Κυριακή, 02 Φεβρουαρίου 2020 16:53

Επιστρέφει η αισιοδοξία στο λιανεμπόριο

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Τονίζει ο καθηγητής Γ. Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ - Προβλέπει αύξηση πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2020

Σημάδια ανάκαμψης καταγράφονται στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το τρέχον έτος, μετά από μια βαθιά περίοδο κρίσης, γεμίζοντας αισιοδοξία τα στελέχη των επιχειρήσεων του κλάδου. Όπως επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γεώργιος Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων το λιανεμπόριο τροφίμων και γενικότερα ο κλάδος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πέρασε πολλές και σημαντικές αλλαγές.

Η μείωση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η οποία συνολικά έφτασε σχεδόν το 25% οδήγησε πολλές τις εταιρείες του κλάδου σε συρρίκνωση, ενώ άλλες εξαγοράστηκαν ή συγχωνεύτηκαν με αποτέλεσμα ο χάρτης του λιανεμπορίου να έχει μεταβληθεί δραστικά. Τα μηνύματα όμως στην αυγή της δεκαετίας του 2020 είναι διαφορετικά, όπως καταγράφονται μέσα από σχετικές έρευνες του ΙΕΛΚΑ, αναφέρει ο κ. Δουκίδης.

Συγκεκριμένα, η κυλιόμενη εξαμηνιαία έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο FMCG του ΙΕΛΚΑ αναλύει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις.

Όπως τονίζει ο κ. Δουκίδης, «η τελευταία έρευνα του Ιανουαρίου 2020 του ΙΕΛΚΑ στα ανώτατα στελέχη των επιχειρήσεων καταδεικνύει ότι αναμένουν αύξηση των πωλήσεων στο επόμενο εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, μεγάλη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και αλλαγές στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων με έμφαση στην ανάπτυξη, πελατοκεντρικότητα και καινοτομία».

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου, για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, σε μέτρηση καταγράφεται τόσο μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων οι οποίοι να εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά στο επόμενο εξάμηνο σε ποσοστά 68%, έναντι 2% για μείωση. Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η αλλαγή του κλίματος, τον Ιανουάριο του 2017 το 81% των στελεχών προέβλεπαν μείωση πωλήσεων και μόνο το 1% αύξηση. Πρόκειται για την πιο θετική μέτρηση που έχει καταγραφεί την τελευταία 5ετία από τότε που ξεκίνησε η εν λόγω κυλιόμενη έρευνα και για πλήρη αντιστροφή των προσδοκιών των στελεχών της αγοράς σε σχέση με τις τότε μετρήσεις.

Μεσοσταθμικά, τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα, εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 1,95% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2020 -Ιούνιος 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019. Πρόκειται επίσης για την υψηλότερη μέτρηση που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον πρόκειται για μία συνεχόμενη τάση, καθώς είναι το τρίτο συνεχόμενο εξάμηνο στο οποίο καταγράφεται θετική εκτίμηση για τις πωλήσεις. Από το 2016 έως το 2018 η πρόβλεψη ήταν συνεχώς για μείωση. Για πρώτη φορά πέρυσι τον Ιανουάριο του 2019 καταγράφηκε θετική εκτίμηση από τα στελέχη της αγοράς.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση και ενδεχομένως απρόσμενες πολιτικές εξελίξεις να επιδράσουν σε αυτή την πρόβλεψη, θετικά ή αρνητικά.

Η αισιοδοξία όμως των στελεχών, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις. Συνολικά καταγράφεται μία βελτίωση στο οικονομικό περιβάλλον το τελευταίο 18μηνο και μάλιστα σε σχέση με το 2019 παρουσιάζει βελτίωση σε αυτή τη μέτρηση. Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά η πλειοψηφία σε ποσοστό 74% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε, μόλις το 1% ότι χειροτέρεψε και το 26% ότι έμεινε αμετάβλητη. Συγκριτικά με τις μετρήσεις του 2017 και 2018 οπότε και ο δείκτης οικονομικού κλίματος ήταν αρνητικός, πρόκειται για σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα. Ο συνολικός δείκτης οικονομικού κλίματος έφτασε το 0,66 (με ελάχιστη τιμή το -1,00 και μέγιστη το 1,00) όταν τον Ιανουάριο του 2017 ήταν στο -0,32. Συνολικά και οι 3 υποδείκτες που διαμορφώνουν τον συνολικό δείκτη και αφορούν τις πωλήσεις, τις τιμές και τις οικονομικές συνθήκες κατέγραψαν αύξηση και βρίσκονται στις υψηλότερες ιστορικά τιμές τους.

Μία άλλη σημαντική πτυχή της παρούσας κατάστασης είναι ότι η παγίωση αυτή των θετικών προσδοκιών των στελεχών των επιχειρήσεων του κλάδου μετατρέπεται πλέον και σε στρατηγική. Στην ίδια έρευνα αναλύονται οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων και φαίνεται ότι υπάρχει μία σαφής μεταστροφή, από την διαχείριση προβλημάτων της ύφεσης, σε αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ευκαιριών. Πρώτη προτεραιότητα με διαφορά είναι η ενίσχυση των πωλήσεων των εταιρειών (58%). Πρόκειται μία λογική εξέλιξη καθώς με δεδομένη την εκτίμηση για αύξηση του μεγέθους της αγοράς, οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια. Αυτό το αποτέλεσμα εν μέρει αποδίδεται και στις προσδοκίες για την κεφαλαιοποίηση σε πωλήσεις και κερδοφορία από τις πρόσφατες εξαγορές και συγχωνεύσεις, καθώς πρόκειται για σημαντικές επενδύσεις οι οποίες δεν έχουν αποφέρει ακόμα τις πλήρεις δυνατότητες τους.

Τα υπόλοιπα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, ότι η πλειοψηφία των στόχων του κλάδου έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη και την πελατοκεντρική στρατηγική. Συγκεκριμένα προτεραιότητες αποτελούν η καινοτομία σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα (42%), η παραγωγικότητα μέσω της μείωσης κόστους (40%), η καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών (31%), αναβάθμιση δικτύου και πολυκαναλική διάθεση προϊόντων (37%), η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (27%) και η αξιοποίηση δεδομένων για την καλύτερη διαχείριση των πόρων των εταιριών (26%). Συνολικά φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε παραγωγικές επενδύσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν τη λειτουργία τους και θα προσφέρουν καινοτόμες υπηρεσίες/προϊόντα στους πελάτες. Με δεδομένες τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά πρόκειται για μία καλή χρονικά στιγμή, η οποία μπορεί να αρχίζει να εξισορροπεί τις ζημιές της προηγούμενης δεκαετίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ilialive.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 02 Φεβρουαρίου 2020 17:21

Σχετικά Άρθρα

  • Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”
    Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”

    Ευρεία έρευνα για τους καταναλωτές – “Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο” τονίζει ο Ηλίας Ξανθούλης

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την επικείμενη ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, και την πρόσβαση σε άλλες μεγαλύτερες αγορές να γίνεται ταυτόχρονα ευκολότερη, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου και ο πρόεδρος Ηλίας Ξανθούλης, προσπαθούν όσο ακόμα είναι καιρός όχι απλώς να διορθώσουν τα "κακώς κείμενα" της αγοράς του Πύργου, προκειμένου να κρατήσουν τους καταναλωτές εντός των ορίων τις πόλης αλλά και γιατί όχι να προσελκύσουν και νέους, από άλλες περιοχές.

    Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα δημοσιευτεί ένα ερωτηματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες. Στόχος της έρευνας είναι να δώσει στο αγοραστικό κοινό την ευκαιρία να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του για την αγορά του Πύργου, να προτείνει βελτιώσεις αλλά και να εξηγήσει τους λόγους που το ωθούν να ψωνίζει εκτός πόλης.

    Οι καταναλωτές που το επιθυμούν, θα μπορούν μέσω ενός link να έχουν πρόσβαση σε ένα ερωτηματολόγιο με καίριες ερωτήσεις για την αγορά και τον εμπορικό κόσμο και απαντώντας, να δίνουν το δικό τους στίγμα για όλα αυτά που επιθυμούν και δεν βρίσκουν στην αγορά του Πύργου, για τους λόγους που τους οδηγούν στην αναζήτηση άλλων καταστημάτων αλλά να κάνουν επιπλέον τις δικές τους προτάσεις ή σχόλια.

    Παράλληλα, η έρευνα θα επιτρέψει στους εμπόρους. να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και να λάβουν αποφάσεις για τις μελλοντικές τους δράσεις.

    Ο κ. Ξανθούλης από την πλευρά του, μιλώντας στο ilialive.gr απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα, μόλις αυτή ανακοινωθεί, τονίζοντας τη σημασία της για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

    Xanthoulis

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε μεταγενέστερη συνάντηση των επαγγελματιών, ώστε να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις και να διορθωθούν τα όποια λάθη και αστοχίες. Στόχος, είναι αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η τοπική αγορά θα παραμένει ανταγωνιστική και ελκυστική.

    «… Εμείς θέλουμε να δούμε τις τάσεις της αγοράς, τι σκέφτεται ο καταναλωτής για την πόλη μας, τι θέλει, τι τον προβληματίζει και γενικότερα τι ακριβώς συμβαίνει. Καλώ όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, η οποία μόνο καλό θα επιφέρει στον τόπο και την οικονομία του. Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξανθούλης ο οποίος παράλληλα έκανε γνωστό ότι ήδη “τρέχει” μία ακόμα έρευνα που αφορά τους επαγγελματίες, προκειμένου να συγκεντρωθούν στοιχεία για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε, το αποτύπωμα της Λευκής Νύχτας αλλά και να εκφράσουν οι επαγγελματίες την σύμφωνη ή μη γνώμη τους για τις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα.

    Επιπλέον στην συνάντηση αυτή θα αποφασιστεί και το πλάνο των δράσεων για τη νέα χρονιά.

  • Πύργος: “Ζωντάνεψε” η αγορά με δράσεις και μουσικές από τον Εμπορικό Σύλλογο
    Πύργος: “Ζωντάνεψε” η αγορά με δράσεις και μουσικές από τον Εμπορικό Σύλλογο

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Κόντρα στις καιρικές συνθήκες και την παρατεταμένη ζέστη που κρατά τον κόσμο κλεισμένο στα σπίτια του με τα κλιματιστικά, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου με δράσεις και πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να τονώσουν την αγορά της πόλης, επιχειρεί να ξαναδώσει ζωντάνια στα καταστήματα και τους εμπορικούς δρόμους της περιοχής.

    Σε συνεργασία με το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης «Δημιουργική Γωνία», στις οδούς 28η Οκτωβρίου, Μιαούλη και Γρηγορίου Ε’, μια σειρά από δράσεις όπως face painting, ballon’s party και καλοκαιρινές κατασκευές κράτησαν ευχάριστα απασχολημένα τα παιδιά και έδωσαν και στους γονείς την ευκαιρία να κάνουν την βόλτα τους στα εμπορικά καταστήματα της πόλης υπό τους ήχους ευχάριστης μουσικής.

    emporikos 5

    Όπως ανέφερε άλλωστε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Ηλίας Ξανθούλης «… στα πλαίσια της τόνωσης της αγοράς προσπαθούμε και διοργανώνουμε κάποιες εκδηλώσεις για να προσελκύσουμε τον κόσμο και να αυξήσουμε την αγοραστική κίνηση στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε και στην υπερβολική ζέστη που επικρατεί, ειδικά τα απογεύματα στην πόλη μας. Είχαμε εκδηλώσεις για τα παιδιά στους πεζόδρομους, ο κόσμος ανταποκρίθηκε, αλλά όχι κατά πολύ, λόγω της ζέστης αλλά ευελπιστούμε στις επόμενες δράσεις να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση. Η κορύφωση θα είναι στις 17 Αυγούστου στην Λευκή Νύχτα» επεσήμανε ο κ. Ξανθούλης σημειώνοντας παράλληλα πως όσοι κάνουν τις αγορές τους από τα καταστήματα που συμμετέχουν σε αυτή την διοργάνωση θα συμμετέχουν αυτόματα στην κλήρωση για ένα κλιματιστικό, ως ανταμοιβή στους καταναλωτές όπου με πέντε σφραγίδες από 5 καταστήματα, θα συγκεντρώνουν έναν κλήρο. Επιπλέον θα γίνει και η μεγάλη κλήρωση για ένα πολύ μεγάλο και ακριβό δώρο.

    emporikos 2

    emporikos 3

    emporikos 4

  • Shop on street στη Γαστούνη - Σε συνεργασία του Δήμου Πηνειού και του Εμπορικού Συλλόγου Γαστούνης
    Shop on street στη Γαστούνη - Σε συνεργασία του Δήμου Πηνειού και του Εμπορικού Συλλόγου Γαστούνης

    Σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να μετατρέψει το κέντρο της Γαστούνης σε μία απέραντη βραδινή αγορά και να στηρίξει την τοπική οικονομία προχωρά ο Δήμος Πηνειού σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο. Πρόκειται για τη δράση «Shop on street» που έχει προγραμματιστεί για το βράδυ της Παρασκευής 12 Ιουλίου και αναμένεται να δώσει ξεχωριστό χρώμα στην καρδιά της πόλης.

    Με μεγάλες προσφορές που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για τους καταναλωτές, τα καταστήματα πρόκειται να παραμείνουν ανοικτά μέχρι αργά τη νύχτα. Προς αυτή την κατεύθυνση, για τη διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού, το κέντρο της πόλης – η οδός Γεωργίου Σισίνη από το κτίριο Σισίνη έως το Κέντρο Υγείας Γαστούνης- θα παραμείνει κλειστό για τη διέλευση οχημάτων από τις 7 μ.μ. έως τις 2 π.μ. . Προγραμματίζονται ακόμη παράλληλες δράσεις με δύο Dj να επιλέγουν τη μουσική της βραδιάς -με το πρόγραμμά τους να μεταδίδεται ζωντανά από τον ραδιοφωνικό σταθμό Venus Fm- ενώ χορευτικές ομάδες πρόκειται να δώσουν ξεχωριστή πνοή διασχίζοντας τους δρόμους της Γαστούνης.

    Στο πλευρό του εμπορικού κόσμου

    Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «πρόκειται για μία δράση εξωστρέφειας που αποσκοπεί στη στήριξη της τοπικής αγοράς ενώ παράλληλα αποτελεί μια αφορμή ώστε οι πολίτες του Δήμου Πηνειού αλλά και της ευρύτερης περιοχής να επισκεφθούν την πόλη και να απολαύσουν μία ιδιαίτερη βραδιά». Παράλληλα ο κ. Καστρινός επεσήμανε ότι υπάρχει ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας με τον Εμπορικό Σύλλογο Γαστούνης προκειμένου να επιλύονται άμεσα προβλήματα που προκύπτουν αλλά και να στηρίζονται –στο μέτρο του εφικτού- τα αιτήματά τους. «Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του εμπορικού κόσμου, που αποτελεί έναν βασικό πυλώνα ανάπτυξης, και προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθούμε να είμαστε αρωγοί στις πρωτοβουλίες του».

    street shop pinios 3

    Η δράση Shop on Street πρόκειται να ξεκινήσει αμέσως μετά τις 8 το βράδυ της Παρασκευής.

    street shop pinios 2

    «Πρόκειται για μία δράση εξωστρέφειας που αποσκοπεί στη στήριξη της τοπικής αγοράς» σημείωσε ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία - “Βασιλιάς” του φετινού τραπεζιού ο οβελίας
    Κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία του Πύργου - “Βασιλιάς” του φετινού τραπεζιού ο οβελίας

    Με αγορές και παραγγελίες της τελευταίας στιγμής κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία του Πύργου και της Ηλείας. Μπορεί οι αγορά ολόκληρου αρνιού να έχει μειωθεί κατά πολύ συγκριτικά με άλλες χρονιές, ωστόσο κάθε ελληνική οικογένεια θα τηρήσει το πατροπαράδοτο έθιμο του οβελία. Οι τιμές για το ντόπιο αρνί φτάνουν έως και τα 13ευρώ/κιλό με το κατσικάκι να βρίσκεται λίγο πιο ψηλά. Για άριστη ποιότητα προϊόντων και επάρκεια ειδών κάνουν λόγο οι κρεοπώλες της πόλης και δηλώνουν ικανοποιημένοι από την φετινή κίνηση του αγοραστικού κοινού.

    kreopol 2

    “Η κίνηση ξεκίνησε σιγά-σιγά όλη την Μεγάλη Εβδομάδα και τώρα είμαστε στην κορύφωση. Δόξα τω Θεώ, είναι μια χαρά” δηλώνει στο ilialive.gr ο πρόεδρος των κρεοπωλών Νομού Ηλείας Ευστάθιος Παπανδρέου, και τονίζει ότι οι καταναλωτές τηρούν τα πατροπαράδοτα έθιμα. “Ο κόσμος προτιμάει κυρίως το αρνάκι και τηρει όλα τα έθιμα. Θα πάρει τα υλικά να φτιάξει τη μαγειρίτσα του, τα κοκορέτσια του...Υπήρξε όμως ζήτηση και σε άλλα προϊόντα και κυρίως το χοιρινό”.

    Ο κ. Παπανδρέου τονίζει ότι οι τιμές μπορεί να είναι λίγο πιο αυξημένες από πέρυσι αλλά τα προϊόντα είναι άριστης ποιότητας. “Η κίνηση είναι αρκετά ικανοποιητική αν και οι οικονομικές δυσκολίες στον κόσμο είναι σοβαρές. Οι τιμές ήταν λίγο πιο “τσιμπημένες” από πέρυσι αλλά για το εμπόρευμα που πουλάμε είναι μια χαρά. Όλα τα προϊόντα είναι άριστης ποιότητας”.

    Πρώτα η παράδοση

    kreopol 3

    “ Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο κόσμος έδειξε ενδιαφέρον για τον παραδοσιακό οβελία και το κατσικάκι και η κίνηση σήμερα έχει κορυφωθεί” μας λέει ο Παναγιώτης Μαλλιόπουλος, σημειώνοντας ότι στις φετινές αγορές το κοινό προτίμησε επίσης διάφορα παρασκευάσματα όπως ρολά και σεφταλιές με το χοιρινό να έχει μεγάλη ζήτηση. “Έχουμε πολλές παραγγελίες που ήδη τις παραδίδουμε. Η τιμή για το ντόπιο αρνάκι ξεκινάει από 11, 90 για αυτό έχουμε κάνει και ανάρτηση όλους τους παραγωγούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Να ευχηθούμε χρόνια πολλά, υγεία και ευτυχία σε όλο τον κόσμο. Καλή Ανάσταση!”

  • Ηλεία: Ελπίδες για «ανάσταση» της αγοράς - Με αυξητικούς ρυθμούς η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα
    Ηλεία: Ελπίδες για «ανάσταση» της αγοράς - Με αυξητικούς ρυθμούς η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα

    Κλιμακώνεται η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα του Πύργου και της Αμαλιάδας, ωστόσο οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα εγκρατείς και να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα και τα δώρα για τα βαφτιστήρια. Η κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί έως και το Μ. Σάββατο, με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν έστω και την τελευταία ημέρα να κερδίσουν το χαμένο έδαφος του προηγούμενου διαστήματος που υπήρξε μια καθίζηση της αγοραστικής δυναμικής.

    Ηλίας Ξανθούλης - Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πύργου

    Η αγορά κινήθηκε καλύτερα τις τελευταίες ημέρες. λόγω του ότι συνέπεσε με τις ημερομηνίες πληρωμών και καταβολή των επιδομάτων. Ο κόσμος πληρώθηκε και μπόρεσε να κάνει τις αγορές του. Ωστόσο το καταναλωτικό κοινό ήταν αρκετά συγκρατημένο και παρατηρούμε μείωση της αγοραστικής κίνησης παρόλο που οι ετεροδημότες «κατέβηκαν» πολύ πιο νωρίς φέτος.
    Η αλήθεια είναι ότι οικονομικά είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα και οι καταναλωτές είναι αρκετά εγκρατείς. Αρκούνται στα απολύτως απαραίτητα γιατί η ακρίβεια μαστίζει, υπάρχουν μεγάλες αυξήσεις και ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα λόγω του πολέμου, των μεταφορικών και τα χρήματα φτάνουν μόνο για τα είδη πρώτης ανάγκης και τα βαφτιστήρια.
    Αναμένουμε πάντως η κίνηση να κορυφωθεί μέχρι και το Μ. Σάββατο αλλά δυστυχώς δεν διακρίνουμε να φτάνει τα περσινά επίπεδα.

    Φώτης Νικολόπουλος- Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας

    «Η αγοραστική κίνηση, ενώ το προηγούμενο διάστημα ήταν αρκετά υποτονική, τις τελευταίες ημέρες έχει αυξηθεί κατά πολύ. Έχουν έρθει πολλοί ετεροδημότες και σχετικά πιο νωρίς και αυτό μας κάνει να ελπίζουμε ότι μέχρι και την τελευταία ημέρα η κίνηση θα κορυφωθεί και ίσως αγγίξει τα περσινά επίπεδα. Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος δυσκολεύεται αρκετά και καταφεύγει σε πιο οικονομικές λύσεις. Ευελπιστούμε πάντως να συνεχίσει ο αυξητικός ρυθμός και να κλείσουμε θετικά, όπως και το περσινό Πάσχα που ήταν μια καλή περίοδος για την αγορά της Αμαλιάδας».

    agora pasxa 2

    agora pasxa 3

  • Σε πασχαλινούς ρυθμούς μπαίνει η αγορά – Πόσο θα κοστίσει το εορταστικό τραπέζι
    Σε πασχαλινούς ρυθμούς μπαίνει η αγορά – Πόσο θα κοστίσει το εορταστικό τραπέζι

    Δύο εβδομάδες πριν από το Πάσχα, η αγορά μπαίνει σιγά σιγά σε εορταστικούς ρυθμούς ενώ πρεμιέρα κάνουν, αύριο, Δευτέρα το «Καλάθι του Νονού» και την προσεχή Τετάρτη το «Καλάθι του Πάσχα».

    Η ακρίβεια στα τρόφιμα, παραμένει ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους καταναλωτές, παρά τις ενδείξεις αποκλιμάκωσης σε κάποιες κατηγορίες τους τελευταίους μήνες. Άλλωστε, κατά την πασχαλινή περίοδο, κρίθηκε απαραίτητη και φέτος η δημιουργία των δύο εποχικών «καλαθιών» που εφαρμόστηκαν και πέρσι, σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα παιχνιδιών, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές σε προϊόντα με αυξημένη ζήτηση. Όπως, στα τρόφιμα που γεμίζουν το πασχαλινό τραπέζι αλλά και στα δώρα που αγοράζουν οι νονοί για τα βαφτιστήρια τους, λαμπάδες, παιχνίδια, σοκολατένια αυγά κτλ.

    «Ναι μεν καταγράφεται αποπληθωρισμός, που σημαίνει ότι τα μέτρα της ελληνικής πολιτείας σιγά σιγά αποδίδουν, αλλά έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας μέχρι να δούμε τις τιμές στα ράφια να σταθεροποιούνται συνολικά και να αποκλιμακώνονται» επεσήμανε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

    Σημειώνεται πως ο πληθωρισμός στα τρόφιμα τον Μάρτιο του 2024 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, «έτρεξε» με 5,3% σε ετήσια βάση ενώ σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα καταγράφηκε μείωση της τάξεως του 1,1%. Στην άνοδο σε σύγκριση με πέρσι οδηγούν οι αυξήσεις, κατά κύριο λόγο, σε ελαιόλαδο κατά 67,2%, φρούτα 12,7%, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων κατά 11,4%, ψάρια 5,7%, ζάχαρη-σοκολάτες κτλ, 4,7%, λαχανικά 4,1% και κρέας 3%. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά κατά -1,2%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

    Το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού

    «Θέλουμε στο πασχαλινό καλάθι, οι τιμές να κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα ή και χαμηλότερες» υπογράμμισε πρόσφατα ο κ. Σκρέκας ενώ συγκεκριμένα για το αρνί, επανέλαβε, πως στόχος είναι στο «καλάθι» να πωλείται έως 10 ευρώ το κιλό. Υπενθυμίζεται ότι το «πασχαλινό καλάθι» περιέχει, όπως και πέρσι, αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα ενώ πολλά από τα υπόλοιπα τρόφιμα που το «γεμίζουν» βρίσκονται στο «σταθερό» καλάθι του νοικοκυριού.

    Το συνολικό κόστος του φετινού πασχαλινού τραπεζιού θα εξαρτηθεί βεβαίως από τις αγορές που θα επιλέξουν να κάνουν οι καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι παραπάνω αυξήσεις, οι οποίες σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων, συνεχίζονται.

    Προσδοκίες για τόνωση της κίνησης στο λιανεμπόριο

    Tην ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου «ποντάρουν» από την πλευρά τους στην πασχαλινή κίνηση για τόνωση των εσόδων τους, έπειτα ένα πρώτο τρίμηνο του 2024 κατά το οποίο η κίνηση χαρακτηρίστηκε ως υποτονική. Από την Πέμπτη 25 Απριλίου ξεκινά και επισήμως το εορταστικό ωράριο με τις επιχειρήσεις να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο στην Αθήνα από τις 09:00 – 21:00 ενώ τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή των Βαΐων στις 28 Απριλίου, από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

    «Μετά τα τεκμηριωμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον δείκτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών τα οποία καταγράφουν πτώση 3% στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 για τα μικρά καταστήματα που λειτουργούν με απλογραφικά βιβλία και ύστερα από τρεις δύσκολους μήνες στο ξεκίνημα του 2024, εύχομαι και ελπίζω τούτη η εορταστική περίοδος να σημάνει την απαρχή της αύξησης της αγοραστικής κίνησης» σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφουνης. «Μια αύξηση που αναμένουμε και ευχόμαστε να επιτευχθεί όχι μόνο στις περιοχές που καταγράφουν μεγάλη τουριστική κίνηση, αλλά και στις συνοικιακές αγορές οι οποίες πρέπει να στηριχθούν από την τοπική κοινωνία» πρόσθεσε.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πύργος: Αυτά είναι τα προβλήματα των επαγγελματιών ανά εμπορικό δρόμο
    Πύργος: Αυτά είναι τα προβλήματα των επαγγελματιών ανά εμπορικό δρόμο

    Καθαριότητα και φωτισμός τα πρώτα ζητούμενα

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Η καθαριότητα και ο φωτισμός είναι τα κυριότερα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες, όπως τέθηκαν στον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλία Ξανθούλη, σε μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει ο σύλλογος καταγραφής των προβλημάτων ανά εμπορικό δρόμο της πόλης.

    Ήδη, το προηγούμενο διάστημα ο κ. Ξανθούλης είχε αλλεπάλληλες επαφές με τους εμπόρους του Πύργου, σε μια ολοκληρωμένη δράση καταγραφής των προβλημάτων και επίλυσης αυτών ανά εμπορικό δρόμο. Όπως δηλώνει ο ίδιος στο ilialive τα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες είναι σχεδόν κοινά, ανεξαρτήτου διεύθυνσης της επιχείρησης, και η επίλυση αυτών έχει ήδη δρομολογηθεί σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.

    Ksanthoulis 2

    «Τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί αρχικά, είναι κοινά σχεδόν σε όλους τους εμπορικούς δρόμους. Αρχικά έχει τεθεί το θέμα καθαριότητας και ήδη έχουμε ξεκινήσει με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Πρασίνου Βασίλη Φάμελο να εξετάζουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα επί των οδών Ερμού, Γερμανού και Αιόλου που αν πετύχει θα το επεκτείνουμε σε όλη την αγορά. Ουσιαστικά συζητάμε την καθιέρωση συγκεκριμένης ημέρας και ώρας που θα γίνεται η συλλογή χαρτόκουτων. Οπότε και οι επιχειρηματίες θα ξέρουν πότε να τα εναποθέτουν και ο Δήμος θα βοηθηθεί πολύ και θα έχει έσοδα από την ανακύκλωση. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σύντομα και θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Φάμελο για την άμεση ανταπόκρισή του και την άψογη συνεργασία» δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου

    Το δεύτερο θέμα που απασχολεί τον εμπορικό κόσμο, είναι ο ελλιπής φωτισμός. Το θέμα θα συζητηθεί σύντομα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλη Παναγόπουλο, και θα κατατεθούν προτάσεις από τον σύλλογο. «Δεν έχουμε καταφέρει ακόμη να συναντηθούμε με τον κ. Παναγόπουλο λόγων κοινού φόρτου εργασίας. Εκτιμώ ότι η συνάντηση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα για να εξετάσουμε το θέμα. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι ένα απλό ζήτημα και η λύση είναι κοστοβόρα. Ωστόσο έχουμε κάποιες προτάσεις που θα τις εξετάσουμε από κοινού» καταλήγει ο κ. Ξανθούλης και υπογραμμίζει ότι τέτοιες συλλογικές δράσεις θα φέρουν θετικά αποτελέσματα.

    «Ευχαριστώ τους επαγγελματίες που ανταποκριθήκανε στο κάλεσμά μας. Ακούσαμε πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις. Το κυριότερο είναι ότι ανταλλάξαμε απόψεις. Καταρχάς αρχίζουμε να γνωριζόμαστε και αυτό που κάναμε τώρα θα συνεχιστεί. Είναι επιτακτικές αυτές οι συναντήσεις λόγω του ότι αρχίζουμε και βαλλόμαστε από τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες. Πρέπει μεταξύ μας να υπάρχει πιο άμεση συνεργασία για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε όλο αυτό».

  • ΠΕ Ηλείας: Έλεγχοι στην αγορά για υπέρβαση τιμών
    ΠΕ Ηλείας: Έλεγχοι στην αγορά για υπέρβαση τιμών

    Κατόπιν οδηγίας του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη, οι υπάλληλοι της υπηρεσίας της Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Τμήματος Εμπορίου της Π.Ε. Ηλείας, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους, πραγματοποίησαν δειγματοληπτικά, αγορανομικούς ελέγχους σε τέσσερα καταστήματα και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη περιοχή μας, με σκοπό την προστασία των καταναλωτών.

    Ο έλεγχος διενεργήθηκε για τυχόν απαίτηση υψηλοτέρου τιμήματος στο ταμείο σε σχέση με αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή στο σημείο πώλησης (ράφι).

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης σημείωσε πως «η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η προστασία των καταναλωτών βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες μας και θα κάνουμε οτιδήποτε περνά από το χέρι μας, προκειμένου να προστατέψουμε τα νοικοκυριά και να τιμωρηθούν όσοι κερδοσκοπούν εις βάρος τους».

    Σημειώνεται ότι ο έλεγχος για υπέρβαση τιμών θα συνεχιστεί με εντατικούς ρυθμούς σε τακτά χρονικά διαστήματα.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς