Κυριακή, 09 Μαϊος 2021 14:21

«Ο ΟΑΕΔ είναι έτοιμος για την επόμενη μέρα»

Γράφτηκε από τον

Άρθρο του διοικητή του ΟΑΕΔ, Σπύρου Πρωτοψάλτη, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ο ΟΑΕΔ ξεκίνησε άμεσα τον σχεδιασμό για τη στήριξη της αγοράς εργασίας, εστιάζοντας στο τρίπτυχο κοινωνικού διχτυού ασφαλείας - επιδότηση της εργασίας - αναβάθμιση δεξιοτήτων. Ενεργοποιώντας την ευρεία εργαλειοθήκη του και αξιοποιώντας την εμπειρία και τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού του, ο Οργανισμός συνέβαλε καθοριστικά στην ανάσχεση της αύξησης της ανεργίας, μέσω διευρυμένων και ενισχυμένων ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, αλλά και νέων και καινοτόμων δράσεων, στο πλαίσιο μιας νέας στρατηγικής εξωστρέφειας, συνεργασιών και συμπράξεων, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία. Ταυτόχρονα, μέσω των παθητικών πολιτικών και προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, συνέβαλε στην οικονομική υποστήριξη και ανακούφιση των ανέργων.

Καθώς ξεκινά η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και η επιστροφή στην κανονικότητα, οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στην οικονομία έχουν δημιουργήσει νέες ανάγκες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ΟΑΕΔ, ως ο επιχειρησιακός βραχίονας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την προώθηση της απασχόλησης και την καταπολέμηση της ανεργίας. Αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της ψηφιακής μετάβασης που άφησε η πανδημία και χτίζοντας πάνω στα επιτυχημένα προγράμματα απασχόλησης, που επιδότησαν τη δημιουργία αριθμού-ρεκόρ νέων θέσεων εργασίας, εν μέσω έκτακτων μέτρων και lockdown, καθώς και στις αποτελεσματικές συνεργασίες με διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google και η Coursera, για την κατάρτιση ανέργων σε ψηφιακές δεξιότητες, ο Οργανισμός είναι έτοιμος, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, για την επόμενη μέρα.

Στο επίκεντρο του σχεδίου για την επόμενη μέρα βρίσκεται η "νέα γενιά" ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης του ΟΑΕΔ, με απλουστευμένους όρους και προϋποθέσεις συμμετοχής και ταχύτερες διαδικασίες ένταξης, πρόσληψης και πληρωμής, καθώς και η ποιοτική και ταχύρρυθμη κατάρτιση και επανακατάρτιση ανέργων και εργαζομένων για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους.

Αυτήν τη στιγμή, ο ΟΑΕΔ υλοποιεί 9 προγράμματα επιδότησης 42.600 νέων θέσεων εργασίας και νέων επιχειρήσεων, συνολικού προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ. Οι δράσεις απασχόλησης δίνουν κίνητρα στις επιχειρήσεις για την πρόσληψη ανέργων μέσω πολύ υψηλών ποσοστών και ποσών επιχορήγησης μισθού και εισφορών, έως 925 ευρώ μηνιαία και οι δράσεις επιχειρηματικότητας δίνουν τη δυνατότητα σε ανέργους να ανοίξουν μια επιχείρηση με χρηματοδότηση που κυμαίνεται από 12.000 ευρώ έως 36.000 ευρώ.

Για παράδειγμα, από τη Δευτέρα ξεκινούν οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα που θα επιχορηγήσει 2.900 νέους ανέργους 18-29 ετών με 14.800 ευρώ για 12 μήνες, για να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά σχέδιά τους, δημιουργώντας μία νέα επιχείρηση. Δίνοντας έμφαση στις γυναίκες, τουλάχιστον 6 στα 10 από τα επιχειρηματικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν θα έχουν υποβληθεί από άνεργες γυναίκες, ενώ ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 43,4 εκατ. ευρώ.

Επίσης, την Παρασκευή ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για την πρόσληψη 2.000 ανέργων, ηλικίας 30 ετών και άνω, στις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, συνολικού προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ. Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία 2.000 νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης, μέσω της επιχορήγησης που κυμαίνεται από 450 ευρώ μηνιαίως για την πρόσληψη ανέργων και 550 ευρώ για την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων (άνω των 12 μηνών).

Επιπλέον των 9 προγραμμάτων που ήδη "τρέχουν", στα σκαριά βρίσκονται 8 ακόμα προγράμματα για τη δημιουργία 30.000 νέων θέσεων εργασίας, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 220 εκατ. ευρώ, τα οποία θα "ανοίξουν" τους επόμενους μήνες.

Για την αντιμετώπιση της διαχρονικά ελλειμματικής διασύνδεσης της κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, που μας έχει καταστήσει ουραγό της Ευρώπης στην αντιστοίχιση προσφοράς και ζήτησης δεξιοτήτων, ο ΟΑΕΔ θα συνεχίσει να βαδίζει στο δρόμο των συνεργασιών με παρόχους υψηλού επιπέδου για ταχύρρυθμη, αλλά ποιοτική κατάρτιση σε τομείς αιχμής και ειδικότητες υψηλής ζήτησης. Το σχέδιο έχει ως κεντρικούς άξονες την αξιολόγηση, την πιστοποίηση και τη διασύνδεση της κατάρτισης με τις ανάγκες της οικονομίας, καθώς και τη συνεργασία με παρόχους με αξιοπιστία στην αγορά εργασίας, όπως τα πανεπιστήμια και διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς.

Μετά τις συνεργασίες με Google, Coursera και Amazon, την Παρασκευή ανακοινώσαμε και τη νέα συνεργασία με τη Cisco για την κατάρτιση ανέργων στην κυβερνοασφάλεια, ενώ υλοποιείται ήδη νέα δράση στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης συνεργασίας ΟΑΕΔ-Google σε τέσσερις τομείς ψηφιακών δεξιοτήτων υψηλής ζήτησης (τεχνική υποστήριξη πληροφορικής, σχεδιασμός εμπειρίας χρήστη, διαχείριση έργου, ανάλυση δεδομένων) που οδηγούν στην απόκτηση πιστοποιητικών.

Σύντομα, θα ξεκινήσει και το νέο πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων σε τεχνολογίες ψηφιακού νέφους σε συνεργασία με την Amazon.

Τέλος, η προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης και ουσιαστικής μεταρρύθμισης του πεδίου της κατάρτισης περιλαμβάνει την ενεργό συμμετοχή και συμβολή των πανεπιστημίων.

Σε αυτή τη συνολική προσπάθεια για την προώθηση της απασχόλησης, την ενίσχυση των δεξιοτήτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0" αποτελεί μία ιστορική ευκαιρία να συνδυαστεί η πλήρης αξιοποίηση σημαντικών πόρων σε επενδύσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν. Ο ΟΑΕΔ διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στο εθνικό σχέδιο για τη γρήγορη επιστροφή της οικονομίας σε αναπτυξιακή τροχιά και ιδιαίτερα στην ενίσχυση της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής. Το "Ελλάδα 2.0" περιλαμβάνει επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ που αφορούν τον ΟΑΕΔ και η γρήγορη και αποτελεσματική απορρόφηση των πόρων είναι ένα στοίχημα που δεν πρέπει να χαθεί.

Χωρίς αμφιβολία, η επόμενη περίοδος θα είναι γεμάτη με μεγάλες προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες και ο ΟΑΕΔ είναι έτοιμος να στηρίξει την αγορά εργασίας και να συνδράμει στη γρήγορη ανάταξη της οικονομίας, με νέες πολιτικές, νέα εργαλεία και νέες συνεργασίες.

Η έμφαση στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης και κατάρτισης αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή και κεντρικό άξονα του σχεδίου μας για την επόμενη μέρα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 09 Μαϊος 2021 13:15

Σχετικά Άρθρα

  • Άγχος και απομόνωση γεννά η ψηφιακή μετάβαση στην εργασία
    Άγχος και απομόνωση γεννά η ψηφιακή μετάβαση στην εργασία

    Άγχος, απομόνωση και ... περισσότερη δουλειά φέρνει στους εργαζόμενους η ψηφιακή μετάβαση, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία

    Η καμπάνια του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια και την Yγεία στην Εργασία (EU-OSHA) είναι φέτος αφιερωμένη στην ψηφιακή μετάβαση. Όσο και αν τα ψηφιακά εργαλεία αποσκοπούν στο να κάνουν τη δουλειά μας πρακτικά ευκολότερη και ασφαλέστερη, έρευνες του Οργανισμού δείχνουν ότι παράλληλα αυξάνεται το άγχος, η ανασφάλεια, ακόμα και ο φόρτος εργασίας.

    Επιπλέον, με βάση σφυγμομέτρηση του EU-OSHA, οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία- είτε σε στοιχειώδες είτε σε προχωρημένο επίπεδο – είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι έχουν κακή ψυχική υγεία, σε σχέση με όσους δεν τη χρησιμοποιούν.

    Στην πραγματικότητα, μόλις το 12% των εργαζομένων δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί ψηφιακά εργαλεία, ενώ για όσους εργάζονται σε επιχειρήσεις τα ποσοστά είναι μονοψήφια. Η συντριπτική πλειονότητα κάνει χρήση ψηφιακών εφαρμογών κάθε είδους, σε υπολογιστές, κινητά, ταμπλέτες, φορητά τερματικά (PDA) – σκάνερς, ακόμα και «φορέσιμες» συσκευές. Η Τεχνητή Νοημοσύνη, το αλγοριθμικό εργασιακό μάνατζμεντ, τα «έξυπνα» ψηφιακά συστήματα είναι ήδη κομμάτι της εργασιακής καθημερινότητας για δεκάδες εκατομμύρια εργαζόμενους στην Ευρώπη, ενω είναι θέμα χρόνου να γίνουν γενικευμένος κανόνας.

    Η ψηφιακή μετάβαση στην Ελλάδα

    Στην Ελλάδα, όσο και αν η ψηφιακή μετάβαση άργησε σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, πλέον η ψηφιακή τεχνολογία είναι ενσωματωμένη παντού. Από τα ντελίβερι, τα ταξί και τα σουπερμάρκετ, ακόμα και τα μαγαζάκια της γωνίας, τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις– που αποτελούν το 94% της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

    Τα θέματα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία (ΥΑΕ) στην ψηφιακή μετάβαση μπορεί να φαίνονται «ψιλά γράμματα» στο ελληνικό εργασιακό τοπίο, που κάθε δυόμιση μέρες θρηνεί ένα νεκρό σε χώρους δουλειάς και κάθε δύο ένα σοβαρό ατύχημα. Κι όμως, στη χώρα με τους πιο αγχωμένους εργαζόμενους της Ευρώπης, η ψηφιακή τεχνολογία ενώ θα μπορούσε να μειώσει το χρόνο εργασίας και να ελαφρύνει τον φόρτο, πολλές φορές χρησιμοποιείται για ακριβώς το αντίθετο.

    Μάχες οπισθοφυλακής

    «Φέτος στην υπόλοιπη Ευρώπη οργανώνονται δράσεις για τα ζητήματα ασφάλειας και υγείας στην εργασία σε σχέση με την ψηφιακή μετάβαση. Δυστυχώς στη χώρα μας δίνουμε μια μάχη οπισθοφυλακής για να αντιμετωπίσουμε παραδοσιακούς κινδύνους στα αντίστοιχα ζητήματα, όπου οι δείκτες βαίνουν κάθε χρόνο αρνητικοί εις βάρος του κόσμου της εργασίας» δηλώνει στο in o Aνδρέας Στοϊμενίτης, ο οποίος είναι αντιπρόεδρος του ΕU-OSHA, γραμματέας της ΓΣΕΕ για θέματα ΥΑΕ, και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας.

    Ο ίδιος επιμένει ότι η ΥΑΕ στην ψηφιακή μετάβαση είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους. «Η εργασία έχει αλλάξει ριζικά, ιδιαίτερα μετά την περίοδο του κορονοϊού, με την τηλεργασία και την υβριδική εργασία. Παρότι η χώρα μας είναι ουραγός στην ψηφιακή μετάβαση, αναπόφευκτα η τεχνολογική εξέλιξη τόσο στις υπηρεσίες όσο και στις βιομηχανικές λειτουργίες είναι υπόθεση των επόμενων ετών. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τα θετικά στοιχεία και να αντιμετωπίσουμε τους αναδυόμενους κινδύνους».

    Οι τηλεργαζόμενοι αναφέρουν αύξηση του φόρτου εργασίας (33,2 %), κοινωνική απομόνωση (56,8 %) και σοβαρή πίεση χρόνου ή υπερφόρτωση εργασίας (46,9 %)

    Ο αντιπρόεδρος του EU-OSHA θεωρεί ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα της ψηφιακής μετάβασης για τους Έλληνες εργαζόμενους είναι «η αλλαγή του εργασιακού περιβάλλοντος χωρίς εκπαίδευση και το στρες που δημιουργείται από τη συνεργασία με τα ρομπότ και τα »έξυπνα»‘ ψηφιακά συστήματα». Επίσης αναγνωρίζει ως τεράστιο πρόβλημα «το γεγονός ότι οι αλγόριθμοι πολλές φορές θα παίρνουν τις αποφάσεις αντί για τους ανθρώπους». Υπογραμμίζει ότι «οι λανθασμένες αποφάσεις θα είναι πολύ επώδυνες για το εργασιακό δυναμικό. Το αλγοριθμικό εργασιακό μάνατζμεντ, εφόσον δεν είναι ανθρωποκεντρικό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο».

    Τι λένε οι έρευνες του ΕU-OSHA

    Η φετινή εκστρατεία του EU-OSHA, βασίζεται μεταξύ άλλων στην έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός για την επισκόπηση της ΥΑΕ σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό 2020-2023.

    Βασικοί τομείς προτεραιότητας της εκστρατείας είναι η εργασία σε ψηφιακές πλατφόρμες, η αυτοματοποίηση καθηκόντων, η εξ αποστάσεως και υβριδική εργασία, η διαχείριση εργαζομένων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και τα ευφυή ψηφιακά συστήματα.

    Από την έρευνα για τις Επιχειρήσεις σχετικά με τους νέους και αναδυόμενους κινδύνους (ESENER) του 2019 του EU-OSHA προέκυψαν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η αυξημένη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στον χώρο εργασίας συνδέεται με ψυχοκοινωνικούς κινδύνους, όπως η πίεση χρόνου, η ανεπαρκής επικοινωνία ή συνεργασία, η εργασιακή ανασφάλεια και οι πολύωρες βάρδιες ή τα άστατα ωράρια.

    Απομόνωση και επιτήρηση

    Επιπλέον, στη σφυγμομέτρηση για την ΥΑΕ του EU-OSHA που πραγματοποιήθηκε το 2022 σε συνεργασία με τους εργαζομένους, οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι ως αποτέλεσμα των ψηφιακών τεχνολογιών εργάζονται μόνοι τους (44 %), έχει αυξηθεί η εποπτεία της εργασίας τους (37 %), έχει μειωθεί η αυτονομία τους στην εργασία (19 %), καθορίζεται η ταχύτητα ή ο ρυθμός της εργασίας (52 %) και έχει αυξηθεί ο φόρτος εργασίας τους (33 %).

    Επίσης, σύμφωνα με τα δεδομένα της σφυγμομέτρησης, οι τηλεργαζόμενοι αναφέρουν αύξηση του φόρτου εργασίας (33,2 %), ταχύτητα ή ρυθμό εργασίας που καθορίζεται από τις ψηφιακές τεχνολογίες (61,2 %), κοινωνική απομόνωση (56,8 %) και σοβαρή πίεση χρόνου ή υπερφόρτωση εργασίας (46,9 %) σε μεγαλύτερη συχνότητα από το σύνολο του απασχολούμενου πληθυσμού.

    Οι κίνδυνοι της ψηφιακής μετάβασης

    Στους πιθανούς κινδύνους από την εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογίων στην εργασία αναφέρονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

    • Ψηφιακή παρακολούθηση, απώλεια αυτονομίας, εντατικοποίηση της εργασίας και άσκηση πίεσης για την επίτευξη συγκεκριμένων επιπέδων απόδοσης.

    • Οι εργασίες μεσαίου διοικητικού επιπέδου αντικαθίστανται από αλγόριθμους που κατανέμουν εργασίες στους εργαζομένους και παρακολουθούν την απόδοσή τους.

    • Απώλεια ελέγχου επί της εργασίας, κατακερματισμός των εργασιών σε πολύ απλά καθήκοντα που εκτελούνται με τυποποιημένο τρόπο, περιορισμένα επαγγελματικά καθήκοντα και υποβάθμιση θέσεων εργασίας.

    • Απομόνωση εργαζομένων, αύξηση εικονικών αλληλεπιδράσεων και απώλεια υποστήριξης από συναδέλφους.

    • Εσφαλμένες ή άδικες αποφάσεις για τους εργαζομένους λόγω των αυτοματοποιημένων ή ημιαυτόματων διαδικασιών στις οποίες χρησιμοποιούνται δεδομένα και/ή λογισμικό που περιέχουν λάθη.

    • Κινητικότητα, ευελιξία, διαθεσιμότητα 24 ώρες το 24ωρο και δυσδιάκριτα όρια μεταξύ εργασίας και ιδιωτικής ζωής.

    Πηγή: In.gr
  • Το πείραμα της Ισλανδίας με την 4ήμερη εργασία – Τι αποτελέσματα είχε
    Το πείραμα της Ισλανδίας με την 4ήμερη εργασία – Τι αποτελέσματα είχε

    Η Ισλανδία σημείωσε ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το ποσοστό ανεργίας της είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη

    Η οικονομία της Ισλανδίας σημειώνει καλύτερες επιδόσεις από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες μετά την εθνική καθιέρωση μιας μικρότερης εργάσιμης εβδομάδας χωρίς απώλειες στους μισθούς, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

    Μεταξύ 2020 και 2022, το 51% των εργαζομένων στη χώρα είχε αποδεχτεί την προσφορά για μικρότερες ώρες εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της τετραήμερης εβδομάδας, βρήκαν δύο δεξαμενές σκέψης, λέγοντας ότι το ποσοστό είναι πιθανό να είναι ακόμη υψηλότερο σήμερα.

    Πέρυσι, η Ισλανδία σημείωσε ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το ποσοστό ανεργίας της είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, σημείωσε το Ινστιτούτο Αυτονομίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισλανδική Ένωση για την Αειφορία και τη Δημοκρατία (Alda).

    «Αυτή η μελέτη δείχνει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας: οι μικρότερες ώρες εργασίας έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένες στην Ισλανδία… και η οικονομία είναι ισχυρή σε μια σειρά από δείκτες», δήλωσε ο Gudmundur D. Haraldsson, ερευνητής στην Alda.

    Σε δύο μεγάλες δοκιμές μεταξύ 2015 και 2019, οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα στην Ισλανδία εργάζονταν 35-36 ώρες την εβδομάδα, χωρίς μείωση των αποδοχών. Πολλοί συμμετέχοντες είχαν προηγουμένως εργαστεί 40 ώρες την εβδομάδα.

    Οι δοκιμές αφορούσαν 2.500 άτομα – περισσότερο από το 1% του ενεργού πληθυσμού της Ισλανδίας εκείνη την εποχή – και είχαν ως στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση της παραγωγικότητας με παράλληλη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παραγωγικότητα παρέμεινε η ίδια ή βελτιώθηκε στους περισσότερους χώρους εργασίας, ενώ η ευημερία των εργαζομένων αυξήθηκε «δραματικά» με μια σειρά μέτρων, από το αντιληπτό άγχος και την εξουθένωση μέχρι την ισορροπία υγείας και επαγγελματικής ζωής, σύμφωνα με το CNN.

    Μετά τις δοκιμές, τα ισλανδικά συνδικάτα διαπραγματεύτηκαν μειώσεις των ωρών εργασίας για δεκάδες χιλιάδες μέλη τους σε όλη τη χώρα.

    Ισλανδία: Ένα success story

    «Αυτή η μελέτη δείχνει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας: οι λιγότερες ώρες εργασίας έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένες στην Ισλανδία… και η οικονομία είναι ισχυρή σε διάφορους δείκτες», δήλωσε ο Gudmundur D. Haraldsson, ερευνητής της Alda.

    Σε δύο μεγάλες δοκιμές μεταξύ 2015 και 2019, οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα στην Ισλανδία εργάστηκαν 35-36 ώρες την εβδομάδα, χωρίς μείωση των αποδοχών. Πολλοί από τους συμμετέχοντες εργάζονταν προηγουμένως 40 ώρες την εβδομάδα.

    Στις δοκιμές συμμετείχαν 2.500 άτομα -περισσότερο από το 1% του ενεργού πληθυσμού της Ισλανδίας εκείνη την περίοδο- και είχαν ως στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση της παραγωγικότητας με παράλληλη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παραγωγικότητα παρέμεινε η ίδια ή βελτιώθηκε στους περισσότερους χώρους εργασίας, ενώ η ευημερία των εργαζομένων αυξήθηκε «δραματικά» σε μια σειρά μετρήσεων, από το αντιληπτό άγχος και την εξουθένωση μέχρι την υγεία και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

    Μετά τις δοκιμές, τα ισλανδικά συνδικάτα διαπραγματεύτηκαν μειώσεις των ωρών εργασίας για δεκάδες χιλιάδες μέλη τους σε ολόκληρη τη χώρα.

    Η ανάπτυξη

    Το 2023, η οικονομία της Ισλανδίας επεκτάθηκε κατά 5%, ένας ρυθμός ανάπτυξης δεύτερος μετά τη Μάλτα μεταξύ των πλούσιων ευρωπαϊκών οικονομιών, σύμφωνα με το τελευταίο World Economic Outlook του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου , που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της χώρας που ήταν σχεδόν 2% κατά τη δεκαετία μεταξύ 2006 και 2015.

    Ωστόσο, το ΔΝΤ προβλέπει σημαντικά βραδύτερη ανάπτυξη στην Ισλανδία φέτος και το επόμενο έτος.

    «Η ανάπτυξη αναμένεται να μειωθεί … το 2024 λόγω της περαιτέρω εξασθένησης της εγχώριας ζήτησης και της επιβράδυνσης της αύξησης των τουριστικών δαπανών», ανέφερε ο οργανισμός για την εξαρτώμενη από τον τουρισμό οικονομία σε αξιολόγηση τον Ιούλιο.

    Το χαμηλό ποσοστό ανεργίας της Ισλανδίας είναι «ένας ισχυρός δείκτης της ζωτικότητας της οικονομίας», ανέφεραν επίσης το Ινστιτούτο Αυτονομίας και η Alda.

    Σύμφωνα με το World Economic Outlook του ΔΝΤ, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 3,4% πέρυσι, λίγο περισσότερο από το μισό του μέσου όρου των προηγμένων ευρωπαϊκών οικονομιών. Ο οργανισμός αναμένει ότι θα αυξηθεί ελαφρώς στο 3,8% φέτος και του χρόνου.

    Έχουν γίνει διάφορα πειράματα με την τετραήμερη εβδομάδα σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται μια επιτυχημένη δοκιμή το 2022 σε 33 εταιρείες, με την πλειονότητα να εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιρλανδία.

    Πηγή: Ιn.gr
  • Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο
    Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο

    Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης μιλά στον ΟΤ για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί

    Η αγορά εργασίας είναι «τεμαχισμένη». Έχει δύο, τρεις ακόμη και ίσως και τέσσερις ταχύτητες. Οι επιχειρησιακές συμβάσεις ιδιαίτερα στον χώρο της βιομηχανίας είναι ελάχιστες όσες προβλέπουν ότι οι μισθοί θα αυξηθούν, που κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα του καθοριζόμενου κατώτατου μισθού.

    Είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στο λιανεμπόριο, όπου κατά τεκμήριο, οι επιχειρησιακές συμβάσεις προβλέπουν υψηλότερο εισαγωγικό μισθό.

    Η ακρίβεια και οι χαμηλές αμοιβές

    Όμως οι χαμηλές αμοιβές του ιδιωτικού τομέα πυροδοτούν την κοινωνική δυσαρέσκεια, η οποία συμπυκνώνεται στην έννοια της «ακρίβειας».

    Μιλώντας προς τον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης επισημαίνει ότι «το πρόβλημα της ακρίβειας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την αύξηση των αμοιβών του ιδιωτικού τομέα, εφόσον το επιτρέπει η παραγωγικότητα της βιομηχανίας, που είναι το αποτέλεσμα της επενδυτικής δραστηριότητας των ίδιων των επιχειρήσεων».

    Οι συμβάσεις

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν όμως το 2023, στο δωδεκάμηνο του προηγούμενου έτους υπογράφηκαν 209 νέες επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες αφορούν 137.179 μισθωτούς. Όμως από αυτές μόνο οι 59 συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις μισθών!

    Και αναφερόμενη στο 2024 η Τράπεζα της Ελλάδος σημειώνει πως οι μέσες αποδοχές και το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος αναμένεται ότι θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους του 2023, ενώ η άνοδος της παραγωγικότητας θα παραμείνει περιορισμένη.

    Οι αντιδράσεις από τις ΜμΕ

    Κι όπως έλεγε πηγή της αγοράς είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όταν τον περασμένο Μάρτιο συζητούνταν το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προήλθαν από τις οργανώσεις των μικρομεσαίων, αλλά κι από ένα τμήμα της βιομηχανίας, που βασίζει την ανταγωνιστικότητα του στις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων.

    Ίσως παρόμοιας έντασης θα είναι και οι αντιδράσεις το 2025 – περί τον Μάρτιο – όταν θα αρχίσει να συζητείται το ύψος της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού.

    Ο αντίθετος δρόμος του λιανεμπορίου

    Ωστόσο στον αντίποδα της βιομηχανίας κινείται το λιανεμπόριο – πρωτίστως οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και ακολούθως οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Οπως έλεγε πηγή του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ οι επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν το 95% του ετήσιου τζίρου, απασχολούν 118.000 εργαζομένους.

    Όλοι αυτοί αμείβονται υψηλότερα – κατά πολύ ή λιγότερο εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε επιχείρησης – από την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων. Εκτός όμως από τον υψηλότερο εισαγωγικό μισθό – έναντι του καθοριζόμενου κατώτατου, δηλαδή των 830 ευρώ το μήνα – οι εργαζόμενοι των αλυσίδων έχουν και διάφορες άλλες παροχές.

    Οπως επί παραδείγματι οι εργαζόμενοι στα καταστήματα των τουριστικών περιοχών, για το διάστημα που διαρκεί η τουριστική περίοδος απολαμβάνουν μία έξτρα αμοιβή.

    Η έλλειψη προσωπικού

    Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν, σύμφωνα με την ίδια πηγή, λόγω του γεγονότος ότι οι «οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό και για να μην χάσουν υπαλλήλους δίνουν υψηλότερο μισθό και διάφορες επιμέρους παροχές».

    Μάλιστα παρατηρείται ένας ιδιότυπος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων στο θέμα του «πακέτου» προσφέρει η κάθε επιχείρηση για να κρατήσει τους εργαζομένους της και να μην μεταπηδήσουν στην ανταγωνίστρια της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετά χρόνια προ της κρίσης η εργασία σε ένα σούπερ μάρκετ θεωρούνταν «υποδεέστερη» και ως εκ τούτου ευκαιριακή, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο.

    Πηγή: ΟΤ

  • Αυτή είναι η χώρα με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας
    Αυτή είναι η χώρα με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας

    Θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ύπνου έχει η εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας σε μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες, όπως διαπιστώνεται σε νέα έρευνα, με την Ολλανδία, να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των χωρών, με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας.

    Ειδικότερα, σε πρόσφατη μελέτη του MattressNextDay διαπιστώθηκε ότι οι εργαζόμενοι που εργάζονται τέσσερις ημέρες την εβδομάδα κερδίζουν μία ώρα επιπλέον ύπνου.

    Η έρευνα μελέτησε δεδομένα από 36 ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να βρει ποιες είχαν την καλύτερη και ποιες τη χειρότερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου και ποιοι παράγοντες επιδρούν στο αποτέλεσμα. Και ενώ η Ολλανδία αναδείχθηκε ως μία από τις χώρες με την καλύτερη ισορροπία ύπνου-εργασίας, ενώ η Τουρκία ήταν μια από τις χειρότερες, σύμφωνα με το euronews.

    Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι καταφέρνουν να κοιμούνται περίπου επτά ώρες το βράδυ, ωστόσο ο αριθμός αυτός διαφοροποιείται ανάλογα με παράγοντες όπως η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η ποιότητα του αέρα και το πόσο φως «κυνηγάνε».

    Γιατί η Ολλανδία «στέφθηκε βασίλισσα»

    Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη, οι Ολλανδοί κοιμούνται οκτώ ώρες και πέντε λεπτά κατά μέσο όρο. Η χώρα έχει μια από τις μικρότερες εβδομάδες εργασίας στην Ευρώπη, που φτάνει κατά μέσο όρο στις 32,2 ώρες εργασίας.

    Οι εργαζόμενοι στην Ολλανδία είναι επίσης από τους λιγότερο αγχωμένους στον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση Gallup, ενώ οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο ήταν από τους πιο αγχωμένους.

    Μια συνήθεια που φαίνεται να βοηθά τους Ολλανδούς να κοιμούνται τόσο ποιοτικά είναι να πίνουν τον πρωινό τους καφέ έξω, απορροφώντας όσο το δυνατόν περισσότερο ηλιακό φως. Αυτή η πρακτική μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού, έχοντας ως αποτέλεσμα τον καλύτερο ύπνο και την αύξηση της παραγωγικότητας.

    Η Αυστρία έχει επίσης πολύ καλή ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου, με τους εργαζόμενους να εργάζονται 33,6 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο.

    Η υπαίθρια ζωή στη Νορβηγία «κλειδί» στον καλύτερο ύπνο

    Ομοίως, η Νορβηγία μπορεί να υπερηφανεύεται για μια αξιέπαινη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου, με τους υπαλλήλους να εργάζονται 33,9 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Οι Νορβηγοί εκτιμούν επίσης να παίρνουν όσο περισσότερο καθαρό αέρα και να κάνουν μια σειρά από υπαίθριες δραστηριότητες, όπως σκι, πεζοπορία και καγιάκ.

    Στην «ουρά» της κατάταξης η Τουρκία και η Σερβία

    Η Τουρκία, η Σερβία και το Μαυροβούνιο βρίσκονται στις χώρες με την χειρότερη ισορροπία εργασίας και ύπνου. Αυτό μπορεί όχι μόνο να επηρεάσει την παραγωγικότητα στην εργασία, αλλά και την ατομική ευημερία.

    Οι εργαζόμενοι στην Τουρκία εργάζονται τις περισσότερες ώρες στην Ευρώπη, με τη μέση εβδομαδιαία εργασία να φτάνει στις 44,2 ώρες, με αποτέλεσμα να ξεκουράζονται λιγότερο και να πηγαίνουν πιο αγχωμένοι στο κρεβάτι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Εργάζεστε από το σπίτι; Αυτή η λάθος κίνηση αυξάνει τον κίνδυνο για άγχος και burnout
    Εργάζεστε από το σπίτι; Αυτή η λάθος κίνηση αυξάνει τον κίνδυνο για άγχος και burnout

    Οι σύγχρονοι επαγγελματίες βάλλονται από ένα παράδοξο φαινόμενο: Υπερπληροφόρηση και ταυτόχρονος φόβος μήπως χαθεί κάτι σημαντικό - πώς αυτό επηρεάζει την ψυχική τους υγεία και αλλά και την εργασιακή πραγματικότητα;

    Σε έναν τόσο συνδεδεμένο κόσμο, η αίσθηση της αδιάκοπης υποχρεωτικής ψηφιακής παρουσίας και η απουσία της δυνατότητας αποσύνδεσης, έστω και για λίγο, έχουν δημιουργήσει ένα φαινόμενο ψυχικής υγείας, γνωστό ως FoMO (Fear of Missing Out) ή αλλιώς τον φόβο της απώλειας, κυρίως πληροφοριών κι ευκαιριών αλληλεπίδρασης. Παραδοσιακά, το FoMO έχει συσχετιστεί με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλέον όμως αποτελεί αυξανόμενη ανησυχία στον εργασιακό χώρο. Σύμφωνα με νέα έρευνα, ο φόβος αυτός, σε συνδυασμό με την υπερφόρτωση πληροφοριών που χαρακτηρίζει τους σύγχρονους εργαζόμενους, ανάγεται στην κυρίαρχη αιτία πίσω από την ψυχική δυσφορία και την επαγγελματική εξουθένωση. Τα σχετικά ευρήματα δημοσιεύονται στο SAGE Open.

    Ερευνητές από τις Σχολές Ψυχολογίας και Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ ανέλυσαν στοιχεία έρευνας από 142 εργαζόμενους, για να διερευνήσουν τη «σκοτεινή πλευρά» της ψηφιακής εργασίας και διαπίστωσαν ότι οι εργαζόμενοι που ανησυχούν ότι χάνουν κρίσιμες πληροφορίες και υπερφορτώνονται από τη συνεχή ροή της ψηφιακής επικοινωνίας είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. Η παρούσα μελέτη βασίζεται σε προηγούμενες έρευνες που διαπίστωσαν επίσης ότι οι εργαζόμενοι που διαχειρίζονται πιο συνειδητά την παρουσία τους στον ψηφιακό εργασιακό χώρο είναι πιο ανθεκτικοί απέναντι στο άγχος και την υπερφόρτωση πληροφοριών.

    «Ο ψηφιακός χώρος εργασίας αναγνωρίζεται πλέον ως βασικό στρατηγικό πλεονέκτημα των οργανισμών, επιτρέποντας την παραγωγικότητα και την ευελιξία των εργαζομένων μέσα από την υβριδική εργασία. Ωστόσο, πρέπει επίσης να εξεταστούν τα πιθανά μειονεκτήματα όσον αφορά στην ευημερία των εργαζομένων, ιδίως λόγω του πολλαπλασιασμού των ψηφιακών καναλιών και εργαλείων επικοινωνίας», επισημαίνει η Elizabeth Marsh, διδακτορική φοιτήτρια στη Σχολή Ψυχολογίας.

    Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ανέφεραν τις εμπειρίες τους σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις των ψηφιακών εργασιακών περιβαλλόντων, όπως το άγχος, η υπερφόρτωση και το FoMO. Τα αποτελέσματα έδειξαν σαφώς ότι οι προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση των πληροφοριών -τόσο ο φόβος της απώλειας πληροφοριών, όσο και η αίσθηση της υπερφόρτωσης- είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την ευημερία των εργαζομένων. Τα ζητήματα αυτά, μάλιστα, δεν τους επηρεάζουν μόνο άμεσα, αλλά επιδεινώνουν επίσης το συνολικό άγχος που συνδέεται με την ψηφιακή εργασία.

    «Η πληθώρα πληροφοριών που ρέει μέσα από κανάλια όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα intranets ή τα εργαλεία συνεργασίας μπορεί να οδηγήσει τους εργαζόμενους να ανησυχούν ότι χάνουν κάτι και, ταυτόχρονα, να αισθάνονται υπερφορτωμένοι καθώς προσπαθούν να συμβαδίσουν», εξηγεί η δρ. Marsh, προσθέτοντας: «Για να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι τον υπερπληθώρα πληροφοριών, θα πρέπει να δοθεί σοβαρή και διαρκής προσοχή τόσο στη βελτιστοποίηση της διαχείρισής τους, όσο και στην υποστήριξη του πληροφοριακού αλφαβητισμού».

    Η έρευνα παρέχει, επιπλέον, πρακτικές συστάσεις στους εργοδότες, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις για τον εξορθολογισμό της ποσότητας και της ροής πληροφοριών που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι. Επιπλέον, τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα ευρήματα για να αναπτύξουν πολιτικές και προγράμματα κατάρτισης που βοηθούν τους εργαζομένους να διαχειρίζονται καλύτερα τις ψηφιακές πληροφορίες, με τρόπο που να υποστηρίζει τόσο την ευημερία, όσο και την παραγωγικότητά τους.

    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Στέγαση και εργασία: Δωρεάν στέγη και επιδότηση μισθού και εισφορών σε ευάλωτους - Όλη η ΚΥΑ
    Στέγαση και εργασία: Δωρεάν στέγη και επιδότηση μισθού και εισφορών σε ευάλωτους - Όλη η ΚΥΑ

    Με αυξημένο προϋπολογισμό κατά 5 εκατ. ευρώ και κάλυψη νέων δαπανών για τους δικαιούχους, ξεκινά το ανανεωμένο πρόγραμμα «Στέγαση και εργασία για τους αστέγους».

    Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, λαμβάνοντας υπόψιν της, την εκτίναξη του κόστους στέγασης και τη δυσκολία εύρεσης κατοικιών, προχώρησε στην αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος από τα 10 στα 15 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2025, προκειμένου να αυξηθεί και ο αριθμός των ωφελούμενων νοικοκυριών από 550 σε 700.

    Κατ΄επέκταση, αυξήθηκαν και οι προβλεπόμενες δαπάνες ενοικίου αναλογικά με τον αριθμό των μελών του ωφελούμενου νοικοκυριού, κατά 50 ευρώ και εντάχθηκαν δυο νέες κατηγορίες ωφελούμενων:

    • οικογένειες και άτομα που ζουν σε παραχωρημένη οικία από το δημόσιο
    • οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης.

    Η σχετική ΚΥΑ με τους όρους και τις προϋποθέσεις υλοποίησης του προγράμματος δημοσιεύτηκε χθες, με αρμόδιο φορέα υλοποίησης τον ΟΠΕΚΑ.

    «Το κράτος μπορεί να πληρώσει το ενοίκιο για 3 χρόνια, την ανακαίνιση σπιτιού, μια πιθανή μετακόμιση, τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ και να βρει δουλειά σε αυτό το άτομο που αξιοποιεί το πρόγραμμα "Στέγαση και Εργασία" για έναν χρόνο, πληρώνοντας το βασικό μισθό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου», ανέφερε πρόσφατα η Σοφία Ζαχαράκη.

    Πιο συγκεκριμένα και ανάλογα με τη σύνθεση του εκάστοτε νοικοκυριού, το πρόγραμμα επιδοτεί το ενοίκιο των δικαιούχων (από 300 έως 400 ευρώ) για 24 μήνες με δυνατότητα λήψης για επιπλέον 1+1 χρόνια σε πρώην ωφελούμενους , τις δαπάνες οικοσκευής (από 1.200 έως 1.500 ευρώ), τις δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και κοινοχρήστων (από 1.200 έως 1.500 ευρώ), τις δαπάνες επισκευής φθορών και έκδοσης πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης (από 900 έως 1.200 ευρώ), ακόμη και τις δαπάνες ψυχαγωγίας έως του ποσού των 30 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό και έως 50 ευρώ για νοικοκυριά δύο ατόμων και άνω.

    Παράλληλα επιδοτεί τον μισθό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζόμενου και εργοδότη στην περίπτωση που ο ωφελούμενος προσληφθεί ως μισθωτός, ενώ κονδύλι 1.000 ευρώ προβλέπεται για την απόκτησης αδειών άσκησης επαγγέλματος, απόκτησης διπλώματος οδήγησης, εκμάθησης και πιστοποίησης γνώσης ελληνικής ή αγγλικής γλώσσας, Η/Υ κλπ.

    Τέλος αν ο ωφελούμενος θέλει να δημιουργήσει αγροτική ή κτηνοτροφική μονάδα, επιδοτούνται ασφαλιστικές εισφορές για ένα χρόνο, ενοίκιο επαγγελματικού χώρου, αγορά εξοπλισμού και λειτουργικές δαπάνες συνολικού ύψους 8.000 ευρώ.

    Ποιους αφορά

    Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι οι εξής κατηγορίες πολιτών:

    • Οικογένειες και άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Μεταβατικής Φιλοξενίας Αστέγων και Υπνωτήρια,
    • Οικογένειες και άτομα που έχουν καταγραφεί από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων ως άστεγοι που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα ή σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης. Επισφαλείς συνθήκες στέγασης συνιστούν ιδίως, η διαμονή υπό απειλή έξωσης, η διαμονή σε καθεστώς παράτυπης ενοικίασης ή παραχώρησης, η διαμονή στην οικογενειακή εστία υπό την απειλή βίας ή αναγκαστικής απομάκρυνσης, η προσωρινή διαμονή σε συγγενείς ή φίλους από ανάγκη ευάλωτων οικογενειών και ατόμων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τυπολογία για την έλλειψη στέγης και τον αποκλεισμό από την
      κατοικία (ETHOS),
    • Γυναίκες που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Γυναικών θυμάτων βίας και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,
    • Άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Προσωρινής Φιλοξενίας Μονάδων Κοινωνικής Επανένταξης Πιστοποιημένων Θεραπευτικών Προγραμμάτων Εξαρτημένων Ατόμων Φορέων του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,
    • Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε δωρεάν παραχωρημένη οικία από φορέα Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.

    Στόχος του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, είναι το πρόγραμμα να επεκταθεί σε 60 Δήμους της χώρας.

    Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η συμμετοχή φορέων του Υπουργείου Υγείας που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη,
    αντιμετώπιση, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη των εξαρτώμενων ατόμων από ναρκωτικά, αλκοόλ, τυχερά παίγνια και κάθε άλλου είδους εξαρτήσεις (ΟΚΑΝΑ ΚΕΘΕΑ).

    Στόχος είναι η ένταξη σε επιδοτούμενη εργασία και κατάρτιση του 40% των ενηλίκων ωφελούμενων (με υποχρεωτικό κατώτατο δείκτη για τους φορείς υλοποίησης το 30%).

    Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τους ακόλουθους πυλώνες ενεργειών:

    1. Επιδότηση ενοικίου για διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, καθώς και κάλυψη δαπανών για οικοσκευή και λοιπές λειτουργικές ανάγκες του νοικοκυριού.

    2. Υπηρεσίες ενεργοποίησης, κατάρτισης και προώθησης στην εργασία που περιλαμβάνουν:

    • Επιδότηση εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα της χώρας για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες.
    • Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες μετά την ολοκλήρωση της επιδότησης εργασίας της περ. α΄.
    • Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες για νέες θέσεις εργασίας.
    • Επιδότηση για τη δημιουργία επιχείρησης ή τη δυνατότητα αυτοαπασχόλησης ή τη δημιουργία αγροτικής ή κτηνοτροφικής μονάδας. Για τη λήψη της επιδότησης, απαιτείται η υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου και έγκριση αυτού από την Διαχειριστική Αρχή.
    • Επιδότηση για απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.
    • Ένταξη, κατόπιν υποβολής αίτησης, σε διαθέσιμα προγράμματα συμβουλευτικής, κατάρτισης, εκπαίδευσης και απασχόλησης/ προώθησης στην εργασία από την ΔΥΠΑ.
    • Ένταξη, κατόπιν υποβολής αίτησης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

    3. Παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής στήριξης και διασύνδεσης με συμπληρωματικές κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, που περιλαμβάνουν, ιδίως:

    Υποστήριξη στη διαδικασία εύρεσης στέγης και εργασίας.

    Ατομικές και ομαδικές συνεδρίες συμβουλευτικής.

    Συμμετοχή σε δράσεις ενεργοποίησης του Δικαιούχου ή συντονιστή Δικαιούχου και του Διαχειριστή Φορέα, ιδίως, δράσεις αγωγής υγείας και διατροφής, εκπαίδευσης, πολιτισμού και αθλητισμού, εθελοντισμού.

    Διασύνδεση και υποστήριξη του ωφελούμενου στη διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων για κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, σε συνεργασία με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες και τα Κέντρα Κοινότητας των Δήμων, την ΔΥΠΑ και άλλες κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, με στόχο, ιδίως:

    • Την εγγραφή των ικανών προς εργασία ανέργων στη ΔΥΠΑ,
    • Την ένταξη σε διαθέσιμα προγράμματα συμβουλευτικής, κατάρτισης, εκπαίδευσης και απασχόλησης/ προώθησης στην εργασία από την ΔΥΠΑ,
    • Την εγγραφή στο Μητρώο Ωφελουμένων των Κέντρων Κοινότητας,
    • Την κατάθεση αίτησης για λήψη του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Οι ικανοί προς εργασία ωφελούμενοι του προγράμματος, που είναι εγγεγραμμένοι στη ΔΥΠΑ και δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας, δικαιούνται να λάβουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα κατά παρέκκλιση της παρ. 1 του άρθρου 3 και της παρ. 1 του άρθρου 7 της υπό στοιχεία Δ13/οικ./53923/23-7-2021 (Β΄3359) κοινής υπουργικής απόφασης,
    • Την κατάθεση αίτησης για λήψη άλλων κοινωνικών παροχών και υπηρεσιών κατά περίπτωση, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις,
    • Την εγγραφή των ανηλίκων στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

    Την μεταπαρακολούθηση της στεγαστικής και εργασιακής κατάστασης των ωφελούμενων για διάστημα τουλάχιστον ενός (1) έτους μετά την ολοκλήρωση των παροχών του προγράμματος.

    Πηγή: cnn.gr

  • Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα
    Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα

    Aύξηση της επιδότησης ενοικίου κατά 50 ευρώ, αύξηση του ποσού για οικοσκευή, κοινόχρηστα και ΔΕΚΟ, αλλά και παροχές για ψυχαγωγία ( πχ θέατρο) προβλέπει το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» που αναμένεται να υλοποιηθεί το Φθινόπωρο από το υπουργείο κοινωνικής συνοχής και οικογένειας μετά την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα
    Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα

    Η επιδότηση ενοικίου καθώς και οι δαπάνες για οικοσκευή και κοινόχρηστα θα χορηγούνται για 2 χρόνια - Το προβλέπει η σχετική ΚΥΑ - Από το φθινόπωρο η υλοποίηση του προγράμματος

    Aύξηση της επιδότησης ενοικίου κατά 50 ευρώ, αύξηση του ποσού για οικοσκευή, κοινόχρηστα και ΔΕΚΟ αλλά και παροχές για ψυχαγωγία (π.χ.θέατρο) προβλέπει το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» που αναμένεται να υλοποιηθεί το φθινόπωρο από το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μετά την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ.
    Η επιδότηση ενοικίου που φθάνει έως 400 ευρώ καθώς και οι δαπάνες για οικοσκευή και κοινόχρηστα θα χορηγούνται για 2 χρόνια.
    Επίσης δίνεται η δυνατότητα στου πρώην ωφελούμενους να λάβουν επίδομα στέγασης για 1+1 χρόνια εφόσον υπάρχει ενεργή σύμβαση μίσθωσης. Παράλληλα στόχος του προγράμματος είναι η ένταξη σε επιδοτούμενη εργασία και κατάρτιση του 40% των ενηλίκων ωφελούμενων.
    Όπως επισημαίνει η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, «για την περαιτέρω στήριξη των αστέγων ο προϋπολογισμός του προγράμματος αυξήθηκε από τα 10 εκατ. ευρώ σε 15 εκατ. ευρώ για το 2025 ώστε να μπορέσουν να ωφεληθούν περί τα 700 νοικοκυριά από τα 550 της προηγούμενης περιόδου. Επίσης στόχος του προγράμματος είναι να επεκταθεί σε 60 δήμους της χώρας, από τους 42 της περασμένης περιόδου».

    Στο πρόγραμμα εντάσσονται δύο νέες κατηγορίες ωφελούμενων:

    Α) οικογένειες και άτομα που ζουν σε παραχωρημένη οικία από το δημόσιο (αποκτούν πρόσβαση στις παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής στήριξης και κοινωνικών παροχών, αλλά και κατάρτισης και προώθησης στην εργασία)

    Β) Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης: Επισφαλείς συνθήκες, συνιστούν ιδίως, η διαμονή υπό απειλή έξωσης, η διαμονή σε καθεστώς παράτυπης ενοικίασης ή παραχώρησης, η διαμονή στην οικογενειακή εστία υπό την απειλή βίας ή αναγκαστικής απομάκρυνσης, η προσωρινή διαμονή σε συγγενείς ή φίλους από ανάγκη ευάλωτων οικογενειών και ατόμων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τυπολογία για την έλλειψη στέγης και τον αποκλεισμό από την κατοικία (ETHOS).

    Προβλέπεται επίσης η συμμετοχή φορέων του υπουργείου Υγείας που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη, αντιμετώπιση, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη των εξαρτώμενων ατόμων από ναρκωτικά, αλκοόλ, τυχερά παίγνια και κάθε άλλου είδους εξαρτήσεις (ΟΚΑΝΑ ΚΕΘΕΑ).

    Αύξηση επιδότησης ενοικίου και των καλυπτόμενων λειτουργικών δαπανών

    Αυξήθηκαν οι προβλεπόμενες δαπάνες ενοικίου αναλογικά με τον αριθμό των μελών του ωφελούμενου νοικοκυριού, κατά 50 ευρώ.
    • - Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό προβλέπεται ενοίκιο έως του ποσού των 300 ευρώ μηνιαίως από τα 250 ευρώ.
    • - Για νοικοκυριό με δυο μέλη έως του ποσού των 350 ευρώ μηνιαίως (από 300)
    • - Για νοικοκυριό με 3 και περισσότερα μέλη έως του ποσού των 400 ευρώ μηνιαίως (από 350)
    • - Οι δαπάνες οικοσκευής αυξάνονται κατά 200 ευρώ και διαμορφώνονται από τα 1000 στα 1.200 ευρώ για μονομελές νοικοκυριό, από τα 1100 στα 1300 για νοικοκυριό δυο μελών και 1500 από 1300 για τρία μέλη.

    Ιδια αύξηση θα χορηγηθεί και στις δαπάνες κοινοχρήστων και λογαριασμών ΔΕΚΟ.

    Προστέθηκε μια νέα κατηγορία δαπανών (900, 1000 και 1200 ευρώ αντίστοιχα)για επισκευές και έκδοση ενεργειακών πιστοποιητικών ώστε να καταστεί το πρόγραμμα περισσότερο ελκυστικό σε υποψήφιους ιδιοκτήτες κατοικιών και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ανεύρεσης στέγης στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος.

    Στο πρόγραμμα προστίθενται και δαπάνες για ψυχαγωγία για τα ωφελούμενα νοικοκυριά: έως 30 ευρώ για μονοπρόσωπα νοικοκυριά και έως 50 ευρώ για λοιπές κατηγορίες. Λαμβάνεται ακόμη μεγαλύτερη μέριμνα για την κοινωνικοποίηση των ωφελούμενων με την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, αγώνων, και τη συμμετοχή τους σε λοιπές ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

    Αυξάνονται επίσης οι κοινωνικοί Λειτουργοί για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ωφελούμενων ώστε να αντιστοιχεί ένας κοινωνικός λειτουργός ανά 15 ωφελούμενα νοικοκυριά από 20 που ήταν.

    Οι δικαιούχοι

    α. Οικογένειες και άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Μεταβατικής Φιλοξενίας Αστέγων και Υπνωτήρια,

    β. Οικογένειες και άτομα που έχουν καταγραφεί από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων ως άστεγοι που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα ή σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης.

    γ. Γυναίκες που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Γυναικών θυμάτων βίας και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,

    δ. Άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Προσωρινής Φιλοξενίας Μονάδων Κοινωνικής Επανένταξης Πιστοποιημένων Θεραπευτικών Προγραμμάτων Εξαρτημένων Ατόμων και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,

    ε. Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε δωρεάν παραχωρημένη οικία από φορέα Γενικής Κυβέρνησης.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ