Σάββατο, 08 Μαϊος 2021 10:36

Σταϊκούρας: Ενδεχόμενο για μειωμένα ενοίκια τον Ιούνιο - Όπως πέρσι ο ΕΝΦΙΑ

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στις 17 Μαΐου το άνοιγμα της πλατφόρμας για την ενισχυμένη αποζημίωση ειδικού σκοπού - «Δεν προβλέπεται Επιστρεπτέα 8» σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών - Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις

Για τα μέτρα στήριξης σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους, τι θα γίνει με τα ενοίκια Ιουνίου, την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ, αλλά και τις φορολογικές δηλώσεις, μίλησε στο Mega ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Aναφερόμενος στο άνοιγμα της Ελλάδας στις αγορές, και στο που θα διατεθούν αυτά τα χρήματα ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «Γενικώς ένα μεγάλο κομμάτι των χρημάτων που έχουμε σηκώσει από τις αγορές πηγαίνει στην πραγματική οικονομία. Έχουμε να πληρώσουμε τα υπόλοιπα της Επιστρεπτέας 7. Το ποσό των 167 εκατ. ευρώ έπεσε στην εστίαση την Μεγάλη Εβδομάδα, για να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις στην επανεκκίνηση. Υπάρχουν τα μηδενικά ενοίκια για το μήνα Μάιο. Υπάρχει το πρόγραμμα Γέφυρα που βοηθάει επιχειρήσεις και νοικοκυριά».


«Πριν το τέλος Μαΐου η πλατφόρμα για τις πάγιες δαπάνες των επιχειρήσεων»
Σχετικά με το πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για την κάλυψη μέρους των πάγιων αναγκών για τις επιχειρήσεις, ο ίδιος είπε ότι «Προβλέπεται να υπάρχει μια αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος πριν το τέλος Μαΐου με το άνοιγμα της σχετικής πλατφόρμας, να μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα περίπου ως τις 10 Ιουνίου, ώστε στη συνέχεια να γίνει η κατανομή των ποσών ανάμεσα στον ΕΦΚΑ και την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης, η επιχείρηση, το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του έτους, ανάλογα με τα ποσά που του έχουν κατανεμηθεί, θα μπορεί να μην πληρώνει υποχρεώσεις στην ΑΑΔΕ και το ΕΦΚΑ».

«Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο για μειωμένα ενοίκια τον Ιούνιο»

«Για τον Ιούνιο θα πρέπει να δούμε πώς θα προχωρήσει η οικονομία για τα ενοίκια. Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο για μειωμένα ενοίκια», ξεκαθάρισε ο υπουργός Οικονομικών, ενώ αναφορικά με το Γέφυρα 2 σημείωσε ότι «Μέχρι τώρα 22.921 επιχειρήσεις έχουν υποβάλλει αίτηση. Θα δοθεί παράταση μέχρι τέλος του μήνα για να δηλώσουν και άλλες επιχειρήσεις».

Στις 17 Μαΐου το άνοιγμα της πλατφόρμας για την ενισχυμένη αποζημίωση ειδικού σκοπού

Αναφορικά με την ενισχυμένη αποζημίωση ειδικού σκοπού, δηλαδή το επίδομα έως 4.000 ευρώ για τον μήνα Απρίλιο, ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε ότι «ο σκοπός είναι να ανοίξει η πλατφόρμα μέχρι 17 Μαΐου και να γίνει η πληρωμή μέχρι το τέλος του μήνα».

«Δεν προβλέπεται Επιστρεπτέα 8»

«Αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται Επιστρεπτέα 8. Στην Επιστρεπτέα 7 μάλλον θα υπάρξει μια παράταση δύο ημερών. Από τις 700 χιλιάδες αιτήσεις, 250 χιλιάδες είχαν αύξηση τζίρου το ’21 σε σχέση με το ’20. Και 140 χιλιάδες επιχειρήσεις δεν είχαν τζίρο αναφοράς τα 400 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, εξηγώντας και τους λόγους που πολλές επιχειρήσεις έμειναν εκτός.

Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις

«Για τις φορολογικές δηλώσεις εκτιμούμε ότι θα ανοίξει η πλατφόρμα περίπου σε δύο εβδομάδες για την υποβολή, γιατί θα πρέπει να ενσωματωθούν και οι τελευταίες αλλαγές, όπως είναι η μείωση της προκαταβολής φόρου. Θα είναι ανοιχτή μέχρι τέλος Ιουλίου, αλλά και όσοι υποβάλλουν τον Αύγουστο δε θα είναι εκπρόθεσμοι», εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας αναφορικά με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.

Πώς θα πληρωθεί φέτος ο ΕΝΦΙΑ

Μιλώντας για το πώς θα πληρωθεί φέτος ο ΕΝΦΙΑ, κατά πόσο θα υπάρξει περαιτέρω μείωση και τι θα ισχύσει για τις αντικειμενικές αξίες, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι «Για τον ΕΝΦΙΑ οι δόσεις θα είναι 6. Για φέτος δεν μπορεί να γίνει περαιτέρω μείωση. Ισχύει η μείωση του 22%. Ο φετινός ΕΝΦΙΑ θα είναι όπως ήταν και πέρυσι, με τις αντικειμενικές αξίες που υπάρχουν».

«Τα μέτρα στήριξης θα εξακολουθούν να υφίστανται και να υλοποιούνται, αλλά όσο σταθεροποιείται η οικονομία σταδιακά θα αποσύρονται», ξεκαθάρισε κλείνοντας ο κ. Σταϊκούρας.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 08 Μαϊος 2021 10:13

Σχετικά Άρθρα

  • Πρόγραμμα «Κάλυψη»: Ποιοι οι δικαιούχοι για δωρεάν ενοίκιο και απαλλαγή φόρου
    Πρόγραμμα «Κάλυψη»: Ποιοι οι δικαιούχοι για δωρεάν ενοίκιο και απαλλαγή φόρου

    Ανάσα για χιλιάδες δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, ηλικίας 25-39 ετών, αποτελεί το πρόγραμμα «Κάλυψη» με το οποίο περίπου 2.500 θα μπορέσουν να βρουν σπίτι με δωρεάν ενοίκιο για τρία χρόνια.

    Πρόκειται για μία από τις παρεμβάσεις που στόχο έχουν να δώσουν λύση στο δημογραφικό και στεγαστικό πρόβλημα και λειτουργεί με την μίσθωση ιδιωτικών κατοικιών από το κράτος και την διάθεσή τους σε δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

    Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα μπορούν να τα εκμισθώνουν για τρία έτη, ενώ η καταβολή του μισθώματος θα γίνεται με κρατικά κονδύλια, τα οποία καλύπτουν επίσης τις δαπάνες για επισκευές των ακινήτων πριν την εκμίσθωσή τους.

    Υπενθυμίζεται πως οι κατοικίες που θα μισθωθούν για την στέγαση των νέων, σε 57 Δήμους όλης της χώρας, είναι εκείνες που διατέθηκαν για τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο στο πλαίσιο του προγράμματος «Εστία», εφόσον βέβαια οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα και υποβάλουν σχετική αίτηση.

    Το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας αναλαμβάνει την κάλυψη του μισθώματος για τρία χρόνια και επιπλέον το κόστος μετακόμισης και μεταφοράς των λογαριασμών ΔΕΚΟ.
    Τι να κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων

    Σε αυτή τη φάση, η πλατφόρμα για το πρόγραμμα είναι ανοιχτή για την Λάρισσα και οι ιδιοκτήτες κατοικιών που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του δήμου μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις συμμετοχής.

    Μέσα από αυτό, οι ιδιοκτήτες εκτός από το εγγυημένο μίσθωμα, το οποίο θα είναι ανάλογο με το ενοίκιο που εισέπρατταν μέσω του προγράμματος «ΕΣΤΙΑ» συν τον πληθωρισμό του 2022, θα καλυφθούν για την επισκευή φθορών κατά τη διάρκεια της χρήση του ακινήτου καθώς και με αποζημίωση στη λήξη της μίσθωσης για την αποκατάσταση του ακινήτου από τυχόν φθορές.

    Πώς θα κάνετε αίτηση

    Η υποβολή της αίτησης θα μπορεί να οριστικοποιηθεί έως την Τρίτη 22 Οκτωβρίου και πρέπει να συνοδεύεται από:

    1. Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, ότι το ακίνητο πληροί τα ως άνω κριτήρια, είναι έτοιμο προς χρήση και δεν φέρει πραγματικό ελάττωμα. Ο οικείος Δήμος δύναται δια μέσου των αρμόδιων υπηρεσιών του να προβαίνει σε δειγματοληπτικούς ελέγχους πριν την μίσθωση των ακινήτων.
    2. Αντίγραφο ηλεκτρονικού μισθωτηρίου με τον Φορέα υλοποίησης του προγράμματος ΕΣΤΙΑ.

    Εάν κάποιος ιδιοκτήτης επιθυμεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα με περισσότερα του ενός ακίνητα, αρκεί η υποβολή μιας αίτησης, στην οποία θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία όλων των ακινήτων.

    Ως αποδεικτικό της εμπρόθεσμης κατάθεσης λαμβάνεται η ημερομηνία πρωτοκόλλησης στο Γενικό Πρωτόκολλο του Δήμου Λαρισαίων (Ίωνος Δραγούμη 3, Λάρισα) ή η ημερομηνία αποστολής της αίτησης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο mail: [email protected] ή η ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομείου ή αποδεικτικού ταχυμεταφοράς.

    Οι ενδιαφερόμενοι φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για την εμπρόθεσμη κατάθεση της αίτησης και την τήρηση των όρων της παρούσας.

    Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Τα ακίνητα του προγράμματος «Κάλυψη» διατίθενται σε δικαιούχους ηλικίας 25 έως 39 ετών που λαμβάνουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα από τον ΟΠΕΚΑ και δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία.

    Στο πρόγραμμα εντάσσονται, με επιπλέον μοριοδότηση, δικαιούχοι του Ελάχιστοι Εγγυημένου Εισοδήματος:

    • πολύτεκνες οικογένειες,

    • τρίτεκνες οικογένειες,

    • άτομα με αναπηρία άνω του 67%,

    • νοικοκυριά υπό έξωση από ενοικιαζόμενη κατοικία,

    • μονογονεϊκές οικογένειες,

    • οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά,

    • άνεργοι εγγεγραμμένοι στη ΔΥΠΑ,

    • γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας που φιλοξενούνται σε ξενώνες με ή χωρίς παιδιά)

    • νοικοκυριά υπό έξωση από ενοικιαζόμενη κατοικία,

    • άτομα ή οικογένειες που λαμβάνουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

    Αν μια οικογένεια συγκεντρώνει περισσότερα από ένα κριτήρια, τα μόρια αθροίζονται (εκτός από τα κριτήρια για πολύτεκνους / τρίτεκνους / οικογένειες με 1 ή 2 παιδιά).

    Δείτε το πλήρες κείμενο της ΚΥΑ εδώ:

    ΚΑΛΥΨΗ

    Πώς γίνεται η επιλογή

    Μετά την κατάταξη των νοικοκυριών σε λίστα προτεραιότητας με βάση τα μόρια που συγκεντρώνουν, οι Δήμοι θα καλέσουν τους ωφελούμενους να επιλέξουν από τη λίστα των διαθέσιμων κατοικιών αυτές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού και την προτίμησή του ως προς την περιοχή του Δήμου που βρίσκεται το ακίνητο.

    Κάθε νοικοκυριό επιλέγει έως τρία διαθέσιμα ακίνητα, μεταξύ των οποίων καλείται να διαλέξει το κατάλληλο προς ενοικίαση.

    Εάν το νοικοκυριό απορρίψει τα υποψήφια ακίνητα, κατατάσσεται αυτόματα στο τέλος της λίστας προτεραιότητας.

    Το ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο υπογράφεται μεταξύ του ιδιοκτήτη του ακινήτου και του ωφελούμενου με την εγγύηση του Δήμου ή του νομικού του προσώπου σε ό,τι αφορά την καταβολή του μισθώματος.

    Στο συμβόλαιο ορίζεται ρητά ότι η καταβολή του ενοικίου βαρύνει τον Δήμο ή νομικό πρόσωπο του Δήμου.

    Το ενοίκιο καταβάλλεται μηνιαίως σε τραπεζικό λογαριασμό του ιδιοκτήτη, ενώ είναι δυνατή η προκαταβολή σε μία δόση των μισθωμάτων του α’ εξαμήνου της μίσθωσης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ενοικιαστές σε απόγνωση: Ο ένας στους τέσσερις δυσκολεύεται να πληρώσει το ενοίκιο
    Ενοικιαστές σε απόγνωση: Ο ένας στους τέσσερις δυσκολεύεται να πληρώσει το ενοίκιο

    Οι ενοικιαστές στην Ελλάδα είναι στη χειρότερη θέση από όλες τις χώρες της ΕΕ. Το 26,1% δεν καταφέρνει να πληρώσει το ενοίκιο με τα χρήματα που βγάζει, και πρέπει να ζητήσει δανεικά.

    Οι ενοικιαστές στην Ελλάδα είναι οι πιο ζορισμένοι της Ευρώπης, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Eurostat. Κι ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακόμα αναζητά τη φόρμουλα για να αντιμετωπίσει τη στεγαστική κρίση, στις μέχρι τώρα συζητήσεις δεν έχουν ακουστεί χειροπιαστά μέτρα για τη μείωση των ενοικίων, που ιδίως στην Ελλάδα αυξάνονται δραματικά.

    Η έκθεση της Eurostat εστιάζει στα άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη στέγαση και στην ενοικίαση, με βάση τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία για το 2023.

    Το 4 ,9% των ατόμων ηλικίας 16 ετών και άνω στην ΕΕ ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν δυσκολίες στέγασης κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Για τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, τα ποσοστά όσων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στέγασης είναι σχεδόν διπλάσια, στο 8,5%. Αντίστοιχα, δυσκολίες ενοικίασης αντιμετωπίζει το 13% του πληθυσμού άνω των 16 ετών και το 23,3% όσων βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας.

    Δυσκολίες στέγασης

    Οι δυσκολίες στέγασης είναι μια μορφή στεγαστικής επισφάλειας, που δεν ταυτίζεται απόλυτα με την αστεγία. Αναφέρεται σε καταστάσεις στις οποίες ένα άτομο δεν είχε δικό του σπίτι (είτε ιδιόκτητο είτε ενοικιαζόμενο) και αναγκάστηκε να μείνει με φίλους ή συγγενείς, να χρησιμοποιήσει καταλύματα έκτακτης ανάγκης ή προσωρινά καταλύματα, να ζήσει σε χώρο που δεν προοριζόταν για μόνιμη κατοικία ή να κοιμηθεί σε δημόσιο χώρο. Εξαιρούνται όσοι εγκατέλειψαν προσωρινά το σπίτι τους λόγω έκτακτων συνθηκών (π.χ. φυσικές καταστροφές), αλλά έχουν μόνιμη κατοικία να επιστρέψουν.

    Όπως διευκρινίζεται, τα στοιχεία της Eurostat αφορούν μόνο όσους ζουν σε ιδιωτικά νοικοκυριά. Αρα εξαιρούνται εκ προοιμίου κατηγορίες πληθυσμού που ζουν σε ιδρύματα, οίκους ευγηρίας, πρόσφυγες σε καμπ φιλοξενίας κ.ά. Επίσης όπως διευκρινίζει και η ΕΛΣΤΑΤ, στις αντίστοιχες στατιστικές υποεκπροσωπούνται πληθυσμιακές ομάδες που κατά τεκμήριο είναι φτωχές, όπως άτομα που είναι ήδη άστεγα, παράνομοι οικονομικοί μετανάστες, Ρομά που μετακινούνται και αλλάζουν τόπο διαμονής κ.λπ.

    Αποκούμπι η οικογένεια

    Στην κατηγορία «δυσκολίες στέγασης» η Ελλάδα βρίσκεται αισθητά χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 1,9% να αναφέρουν ότι βρέθηκαν κάποια περίοδο της ζωής τους χωρίς μόνιμη στέγη. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 3,3% για τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή/και κοινωνικού αποκλεισμού.

    Τα χαμηλά ποσοστά δυσκολίας στέγασης στην Ελλάδα πιθανόν έχουν να κάνουν με τους ισχυρούς ακόμα οικογενειακούς δεσμούς. Οι νέοι που ζουν με τους γονείς τους και μετά τα 30, δεν καταγράφονται στις στατιστικές ως άτομα με δυσκολίες στέγασης. Όμως στην πράξη, η αναγκαστική συγκατοίκηση με τους γονείς οφείλεται ακριβώς στη δυσκολία αυτόνομης διαβίωσης. Τα τσουχτερά ενοίκια, σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς και το υψηλό κόστος ζωής, καθηλώνουν τους νέους της Ελλάδας στα εφηβικά τους δωμάτια.

    Τα υψηλά ποσοστά ατόμων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στέγασης δεν συνδέονται απαραίτητα με το βιοτικό επίπεδο κάθε χώρας, αλλά με τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού.

    Χώρες με επίπεδα φτώχειας πολύ υψηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία, έχουν χαμηλά ποσοστά ατόμων με δυσκολίες στέγασης (1,5% και 2,1% αντίστοιχα). Αντιθέτως τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων με δυσκολίες στέγασης καταγράφονται σε εύρωστες οικονομικά χώρες, όπως η Φινλανδία, η Δανία και η Σουηδία (10,8%, 9,4% και 9,1%). Πρωταθλήτρια στις δυσκολίες στέγασης είναι η Κύπρος, με το 11,2% του πληθυσμού άνω των 16 ετών να έχουν βρεθεί σε κάποια περίοδο της ζωής τους χωρίς σταθερή κατοικία. Το ποσοστό δυσκολίας στέγασης ανεβαίνει στο 14,7% για τα άτομα σε κίνδυνο φτώχειας.

    Ενοίκια στα ύψη, ενοικιαστές στα πατώματα

    Η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική σε ό,τι αφορά τις δυσκολίες ενοικίασης. Σε αυτή την κατηγορία η Ελλάδα εμφανίζει τις χειρότερες επιδόσεις πανευρωπαϊκά, με το 26,1% του πληθυσμού άνω των 16 ετών να έχει βρεθεί σε αδυναμία πληρωμής ενοικίου. Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (13%). Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα για τους ενοικιαστές που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας, με το 44,6% να δυσκολεύονται να πληρώσουν το ενοίκιο. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 23,3%.

    Δυσκολίες ενοικίασης, σύμφωνα με τον ορισμό της Εurostat υπάρχουν όταν ένα άτομο δεν είναι σε θέση να καλύψει το κόστος της ενοικιαζόμενης στέγασής του, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με δικούς του πόρους, χωρίς να χρειαστεί να δανειστεί χρήματα, να αιτηθεί τραπεζικό δάνειο ή να καταφύγει σε άλλα οικονομικά μέσα.

    Με άλλα λόγια, ο ένας στους τέσσερις ενοικιαστές και ο ένας στους δύο φτωχούς ενοικιαστές, έχει αναγακαστεί να ζητήσει από γονείς, φίλους ή συγγενείς να «τσοντάρουν» για να βγει το μηνιαίο μίσθωμα. Για να μη μιλήσουμε για την ακραία περίπτωση να πρέπει να ζητήσει «ενοικιο-δάνειο» για να μην του κάνουν έξωση. Πρόκειται για κάτι που ακόμα στην Ελλάδα δεν έχουμε δει σε μαζική κλίμακα, αλλά υπό μία έννοια εφαρμόζεται για τους υπερχρεωμένους δανειολήπτες, που χάνουν το σπίτι τους και μετατρέπονται σε ενοικιαστές, με νοικάρη την τράπεζα.

    Μετά την Ελλάδα τα υψηλότερα ποσοστά δυσκολιών στην ενοικίαση παρατηρούνται στη Γαλλία (24,1%) και την Ισπανία (17,2%). Τα χαμηλότερα παρατηρήθηκαν στη Ρουμανία (0,3%), τη Σλοβακία (1,1%), το Βέλγιο (4,3%), τη Γερμανία και την Ουγγαρία (και οι δύο 4,7%).

    Το 26,3% των οικογενειών με παιδιά στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολίες ενοικίασης

    Δυσκολίες ενοικίασης και οικογένειες με παιδιά

    Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ οι δυσκολίες ενοικίασης είναι μεγαλύτερες σε οικογένειες με εξαρτώμενα παιδιά.

    Στον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ, το 18,1% των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά δεν μπορούν να πληρώσουν το ενοίκιο με δικά τους χρήματα.
    Το 2023, το 13,0% του πληθυσμού της ΕΕ ηλικίας 16 ετών και άνω ανέφερε δυσκολίες.

    Για τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά, η Γαλλία (33,2%), η Ελλάδα (26,3%) και η Ισπανία (20,8%) ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά, ενώ η Ρουμανία (0,4% η Σλοβακία (1,2%) και η Βουλγαρία (3,7%) είχαν τα χαμηλότερα.

    Μεταξύ των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά, η Ελλάδα (25,9%), η Γαλλία (18,0%) και η Σλοβενία (15,3%) αντιμετώπισαν τις περισσότερες δυσκολίες.

    Τα χαμηλότερα ποσοστά βρέθηκαν στη Ρουμανία (0,4%), τη Σλοβακία (1,1%) και την Κύπρο (2,5%).

    Πηγή: in.gr

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

  • Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη
    Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη

    Από 400 έως 1.500 ευρώ αυξάνεται το επίδομα γέννησης, το οποίο είναι 2.000 ευρώ σήμερα, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, με τον υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την στήριξη των νέων γονέων.

    Πόσο αυξάνονται τα ποσά - Αναδρομική η αύξηση

    Συγκριμένα, το βοήθημα στους γονείς από 2.000 ευρώ αυξάνεται στα 2.400 για το πρώτο παιδί, στα 2.700 για το δεύτερο παιδί, στις 3.000 για το τρίτο παιδί και στα 3.500 ευρώ πάνω από τα τέσσερα παιδιά.

    Μάλιστα η αύξηση είναι αναδρομική, δηλαδή υπολογίζονται και τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2023.

    Η καταβολή των ποσών θα γίνει τον Απρίλιο σε δυο ισόποσες δόσεις. Η πρώτη τον πρώτο μήνα από τη γέννηση του παιδιού και μετά στο πρώτο πεντάμηνο.

    Όπως τόνισε η κυρία Ζαχαράκη: «Θα κάψουμε όση βενζίνη έχει η κυβέρνηση για να ενισχυθεί η οικογένεια, η οποία έχει βεβαρημένη καθημερινότητα».

    Τέσσερις ακόμα παρεμβάσεις της κυβέρνησης

    Με τη σειρά του ο Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε και τις εξής παρεμβάσεις:

    • Αύξηση του επιδόματος μητρότητας.
    • Προσαύξηση εισοδηματικών κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
    • Κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος τέκνων.
    • Αναμόρφωση του επιδόματος παιδιών για το Δημόσιο, με αύξηση 20% για το πρώτο παιδί και 50% από το δεύτερο και κάθε επιπλέον παιδί.

    Πηγή: Εthnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI

  • Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό
    Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό

    «Η συνολική πρόοδος ενός εμβληματικού οδικού έργου, αυτού της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων, έχει ξεπεράσει πλέον το 30%, ενώ εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο του 2024 και θα υπερβεί το 75% μέχρι το τέλος του έτους, με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».

    Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μαζί με τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας Οδού», στο Ρίο, όπου ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου.

    Όπως πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20% και αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό».

    Σε αυτό το σημείο ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η κυβέρνηση υλοποιεί, με συνέπεια, ένα ακόμη εμβληματικό έργο, με σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, αναγκαίο για την οδική ασφάλεια των διαδρομών στη δυτική Πελοπόννησο».

    Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024», και πρόσθεσε: «Η χώρα αναπτύσσεται, αναβαθμίζεται, ισχυροποιείται».

    Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε στις δηλώσεις που έκανε: «Η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας. Πλέον, είμαστε σε θέση σήμερα να ανακοινώσουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 30% και μάλιστα σε λιγότερο από έξι μήνες ο ρυθμός υλοποίησης έχει αυξηθεί κατακόρυφα, κάτι που θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας. Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας».

    Στις δηλώσεις του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου είναι ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, που θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι «θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδίου από την Αθήνα». «Στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη», συνέχισε, «είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του τους πρώτους μήνες του 2025 και, πλήρως, λίγους μήνες αργότερα», συμπληρώνοντας: «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δεν θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στον χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».

    Μετά την ενημέρωση από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Ολυμπίας Οδού» Παναγιώτη Παπανικόλα, ο Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με την Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον Νίκο Ταχιάο, επισκέφθηκαν εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα και την Ηλεία.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Τι δήλωσε ο Σταϊκούρας επί ηλειακού εδάφους

    Από το εργοτάξιο στο Γεράκι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής: "Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, η πολιτική ηγεσία από το πρωί, να επισκεφθούμε πεδία. Να επισκεφτούμε εργοτάξια, να επισκεφτούμε τις τρεις συμβάσεις που έχουν γίνει, έτσι ώστε να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χλμ. Η πρόοδος είναι σημαντική. Σήμερα που μιλάμε, η συνολική πρόοδος και απόδοση έργου είναι της τάξεως πάνω από το 30% , όταν πριν από λίγους μήνες υπολείπονταν του 20%. Μάλιστα στο τμήμα το οποίο βρισκόμαστε, το κοντινότερο προς τον Πύργο, το ποσοστό υλοποίησης υπερβαίνει ήδη το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και οι ρεαλιστικοί στόχοι είναι για μία συνολική υλοποίηση του έργου της τάξεως του 50% μέχρι τον Ιούνιο, 75% μέχρι τον Δεκέμβριο και πλήρη απόδοση του έργου όπως έχουμε δεσμευθεί και στις προγραμματικές δηλώσεις το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Στο δε τμήμα που βρισκόμαστε, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι πιθανότατα το έργο να ολοκληρωθεί και πριν τον Μάρτιο του 2025 προς το τέλος του 2024. Το ευχόμαστε, θα το επιδιώξουμε και θα εργαστούμε συλλογικά και συνεκτικά προς αυτή την κατεύθυνση".

    Φαρμάκης: “Πρώτιστο μέλημα η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου”

    Κατά την παρουσία του στο έργο της Πατρών – Πύργου με την ευκαιρία της σημερινής επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, έκανε την εξής δήλωση: «Ενημερωθήκαμε για την πορεία των εργασιών και οφείλω να ομολογήσω ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα και εξέλιξη μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα, γεγονός που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για την τελική παράδοση του έργου.

    Τόσο από την ηγεσία του υπουργείου, όσο και από εμάς, ετέθη ότι πρώτιστο μέλημα είναι η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει κοστίσει ακριβά, όχι οικονομικά, αλλά σε ανθρώπινες ζωές στην τοπική κοινωνία.

    Η ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει λύτρωση, αλλά και μία ουσιαστική εξέλιξη που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του τόπου οικονομικά, τουριστικά, εμπορικά. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παραμένει αρωγός σε κάθε προσπάθεια διευκόλυνσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του έργου. Έχουν γίνει ήδη πολλά και θα γίνουν ακόμη περισσότερα».

    Staikouras Farmakis1

    Staikouras Farmakis2

    Κοροβέσης «Όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για τους Ηλείους πολίτες - Ανάγκη ολοκλήρωσης και για το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα»

    Tον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Ταχιάο υποδέχτηκε το πρωί της Τετάρτης 17-01-2024 στο εργοτάξιο της Πατρών – Πύργου στην Αμαλιάδα, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, στο πλαίσιο επίσκεψης – αυτοψίας κλιμακίου του υπουργείου στον υπό κατασκευή νέο αυτοκινητόδρομο.

    Ο κ. Κοροβέσης άκουσε με ικανοποίηση τον κ. Σταϊκούρα να τονίζει πως το έργο «τρέχει» με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Ιδιαίτερα, για το τμήμα Γαστούνη - Πύργος που είναι και το πιο προχωρημένο, αναφέρθηκε πως η ολοκλήρωση του έχει αγγίξει πλέον το 50% ενώ με αυξημένους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες και στα άλλα δυο τμήματα του οδικού άξονα προκειμένου να προσεγγίσουν το παραπάνω ποσοστό.

    staikouraw gerakis 2

    Ο υπουργός Υποδομών, παράλληλα, υπερτόνισε την αξία της απασχόλησης εργατικών χεριών από την περιοχή στα τρία εργοτάξια αφού όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 800 άτομα.

    Απευθυνόμενος στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας και τον δήμαρχο Ήλιδας, Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως παρά το γεγονός πως φαίνεται πιθανό, ο δρόμος να είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2025, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα παραμείνει σταθερή σε ό,τι έχει προβλεφθεί, στην παράδοση δηλαδή του αυτοκινητόδρομου εντός του 2025, θέλοντας να είναι πιο ελαστικός σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα.

    Ο κ. Σταϊκούρας ακόμα, εκτίμησε ότι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους.

    Από την πλευρά του, ο Νίκος Κοροβέσης, χαρακτήρισε την κατασκευή της Πατρών – Πύργου ένα «όνειρο που γίνεται πραγματικότητα» για την τοπική κοινωνία και αφού ευχαρίστησε τόσο τον κ. Σταϊκούρα, όσο και συνολικά την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης και του οδικού άξονα «Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα».

    Ο υπουργός Υποδομών δεσμεύτηκε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει νέα επίσκεψη, στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αυτή τη φορά, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να υλοποιηθεί το έργο. «Είναι μια από τις προτεραιότητες αλλά για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, πρέπει να βρεθεί και η αναγκαία χρηματοδότηση», πρόσθεσε ο Χρήστος Σταϊκούρας στην συζήτηση που είχε με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας.

    «Η πρόοδος είναι σημαντική»

    Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως: «Είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου όπως είναι το Πάτρα – Πύργος και η πρόοδος είναι σημαντική. Η συνολική πρόοδος υπερβαίνει το 30%. Ειδικότερα, στο συγκεκριμένο τμήμα, από την Γαστούνη μέχρι τον Πύργο που είναι και το πιο προχωρημένο, η ολοκλήρωση αγγίζει το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και ρεαλιστικοί στόχοι είναι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου να διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο, να υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους και η πλήρης παράδοση του έργου να γίνει το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Για το συγκεκριμένο τμήμα, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι η ολοκλήρωση μπορεί να γίνει και πριν τον Μάρτιο του 2025, προς το τέλος του 2024».

    «Χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία»

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης σημείωσε πως «είναι μια χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία. Υποδεχτήκαμε τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο. Η πρόοδος στο συγκεκριμένο τμήμα έχει ξεπεράσει το 50%. Πλέον και οι πιο απαισιόδοξοι αντιλαμβάνονται ότι έχουν πέσει έξω στις πιο δυσοίωνες προβλέψεις. Είμαστε χαρούμενοι και ευχαριστούμε την κυβέρνηση που κάνει πραγματικότητα ένα όνειρο της Ηλείας. Συζητήσαμε με τον υπουργό και για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Υλοποιείται η προμέλετη για να δούμε πως μπορεί να γίνει αυτό το έργο και είμαστε αισιόδοξοι πως με την συναίνεση της κυβέρνησης και αυτό το τμήμα της Νότιας Ηλείας, θα γίνει πραγματικότητα».

    Προς αλλαγή η υδρολογική μελέτη του νέου αυτοκινητόδρομου στο ύψος της Βάρδας

    Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στα εργοτάξια του υπό κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, κλιμάκιο του Υπουργείου και της αναδόχου εταιρίας APION KLEOS έκανε επιτόπια αυτοψία στα έργα που εκτελούνται στην διασταύρωση Ψαρίου του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης.

    Το κλιμάκιο υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας Διονύσης Κεκάτος.

    Lentzas Staikouras

    Είχε προηγηθεί το έγγραφο αίτημα του Δημάρχου Ανδραβίδας-Κυλλήνης προς το Υπουργείο για την άμεση αλλαγή της υδρολογικής μελέτης της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου στο ύψος της Βάρδας, ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση των όμβριων υδάτων τους προς την πόλη και να παροχετεύεται περιφερικά προς τους χείμαρρους.

    Το κλιμάκιο ενημέρωσε το Δήμαρχο πως η υδρολογική μελέτη θα αλλάξει και άμεσα θα γίνει νέα επίσκεψη στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για το θέμα από εκπροσώπους του Υπουργείου μαζί με εκπροσώπους της αναδόχου εταιρίας.

    Παράλληλα, ο Γιάννης Λέντζας έθεσε το ζήτημα αποκατάστασης των αγροτικών δρόμων που καταπονούνται από τη συνεχή διέλευση βαρέων σχημάτων, που χρησιμοποιούνται για το έργο.

    Χριστοδουλόπουλος: Έθεσε το ζήτημα του περιφερειακού δρόμου της Αμαλιάδας στη συνάντησή του με το Χρήστο Σταϊκούρα

    Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό κ. Νίκο Ταχιάο και υπηρεσιακούς παράγοντες της «Ολυμπίας Οδού» και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε στον εργοτάξιο του Γερακίου ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλους, με αφορμή την αυτοψία του κυβερνητικού κλιμακίου στο νέο αυτοκινητόδρομο.

    staikouraw gerakis 5

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας, αφού ενημερώθηκε πλήρως για την πορεία του έργου το οποίο εντός ορίων του Δήμου Ήλιδας έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 50%, εξέφρασε την ικανοποίησή του, ωστόσο, έθεσε σε όλους τους τόνους το πρόβλημα που υπάρχει με την είσοδο της Αμαλιάδας από το νέο αυτοκινητόδρομο, ελλείψει περιφερειακού δρόμου.

    Η διαβεβαίωση του υπουργού για παράδοση του έργου το 2025, εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, βάζει σε προτεραιότητα τη δημιουργία περιφερειακού δρόμου, ο οποίος βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο τα τελευταία χρόνια από τον Δήμο Ήλιδας.

    Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Ήλιδας σε ειδική συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες της εταιρείας ΤΕΡΝΑ στα γραφεία του εργοταξίου, συζήτησε όλες τις ενδεδειγμένες λύσεις, προκειμένου να γίνουν και οι κατάλληλες ενέργειες.

    staikouraw gerakis 3

    staikouraw gerakis 4

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch