Οικονομία

Στο ΣτΕ οι φοροτεχνικοί προσέφυγαν κατά της εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών

Στο ΣτΕ οι φοροτεχνικοί προσέφυγαν κατά της εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών

Η Ένωση υποστηρίζει ότι η σύσταση της επίμαχης επιτροπής αντιβαίνει τις διατάξεις του Συντάγματος

Η πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Μαίρη Σαρπ εισήγαγε προς συζήτηση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου την αίτηση της Πανελλήνιας Ένωσης Φοροτεχνικών Επιστημόνων η οποία στρέφεται κατά της σύστασης και λειτουργίας της επιτροπής εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών.

Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση στρέφεται κατά της υπ' αριθμ. 127519/6.11.2020 απόφασης του υπουργού Οικονομικών και κατά του άρθρου 16 του νόμου 4714/2020 που αφορά τις φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της Ελληνικής οικονομίας, κ.λπ. Σε εξουσιοδότηση του εν λόγω νόμου εκδόθηκε η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση.
Η Ένωση υποστηρίζει ότι η σύσταση της επίμαχης επιτροπής αντιβαίνει τις διατάξεις του Συντάγματος, καθώς ουσιαστικά αντικαθιστά το έργο της Δικαιοσύνης.

Ακόμη, υποστηρίζει ότι η σύνθεση της εν λόγω επιτροπής στην οποία συμμετέχουν και δικαστές (και συνταξιούχοι δικαστές) καθώς και μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (και συνταξιούχοι), αντιβαίνει στο άρθρο 89 του Συντάγματος που απαγορεύει στους δικαστικούς λειτουργούς να παρέχουν κάθε άλλη μισθωτή υπηρεσία καθώς και να ασκούν οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.
Η εν λόγω υπουργική απόφαση καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας της επιτροπής εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών.

Έτσι, ο φορολογούμενος που έχει εκκρεμείς ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των Διοικητικών Δικαστηρίων διαφορές από πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου λόγω παράβαση της φορολογικής νομοθεσίας, μπορεί να υποβάλει αίτηση ενώπιον της εν λόγω επιτροπής με αίτημα την εξώδικη επίλυση της διαφοράς, με τους όρους και τις προϋποθέσεις, που αναφέρονται στο άρθρο 16 του ν. 4714/2020.

Στη συνέχεια η αίτηση του φορολογουμένου υποβάλλεται, αποκλειστικά ηλεκτρονικά, στον ιστότοπο www.eefdd.gr και ο αιτών λαμβάνει ειδοποίηση ηλεκτρονικά για την καταχώρηση της αίτησής του, ενώ μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της. Οι γραμματείς της Επιτροπής, αμελλητί, ενημερώνουν ηλεκτρονικά το Συμβούλιο της Επικρατείας ή το αρμόδιο Διοικητικό Δικαστήριο περί της υποβολής της αίτησης.

Η αίτηση υπογράφεται «από δικηγόρο και αναφέρει το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, την ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας του φορολογουμένου του νόμιμου αντιπροσώπου του και του αντικλήτου του, εφόσον έχει ορισθεί, αν υποβάλλεται δε από νομικό πρόσωπο, ένωση προσώπων ή ομάδα περιουσίας, την επωνυμία και την έδρα τους, τον αριθμό φορολογικού μητρώου, καθώς και το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας και του χώρου εργασίας του νομίμου εκπροσώπου τους».
Η επίμαχη επιτροπή λειτουργεί με τέσσερα τριμελή τμήματα. Σε καθένα από τα τμήματα αυτά ορίζονται τουλάχιστον δύο εισηγητές εφοριακοί υπάλληλοι κατηγοριών πανεπιστημιακής, τεχνολογικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βαθμό τουλάχιστον Β' και πενταετή θητεία ως ελεγκτές ή υπάλληλοι του δικαστικού τμήματος Δ.Ο.Υ. Το έργο της επιτροπής συνεπικουρείται από 8 έως 15 γραμματείς, ενώ γραμματείς ορίζονται υπάλληλοι πανεπιστημιακής, τεχνολογικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επίσης, για τα μέλη της επιτροπής τα οποία προέρχονται από το δικαστικό σώμα ή είναι μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προβλέπεται αμοιβή ανά συνεδρίαση 370 ευρώ, υπό τον όρο διεξαγωγής 8 συνεδριάσεων ανά μήνα. Η καταβολή της αμοιβής δεν συνεπάγεται την αναστολή ή την περικοπή καταβολής της σύνταξης των πρώην δικαστικών λειτουργών, κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη γενική ή ειδική διάταξη.
Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup