7.000 στα νοσοκομεία
    Απόφαση ΣτΕ για ανεμβολίαστους υγειονομικούς: Επιστρέφουν 7.000 στα νοσοκομεία

    Η απόφαση - «κλειδί» του ΣτΕ αφορά ανεμβολίαστους υγειονομικούς αλλά και όσους έχουν πιστοποιητικό νόσησης.

    Κόλαφος για την Κυβέρνηση και δικαίωση, για τους χιλιάδες ανεμβολίαστους υγειονομικούς, η απόφαση του Γ´ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματική την παράταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού εργαζομένων σε δομές υγείας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2022.

    Αυτό σημαίνει ότι, είναι πλέον ανοιχτός ο δρόμος, για να επιστρέψουν στις εργασίες τους, οι υπό αναστολή εργαζόμενοι στους τομείς υγείας.

    Με την απόφαση της επταμελούς συνθέσεως του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου κρίθηκε ότι, η παράταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού είναι μη νόμιμη λόγω ελλείψεως επαναξιολογήσεως του μέτρου.

    Ειδικότερα, οι ανώτατοι δικαστές έκριναν ότι η διάταξη του ν. 4917/2022, με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της επαναξιολογήσεως της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού των εργαζομένων στις δομές υγείας μέχρι τις 31-12-2022, είναι αντίθετη προς τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.

    Στο ΣτΕ είχε προσφύγει η ΠΟΕΔΗΝ, που ζητούσε να ακυρωθεί η από 14.4.2022 απόφαση του υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη.

    Η δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ, είναι το... κλειδί, για να επανέλθουν στις εργασίες τους, όσοι από τους εργαζόμενους το επιθυμούν αφού φυσικά υποβάλλουν σχετικής αίτηση.

    Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος, η απόφαση του ΣτΕ αφορά 7.000 υγειονομικούς, στους οποίους περιλαμβάνονται όσοι είναι ανεμβολίαστοι και όσοι επανήλθαν για ένα διάστημα με πιστοποιητικό νόσησης.

    Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ πριν αποφανθεί έλαβε υπόψη του προγενέστερες αποφάσεις της Ολομέλειας του Ανώτατου Δικαστηρίου, που είχαν κρίνει ότι, τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας κατά του κορονοϊού (covid-19), όπως είναι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός εργαζομένων, κλπ, πρέπει να επανεξετάζονται περιοδικώς από τα αρμόδια κρατικά όργανα, ανάλογα με τα υφιστάμενα επιδημιολογικά δεδομένα και την εξέλιξη των έγκυρων επιστημονικών παραδοχών.

    Στο σκεπτικό τους οι σύμβουλοι Επικρατείας σημειώνουν ότι, κατά τον χρόνο που δημοσιεύθηκε ο ν. 4917/2022 (31-3-2022) και εκδόθηκε η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση (14-4-2022) είχε παρέλθει χρονικό διάστημα 8 και πλέον μηνών από τη λήψη του μέτρου του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εργαζομένων σε δομές υγείας.

    Δηλαδή, «διάστημα που λόγω της φύσεως του μέτρου και των συνεπειών του, υπερβαίνει προδήλως το εύλογο, χωρίς, ωστόσο, να έχει διενεργηθεί επαναξιολόγησή του, βάσει επίκαιρων, κατά τον χρόνο εκείνο, επιστημονικών και επιδημιολογικών στοιχείων, για την αξία, την αποτελεσματικότητα και τις συνέπειες των εμβολίων κατά του κορονοϊού και την πορεία και την εξέλιξη της πανδημίας».

    Ακόμη πιο σημαντικό, όπως τονίζουν οι ανώτατοι δικαστές ότι, δεν προκύπτει, «βάσει ποίων συγκεκριμένων επιστημονικών δεδομένων ο χρόνος της επαναξιολογήσεως παρατάθηκε έως τις 31-12-2022, δηλαδή τοποθετήθηκε σε χρόνο που επίσης υπερβαίνει τον εύλογο, εν όψει του ότι απέχει 9 μήνες από την ψήφιση του ν. 4917/2022».

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Συμβούλιο της Επικρατείας: «Μπαράζ» προσφυγών κατά του νέου πολεοδομικού σχεδίου για Μάτι, Νέα Μάκρη, Ραφήνα
    Συμβούλιο της Επικρατείας: «Μπαράζ» προσφυγών κατά του νέου πολεοδομικού σχεδίου για Μάτι, Νέα Μάκρη, Ραφήνα

    Κάτοικοι υποστηρίζουν ότι είναι αντίθετο στο άρθρο 24 του Συντάγματος, παράνομο και αντίθετο στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία

    Μπαράζ αιτήσεων ακυρώσεως έχουν κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας με τις οποίες ζητείται να ακυρωθεί το πρόσφατο ειδικό πολεοδομικό σχέδιο για τις πυρόπληκτες περιοχές Μάτι, Νέα Μάκρη, Ραφήνα κ.λπ., που καταστράφηκαν από την φωτιά του Ιουλίου του 2018 στην οποία έχασαν τη ζωή τους 104 άτομα.

    Μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ 15 αιτήσεις ακυρώσεως από κατοίκους των πυρόπληκτων περιοχών της Ανατολικής Αττικής και έχουν προσδιοριστεί να συζητηθούν τον ερχόμενο Μάιο.

    Όλοι υποστηρίζουν ότι το από 7.6.2022 ειδικό πολεοδομικό σχέδιο για τις επίμαχες περιοχές είναι αντισυνταγματικό, παράνομο και αντίθετο στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    Ειδικότερα, οι κάτοικοι που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ ζητούν να ακυρωθεί το από 7.6.2022 Προεδρικό Διάταγμα για την «έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην πυρόπληκτη περιοχή των Δημοτικών Ενοτήτων Νέας Μάκρης και Ραφήνας των Δήμων Μαραθώνα και Ραφήνας - Πικερμίου, καθορισμός ζωνών βιώσιμης πολεοδόμησης και ζωνών εκτός πολεοδόμησης, χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του ΕΠΣ και επικύρωση καθορισμού οριογραμμών ρεμάτων». Παράλληλα, με το επίμαχο Π Δ προβλέπεται η δημιουργία νέου οικισμού από 100 νέες κατοικίες, κατά μέσο όρο των 80 τ.μ., προκειμένου να στεγαστούν οι πυρόπληκτοι της περιοχής.

    Οι προσφεύγοντες ιδιοκτήτες ακινήτων υποστηρίζουν, σε άλλο σημείο των αιτήσεων ακυρώσεως, ότι το επίμαχο προσβαλλόμενο Προεδρικό Διάταγμα είναι αντίθετο στις συνταγματικές επιταγές για την προστασία του περιβάλλοντος (άρθρο 24 Συντάγματος) και είναι αντίθετο στην αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, παραβιάζει την Ευρωπαϊκή νομοθεσία (Ευρωπαϊκή οδηγία 2001/42/ΕΚ).

    Ακόμη, υποστηρίζουν ότι είναι μη νόμιμο καθώς εκδόθηκε καθ΄ υπέρβαση των ορίων της νομοθετικής εξουσίας, κατά παράβαση των ουσιωδών τύπων της προβλεπόμενης νομοθετικής εξουσιοδότησης, ενώ επιφέρει δραστική υποβάθμιση του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος.

    Την ίδια στιγμή, υποστηρίζουν ότι πριν την έκδοση του προσβαλλόμενου Προεδρικού Διατάγματος δεν τηρήθηκε η διαδικασία προέγκρισης, δηλαδή δεν προκύπτει ότι υποβλήθηκε η σχετική αίτηση προέγκρισης με την απαιτούμενη με τεχνική έκθεση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως προβλέπει ρητά ο νόμος 4447/2016.

    Τέλος, αναφέρουν ότι «θα υποβαθμιστεί δραστικά το τοπίο και το εν γένει φυσικό και οικιστικό παραβάλλον στην περιοχή Σκουφέικα Ραφήνας, μετατρέποντας την από περιοχή ήπιας και βιώσιμης ανάπτυξης σε περιοχή εντατικής και πυκνής οικιστικής και πολεοδομικής διαμόρφωσης».

    Πηγή: protothema.gr

  • ΣτΕ: Μόνο στις ελιές Καλαμών που παράγονται στη Μεσσηνία η ένδειξη «Καλαμάτα»
    ΣτΕ: Μόνο στις ελιές Καλαμών που παράγονται στη Μεσσηνία η ένδειξη «Καλαμάτα»

    Από τα πλέον επίσημα χείλη, αυτά του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι Μεσσήνιοι καλλιεργητές, παραγωγοί και μόνο είναι αυτοί που μπορούν να αναγράφουν την ένδειξη «Καλαμάτα»(«Kalamata») στις συσκευασίες των προϊόντων τους.

    Ακριβής τόπος προέλευσης για τους υπόλοιπους παραγωγούς

    Οι παραγωγοί ελιάς της συγκεκριμένης ποικιλίας από άλλες περιοχές, αντιθέτως, είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τον όρο «Ελιές Καλαμών» αλλά και να προσδιορίζουν τον τόπο προέλευσης των προϊόντων τους. Tην απόφαση (149/2022) πήρε το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, το οποίο και δικαίωσε τον «Σύλλογο Υπέρ των Μεσσηνιακών Ελαιοκομικών Προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης», ακυρώνοντας την υπουργική απόφαση του 2018, το οποίο αφορούσε στο σκέλος της καταχώρησης στο Μητρώο Ποικιλιών της ποικιλίας ελιάς με την ονομασία «Kalamata».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Υπέρ της πανεπιστημιακής αστυνομίας τάχθηκε το ΣτΕ - Η απόφαση της Ολομέλειας
    Υπέρ της πανεπιστημιακής αστυνομίας τάχθηκε το ΣτΕ - Η απόφαση της Ολομέλειας

    Μία μέρα μετά τα επεισόδια στο ΑΠΘ, το ΣτΕ τάχθηκε υπέρ της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, καθώς έκρινε ότι δεν παραβιάζεται η ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ. Αναλυτικά η απόφαση.

    Με απόφαση της Ολομέλειας, το Συμβούλιο της Επικρατείας τάχθηκε υπέρ της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, κρίνοντας ότι δεν παραβιάζεται η ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.

    Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι η ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας κρίνεται απαραίτητη για λόγους που αφορούν στο δημόσιο συμφέρον και ειδικότερα στην προστασία της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, αλλά και στην ίδια τη διασφάλιση της ακώλυτης άσκησης της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση:

    O Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με το άρθρο 34 παρ. 8 του π.δ. 18/1989, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4786/2021, ανακοινώνει τα εξής:

    Την Τετάρτη 4 Μαΐου 2022 η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συνήλθε σε διάσκεψη υποθέσεων α) συλλόγων μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ, διοικητικού προσωπικού ΑΕΙ και φοιτητών ΑΕΙ, καθώς και μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, υποψηφίου διδάκτορος και φοιτητών ΑΕΙ, β) μελών ΔΕΠ, αμφοτέρων με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Κωνσταντία Λαζαράκη. Οι υποθέσεις αφορούν προκήρυξη διαγωνισμού πρόσληψης ειδικών φρουρών στην Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) για τη συγκρότηση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ), καθώς και υπουργική απόφαση, με την οποία ορίσθηκαν ζητήματα εκπαίδευσης των ειδικών φρουρών που προσλαμβάνονται για τη στελέχωση των ΟΠΠΙ. Οι υποθέσεις συζητήθηκαν κατά τη δικάσιμο της 11ης Μαρτίου 2022.

    Ι. Το Δικαστήριο απέρριψε τις αιτήσεις, αφού, μεταξύ άλλων:

    1) Έκρινε ομοφώνως ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις βρίσκουν έρεισμα σε διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί ειδικών φρουρών.

    2) Έκρινε ομοφώνως ότι η προσβαλλόμενη προκήρυξη αφορά πρόσληψη σε θέσεις ειδικών φρουρών, οι οποίες συνεστήθησαν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 5 του ν. 4777/2021.

    3) Έκρινε (με μειοψηφία έξι μελών) ότι δεν παραβιάζει τις αρχές της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της πλήρους αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ (άρθρο 16 παρ. 1 και 5 Συντ., αντίστοιχα) η -πέραν της πρόβλεψης μέτρων ασφάλειας και προστασίας προσώπων και υποδομών στα ΑΕΙ, αρμοδιότητας των ιδίων αυτών οργάνων (άρθρα 12-17 ν. 4777/2021)- σύσταση ΟΠΠΙ, οι οποίες συγκροτούνται (και) από ειδικούς φρουρούς, οι οποίοι προσλαμβάνονται προς τούτο, λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση, δεν φέρουν πυροβόλο όπλο και υποχρεούνται να συνεργάζονται με τις πανεπιστημιακές αρχές και όργανα (άρθρα 18-20 ν. 4777/2021), διότι: α) όταν ο νομοθέτης εκτιμά ότι το δημόσιο συμφέρον, το οποίο συνίσταται στην προστασία της δημόσιας τάξης και ασφάλειας αλλά και στην ίδια τη διασφάλιση της ακώλυτης άσκησης της ακαδημαϊκής ελευθερίας, επιβάλλει την αστυνόμευση στους χώρους των ΑΕΙ σε συνέχεια σειράς προϊσχυσάντων ηπιότερων μέτρων ασφάλειας και προστασίας του προσωπικού και της περιουσίας των ΑΕΙ, τα οποία κρίθηκαν από τον νομοθέτη απρόσφορα να υπηρετήσουν τους σκοπούς αυτούς, οι ως άνω συνταγματικές διατάξεις, στις οποίες δεν κατοχυρώνεται αυτοτελώς «άσυλο», δεν υποχρεώνουν τον νομοθέτη να αναθέτει στα ΑΕΙ τις αρμοδιότητες της τήρησης της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, ειδικότερες εκφάνσεις της οποίας αποτελούν η πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος, ασκούμενες κατά το Σύνταγμα από το Κράτος μέσω των σωμάτων ασφαλείας όπως η ΕΛΑΣ, β) δεν προβλέπεται συμμετοχή των ΟΠΠΙ σε διοικητικό όργανο των ΑΕΙ.

    4) Έκρινε ομοφώνως ότι από καμία διάταξη του ν. 4777/2021 δεν προκύπτει ότι τίθενται σε κίνδυνο οι λοιπές ατομικές ελευθερίες (συνδικαλιστική, ανάπτυξης της προσωπικότητας, προσωπική, κίνησης και εγκατάστασης), των οποίων γίνεται επίκληση.

    5) Έκρινε (με μειοψηφία τεσσάρων μελών) ότι στις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 4 του ν. 4777/2021, καθώς και στην κείμενη νομοθεσία προσδιορίζονται η αποστολή, οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των ΟΠΠΙ, όπως επίσης περαιτέρω και τα προσόντα και κριτήρια πρόσληψης των ειδικών φρουρών, οι οποίοι θα στελεχώσουν τις ΟΠΠΙ· τα ζητήματα, περί των οποίων χορηγείται εξουσιοδότηση με τα άρθρα 18 παρ. 6 και 20 του ίδιου νόμου, επιβάλλεται από την ίδια την εξουσιοδοτική διάταξη να ρυθμισθούν όχι στο παρόν στάδιο της προκήρυξης διαγωνισμού πλήρωσης θέσεων ειδικών φρουρών για τη στελέχωση των ΟΠΠΙ ούτε στο στάδιο της εκπαίδευσης αυτών αλλά πριν από τη διάθεση ΟΠΠΙ στα ΑΕΙ.

    ΙΙ. Η δημοσίευση των αποφάσεων αναμένεται μέχρι τον Σεπτέμβριο τρέχοντος έτους».

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Τούμπα - ΣτΕ: Έδωσε το «πράσινο φως» για τον εκσυγχρονισμό του γηπέδου του ΠΑΟΚ
    Τούμπα - ΣτΕ: Έδωσε το «πράσινο φως» για τον εκσυγχρονισμό του γηπέδου του ΠΑΟΚ

    Το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος - Στο πλαίσιο της αναβάθμισης περιλαμβάνονται οι συνοδευτικές εγκαταστάσεις και οι αναπλάσεις στον περιβάλλοντα χώρο

    Το πράσινο φως άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για να ξεκινήσουν τα έργα εκσυγχρονισμού του γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα της Θεσσαλονίκης.

    Το ΣτΕ έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) που αφορά την έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή της Τούμπας του Δήμου Θεσσαλονίκης, τον καθορισμό χρήσεων γης, όρων και περιορισμών και την περιβαλλοντική έγκριση του σχεδίου αυτού, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται η έγκριση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Εφαρμογής του ΕΠΣ.

    Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ -πρόεδρος η αντιπρόεδρος Μαργαρίτα Γκορτσολίδου και εισηγήτρια η πάρεδρος Ζωή Θεοδωρικάκου- έκρινε νόμιμο το επίμαχο σχέδιο Π.Δ. και έκανε ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

    Με το Π.Δ. επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός του γηπέδου του ΠΑΟΚ μαζί με τις συνοδευτικές εγκαταστάσεις του, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται αναπλάσεις στην περιβάλλουσα περιοχή του γηπέδου. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με του συμβούλους Επικρατείας, το σχέδιο Π.Δ. ανταποκρίνεται στις προβλεπόμενες απαιτήσεις του νόμου 4447/2016.

    Όπως αναφέρει η γνωμοδότηση του ΣτΕ, με το διάταγμα επέρχεται ο εκσυγχρονισμός των ποδοσφαιρικών εγκαταστάσεων του ΠΑΟΚ με ανάπτυξη νέων σύγχρονων προδιαγραφών οι οποίες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των FIFA/UEFA στο πλαίσιο των απαιτητικότερων υποχρεώσεων της ομάδας (Champion Leagne και άλλες Ευρωπαϊκές οργανώσεις).

    Οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι με το νόμο 4572/2018 παραχωρήθηκαν στον ΠΑΟΚ εκτάσεις γύρο από το σημερινό γήπεδο (21.722 και 344 τ.μ.), έτσι ώστε μαζί με την ιδιοκτησία του να αποτελούν μια ενιαία έκταση η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες βοηθητικές εγκαταστάσεις και συνοδές χρήσεις για την εύρυθμη λειτουργία του ποδοσφαιρικού κέντρου.

    Η επίμαχη περιοχή πρόκειται να αποτελέσει υπερτοπικό πυρήνα αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης και γενικότερα πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος. Μάλιστα, η επισκεψιμότητα στο νέο γήπεδο μπορεί να συνδυαστεί με την τουριστική αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου της Τούμπας, καταλήγει στο ΣτΕ.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς