Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας, προκειμένου να ανταποκριθεί στη φετινή σεζόν, με φόντο και πάλι την πανδημία. Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, είχε, εξάλλου, δηλώσει προ ημερών ότι η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο έτοιμους τουριστικούς προορισμούς, με καθαρό μήνυμα και σχέδιο και προσβλέπει με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση στο επικείμενο άνοιγμα του τουρισμού από τις 15 Μαΐου.
Για την πρόεδρο του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κωνσταντίνα Σβήνου, το στοίχημα της φετινής χρονιάς, δεν είναι να έχουμε τουρίστες κλεισμένους στα ξενοδοχεία, αλλά τουρίστες να κινούνται και εκτός αυτών, προκειμένου να λειτουργήσουν οι τοπικές οικονομίες. Έτσι, αναδεικνύεται η σημασία του ελληνικού τουρισμού και το αποτύπωμα αυτού, στην ελληνική οικονομία, υπογράμμισε η κυρία Σβήνου στο ΑΠΕ - ΜΠΕ και αναφερόμενη στους ποσοτικούς στόχους για το 2021 σημείωσε ότι αν επιτευχθεί ο αριθμητικός στόχος του 50% των αφίξεων του 2019 (κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια), θα είναι ικανοποιημένος ο τουριστικός κόσμος της χώρας. Την ίδια στιγμή η κυρία Σβήνου ανέφερε ότι κάποιοι προορισμοί θα πετύχουν και νούμερα αφίξεων πάνω από 50% σε σχέση με το 2019, αλλά και πολλοί θα κινηθούν και κάτω αυτού του ορίου. Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι όσο πιο νωρίς ξεκινήσουν οι τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, τόσο πιο γρήγορα θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
Επίσης, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας, Λύσανδρος Τσιλίδης, είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι σημαντικές ροές τουριστών δεν αναμένονται πριν τον Ιούλιο, με τα πολυπληθή γκρουπ ξένων επισκεπτών να έχουν μεταθέσει το ταξίδι τους για Ελλάδα το 2022. «Για φέτος» ο κ. Τσιλίδης σημειώνει ότι «το στοίχημα των αφίξεων θα παιχτεί από τους μεμονωμένους ταξιδιώτες».
Μάλιστα, εκτιμά ότι «δεν θα έλθουν Ελλάδα όλοι οι τουρίστες, αφού ο ανταγωνισμός από τις χώρες της Μεσογείου θα είναι σημαντικός και οι χώρες αυτές θα διεκδικήσουν μερίδια από την φετινή ταξιδιωτική πίτα». Σε κάθε περίπτωση ο κ. Τσιλίδης εκτιμά ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα και φέτος, αλλά όχι με την ένταση του παρελθόντος. Σε ό,τι αφορά τις ενδείξεις για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς, ο κ. Τσιλίδης ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι αυτές θα αποτυπωθούν με ακρίβεια στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου με αφίξεις πραγματικές και ένταση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου.
Σχετικά με τις κρατήσεις για το 2021 η κυρία Σβήνου σημειώνει ότι αυτές ανέρχονται πανελλαδικά στο 20% του 2019, χρονιάς ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, που έκλεισε με 33 και πλέον εκατομμύρια αφίξεις ξένων επισκεπτών (μαζί με επισκέπτες κρουαζιέρας).
Εξειδικεύοντας, ανέφερε ότι όποιες κρατήσεις γίνονται αυτή την περίοδο, αυτές αφορούν τον Ιούλιο. Την ίδια στιγμή όμως κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα ελληνικά ξενοδοχεία, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχουν δοθεί οι ανάλογες προκαταβολές και η ρευστότητα που λείπει σε αυτά ανέρχεται σε 900 εκατ. ευρώ. Και επαναλαμβάνει ότι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής θα πρωταγωνιστήσουν την εφετεινή χρονιά.
Για τον κ. Τσιλίδη ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη των κρατήσεων στην Ελλάδα είναι η σύνταξη των υγειονομικών πρωτοκόλλων εντός και εκτός συνόρων, αφού όπως εξηγεί υπάρχουν χώρες που κρατάνε την καραντίνα, αλλά υπάρχουν και χώρες που δεν στέλνουν κόσμο σε Ελλάδα γιατί δεν είναι ακόμα ξεκάθαρα τα πρωτόκολλα στην χώρα μας, όπως για παράδειγμα τι γίνεται με όσους νοσήσουν στην Ελλάδα κλπ., αναφέρει ο κ. Τσιλίδης.
Μπορεί ο τουρισμός να ανοίγει τις πύλες του στην Ελλάδα την 15η Μαίου, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν επισκεφτεί ήδη την χώρα μας, καθώς όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης πρόκειται για επισκέπτες που είτε έχουν κατοικίες στην Ελλάδα είτε είναι εργαζόμενοι στην ελληνική τουριστική βιομηχανία. Μάλιστα υπενθυμίζει ότι όλες οι αεροπορικές πτήσεις που είχαν δρομολόγια για Ελλάδα, όπως Rynair, Easyjet, Aegean, Air France, Lufthansa κλπ δεν έχουν διακόψει τις πτήσεις τους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως λίγες μέρες πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου θα γίνει η παρουσίαση (την Τρίτη 11 Μαίου) της νέας καμπάνιας του EOT που είναι αποτέλσμα της συνεργασίας με την Aegean. Μάλιστα θα προβληθεί και το βίντεο της κοινής καμπάνιας EOT– AEGEAN με τίτλο ‘’Sunshine Discount’’.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ