Παρασκευή, 05 Μαρτίου 2021 22:08

Στα 1,351 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της Γενικής Κυβέρνησης προς ιδιώτες τον Ιανουάριο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο 1,351 δισ. ευρώ ανήλθαν οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της Γενικής Κυβέρνησης προς τον ιδιωτικό τομέα τον Ιανουάριο του 2021 από 1,204 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα Δεκέμβριο.

Η αύξηση τους καταγράφεται στα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την μηνιαία εξέλιξη των μεγεθών της Γενικής Κυβέρνησης.

Αντίθετα μείωση παρουσίασαν τον Ιανουάριο στα 577 εκατ. ευρώ από 636 εκατ. τον Δεκέμβριο οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 05 Μαρτίου 2021 19:19

Σχετικά Άρθρα

  • Big Borther για οφειλές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με τρεις πλατφόρμες
    Big Borther για οφειλές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με τρεις πλατφόρμες

    Πρόκειται για το πληροφοριακό σύστημα του Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος, το Κεντρικό Μητρώο Παρακολούθησης του Ιδιωτικού Χρέους και την Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης

    Μεγάλος αδελφός που θα «φακελώνει» όλα τα χρέη προς το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έρχεται μέχρι τα τέλη του 2025, μέσα από την πλήρη εφαρμογή τριών πλατφορμών ελέγχου της φερεγγυότητας των πολιτών.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η δέσμευση και αποδέσμευση του αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη
    ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η δέσμευση και αποδέσμευση του αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη

    Ψηφιακά θα ενημερώνεται από 1/9 η φορολογική διοίκηση, για την ανάγκη δέσμευσης (ή αποδέσμευσης) αποδεικτικού ενημερότητας σε φορολογούμενους που έχουν (ή εξοφλούν αντίστοιχα) ληξιπρόθεσμες οφειλές σε δήμους και περιφέρειες, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

    Η νέα λειτουργικότητα διευκολύνει τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους, καθώς επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αποδέσμευση της φορολογικής τους ενημερότητας, μετά την εξόφληση των οφειλών στους δήμους/περιφέρειες, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετεί την ορθή και άμεση αποτύπωση της εικόνας των φορολογουμένων στο ψηφιακό σύστημα της ΑΑΔΕ, διασφαλίζοντας περαιτέρω τα δημόσια έσοδα.

    Η ανωτέρω διαδικασία ενημέρωσης θα διενεργείται μέσω του Κέντρου Ελέγχου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΑΑΔΕ: Από 1/9 η δέσμευση και αποδέσμευση του αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη - Μόνο ψηφιακά
    ΑΑΔΕ: Από 1/9 η δέσμευση και αποδέσμευση του αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη - Μόνο ψηφιακά

    Ψηφιακά θα ενημερώνεται από 1/9 η φορολογική διοίκηση, για την ανάγκη δέσμευσης (ή αποδέσμευσης) αποδεικτικού ενημερότητας σε φορολογούμενους που έχουν (ή εξοφλούν αντίστοιχα) ληξιπρόθεσμες οφειλές σε δήμους και περιφέρειες, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

    Η νέα λειτουργικότητα διευκολύνει τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους, καθώς επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αποδέσμευση της φορολογικής τους ενημερότητας, μετά την εξόφληση των οφειλών στους δήμους/περιφέρειες, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετεί την ορθή και άμεση αποτύπωση της εικόνας των φορολογουμένων στο ψηφιακό σύστημα της ΑΑΔΕ, διασφαλίζοντας περαιτέρω τα δημόσια έσοδα.

    Η ανωτέρω διαδικασία ενημέρωσης θα διενεργείται μέσω του Κέντρου Ελέγχου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές
    Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές

    Αλλάζουν τα κριτήρια και προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το ανδεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε οι οφειλές θεωρούνται «ανεπίδεκτες είσπραξης» - Τα νέα κριτήρια και οι προυποθέσεις
    Πότε οι οφειλές θεωρούνται «ανεπίδεκτες είσπραξης» - Τα νέα κριτήρια και οι προυποθέσεις

    Νέα κριτήρια και προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το ανδεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Στον Σκυλακάκη όλοι οι δήμαρχοι της Ηλείας για τα χρέη στην ΔΕΗ
    Στον Σκυλακάκη όλοι οι δήμαρχοι της Ηλείας για τα χρέη στην ΔΕΗ

    Με την ΔΕΗ να μην αφήνει πολλά περιθώρια και να ασκεί πιέσεις στους Δήμους της Ηλείας, εξαιτίας των ληξιπρόθεσμων οφειλών, η αυριανή συνάντηση και των επτά Δημάρχων του νομού με τον υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη στο γραφείο του φαίνεται μάλλον επιβεβλημένη.

    Οι οφειλές κυρίως προέρχονται από την ύδρευση και την άρδευση, με το ύψος τους να φτάνει σε δυσθεώρητα ύψη ειδικά για κάποιους από τους δήμους της Ηλείας.

    Στόχος λοιπόν της αυριανής συνάντησης, στην οποία πολύ πιθανό είναι να δώσει το παρόν και ο Ηλείος υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέας Νικολακόπουλος, είναι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ρύθμιση προκειμένου και το χρέος να μπορέσει να αποπληρωθεί και οι Δήμοι από την πλευρά τους να έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους χωρίς να μετακυλήσουν το πρόβλημα στους πολίτες με περαιτέρω οικονομικές επιβαρύνσεις.

    Ένα ακόμα ζήτημα που αναμένεται να τεθεί είναι η δυνατότητα χρηματοδότησης των δήμων με σκοπό την εγκατάσταση υποδομών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

  • Ηλεία: Έναρξη της αρδευτικής περιόδου με προβληματισμό για τα αποθέματα του νερού και τις οφειλές στη ΔΕΗ
    Ηλεία: Έναρξη της αρδευτικής περιόδου με προβληματισμό για τα αποθέματα του νερού και τις οφειλές στη ΔΕΗ

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την κλιματική αλλαγή να θέτει βίαια τους δικούς της κανόνες, η αρδευτική περίοδος στην Ηλεία έχει ξεκινήσει νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά αφού οι υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή σε συνδυασμό με τις μειωμένες βροχοπτώσεις του χειμώνα, δεν άφησαν πολλά περιθώρια.

    Ωστόσο στους κόλπους των αγροτών αλλά και στις διοικήσεις των ΓΟΕΒ και ΤΟΕΒ επικρατεί έντονος προβληματισμός και ανησυχία για το κατά πόσο τα αποθέματα του νερού επαρκούν προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των καλλιεργειών.

    Μέχρι στιγμής όπως ανέφερε στο ilialive.gr και στο gaia365.gr ο πρόεδρος του ΓΟΕΒ Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση σχετικά με την ποσότητα του νερού στο φράγμα, με αποτέλεσμα να κινούνται βασιζόμενοι στην εμπειρία.

    Ανησυχία για τα αποθέματα του νερού στο φράγμα

    «Έχει ξεκινήσει η αρδευτική περίοδος, δυστυχώς ο καιρός και οι συνθήκες μας έχουν φέρει αρκετά πιο νωρίς από τις προηγούμενες χρονιές , είμαστε τέλη Μαΐου με θερμοκρασίες που θα είχαμε στα τέλη Ιουνίου και αρχές Ιουλίου. Και αυτό αποτυπώνεται και στις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και στον προβληματισμό των αγροτών αν θα καταφέρουν να βγάλουν πέρα τη χρονιά.

    Ο χειμώνας ήταν πολύ δύσκολος με ελάχιστες βροχές και υψηλές θερμοκρασίες κάτι ασυνήθιστο για την περιοχή που πρέπει όμως να συνηθίσουμε. Ο μεγάλος προβληματισμός εκτός από τα καθημερινά που έχουμε και τα αντιμετωπίζουμε σε συνεργασία με τους ΤΟΕΒ, είναι τι θα γίνει με το νερό και αν η ποσότητα που υπάρχει είναι αρκετή προκειμένου να βγάλει εις πέρας τη χρονιά, μέχρι δηλαδή τις 15 Οκτωβρίου ή τις 31 έτσι ώστε το σύνολο των καλλιεργητών να μείνει ικανοποιημένο. Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή επίσημη ενημέρωση για τα αποθέματα νερού στο φράγμα, κινούμαστε περισσότερο εμπειρικά, θα πάρουμε κάποια στοιχεία σε συνεργασία και με την Περιφέρεια έτσι ώστε να εξετάσουμε τα δεδομένα και να συναποφασίσουμε μαζί με τους ΤΟΕΒ και κατ΄ επέκταση τους εμπλεκόμενους αγρότες για το πώς πρέπει να κινηθούμε από εδώ και πέρα».

    Τροχοπέδη το απαρχαιωμένο δίκτυο

    Από την πλευρά τους οι παραγωγοί όπως επεσήμανε ο κ. Παρασκευόπουλος ανησυχούν πολύ, ενώ η άρδευση κατά διαστήματα με τις απαιτούμενες διακοπές του νερού, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και στους Οργανισμούς αφού από το απαρχαιωμένο δίκτυο δεν είναι λίγες οι φορές που χάνεται άσκοπα νερό.

    «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να κάνουμε μια εξοικονόμηση νερού τα Σαββατοκύριακα, που και αυτό δημιουργεί άλλα προβλήματα. Το δίκτυο είναι πολύ παλιό η διαχείρισή του πολύ δύσκολη και πολλές φορές αντί για καλό πετυχαίνουμε τα αντίθετα αποτελέσματα αφού χάνουμε νερό και πολλές φορές δεν μπορούμε να το ελέγξουμε.

    Είναι κάτι που μας προβληματίζει…» τόνισε ο πρόεδρος του ΓΟΕΒ υπογραμμίζοντας ότι ο στόχος είναι κοινός και πρέπει όλοι μαζί, ο ΓΟΕΒ, οι ΤΟΕΒ και οι αγρότες να βοηθήσουν την κατάσταση και να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

    Υπό έλεγχο οι οφειλές

    Όπως έκανε επίσης γνωστό ο κ. Παρασκευόπουλος οι οφειλές προς τρίτους και αυτές που αφορούν τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν ρυθμιστεί και καλύπτονται χωρίς προβλήματα. «Με τους ΤΟΕΒ οι οφειλές που υπάρχουν μέχρι τώρα τα δυο χρόνια που βρίσκομαι σε αυτή την θέση έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία, έχουμε καταφέρει να καλύψουμε σχεδόν το σύνολο των οικονομικών υποχρεώσεων που υπάρχουν, έχουμε ρυθμίσει τις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία, τις οφειλές προς τρίτους και έχουμε πληρώσει τις περισσότερες οφειλές που είχαμε σε προμηθευτές, όπου και με αυτούς έχει αποκτηθεί μια πολύ καλή αξιοπιστία πλέον».

    Μεγάλο αγκάθι η ΔΕΗ

    Πονοκέφαλο εξακολουθούν και προκαλούν οι οφειλές προς τη ΔΕΗ για τον ΓΟΕΒ αφού οι τόκοι έχουν διπλασιάσει σχεδόν το κεφάλαιο.

    «Μεγάλο αγκάθι βέβαια είναι η ΔΕΗ. Είναι γεγονός ότι ελήφθη κεντρικά μια απόφαση για τις 120 δόσεις, αλλά αυτό που μας αγχώνει είναι ότι η ΔΕΗ όλα αυτά τα χρόνια που οι λογαριασμοί οι δικοί μας είναι απλήρωτοι έχει βάλει μεγάλους τόκους με αποτέλεσμα να έχει σχεδόν διπλασιαστεί το κεφάλαιο.

    Το έχω πει πολλές φορές ότι είμαστε Οργανισμοί κοινής ωφέλειας, λειτουργούμε γα το κοινό καλό και έτσι πρέπει να μας αντιμετωπίζει και η ΔΕΗ. Δεν είμαστε εταιρίες. Ξέρουμε τι σημαίνει ο πρωτογενής τομές για την περιοχή μας και τι θα γίνει σε περίπτωση που σταματήσει να υπάρχει παραγωγή. Άρα και η ΔΕΗ θα πρέπει να δει τι δυνατότητα έχει ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε την ρύθμιση των 120 δόσεων αλλά από κει και πέρα να μπορούμε να είμαστε και τυπικοί σε αυτή την ρύθμιση. Δεν έχει κανένα νόημα να πληρώσουμε μια-δυο φορές και να ξαναγυρίσουμε πάλι στα ίδια. Με βάση τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν ανέφικτο να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε την ΔΕΗ σε παλιούς και τρέχοντες λογαριασμούς μαζί με τους τόκους. Άρα, θα πρέπει να υπάρξει και από την ΔΕΗ μια γενναία απόφαση, να αντιμετωπίσει τους Οργανισμούς αυτούς με καλή διάθεση, παρά το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουμε δείξει και την καλύτερη διαγωγή. Τώρα όμως αφού έχει γίνει και η προσπάθεια από την κυβέρνηση, πρέπει να πάρει σάρκα και οστά όλο αυτό και να φέρει αποτέλεσμα» ανέφερε κλείνοντας ο κ. Παρασκευόπουλος.

  • «Ανάσα» για χιλιάδες οφειλέτες η μείωση επιτοκίων στις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων χρεών
    «Ανάσα» για χιλιάδες οφειλέτες η μείωση επιτοκίων στις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων χρεών

    Το παράδειγμα που εφαρμόζουν οι τράπεζες για τα ενήμερα στεγαστικά δάνεια φαίνεται πως θα ακολουθήσει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την μείωση των επιτοκίων στις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, με στόχο την επιστροφή των επιτοκίων στα περσινά επίπεδα, μέχρι το 2025.

    Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα δώσει «ανάσα» σε χιλιάδες ιδιώτες και επιχειρήσεις, ειδικά μετά την επιβάρυνση που έχει προκύψει μετά τη λήξη της προηγούμενης σχετικής ρύθμισης του υπουργείου Οικονομικών, η οποία ήταν σε ισχύ μέχρι πρόσφατα (από τον Νοέμβριο 2022).

    Σημειώνεται πως η ρύθμιση θα έχει διάρκεια έναν χρόνο, με το υπουργείο να ελπίζει σε επιβεβαίωση των σεναρίων για πτώση επιτοκίων από την ΕΚΤ μέχρι το τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με πηγές.

    Εφόσον αυτό γίνει πράξη δεν θα χρειαστεί εκ νέου ρύθμιση για «πάγωμα» των επιτοκίων.

    Πώς θα διαμορφωθούν τα επιτόκια

    Σήμερα το επιτόκιο βρίσκεται στο:

    • 6,68% για τις 12 δόσεις
    • 8,18% για 24 ή 48 δόσεις

    Το συγκεκριμένο επιτόκιο ήταν στο 4,12% το 2021, στο 4,09% το 2022, στο 6,43% το 2023 και έφτασε το 6,78% τον περασμένο Ιανουάριο σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος.

    Αυτό σημαίνει πως ένας φορολογούμενος με ληξιπρόθεσμη οφειλή 10.000 ευρώ που έχει επιλέξει ρύθμιση 12 δόσεων - με τα σημερινά δεδομένα - θα κληθεί να πληρώσει συνολικά 10.668 ευρώ, με το επιτόκιο στο 6,68%.

    Ωστόσο, εφόσον τα επιτόκια επιστρέψουν στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς, με στόχο το 6,43%, ο ίδιος οφειλέτης θα πληρώσει 10.643 ευρώ, στις 12 δόσεις.

    Όπως ορίζουν οι ισχύουσες διατάξεις, το επιτόκιο των πάγιων ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο προκύπτει με βάση το επιτόκιο δανείων αλληλόχρεων λογαριασμών, το μέσο επίπεδο του οποίου ανακοινώνει κάθε χρόνο η Τράπεζα της Ελλάδος.

    Ο χάρτης των ληξιπρόθεσμων οφειλών

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τα συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία φτάνουν σήμερα τα 107,1 δισ. ευρώ, ωστόσο το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο περιορίζεται στα 80,8 δισ. ευρώ, καθώς περίπου 26,3 δισ. ευρώ έχουν χαρακτηριστεί ως «ανεπίδεκτα είσπραξης».

    Ενώ σε ρύθμιση βρίσκονται περί τα 4,7 δισ. ευρώ.

    Ο «χάρτης» των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Εφορία διαμορφώνεται ως εξής:

    • Το 96,3% των ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 107 δισ. ευρώ είναι ποσά άνω των 10.000 ευρώ.
    • Μόλις το 0,2% των οφειλετών χρωστά ποσά άνω του 1 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν συνολικά στο 76,9% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου οφειλών.
    • Στον αντίποδα, το 90,8% των οφειλετών χρωστά ποσά μέχρι 10.000 ευρώ, που αντιστοιχούν στο 3,7% των συνολικών οφειλών.
    • Το 59,6% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, που αντιστοιχεί σε 48,1 δισ. ευρώ, πηγάζει από φορολογικές οφειλές. Το υπόλοιπο 40,4% προέρχεται από άλλες κατηγορίες οφειλών, οι οποίες παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό είσπραξης, όπως πρόστιμα και λοιπές οφειλές από δάνεια, δικαστικά έξοδα, καταλογισμούς κ.λπ.
    • 8,8 δισ. ευρώ από τις φορολογικές οφειλές πηγάζουν από αφερέγγυους οφειλέτες.
    • 11,6 δισ. ευρώ αφορούν οφειλές με λήξη δόσεων πέραν της τελευταίας δεκαετίας.

    106,3 δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2023

    Στα 6,276 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι απλήρωτοι φόροι το 2023, ενώ ο αριθμός των οφειλετών ανήλθε συνολικά σε 3.873.487 φυσικά και νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

    Σύμφωνα με αυτά το συνολικό ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών έφθασε το Δεκέμβριο 2023 τα 106,3 δισ. ευρώ με τις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές να ανέρχονται σε 7,263 δισ. ευρώ.

    Την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ο αριθμός των οφειλετών ήταν 3.990.717.

    Τακτοποίηση ρυθμίσεων μέσω εφαρμογής

    Μέσω της νέας ειδικής ψηφιακής εφαρμογής της ΑΑΔΕ, myaadeappp, οι φορολογούμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τις ανεξόφλητες εκπρόθεσμες δόσεις των ρυθμίσεών τους, καθώς και για τα ποσά τυχόν επιστροφών φόρων και καταβολών που εκκρεμούν προς πίστωση.

    Όπως έχει ανακοινώση η ΑΑΔΕ, οι 215.000 φορολογουμένοι που έχουν ρυθμίσεις με ανεξόφλητες δόσεις θα ειδοποιηθούν μέσω mail και μηνυμάτων στη θυρίδα τους (και στο myAADEapp).

    Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εξόφλησης ή μερικής εξόφλησης του οφειλόμενου ποσού, θα επέλθει απώλεια των ρυθμίσεων για το υπόλοιπο οφειλόμενο πόσο.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς