Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία. Και ενώ σταδιακά βρίσκονται λύσεις στο υγειονομικό σκέλος και η κοινωνία προσπαθεί να βρει τα πατήματά της μέσα στη νέα καθημερινότητα, η οικονομία και η ενέργεια είναι δύο τομείς που φαίνεται θα μας απασχολήσουν αρκετά όχι τους επόμενους μήνες, αλλά ίσως τα επόμενα χρόνια με αιτία το σοκ που προκάλεσε παγκόσμια ο covid19…
Η αγορά του αυτοκινήτου είναι ένας από τους κλάδους - μέσα στην τεχνολογία - που πλήττεται. Τα μηνύματα είχαν δοθεί αρκετά νωρίς όταν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να διακόπτουν τις γραμμές παραγωγή συγκεκριμένων μοντέλων, έως ότου κάποιες “πάγωσαν” εντελώς τις δραστηριότητες τους. Κοινός παρανομαστής σε αυτή την εξέλιξη, η έλλειψη ημιαγωγών, ή αλλιώς των μικροτσιπ που βρίσκουν εφαρμογή σε κάθε τι ηλεκτρονικό. Όταν τα σύγχρονα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο “ηλεκτρονικά” πως να μην εξαρτώνται από την έλλειψη αυτή.
Παράγοντες της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων στην Ηλεία μίλησαν στο ilialive.gr για το πρόβλημα που υπάρχει πλέον με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και τους οκτώ μήνες. Αν δεν αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό άμεσα - κινήσεις κάνουν τόσο οι ΗΠΑ όσο και οι ευρωπαϊκές χώρες μιας και η παραγωγή μικροτσιπ είναι κατά κύριο λόγο υπόθεση της Ταϊβάν και της Κίνας - τότε οι χρόνοι παράδοσης θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο. Να θυμίσουμε πως έως τώρα υπήρχαν ετοιμοπαράδοτα μοντέλα ή τα κατά παραγγελία που ο χρόνος παράδοσής τους έφτανε τους τρεις μήνες.
Ο αντιπρόσωπος της Ford στην Ηλεία, Θέμης Βασιλόπουλος, αναφερόμενος στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και στην αγορά της Ηλείας, σημείωσε ότι “… υπάρχουν πράγματι πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και στην παραγωγή και στις παραδόσεις των καινούριων αυτοκινήτων, τόσο στον τομέα των επιβατικών όσο και στον τομέα των επαγγελματικών. Μάλιστα μπορώ να πω ότι στην δικιά μας εταίρια στον τομέα των επαγγελματικών αυτοκινήτων είναι ακόμα μεγαλύτερες. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη ημιαγωγών οι οποίοι είναι πλέον απαραίτητο συστατικό στοιχείο στην κατασκευή των καινούριων αυτοκινήτων και κανείς δεν μπορεί να προδιαγράψει με σαφήνεια το πότε αυτή η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί”.
Μιλώντας αναλυτικά για την “αιτία του κακού”, δήλωσε πως “… δυστυχώς η κύρια παραγωγή των ημιαγωγών γίνεται στην Κίνα και στην Ταϊβάν με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχει ένα ιδιόμορφο ας πούμε εμπάργκο στην προμήθεια των υλικών αυτών, προς τις βιομηχανίες στις Ευρωπαϊκές, τις Ιαπωνικές και τις Αμερικανικές ακόμα, οι οποίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να το αντιμετωπίσουν.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι πιθανότατα αυτό θα εξακολουθήσει και όλο το 2022 μέχρι να μπορέσει να ομαλοποιηθεί η παραγωγή και να επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στην αγορά τόσο για τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν μπορούν να πουλήσουν το προϊόν το οποίο διαθέτουν, και ως εκτούτου στερούνται του αναγκαίου τζίρου όπως επίσης και για τον κάθε έναν αγοραστή ο οποίος πιθανότατα να χρειάζεται ένα όχημα είτε για την δουλειά του είτε για προσωπική του χρήση και δεν μπορεί να το αποκτήσει όταν θέλει” τόνισε ο κ. Βασιλόπουλος.
Ο αντιπρόσωπος της Nissan στην Ηλεία Γιάννης Τσιώρης από την πλευρά του ανέφερε πως “… ύπάρχει μεγάλη έλλειψη παγκοσμίως στο χώρο του αυτοκινήτου, έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις στα αυτοκίνητα διότι έχουμε έλλειψη μικροτσίπ. Τα μικροτσίπ είναι το ανταλλακτικό αυτό το μικρό με το οποίο κατασκευάζονται οι εγκέφαλοι των αυτοκινήτων και από ότι ξέρουμε όλα τα αυτοκίνητα έχουν πάρα πολλά ηλεκτρονικά μέρη. Άρα αυτή η παγκόσμια έλλειψη προκαλεί καθυστερήσεις από τέσσερις μήνες μέχρι και οχτώ μήνες. Ευτυχώς σε εμάς η NISSAN είναι λίγο σε καλύτερη μοίρα στο χρόνο παράδοσης των αυτοκινήτων αλλά παρατηρείται γενικότερα σε όλες τις εταιρείες πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Ένας προσωπικός φίλος έχει παραγγείλει ένα MERCEDES του έχουν πει για πέντε μήνες παράδοση και τώρα έχουν περάσει 12 και δεν έχει ακόμα ενημέρωση για το πότε θα το παραλάβει. Άρα όλες οι εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου έχουν πρόβλημα” εξήγησε.
Photo by Samuele Errico Piccarini on Unsplash