Σάββατο, 04 Δεκεμβρίου 2021 19:45

Πώς μπορεί ο ελληνικός τουρισμός να φέρει περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία;

Γράφτηκε από την

Μιλούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επικεφαλής ερευνών της διαΝΕΟσις και φορείς του κλάδου

Το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα σε συγκεκριμένες μορφές τουρισμού, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, καλείται να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα προκειμένου να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις που θα μεγεθύνουν τα τουριστικά έσοδα σε μόνιμη βάση. Άλλωστε, η αύξηση των τουριστικών εσόδων αποτελεί διαχρονική στρατηγική δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στον τουριστικό κλάδο, καθώς όποια εξέλιξή τους (θετική η αρνητική) αποτυπώνεται στην οικονομία, αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Είναι χαρακτηριστική η θέση που διατύπωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «πλέον κανείς δεν θυμάται νούμερα αφίξεων αλλά και κανείς δεν θέτει στόχους αφίξεων. Όλοι στοχεύουν στα έσοδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος».

Προκειμένου να αναδειχθούν τα σημεία που θα δώσουν ώθηση στα τουριστικά έσοδα, το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ζήτησε τις απόψεις εμπλεκόμενων με την τουριστική οικονομία φορέων.

Ο θαλάσσιος τουρισμός και ο τουρισμός τρίτης ηλικίας, σε συνδυασμό με τον ιατρικό, μπορούν να απογειώσουν τα τουριστικά έσοδα

Η Δρ Φαίη Μακαντάση, επικεφαλής ερευνών στη διαΝΕΟσις, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι ο τουρισμός που προσελκύει η Ελλάδα είναι σε μεγάλο βαθμό μονοδιάστατος και κάνει λόγο για χαμένες ευκαιρίες που αν αξιοποιηθούν θα προσφέρουν σημαντικά έσοδα και χιλιάδες θέσεις εργασίας. «Στη διαΝΕΟσις έχουμε πραγματοποιήσει έρευνες για τον τομέα της κρουαζιέρας αφετηρίας, για τον τουρισμό τής τρίτης ηλικίας και τον τουρισμό υγείας και πριν λίγες ημέρες δημοσιοποιήσαμε την τελευταία έρευνά μας για τις μαρίνες και τους τουριστικούς λιμένες. Κοινή συνισταμένη όλων αυτών των ερευνών είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί μια χώρα με ιδιαίτερη δυναμική σε αυτά τα πεδία, αλλά η πρόοδος που έχει γίνει για την ανάπτυξη και εκμετάλλευσή τους είναι περιορισμένη», αναφέρει η Επικεφαλής Ερευνών της διαΝΕΟσις.

Η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει 13,6 δισ. ευρώ από τον τουρισμό τρίτης ηλικίας και 600 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων

Ειδικότερα, η χώρα θα μπορούσε να κερδίσει 13,6 δισ. ευρώ και 173.000 επιπλέον θέσεις εργασίας σε πέντε χρόνια από τον τουρισμό τρίτης ηλικίας, την πώληση κατοικιών και τη διαμονή μακράς διάρκειας ξένων τρίτης ηλικίας, τον ιατρικό και τον ιαματικό τουρισμό. Αντίστοιχα είναι τα μεγέθη μόνο από τον τουρισμό ευεξίας, που απευθύνεται κυρίως σε υγιή άτομα, προσφέροντας διάφορες υπηρεσίες βελτίωσης της ψυχικής ή σωματικής τους υγείας, όπως επισημαίνει η Δρ Φαίη Μακαντάση.

Σε ό,τι αφορά τους τουριστικούς λιμένες και τις μαρίνες, το προτεινόμενο σχέδιο στρατηγικής διοίκησης που προτείνει η έρευνα της διαΝΕΟσις, θα μπορούσε να αποδώσει μέχρι και 5.164 νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα αποφέρουν 600 εκατ. ευρώ -άμεσα και έμμεσα- επιπλέον ετήσια έσοδα και 8,5 χιλ. επιπλέον διαρκείς θέσεις εργασίας.

Ο μέσος ηλικιωμένος ταξιδιώτης εκτιμάται ότι δαπανά 1.500 ευρώ ανά ταξίδι, ενώ κάθε επαγγελματικό σκάφος αναψυχής δαπανά 105 χιλ. ευρώ

Μια σημαντική παράμετρος που καθορίζει τα συνολικά τουριστικά έσοδα είναι και η κατά κεφαλήν δαπάνη των ξένων επισκεπτών Ο μέσος ηλικιωμένος ταξιδιώτης εκτιμάται ότι δαπανά 1.500 ευρώ ανά ταξίδι, σχεδόν τριπλάσια δαπάνη από τον μέσο επισκέπτη (535 ευρώ το 2019, σύμφωνα με την ΤτΕ), χωρίς να συμπεριλαμβάνουμε τους ηλικιωμένους επισκέπτες μακράς διαμονής -που ενοικιάζουν ή αγοράζουν κατοικία- τονίζει η Δρ Φαίη Μακαντάση.

Μάλιστα, ο μέσος, ασθενής ταξιδιώτης συνοδεύεται από ένα ακόμα άτομο και ξοδεύουν μαζί περίπου 5.000 ευρώ ανά ταξίδι.

Ως προς την κρουαζιέρα, ένα πολύ ενδεικτικό στοιχείο για την κατάσταση στην Ελλάδα είναι ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις προ της πανδημίας, το 2021, η κρουαζιέρα θα έφερνε περίπου 10% των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα, αλλά μόνο 3% των τουριστικών της εσόδων. Ένα άλλο ενδεικτικό στοιχείο που δείχνει τα περιθώρια βελτίωσης που υπάρχουν είναι ότι ενώ κάθε κρουαζιερόπλοιο που φτάνει στην Βαρκελώνη -το πιο ανεπτυγμένο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο- δημιουργεί 1 ένα εκατ. ευρώ εσόδων στην πόλη, στην Ελλάδα το μέσο έσοδο ανά προσέγγιση είναι λιγότερο από 142 χιλ. ευρώ. Έτσι, η Ελλάδα έχει μόλις 2% μερίδιο εσόδων από κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, ενώ το μερίδιό της στις προσεγγίσεις είναι στο 11% και στους επιβάτες στο 8%.

Τέλος, όσον αφορά στη συμβολή των μαρινών και των τουριστικών λιμένων, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις (2019), κάθε ιδιωτικό σκάφος αναψυχής που ελλιμενίζεται στην Ελλάδα κατά μέσο όρο δαπανά 22,6 χιλ. ευρώ και δημιουργεί 1,54 έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ κάθε επαγγελματικό σκάφος αναψυχής δαπανά 105 χιλ. ευρώ και δημιουργεί 3,19 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Σημειώνεται ότι στη χώρα το 2019 ελλιμενίστηκαν συνολικά 23,5 χιλ. σκάφη αναψυχής (6,1 χιλ. επαγγελματικά και 17,4 χιλ. ιδιωτικά).

Χριστίνα Τετράδη: Το ξενοδοχείο μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο δημιουργώντας υπεραξίες για την εθνική οικονομία

Στο μεταξύ, καταλυτικός είναι ο ρόλος των επιχειρηματιών του κλάδου της φιλοξενίας, στην εθνική προσπάθεια για την μεγένθυνση των τουριστικών εσόδων. «Το ξενοδοχείο έχει διαχρονική προσφορά στην τοπική κοινωνία και πρέπει και μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, δημιουργώντας υπεραξίες για την εθνική οικονομία και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνα Τετράδη.

Η Χριστίνα Τετράδη εξηγεί ότι αν οι ξενοδόχοι απεμπλακούν σε έναν βαθμό από τη μέγγενη των συμβολαίων Commitment και Allotment των Tour Operators, μπορούν να στοχεύσουν στον υποψήφιο πελάτη που κλείνει ταξίδι τόσο μέσω των πλατφορμών ηλεκτρικών κρατήσεων, όσο και με την αναζήτηση στους ιστότοπους των ξενοδοχείων, μεγιστοποιώντας έτσι την κερδοφορία ανά πελάτη.

Επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα all Inclusive πακέτα μπορούν να εμπλουτιστούν με επιπλέον υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες για τον πελάτη (ιδιωτική πισίνα, εξειδικευμένα γεύματα κλπ), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης του επισκέπτη στα ξενοδοχεία.

Παράλληλα, η αναζήτηση εμπνευσμένων τρόπων αύξησης των εσόδων για την ξενοδοχειακή μονάδα αναδεικνύεται σε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, για ανάπτυξη συνεργιών με τις τοπικές επιχειρηματικές κοινότητες, τονίζει η Χριστίνα Τετράδη. Πλέον δεν είναι λίγα τα τουριστικά πακέτα all inclusive που περιλαμβάνουν βραδιές γευσιγνωσίας των επισκεπτών σε τοπικά εστιατόρια, επισκέψεις σε περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος κλπ. «Το ελληνικό ξενοδοχείο διαχρονικά στήριζε τις τοπικές κοινωνίες και πλέον δίνεται η ευκαιρία να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο ο ρόλος τους».

Το ΞΕΕ μέσω της ανάπτυξης των δύο κύριων δράσεων ”Ελληνικό Πρωινό” και ”Boutique Ηotel” σηματοδοτεί την προσπάθεια για περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος, αναφέρει η Χριστίνα Τετράδη. Παράλληλα το ”Greek Breakfast- Ελληνικό Πρωινό” αναδεικνύει την αξία της γαστρονομίας στη φιλοξενία και τα ”Boutique Ηotel” επενδύοντας στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στην ταυτότητα της λεπτομέρειας, προσφέρουν φιλοξενία με διακριτή προσωπικότητα και πελατοκεντρική φιλοσοφία, συμπληρώνει η Χριστίνα Τετράδη.

Μιχάλης Βαμιεδάκης: Προσοχή μην ”κανιβαλιστεί” το κύριο τουριστικό προϊόν της χώρας

Ο Mιχάλης Βαμιεδάκης, πρόεδρος Ελλάδος των Allsun Hotels και σύμβουλος ανάπτυξης του Danaos Travel, αφού εστιάζει στην ανάγκη αναβάθμισης των τουριστικών υπηρεσιών και προσφοράς νέων τουριστικών προϊόντων στους επισκέπτες, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου να μην ”κανιβαλιστεί” το κύριο τουριστικό προϊόν της χώρας στην προσπάθεια της αύξησης των εσόδων και εξηγεί:

«Απαντώντας στις φωνές που ψιθυρίζουν ότι θα πρέπει οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να φύγουν από το all inclusive σημειώνω ότι αυτό δεν πρέπει να συμβεί γιατί καλώς ή κακώς η Ελλάδα είναι καταγεγραμμένη στον τουριστικό χάρτη ως μια περιοχή που δίνει "mainstream" τουριστικές υπηρεσίες. Μάλιστα εδώ είναι η ευκαιρία στα υφιστάμενα ξενοδοχεία να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους και τις υπηρεσίες, ώστε με τις ίδιες διανυκτερεύσεις να έχουμε περισσότερα έσοδα».

Στην ερώτηση αν με τις υφιστάμενες αφίξεις μπορούν να αυξηθούν τα έσοδα για την ελληνική οικονομία, ο κ. Βαμιεδάκης δηλώνει βέβαιος ότι μπορεί να αυξηθεί η κατά κεφαλήν δαπάνη του ξένου επισκέπτη αν η Ελλάδα προσελκύσει επισκέπτες σε δραστηριότητες που έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία. Ο θαλάσσιος τουρισμός, η διαμονή σε βίλες, μπουτίκ στα ξενοδοχεία, αλλά και η συμμετοχή των ξένων επισκεπτών σε δράσεις που αναδεικνύουν την εμπειρία, είναι μερικά από τα τουριστικά προϊόντα που μπορούν να εμπλουτίσουν το υπάρχον μοντέλο σημειώνει ο κ. Βαμιεδάκης.

Ιωάννα Δρέττα: Οι βιωματικές εμπειρίες, η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να αποτελέσουν παράγοντες προσέλκυσης επισκεπτών αυξημένης οικονομικής στάθμης

Παραμένοντας στους πυλώνες που θα πρέπει να στηριχθούν οι στρατηγικές μεγέθυνσης των τουριστικών εσόδων, η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece επισημαίνει ότι ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, οι βιωματικές εμπειρίες και η ενίσχυση των δημόσιων, κυρίως, αλλά και ιδιωτικών υποδομών μπορούν να αποτελέσουν παράγοντες προσέλκυσης επισκεπτών αυξημένης οικονομικής στάθμης.

«Το ζητούμενο είναι ότι πέρα από την υψηλή ποιότητα που θα πρέπει να διέπει το προϊόν μας, οφείλουμε να αντιλαμβανόμαστε τις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη και να απαντάμε σε αυτές με δημιουργικότητα και αξιοποιώντας την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τη χώρα μας, την ιδιοσυγκρασία μας αλλά και εμάς τους ίδιους», υπογραμμίζει η Ιωάννα Δρέττα.

Απαντώντας στην ερώτηση αν μπορεί η χώρα, χωρίς κάθε φορά να κάνει ρεκόρ αφίξεων, να πετυχαίνει αυξημένα έσοδα, υπογραμμίζει ότι όλα μπορούν να γίνουν και όλα είναι εφικτά, αρκεί να υπάρχει πλάνο και σχεδιασμός. «Γιατί πέρα από τη μοναδικότητα του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουμε θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος μεσολαβούν στάδια όπως έρευνα, σχεδιασμός, δομημένο πλάνο δράσεων και φυσικά συνεργασία», εξηγεί η Ιωάννα Δρέττα.

Μπορούν οι δράσεις επικοινωνίας και προβολής να «βάλουν πλάτη» στα έσοδα του τουρισμού; Αν μπορούν, με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει αυτό;

«Χωρίς την επικοινωνία και τις δράσεις προβολής, το τουριστικό προϊόν δεν έχει τη δυνατότητα και τη δυναμική να απευθυνθεί απευθείας στο ταξιδιωτικό κοινό και να παρουσιάσει τη μοναδικότητά του και τον χαρακτήρα του. Επομένως, ναι οι δράσεις επικοινωνίας εκτός από επιβεβλημένες, συμβάλλουν σημαντικά στα έσοδα του τουρισμού, καθώς αποτελούν το μέσο εκείνο μέσα από το οποίο ο ταξιδιώτης θα εμπνευστεί, θα ονειρευτεί και εν τέλει θα επιλέξει να επισκεφθεί», τονίζει η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece.

Aπό την πλευρά της η επικεφαλής Ερευνών της διαΝΕΟσις μεταξύ άλλων τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνει σαφές πως κάθε περιοχή θα πρέπει να αναγνωρίσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στον τουρισμό και να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένη τουριστική αγορά. Με αυτόν τον τρόπο, το διαμορφούμενο destination brand θα είναι πιο ξεκάθαρο, το marketing της περιοχής θα είναι πιο στοχευμένο και αποδοτικό και θα μπορεί να είναι πιο επιθετικό, η επιλογή των απαραίτητων υποδομών -δημόσιων ή ιδιωτικών– καθώς και των πιστοποιήσεων ή διαπιστεύσεων θα είναι πιο αποτελεσματική και οι τοπικές επιχειρήσεις θα μπορούν εξειδικευτούν στη συγκεκριμένη τουριστική αγορά και να εκμεταλλευτούν τις εξωτερικές οικονομίες κλίμακας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 04 Δεκεμβρίου 2021 10:57

Σχετικά Άρθρα

  • Τουρισμός: «Άνοιξε» τo Voucher των 1250 ευρώ - Δικαιούχοι και προθεσμίες
    Τουρισμός: «Άνοιξε» τo Voucher των 1250 ευρώ - Δικαιούχοι και προθεσμίες

    Το πρόγραμμα voucher αφορά 20.000 απασχολούμενους στον τομέα του τουρισμού και η προθεσμία για αιτήσεις είναι μέχρι και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου.

    Ξεκίνησαν ήδη από χθες, Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024, οι αιτήσεις συμμετοχής στο νέο voucher τουρισμού που υλοποιείται από το υπουργείου Τουρισμού και χορηγεί στους εκπαιδευόμενους επίδομα ύψους 1.250 ευρώ.

    Πώς θα το λάβετε

    Εάν είστε άνεργος ή εργαζόμενος στον τομέα του τουρισμού μπορείτε από σήμερα να κάνετε αίτηση στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.voucher.gov.gr προκειμένου να ενταχθείτε στον μητρώο ωφελουμένων. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία για να κάνουν αίτηση εγγραφής μέχρι και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024.

    Αφού κάνετε την αίτηση σας, θα λάβετε τον μοναδικό «Κωδικό Αριθμό Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής» (ΚΑΥΑΣ) τον οποίο πρέπει και να διαφυλάξετε.

    Στη συνέχεια κάνετε την αίτηση σας για να προλάβετε μία θέση στα προγράμματα κατάρτισης που προσφέρει άμεσα ο φορέας goLearn (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας απευθύνεται σε 20.000 απασχολούμενους στον τομέα του τουρισμού.

    Δικαιούχοι

    Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν άνεργοι και εργαζόμενοι οι οποίοι διαθέτουν την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον διακόσια ημερομίσθια συνολικά στον τομέα του τουρισμού (δηλαδή 8 μήνες εργασία κατά την τελευταία δεκαετία) ή σε ειδικότητα συναφή με την ειδικότητα κατάρτισης και ανήκουν σε μια από τις κατηγορίες:

    (α) εποχικά εργαζόμενοι τουριστικών επιχειρήσεων,

    (β) πρόσκαιρα άνεργοι και μακροχρόνια άνεργοι του τομέα του τουρισμού και

    (γ) εργαζόμενοι τουριστικών επιχειρήσεων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν, κατά τα έτη 2020 ή/και 2021, σε αναστολή λόγω της προσωρινής διακοπής ή της αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεων στις οποίες εργάζονταν, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού COVID – 19.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο www.voucher.gov.gr.

    Το πρόγραμμα είναι εξ ολοκλήρου ασύγχρονο και περιλαμβάνει:

    -Εκπαιδευτικό επίδομα 1.250 ευρώ (5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, ακατάσχετο).
    -Δωρεάν online κατάρτιση 250 ώρες σε σεμινάριο επιλογής, διαθέσιμο όλο το 24ωρο σε πλατφόρμα.
    -Δωρεάν πιστοποίηση από αναγνωρισμένο φορέα.

    Το πρόγραμμα υλοποιείται από το υπουργείο Τουρισμού, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0», Δράση 16921 «Επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του Τουρισμού», Πυλώνας Ανάκαμψης «Ιδιωτικές Επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας», Άξονας «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας».

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες
    Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες

    Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, νησιά όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα αλλά και προορισμοί του εξωτερικού, βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.

    Πληρότητες ακόμη και 90% εμφάνιζαν ήδη από τις αρχές του μήνα τα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε περιοχές οι οποίες παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις επιλογές των εγχώριων ταξιδιωτών τον χειμώνα, όπως τα χωριά της Αρκαδίας, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, η Καστοριά, η Καλαμπάκα και τα Καλάβρυτα. Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι προορισμοί που αποτελούν σταθερές επιλογές των Ελλήνων για το Σαββατοκύριακο ή τα τριήμερα, σε όλη τη διάρκεια του έτους, όπως το Καρπενήσι, το Ναύπλιο και η Ναύπακτος.

    Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, μπορεί να δείχνουν συνολικά μείωση 8% στις κρατήσεις σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αρκετοί ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα. Συγκεκριμένα, μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν Καστοριά, Ζαγοροχώρια, Πίνδος, Τζουμέρκα, Καλαμπάκα αλλά και Θράκη, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται επίσης οι Δελφοί και το Πήλιο ενώ δημοφιλή για το τριήμερο είναι και τα ταξίδια σε Αχαΐα, ορεινή Αρκαδία και Μάνη. Παράλληλα, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, πέραν των αφίξεων των ξένων επισκεπτών που συνεχίζονται και τους φθινοπωρινούς μήνες, προσελκύουν για το τριήμερο και τους Έλληνες ταξιδιώτες.

    Aυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από και προς τη βάση της Αθήνας και άνω του 20% από και προς της Θεσσαλονίκη, εμφανίζονταν οι πληρότητες στις πτήσεις της Aegean στο δίκτυο του εσωτερικού. Παραδοσιακά προορισμοί, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Ρόδος και η Αλεξανδρούπολη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και συχνότητας των πτήσεων υπάρχου και πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με βάση τα ίδια στοιχεία οι κορυφαίοι προορισμοί για το τριήμερο από την Αθήνα είναι τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Zάκυνθος ενώ αντίστοιχα από τη Θεσσαλονίκη η Χίος, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Κως.

    Αυξημένη η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η αυξημένη, τα τελευταία χρόνια, τάση των Ελλήνων για αποδράσεις στο εξωτερικό. Οι πτήσεις της Aegean από και προς τη βάση της Αθήνας εμφάνιζαν πληρότητες τουλάχιστον κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρσι ενώ από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης πάνω από 10%, με την εταιρεία να έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

    Μαδρίτη, Βενετία, Νίκαια, Παρίσι και Βαρκελώνη αποτελούν, τους πέντε κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού για τους ταξιδιώτες από την Αθήνα ενώ οι αντίστοιχοι από τη Θεσσαλονίκη επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και το Αννόβερο καθώς και το νέο απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για Άμστερνταμ. Ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται επίσης η Κωνσταντινούπολη. Για όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν με γκρουπ, η Λισαβόνα, η Ρώμη, το Μαρόκο, αλλά και το Παρίσι «πρωταγωνιστούν» στις προτιμήσεις τους ενώ υψηλή ζήτηση εμφανίζουν και τα πιο μακρινά ταξίδια, εκτός Ευρώπης.

    Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, στις οργανωμένες εκδρομές με αεροπλάνο, προηγούνται οι Δαλματικές ακτές, η Ιταλία, η Πολωνία, η Μάλτα, η Αλσατία, η Ελβετία και στις οδικές εκδρομές η Σόφια, η Οχρίδα, το Ντουμπρόβνικ, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Υψηλή επίσης ήταν η ζήτηση για ταξίδια στην Τουρκία, την Κωνσταντινούπολη, τα Παράλια, τη Σμύρνη και την Καππαδοκία. Τέλος, όσοι έχουν τη δυνατότητα και για πιο μακρινές αποδράσεις προτίμησαν προορισμούς όπως η Κούβα, Βιετνάμ, η Κίνα αλλά και αραβικές χώρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας
    Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας

    Η Σαντορίνη είναι ένα από τα νησιά, που διαθέτει παγκόσμια φήμη και ό,τι ακούγεται για αυτήν φέρει ισχυρό αντίκτυπο. Πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν για την τουριστική κίνηση, όμως το νησί μέχρι και τον Οκτώβριο συνεχίζει να δέχεται τουρίστες και να αποτελεί πόλο έλξης.

    Ωστόσο, οι εικόνες συνωστισμού, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, από τις μαζικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προβλημάτισαν και γέννησαν ανησυχία για φαινόμενα υπερτουρισμού. Αυτό όμως, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τη ρύθμιση της κρουαζιέρας.

    «Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει»

    «Το νησί παραμένει ένας από τους πιο ιδιαίτερους προορισμούς, χάρη στο γεωπεριβάλλον του και έλκει μεγάλη μερίδα “ποιοτικών” τουριστών. Εκείνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

    Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2012 είχα χρησιμοποιήσει τη λέξη κορεσμός. Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το εγκατέλειψε, για αυτό από φέτος θα ρυθμιστεί εκ νέου», σημείωσε ο δήμαρχος Θήρας.

    «Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς

    Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνη Παγώνη, η Σαντορίνη δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερτουρισμού αλλά «υπήρξε συνωστισμός και κακή οργάνωση, όπως συμβαίνει παντού, όπου πηγαίνουν μαζικά λεωφορεία. Αυτό μπορεί να συμβεί για παράδειγμα και στην Ακρόπολη. Δεν αφορά στο σύνολο της την τουριστική κίνηση», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, είναι να σταματήσει η δόμηση και κυρίως να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση. «Θέλουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση και να αξιοποιηθεί το οικιστικό απόθεμα. Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς, τους δασκάλους κτλ.

    Είναι υποχρέωση του κράτους να το ρυθμίσει, είτε δίνοντας κίνητρα, είτε τους πόρους να αναλάβει δράση τη τοπική αυτοδιοίκηση», σημείωσε ο κ.Ζώρζος. Όπως είπε, «δεν μπορεί να υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των κλινών, τα μέχρι τώρα στοιχεία κάνουν λόγο για 17.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες 40.000 σε ενοικιαζόμενα και βραχυχρόνια μίσθωση αλλά αυτό, το λέω με επιφύλαξη».

    «Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση είχαμε αύξηση των επισκεπτών, όπως φαίνεται και από τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο αλλά και αύξηση των κλινών που έριξε τη ζήτηση και τις τιμές», τόνισε ο δήμαρχος.

    «Το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον»

    Από την πλευρά του ο κ.Παγώνης, εκτιμά ότι το νησί φέτος δεν είχε την ίδια κίνηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές και ότι οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την τουριστική κίνηση ήταν το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες) και ορισμένα ζητήματα υποδομών αλλά όπως, τόνισε «με σωστό προγραμματισμό το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον».

    «Εκείνο που έχει επηρεάσει στο χρόνο, και όχι σε σχέση με πέρυσι, είναι σίγουρα η βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2014 ήταν μηδέν και τώρα η δηλωμένη βραχυχρόνια μίσθωση είναι 14.000. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο την ξενοδοχία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αλλά επηρεάζει πραγματικά και την οικιστική χρήση στη Σαντορίνη και τη μεταμόρφωση των ίδιων μας των οικισμών», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    «Αναμένουμε το νέο χωροταξικό»

    Σχετικά με τη δόμηση είπε ότι από το 2020 έχει σταματήσει η δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχείου εκτός σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του χωροταξικού. «Εμείς αναμένουμε το νέο χωροταξικό, γιατί έτσι θα έχουμε εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι τα επόμενα 20-30 χρόνια.

    Τονίζουμε όμως, ότι δεν μπορεί να απαγορεύεται να κατασκευαστεί μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, της τάξεως των 20 και 30 δωματίων, και την ίδια στιγμή να δίνεται άδεια για ένα σπίτι 200-300 τμ το οποίο θα αλλάξει χρήση και θα γίνει βραχυχρόνια μίσθωση. Άλλωστε, η Σαντορίνη έχει πολλές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις», υπογράμμισε.

    Τι ανέφερε ο Αντώνης Παγώνης

    Αναφορικά με τον luxury τουρισμό, ο κ. Παγώνης, μιλώντας στο περιθώριο του 2ου Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας “The luxury side of Greece” τόνισε ότι η Σαντορίνη, μαζί με τη Μύκονο, αποτελούν τις ναυαρχίδες του τουρισμού Πολυτελείας.

    «Είναι ένα νησί μοναδικό και μπορεί κάποιος να ζήσει την πολυτέλεια σε όλες τις εκφάνσεις της, όχι μόνο στη διαμονή και τις υπηρεσίες αλλά και στον πολιτισμό, τον οινοτουρισμό, τη γαστρονομία».

    Πηγή: cnn.gr

  • Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη
    Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο αύξησης και ενδυνάμωσης των κύριων τουριστικών αγορών της από το εξωτερικό συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop, στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 ως τιμώμενος προορισμός.

    Στη διοργάνωση συμμετείχαν 73 εκ των κορυφαίων Ολλανδών τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και tour operators. Η αποστολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο συμμετείχε σε περισσότερες από 30 Β2Β συναντήσεις. Επιπρόσθετα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης ΠΔΕ, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης μιλώντας για τον τιμώμενο προορισμό παρουσίασε στο Ολλανδικό κοινό, τον τουριστικό προορισμό Δυτική Ελλάδα, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τους ξένους επαγγελματίες.

    Ως επικεφαλής της αποστολής ο κ. Σακελλαρόπουλος δήλωσε ότι «η απήχηση της Ολυμπιακής Γης στο εξωτερικό αυξάνεται συνεχώς και απόδειξη σε αυτό είναι το γεγονός ότι η Περιφέρεια μας επιλέχθηκε από τους διοργανωτές να είναι ο τιμώμενος προορισμός σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια των επαφών με Ολλανδούς επαγγελματίες του τουρισμού ήταν σαφής η επιθυμία τους να γνωρίσουν περισσότερο τον τόπο μας ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στο δικό τους τουριστικό προφίλ και να αυξήσουν τις τουριστικές ροές των Ολλανδών επισκεπτών προς τα ξενοδοχεία μας».

    Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του, απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενώ συμμετείχαν ακόμα οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

    Να σημειωθεί πως η εκδήλωση τελέστηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη. Κύριος Χορηγός ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

    Τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης συνόδευσαν εκτός από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τουρισμού και το στέλεχος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής ΠΔΕ, Βασιλική Καραπάνου.

    pde toyrism outrexti 2

    pde toyrism outrexti 3

    pde toyrism outrexti 4

    pde toyrism outrexti 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat
    Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat

    Το 90% από τα ταξίδια έγιναν για προσωπικούς λόγους, ενώ η Ελλάδα μαζί με την Πολωνία και την Τσεχία ξόδεψε τα λιγότερα ανά διανυκτέρευση

    Περισσότερα ταξίδια για τουρισμό πραγματοποίησαν οι Ευρωπαίοι το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων που εκπόνησε η Eurostat, οι κάτοικοι της ΕΕ πραγματοποίησαν 1,14 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση ήτοι 5,7% (+61,6 εκατομμύρια) περισσότερα σε ετήσια βάση.

    Προσωπικά και επαγγελματικά ταξίδια

    Από το σύνολο, τα περισσότερα από τα ταξίδια το 2023 – 1.029 εκατομμύρια ή 90% του συνόλου – έγιναν για προσωπικούς λόγους και τα υπόλοιπα 110 εκατομμύρια για επαγγελματικούς. Και οι δύο κατηγορίες αυξήθηκαν από το προηγούμενο έτος: για προσωπικούς λόγους αυξήθηκαν κατά 5,4% (+52 εκατομμύρια) και τα επαγγελματικά κατέγραψαν αύξηση 9,3% (+9 εκατομμύρια).

    Σε επίπεδο 10ετίας, σε σύγκριση με το 2013, ο αριθμός των ταξιδιών για προσωπικούς λόγους αυξήθηκε κατά 11,7% (+108 εκατομμύρια), ενώ ο αριθμός τους για επαγγελματικούς λόγους μειώθηκε κατά 6,3% (-7 εκατομμύρια).

    Προτιμώμενοι προορισμοί

    Εξετάζοντας τον προτιμώμενο προορισμό για τουρισμό, οι Ευρωπαίοι τείνουν να επιλέγουν κυρίως προορισμούς στη χώρα διαμονής τους.

    Το 2023, περισσότερα από 7 στα 10 ταξίδια ή το 73% των 1,14 δισεκατομμυρίων τουριστικών ταξιδιών ήταν εσωτερικού.

    Όσον αφορά τη διάρκεια, πάνω από τα μισά τουριστικά ταξίδια (56,5%) αφορούν σύντομα ταξίδια με 1 έως 3 διανυκτερεύσεις.

    Πόσα ξόδεψαν

    Οι κάτοικοι της ΕΕ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 97,6 € ανά διανυκτέρευση.

    Οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν σχετικά περισσότερα σε τουριστικά ταξίδια το 2023 (μεταφορές, διαμονή, άλλα αγαθά ή υπηρεσίες), με τις τουριστικές δαπάνες να ανέρχονται σε περίπου 553 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 16,5% σε σύγκριση με το 2022.

    Αυτό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 97,6 € ανά διανυκτέρευση με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το 2022, όταν ξόδεψαν κατά μέσο όρο 87,3€.

    Οι Ελληνες ξόδεψαν τα λιγότερα

    Εξετάζοντας τις δαπάνες ανά διανυκτέρευση, οι τουρίστες από το Λουξεμβούργο ξόδεψαν τα περισσότερα (183 €), ακολουθούμενοι από Αυστριακοί τουρίστες (161 €) και Ιρλανδοί τουρίστες (143 €), ενώ οι κάτοικοι της Ελλάδας (48 €), της Πολωνίας (52 €) και της Τσεχίας (57 €) ξόδεψε το λιγότερο ανά διανυκτέρευση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med
    ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής του Ευρωπαϊκού έργου "HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement", του Προγράμματος InterregEuro-MED, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αποστολής που αφορά τον Αειφόρο Τουρισμό,φιλοξενεί στην Πάτρα τη διήμερη συνάντηση του έργου.

    Ειδικότερα, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 09:30 π.μ, στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο " Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής" και στις 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 10:00 π.μ, η ενημερωτική ημερίδα Info Day του έργου HERIT ADAPT, όπου πρόκειται να παρουσιαστούν η SWOT Analysis του έργου καθώς και επιτυχή ευρωπαϊκά έργα που άφησαν το αποτύπωμα τους, όπως τα SPARC, ΑDRION INNOXENIA PLUS & DIALOFUE4TOURISM.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΠΔΕ,Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, σημειώνει τη σημασία του Έργου για την ΠΔΕ αλλά και την ικανοποίηση του για τις αποτελεσματικές συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τόσων διαφορετικών εταίρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών.

    Το Μοντέλο Βιώσιμου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφικές ανάγκες και τα οράματα, καθώς και τα υπάρχοντα πλαίσια και σχέδια, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, καθώς και μέσα από την αξιοποίηση της διακρατικής γνώσης που έχει ήδη αποκτηθεί από άλλα ευρωπαϊκά έργα.

    Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους - 8 χώρες που είναι:

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Επικεφαλής Εταίρος, Ελλάδα

    Αθηνά-Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των επικοινωνιών και Γνώσης, Ελλάδα.

    • Dubrovnik Development Agency Dura, Κροατία
    • Universidad De Granada, Ισπανία
    • Prijestonica Cetinje - Old Royal Capital Cetinje, Μαυροβούνιο
    • Comit? R?gional Du Tourisme Et Des Loisirs Occitanie, Γαλλία
    • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, Κύπρος
    • SapienzaUniversity of Rome, Ιταλία
    • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου, Ελλάδα
    • Municipality of Genoa, Ιταλία
    • Ministry of Tourism of the Republic of Bulgaria, Βουλγαρία

    (Δελτίο Τύπου)

  • Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία
    Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία

    Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% - Αντιδράσεις από τους Γερμανούς για την επικείμενη αύξηση στο κόστος του τουριστικού «πακέτου»

    Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί αλλά και Αμερικανοί ήταν, ανάμεσα στις μεγάλες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αυτοί που ξόδεψαν λιγότερα φέτος στους ελληνικούς προορισμούς στην «καρδιά» του καλοκαιριού επηρεάζοντας τελικά τις τουριστικές εισπράξεις και αίροντας για πρώτη φορά μετά την πανδημία το σερί ανόδου και μάλιστα στον έναν από τους δύο θερμότερους μήνες της υψηλής σεζόν.
    Κι αν τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από την Τράπεζα της Ελλάδος έδειξαν άνοδο στο επτάμηνο κατά 577,5 εκατ. ευρώ, ή 5,6%, έναντι του αντίστοιχου 7μήνου του 2023, αγγίζοντας τα 11 δισ. ευρώ (10,95 δισ. ευρώ για την ακρίβεια) η πορεία του μηνός Ιουλίου με την πτώση κατά 4,2%, στα 4,03 δισ. ευρώ είναι δεδομένο ότι δημιουργεί προβληματισμό. Πρόσθετη παράμετρος, το γεγονός ότι η πτώση αφορά μεγάλες ξένες αγορές για τη χώρα, πλην της βρετανικής αγοράς η οποία συνέχισε ανοδικά.
    Πτώση καταγράφεται και στη Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι τόσο σε επίπεδο επταμήνου όσο και για το μήνα Ιούλιο: Ειδικότερα, η Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% στα 584 ευρώ φέτος από τα 619 ευρώ το επτάμηνο του 2023 και 632 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μόνο για το μήνα Ιούλιο η μείωση ήταν μεγαλύτερη, κατά 9,1%, φτάνοντας τα 608 ευρώ από τα 669 ευρώ του πολύ καλύτερου Ιουλίου του 2023 και 671 ευρώ του Ιουλίου του 2022.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Tουρισμός: Μειωμένα τα έσοδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΤτΕ
    Tουρισμός: Μειωμένα τα έσοδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΤτΕ

    Τα τουριστικά έσοδα του φετινού Ιουλίου ήταν μειωμένα κατά 177 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου μήνα το 2023.

    «Φρένο» μπήκε τον περασμένο Ιούλιου στην ανοδική πορεία των τουριστικών εσόδων, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος.

    Με βάση αυτά, τα έσοδα από τον τουρισμό τον φετινό Ιούλιου ήταν μειωμένα κατά 177 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023. Ειδικότερα, διαμορφώθηκαν στα 4,031 δισ. ευρώ, έναντι 4,208 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

    Το γεγονός οφείλεται στο ότι σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 4,1%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,2%.

    Βάσει αυτού, ανακόπτεται η ανοδική πορεία των εσόδων συνολικά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Στο συγκεκριμένο διάστημα του 2024 οι εισπράξεις ήταν 10,952 δισ. ευρώ έναντι 10,375 δισ. ευρώ το 2023, ή 577 εκατ. ευρώ περισσότερα.

    Σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 11,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 5,6%.

    Κακά μαντάτα από την Τράπεζα της Ελλάδος για την ελληνική οικονομία

    Για την ελληνική οικονομία οι αρνητικές ειδήσεις δεν περιορίζονται στον τουρισμό.

    Από τα στοιχεία προκύπτει ότι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου αγαθών και, σε μικρότερο βαθμό, του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη βελτίωση κυρίως του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων, αλλά και του ισοζυγίου υπηρεσιών.

    Τον Ιούλιο του 2024, το πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 600,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και διαμορφώθηκε σε 246,2 εκατ. ευρώ.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών διευρύνθηκε, λόγω της μεγαλύτερης αύξησης των εισαγωγών σε σχέση με την αύξηση των εξαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 8,3% (5,9% σε σταθερές τιμές), ενώ οι εισαγωγές αγαθών παρουσίασαν αύξηση κατά 8,4% (10,6% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 7,5% (4,8% σε σταθερές τιμές), ενώ οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν κατά 13,6% (13,2% σε σταθερές τιμές).

    Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών μειώθηκε λόγω της επιδείνωσης πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως του ισοζυγίου μεταφορών, ενώ το ισοζύγιο λοιπών υπηρεσιών βελτιώθηκε. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 4,1%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,2%.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων αυξήθηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, αντανακλώντας την αύξηση των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των καθαρών εισπράξεων από λοιπά πρωτογενή εισοδήματα. Το έλλειμμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων κατέγραψε μικρή υποχώρηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, ως αποτέλεσμα της μείωσης των καθαρών πληρωμών σε όλους τους τομείς της οικονομίας.

    Την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 1,3 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκε σε 8,6 δισ. ευρώ.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών αυξήθηκε λόγω της ταυτόχρονης μείωσης των εξαγωγών και της αύξησης των εισαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 1,3% (4,3% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 4,1% (4,8% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν μείωση κατά 2,7%, ενώ οι αντίστοιχες εισαγωγές κατέγραψαν αύξηση κατά 5,4% ( 5,6% και 5,7% σε σταθερές τιμές αντίστοιχα).

    Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών διευρύνθηκε, λόγω της βελτίωσης πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως των ισοζυγίων μεταφορών και λοιπών υπηρεσιών. Σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 11,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 5,6%.

    «Βουτιά» στα τουριστικά έσοδα σε Μύκονο και Σαντορίνη

    Υπενθυμίζεται ότι μειωμένες κατά 7,8% και 6,7% ήταν τον Ιούλιο του 2024 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023 οι εισπράξεις από τον τουρισμό σε καταλύματα και εστίαση στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, αντίστοιχα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

    Συγκεκριμένα στο νησί των ανέμων καταγράφεται πτώση στα 95,7 εκατ. ευρώ, ενώ στη Σαντορίνη τα έσοδα ήταν μειωμένα στα 68,6 εκατ. ευρώ. Μειωμένα ήταν τα έσοδα και στη Σύρο, κατά 12,2%, στο 1,6 εκατ. ευρώ.

    Συνολικά τον Ιούλιο του 2024, ο κύκλος των εργασιών για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των καταλυμάτων υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων ανήλθε στα 1,798 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,2% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, που ήταν 1,709 δισ. ευρώ.

    Παράλληλα, για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των Υπηρεσιών Εστίασης ο τζίρος τον Ιούλιο ήταν 353,66 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, που ήταν 331,93 εκατ. ευρώ.

    Αθροιστικά, για τις επιχειρήσεις από τους δυο κλάδους ο κύκλος εργασιών τον Ιούλιο 2024 ήταν 2,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, όπου είχε ανέλθει σε 2,04 δισ. ευρώ.

    Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία πατώντας ΕΔΩ.

    Αντιδράσεις των ξενοδόχων για την αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας

    Την έντονη ανησυχία τους για τα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση εκφράζουν οι ξενοδόχοι, στα οποία περιλαμβάνεται η αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, το οποίο μπορεί να επιβαρύνει όσους χρησιμοποιούν τα καταλύματα κατά 10-15 ευρώ τη βραδιά.

    Όπως αναφέρουν, πρόκειται για μέτρα που όχι μόνο δεν συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής ανταγωνιστικότητας, αλλά ενδέχεται να οδηγήσουν σε μία από τις χειρότερες τουριστικές περιόδους των τελευταίων ετών.

    Ενδεικτική είναι και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), η οποία καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα των νέων τελών ανθεκτικότητα, επισημαίνοντας ότι μια ή δύο καλές η μέτριες τουριστικές χρονιές -για ορισμένους τόπους και για ορισμένους τύπους επιχειρήσεων- δεν θα έπρεπε να αποτελούν από πλευράς της Πολιτείας βασικό κριτήριο, αλλά και «άλλοθι,» για μια οριζόντια, συνεχώς ανανεούμενη και σταθερά επεκτατική «εισπρακτική πολιτική» τελών, κάθε είδους.

    Η πορεία του τουρισμού, κυρίως λόγω σημαντικών διεθνών γεωπολιτικών, κλιματικών και σημαντικών οικονομικών κατ’ επέκταση εξελίξεων, παραμένει αβέβαιη και ανησυχητική, αναφέρεται σχετικά. Για τον παραπάνω λόγο, εξηγεί η Ένωση απαιτείται μια μακροπρόθεσμη τουριστική στρατηγική προσέγγιση και σχεδιασμός με ορίζοντα ετών και με γνώμονα την αειφορία, την βιωσιμότητα και την ποιότητα κυρίως -και όχι μόνο την ποσότητα και τους αριθμούς.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ