Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021 20:01

Προκαταβολή σύνταξης: Τι προβλέπει η τροπολογία - Πως θα χορηγηθεί - Ποιο το ύψος της

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Κατατίθεται στη Βουλή η τροπολογία με την οποία οι δικαιούχοι προβλέπεται να λάβουν το ποσό της προκαταβολής με αυτοματοποιημένες διαδικασίες και αναδρομικά από το χρόνο που κατέθεσαν την αίτηση συνταξιοδότησης - Αναλυτικά τα βασικά σημεία της προτεινόμενης ρύθμισης και τα ποσά που θα χορηγούνται με τα ανάλογα έτη ασφάλισης

Τις προϋποθέσεις προκαταβολής σύνταξης έως και 384 ευρώ στους δικαιούχους προβλέπει -μεταξύ άλλων- τροπολογία που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που αφορά σε θέματα μισθολογίου και ανθρωπίνου δυναμικού της ΑΑΔΕ. Η νομοθετική ρύθμιση έρχεται σε συνέχεια σχετικών εξαγγελιών του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη και εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια επίσπευσης της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Η σώρευση πολλών αιτημάτων συνταξιοδότησης και ο χρόνος που μεσολαβούσε από την υποβολή των αιτήσεων μέχρι την έκδοση των αποφάσεων απονομής συντάξεων κατέστησε επιτακτική την ανάγκη χορήγησης προκαταβολής μέρους της σύνταξης. Με αυτόν τον τρόπο, όσοι έχουν ήδη υποβάλει ή πρόκειται να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης θα έχουν ένα εισόδημα μέχρι την απονομή, αρχικά, της προσωρινής και τελικά της οριστικής σύνταξης. Μάλιστα, Οι δικαιούχοι προβλέπεται να λάβουν το ποσό της προκαταβολής αφενός με γρήγορες, εν πολλοίς αυτοματοποιημένες διαδικασίες, αφετέρου αναδρομικά από το χρόνο που κατέθεσαν την αίτηση συνταξιοδότησης.

Τα βασικά σημεία της προτεινόμενης ρύθμισης

1. Χορηγείται προκαταβολή στους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ που υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, έναντι της σύνταξης που δικαιούνται. Η προκαταβολή αυτή δίνεται είτε βάσει των στοιχείων που τηρούνται στον e-ΕΦΚΑ, είτε με υπεύθυνη δήλωση για να συντομευθούν οι προθεσμίες.

2. Το ποσό της προκαταβολής υπολογίζεται από τον επόμενο μήνα της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης έως την έκδοση προσωρινής σύνταξης ή, για τις περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει αυτή, έως την έκδοση της οριστικής.

H ρύθμιση θα εφαρμοστεί στις αιτήσεις συνταξιοδότησης που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος της, αλλά και σε όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί προσωρινή απόφαση συνταξιοδότησης. Στην περίπτωση των εκκρεμών αιτήσεων, τα ποσά θα καταβληθούν αναδρομικά, μετά από ηλεκτρονικό αίτημα του δικαιούχου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr.

3. Όσον αφορά στις αιτήσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, το ποσό που χορηγείται ως προκαταβολή, διαμορφώνεται ως εξής:
α) 384 ευρώ για κατ’ ελάχιστον 15 έτη ασφάλισης (ή 4.500 ημέρες εργασίας) και ηλικία 67 ετών και άνω
β) 384 ευρώ για κατ’ ελάχιστον 20 έτη ασφάλισης (ή 6.000 ημέρες εργασίας) και ηλικία 62 έως 67 ετών
γ) 360 ευρώ για κατ’ ελάχιστον 15 έτη ασφάλισης (ή 4.500 ημέρες εργασίας) και ηλικία 62 έως 67 ετών
δ) 360 ευρώ αν ο αιτών έχει δικαίωμα συνταξιοδότησης και είναι κάτω των 62 ετών.

4. Στους αιτούντες συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας χορηγείται ως προκαταβολή σύνταξης το ποσό των 384 ευρώ.

5. Χορήγηση προκαταβολής 384 ευρώ προβλέπεται και για τις αιτήσεις συνταξιοδότησης λόγω θανάτου του ασφαλισμένου.

6. Η προκαταβολή σύνταξης είναι ακατάσχετη και συμψηφίζεται με τα ποσά σύνταξης που θα χορηγηθούν με την προσωρινή και οριστική απόφαση συνταξιοδότησης.

7. Σε περίπτωση έκδοσης απορριπτικής απόφασης συνταξιοδότησης, τυχόν ποσά από προκαταβολές που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως στους ασφαλισμένους αναζητούνται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Σε κάθε περίπτωση, μπορούν να παρακρατούνται από τα ποσά που θα τους καταβληθούν στο μέλλον από τον e-ΕΦΚΑ, εφόσον καταστούν δικαιούχοι συνταξιοδοτικών παροχών.

8. Για την εφαρμογή της ρύθμισης θα εκδοθεί κοινή απόφαση των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης που θα περιγράφει τη διαδικασία υποβολής και διαχείρισης των αιτημάτων και άλλα ειδικά θέματα.

Σημειώνεται τέλος ότι η τροπολογία θεσπίζει την απαγόρευση για δυο χρόνια -από τη θέση της σε ισχύ- τις μετατάξεις, αποσπάσεις και άλλες μορφές μετακίνησης υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ. Τυχόν διαδικασίες που ήταν εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος της τροπολογίας δεν ολοκληρώνονται. Και αυτή η ρύθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο στήριξης του e-ΕΦΚΑ σε αυτή την κρίσιμη φάση, τόσο για το γενικότερο έργο του, όσο και –ειδικότερα- για την απονομή των συντάξεων. Η αντιμετώπιση με θετικό τρόπο των αιτημάτων για μετατάξεις από τoν e-ΕΦΚΑ σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου θα προκαλούσε περαιτέρω προβλήματα στον Οργανισμό, τόσο ως προς την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, όσο ως προς τις άλλες υπηρεσίες που καλείται να παράσχει.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021 20:10

Σχετικά Άρθρα

  • Ενας στους 4 δυσκολεύονται να πάρουν σύνταξη- Στα 58,6 η μέση ηλικία συνταξιοδότησης
    Ενας στους 4 δυσκολεύονται να πάρουν σύνταξη- Στα 58,6 η μέση ηλικία συνταξιοδότησης

    Η πρόσφατη έκθεση της ΕΕ ( Eurostat ageing report group 2024) αποτυπώνει στις προβολές της για την Ελλάδα αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά 7-8 μήνες από το 2024 έως το 2030 και υποδεικνύει αύξηση των ορίων ηλικίας για τη χώρα μας στα 68.5 έτη από 67 σήμερα το 2030.

    Παρά τους μνημονιακούς νόμους που έχουν αυξήσει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και τη νέα αύξηση που αναμένεται να δρομολογηθεί μετά το 2027 9 λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής, ένα σημαντικό ποσοστό των ασφαλισμένων εξακολουθούν να συνταξιοδοτούνται πριν από την ηλικία των 60 ετών.

    Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (στοιχεία 2023) η μέση ηλικία των πολιτών ηλικίας 50-74 ετών που λαμβάνουν κάποιας μορφής σύνταξη γήρατος να είναι τα 58,6 έτη, με μικρή διαφοροποίηση για τους άνδρες (58,9 έτη) σε σχέση με τις γυναίκες (58,2 έτη).

    Η βασική αιτία

    Ο βασικός λόγος είναι ότι στην ηλικία άνω των 50 δυσκολεύονται να βρουν δουλειά μην έχοντας άλλη εναλλακτική, συνταξιοδοτούνται ακόμα και με μειωμένη σύνταξη σε ποσοστό 11.6%.

    Ενας δείκτης που επιβεβαιώνει τη δυσκολία εύρεσης εργασίας είναι ότι το 23.9% δεν εργαζόταν ήδη πριν αρχίσει να λαμβάνει σύνταξη, δηλαδή πριν να συμπληρώσει τις γενικές προϋποθέσεις για σύνταξη στο 67ο έτος με τον ελάχιστο χρόνο ασφάλισης των 15 ετών.

    Αυτό έχει ως συνέπεια το 25% των πολιτών άνω των 50 δηλαδή ένας στους 4, να δυσκολεύεται να κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ακόμα και με μειωμένη σύνταξη και να βιοπορίζεται υποχρεωτικά με την προανοιακή σύνταξη των 400 ευρώ.

    Ένα ποσοστό μάλιστα των πολιτών που βρίσκουν κλειστή την πόρτα της συνταξιοδότησης είναι όσοι οφείλουν στον ΕΦΚΑ άνω των 30.000 ευρώ.

    Τα άτομα που λαμβάνουν σύνταξη γήρατος και εξακολουθούν να εργάζονται αποτελούν το 1,8% του συνόλου των απασχολουμένων αν και το εν λόγω ποσοστό τα τελευταία δύο έτη έχει σημειώσει αύξηση και θα καταγραφεί σε επόμενη έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ.

    Μετά τα 60 έτη, το ποσοστό των ατόμων που λαμβάνουν σύνταξη είναι σημαντικά μεγαλύτερο για τους άνδρες έναντι των γυναικών, και στην ηλικία των 74 ετών ανέρχεται στο 90,1% για τους άνδρες και στο 63,7% για τις γυναίκες.

    Τα στοιχεία του ΕΦΚΑ

    Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΦΚΑ η πραγματική ηλικία συνταξιοδότησης είναι κατά μέσο όρο τα 63 έτη ενώ τα επόμενα χρόνια, με την ωρίμανση του νόμου του 2015, η ηλικία αυτή να αυξηθεί κι άλλο.

    Αλλωστε σε τρία χρόνια θα βρεθεί και πάλι στο προσκήνιο η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στη χώρα μας εξαιτίας της πίεσης που ασκεί το δημογραφικό, η γήρανση του πληθυσμού αλλά και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής .

    Το θέμα θα τεθεί στο τραπέζι το 2027 με βάση τη μελέτη της Αναλογιστικής Αρχής η οποία εκπονείται κάθε τρία χρόνια και θα αποτυπώσει ,όπως δείχνουν τα στοιχεία, αύξηση του προσδόκιμου ζωής, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

    Σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου, η οποία δεν καταργήθηκε, από την 1/1/2024 τα όρια ηλικίας θα ανακαθορίζονται ανά τριετία, με βάση πάντα το προσδόκιμο ζωής.

    Η Ελλάδα βρίσκεται μέχρι σήμερα στο «απυρόβλητο» καθώς μετά από την πίεση της τρόικα αυξήθηκαν κατά 2 έτη τα ηλικιακά όρια στα 67 και στα 62 από 1/1/2013 πολύ περισσότερο δηλαδή από εκείνη την αύξηση που θα προέκυπτε από την εφαρμογή του νόμου του 2010.

    Επιπλέον με το νόμο 4336/2015 αυξήθηκαν με βίαιο τρόπο και όλα τα ενδιάμεσα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης. Ένα ακόμα επιχείρημα για να μην ανοίξει η συζήτηση είναι ότι η Ελλάδα έχει το υψηλότερο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης στην ΕΕ μαζί με τη Γαλλία ( 67 και 62 μετά τη μεταρρύθμιση Μακρόν) και την Ιταλία ( 67 και 64).

    Ωστόσο η πρόσφατη έκθεση της ΕΕ ( Eurostat ageing report group 2024) αποτυπώνει στις προβολές της για την Ελλάδα αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά 7-8 μήνες από το 2024 έως το 2030 και υποδεικνύει αύξηση των ορίων ηλικίας για τη χώρα μας στα 68.5 έτη από 67 σήμερα το 2030.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Eurostat η Ελλάδα που το τρέχον έτος 2024 έχει γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης τα 67 και τα 62 για πρόωρη συνταξιοδότηση, το 2030 θα πρέπει να το αυξήσει κατά ενάμισι έτος στα 68. 5 και για την πρόωρη συνταξιοδότηση κατά ένα έτος και τρεις μήνες στα 63.5.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το "έλα με φόρα" της Τσαπανίδου»
    Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το

    Το γάντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήκωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, απαντώντας στον πρωθυπουργό. «Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη θα είναι «δυναμικά και εντός της Βουλής απέναντι σε μια αλαζονική κυβέρνηση, η οποία υποτιμά τα υπόλοιπα κόμματα.

    «Αυτή την παρέλαση αλαζονείας θα την πληρώσετε. Ο κόσμος ζητά ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή αλλά δεν τις βρίσκει. Το ύφος και η συμπεριφορά υπουργών της ΝΔ δείχνουν ότι οι μέρες της παντοδυναμίας είναι στο παρελθόν και πρέπει να ξεκαβαλήσετε από το καλάμι. Όσο συνεχίζεται την αλαζονείας επιταχύνεται την έξοδό σας από το Μέγαρο Μαξίμου και εμείς θα είμαστε εδώ να σας ανοίξουμε την πόρτα», συμπλήρωσε.

    Ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να γίνει συνένοχος στην την στήριξη των ισχυρών. «Γιατί δεν δεχτήκατε την πρότασή μας γιατί πρέπει να πάρει 1,1, εκ ένα κόμμα που η ηγεσία του βρίσκεται στη φυλακή», είπε μιλώντας για την τροπολογία των Σπαρτιατών και παράλληλα εξήγησε, σε ό,τι αφορά τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΠΑΣΟΚ είχε εσωτερικές διαδικασίες.

    «Βιάζεστε και ψάχνετε συναίνεση βαθιά τα μεσάνυχτα. Όταν θέλατε να ελέγξετε την ΑΔΑΕ και να κάνετε συγκάλυψη για το σκάνδαλο. Τότε βρήκατε τον Βελόπουλο», είπε ενώ κάλεσε να είναι φειδωλός όταν μιλά για την χρεοκοπία της χώρας. «Έχουμε διάθεση συναίνεσης για μεγάλα ζητήματα όπως είναι η κλιματική κρίση. Φέραμε προτάσεις και έχουμε δουλέψει διότι είναι μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποκτήσει η χώρα ανθεκτικότητα. Πρέπει να δούμε σε ποια ζητήματα είμαστε ευάλωτοι. Αν υπάρχει διάθεση εμείς είμαστε θετικοί», κατέληξε.

    Απαντώντας, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση σύντομα θα φέρει σχετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα με τη χρηματοδότηση των Σπαρτιατών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο η ρύθμιση που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ είχε αδυναμίες. Μάλιστα, ύψωσε τους τόνους λέγοντας ότι όσα είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την έξοδο του από το Μαξίμου θυμίζει το «έλα με φόρα» της Πόπης Τσαπανίδου!

    «Αν θα μας ανοίξετε την πόρτα για να μπείτε εσείς θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός σε τρία χρόνια από τώρα», είπε κλείνοντας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
  • Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη
    Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη

    «Για μια χειρότερη κόλαση από εκείνη που έζησε το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών» κάνει λόγο ο τραυματίας Θεόδωρος Κατσιούλης, ο οποίος ενώ έχει 70% αναπηρία δεν του έδωσαν ειδική σύνταξη. «Ας μην έβγαζαν τον νόμο, ας μην μας κορόιδευαν» είπε στην τηλεόραση του OPEN.

    «Ντρέπομαι, νιώθω επαίτης»

    «Να μην το ζήσει κανένας. Δεν ήταν μια τράκα, μετά την τράκα επακολούθησε η κόλαση. Αυτό το πράγμα όταν το βλέπεις μπροστά σου δεν μπορείς να το ξεχάσεις σε τρία χρόνια, ούτε σε εκατόν τρία» είπε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς και πρόσθεσε «εγώ αυτή τη στιγμή παίρνω τρία φάρμακα για να σας μιλήσω αυτή την ώρα».

    Στη συνέχεια κατήγγειλε «Κάναμε την αίτηση όταν μας είπαν και εγώ πέρασα τον Ιούλιο του 2023 την ΑΣΥΕ, η οποία έβγαλε 70% αναπηρία αλλά η βρογχίτιδα που λέει γιατί εισέπνευσα τοξικές ουσίες, και εκείνη την εποχή έπαιρνα αγωγή από το Νοσοκομείο της Λάρισας για να μπορώ να αναπνεύσω. Πήρα την αγωγή και ήμουν καλύτερα για αυτό έβγαλαν αυτό το ποσοστό. Εγώ δεν μπορούσα να σταθώ, με κρατούσε ο γιος μου για να είμαι όρθιος. Η επιτροπή είπε ότι θέλουμε να σας βοηθήσουμε αλλά είπαν ότι ζητά μόνιμη αναπηρία, και είναι ειδικά αυτά που δίνουν μόνιμη αναπηρία. Ο νόμος έγινε εσκεμμένα, έβγαλαν νόμο φωτογραφικό για μόνιμη αναπηρία».

    Το ΙΚΑ δεν δέχεται την απόφαση της ΑΣΥΕ πρέπει να περάσεις ΚΕΠΑ. Πότε να κλείσεις ραντεβού, να πας ξανά και ξανά. Ντρέπομαι νιώθω επαίτης, ας μην έβγαζαν το νόμο ας μην μας κορόιδευαν, αυτό είναι χειρότερη κόλαση και από εκείνο το βράδυ» κατέληξε.

    Πηγή: cnn.gr

  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
    Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης

    Ο προϋπολογισμός θα είναι συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως σήμερα (7/10), είναι η μέρα κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή. Ο φετινός θα είναι απολύτως συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο - με αιχμή το όριο (3%) στις πρωτογενείς δαπάνες - που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Οι βασικές παραδοχές του κειμένου θα είναι οι εξής:

    • Δημόσιο Χρέος: 149,1% από 153,7% που θα διαμορφωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς
    • ΑΕΠ: +2,3% (μικρή επιτάχυνση από το φετινό 2,2%). Και το 2025 η Ελληνική οικονομία θα μεγεθύνεται πολύ πιο γρήγορα από τον κοινοτικό μέσο όρο
    • Πρωτογενές πλεόνασμα: 2,5%
    • Πληθωρισμός: 2,1% από 2,8% που θα κλείσει φέτος
    • Ανεργία: 9,7% επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα (9,6% το 2009)
    • Επενδύσεις: +8,4%
    • Εξαγωγές: +4%
    • Εισαγωγές: +3,6%
    Τα μέτρα

    Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και όλα τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί, ύψους 1,45 δισ. ευρώ:

    • Αύξηση συντάξεων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης. Η αύξηση εκτιμάται κοντά στο 2,5%.
    • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ το Δεκέμβριο σε συνταξιούχους που δεν θα δουν αύξηση στη σύνταξη τους λόγω προσωπικής διαφοράς. Αφορά περίπου 670.000 συνταξιούχους µε συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.
    • Επιπλέον εντός του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν: μία επιπλέον δόση στους δικαιούχους επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑµεΑ του ΟΠΕΚΑ (αφορά περίπου 185.000 άτομα).
    • Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ, επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος θα λάβουν και οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000).
    • Οριζόντια αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου από την 1η Απριλίου ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού.
    • Από 1η Απριλίου του 2025 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 830 ευρώ με ορίζοντα να αυξηθεί στα 950 ευρώ το 2027. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.
    • Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
    • Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ένοπλες Δυνάμεις) από 1/1/2025.
    • Νέα μείωση 1% στις ασφαλιστικές εισφορές από την αρχή του 2025. Κατά 0,5% από τις εισφορές εργαζομένων και κατά 0,5% από τις εργοδοτικές εισφορές κλάδου Υγείας
    • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο µε την εφαρμογή µμηδενικού συντελεστή από το 2025.
    • Τριετής απαλλαγή φόρου εισοδήματος για κενά ακίνητα που θα ενοικιαστούν.
    • Απαλλαγή από ΦΠΑ και το 2025 στα νέα κτίρια.
    • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
    • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
    • Αυτοτελής φορολόγηση εφημεριών ιατρών ΕΣΥ µε συντελεστή 22%.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch