Τρίτη, 06 Απριλίου 2021 07:21

Ηλεία: Χωρίς μεταβολή η αγοραστική κίνηση με τα νέα μέτρα - Τι λένε οι έμποροι

Γράφτηκε από τον

Χωρίς ουσιαστική διαφοροποίηση για την αγορά της περιοχής μας, ισχύουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σχετικά με το λιανεμπόριο, αφού οι αλλαγές αφορούν μόνο στον αριθμό που γίνεται η αποστολή του SMS, ο οποίος είναι το 13032, ενώ η προθεσμία που έχει ο καταναλωτής προκειμένου να ολοκληρώσει τις αγορές του είναι 3 ώρες, με δυνατότητα ενός SMS την ημέρα.

Οι καταστηματάρχες της αγοράς του Πύργου σε δηλώσεις τους στο ilialive.gr εμφανίζονται σε ένα βαθμό ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον έχουν εξοικειωθεί και με την αγορά μέσω των e shop που διαθέτουν τα περισσότερα καταστήματα. Εκφράζουν όμως και την ανησυχία τους καθώς όπως υποστηρίζουν αν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει στο άνοιγμα της εστίασης, έτσι ώστε να υπάρξει ενδιαφέρον από τον κόσμο να ντυθεί και να κυκλοφορήσει, η κίνηση στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης δεν θα παρουσιάσει αύξηση.

Η Ελένη Ασημακοπούλου από το κατάστημα παιδικών ενδυμάτων Τobola, εμφανίστηκε ικανοποιημένη από την κίνηση στο κατάστημά της, εκφράζοντας όμως παράλληλα τον φόβο ενός νέου ενδεχόμενου κλεισίματος.

agora pirg 3Ελένη Ασημακοπούλου (φωτογραφία αρχείου)

«Το e shop δουλεύει αρκετά καλά γιατί ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί πλέον με αυτή την κατάσταση. Σε ό,τι αφορά τα νέα μέτρα ο κόσμος το έχει ξανακάνει, αυτό βέβαια είναι λίγο πιο δύσκολο γιατί ο κόσμος θέλει να μπει μέσα στο κατάστημα να εξυπηρετηθεί αλλά προσπαθούν να τηρούν τα μέτρα όπως κι εμείς.
Εύχομαι με την κατάσταση αυτή που επικρατεί να μη μας ξανά κλείσουν».

Από την πλευρά της η Ξένια Ζούβελου από το κατάστημα υποδημάτων «Μπαξιβάνη» σημείωσε: «Η διαφορά σε σχέση με πριν δεν είναι μεγάλη, η κατάσταση είναι ίδια, ο κόσμος όπως και πριν έμπαινε μέσα με βάση τα τετραγωνικά του καταστήματος και τηρώντας όλα τα μέτρα, έτσι συνεχίζουμε να λειτουργούμε. Από το να είμαστε κλειστά σίγουρα το προτιμούμε και η αγορά δεν πρέπει να ξανακλείσει, πρέπει να παραμείνει ανοιχτή. Να δουλέψουμε έστω και με αυτό τον τρόπο. Θέλω να πιστεύω πως δεν θα ξανά γίνει κι άλλο lock down, δε νομίζω ότι η οικονομία της χώρας αλλά κι εμείς οι ίδιοι το αντέχουμε.

zouvelouΞένια Ζούβελου (φωτογραφία αρχείου)

Με την απαγόρευση των διαδημοτικών μετακινήσεων, αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα καθώς υπήρχε κόσμος ο οποίος δεν μπορούσε να έρθει, αυτούς προσπαθήσαμε να τους εξυπηρετήσουμε με το ηλεκτρονικό μας κατάστημα αλλά δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι δουλέψαμε όπως θα δουλεύαμε αν η αγορά μας λειτουργούσε κανονικά» τόνισε η κα Ζούβελου η οποία όπως επεσήμανε το e shop που διαθέτει το κατάστημα έχει βοηθήσει πάρα πολύ στη μείωση του χρόνου της παραμονής στο χώρο των πελατών, αφού όπως τόνισε οι πελάτισσες βλέπουν από πριν τι θέλουν να αγοράσουν, ενημερώνονται, και στη συνέχεια στοχευμένα χωρίς να καθυστερούν, δοκιμάζουν και εξυπηρετούνται πάρα πολύ γρήγορα.

vendrasΣωτήρης Βένδρας (φωτογραφία αρχείου)

Ο Σωτήρης Βένδρας από το κατάστημα ανδρικών ρούχων Vendras Style απηύθυνε έκκληση στους καταναλωτές να στηρίξουν τα μαγαζιά της τοπικής αγοράς «...διότι πλέον το θέμα της επιβίωσης είναι τεράστιο, οι υποχρεώσεις είναι πάρα πολλές και αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση αδυνατεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να σταθούν. Αν δεν ανοίξει η εστίαση όμως να βγει ο κόσμος έξω, ειδικότερα για τα καταστήματα σαν εμάς που ασχολούμαστε με τη νεολαία και γενικότερα το νέο κόσμο δεν θα υπάρχει ενδιαφέρον με είδη ρουχισμού και υπόδησης. Ευελπιστούμε σε κάτι καλύτερο έτσι ώστε να αλλάξει και η ψυχολογία του κόσμου».

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 05 Απριλίου 2021 21:21

Σχετικά Άρθρα

  • Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”
    Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”

    Ευρεία έρευνα για τους καταναλωτές – “Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο” τονίζει ο Ηλίας Ξανθούλης

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την επικείμενη ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, και την πρόσβαση σε άλλες μεγαλύτερες αγορές να γίνεται ταυτόχρονα ευκολότερη, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου και ο πρόεδρος Ηλίας Ξανθούλης, προσπαθούν όσο ακόμα είναι καιρός όχι απλώς να διορθώσουν τα "κακώς κείμενα" της αγοράς του Πύργου, προκειμένου να κρατήσουν τους καταναλωτές εντός των ορίων τις πόλης αλλά και γιατί όχι να προσελκύσουν και νέους, από άλλες περιοχές.

    Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα δημοσιευτεί ένα ερωτηματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες. Στόχος της έρευνας είναι να δώσει στο αγοραστικό κοινό την ευκαιρία να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του για την αγορά του Πύργου, να προτείνει βελτιώσεις αλλά και να εξηγήσει τους λόγους που το ωθούν να ψωνίζει εκτός πόλης.

    Οι καταναλωτές που το επιθυμούν, θα μπορούν μέσω ενός link να έχουν πρόσβαση σε ένα ερωτηματολόγιο με καίριες ερωτήσεις για την αγορά και τον εμπορικό κόσμο και απαντώντας, να δίνουν το δικό τους στίγμα για όλα αυτά που επιθυμούν και δεν βρίσκουν στην αγορά του Πύργου, για τους λόγους που τους οδηγούν στην αναζήτηση άλλων καταστημάτων αλλά να κάνουν επιπλέον τις δικές τους προτάσεις ή σχόλια.

    Παράλληλα, η έρευνα θα επιτρέψει στους εμπόρους. να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και να λάβουν αποφάσεις για τις μελλοντικές τους δράσεις.

    Ο κ. Ξανθούλης από την πλευρά του, μιλώντας στο ilialive.gr απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα, μόλις αυτή ανακοινωθεί, τονίζοντας τη σημασία της για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

    Xanthoulis

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε μεταγενέστερη συνάντηση των επαγγελματιών, ώστε να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις και να διορθωθούν τα όποια λάθη και αστοχίες. Στόχος, είναι αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η τοπική αγορά θα παραμένει ανταγωνιστική και ελκυστική.

    «… Εμείς θέλουμε να δούμε τις τάσεις της αγοράς, τι σκέφτεται ο καταναλωτής για την πόλη μας, τι θέλει, τι τον προβληματίζει και γενικότερα τι ακριβώς συμβαίνει. Καλώ όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, η οποία μόνο καλό θα επιφέρει στον τόπο και την οικονομία του. Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξανθούλης ο οποίος παράλληλα έκανε γνωστό ότι ήδη “τρέχει” μία ακόμα έρευνα που αφορά τους επαγγελματίες, προκειμένου να συγκεντρωθούν στοιχεία για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε, το αποτύπωμα της Λευκής Νύχτας αλλά και να εκφράσουν οι επαγγελματίες την σύμφωνη ή μη γνώμη τους για τις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα.

    Επιπλέον στην συνάντηση αυτή θα αποφασιστεί και το πλάνο των δράσεων για τη νέα χρονιά.

  • Λιανεμπόριο: Σε θέση «μάχης» για τον τζίρο των σχολικών
    Λιανεμπόριο: Σε θέση «μάχης» για τον τζίρο των σχολικών

    Από τα μέσα Αυγούστου, οι μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν τα απαραίτητα για τον «εξοπλισμό» μαθητών και φοιτητών, μπαίνουν σταδιακά στη «μάχη» ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

    Από τσάντες, κασετίνες και τετράδια έως γραφεία, λάπτοπ και τάμπλετ, τα σχολικά ειδή έχουν ...λάβει θέση τόσο στα ράφια των φυσικών καταστημάτων, όσο και στα οnline καταστήματα των επιχειρήσεων που διεκδικούν κομμάτι από τη συνολική «πίτα», η οποία τα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ξεπερνούσε τα 150 εκατ. ευρώ.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, ο Σεπτέμβριος αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους από πλευράς τζίρου, μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Εκτιμούν, μάλιστα, πως το «ταμείο» των σχολικών μπορεί να φτάσει έως το 18% του συνολικού ετήσιου τζίρου. Πέραν των αλυσίδων παιχνιδιών, μερίδιο από τις συνολικές πωλήσεις διεκδικούν καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και ηλεκτρονικά είδη, τα συνοικιακά βιβλιοπωλεία – χαρτοπωλεία αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

    Το μεγάλο «στοίχημα» βεβαίως και τη φετινή χρονιά είναι οι τιμές, δεδομένης της πίεσης που συνεχίζεται να δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει του Σεπτεμβρίου όποτε και κορυφώνονται οι αγορές, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε συνάντηση που είχε τον Ιούλιο με εκπροσώπους της αγοράς (σούπερ μάρκετ, βιομηχανία και πολυεθνικές) υπογράμμισε την ανάγκη να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές στα σχολικά είδη που πωλούνται μεταξύ άλλων και στα σούπερ μάρκετ.

    Από την πλευρά τους, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν το αυξημένο κόστος με το οποίο επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά τα εμπορεύματα που έρχονται από τη Νοτιοανατολική Ασία, λόγω της συνεχιζόμενης διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που κάνουν ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές προς τον τελικό καταναλωτή.

    Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως κάθε χρόνο, το εύρος των τιμών στα σχολικά είδη είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται, σε σημαντικό βαθμό από τα προϊόντα που θα επιλέξουν να βάλουν στο «καλάθι» τους οι γονείς. Αν για παράδειγμα, προτιμήσουν «επώνυμη» τσάντα, φετινά ή παλαιότερα μοντέλα, ελληνικής κατασκευής ή εισαγόμενα προϊόντα κτλ. το τελικό κόστος παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πύργος: “Ζωντάνεψε” η αγορά με δράσεις και μουσικές από τον Εμπορικό Σύλλογο
    Πύργος: “Ζωντάνεψε” η αγορά με δράσεις και μουσικές από τον Εμπορικό Σύλλογο

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Κόντρα στις καιρικές συνθήκες και την παρατεταμένη ζέστη που κρατά τον κόσμο κλεισμένο στα σπίτια του με τα κλιματιστικά, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου με δράσεις και πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να τονώσουν την αγορά της πόλης, επιχειρεί να ξαναδώσει ζωντάνια στα καταστήματα και τους εμπορικούς δρόμους της περιοχής.

    Σε συνεργασία με το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης «Δημιουργική Γωνία», στις οδούς 28η Οκτωβρίου, Μιαούλη και Γρηγορίου Ε’, μια σειρά από δράσεις όπως face painting, ballon’s party και καλοκαιρινές κατασκευές κράτησαν ευχάριστα απασχολημένα τα παιδιά και έδωσαν και στους γονείς την ευκαιρία να κάνουν την βόλτα τους στα εμπορικά καταστήματα της πόλης υπό τους ήχους ευχάριστης μουσικής.

    emporikos 5

    Όπως ανέφερε άλλωστε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Ηλίας Ξανθούλης «… στα πλαίσια της τόνωσης της αγοράς προσπαθούμε και διοργανώνουμε κάποιες εκδηλώσεις για να προσελκύσουμε τον κόσμο και να αυξήσουμε την αγοραστική κίνηση στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε και στην υπερβολική ζέστη που επικρατεί, ειδικά τα απογεύματα στην πόλη μας. Είχαμε εκδηλώσεις για τα παιδιά στους πεζόδρομους, ο κόσμος ανταποκρίθηκε, αλλά όχι κατά πολύ, λόγω της ζέστης αλλά ευελπιστούμε στις επόμενες δράσεις να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση. Η κορύφωση θα είναι στις 17 Αυγούστου στην Λευκή Νύχτα» επεσήμανε ο κ. Ξανθούλης σημειώνοντας παράλληλα πως όσοι κάνουν τις αγορές τους από τα καταστήματα που συμμετέχουν σε αυτή την διοργάνωση θα συμμετέχουν αυτόματα στην κλήρωση για ένα κλιματιστικό, ως ανταμοιβή στους καταναλωτές όπου με πέντε σφραγίδες από 5 καταστήματα, θα συγκεντρώνουν έναν κλήρο. Επιπλέον θα γίνει και η μεγάλη κλήρωση για ένα πολύ μεγάλο και ακριβό δώρο.

    emporikos 2

    emporikos 3

    emporikos 4

  • Shop on street στη Γαστούνη - Σε συνεργασία του Δήμου Πηνειού και του Εμπορικού Συλλόγου Γαστούνης
    Shop on street στη Γαστούνη - Σε συνεργασία του Δήμου Πηνειού και του Εμπορικού Συλλόγου Γαστούνης

    Σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να μετατρέψει το κέντρο της Γαστούνης σε μία απέραντη βραδινή αγορά και να στηρίξει την τοπική οικονομία προχωρά ο Δήμος Πηνειού σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο. Πρόκειται για τη δράση «Shop on street» που έχει προγραμματιστεί για το βράδυ της Παρασκευής 12 Ιουλίου και αναμένεται να δώσει ξεχωριστό χρώμα στην καρδιά της πόλης.

    Με μεγάλες προσφορές που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για τους καταναλωτές, τα καταστήματα πρόκειται να παραμείνουν ανοικτά μέχρι αργά τη νύχτα. Προς αυτή την κατεύθυνση, για τη διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού, το κέντρο της πόλης – η οδός Γεωργίου Σισίνη από το κτίριο Σισίνη έως το Κέντρο Υγείας Γαστούνης- θα παραμείνει κλειστό για τη διέλευση οχημάτων από τις 7 μ.μ. έως τις 2 π.μ. . Προγραμματίζονται ακόμη παράλληλες δράσεις με δύο Dj να επιλέγουν τη μουσική της βραδιάς -με το πρόγραμμά τους να μεταδίδεται ζωντανά από τον ραδιοφωνικό σταθμό Venus Fm- ενώ χορευτικές ομάδες πρόκειται να δώσουν ξεχωριστή πνοή διασχίζοντας τους δρόμους της Γαστούνης.

    Στο πλευρό του εμπορικού κόσμου

    Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «πρόκειται για μία δράση εξωστρέφειας που αποσκοπεί στη στήριξη της τοπικής αγοράς ενώ παράλληλα αποτελεί μια αφορμή ώστε οι πολίτες του Δήμου Πηνειού αλλά και της ευρύτερης περιοχής να επισκεφθούν την πόλη και να απολαύσουν μία ιδιαίτερη βραδιά». Παράλληλα ο κ. Καστρινός επεσήμανε ότι υπάρχει ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας με τον Εμπορικό Σύλλογο Γαστούνης προκειμένου να επιλύονται άμεσα προβλήματα που προκύπτουν αλλά και να στηρίζονται –στο μέτρο του εφικτού- τα αιτήματά τους. «Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του εμπορικού κόσμου, που αποτελεί έναν βασικό πυλώνα ανάπτυξης, και προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθούμε να είμαστε αρωγοί στις πρωτοβουλίες του».

    street shop pinios 3

    Η δράση Shop on Street πρόκειται να ξεκινήσει αμέσως μετά τις 8 το βράδυ της Παρασκευής.

    street shop pinios 2

    «Πρόκειται για μία δράση εξωστρέφειας που αποσκοπεί στη στήριξη της τοπικής αγοράς» σημείωσε ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Από αύριο, πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία
    Από αύριο, πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία

    Με αμείωτο ρυθμό προχωρά ο σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τη σταδιακή επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας.

    Μετά την υλοποίηση του μέτρου σε τράπεζες, μεγάλα σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες security και ΔΕΚΟ, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας τίθεται, από την 1η Ιουλίου 2024, σε πλήρη εφαρμογή στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία, που έχουν ήδη ενταχθεί στο μέτρο από την 1η Ιανουαρίου 2024. Με βάση τον προγραμματισμό, από το Φθινόπωρο του 2024, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αναμένεται να επεκταθεί στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού.

    Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, δηλώνει ότι η πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την εργασιακή καθημερινότητα στη χώρα μας και την ορθή εφαρμογή του εργατικού δικαίου.
    Όπως αναφέρει, «μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, είναι σημαντικό να θωρακίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων, βελτιώνοντας την εργασιακή τους

    καθημερινότητα και εξασφαλίζοντας την ακέραια καταβολή των δεδουλευμένων τους, διασφαλίζοντας παράλληλα υγιείς όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καταπολεμώνται φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και εισφοροδιαφυγής, που πλήττουν πρωτίστως τους εργαζόμενους και τις συνεπείς επιχειρήσεις και υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε εργαζόμενους τραπεζών, μεγάλων σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικών εταιριών, εταιριών security και ΔΕΚΟ και πρόκειται να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας».

    Τι ισχύει

    Πλέον, οι εν λόγω επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν και να ενεργοποιούν σύστημα Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις, μέσω δανεισμού.

    Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζεται η παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας, καταπολεμώντας τις καταχρηστικές πολιτικές των αδήλωτων υπερωριών και των παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
    Έτσι, αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει ξεκινήσει την απασχόλησή του στις κτιριακές εγκαταστάσεις του εργοδότη του, χωρίς να υφίσταται σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις από τους Επιθεωρητές Εργασίας.

    Το ίδιο θα συμβεί, εάν διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει «νόθα» σήμανση της Κάρτας του, με την οποία δηλώνει δήθεν την αποχώρησή του από την επιχείρηση, ενώ, στην πραγματικότητα, εξακολουθεί να εργάζεται, πραγματοποιώντας αδήλωτη υπερωριακή απασχόληση.
    Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, η καθολική εφαρμογή της έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά εργασίας, καθώς διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός και εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

    Παράλληλα, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εκτός από διαφάνεια στον χρόνο εργασίας, που οδηγεί στις σωστές και νόμιμες αμοιβές, απλουστεύει ταυτόχρονα τις αναγγελτικές διαδικασίες στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ II».
    Έτσι, για όποιον εργοδότη ισχύει η υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, θα έχει, από 1/7/2024, τη δυνατότητα να επιλέγει το απολογιστικό σύστημα αναγγελίας των μεταβολών ωραρίου, υπερωριών και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

    Συγκεκριμένα, με το άρθρο 22 του ν. 5053/2023, εισήχθη η δυνατότητα για τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στον Μηχανισμό της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εφόσον το επιθυμούν, να μην καταχωρίζουν εκ των προτέρων τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή την υπερωριακή απασχόληση, πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους, αφαιρώντας έτσι σημαντικό γραφειοκρατικό βάρος.

    Εφόσον, λοιπόν, οι επιχειρήσεις κάνουν χρήση αυτής της επιλογής, υποχρεούνται:
    α) Να δηλώνουν έως και την τελευταία ημέρα του τρέχοντος ημερολογιακού μήνα στην «ψηφιακή δήλωση επιλογής προαναγγελτικού ή απολογιστικού συστήματος καταχώρισης αλλαγών ωραρίου, οργάνωσης χρόνου εργασίας και υπερωριών» ότι, για τον επόμενο μήνα, επιλέγουν να καταχωρίσουν τις αλλαγές του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και των υπερωριών, απολογιστικά εντός του ίδιου μήνα.
    β) Να καταχωρίζουν τις σχετικές αλλαγές έως τη λήξη του επόμενου ημερολογιακού μήνα από τον μήνα πραγματοποίησής τους.
    Οι επιχειρήσεις που υποχρεωτικά έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και μόνο μπορούν να επιλέγουν κάθε μήνα διαφορετικό σύστημα (είτε προαναγγελτικό είτε απολογιστικό). Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η συνδυαστική εφαρμογή των δύο συστημάτων εντός του ίδιου μήνα.
    Στην περίπτωση απολογιστικής δήλωσης απαιτείται ένας αρχικός προαναγγελτικός προγραμματισμός της οργάνωσης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων από τις επιχειρήσεις (π.χ σε επίπεδο εβδομάδας ή μήνα).

    Ευνόητο είναι ότι οι επιχειρήσεις/εργοδότες που έχουν επιλέξει το απολογιστικό σύστημα, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να επανέλθουν στο προαναγγελτικό σύστημα, αλλά και πάλι θα πρέπει να μπουν στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» και να το δηλώσουν, πριν από την έναρξη του ημερολογιακού μήνα κατά τον οποίο θέλουν να επανέλθουν στην προαναγγελτική διαδικασία.
    Σε κάθε περίπτωση, η απολογιστική αυτή δυνατότητα δεν δίνεται για όλες τις άλλες επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί στην υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και, συνεπώς, θα συνεχίσουν να δηλώνουν υποχρεωτικά προαναγγελτικά τις μεταβολές του εργασιακού χρόνου ως προς τα ωράρια και την οργάνωση, καθώς και τις υπερωρίες.
    Οι χρήστες του απολογιστικού συστήματος πρέπει να προσέξουν, καθώς, σε περίπτωση αναντιστοιχίας της πραγματικής απασχόλησης με τη σχετική σήμανση της Κάρτας, επιβάλλεται στον εργοδότη το νομίμως προβλεπόμενο πρόστιμο ανά εργαζόμενο, στην Ψηφιακή Κάρτα του οποίου δεν είναι δυνατή η ανωτέρω αντιστοίχιση.

    Περιπτώσεις δικαιολογημένης μη σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

    Όπως επισημαίνεται στην από 21/6/2024 εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, παρότι η σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αποτελεί υποχρέωση όλων των εργαζομένων που απασχολούνται με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, υπάρχουν περιπτώσεις, όπου η μη σήμανση θεωρείται δικαιολογημένη και, σε περίπτωση ελέγχου από τους Επιθεωρητές Εργασίας, δεν επιφέρει κυρώσεις.

    Οι περιπτώσεις αυτές εξειδικεύονται ως εξής:

    I. Εργαζόμενοι με τηλεργασία

    Στην παρούσα φάση, ο Μηχανισμός της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας εφαρμόζεται μόνο για εργαζόμενους με φυσική παρουσία στον χώρο που έχει τις κτιριακές της εγκαταστάσεις η επιχείρηση και, συνεπώς, οι εργαζόμενοι που εργάζονται με τηλεργασία δεν έχουν ακόμη υποχρέωση για σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας κατά τις ημέρες που εργάζονται με το συγκεκριμένο σύστημα οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

    Επομένως, αν η επιχείρηση έχει υποβάλει δήλωση ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, στην οποία, κατά συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή κατά συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται σε τηλεργασία, η μη σήμανση της Κάρτας τους, κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή κατά τις συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας, θεωρείται δικαιολογημένη και δεν επιφέρει κυρώσεις.
    Ωστόσο, υπάρχει και η περίπτωση όπου κάποιοι εργαζόμενοι επιθυμούν να εργαστούν με φυσική παρουσία ορισμένο χρονικό διάστημα μιας ημέρας και με τηλεργασία κατά το υπόλοιπο χρονικό διάστημα της ίδιας ημέρας.

    Στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ II» δίνεται η δυνατότητα πολλαπλού χαρακτηρισμού εντός της ίδιας ημέρας για την περίπτωση όπου κάποιος δεν ξεκινά ή δεν ολοκληρώνει την εργασία του στον ίδιο τόπο παροχής εργασίας.
    Στην περίπτωση αυτή, αν π.χ. ένας εργαζόμενος ξεκινήσει να εργάζεται με τηλεργασία και ολοκληρώσει την εργασία του με φυσική παρουσία στον τόπο παροχής εργασίας της επιχείρησης ή το αντίστροφο, οφείλει κατά την είσοδο και κατά την έξοδο από τον χώρο παροχής εργασίας με φυσική παρουσία να σημάνει την Ψηφιακή Κάρτα.

    II. Ειδικές κατηγορίες εργαζομένων με μη σταθερό τόπο παροχής εργασίας, ο οποίος μεταβάλλεται συνεχώς μέσα στην ημέρα
    Υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων οι οποίοι, βάσει της φύσης του αντικειμένου εργασίας τους (π.χ. ιατρικοί επισκέπτες, επιθεωρητές πωλήσεων, περιοδεύοντες πωλητές, τεχνικοί, οδηγοί, εργαζόμενοι που επισκέπτονται τους πελάτες του εργοδότη τους, διαφημιστές κλπ), δεν έχουν έναν σταθερό τόπο παροχής εργασίας, αλλά είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται τακτικά από τον έναν τόπο παροχής εργασίας στον άλλο, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
    Δεδομένης της αντικειμενικής δυσκολίας που υφίσταται για τη σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας των εν λόγω εργαζομένων σε κάθε σημείο που μπορεί να βρίσκονται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, είναι σκόπιμη η αντιμετώπισή τους με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται και οι εργαζόμενοι με τηλεργασία.

    Συνεπώς, οι συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων δεν θα έχουν υποχρέωση για σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας κατά τις ημέρες που εργάζονται εκτός του σταθερού τόπου παροχής εργασίας της επιχείρησης και μετακινούνται τακτικά και εντός της ίδιας ημέρας από το ένα σημείο στο άλλο.
    Στην προκειμένη περίπτωση, κατά την οποία δεν υφίσταται σήμανση Κάρτας κατά την έναρξη ή/και κατά τη λήξη της απασχόλησης των εργαζομένων αυτών με φυσική παρουσία στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης, θα τεκμαίρεται ως ωράριο εργασίας για τη συγκεκριμένη ημέρα το δηλωθέν στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ II» ημερήσιο ωράριο εργασίας και η μη σήμανση της Κάρτας τους κατά τις συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας θα θεωρείται δικαιολογημένη και δεν θα επιφέρει κυρώσεις.

    Εφόσον οι εν λόγω εργαζόμενοι βρεθούν να απασχολούνται σε σημείο εκτός του σταθερού τόπου εργασίας τους και προκειμένου να μπορούν να αποδείξουν ότι θεωρείται δικαιολογημένη η μη σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας στις εγκαταστάσεις των πελατών τους, θα πρέπει να φέρουν μαζί τους αντίγραφο της σύμβασης εργασίας τους, καθώς και αντίγραφο του πίνακα προσωπικού, από τα οποία να προκύπτει όχι μόνο ο εργοδότης τους, αλλά και η ειδικότητα και ο τόπος παροχής εργασίας τους και, έτσι, να συνάγεται η δυνατότητα μη σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας τους.

    Αντίθετα, αν οι εργαζόμενοι των εν λόγω κατηγοριών έχουν σταθερό τόπο παροχής εργασίας εκτός των κτιριακών εγκαταστάσεων της επιχείρησης/εργοδότη, αλλά σε χώρο που έχει διατεθεί στην επιχείρηση/εργοδότη για αποκλειστική χρήση από αυτήν, μέσω μίσθωσης, π.χ. πωλητές μιας συγκεκριμένης επιχείρησης που εργάζονται σταθερά σε shop-in-a-shop άλλης επιχείρησης, τεχνικοί επιχείρησης που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σταθερά στην έδρα άλλης επιχείρησης, αλλά σε χώρο που έχει μισθωθεί και χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την επιχείρηση/εργοδότη τους, τότε η υποχρέωση σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας για τις εν λόγω κατηγορίες εργαζομένων δεν αίρεται και αυτοί είναι υποχρεωμένοι να σημαίνουν Κάρτα στον τόπο όπου σταθερά παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

    Αν οι εν λόγω εργαζόμενοι βρεθούν να απασχολούνται με φυσική παρουσία είτε στον σταθερό τόπο παροχής εργασίας της επιχείρησης/εργοδότη τους είτε σε σταθερό τόπο παροχής εργασίας, εκτός των εγκαταστάσεων της επιχείρησης/εργοδότη, οφείλουν να έχουν σημάνει την Κάρτα τους.
    Σε αντίθετη περίπτωση, θα επιβάλλονται κυρώσεις από την Επιθεώρηση Εργασίας.

    III. Διευθυντικά στελέχη
    Οι εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας ή διεύθυνσης ή εμπιστευτική, απογράφονται κανονικά στη διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας.
    Για τους εν λόγω εργαζόμενους απαιτείται η υποβολή δήλωσης μεταβολής στοιχείων εργασιακής σχέσης-οργάνωση χρόνου εργασίας, καθώς και η συμπλήρωση: Ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας:(ΝΑΙ)-Κάρτα Εργασίας: (ΝΑΙ), αλλά δεν απαιτείται ψηφιακό ωράριο και δήλωση έναρξης-λήξης Ψηφιακής Κάρτας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ηλεία: Κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία - “Βασιλιάς” του φετινού τραπεζιού ο οβελίας
    Κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία του Πύργου - “Βασιλιάς” του φετινού τραπεζιού ο οβελίας

    Με αγορές και παραγγελίες της τελευταίας στιγμής κορυφώνεται η κίνηση στα κρεοπωλεία του Πύργου και της Ηλείας. Μπορεί οι αγορά ολόκληρου αρνιού να έχει μειωθεί κατά πολύ συγκριτικά με άλλες χρονιές, ωστόσο κάθε ελληνική οικογένεια θα τηρήσει το πατροπαράδοτο έθιμο του οβελία. Οι τιμές για το ντόπιο αρνί φτάνουν έως και τα 13ευρώ/κιλό με το κατσικάκι να βρίσκεται λίγο πιο ψηλά. Για άριστη ποιότητα προϊόντων και επάρκεια ειδών κάνουν λόγο οι κρεοπώλες της πόλης και δηλώνουν ικανοποιημένοι από την φετινή κίνηση του αγοραστικού κοινού.

    kreopol 2

    “Η κίνηση ξεκίνησε σιγά-σιγά όλη την Μεγάλη Εβδομάδα και τώρα είμαστε στην κορύφωση. Δόξα τω Θεώ, είναι μια χαρά” δηλώνει στο ilialive.gr ο πρόεδρος των κρεοπωλών Νομού Ηλείας Ευστάθιος Παπανδρέου, και τονίζει ότι οι καταναλωτές τηρούν τα πατροπαράδοτα έθιμα. “Ο κόσμος προτιμάει κυρίως το αρνάκι και τηρει όλα τα έθιμα. Θα πάρει τα υλικά να φτιάξει τη μαγειρίτσα του, τα κοκορέτσια του...Υπήρξε όμως ζήτηση και σε άλλα προϊόντα και κυρίως το χοιρινό”.

    Ο κ. Παπανδρέου τονίζει ότι οι τιμές μπορεί να είναι λίγο πιο αυξημένες από πέρυσι αλλά τα προϊόντα είναι άριστης ποιότητας. “Η κίνηση είναι αρκετά ικανοποιητική αν και οι οικονομικές δυσκολίες στον κόσμο είναι σοβαρές. Οι τιμές ήταν λίγο πιο “τσιμπημένες” από πέρυσι αλλά για το εμπόρευμα που πουλάμε είναι μια χαρά. Όλα τα προϊόντα είναι άριστης ποιότητας”.

    Πρώτα η παράδοση

    kreopol 3

    “ Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο κόσμος έδειξε ενδιαφέρον για τον παραδοσιακό οβελία και το κατσικάκι και η κίνηση σήμερα έχει κορυφωθεί” μας λέει ο Παναγιώτης Μαλλιόπουλος, σημειώνοντας ότι στις φετινές αγορές το κοινό προτίμησε επίσης διάφορα παρασκευάσματα όπως ρολά και σεφταλιές με το χοιρινό να έχει μεγάλη ζήτηση. “Έχουμε πολλές παραγγελίες που ήδη τις παραδίδουμε. Η τιμή για το ντόπιο αρνάκι ξεκινάει από 11, 90 για αυτό έχουμε κάνει και ανάρτηση όλους τους παραγωγούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Να ευχηθούμε χρόνια πολλά, υγεία και ευτυχία σε όλο τον κόσμο. Καλή Ανάσταση!”

  • Ηλεία: Ελπίδες για «ανάσταση» της αγοράς - Με αυξητικούς ρυθμούς η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα
    Ηλεία: Ελπίδες για «ανάσταση» της αγοράς - Με αυξητικούς ρυθμούς η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα

    Κλιμακώνεται η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα του Πύργου και της Αμαλιάδας, ωστόσο οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα εγκρατείς και να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα και τα δώρα για τα βαφτιστήρια. Η κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί έως και το Μ. Σάββατο, με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν έστω και την τελευταία ημέρα να κερδίσουν το χαμένο έδαφος του προηγούμενου διαστήματος που υπήρξε μια καθίζηση της αγοραστικής δυναμικής.

    Ηλίας Ξανθούλης - Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πύργου

    Η αγορά κινήθηκε καλύτερα τις τελευταίες ημέρες. λόγω του ότι συνέπεσε με τις ημερομηνίες πληρωμών και καταβολή των επιδομάτων. Ο κόσμος πληρώθηκε και μπόρεσε να κάνει τις αγορές του. Ωστόσο το καταναλωτικό κοινό ήταν αρκετά συγκρατημένο και παρατηρούμε μείωση της αγοραστικής κίνησης παρόλο που οι ετεροδημότες «κατέβηκαν» πολύ πιο νωρίς φέτος.
    Η αλήθεια είναι ότι οικονομικά είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα και οι καταναλωτές είναι αρκετά εγκρατείς. Αρκούνται στα απολύτως απαραίτητα γιατί η ακρίβεια μαστίζει, υπάρχουν μεγάλες αυξήσεις και ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα λόγω του πολέμου, των μεταφορικών και τα χρήματα φτάνουν μόνο για τα είδη πρώτης ανάγκης και τα βαφτιστήρια.
    Αναμένουμε πάντως η κίνηση να κορυφωθεί μέχρι και το Μ. Σάββατο αλλά δυστυχώς δεν διακρίνουμε να φτάνει τα περσινά επίπεδα.

    Φώτης Νικολόπουλος- Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας

    «Η αγοραστική κίνηση, ενώ το προηγούμενο διάστημα ήταν αρκετά υποτονική, τις τελευταίες ημέρες έχει αυξηθεί κατά πολύ. Έχουν έρθει πολλοί ετεροδημότες και σχετικά πιο νωρίς και αυτό μας κάνει να ελπίζουμε ότι μέχρι και την τελευταία ημέρα η κίνηση θα κορυφωθεί και ίσως αγγίξει τα περσινά επίπεδα. Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος δυσκολεύεται αρκετά και καταφεύγει σε πιο οικονομικές λύσεις. Ευελπιστούμε πάντως να συνεχίσει ο αυξητικός ρυθμός και να κλείσουμε θετικά, όπως και το περσινό Πάσχα που ήταν μια καλή περίοδος για την αγορά της Αμαλιάδας».

    agora pasxa 2

    agora pasxa 3

  • Σε πασχαλινούς ρυθμούς μπαίνει η αγορά – Πόσο θα κοστίσει το εορταστικό τραπέζι
    Σε πασχαλινούς ρυθμούς μπαίνει η αγορά – Πόσο θα κοστίσει το εορταστικό τραπέζι

    Δύο εβδομάδες πριν από το Πάσχα, η αγορά μπαίνει σιγά σιγά σε εορταστικούς ρυθμούς ενώ πρεμιέρα κάνουν, αύριο, Δευτέρα το «Καλάθι του Νονού» και την προσεχή Τετάρτη το «Καλάθι του Πάσχα».

    Η ακρίβεια στα τρόφιμα, παραμένει ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους καταναλωτές, παρά τις ενδείξεις αποκλιμάκωσης σε κάποιες κατηγορίες τους τελευταίους μήνες. Άλλωστε, κατά την πασχαλινή περίοδο, κρίθηκε απαραίτητη και φέτος η δημιουργία των δύο εποχικών «καλαθιών» που εφαρμόστηκαν και πέρσι, σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα παιχνιδιών, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές σε προϊόντα με αυξημένη ζήτηση. Όπως, στα τρόφιμα που γεμίζουν το πασχαλινό τραπέζι αλλά και στα δώρα που αγοράζουν οι νονοί για τα βαφτιστήρια τους, λαμπάδες, παιχνίδια, σοκολατένια αυγά κτλ.

    «Ναι μεν καταγράφεται αποπληθωρισμός, που σημαίνει ότι τα μέτρα της ελληνικής πολιτείας σιγά σιγά αποδίδουν, αλλά έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας μέχρι να δούμε τις τιμές στα ράφια να σταθεροποιούνται συνολικά και να αποκλιμακώνονται» επεσήμανε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

    Σημειώνεται πως ο πληθωρισμός στα τρόφιμα τον Μάρτιο του 2024 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, «έτρεξε» με 5,3% σε ετήσια βάση ενώ σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα καταγράφηκε μείωση της τάξεως του 1,1%. Στην άνοδο σε σύγκριση με πέρσι οδηγούν οι αυξήσεις, κατά κύριο λόγο, σε ελαιόλαδο κατά 67,2%, φρούτα 12,7%, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων κατά 11,4%, ψάρια 5,7%, ζάχαρη-σοκολάτες κτλ, 4,7%, λαχανικά 4,1% και κρέας 3%. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά κατά -1,2%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

    Το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού

    «Θέλουμε στο πασχαλινό καλάθι, οι τιμές να κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα ή και χαμηλότερες» υπογράμμισε πρόσφατα ο κ. Σκρέκας ενώ συγκεκριμένα για το αρνί, επανέλαβε, πως στόχος είναι στο «καλάθι» να πωλείται έως 10 ευρώ το κιλό. Υπενθυμίζεται ότι το «πασχαλινό καλάθι» περιέχει, όπως και πέρσι, αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα ενώ πολλά από τα υπόλοιπα τρόφιμα που το «γεμίζουν» βρίσκονται στο «σταθερό» καλάθι του νοικοκυριού.

    Το συνολικό κόστος του φετινού πασχαλινού τραπεζιού θα εξαρτηθεί βεβαίως από τις αγορές που θα επιλέξουν να κάνουν οι καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι παραπάνω αυξήσεις, οι οποίες σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων, συνεχίζονται.

    Προσδοκίες για τόνωση της κίνησης στο λιανεμπόριο

    Tην ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου «ποντάρουν» από την πλευρά τους στην πασχαλινή κίνηση για τόνωση των εσόδων τους, έπειτα ένα πρώτο τρίμηνο του 2024 κατά το οποίο η κίνηση χαρακτηρίστηκε ως υποτονική. Από την Πέμπτη 25 Απριλίου ξεκινά και επισήμως το εορταστικό ωράριο με τις επιχειρήσεις να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο στην Αθήνα από τις 09:00 – 21:00 ενώ τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή των Βαΐων στις 28 Απριλίου, από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

    «Μετά τα τεκμηριωμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον δείκτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών τα οποία καταγράφουν πτώση 3% στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 για τα μικρά καταστήματα που λειτουργούν με απλογραφικά βιβλία και ύστερα από τρεις δύσκολους μήνες στο ξεκίνημα του 2024, εύχομαι και ελπίζω τούτη η εορταστική περίοδος να σημάνει την απαρχή της αύξησης της αγοραστικής κίνησης» σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφουνης. «Μια αύξηση που αναμένουμε και ευχόμαστε να επιτευχθεί όχι μόνο στις περιοχές που καταγράφουν μεγάλη τουριστική κίνηση, αλλά και στις συνοικιακές αγορές οι οποίες πρέπει να στηριχθούν από την τοπική κοινωνία» πρόσθεσε.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ